- x
Triger zinciri kullanan motorlar veritabanı kuralım
155 Cevap62956 Görüntüleme4 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


3231 Mesaj
21 Mart 2009; 20:18:57 

Opel Insignia ne kullanıyor arkadaşlar?..


_____________________________



97 Mesaj
4 Nisan 2009; 10:11:58 

Arkadaşlar Kia 1,6 crdi motor da triger zinciri kullanıyormuş.


_____________________________



8 Mesaj
23 Nisan 2009; 11:33:05 

2002 yılından sonra üretilen VOLVO S40 'da da zincir var diye biliyorum.


_____________________________

--- SMMM ---


 
6579 Mesaj
23 Nisan 2009; 12:34:03 

fsi motordada zincir var diye biliyorum.


_____________________________



4597 Mesaj
23 Nisan 2009; 12:47:53 

Yeni honda jazz 2009 zincirli ve sesini hiç duymuyorum


_____________________________

Golf VI 1.4 TSİ


 
18966 Mesaj
23 Nisan 2009; 15:02:08 

Aşağıdaki FSI motorlarda kayış var, fakat bir seride zincir olma olasılığı da mevcut. Bu husus Alman kullanıcıları arasında da anlaşmazlığa sebep olmuştur.

1.6 FSI
2.0 FSI
2.0 FSI Turbo

0


0


0


_____________________________



 
18966 Mesaj
23 Nisan 2009; 15:13:24 

Burada da 1.6 FSI motorunun zincirli versiyonu var:

0


_____________________________



16670 Mesaj
23 Nisan 2009; 15:23:56 


quote:

Orjinalden alıntı: Deniz

Opel Insignia ne kullanıyor arkadaşlar?..


dizeli triger zincirli insignianın benzinlilerde kayış var


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


 
3776 Mesaj
23 Nisan 2009; 15:31:34 

skoda felicia da zincir kullanılıyor.


_____________________________

EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
|∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |


6356 Mesaj
23 Nisan 2009; 15:38:05 

eski kasa ford ka 1.3
yeni lancer 1.5 motoru
colt 1.5 motoru


_____________________________

İmzasız...


588 Mesaj
23 Nisan 2009; 15:54:59 

Daihatsu=(Toyota) motorlarının çoğunluğu zincirli, coure 1.0 kayışlı.


_____________________________

Daihatsu Sirion 2005 Mavi 1.3 102 ps. 0-100 9.6 sn. 100-0 39 m. Şehir içi ortalama tüketimim 100 km/ 5.7 - 6.3 lt. arasında.


 
6579 Mesaj
23 Nisan 2009; 19:05:07 

1.6 fsi motorlarda zincir var.


_____________________________



12544 Mesaj
23 Nisan 2009; 19:13:48 

1994 renault fairway 1.6 zincir kullanıyor


_____________________________



 
1783 Mesaj
23 Nisan 2009; 19:37:39 

Hyundai i30 zincir kullanıyor.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


6321 Mesaj
23 Nisan 2009; 20:29:25 


quote:

Orjinalden alıntı: _opeth

eski kasa ford ka 1.3
yeni lancer 1.5 motoru
colt 1.5 motoru


tüm colt motorlarında triger zincir sadece 1.5 te değil.

sen biliyorsundur muhakkak ta ben diğer arkadaşlar yanlış bilgilenmesin diye yazıyorum :)


_____________________________



:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
2006 MİTSUBİSHİ COLT 1.3 İNVİTE 6 İLERİ AMT 95 HP


6356 Mesaj
23 Nisan 2009; 20:54:38 


quote:

Orjinalden alıntı: tasshelhoff




tüm colt motorlarında triger zincir sadece 1.5 te değil.

sen biliyorsundur muhakkak ta ben diğer arkadaşlar yanlış bilgilenmesin diye yazıyorum :)

önceden yazmışında eksik olanları koydum.


_____________________________

İmzasız...


 
652 Mesaj
28 Mayıs 2009; 14:08:35 

Merhaba arkadaşlar.. Nissan x-trail aracımız var, bir süre önce motor lambası yandı servis sisteme bağladı hatayı okudu ve zincir uzamış değişmesi lazım dedi.. motor lambasının yanmasından zincirin uzamasını nasıl anlayabiliyorlar çok idrak edemedim açıkcası, izah edebilecek varsa memnun olurum.
Bir süredir performans düşüklüğü de yaşıyoruz araçta, yorumlarınızı bekliyorum...


_____________________________

The quieter you become, the more you are able to hear.


6356 Mesaj
28 Mayıs 2009; 14:43:33 

makineye bağlıyolar onlarda hata kodunu görerek neresi olduğunu anlıyorlar. aracın nasıl anladığına dair hiç bi fikrim yok.


_____________________________

İmzasız...


9702 Mesaj
28 Mayıs 2009; 15:37:41 

kesin olarak bilmemekle birlikte zincir uzadığı zaman krank açısı ve eksantrik arasında olmaması gerekn bir açı oluşur avans değeri değişir , bunu tespit ediyor demek ki.


quote:

Orjinalden alıntı: elliyedi

Merhaba arkadaşlar.. Nissan x-trail aracımız var, bir süre önce motor lambası yandı servis sisteme bağladı hatayı okudu ve zincir uzamış değişmesi lazım dedi.. motor lambasının yanmasından zincirin uzamasını nasıl anlayabiliyorlar çok idrak edemedim açıkcası, izah edebilecek varsa memnun olurum.
Bir süredir performans düşüklüğü de yaşıyoruz araçta, yorumlarınızı bekliyorum...



_____________________________




3016 Mesaj
28 Mayıs 2009; 22:34:09 


quote:

Orjinalden alıntı: elliyedi

Merhaba arkadaşlar.. Nissan x-trail aracımız var, bir süre önce motor lambası yandı servis sisteme bağladı hatayı okudu ve zincir uzamış değişmesi lazım dedi.. motor lambasının yanmasından zincirin uzamasını nasıl anlayabiliyorlar çok idrak edemedim açıkcası, izah edebilecek varsa memnun olurum.
Bir süredir performans düşüklüğü de yaşıyoruz araçta, yorumlarınızı bekliyorum...

motor lambasından ne anlatılmak isteniyor onu anlamadım ben.yağ lambasımı arıza sensorumu.egzantrik zinciri o kadar uzamaz.uzama işi biraz abartılmış.üzerinde çalıştığı dişlilerde zamanla aşınıyor ve boşluğa onunda katkısı oluyor.eksantrik zinciri motor yağı ile yağlanır dışardan müdahele ile yağlanmaz.iyi tarafları:ömrü uzundur.kolay arıza vermez.kopma olayını hiç duymadım.sadece aşınmadan dolayı ve zamanla gergi yayının zayıflaması ile bakla atlarki bu olay olana kadar beklememek gerekir.kullanım ömrü tamamlanınca şıkırtı başlar.avans düşer vs.yani bizi uyarır.tamiride o kadar abartılı deyildir.genelde zincir gergi takozu ve ustanın tanımlamasıyla dişliler dağişir(krank-egzantrik-varsa pompa.)ve hepsinide değiştirmek gerekmeyebilir.genelde krank dişlisi daha erken bozulur(aşınır).sonuç benim tercihim zincirden yana.çok eski motorlarda fiber dişli vardı(bilgi için.şimdi kullanılmıyor)


_____________________________



1958 Mesaj
28 Mayıs 2009; 23:30:59 

internette bakın epey bir zincir kopması vakası var,
sürekli hareket halinde olan bir sistem için esnek yapılı kayış bence daha mantıklı gibi, eğer net bir şekilde zincir daha iyi olsa idi tüm araçlar zincir kullanırdı diye düşünüyorum,



_____________________________

www.t-m-t.info www.ozeldersci.com SIFIRDAN MATEMATİK ÖĞRENİN
note 3 n9005
samsung ativ 700t pro


 
946 Mesaj
28 Mayıs 2009; 23:52:22 

aracım 2003 honda crv 140 bin kmde triger zincirli 2002 2006 arası honda crv ler zincirli


_____________________________



6356 Mesaj
29 Mayıs 2009; 0:24:23 


quote:

Orjinalden alıntı: boramat

internette bakın epey bir zincir kopması vakası var,
sürekli hareket halinde olan bir sistem için esnek yapılı kayış bence daha mantıklı gibi, eğer net bir şekilde zincir daha iyi olsa idi tüm araçlar zincir kullanırdı diye düşünüyorum,



ona doğru gidiyor ama yeni araçların çoğu zincir kayışa sahip


_____________________________

İmzasız...


3016 Mesaj
29 Mayıs 2009; 4:54:42 

zincir kopmasını ben duymadım derken hiç kopmaz demedim amma gene belirteyim ben hiç rastlamadım.şayet kopma vukubulmuşsa çok ender arızalardandır.amma trigger kayışı kopması-sıyırması bayağı vukuatlı bir iş.dikkat edin üretim zincire doğru meyilli.yeni araçların çoğunda(özellikle yüksek km.garantili motorlarda)zincire dönüş başladı.zincir sistemi sesi ve maliyetinden dolayı sevimsiz yoksa dayanıklılık olarak kayışı 3-4 ve daha fazla katlar."hareketli parçalarda esneklik" derken çokta esnek olması arzu edilen birşey deyildir.hareketini kayıştan alan pompa(diesel)ateşleme sistemi ve çok hassas ayar gerektiren eksantrik mili gibi parçalar başıboş oynamayla gereken randımanı vermezler(veremezler)kayışın tek iyi yanı sessiz oluşu bakım ve değişiminin kolay oluşudur başka bir artısı yoktur.


_____________________________



9702 Mesaj
29 Mayıs 2009; 9:02:00 

tiriger zinciri kopması artık çok daha yaygın kullanılan Triger kayışına göre oldukça zor kopar. Teorik olarak kopmaması lazım.

Ancak pratikte triger zinciri dediğimiz şey bisikletlerdeki zincir sistemi ile çok benzerdir. hatat prensip olarak aynıdır.Motorlarda da benzer sistem vardır.

Peki neden kopar ,

cevabı çokda komplex değildir. Birincil etmen baklaların yağlanmasını sağlayan motor yağının geç değiştirilmesinden kaynaklanmaktadır. Yağsız kalan bakla ileri geri yaparken baklaları birbirine bağlayan incelik mili kesr,çünkü aşırı ısınır .ısınmasını engelleyen motor yağımızdır. Eğer metal bir zincir kullnılacaksa bir yerleden sürekli yağlanması ve üzerindeki ısının ve sürtünmenin alınması gerekmektedir.Metal değilse yağ içinde çalışmasına gerekk yok bizim kayışlar veya eski fiberler benzer şekilde kuru ortamda çalışırlar.

İkincil etmen yağlama mükemmel de olsa zamanla motor içinde kalan pisliklerveya çamurumsu yapı buna ''soot ''diyoruz .Balçık şekşlinde baklaların bazılarının üzerine yapışır ve yağın bu baklayı yağlamasını engeller. yağlanmayan zincir baklası başlar ısınmaya ve sıcaklık metal sürütünmesi nedeniyle aşınma yaratır. Hemn kopmaz . Önce şıkırdamaya başlar çünkü birden fazla aşınmısa uzamıştır ve bu boşluk şıkırdamaya neden olur gergi bunu tolere ederek motorda avans hatalarını yok edebilir ama ses suyulacaktır. İşte ses geliyorsa bakımda bu zincir elden geçirilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmelidir.Eskiden hiç yedek parça bulunmadığı için eski mercedesler ithal otoların baklaları sökülüp çıkma bakla veya yenisitakılarak tamir edilirdi. Şimdi her şeyi kaldır at bakım stili uygulandığı için 10 liraya yapılacak tamir 250-300 tlye mal oluyor. Neyse.

üçüncü neden yağlama ve pislikolmamasına rağmen dişlerin hareketini ileten aktarmada bir sorun olmasıkibunların başında yağ pompasının sıkışması gelmektedir. Bunun de nedeni ortasındaki yataktaki aşınma veya dişlilerindenki aşınma nedeniyle sarsıntılı çalışmasıdır.ne diyersek diyelim sonuçta bir parça hareketi aksayarak iletiyorsa ileten organ yani triger zinciri kendini gerer ve kasr bundan kaynaklanmaktadır. Ama her şeyden önce bu bizim kayışlar gibi birden olmaz önceden ses ile sinyal verir. Aracı ikinci el almazsanız aracın bu sesindeki değişimi hissesersiniz.

dördüncü neden ise yine gergiden kaynaklanan bir problemdir aslında gergi aşınmıştır veya germiyordur bu sarsıntıyı artırır ve kopma olur.

Bütün bu yukarıda sayıdığım nedenler olmazsa bu kayıs motor isteyene kadar ciddi bir problem çıkarmaz. Buda yaklaşık 300-400 bin civarındadır. km vermek doğru değil çünkü aracın kaç devirde çalıştırıldığı (şehir içive dışı) ve ani hızlanma yapılıp yapılmadığı gibi onlarca faktörün bir sonucudur.

hlbuki kayıs ömürlü aşınan yıpranan ve dayanıklık açısından zincirle mukayese edilemeyecek bir yapısı vardır. Bu nedenle ortalama araca göre değişmekle birlikte 75-100 bin km aralığında değiştirilmesi önerilir. hatat çalışmasada kuru oertamda hava ile temas ettiği ve yapısında kauçuk bulunduğu için aynen araç lastiği gibi ömürlü bir malzeme yapğısına sahiptir. Zincirde ise araç ayda veya haftada bir kez çalıştırılıp ısıtıldığı takdirde 50 yıllık araçta bile km yapmmaışsa kalabilir. Motor elemanları neyse zincirde aynı şartlara sahiptir. eski klasik amerikanları halen zincir değiştirimeden kullananlar mevcut.

son sözümü birgün bütün araçların zincire geçmesi dileğiyle noktalıyorum.Belki bu geçişi görmeden elektrikli araca geçeriz.


_____________________________




3016 Mesaj
29 Mayıs 2009; 10:48:43 

eksantrik zinciri bisiklet zincirine yapı olarak benzer.aradaki fark yanyana enaz 2-çokçada 3-4 bakla dizimi şeklindedir.yağlamalarında sorun olmaz çünkü direkt motor yağıile yağlanır.ince yatakları yağlayan yağın açıktaki zinciri yağlamaması söz konusu deyildir.zaten alt bölümdeki çanaktan pulun üzerindeki kanatçıklarla zincir devemlı yağ serpintisine maruz kalır.vazgeçilmesinin en büyük nedeni maliyetinin yüksekliği ve sesidir.yağ pompası direkt zincirden hareket almaz.hareketi endirekttir(ex.milinden alır.ateşleme sistemi gibi).gergi görev yapmazsa bakla atlaması tabir edilen arıza olur.sonuçları malüm.vede ben(üstüne basarak)zincir kopma olayını duymadım yaşamadım.olmaz demiyorum amma çok ender çokçok ender arıza sınıfına girer.bakmadım amma doche motorlar kanaatimce zincir kullanır çoğunlukla.şimdilerde iki hatta üç zincir kullanılabiliyor yeni segment motorlarda.


_____________________________



9702 Mesaj
29 Mayıs 2009; 11:54:07 

quote:

hareketi endirekttir(ex.milinden alır.ateşleme sistemi gibi).gergi görev yapmazsa bakla atlaması tabir edilen arıza olur


triger kayısı hanhi parçları birbirine bağlar , sorunun cevabı zaten sorunun içindedir. Sorun zincirde gibi görünür ancak olayın temelinde birine bağlı olan parçlardan birisi dönmeeme yani eylemsizlik yaparsa zincir kopar bu kadar.


_____________________________




3016 Mesaj
29 Mayıs 2009; 12:22:46 

ben;gördüğümü okuduğumu onardığımı yazıyorum.yağ pompasının incelenmesi tavsiye olunur.galiba motora takılan zincirle bileğe takılan zinciri birbirine karıştırıyor gibi duruyor.egzantrik zinciri egzantriki kesecek kadar güçlüdür.kaldıki pompanın(yağ pompası)frezelerini kolaylıkla sıyırır.hatta yakıt ponpasının frezelerini bile sıyırır kolaylıkla.indirdiğim motorlarda zinciri ve parçalarını değişmeden topladığım çok.amma triger kayışları mutlaka değişirim.değiştirttiririm.


_____________________________



9702 Mesaj
29 Mayıs 2009; 12:53:36 

benn de işin mühendislik olarak nasıl çalıştığının anlalizini yazıyorum.Bu işler teknik işlerdir.Evet pratik tecrübe her zaman yaşananları gösterir ama neden bulmak için işin mühendisliğini okumak veya bilmek ,tecrübe kazanmak gerekir.

mühendislikte kural şudur bir zincir en zayıf halkasından kopar.eğer siz bir şeyi çok dayanıklı yaparsanız tabii kikarşı parçasını hasarlar.bundan dolayı çekme mukavemeti olarak tasarımda zincir kopacak şekilde radsarlanır ki karşı parçada daha büyük hasar açmasın. Siz sigortayı daha yüksek amper veya güçte takarsanız bu sefer daha çok zarar verebilirsiniz.Bu nedenlerden örütü zincir yerine kauçuk çekme mukavemeti daha düşük tutulmuştır . bu mukavemet kauçuğun hava şartlarına dayanımı ile daha da düşmektedir.

triger zincirinin güçlü olmasını sağlayan şy tasarımda kullanılan ve baklaları birbirine bağlayn pimden başkası değildir. diğer aksamları çekme mukavemetine karşı kesme yükü taşımaz. Ancak pim kesme yani shear kuvveti denen kuvvete karşı dayanım gösterir. Dolayısı ile kopmayacak diye birşey yoktur. Yüzlerce pimden en zayıf olan yani aşınan , yağsız kalan , korozyona uğrayanın kesme mukavemeti düşer. Tork üreten kranktan tahrik alır ve kuvvetieğer karşısında direnç olmazsa aynen iletir ancak direnç varma yani negatif tork üretilirseki bu zincirin bağlşı oladuğu herhangi bir parçadan kaynaklanabilir bu takdirde pim kesme yüküne kadar dayanır biraz da bel verebilir .yani düzgünlüğünü yitirebilir zaten sonun başlangıcı bu noktadan sonra olmaktadır. Pim düz kalmaz ise bakla hareketini yaparken ısınır ve hertarafı yağ olsa bile bunu içine alamaz. Alamadığı için baklaların hareketi ile sürtünme nedeniyle incelmeye başlar . inceldiği zaman hareketi kolaylaşır ve şıkırdamaya başlar .Ama kesme mukavemeti inceldiği için düşmüştür ve sistemden gelen ani bir tork karşısında kopabilir. Zaten alan bir şeydir. Ancak sık değildir. Sık olamsı için neden yoktuır ama neden varsa herşey kopar .Acnak size katılıyorum kopmadan önce karşı tarafı darmadağın da edebilir. Bu nednele bir zincir kopmuşsa değiştirmeden önce ne tür hasarlar vermiş incelenmelidir yoksa bu atan sigrotanın nedenini bilmeden kaldırmakla eşdeğerdir.


_____________________________




3016 Mesaj
29 Mayıs 2009; 13:13:14 

bildiklerimi pratikle sınırlamak ne derece doğru takdir sizin.anlattığım konulara çok hakim ve çok vakıfım.onun için bazı şeyleri satır arası söylemek istiyorum.okuyanlarda enaz doğru bilgilensin.tabii isteyen.bilgi edinmek çok zor ve meşakkatli bir iştir.paylaşım özveri ister amma hiçbir geliştiricide birebir bildiklerini paylaşmaz.yaptığım işlerdede en hassas ölçü ve aletlerini kullanmaya özen gösteririm."en zayıf halka kadar güçlü"de her zaman zincirden hareket alanlardır.öyle freze sıyırma dünyanın sonu deyildir.yağ pompasıise uyarı lambası yanar ve tamir ettirilir.pompanın frezesi siyrilir ateşleme zamanı bozulacağından motor stop eder.vs.vs. işim ve konum olduğu için biraz hassasiyet gösterdim umarım anlayışla karşılarsınız.kolay gelsin.


_____________________________



9702 Mesaj
29 Mayıs 2009; 14:20:24 

estagfurullah ben bilgide sınır tanımam , herkesden alacak bilgimiz olmazsa bunca yıllık tecrübeden sonra bu internet sayfalarında sizlere birşey aktarmak için veaynı zamanda pratik tecrübeleri olanlardan da günlük gelişmeleri ve teknolojiyi izleme adına buradayım.
Hem mesleğim hem de çalışma alanım 20 senelik bakım grubu baş mühendis olarak benzer problemlerde teknik arkadaşlara yardımda zaten bulunmak görevlerimin arasında .Birsürü teknisyen alt kademe personel şakır şakır tmair yapar ama neden olmuş konusudan doğru yorumu yapğmak başka bir uzmanlık konusudur. Genelede kök neden analizi işinde piyasada bilinenlerden çok farklı nedenler ve bulgular olduğunu tespitte bulunduğumuz için böylesine teknik analizlerde hem eğitim hem geçmiş birikim hem de araştırma yaparak karar verdiğimi belirmek isterim.

madem konu açılde triger zinciri konusunda çok önemli firmalardan birini katalogunu buraya linkliyorum. özellikle 20 sayfadaki zincir yerine yeni uygulamaları çok hoşuma gitti artık milyon km yapar herhalde bu tasarım. Bu linkte göreceksinizki motor güçleri artık yarış ve performans moduna girince aynı motor bile olsa triger zincirinide üst dayanımı olan modellerle değiştirmek gerekiyor. (sayfa 13) burada bütütn olayın özü sertleştirilmiş pin ve ve alaşımında yatıyor.

http://www.cloyes.com/p...yes_2007_HP_Catalog.pdf


_____________________________




3016 Mesaj
29 Mayıs 2009; 16:00:26 

bilgi göreceli kavramdır.bilgi bileşkeleri bugün için doğru odak olsada zaman-veri-ihtiyaç ilerde odağın DAHA doğrusunun olduğunu bize sunar.bilgi edinme bilmecesini çözünce onu elde etmek kolaylaşır,hatta basit bir hal alır.değerli zaman ve bilgiler için teşekkür ederim.


_____________________________



9702 Mesaj
29 Mayıs 2009; 16:15:55 

Bilgi bakış tarzını yansıtır ancak burada DOĞRUYU bulmak için değerlendirme ve majör ve minor etmenlerin tespit edilmesi işi tamamen bir disiplin ve öğretim işidir.Ustadan çırağa aktarılan bilgi ile olayların fiziksel ve kimyasal nedenlerinin , neden-sonuç ilişkisi arasında çok büyük fark vardır. ''Daha doğru ''diye bir kavram yaratmak yerine olayın özünü anlamaya çalışmak bilginizin derinlemesine inmesine ve küçük ayrıntıların büyük sonuçlara varacağının araştırılması ile mümkün olur.Bu araştırmaların toplam birikimi BİLMEK istenilen hedef , hedefe ulaşmak için de teorik çalışmaları ve mekanizmaların eğitimini almış olmak gerekmektedir.

Bilgi ancak DOĞRU yu bulmamıza yardımcı oluyorsa ve bu DOĞRU evrensel ise değerli bir noktaya erişir.

Bu noktadan sonra göreceli olmaktan çıkar ve mutlak doğru adını alır.

iyi çalışmalar dilerim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 29 Mayıs 2009; 16:25:31 >


_____________________________




3016 Mesaj
29 Mayıs 2009; 22:38:27 

atmosferik motorların daha az yaktığı kannatini bu açıklamaların ışığındamı değerlendirmek lazım.atmosferik motorun az yaktığı sizin tespitinizmi?yoksa hakkında yayın varmı.bilgilendirseniz sevinirim.çünkü:bu konuda bende yanlış bilgi var gibi duruyor.yoksa yüksek devir hava beslemelerini boşamı icat ettiler gibi.kolay gelsin


_____________________________



9702 Mesaj
1 Haziran 2009; 9:59:12 

tabii kibilgilendirmeye çalışırım. Öncelikle hacimsel veya volümetrikverim kavramının detaylarına ulaşmak gereklidir. Yanma olayı öylesine ilginç bir şeydir ki devir ile değişen verim ve problemler ortaya çıkmaktadır. Havanın hızı arttığı zaman burada anlatması zor olan ancak isterseniz verebileceğim linkler ile birlişkte akışkanlar mekaniğini bazı ilginç davranışları sergilenmektedir. Havayı mach hızı na yaklaştrıığınızda karşımıza büyükbir direnç olarak çıkmaktadır. Düşük devrilerde kolaylıkla çözülen bu tüer problemler yüksek devirlerde güç ve verimi etkileyen şeyleri beraberinde getirdiği için Turbo ile çözüm bulunmaya çalışılmıştır. Zorlama yöntem olarak adlandırmak daha doğru olur. İyi yanları olduğu gibi (düşük hacimden yüksek güç alma vb9 aynı devirde yakıt sarfıyatları ve başka yanma konularında bazı istenmeyen sonuçlar verebilmektedir. Acnak emisyonlar ve verim göz ardı edilirse büyük artı katkıları nedeniyle vazgeçilmez olmaya doğru gitmektedir.

Bu konuyu daha iyi anlamak için volumetrik verim konusunu iyice anlamak gerekmektedir.

http://mbdergi.pamukkal...geler/2004-10-(2)-4.pdf

http://www.motorsesi.co...erim_hesaplamalari.html

http://www.ztechz.net/id2.html
http://www.ztechz.net/id7.html

http://www.auto-ware.com/combust_bytes/eng_sci.htm

volumetrik verimnasıl hesaplanır

http://www.installunive...omputation_9.012000.htm

http://www.turbobygarre...nter/turbo_tech103.html

volumetrik hesap makinesi http://www.ajdesigner.c...lumetric_efficiency.php

sanırım şimdilik konunun anlaşılması için bu kadar yeterli .




_____________________________




 
355 Mesaj
1 Haziran 2009; 12:52:17 

sn. vezir, sizin gibi birisinin bu sitede bulunması bizler için bir şans. her konuda değerli bilgilerinizi paylaşıyorsunuz, çok teşekkürler.
benim sorum, nissan micra kullanıcılarına. eski kasa micralar triger zincirliydi, yeni micralar (2003 ten sonra üretilen benzinli motorlar) acaba triger kayışlımı yoksa triger zincirlimi?


_____________________________



3479 Mesaj
1 Haziran 2009; 13:23:55 

Kia Magentis 2001-2006 , 2litrelik 136 beygir Benzinli Motor-----Triger Kayisli-----

Servis kitabina göre her 4 yil veya 90 000km de acilen degismesi lazim

Benim aracimin kayisi 59 000 de koptu, arac 4,5 yasindaydi...
yani hangi araci kullanirsanis kullanin , triger degistermeyi unutmayin...yoksa benim gibi motoru dagitirsinis

http://upload.wikimedia...ntis_front_20080130.jpg


3479 Mesaj
1 Haziran 2009; 13:30:26 


quote:

Orjinalden alıntı: mustozt

sn. vezir, sizin gibi birisinin bu sitede bulunması bizler için bir şans. her konuda değerli bilgilerinizi paylaşıyorsunuz, çok teşekkürler.
benim sorum, nissan micra kullanıcılarına. eski kasa micralar triger zincirliydi, yeni micralar (2003 ten sonra üretilen benzinli motorlar) acaba triger kayışlımı yoksa triger zincirlimi?



benim bildigim 2003 ve sonrasi Benzinli Micralar Zincirli....dci diesel motorlari ( dci - Renault ) kayisli


9702 Mesaj
1 Haziran 2009; 15:12:37 

zincirli olmayanlar için bir öneride bulunacağım. Özellikle kauçuk yapısı olan triger kayışlarının baş düşmanı ısı ve tozdur. Ama en önemlisi direk güneştir ki zaten bir trigerde bu mevzubahis değildir sadece tekerlek gibi rdirek güneş gören yerler için geçerlidir. O takdirde süresi dolmuş veya dolmaya yakın olanlar için şey değiştirmektir. Ama buna vakti olmayanlar veya biraz daha idare ederim diyenler için en önemli gördüğüm mevzu kalkışlarda yumuşak ivmelenmedir. Krankı hızla ivmelerndirdiğimiz anda bu parçaya dolaylı yoldan çekme kuvveti ulaşmaktadır. Bu kuvvet belkiş büyük bir güç barındırmamaktadır ancak yukarıda bahsetmeye çalıştığım konularda hep kopma için bir neden yazdık. İşte kopması içi,nn hızla ivmelendirilen kayış ta yıllık süre dolmuşsa kılcal çatlaklar gözlemlenir .Benzer durum lastik tekerlerimiz için de söz konusudur , kayısı alıp da gerdirdiğinizde bu kılcal çatlaklar daha da belirgenleşir .Bu duruma ulaşmış kayışların değiştirilmesi gerekir ama bu geciktirilirse yapılacak şey sakin ivmelenme veya kalkıştır. Motoru ani devirlendirdiğiniz zamanlarda ortamdaki gerginlik bu kayışa yük binmesine neden olursa kopması için bir nedendir.

Zincirli olanların aslında dezavantajı olan konu bir bakıma bakım için avantajdır. Burada zincir bollaştığında ses yapmaya başlar bu bizim için bir nevi alardır kaale almakgerekir ama süreniz daha vardır. halbuki kauçuk kayıslarda ses olayı hemen hemen yoktur bu nedenle size önceden ben kopacağım sinyalini gönderemez. şak diye durup dururken kopmasının sebebi budur. Aslına ölmüştür de ağlayanı yoktur . benden bu kadar deyip krankla ilişkisini bitirecektir.
quote:

Orjinalden alıntı: magentis02

Kia Magentis 2001-2006 , 2litrelik 136 beygir Benzinli Motor-----Triger Kayisli-----

Servis kitabina göre her 4 yil veya 90 000km de acilen degismesi lazim

Benim aracimin kayisi 59 000 de koptu, arac 4,5 yasindaydi...
yani hangi araci kullanirsanis kullanin , triger degistermeyi unutmayin...yoksa benim gibi motoru dagitirsinis

http://upload.wikimedia...ntis_front_20080130.jpg



_____________________________




3016 Mesaj
1 Haziran 2009; 15:31:00 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

tabii kibilgilendirmeye çalışırım. Öncelikle hacimsel veya volümetrikverim kavramının detaylarına ulaşmak gereklidir. Yanma olayı öylesine ilginç bir şeydir ki devir ile değişen verim ve problemler ortaya çıkmaktadır. Havanın hızı arttığı zaman burada anlatması zor olan ancak isterseniz verebileceğim linkler ile birlişkte akışkanlar mekaniğini bazı ilginç davranışları sergilenmektedir. Havayı mach hızı na yaklaştrıığınızda karşımıza büyükbir direnç olarak çıkmaktadır. Düşük devrilerde kolaylıkla çözülen bu tüer problemler yüksek devirlerde güç ve verimi etkileyen şeyleri beraberinde getirdiği için Turbo ile çözüm bulunmaya çalışılmıştır. Zorlama yöntem olarak adlandırmak daha doğru olur. İyi yanları olduğu gibi (düşük hacimden yüksek güç alma vb9 aynı devirde yakıt sarfıyatları ve başka yanma konularında bazı istenmeyen sonuçlar verebilmektedir. Acnak emisyonlar ve verim göz ardı edilirse büyük artı katkıları nedeniyle vazgeçilmez olmaya doğru gitmektedir.

Bu konuyu daha iyi anlamak için volumetrik verim konusunu iyice anlamak gerekmektedir.

http://mbdergi.pamukkal...geler/2004-10-(2)-4.pdf

http://www.motorsesi.co...erim_hesaplamalari.html

http://www.ztechz.net/id2.html
http://www.ztechz.net/id7.html

http://www.auto-ware.com/combust_bytes/eng_sci.htm

volumetrik verimnasıl hesaplanır

http://www.installunive...omputation_9.012000.htm

http://www.turbobygarre...nter/turbo_tech103.html

volumetrik hesap makinesi http://www.ajdesigner.c...lumetric_efficiency.php

sanırım şimdilik konunun anlaşılması için bu kadar yeterli .




beni üretim ilgilendirmiyor.bizler sonuçlar üzerinde çalışıyoruz.bu bakımdan soruma ilişik herhangi açıklama bulamadım.sizin şöyle bir tespitiniz var"her zaman atmosferik motorlar daha az yakar".benim sorumda bu tespit sizemi ait yoksa herhangi yayında incelenmişmi.birsürü yayın ismi geçmiş birtane soruyla ilgili cevap yok maalesef.şimdi benim bildiğimi aktarıyorum:cebri doldurulan motorlar her zaman atmosferik motorlardan daha az yakar.yanma odası şekillerinden bahsettiniz:in.dir.inj.motorlarda her üretici kendine göre hücre şekli geliştirmiş yani standardı yok.ve veriler hep deneyseldir.d.inj.motorlarında yanma odası standardı yok.her üretici kendine uygun yanma odasını belirler.yanma odasının şeklı yanmayı ilgilendirir yanmanın kısa sürede hertarafı tutuşturması amaçlanır.bunlar sorumun cevabı deyildi:sorum:atmosferik motor nasıl oluyorda cebri dolum motorlardan daha az yakıyor.kolay gelsin.(anlattıklarınızı anlamadığımı belirteyim)


_____________________________



9702 Mesaj
1 Haziran 2009; 16:02:08 

sayın hezerfen ,

az yakma çok yakma kelimeleri üzerinden bir noktada anlaşmak imkansızdır.bu nedenle teknikolarak neden volumetrik verim kavramına ihtiyacımız var ve burada volumetrik verimin az olması veya çok olmasının yakıt tüketimine etkisini anlamak için temel conbustion kavramlarını irdelemek gerekmektedir. Sonuçların analiz edilebilmesi için aynı anda birçok parametrenin üzerinde fikir birliğine varmk için güç , devir , hacim , si,lindir başına üretilen güç ve başka kavramların hepberaber düşünerek sonuç çıkarmak işin mutlak doğrusudur. ,

Sadece aynı hacimsel 2 olayı ele almak veya tüketilen yakıta bakarak az veya çok demek bu işte yanlış veya göreceli doğru kavramının oluşmasına neden olmaktadır.atmosferik motorda yeterli hacim sağlandığında volumetrik verim ne olmaktadır , turboya neden gereksinim olmaktadır bunlar için verdiğim linkleri uzun uzun okuyarak ve bildiklerinizi unutarak işe başlamanızı öneririm. Herşey temel bilginin sağlamlığının nereden alındığı ve oluşturulduğu ile ilgilidir.

tubo ile garreetin linkinden expert kısmını vermişim belki ilk önce orta düzey bilgiyi içeren advance başlığı vermeliydim. Linkte dikkatinizi çekmesi gereken konuyu kopyalıyorum.

5. Air/Fuel Ratio tuning: Rich v. Lean, why lean makes more power but is more dangerous

When discussing engine tuning the 'Air/Fuel Ratio' (AFR) is one of the main topics. Proper AFR calibration is critical to performance and durability of the engine and it's components. The AFR defines the ratio of the amount of air consumed by the engine compared to the amount of fuel.

A 'Stoichiometric' AFR has the correct amount of air and fuel to produce a chemically complete combustion event. For gasoline engines, the stoichiometric , A/F ratio is 14.7:1, which means 14.7 parts of air to one part of fuel. The stoichiometric AFR depends on fuel type-- for alcohol it is 6.4:1 and 14.5:1 for diesel.

So what is meant by a rich or lean AFR? A lower AFR number contains less air than the 14.7:1 stoichiometric AFR, therefore it is a richer mixture. Conversely, a higher AFR number contains more air and therefore it is a leaner mixture.

For Example:
15.0:1 = Lean
14.7:1 = Stoichiometric
13.0:1 = Rich

Leaner AFR results in higher temperatures as the mixture is combusted. Generally, normally-aspirated spark-ignition (SI) gasoline engines produce maximum power just slightly rich of stoichiometric. However, in practice it is kept between 12:1 and 13:1 in order to keep exhaust gas temperatures in check and to account for variances in fuel quality. This is a realistic full-load AFR on a normally-aspirated engine but can be dangerously lean with a highly-boosted engine.

Let's take a closer look. As the air-fuel mixture is ignited by the spark plug, a flame front propagates from the spark plug. The now-burning mixture raises the cylinder pressure and temperature, peaking at some point in the combustion process.

The turbocharger increases the density of the air resulting in a denser mixture. The denser mixture raises the peak cylinder pressure, therefore increasing the probability of knock. As the AFR is leaned out, the temperature of the burning gases increases, which also increases the probability of knock. This is why it is imperative to run richer AFR on a boosted engine at full load. Doing so will reduce the likelihood of knock, and will also keep temperatures under control.

There are actually three ways to reduce the probability of knock at full load on a turbocharged engine: reduce boost, adjust the AFR to richer mixture, and retard ignition timing. These three parameters need to be optimized together to yield the highest reliable power.


http://www.turbobygarre...nter/turbo_tech102.html



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 1 Haziran 2009; 16:22:12 >


_____________________________




3016 Mesaj
1 Haziran 2009; 16:30:17 

teşekkür sayın vezir.konu tarafımdan tamamen anlaşılmıştır.bilgiyi edinmek meşakkatli,paylaşımı onur vericidir.bilgiyle kalın.


_____________________________



 
652 Mesaj
8 Haziran 2009; 9:34:25 

yorumlarınız için teşekkür ederim...

vezir bey;

bu aracı bi şekilde tamir etttirmem lazım, zinciri değiştirmek sorunu çözer mi? bu biraz pahalı bir tercih olacak benim için, yoksa alternatif bir çözümü var mıdır? tamir edilebilirse tamir ettirmeyi düşümünüyorum..


_____________________________

The quieter you become, the more you are able to hear.


9702 Mesaj
8 Haziran 2009; 12:13:36 

zincirin tamiri mümkündür ancak sizin aracınızda uzama olduğu belirtilmiş olduğuna göre en sağlıklısı değiştirmektir. Hangi bakla uzadı ise değiştirilirse sorun giderilir gibi görünür aslında boşluk alınarak ayar yapılabileceğini sanıyorum. Zincir pahalı değilse komple değiştirilmesini öneririm .Uzamanın 2 ayrı anlamı vardır. Eğer bir tasatoım yapılmış metal uzamışdsa plastik deformansyon olmuştur artık her an kopmaya yakındır denilebilir. Hangi baklanın uzadığını ancak komple söküp çok detaylı incleem ile anlamak mümkündür. Yine de ne kadar gözle muayene edilirse edilsin metal yapısındaki sünme tepit edilemez. Bu nedenle komple değiştirilmesi ve bu uzamaya ne neden olmuş bunun tespiti gereklidir. Önemli olan kök neden yani arızaya neden olan gerçek sorunun saptanmasıdır ki zaten bu kısım mühendislik inclemesi gerektirmektedir. Yoksa değiştirme yapılır araç eski haline döner belirli bir süre sonra benzer veya daha ileri arızlalar oluşabilir. Tekrar arızaları engellemenin tek yolu sorunun kaynağını bulmaktır.Kaynak doğru tepit edilirse gelcekte olabilecek arızalar da bertaraf edilecektir en azından yöntem konusunda herkes hemfikir olacaktır.


quote:

Orjinalden alıntı: elliyedi

yorumlarınız için teşekkür ederim...

vezir bey;

bu aracı bi şekilde tamir etttirmem lazım, zinciri değiştirmek sorunu çözer mi? bu biraz pahalı bir tercih olacak benim için, yoksa alternatif bir çözümü var mıdır? tamir edilebilirse tamir ettirmeyi düşümünüyorum..




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 8 Haziran 2009; 12:36:37 >


_____________________________




 
652 Mesaj
8 Haziran 2009; 12:39:27 

öncelikle ilginiz için teşekkür ederim..
servis zincir uzamasının nedeni konusunda net bir şey söylemedi, LPG'li araçlarda olur falan dedi, ancak araba henüz 108.000km'de ve LPG takılalı 10.000km oldu. yine triger zinciri olan başka bir aracımız var 40.000km'dir LPG'li biniyoruz, araç 140.000km'de onda böyle bir sorun yok. sonuç olarak LPG'den kaynaklanıyor cevabı beni tatmin etmedi. dediğiniz gibi zinciri değiştirmek en sağlıklı olanı ama asıl önemli olan nedenini bulmaktır.
- sizin bildiğiniz olası nedenler var mı? bundan sonra neye dikkat etmek gerekir mesela?
- aracı bu şekilde kullanmış olmamızın başka hangi parçalara zarar vermesi muhtemeldir?


_____________________________

The quieter you become, the more you are able to hear.


9702 Mesaj
8 Haziran 2009; 13:39:22 

triger zinciri uzamasını gergi makarası veya başka sistemler ile sistem tolere ediyordur. Ancak sizin de belki tespit edeceğiniz ilk şey subapların zamanlamasınıetkileyerek ses , gürültü ve çekişte düşüklük gibi fenamenlerin belirtileri ile size bildirimde bulunmasıdır. Uzama eğer oldu ise sistem tek bir yöne döndüğü için boşluk arka tarafında olacaktır. Kelimler ile anlatmak yerine gözünüzde bisikliet zincirini canlandırırsanız güç verdiğiniz yer gergindir alt trafı daha boldur bu boşluğu anlan yaylı bir gergisi mevcuttur. Aynı şekilde benzer sistem sizin aracınızda da mevcuttur. Bolluk olması tolere edilir ama zamanlama çok önemli bir mevzudur hem güç üretimi hem de tam zamanında sibopların açılıp kapanması büyük önem taşır. Bu nedenle ,

triger ayarı çok önemli ve dikkatli bir ehil elde yapılması zaruri olan bir parçadır.
Diş atlamaması için bollaşma olmaması gerekir veya bu boşluğun yok edilmesi gereklidir. Bunun için zincirin toplam uzunluğunun mm cinsinden orjinali ile aynı olması öenm arz eder.Bunları tasarlayanlaer motor ısısını ve yağın ısısını düşünerek kaç mm hasas ölçüde olduğunu bilerek una göre zincir üretirler. Bakla azlatrak veya çoğaltarak eskiden yapılan uygulamalar parça bulunamadığı zamanlarda yapılan gerçekte hatalı anacak iş gören uygulamalar idi. Çünk eski araçlar ufak tefek hataları tolere edebiliyor idi.Şimdiki araçlar elektronik kontroller yüzünden hasas zamanlama isteyen yapıya sahip olduğu için buradaki bir hata diğer parçaların (belki de alakasız görünen) hasarlanmsına neden olabilmektedir.Göz görmeyince hasarı bilmek çok zor ama uzun lafın kısası tamirat ile uğraşılacağına yeni bir kayıs ile sistem yenilenmesi öneri,lir. Eskisi istemeyi unutmayın. Bunun detaylı incleenmesi sonucunda uzamaya neyin neden olduğu ve zincirin neden hasarlandığı tespit edilme şansı vardır. Her criminal vakada olduğu gibi tüm çalışan parçalarda hasarın bir izi vardır.Bu izden yola çıkarak kök nedeni bulmak mümkğün olabilir bazen bu işler zaman ve para harcayarak can sıkıcı hale de gelebilir. İşte bu yüzdendir ki her zaman orjinal yedek parça , bakımlarıı tam olan ve yağı katalog değerlerinin dışına çıkılmmaış olmasını öneriyoruz. Araca reklam ile koyacağınız herhangi bir katkı veya farklı yakıt uzun vadede bir sürü küçük küçük hsar oluşturarak kronik hasarların oluşmasına ve ciddi bakım maliyetlerin olmasına neden olmaktadır. Sert kullnım tarzı da triger zincirinin hasarlanmasında rol oynayan faktörlerden biri olduğunu eklemem gerekir.
quote:

Orjinalden alıntı: elliyedi

öncelikle ilginiz için teşekkür ederim..
servis zincir uzamasının nedeni konusunda net bir şey söylemedi, LPG'li araçlarda olur falan dedi, ancak araba henüz 108.000km'de ve LPG takılalı 10.000km oldu. yine triger zinciri olan başka bir aracımız var 40.000km'dir LPG'li biniyoruz, araç 140.000km'de onda böyle bir sorun yok. sonuç olarak LPG'den kaynaklanıyor cevabı beni tatmin etmedi. dediğiniz gibi zinciri değiştirmek en sağlıklı olanı ama asıl önemli olan nedenini bulmaktır.
- sizin bildiğiniz olası nedenler var mı? bundan sonra neye dikkat etmek gerekir mesela?
- aracı bu şekilde kullanmış olmamızın başka hangi parçalara zarar vermesi muhtemeldir?




_____________________________




 
652 Mesaj
8 Haziran 2009; 15:17:01 

üstadım öncelikle verdiğin bilgiler ve nezaketin için çok teşekkür ederim. açıklamaların çok yerli yerinde ve anlaşılır.
en kısa zamanda aracın trigerini zincirini orjinal zinciriyle değiştireceğim. (Hatta sanırım v kayışları gergi bilyaları vs. de değişecek). inşallah subapların zaman ayarında bir sorun olmamıştır.


_____________________________

The quieter you become, the more you are able to hear.


2461 Mesaj
8 Haziran 2009; 16:32:35 

Zincir ile kayış arasındaki farkı anlamak için bakım aralıklarına bakmak yeterlidir.Bugün kayışlı araçlar üreticiler ve servisler için zincirli araçlardan daha sevimlidir .Kayış maliyet olarak üreticiler için hem daha ucuz getiri olarak da zincirden kat kat fazladır.


_____________________________



210 Mesaj
17 Haziran 2009; 21:52:01 

Diğerlerini bilmiyorum ama Nissan 2.0 dci motorlarında da triger kayışı yerine zincir sistemi var.

1.5 dci'leri bilmiyorum.

quote:

Orjinalden alıntı: magentis02





benim bildigim 2003 ve sonrasi Benzinli Micralar Zincirli....dci diesel motorlari ( dci - Renault ) kayisli


_____________________________



1212 Mesaj
17 Haziran 2009; 22:29:14 

1 Ay önce 1999 Astra G CD aldım. Triger bakımını aksatmamam gerektiğini söyledi ustalar. Aile içinde trigeri değiştireceğim diye lafı geçince amcam arabanın trigeri öyle her zaman değişmez ben arabamı 90.000 de aldım şimdi 350.000'de hiç değiştirmedim dedi. Kendisi de sonradan öğrendi ki aracında zincir varmış.

Mercedes Benz 1996 E200 Zincir kullanıyor.


_____________________________

"Dürüstlük pahalı bir mülktür, ucuz insanlarda bulunmaz." Honoré de Balzac


 
3325 Mesaj
18 Ekim 2009; 20:48:28 

2002 ve üzeri e46 316i lerde (115 bg) zincir mi var kayış mı?


_____________________________

Bu memleket dünyanın beklemediği, asla umut etmediği ayrıcalıklı bir varoluşa sahne oldu. Bu sahne en az 7 bin senelik bir Türk beşiğidir. Beşik doğanın rüzgarıyla sallandı; beşiğin içindeki çocuk doğanın yağmurlarıyla yıkandı, o çocuk doğanın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela korkar gibi oldu sonra onlara alıştı; Onların oğlu oldu. Birgün o doğa çocuğu, Doğa oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk oldu... Türk budur. YIldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.


640 Mesaj
18 Ekim 2009; 21:28:27 

Yeni Avensislerde de triger zinciri kullanılıyor


_____________________________

BeşiktAŞK - Balıkesirspor - Vw Passat Club


 
14 Mesaj
22 Şubat 2010; 13:43:57 

Skoda favoritte de triger zincir
ancak gerdirme yayı olmadığından bir süre sonra ses yapar ve yakıtı arttırır.


_____________________________



 
847 Mesaj
23 Şubat 2010; 9:09:27 

Nissan Note 1.6 benzinlilerde de zincir var.


_____________________________

saygılarımla


 
497 Mesaj
24 Şubat 2010; 13:10:48 

citroen C4 hdi için bakım kitapçığında normal şartlarda
triger kayışı değişimi 10yıl/240bin km yazıyor.
türkiye gibi ülkeler için yoğun şartlarda 10yıl/180bin km yazıyor.
servis 120binde değiştir diyor.
(malum avrupalılar aracı yolda ulaşım amaçlı kullanırken
misal ben pancar motoru olarak kullanıyorum )


_____________________________