Şimdi Ara

CELL +RSX Benchmarklar, Detaylı Bilgiler!!! CELL in inanılmaz Hızı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
0
Favori
4.999
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha önce kitlenen konudaki , uzun araştırmalarımın ve emeğimin bi başlık yüzünden kitlenip gitmesine, insanların bu konu üstünde bilgi alışverişinin engellenmesine katlanaıyorum, kurallara aykırı bir hareket değil sanırım, içeriği burada paylaşmak istiyorum... Agresif olmayan bir başlık ile...


    CELL +RSX Performans Testleri ve detaylı bilgiler!!!


    Çok ilginç bir benchmark çıkmış piyasaya bu günlerde :) Bunları sizinle paylaşmak istiyorum

    procedural texturing Ve ray tracing de CELL in Şov yaptıgını gösteren ProFX Benchmark programı ile kullanılan The Bayou isimli test ile alakalı bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz

    XboX Xenos u ile 10 Sn de.

    Dual Core CPU (net ney oldugunu bilmiyorum) 8800 GTS 5 Sn de

    CELL+RSX ise 1.2 Sn de

    bitirmiş bu kaplama ve render testini.

     CELL +RSX Benchmarklar, Detaylı Bilgiler!!! CELL in inanılmaz Hızı


     CELL +RSX Benchmarklar, Detaylı Bilgiler!!! CELL in inanılmaz Hızı

    Bu konu hakkında kısa bir yorum yapıp, bununla ilgili uzun bir makaleyi yakın bir zamanda yazıcağım, RSX in CELL e özelleştirilmiş yapısı ile, hem CELL in gücüne güç kattığı, ve aslına sıradan bi G70 türevi olmadıgı, bu Custom GPU nun düşünülenden çok daha fazla iş yapabildiğini gösteren testlerden birisi bu, Bazı duyumlara göre RSX de de minik bir CELL modeli kullanılmış, CELL de ki PPE yerine G70 Controlcüsü ve bunun altında çalışan 4-6 arası core olabileceği konuşuluyor, şu şekildeki temsili bir tablo oluşmuş, PS underground forumlarında. (bu resim tamami ile fikirlerden oluşan resmi olamayn bir tablodur)

     CELL +RSX Benchmarklar, Detaylı Bilgiler!!! CELL in inanılmaz Hızı


    bu söylentilerind ayanağı olarak ta, Jsun Huang un 2005 E3 de sarfettiği sözler aktarılıyor.

    quote:

    Jsun Huang Quote:

    "We've incorporated a Farm of Programable Shading Processors, so that each and every single pixel will be computed in Real Time"!


    efendi burada, Programlanabilen shading işlemcileri tarlasından bahsetmiş, ve bu tarlanın her pixeli tek tek real time olarak hesaplayıp renderlayabilmesinden bahsetmiş...

    Tabiki CELL gibi bir Multi Core işlemciden değil ama, özelleştirilmiş SPE ler mantığı ile çalışan Shader core ların oldugundan da bahsediliyor.

    Şimdiye Kadar RSX hakkında çok az şey yazıldı çizildi, bunun bir nedeni de , PS3 ün CELL çok fazla ön plana çıkartması oldu, fakat gün geçtikçe RSX in de maharetleri ortaya çıkıyor, tabiki bunlar zamanla olacak şeyler çunku bu konsolun ömrü rakipleri gibi 2-4 sene değil 9-10 sene... Aslında başlamışken buradan devam etmekte Fayda var ,

    Sony PS3 için 2K görüntü gösterebileceğinden bahsediyor, 4K ne demek? diye soracak olursanız 4 x 1080P yani toplamda 8,847,360 pixellik görüntü anlamına geliyor. 4 K lık görüntüyü Quad SLI işlemciler verebiliyor günümüzde, ve bunu tek başına yapabilecek bir GPU yok... Bu da CELL in tek başına yapmak yerine RSX i ile birlikte zorlanmadan bu değerleri gösteren bir canavar haline geldiğini gösteriyor.

    Bence Sony RSX i saklıyor şu anda çunku Nvidia nın yine kendi üretimi olan 8800 lerinin RSX trafından tokatlandığını açıklaması ekran kartı satışları açısından pek iyi olmaz. PS3 1.3HDMI portu ile ekran a 4K goruntu verebilme kapasitesine sahip. HDMI 1.3 ü de koyma nedenleri belki bu (XboX makinelerindeki eski versiyon HDMI değil yani) Kutarangi aslında en başından bunları görmüş olacak ki Makinede 2 x HDMI 1.3 Port istiyordu. Flexio üstünden sıkıştırılmamış 4K goruntuyu çift kanal üzerinden verebilmek... okudugum şu ki Yeni SKU larla birlikte ileri de ÇİFT HDMI 1.3 lü PS3 modelleri de geleceği muhtemel.

    şu anda 4K nın PS3 tarafından verilemeyeceğini düşünenler olabilir aranızda, aynı CELL/RSX kombosu (Ps3 sku su değil) CES fuarında Toshiba standında 150" lik ekrana 4K gotuntuyu çatır çatır vermiş. Yakında Toshibanın 4K Ekranları piyasada olacak. Bu donanım(PS3+4K Monitör) hem medikal alanda, hem mimari, hem grafik tasarım gibi alanlarda, tasarımcıları HAVAYA UÇURACAK cinsten

    Lafı Fazla uzattım mı acaba? umarım okurken sıkılmamışsınızdır, daha söylenecek çok şey var bu konu üstüdne ama parça parça günyüzüne çıkıyor herşey ve bunları burada sizinle paylaşmaya devam edecem

    Fikirlerinizi bekliyorum...

    KAYNAK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SerhanUygur -- 27 Ocak 2008; 22:22:46 >







  • Ellerine sağlık Serhan. Girişteki benchmark olayını dün görmüştüm bende ancak 8800 GTS'li bir sistemden 5 kat hızlı ise bu durum 4 sene sonra büyük bir ihtimalle PS3 aleyhine dönmez mi merak ediyorum. Çünkü hepimizin bildiği gibi PC'ler çok hızlı gelişiyor. Daha yeni G92 GTS'e Bismillah diyemeden şimdi de 9600 ve 9800 GX2 gündemde.
  • gerçeklere ne denebilir ki...sağol serhan usta...
  • sagol serhan insallah bu kilitlenmez
  • teşekkürler

    Blacktric, tabiki PC lere yetişmek kolay iş değil bu yüzden Konsollar hep geleceğe yatırım şeklinde sistemlerini piyasyaa sürmüyorlarmı? XboX ta ED ram denilen ekran kartına gömüşü 10mb lık bir hafıza var ki bunun örneklerini başka yerde pek göremeyiz. bu daha kullanımda değil, muhtelemen XboX ın sıkıştığı nokttada bu teknoloji sayesinde biraz daha hareket kazanacaktır konsol, aynı şekilde bahsettiğimiz CELL in gücü, RSX in bilinmeyen tarafları oydu buydu dediklerimiz yıllar geçtikçe developerlar elleri alıştıkça kendi performanslarını ortaya koyacak teknolojiler... Şu anda mevcut iyi kartlardan çok daha kral çalışan bu konsollar 3-5 sene ilerisindeki üst uç PC ler gibi hala performans verebilecek şekilde geliştiriliyor... zaten 8. 10. senelerinde muhteşem işler beklemek biraz yanlış olur, önümüzdeki PS2 örneğine bakarsak şu anda nerdeyse her PC ondan daha iyi görüntü kalitesi , stabilite vb özelliklere sahip.

    PS3 te ve X360 için açığa çıkacak daha çok şey var... şahsi fikrim xboX 360 PC lere olan yakınlığı nedeni ile biraz daha çabuk kaynakları tüketecektir, ama CELL in ve RSX in dahaçok işi var diye düşünüyorum.




  • Cevabın için teşekkürler Serhan . Bu arada Cell bildiğim kadarıyla grafik işleme vs gibi yüklerin üzerinden de tek başına kalkabiliyordu. Umarım şu Cell'in sırrını yakın zamanda çözerler de bizde daha kaliteli (her yönden) yapımlarla karşılaşırız...
  • Yazım yanlış anlaşıldı herhalde, Cell+RSX in 1 sn de işlem yapmasını gördükten sonra, bu gidişle PS4 ü göremeyiz demek istemiştim, tabi lafı neresinden anlıyorlar bilemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1080p -- 28 Ocak 2008; 2:14:20 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Beyler yorumlarınızı değerli bilgileriniz eşliğinde kalitenize uyan şekilde yaptığınız sürece topic kilitlenmez.Bir nebze xbox-ps3 kavgalarını indirgemeye,tarafsız şekilde habere yönelmenizi sağlamaya çalışıyoruz.Arada kurunun yanında yaş da yanıyor burası doğru.Zamanında hatırlarsanız resmen savaş alanına dönmüştü konsol kısmı.Herkes kendisini bir tartışmanın ortasında buluyor ve doğru dürüst haberlere yönelemiyorduk.
    Lütfen mesajım hakkında bu sayfaya yorum yazmayınız.Merak ettiğiniz birşey var ise özelden sorunuz,Serhanuygurun topicini kirletmeyelim.Serhanuygur ellerine sağlık bu arada
  • Teşekkürler
  • sizde bu cell olayını iyice davinci şifresine çevirdiniz valla cell oyun yapması imkansız felan değil , sadece diğer sistemlere göre daha fazla emek istiyor, ama eğer siz uğraşırsanız en azından emeğinizin karşılığını fazlasıya alabileceğiniz bi sistem, bakınız GT5 teki modellemeler çoğu sinema filminden daha iyi, Uncarted daki grafikler yada HS deki kadar detaylı ve yüzlerce düşmanı cell rahatlıkla kaldırabilen bir sistem bide bu tarafından bakın
  • kagit üzerinde yazana degil pratik deki uygulamalar önemli ps3 ün gücünü kabul ediyorum ama yapimcilar bu özelliklerden yararlanip makina nin gücünü kullanmayip önümüze 360 dan port lanmis oyunlari koyuyorlar simdi ne önemi kaldi cell ve rsx hikayelerinin
  • Area 51 ve cell...........sony nin hatası yapımcılara direk kafadan destek vermedi işte bu....Her firmaya 2 tane mühendisi gönderiver bak bakalım nasıl oluyo....(Tabi o kadar zor bi iş nerden bulacak o kadar çok mühendisi )...Bence gönderdikleri SDk lara ya kullanma klavuzu koymuyorlar yada japonca gönderiyorlar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: serhanuygur

    Teşekkürler


    Bana da boşuna sitem etmişsin dostum
  • Serhan'a çok teşekkürler, harika bir yazı olmuş. RSX neymiş böyle ya, cell gibi bir şey çıktı. hiç duymamıştık bu özelliğini.
  • Edit: Her önünüze gelen başlıkta GT5 ekran görüntüsü paylaşmaktan sıkılmadınız mı?
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • serhan bilgiler için emeğine sağlık...inşallah yakın zamanda artık şu aletin kaymağını yemeğe başlarız...
  • bu değerler önceden yapılmıştı. aslında çok konuşuldu çok yazıldı çok çizildi fakat bir önyargı var o da Cell zor mimarisi!

    Basit şekilde şöyle izah etmek istiyorum. (Gerçi o kadar çok yazdım ki şimdi yazacaklarımı belki bir kaç kişi daha duyar ve anlar diye düşünüyorum)

    Bir üniversite'nin araştırması ve sistem optimizasyonu ile (folding home projesinden bahsediyorum EVET) bir ps3 tam 10pc'nin işlem kapasitesinde çalıştı. Dikkat ederseniz ÇALIŞTI diyorum. Yani bu ispat edilmiş birşey. Demeki taboo olan

    - "Cell teoride çok güçlü" lafını siliyoruz. Çünkü teoride değil ölçülmüş ispatlamış şekilde Cell güçlüdür.

    Peki Cell zor bir mimaridir onyargısına gelelim. Bu da başka bir uydurmadır. Cell mimarisi YENİ bir yapıdır. Bunun beraberinde yeni kodlama metodları getirir. Birine göre yeni kod öğrenmek ya da yazmak zor geliyorsa kendilerine önerim işi bırakmaları demekki yaşlanmışlar öğrenemiyorlar.




  • ortalama bilgisayarlarla karşılaştırmış olamazlarmı?küçük bir ihtimal:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: deniz92

    ortalama bilgisayarlarla karşılaştırmış olamazlarmı?küçük bir ihtimal:)

    folding home a katilan bilgisayarlarin hepsinin bir ortalamasi uzerine konusuluyor 10 bilgisayar derlerken. ancak katsayı bayaa yüksek... x10 (:
  • arkadaşlar ben bir konuyu anlamadım

    daha doğrusu bence yanlış telafuz ediliyor

    ps3 ümüzün cell i uzaydan mı geldi ? neredeyse her mesajda çözülemedi deniyorda onun için soruyorum...

    cell rsx ikilisini yapanlar yine insan oğlu japonlar değilmi,bunun çözülmeyecek bir tarafımı var allah aşkına,oyun yapımcıları ticarı kaygıları bırakıp,biraz emek verip,ter akıtırlarsa cell rsx in ikilisinin ne grafikte ve kalitede oyunlar oynatabileceğini o zaman göreceğiz...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.