- x
VW grup araçlarındaki 1.4TSI VE 1.4TFSI motorlara lpg uygulanabiliyormu?
64 Cevap70225 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


10240 Mesaj
22 Ocak 2008; 19:49:05 

Sadece bilgilenmek amaçlı vede ilerideki düşüncelerizden ötürü böyle bir soru sorma ihtiyacı hissettim

vwlerde 1.4tsi 122-140-170 beygirlik motorlar var audi ve seatlarda da 1.4tfsi 125beygirlik motorlar mevcut ayrıca 1.8tfsi 160 ve 170beygirlik motorlarda var . ancak ben 1.4motorlar için soruyorum

bu motorların lpg uyumu varmı . normalde fsi motorlarda lpgye hiç rastlamadık ancak vwde normal turbolu 1.4 motor . sanırım normal kitler tsi motorlara olurken tfsi motorlara olmuyo ,

bazı arkadaşlar fsi için özel kitler var desede ben hiç biryerde okumadım vede hiç duymadım

bilgisi olan arkadaşlar yazarlarsa bilgilenmiş oluruz hepimiz..


5648 Mesaj
22 Ocak 2008; 21:02:08 

brc uygulamıştı ama daha seriye dökemedi bildiğim kadarıyla


_____________________________

G.S


152 Mesaj
22 Ocak 2008; 21:14:10 

tsi yi bilmemde fsi'a uygulanamıyor heralde
direk injeksyon değil mi silindire?o da benz,ne göre ayarlıdır diye düşünüyorum


_____________________________

it is not as simple as you think



4421 Mesaj
22 Ocak 2008; 21:18:08 

FSI a uygulandı extecher.hatta araç passat idi.lpg firmalarından biriydi ama hangisi hatırlayamadım.sitelerinde var araçla ilgili uygulama...


_____________________________



10240 Mesaj
22 Ocak 2008; 21:32:39 

birde kafama takılan bir soru var

tsi normal turbolu motor değilmi . yani passat 1.8t gibi farklımı yoksa


4421 Mesaj
22 Ocak 2008; 21:35:24 

tsi 122 hp tek şarj yani turbolu motor...aynen 1.8T passat gibi... fsi+turbo

1.4 tfsi ya da tsi motorlara ben lpg uygulatmazdım şahsen...neden bilmiyorum ama 1.4 TFSI leon alırsam lpg nin yanından bile geçmem


_____________________________



10240 Mesaj
22 Ocak 2008; 22:26:51 


quote:

Orjinalden alıntı: extremeenvy

tsi 122 hp tek şarj yani turbolu motor...aynen 1.8T passat gibi... fsi+turbo

1.4 tfsi ya da tsi motorlara ben lpg uygulatmazdım şahsen...neden bilmiyorum ama 1.4 TFSI leon alırsam lpg nin yanından bile geçmem


neden uygulatmazdınız ?

bu arada lpgyi kendiniz kullandınızmı hiç bilgim yok ancak biz aracımızda kullandığımız vede sorun yaşamadığımız için düşünüyorum . Ki düşündüğüm araç leon falanda değil . belki passat belkide yeni a4ün 1.4tfsi çıkıpta 2.ele düşerse belki a4
ama ilk düşünce passat tsi o sebeple soruyorum . benim lpgden korkum yok . ( ki önceden benden daha önyargılı yaklaşanı yoktu diye düşünüyorum bu lpg olayına karşı ) işin ekonomik boyutu gerçekten faydalı oluyor . senede ortalama 35-40bin km gidiyoruz . bildiğiniz gibi passat dizelleride yüksek motorlu olduğu için vergiside yüksek ilk alırkende bir hayli yüksek .


4421 Mesaj
22 Ocak 2008; 22:41:33 

benim lpg den korkum ya da başka bişi olduğundan değil taktırmak istemememin sebebi.mesleğim gereği belki başkalarından daha farklı yönleriyle ilgiliyim lpg nin.ne kadar güvenli olduğunu düşünmüyorum bile.o konuda şüphem yok.

sadece gerek görmüyorum.yani tamamen tercih meselesi, dizel araçları pek sevmemem gibi bişi bu da...
benzinli, yüksek devir çeviren araçları seviyorum...

yoksa 2.0 litre arabam olsa şimdi 1 kere bile düşünmem lpg dönüşümü için...


_____________________________



10240 Mesaj
23 Ocak 2008; 0:03:03 

doğru diyorsun ama sonuçta kimse arabanda lpg olduğunu bilmeyecek . yoksa sırf işi gereği 330i sedan kullanan vede markanın işlerinde çok çok önemi olan giydiği takımın en az 1500-2000lira olan bir dostumuz var . gel görki arabada lpg var . neden falan diye sorduğumuzda tamam arabanın giysinin önemi çok bizim işte ancak ben arabaya para veriyorum benzinine değil dedi . dedim haklı . o paraya bursaspora aradaki fark ile bursaspora bağış yaparımdaha iyi dedi


4421 Mesaj
23 Ocak 2008; 0:04:41 

lpg li aracım olsa bundan zerre utanç duymam.ama gidip de hummer alıp lpg taktırmam...

1.4 motora gerek görmüyorum açıkçası.ben 1.4 turbonun keyfini benzinle sürmek istiyorum...


_____________________________



10240 Mesaj
23 Ocak 2008; 0:09:15 


quote:

Orjinalden alıntı: extremeenvy

lpg li aracım olsa bundan zerre utanç duymam.ama gidip de hummer alıp lpg taktırmam...

1.4 motora gerek görmüyorum açıkçası.ben 1.4 turbonun keyfini benzinle sürmek istiyorum...



ah güzel kardeşim lpgde arabanın keyif veremediğini nerden biliyosun
güzel bir prins kit taktınmı ne güç kaybı hissediyosun nede yakıt sorunun oluyo .
şahsen bundan sonra türkiyede arabam olacaksa benzinli olarak kullanmayacağım bu çok açıktır . çünkü fiyatlar hiç iç acıcı değil . ben avusturyada benzini 1euroya alırken türkiye 1.75euro . Neden doğudaki kaçakçıların vermediği vergileri ben bu devlete vereyim ?


4421 Mesaj
23 Ocak 2008; 0:31:00 

zevk ve his meselesi...

lpg ile fazla performans alsam bile o aracın hakkının benzinle verileceğini düşünüyorum...

bu şuna benziyor, 110 HP 240 nm torka sahip dizel bi aracı ve 110 HP 145 nm torklu benzinli iki aracı kullanmama...
dizel koltuğa yapıştırsa da benzinli diyorum...

lpg ile benzinli arasındaki farkla alakası yok ama anlatmak istediğimi anlamışsındır umarım...


_____________________________



 
1592 Mesaj
23 Ocak 2008; 18:53:46 

lpg firmaları bu motorlara da yakın zamanda uygun kitler yaparlar duye düşünüyorum.zira ilk uygulandığı zaman ile şimdiki zamana bakarsak dağlar kadar fark var ve her sene gelişktiriyorlar


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
23 Ocak 2008; 19:08:35 

-o kadar parayı veren adam benzini düşünmeyebilir...
-170 beygir olmasını isteyen adam yine benzini düşünmeyebilir...
-kapalı otoparklara girerken bagaj araması ile karşılaşıp beyfendi giremezsiniz ifadesiyle karşılaşan adam yine benzini düşünmeyebilir

topiğin konusu bu değil gerçekten, böyle bir uygulama yapılabiliyormu? yoksa yapılamıyormu? lütfen kimseyi yargılamayalım.. herkesin düşüncesi kendine...

bende öğrenmek istiyorum.. takılabiliyormu?


2272 Mesaj
23 Ocak 2008; 20:59:59 

brc vw fsı lara kit hazırlamış takıyorlarmış.


_____________________________

merhaba


5472 Mesaj
23 Ocak 2008; 21:38:56 

performans amaçlı alınmış,motoru benzinle çalışmaya tasarlanmış bir araca ne diye lpg takılır anlayamıyorum


_____________________________

Nikon D5100 18-55mm VR Kit , 50mm F1.8G , 55-300mm VR // iPhone 5 16GB // Sennheiser CX-300-II


Kendi yıldızını takip et.


10240 Mesaj
23 Ocak 2008; 21:48:42 

o kadar para verilip gidip lpg zaten pat diye kimse taktırmaz . alırsak 2.el temiz bişey alırız yada sıfır alırız . zaten sıfır alıpta hemen bende taktırmam gaz . fakat ben avusturyada okuyorum . burda pek fazla araba kullanmıyorum ancak benzinin fiyatının 1euro olduğunu gördüğümde biz türkiyede hala neden bu kadar fazla veriyoruz diye düşündüm vede zamanı geldi diye düşünerek montajı yaptırdık . bizden sonra tahmin edemeyeceğiniz araçlara tanıdıklar lpg taktırdılar . herkes karizma meselesinden bakıyodu bu işe . yoksa durumu iyi olan adam bile mantıklı düşününce benzine verilen para boşuna olduğunu anlıyor .
lpg işinede bu forumda sıcak bakmaya başladım . sonrasında korkacak birşeyin olmadığını gördük . komşuda 2.5 v6 vectrasına taktırında tamamdır dedik . çok uzar bu muhabbet hep bu şekilde ancak benim taktırma sebebim hem ekonomik hemde bilinçi bir birey olabilmek...

kaç kere hayatınızda vana hakkariye gittiniz arkadaşlar bilmiyorum ancak heryerini bilirim . 1lirayada benzin satarlar 2yede 50 kuruşada.
bu adamların kaçırdığı vergiyi neden benim gibi sıradan yaşayan bir vatandaş vermek zorunda yani iş sadece ekonomik boyuta bakmıyo . yoksa sorun değil benimde bagajımda lastik olacağına boş olsun daha iyi ancak bazen ekonominin yanında farklı şeylerde düşünmek zorundayız .



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desiya -- 23 Ocak 2008; 20:50:45 >


14841 Mesaj
23 Ocak 2008; 22:08:23 

1.4TSI 125hp'lik motor yeterli performans sunmayı amaçlayan, özünde ekonomi ve emisyon kurallarına tam uyumluluk yatarak geliştirilmiş bir motordur. GolfVI ile 1.2TSI da gelecek. O da 1.6 102hp'lik motorun yerine geçecek sanırım.


_____________________________





3713 Mesaj
24 Ocak 2008; 0:45:43 

valla 1.4 motora lpg taktırmayı hiç düşünmezdim herhalde.Araba zaten özel bir teknoloji yeni çıktı insanlar şüpheyle yaklaşıyor.Az yakıyor çok basıyor vardır bir numarası ömrünü erken tamamlıyordur belki diye düşünen çok.Birde böyle bir motora lpg takıp garanti dışı kalmasına göz yumamam açıkçası.
1.4 motor zaten canavar gibi çalışıyor neyime yetmiyor


_____________________________




█▌▌▌Rise of the Dark ۩ ▌▌█▌



10240 Mesaj
24 Ocak 2008; 0:54:38 


quote:

Orjinalden alıntı: WarSaw

valla 1.4 motora lpg taktırmayı hiç düşünmezdim herhalde.Araba zaten özel bir teknoloji yeni çıktı insanlar şüpheyle yaklaşıyor.Az yakıyor çok basıyor vardır bir numarası ömrünü erken tamamlıyordur belki diye düşünen çok.Birde böyle bir motora lpg takıp garanti dışı kalmasına göz yumamam açıkçası.
1.4 motor zaten canavar gibi çalışıyor neyime yetmiyor


neyse dostlar ben vazgeçtim sayalım lpg olayını sadece bilgilenmek amaçlı soruyorum diye kabul ederek devam edelim

işin garibi bu motorlar çıkalı 2 sene oldu . ama ben daha 60bin kmden fazla geçenini görmedim . almanya avusturya satış sitelerine bakıyorum hepsi ortalama 20-25bin kmlerde arada bir 40bin çıkıyo 1tanede 58-60bin var gt golften yani 170likten
normalde almanya gibi bir memlekette bu arabadan 2senede 100.000 deviren en az 3-5 tane olurdu
ama bunlarda hiç yok . sorun olduğundanmı yoksa güven vermediğindenmi insanlar tercih etmiyo acaba ?

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
24 Ocak 2008; 1:20:32 

hocam bu arabayı taksiciler alıp kullanmadı dünyada.... pazarcılarda... hiçbir firma satış elemanlarına al canıp al tatlım al güzelim sana dynoda 200 hp çıkan golf gt.. jetta tsi al ben seni çok severim bin demedi..

çift turbo 140 hp yada 170 çıktı... gençler genelde 200 hp gti aldı... jetta170 te aile babalarının işi fazla olmazdı... birde 3 5 tane kendini bilmez laf etti patlar aman almayın diye.... alan az oldu kullanan az oldu... alanlar benim gibi tereddüt ede ede aldı.... vede alanların genel özellikleri aşağı yukarı aynı idi... parası olan ama çok olmayan, performans seven birde güzel fiyat isteyen...

microsoft türkiye kurmuş bir TSI filosu... dolaşıyorlar sokaklarda cıstak cıstak... patlamıyorlar çatlamıyorlar ama düşman çatlatıyorlar... bunlar devirir yakında 100000 sorarız ben alalı 6 ay oldu 8000 km yapabildim... dedimya müşteri grubu belli aracın

bu arada sen dostmusun düşmanmısın? bir cevap verde duyalım baksana ifadene göre topiği bilgilenme amaçlı açmışsın amacım başka demişsin ve eklemişsin sorun olduğundanmı yoksa güven vermediğindenmi insanlar tercih etmiyo acaba ?


quote:

Orjinalden alıntı: desiya




neyse dostlar ben vazgeçtim sayalım lpg olayını sadece bilgilenmek amaçlı soruyorum diye kabul ederek devam edelim

işin garibi bu motorlar çıkalı 2 sene oldu . ama ben daha 60bin kmden fazla geçenini görmedim . almanya avusturya satış sitelerine bakıyorum hepsi ortalama 20-25bin kmlerde arada bir 40bin çıkıyo 1tanede 58-60bin var gt golften yani 170likten
normalde almanya gibi bir memlekette bu arabadan 2senede 100.000 deviren en az 3-5 tane olurdu
ama bunlarda hiç yok . sorun olduğundanmı yoksa güven vermediğindenmi insanlar tercih etmiyo acaba ?



10240 Mesaj
24 Ocak 2008; 1:56:03 


quote:

Orjinalden alıntı: streptozotocinus

hocam bu arabayı taksiciler alıp kullanmadı dünyada.... pazarcılarda... hiçbir firma satış elemanlarına al canıp al tatlım al güzelim sana dynoda 200 hp çıkan golf gt.. jetta tsi al ben seni çok severim bin demedi..

çift turbo 140 hp yada 170 çıktı... gençler genelde 200 hp gti aldı... jetta170 te aile babalarının işi fazla olmazdı... birde 3 5 tane kendini bilmez laf etti patlar aman almayın diye.... alan az oldu kullanan az oldu... alanlar benim gibi tereddüt ede ede aldı.... vede alanların genel özellikleri aşağı yukarı aynı idi... parası olan ama çok olmayan, performans seven birde güzel fiyat isteyen...

microsoft türkiye kurmuş bir TSI filosu... dolaşıyorlar sokaklarda cıstak cıstak... patlamıyorlar çatlamıyorlar ama düşman çatlatıyorlar... bunlar devirir yakında 100000 sorarız ben alalı 6 ay oldu 8000 km yapabildim... dedimya müşteri grubu belli aracın

bu arada sen dostmusun düşmanmısın? bir cevap verde duyalım baksana ifadene göre topiği bilgilenme amaçlı açmışsın amacım başka demişsin ve eklemişsin sorun olduğundanmı yoksa güven vermediğindenmi insanlar tercih etmiyo acaba ?







ben bu motoru çok inceledim senin yazdığın yazılarıda okudum yurt dışı siteleride takip ettim vede hem çok pahalı olmayan hemde dediğin gibi performanslı kaliteli araçlar . bu konuya kesinlikle katılıyorum vede başlıktaki düşüncelerimde hala geçerli . evet tsi motora bakıyorum araştıyoruz . daha iyiside yok gibi şu anda . ama bir yandan bakıyorum sürenlerinde hala içlerinde ufak kuşkular var bu sebeplede sorguluyorum . ki bununda çok doğal olduğunu düşünüyorum .
tsi motorda neden sürekli insanlar ikilem içinde kaldıklarında tersliyorsun anlamadım . tamam aracını seviyosunda biraz daha reel bilgiler ver lütfen
kendi açtığın konuyu biliyorsun hatırlatmama gerek yok zaten . bir aracı bilmeden ne yerebilirim nede kötüleyebilirim
dost düşman konusunuda ne için yazdın anlayamadım

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
24 Ocak 2008; 8:58:31 

gece saat birbuçukta yazdım mesajı bebek uyandı onu uyutmak için bilgisayarda sesini dinletiyoruz... o arada mesajını gördüm... konu lpg takılırmı takılmazmı iken neden satmıyora gelince bende gördüğün gibi güzel bir açıklama yaptım... yanlış anlamayalım anlaşmayalım bu arada bana özelden mesaj atarak içten bir şekilde her şeyi sorabilirsiniz.. emin olun son derece samimi son derece objektif cevaplar yazarım neyse onu söylerim... bir daha açıklayayım sana neden satmadı (şer güçlerin çabalarına değinmiycem)

aile babası isen bana aile arabası olsun dersen performansta istemiyorsan tsi 122hp yada 1.6 125 hp diğer markalardan al
sadece benzin tasarrufu önemli ise senin için git dizel araç al, çift turbo araç ne yaparsan yap fazla yakar şehir içinde
konfor istiyorsan sadece konfor için jetta alınmaz ben astra almıştım mesela
sadece vergi az olsun istiyorsan yine jetta alma yine 1.3 yada 1.4 dizeller var
sadece ekonomik olsun (alırken, vergi, yakıt vede satarken) yine başka alternatifler var
jettadan ses düzeyi ve yumuşaklık olarakta üstün markalar var onuda belirteyim (örnek megan, corolla, astra)
ama hepsinin ortalamasıda jetta bunuda belirtmek lazım... 48000 küsüre ortalamaların hepsini alıyorsun..

az satma sebebi müşteri kitlesinin dar olması.. babamı kessen 140hp yada 170 araç almaz...
parası ÇOK olan gençleride kessen gider 280hp 240hp yada 200hp araçları alırlar...

yani arada bir ürün kardeşim... hepsi bir arada ve fiyat uygun... ortalaması çok iyi... bağımsız kriterleri değerlendirirsen değil..

seni üzmemek içinde mümkün olduğunca uykulu halimle yumuşak yazmaya çalıştım.. üzdüysem affola

quote:

Orjinalden alıntı: desiya





ben bu motoru çok inceledim senin yazdığın yazılarıda okudum yurt dışı siteleride takip ettim vede hem çok pahalı olmayan hemde dediğin gibi performanslı kaliteli araçlar . bu konuya kesinlikle katılıyorum vede başlıktaki düşüncelerimde hala geçerli . evet tsi motora bakıyorum araştıyoruz . daha iyiside yok gibi şu anda . ama bir yandan bakıyorum sürenlerinde hala içlerinde ufak kuşkular var bu sebeplede sorguluyorum . ki bununda çok doğal olduğunu düşünüyorum .
tsi motorda neden sürekli insanlar ikilem içinde kaldıklarında tersliyorsun anlamadım . tamam aracını seviyosunda biraz daha reel bilgiler ver lütfen
kendi açtığın konuyu biliyorsun hatırlatmama gerek yok zaten . bir aracı bilmeden ne yerebilirim nede kötüleyebilirim
dost düşman konusunuda ne için yazdın anlayamadım



10240 Mesaj
25 Ocak 2008; 4:30:32 

yok estafurullah darılmadım tabiki . aile babası değilim ama bende senin gibi düşünerek bu araçlara bakıyorum . hem babam sürecek geniş olsun hem ben sürecem performans olsun çok gezerim ekonomik olsun focusu beğenmem 1.6 dizeli olsa kaç yazar astra çok uzun kullandık değişiklik olsun megane arabamı
o sebeple bu tarz araçlara bakmaya başladık

ben sorgularken şunu belirtmek istedim . bu motorlar gerçekten 2 senedir belkide daha fazladır satılıyor avrupada . ama hala 100.000 üzeri bir araç denk gelmedi gözüme . nedenini gerçekten merak ettim . microsoft filo olarak almıştı bende okudum o haberi . filo ise zaten seneye en az 100.000leri görmeleri gerekli . merak ettiğim yüksek turbo ve yüksek kmlerde nasıl bir yol izleyecek . benim için önemli olan bu . ama örnekleride yok karşımda . ha vw gibi bir firma uzun uzun denemeden test etmeden bu motorları piyasaya sürmez zaten ancak bir tüketici olarak uzun ömürlü bir araç istediğim için bilmek zorundayım ilerisini . vede vwde çalışanlar bile ileride ne olacağını kestiremiyolar 1.6 102lik motorları 300.000de çok servise girdiler daha motoru sağlamdı diyolar ama bunlar hakkında net bir bilgi yok . yoksa kötüdür veya değildir demiyorum sadece şu ana kadar avrupada bile yüksek kmleri görememeleri ordaki insanlarında forumlarda belirttiği gibi piskolojikmi yoksa başka birşeymi merak ettim . yoksa 2senelik gtilar gördüm 120binde falan
artık seni takip edip km km nasıl gidiyo araç öğrenicez . 50bini geçmeden arabanın gerçek kimliği ortaya çıkmaz zaten


8710 Mesaj
25 Ocak 2008; 8:59:14 

hani tsi az yakiodu


_____________________________

2013 Fiesta 1.5 titanium x

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
25 Ocak 2008; 10:26:54 

dizellerden az yaktığını iddia etmek saçmalık olur... 90 km sabit hızda 183 km ortalamasının 5 litre olduğunun videosunu koymuştum daha evvel... ama ben 2000cc mondeo ilede 90km sabit hız ortalaması 5.9 litre tutturmuştum... dizel astra ile 4.5 tutturdum
şehir içinde aynı mondeo 13-14 litre yakarken(benim kullanımımla-97 model), şu an 9-10 litre yakıyorum... hatırladığım kadarıyla dizel astra ile 8-9 litre idi...

yani uzun lafını kısası en ekonomik değil...

ama şöyle düşün dynoda 200hp çıkan araç 3000cc araçların performansına denk... onlar ne kadar yakar hesap et... 200hplik güç ile 1600cc lere yakın bir benzin tüketimi var... fabrika değerlerini veriyorum..
jetta 1.6 9.9 şehir içi 6 litre şehir dışı 7.4 ortalama
jetta tsi 170 hp 9.7-6-7.3

16v olanı silmişler listeden daha azdır ama ne kadar daha azdır? şehir dışı 6 değilde 5.6dır mesela......

tekrar söylüyorum EN leri konuşursak tek başına kriterlerde daha büyük EN ler var, ama herşeyin ortalamasını alırsan bence piyasanın EN iyisi... (fiyatına oranla)..


quote:

Orjinalden alıntı: ceyhunberber

hani tsi az yakiodu




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi streptozotocinus -- 25 Ocak 2008; 10:28:00 >


 
228 Mesaj
31 Ocak 2008; 11:40:04 

brc de fsi lere lpg uygulanabiliyor...tsi ler lpg uygulanmadığından ötürü sıfır araç almayıp 2006-2007 fsi 2000cc passat arıyorum benim düşüncem ucuza bir yere gitmek dururken neden pahalıya gideyim haksızsam söyleyin...


_____________________________



SAMSUNG GALAXY S III


10240 Mesaj
3 Nisan 2008; 3:47:40 


quote:

Orjinalden alıntı: MKG24

brc de fsi lere lpg uygulanabiliyor...tsi ler lpg uygulanmadığından ötürü sıfır araç almayıp 2006-2007 fsi 2000cc passat arıyorum benim düşüncem ucuza bir yere gitmek dururken neden pahalıya gideyim haksızsam söyleyin...


bence doğru
fsi ve tsi motorlara lpg uygulanabildiğini öğrendik
evet uygulanabiliyormuş
başka bir konuda detaylı linkleride verdim
a4 1.4 tsi bekliyoruz
bir araç planları vardı 2.elmi vsvsmi diyede birkaç yazı daha okudum
1buçuk sene max süre sonra 1.4 tsi motorlar a4lerede konacakmış
linki bulursam koyarım buraya
ya aslında arabalar düşük yakıyo ama amaç hem performans hemde dahada ekonomi
ama gel gelelim türkiyede bu işi yapsalar bile sağlam sorunsuz yaparlarmı bilgim yok
atikere mail atıp sorsak git hemen şurada taktır diyecekler
yani beklemediyiz a4 1.4 tsi
birde vw grupun yapacağı 1.6 dizel motoru audi a3lere kesin koyacaklarmış ama a4lere koyacaklarmı o konuda bilgim yok


_____________________________



11812 Mesaj
3 Nisan 2008; 10:14:23 


quote:

Orjinalden alıntı: desiya




bence doğru
fsi ve tsi motorlara lpg uygulanabildiğini öğrendik
evet uygulanabiliyormuş
başka bir konuda detaylı linkleride verdim
a4 1.4 tsi bekliyoruz
bir araç planları vardı 2.elmi vsvsmi diyede birkaç yazı daha okudum
1buçuk sene max süre sonra 1.4 tsi motorlar a4lerede konacakmış
linki bulursam koyarım buraya
ya aslında arabalar düşük yakıyo ama amaç hem performans hemde dahada ekonomi
ama gel gelelim türkiyede bu işi yapsalar bile sağlam sorunsuz yaparlarmı bilgim yok
atikere mail atıp sorsak git hemen şurada taktır diyecekler
yani beklemediyiz a4 1.4 tsi
birde vw grupun yapacağı 1.6 dizel motoru audi a3lere kesin koyacaklarmış ama a4lere koyacaklarmı o konuda bilgim yok







passata yapmışlar aşağıda var ancak bagajdaki stepne iptal


0


yolda aracın başına bişi gelse nanay yani

diğer yanda yazılımı farklı olduğu için düşük devirlerde gaz değil benzin kullanıyor

bu da elde edilecek ekonomiyi azaltıyor

bence almayı düşündüğün 1.4 tsi zaten ekonomik aracına yazık etme

illa ekonomi diyorsan dizel audi alın




diğer yandan henüz ülkemizde tsi'lara lpg uygulaması yok

fsi'lar ile ilgili lpg taktırıp sonrasında sorun yaşayanlar var

bence iyice yaygınlaşmadan buna kalkışmamalı


_____________________________

Sokak hayvanlarından bir kap su ve bir kap yemeği esirgemeyin


 
18966 Mesaj
24 Haziran 2008; 10:09:50 

LPG ile ilgili tüm sorulara ayrıntılı cevap veriyorum. Başka topiklerde eklediğim aşağıdaki bilgiyi size de ekliyorum.



Önceki aracım 2003 model SEAT TOLEDO 1.6 16V 105 HP ve çok kaliteli bir LPG sistemine sahipti. Şu anda imzamaki aracı kullanıyorum. Ayrıca 2 ay önce de 2006 model FIAT GRANDE PUNTO 1.4 ACTIVE 77 HP ikinci aracıma da LANDI-RENZO sıralı sistem LPG taktırdım.

Başarılar

Merhaba dostlarım.

TSI motorları konusunda LPG uygulaması henüz geliştirme aşamasında. VW TOURAN'da kullanılan 1.4 TSI 150 HP, VW GOLF ve VW JETTA'da kullanılan 140 HP TC (TwinCharger) TSI ve 170 HP TC TSI gücündeki motorlara LPG takılabilirken (!) bizim bildiğimiz 122 HP T (Turbo) motora henüz takılamamaktadır.

Bu konuda çalışmalar devam etmekte, FSI motorlar için Türkiye'de 2-a Mühendislik BRC marka sistemi 1 yıldır başarı ile takmaktadır. Almanya'da bu sistem 2690 Euro'ya takılmaktadır.

Şahsi kanaatimi sorarsanız, bütçe kısıtlı, ama yürek yanık ise bence (!) VW GOLF, VW JETTA veya VW PASSAT 1.6 102 HP 8 VALF motor alıp BRC veya LANDI-RENZO sıralı sistem LPG takıp doya doya binmeli, amaç kaliteli ve yeni otomobile binmek ve tasarruf etmek, fakat otobanda yarış yapmak değil.

Aşağıda çok ayrıntılı bir liste vardır. İncelemenizi rica ederim.

Saygılarımla,

Taner Göde

http://www.motor-talk.d...-moeglich-t1657925.html
http://www.cargassystem.de/voltran2/cgs-anlage.php
http://www.brc-regionalvertrieb.de/

0

0

0

0

0


_____________________________



 
18966 Mesaj
24 Haziran 2008; 10:19:23 

Sevgili arkadaşlarım,

TSI, FSI ve Normal (VW'nin 8 valfli ve 16 valfli) motorlara LPG ile ilgili olarak:

LPG kesinlikle normal motor (yakıtı dizel gibi silindirin içine püskürten FSI değil, emme manifoldunun emme valfine yakın bulunan püskürtücü [enjektör] ile sevk eden klasik düzen) daha uyumludur. Enjektör silindirin içerisinde olmadığından motor LPG ile çalıştığında patlamadan uzak durmakta, herhangi bir ısı, basınç, is/kurum ve yağ zararı ve kirlenmeye maruz kalmamaktadır. VW'nin meşhur 8 Valfli motorun tek dezavantajı gücünün 102 HP olması fakat normal bir sürüş stili içerisinde 2000 devirden sonra bu motor da diğerlerinden pek de geri kalmamaktadır.

LPG normal motorda daha sıhhatlı, sağlam ve tasarruflu olur. Ben şimdiye kadar hiçbir yerde eksi yönünü (dezavantajını) görmedim, kendi kuzenimle birlikte 1.6 8V, 1.6 16V ve 1.8 20V motorlara LPG taktırdık, hepsi LANDI-RENZO markaydı ve tek kelime ile kusursuzdu, araç LPG'de daha atik, seri ve güçlü gibi geldi bize. Yüksek benzin ve dizel fiyatında insanlar doğal olarak LPG'ye yöneliyor. LPG'li araç daha hızlı satılıyor, hele işli (ruhsata işlenmiş, onaylı) ve tabi ki kaliteli ve sıralı sistemse. LPG maliyeti genelde doğrudan araca % 100 yansıyor. LPG'siz 25.000 YTL ise LPG'yle 27.000 YTL oluyor. Alıcı da bunu biliyor ve satana teşekkür ediyor.

VW benzinli motorları daima LPG'ye uyumlu olmuştur. Teknoloji gelişimi nedeni ile FSI, T-FSI ve TSI motorlar da geliştirilmiş, dışarıdan (ve VW tarafından içeriden de EcoFuel adlı sistemde doğalgaz kullanımında olduğu gibi) LPG sistemleri yapılmış ve kullanılmaya başlanmıştır. FSI'de % 8 benzin LPG ile birlikte silindire püskürtülmekte, böylece % 92 LPG ve % 8 benzin sarfiyatınız olmaktadır.

1.6 motor LPG'de şu andaki fiyatlar ve kaliteli (!) bir LPG sisteminde (PRINS, BRC, LANDI-RENZO) kilometreye 14-15 Ykr yakar. Bu azalablir de, artabilir de. Kullanıma ve sürüş tarzına bağlıdır. 8 Valfli motor teknoloji yönünden "kötü" veya eksik bir motor değildir. Üretimi daha hesaplı ve LPG'ye de uygun olmasından ötürü, ayrıca değişken geometrili emme manifoldu bulunmasından dolayı da yeterince HP güç ve Nm tork üretebilmektedir. Çok uzun ömürlü ve VW tarafından VW-AUDI-SEAT-SKODA modellerinde başarı ile kullanılmıştır.

Araç fazla yakmamakta, tükemi gayet normal sınırlar içerisinde seyretmekte, pahalı olan benzin nedeni ile aracın fazla yaktığı göreceli olarak insanlarda bir anpati yaratmaktadır. Normal şehiriçi 9-10 litre, normal şehirdışı da 6-7 litredir. EA111 serisi dökme demir (pik) blok, kauçuk triger kayışı, büyük valfler, LPG'ye mükemmel uyumluluk, AKL motor kodu ile bu motor Türkiye için bir hediyedir aslında. Benzinin litresi 3 dolara yaklaşırken LPG'li yeni bir araca binebilmek bence ayrıcalıktır.

0


0


8 Valfli motorun "kaldırmaması" ile ilgili olarak da "kaldırmıyor" ifadesini bu forumda genelde kimse kullanmaz ve bence bu motor gücünden, döndürme kuvveti, yani torktan ve diğer teknolojik bilgiden yoksun tipik Faik Usta ve İçmeler Belediyesi Aile Çay Bahçesi Taksi Durağı esnafının kullandığı ifade. Volkswagen PASSAT'ın 75 kW (102 HP) 8 valfli EA111 serisi 4 silindir 1.595 cm3 hacimli motor 148 nM torka sahip. Volkswagen Passat'ın B5.5 ve B6 kasasında da kullanılmış ve vergilerin yüksek olduğu ülkelerdeki VW kullanıcıların bu araçlardan yoksun kalmamaları için geliştirilmiştir. Üretimi, tamir ve bakımı ucuz olan, LPG uygulanabilen, turbo-kompresörü olmayan, atmosferik basınç beslemeli bir motordur. Passat'ınızı uçurmasa da çok rahat yolculuk yapmanıza yetecek kadar güç üreten, silindire doğrudan enjeksiyonlu FSI kardeşinden sadece 7 Nm tork ve 10 kW (13 HP) güçten ferağat eden sağlam ve ölümsüz bir motordur. Halen üretilmesinin sebebi bu motorun çok geniş bir ürün gamında kullanılmış, yedek parçasının da bol ve hesaplı olmasıdır. Ayrıca tamiri yetkili ve özel servislerde herhangi bir sorun teşkil etmemektedir. Bilgi ve referans için aşağıdaki tabloya bakabilirsin.

0


_____________________________



11812 Mesaj
24 Haziran 2008; 10:39:05 

Taner hocam çok sağolasın bilgileri için

Hep merak ediyordum bizim araç içinde var mı bu sistemden diye


_____________________________

Sokak hayvanlarından bir kap su ve bir kap yemeği esirgemeyin


689 Mesaj
20 Eylül 2010; 1:27:26 

Konu uzun zamandır canlandırılmamış:)Acil olarak 2 araç arasında kaldığımdan dolayı size bu konuyla ilgili küçük bir soru sorayım.
Yukarıda bahsettiğim gibi 2 tane araç arasında kaldım.Bir tanesi 2008 VW Golf 1.6 ve diğeri 2009 Seat 1.4 TSI.
Aralarında fiyat olarak uçurum olmadığından dolayı aklımı yakıt tüketimi karıştırıyor.VW alırsam direk olarak LPG taktırmayı düşünüyorum.VW nin 1.6 düz motoru LPG açısından son derece uygun.
Fakat Seat Leon 1.4 TSI'da performans olarak kafamı çok karıştırıyor.Bu aracında LPG'te uyumlu olmaması ve düşünceme göre yakıt tüketimi açısından LPG'li araca nazaran beni çok üzecek olması düşündürüyor.
ACABA TSI MOTORLARA LPG UYGULAMASI İLE İLGİLİ SON GELİŞMELER HAKKINDA BİLGİSİ OLAN VAR MI?
2008 yılında çalışmalar olduğundan bahsedilmiş ama aradan geçen 2 yılda hiç yol alınamadı mı?


_____________________________



 
18966 Mesaj
20 Eylül 2010; 8:47:57 

FSI ve TSI motorlara LPG uygulaması hakkında son gelişmeler:

1. VIALLE LPdi sıvı LPG püskürtmesine dayalı 4. kuşak LPG teknolojisine göre çalışır, LPG'yi motora benzin enjektörlerini kullanarak püskürtür, sistemdeki en önemli 2 parçadan birisi LPG tankında bulunan HIGH PRESSURE PUMP / YÜKSEK BASINÇ POMPASI ve diğeri de FSU Fuel Selector Unit / Yakıt Seçme Ünitesi, Avrupa'da 3.000 Euro'ya başarıyla takılmaktadır, LPG sıvı halde motora püskürtülmektedir, buharlaştırıcı ve motorun soğutma suyuna müdahale yoktur, Türkiye'de www.vialle.com.tr sitesinden de anlaşılacağı üzere temsilcisi TEMSA'dır ve 2 ay önce İstanbul'da bir GOLF araca gösteri amaçlı takıldı ancak devamı gelmedi. Fiyatı 1.500 Euro + KDV ve tek avantajı benzine hiç (!) ihtiyaç duymamasıdır ancak LPG tankındaki yüksek basınç pompasının kolay arızalanması hakkındaki kaygılarım devam etmektedir. Aradan geçen zamanda VIALLE bunun çözümünü bulmuşsa da henüz okumadım.

LPdi TEK YAKITLI (MONOVALENT) bir sistemdir.

2. BRC, PRINS, ROMANO, LOVATO, LANDIRENZO ve diğerleri tarafından geliştirilen, LPG'yi 3. kuşak sıralı sistemler gibi buharlaştırıp kendi enjektörleri ile emme manifoldundan motora sevk eden sistemler. Burada hem benzin, hem LPG aynı anda kullanılmaktadır, sinüs dalgasının 8 devresinin 7 devresinde LPG ve 1 devresinde de (enjektörleri soğutmak amacıyla) benzin püskürtülmekte, ayrıca rölantide ve duyumlarıma göre de yüksek devirde motor benzinle çalışmaktadır. Fiyatı BRC'de turbosuz motorlar için (FSI) 2.500 TL ve turbolu motorlar için (TSI) 2.650 TL'dir.

Bunlar ÇİFT YAKITLI (BIVALENT) sistemlerdir.

1.4 TSI motorlu ve motor codu CAX ile başlayan bir aracınız varsa (VW-SEAT-SKODA-AUDI) yukarıdaki sistemlerden birisini tercih edebilirsiniz, VIALLE'nin Türkiye'deki varlığını henüz reklamlarda ve uygulama yapılmış araçlarda göremedim, diğer sistemler de tek tük de olsa uygulanıyor. VW grubunun sırf Türkiye'de benzin pahalı ve (bundan ötürü) / veya Türkiye'de bir LPG furyası olduğundan dolayı motorlarını Türkiye'ye uygun geliştirmek zorunda olmadığı apaçık ortada. Zaten 1.6 MPI 102 HP motora sıralı LPG sistemleri sorunsuz uygulanıyordu, ancak yıllarca Hitler, Führer, Dinozor motor olarak adlandırılan bu 8V SOHC motorun değeri benzin 4 TL'ye yaklaşınca ortaya çıktı.

Saygılarımla,

Taner Göde


_____________________________



 
662 Mesaj
23 Ekim 2010; 12:56:47 

son gelişmelerden bilgi verdiğin için teşekkür ederim....


_____________________________

Intel i7 4770k+Asus Z87-Plus+Gigabyte GTX770 Windforce 3xOC+Corsiar Vengeance Pro 2*4gb+ Corsair H100i + Thermaltake Toughpower XT 80PLUS 775W + Dark Kinght Kasa + ASUS 23" VS239HR
Sony SR490JBB
Lg 47LA660S
Play Station 3 Pes 2013
Canon 40d + Sigma 17-70mm F2.8+ Canon 70-300mm + Canon 85 mm F1.8



 
268 Mesaj
17 Ocak 2011; 0:43:34 




Selamlar yeni kasa jetta 1,2 TSI'ye merak saldım acaba LPG dönüşümü bu araca ne kadar uygun foruma uzun zamandır bişey yazılmamış fikirlerinizi merak ediyorum..


_____________________________

2012 Peugeot 208 Accsess 1,2
2012 C4 dizel mcp Comfort Plus
2009 Auris Comfort Extra Ls 132 hp
d7000


809 Mesaj
17 Ocak 2011; 1:13:58 

1.2 tsi kullanıyorum yakıt konusunda daha rodaj surecinde oldugumdan net bilgi veremiyorum ama lpg ye sıcak bakmayanlardanım uzun vadede zararlı olucagını dusunuyorum tsi icin en azından.bence lpg icin biraz beklemek lazım ücreti ve yaygınlasması acısından



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


1734 Mesaj
5 Nisan 2011; 11:20:24 

Verdiğim linkte

http://www.prinsautogas.../markets/cars/cars.html

Prins'in TSI motor dönüşümleri var.Acaba bunu uygulatan var mı?


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


3204 Mesaj
17 Haziran 2011; 9:00:56 

güncel


_____________________________

DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ
Ford Focus HB 1.6 TDCI Collection
GENÇLERBİRLİĞİ



 
13 Mesaj
18 Eylül 2011; 23:56:42 


quote:

Orijinalden alıntı: desiya

neyse dostlar ben vazgeçtim sayalım lpg olayını sadece bilgilenmek amaçlı soruyorum diye kabul ederek devam edelim

işin garibi bu motorlar çıkalı 2 sene oldu . ama ben daha 60bin kmden fazla geçenini görmedim . almanya avusturya satış sitelerine bakıyorum hepsi ortalama 20-25bin kmlerde arada bir 40bin çıkıyo 1tanede 58-60bin var gt golften yani 170likten
normalde almanya gibi bir memlekette bu arabadan 2senede 100.000 deviren en az 3-5 tane olurdu
ama bunlarda hiç yok . sorun olduğundanmı yoksa güven vermediğindenmi insanlar tercih etmiyo acaba ?


Arkadaşlar 1.4 TSI 140 HP Jetta kullanıyorum. Kilometresi 135.000 şu an. 131 binde yetkili serviste expertize girdi. Motorda en ufak bir sıkıntısı yok. Servis 300.000 km' ye kadar herhangi bir müdahale gerekmeden sorunsuz gideceğini söyledi.

TSI motorlar yeni nesil motorlar. 1.2 TSI motor 1.6 normal benzinli motor kadar güç üretir ama 1.2 kadar yakar. 1.4 TSI ise 2.0 benzinliler kadar güç üretir ama 1.4 gibi yakar. Yani verim yüksek. Bu motorlardan kimse şüphe duymasın. Bugün VW tüm benzinli modellerine TSI motor koyuyor bunu unutmayın.


Asıl konuya dönersek şimdi şöyle ki araba size göre tepki veriyor. Vitesi D ye alıp normal kullanırsanız şehir içi 7-8 şehir dışı 5 lt yakar. İstanbuldan Antalyaya 1 depo ile gittim 1 depo ile geldim ortalamasını hesap edin.
Ama yok benim gibi dayanamaz vitesi S (Sport) a alır da basarsanız araba gitmem demiyor. Ne kadar basarsanız o kadar gidiyor, koltuğa yapıştırıyor. O zaman da 9-10 lt yakıyor yalan yok.

Bu araçlar Turbo ve direk enjeksiyonlu (FSI). FSI lara dönüşüm daha yeni bir olay ve bildiğim kadarıyla sadece PRINS de var. TSI lara ise 2500-3000€ fiyatlarla ithal LPG kiti takıldığını duydum.



_____________________________

2007 Scenic II 1.6 Privilage LPG


8298 Mesaj
19 Eylül 2011; 4:34:08 

VW gibi bir markaya tüp fln taktırmak yazık günah.


_____________________________

Copyright © 2010/2011/2012/2013/2014 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.


14 Mesaj
20 Eylül 2011; 9:18:44 

ARKADASŞLAR BEN KONYADA OTOGAZCIYIM FSİ TSİ ARAÇLARA LPG TAKIYORUZ BİLGİNİZE İTALYAN KALİTESİ ROMANO 1200 DEVİR DEN SORNRA GAZDA 5000 DEVİRDEN SONRA BENZİNDE ÇALIŞIYOR B,LG, ALMAK İSTEYEN ARASIN 0332 238 70 08


_____________________________



14 Mesaj
20 Eylül 2011; 10:04:12 

arkadaşlar FSİ ve TSİ araçlar da sizin anlayacağınız şekilde kısa yoldan anlatıyırum
enj ler tirek yanma noktasında piston üstünde olduğu icin yüksek sıcaklık görüyor
soğutma olayıda benzin le yapılıyor eritmemesi için
FSİ araçların TSİ araçlara göre daha uyumlu olması manifolta da piston ile enj arasında
kanal olmasıdır TSİ araçlarda o kanal yok bild,ğim kadarıyla
o yüzden araçlar 1200 devir altında benzinde0 (BENZİN ENJ LERİNİ SOĞUTMAK İÇİN)5000 devir üstünde yine benzin de
(BENZİN ENJ lerini SOĞUTMAK İÇİN ) bu uzun devir aralığı sadece ROMANO da vardır
zavoli de kaliteli bir cihaz ama DEVİR ARALIĞI KISA 1500 İLE 3000 devir arasında çalışıyor
ayrıca HER araca olmuyor BEYİN KODLARINI OKUMADAN RASTGELE BU ARACA TAKARIZ DİYEMEYİZ


_____________________________



953 Mesaj
20 Eylül 2011; 10:42:58 


quote:

Orijinalden alıntı: GÜNLER OTOGAZ

ARKADASŞLAR BEN KONYADA OTOGAZCIYIM FSİ TSİ ARAÇLARA LPG TAKIYORUZ BİLGİNİZE İTALYAN KALİTESİ ROMANO 1200 DEVİR DEN SORNRA GAZDA 5000 DEVİRDEN SONRA BENZİNDE ÇALIŞIYOR B,LG, ALMAK İSTEYEN ARASIN 0332 238 70 08


PM(mesaj) attım bakar mısınız?
Tşk...


_____________________________

Laguna III 2.0T Privilige Business Paket, İyot mavi, Prins lpg
Memleket : Antalya


14 Mesaj
20 Eylül 2011; 18:16:52 

1.4 TSFİ TSİ araçlara lpg olur problem yok
ancak beyin kodlarını bilmemiz gerek


_____________________________



14 Mesaj
20 Eylül 2011; 18:19:21 

sıralı lpg sisitemlerimnde performans gibi bir sıkıntınız olmasın
lpg dururken benzine boşa para harcamayın


_____________________________



6324 Mesaj
20 Eylül 2011; 18:49:19 

quote:

Orijinalden alıntı: GÜNLER OTOGAZ

ARKADASŞLAR BEN KONYADA OTOGAZCIYIM FSİ TSİ ARAÇLARA LPG TAKIYORUZ BİLGİNİZE İTALYAN KALİTESİ ROMANO 1200 DEVİR DEN SORNRA GAZDA 5000 DEVİRDEN SONRA BENZİNDE ÇALIŞIYOR B,LG, ALMAK İSTEYEN ARASIN 0332 238 70 08

Dükkanınız nerde acaba? Birkaç sorum olacaktı size. Lpg'yi hangi araçla test ettiniz, lpg nin markası nedir ve aracın çekişinde, hızlanmasında, çalışmasında, sesinde herhangi bir değişme oldu mu? Mesela lpg taktırdık diyelim ne kadar yakıyor ortalama olarak ve de diyelim aracımızın motoruna birşey oldu bu konularda garanti veriyor musunuz? Ben de Konya'dayım bu arada.


_____________________________

Xperia P

Vw Golf 5


14 Mesaj
21 Eylül 2011; 9:10:12 

iş yerim karatay san GÜNLER OTOGAZ
takmış olduğomuz marka daha önce belirtiğim gibi İTALYAN ROMANO
ÖNCE GELİN Bİ ÇAY İÇELİM
daha sonra MOTOR ve ECU (eletronik kontrol ünitesi) kodlarına bilelim
kodlar tutuyorsa sorun yok daha önce çalışma yapmışız dır
tasarrufunuz da ortalam %25 ile% 30 arasında değişir


_____________________________



3113 Mesaj
21 Eylül 2011; 11:27:55 

quote:

Orijinalden alıntı: GÜNLER OTOGAZ

sıralı lpg sisitemlerimnde performans gibi bir sıkıntınız olmasın
lpg dururken benzine boşa para harcamayın

diyorsun ama sonu pek öyle olmuyor


_____________________________

Alemin Kralı Çarşı


14 Mesaj
21 Eylül 2011; 12:14:57 

sonu nasıl oluyor arkadaşım?


_____________________________



 
882 Mesaj
21 Eylül 2011; 12:34:27 

"Motoru calaskarla kaldırıp kucağa almak" şeklinde gelişebiliyor olaylar.


_____________________________

Hatalı sollama yap, sonra KADER..
Elini makinaya kaptır, sonra KADER..
Afrika'da ortalama yaşam 50-55 yıl, Batı Avrupa'da ve
İskandinavya'da 80-85 , bu da mı KADER !


14 Mesaj
21 Eylül 2011; 17:19:34 

DÜŞÜNCELERE SAYGI DUYARIM
ama rastgele konuşmak ta biraz abes olur
motoru calaskay la kaldırmak deyimi
sizin HESAPLI deyip de işindan ANLAMAYAN kişiler ucuz iş yaptırdığınızdan olur
ama sonuna baktığınızda PAHALI dediğiniz İŞİNİN EHLİ firmalardan daha külfettli olur
bu CVP YETERLİ sanırım ...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
72 Mesaj
12 Kasım 2011; 13:53:42 

merhaba arkadaslar bende 2011 jetta 1.4 tsı 122 hp arac var km de 48 kurus yakıyor şehir içi şehir dısı kullanmada 14000 kmde aeac su an.aracı hiç yormam neden böle yakıyo anlayamadım böle devam ederse mercedes alcam


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Ocak 2012; 17:21:52 


Ankara'da bundan bir kaç yıl önce kendine güvenen bazı meşhur markaların ustaları "FSI motorlara tabii ki LPG montajı yapıyoruz" diyorlardı.

Taktıranlar ilk aylarda rahat etti. Ancak 6 ay sonra motorları problem çıkartmaya başlamıştı. Yamulmuyorsam benzinle çalışmaya göre ayarlanmış enjektörler LPG yüksek ısı ürettiği için hasar mı görüyormuş ne... Tam detayını hatırlayamadım ancak FSI motora sıralı sistem LPG taktıran hemen her VW sahibi sıkıntı yaşamıştı.

Bugün çözüm üretildi mi bilmem ama www.sahibinden.com gibi sitelerde birileri eski 102 beygirlik GOLF araçlarını halâ "LPG ile tam uyumlu motor" diye pazarlıyorlar. LPG takılı halde satılık olan FSI veya TSI araç yok gibi...


 
141 Mesaj
6 Ocak 2012; 20:43:44 

quote:

Orijinalden alıntı: Gezginoğlu


Ankara'da bundan bir kaç yıl önce kendine güvenen bazı meşhur markaların ustaları "FSI motorlara tabii ki LPG montajı yapıyoruz" diyorlardı.

Taktıranlar ilk aylarda rahat etti. Ancak 6 ay sonra motorları problem çıkartmaya başlamıştı. Yamulmuyorsam benzinle çalışmaya göre ayarlanmış enjektörler LPG yüksek ısı ürettiği için hasar mı görüyormuş ne... Tam detayını hatırlayamadım ancak FSI motora sıralı sistem LPG taktıran hemen her VW sahibi sıkıntı yaşamıştı.

Bugün çözüm üretildi mi bilmem ama www.sahibinden.com gibi sitelerde birileri eski 102 beygirlik GOLF araçlarını halâ "LPG ile tam uyumlu motor" diye pazarlıyorlar. LPG takılı halde satılık olan FSI veya TSI araç yok gibi...


öyle mi, değil mi?


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Ocak 2012; 12:06:49 

quote:

Orijinalden alıntı: sertanipci


öyle mi, değil mi?


Bildiğim kadarıyla 8 valfli eski Golf motorları için öyle.
Fakat aynı şeyi FSI sahipleri söyleyemez. Çünkü FSI motorun LPG ile uyumsuzluğu ve LPG dışında da sıkıntı yaşatan bir motor olması ustalar tarafından açıkça söyleniyor.


 
13 Mesaj
23 Haziran 2012; 22:24:38 

Arkadaşlar en son yazıdan yaklaşık olarak 5 aydan fazla bir süre geçmiş.VOLKSWAGEN JETTA 1.4 TSI COMFORTLINE 122 HP DSG almayı düşünüyorum.Neredeyse bütün forumlarda okudum araştırdım ama hala sadece lpg ile çalışan sistemlerin uygulandığına rastlamadım.Hala Ar-Ge aşamasında yada izin aşamasında oldukları yazılıp çiziliyor.Yeni gelişmelerden haberdar olan arkadaşlar varsa yorumlarını alabilirmiyim.Adana'da yaşıyorum ve buradaki Fırat LPG, FSI ve TSI motorlara lpg dönüşümlerinin yapıldığını iddia ediyor.Ne kadar sağlıklı olur?Yılda 15-20bin km yol yaparım ama öğrenci adamım.Anlamışsınızdır sorunumu :)

Bilgi verecek olan varsa sevinirim.Kurtarın artık bu ızdıraptan beni :)


_____________________________



TODAY TOMORROW TOYOTA