- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
(Konu 2008 de açılmıştır!) El freni çekik giden arabada nasıl bir hasar oluşur?
60 Cevap30219 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
772 Mesaj
17 Ocak 2008; 0:38:49 

Giriş notu: (Konu 2008 de açılmıştır!)

Konu yeniymiş gibi algılandığı ve hala özel mesaj bile alıyor olduğum için bu uyarıyı ekleme ihtiyacı hissetim. Konu başlığını tam değiştirmiyorum çünkü yaşanagelen ve insanların bilgi edinmeye ihtiyaç duydukları bir konu.

______________________________________________________________________


Merhaba,

Bir bayan akrabam sıkıntıyla bana soru yöneltti ama bilgim olmadığı için buradan bir şeyler öğrenip yardımcı olmak istedim.

Kendisi araç ve trafik tecrübesi aldığı eğitimle sınırlı olan henüz 3 günlük arabası ile (sıfır, düz vites ve benzinli) İstanbul trafiğinde olan biri.

Sorun, arabayı el frenini indirmeden yaklaşık 1 kilometre kadar sürmüş olması. Araba ilerlerken zorlanmış ama bunun bitmekte olan benzinden olduğunu düşünmüş. 40 km ye kadar hızlanabilmiş araç, hatta yokuş çıkmış bu haliyle. En sonunda elektronik sinyal sesi gelmeye başlayınca panele bakmış ve el freninin çekik olduğunu farketmiş. Araba da malumunuz bir koku oluşmuş onun dışında başka bir sorun yokmuş.

El frenini bir önceki sefer tam çekmemiş olmalı ki ondan araç ilerleyebilmiştir gibi geliyor ama ben de bilgisizim.

Bu konuda yorum yapar ve yapılması gerekenlerle ilgili düşüncelerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.

Şimdiden teşekkürler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pillout -- 16 Ocak 2014; 21:02:44 >


_____________________________

"Türkçemiz Yok Olmasın"


7077 Mesaj
17 Ocak 2008; 0:52:41 

el frenin ömründen %80-90 yemiştir yani arka balatalar misal 50.000 de değişecekse ilk bakımda değişebilir artık fazlacabenzin yakmıştır ve araç yeni olduğu için zorlanmaması gerekirken zorlanmıştır


_____________________________

FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)



 
772 Mesaj
17 Ocak 2008; 0:58:11 

Yanıt için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi ise durum çok üzücü.

Kendisi sıkıntılı olduğu için tekrar aradı, ben de foruma sordum dedim, biraz daha konuşup hesaplayınca 400, 500 metre kadar bu şekilde gittiği ortaya çıktı. Bu şekilde gidilen mesafe önemlidir diyerek belirtmek istedim.


_____________________________

"Türkçemiz Yok Olmasın"


3567 Mesaj
17 Ocak 2008; 1:06:38 


quote:

Orjinalden alıntı: pillout

Merhaba,

Bir bayan akrabam sıkıntıyla bana soru yöneltti ama bilgim olmadığı için buradan bir şeyler öğrenip yardımcı olmak istedim.

Kendisi araç ve trafik tecrübesi aldığı eğitimle sınırlı olan henüz 3 günlük arabası ile (sıfır, düz vites ve benzinli) İstanbul trafiğinde olan biri.

Sorun, arabayı el frenini indirmeden yaklaşık 1 kilometre kadar sürmüş olması. Araba ilerlerken zorlanmış ama bunun bitmekte olan benzinden olduğunu düşünmüş. 40 km ye kadar hızlanabilmiş araç, hatta yokuş çıkmış bu haliyle. En sonunda elektronik sinyal sesi gelmeye başlayınca panele bakmış ve el freninin çekik olduğunu farketmiş. Araba da malumunuz bir koku oluşmuş onun dışında başka bir sorun yokmuş.

El frenini bir önceki sefer tam çekmemiş olmalı ki ondan araç ilerleyebilmiştir gibi geliyor ama ben de bilgisizim.

Bu konuda yorum yapar ve yapılması gerekenlerle ilgili düşüncelerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.

Şimdiden teşekkürler.


balatalar aşınmış ki koku gelmiş. ancak 500 metre yol gitmekle birşey olmaz. üzülmeyi gerektirecek bir durum olduğunu sanmıyorum.

el freni tam çekilmişse arka tekerlekler kilitlenmiş şekilde ilerlemiştir ki lastik de bir miktar aşınır. araç boş olduğu için arka tekerlekler kilitli olsa bile ilerler.

el freni sonuna kadar çekilmemiş ise arka tekerlerklerde aşınma azdır. ama balatalar aşınmıştır. bu aşınma da 500 metrede öyle ömrünün %80 i falan değil ancak % 20-30 u kadar olabilir.

önemli olan araç bu şekilde ilerlerken söfor aracı ne kadar zorlamıştır?

genelde bu durumda araç fazla zorlanmadan ilerler.

öyle üzülünecek bir durum olduğunu sanmıyorum. geçmiş olsun...



_____________________________



 
772 Mesaj
17 Ocak 2008; 1:33:05 

Teşekkür ederim, bir nebze içimizi rahatlattınız.

Sayenizde şunları anladım; zorlanmaya bağlı balatalar aşındı, belki tekerlerde de aşınma meydana geldi. Her nekadar çok gitmiş olmasa da (Önünde yer temizleyen araç olduğundan hızlanamamış) 40 km ye çıkabildiği için motor da zorlanmış oldu. Nihayetinde tamirciye gitmesine gerek yok şuan ve bu şekilde kullanmasında bir problem yok, yanlış isem düzeltiniz lütfen.


_____________________________

"Türkçemiz Yok Olmasın"


3567 Mesaj
17 Ocak 2008; 4:06:10 

quote:

Orjinalden alıntı: pillout

Teşekkür ederim, bir nebze içimizi rahatlattınız.

Sayenizde şunları anladım; zorlanmaya bağlı balatalar aşındı, belki tekerlerde de aşınma meydana geldi. Her nekadar çok gitmiş olmasa da (Önünde yer temizleyen araç olduğundan hızlanamamış) 40 km ye çıkabildiği için motor da zorlanmış oldu. Nihayetinde tamirciye gitmesine gerek yok şuan ve bu şekilde kullanmasında bir problem yok, yanlış isem düzeltiniz lütfen.


motorun zorlanma meselesini çok fazla kafanıza takmayınız. araç boşken, yani yalnız sürücü ileyken, el freninin çekik olması, aracın dolu bir şekilde yokuş çıkmasıyla hemen hemen aynı miktarda motoru zorlar ki bu pek önemsenecek miktarda değildir. sonuçta arka tekerlekler üstünde yük olmadığından el freni sonuna kadar çekili olsa ve arka tekerlekler kilitli olsa bile kızaklayarak sürüklenmesi motoru 500 metre gibi kısa bir mesafede, rodajı bozacak miktarda zorlamaz...

araçta ayrıca herhangi bir anormallik sezilmiyorsa, yaşadığınız bu olumsuzluk sonucu servise gitmeye gerek oluşturacak bir durum yoktur.

kolay gelsin...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 17 Ocak 2008; 4:20:29 >


_____________________________



9785 Mesaj
17 Ocak 2008; 8:52:52 

evet bu tür şeyler hepimizin yaşayabileceği durumlardır.Kısa sre sonra bu durumun fark edilmiş olması iyi olmuş ,ben km. lerce bu durumu farketmeyip dolaşanları bilirim.


zarar verilmiş midir ,sorusunu balata ömrü açısından biraz olarak cevaplamak yanlış olmaz.Ne kadar yanıtı için arka frenlerin inclenmesi gerekir eğer disk fren ise çok az bir aşınma olmuş olabilir .Ancak kampana ise aşınma dışındaki diğer gergi aksamlarının gözden geçirilerek boşlukk oluşmuş ise ayartlatılması gerekebilir.Bir baktarılmasında fayda var ,çünkü eğer boşluk oluşursa fren mesafesi uzar tutuş yayıflar bu durumun sadece kampana için geçerli olduğınu tekrar vurgulamak isterim.

bence teorik olarak arka abalatalar ne kadar aşınmış olabilir cevabı durma meafesiyle kıyas olacaktır .Bir aracın durma mesafesini yaklaşık 40 metre alırsak 10-15 kere sert kıyak fren ile aynı oranda aşınmasını bekleriz ki bu hiç birşey değildir , denebilir.

Bütün bu açıklamalara rağmen eğer uzun mesafeler farkına varılmaz ise başınıza ne gelebilir idi bu durumu da bilgilendirmek adına yazmak istiyorum.
Arka frenler kampana ise tehlikeli bir durum söz konusu olacaktır.Balata aşırı ısınarak kampananın dış döküm diskini aşırı ıssıtacak ve tekerlekler aşırı ısıya maruz kalacaktır.Araç yavaşlayıp durma veya hızını azattığı zaman arka tekerleklerin tutuşarak aracın alev almasına neden olabilir.Bu durum oldukça sık yaşanan araç giderken alev aldı araştıralarının sonuçlarından biridir.
Aklımızın biraz zor kabullendiği bu olay nasıl olmaktadırın cevabı ise kinetik enerjinin ısıya değişmesinde saklıdır.1000 kg ağırlığındaki bir aracın birinci viteste sahip olduğu kinetik enerjisi oldukça fazladır maksimum beygir gücü ve tork kullanılmakta ayrıca vites küçük olduğu için bu tork bir de katlanarak tekerlere iletilmektedir.İşte gücün ve torkun bu şekilde aşırı yüklekliği sayesinde fren çekikken araç hareket edebilmektedir.Yoksa yerinden kalkamaz idi.Bir kere hareketlenen araç bu sefer meşhur
E= 1/2 x Mx V2 formülünden hız ve kütlenin etkisiyle gerçekte gitmesi gerekn hızın kare farkı olarak enerjiyi frenlerde hapseder.Frenlerimizde etkili soğutma şartları mevcuttur ve potansiyel olarak bu enerjiyi ısı şeklinde muhafaza ederler , ancak siz freni devamlı çekik tuttuğunuzda bu ısı diskten atılamaz ve tüm bu sisteme değen kısımlara iletilir.İlk önce tüm disk akkor haline gelir ama asla erimez çok dayanıklıdır.Sonra ısı janta ulaşır ve ısınmaya başlar burada jantın şekli çok büyük önem arzeder .Hava girişleri iyi olan bir jant sizin ve ailenizin hayatını kurtarabilir.Eğer yetrei kadar hava girecek yeri yoksa teker balar ısınmaya böylece devam eder.Ancak yapılan araştırmalarda tekerin tutuşmaya başlamadan önce bunu tetikleyen ana unsurun hidrolik yağının aşırı ısınarak yanma noktasına ulşaması olduğunu iddaa edenler vardır.Neyse bu konular ile canınızı sıkmayın el freninizi hareket ederken bırakmayı asla unutmayınız.Her zaman (aşırı soğuk havalar hariç) el frenini tam çekili tutunuz ki kolayca kalakerken fark edebilirsiniz.


_____________________________




3726 Mesaj
17 Ocak 2008; 11:26:12 

el freni çekili iken kocaman ve parlak bir kırmızı ışık yanar gösterge panelinde. hiç dikkatini çekmemiş mi?

edit: bayanların bazılarını anlayamıyorum, arabanın zor gitmesini benzine bağlayacak kadar detaylı düşünebiliyor ama ışık yandığı halde freni indiremiyor



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ccaparli -- 17 Ocak 2008; 11:26:56 >


_____________________________

Mobil imza versek?


9785 Mesaj
17 Ocak 2008; 12:00:34 

ccparli ,
ama elektronik ikaz gelince panele bakmış yani dikkat maksimum


_____________________________




1342 Mesaj
17 Ocak 2008; 12:35:22 

Arka balataların aşınmasından çok, balatanın yüzeyinin yanması sorun bence. Balata yüzeyinde oluşan sert tabaka yüzünden bir daha ömrü boyunca o balatadan etkili bir sürtünme beklememek gerekir.
Çok bir para değil bence, balata değiştirilir, kafadaki şüpheler giderilir...


_____________________________



3726 Mesaj
17 Ocak 2008; 13:39:17 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

ccparli ,
ama elektronik ikaz gelince panele bakmış yani dikkat maksimum



bence araç her zamanki gibi ikaz lambasını başından beri yakmıştır. artık bir yerden sonra balatadan pis koku ve ses gelince uyanmıştır. belki araba anlamayanlar için son bir çığlık tarzında ikaz sesi vermiştir.


_____________________________

Mobil imza versek?


 
772 Mesaj
17 Ocak 2008; 14:06:25 

İlgilenen ve yanıtlayan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Sayın ccaparli, yaklaşımınızı ve mesajlarınızı kırıcı buluyorum, ne karşınızdakine ne size bir fayda sağlamıyor, yazmasanız daha iyi olurdu. Bu konunun linkini bayan akrabama iletmiştim, yazınızı okuyacak ve zaten sıkıntılıyken ve suçlu hissetmekteyken daha kötü hissetmesine neden olacaksınız.

Sadece birkaç direksiyon dersi ile İstanbul trafiğinde 3. gününde olan bir kişiden bahsediyoruz. İlk zamanlarınızı düşünün, hemen hepimiz anlamsız ve hatırlamak istedemeğimiz hatalar yapmışızdır. Özellikle araba ve trafikte edinilen tecrübe çok pahalı.

Sevgiler, saygılar.


_____________________________

"Türkçemiz Yok Olmasın"


1257 Mesaj
21 Ocak 2008; 15:02:12 

%20 -30 gibi rakamlar çok aşırı geldi bana..

400 -500 metre deniliyor.

Tekerler kiltilendiyse fren balataları hiç zarar görmemiştir.Lakin sürtünme olmamıştır.

Bu durumda ise lastikler aşınmıştır.

Ancak ısınan lastik yüksek ses yapar ve tabiri caizse viyaklar.Bu sesi duymamış olması imkansız.

Dolayısıyla lastiklerin döndüğü ve frenlerin aşındığını düşündürüyor durum..

Bana sorarsanız %3 ü geçmez.Hele kampana balatalı bir arabaysa ki kampana balatalar rahatlıkla 80-100 bin km yapabilir,o zaman %1 i bile geçmez.

Yukarıda söylendiği gibi yüksek süratte basılan 3-5 frenden daha fazla aşınma olmamıştır.

Fren balataları 1 hafta daha erken değişecek!!


_____________________________



1769 Mesaj
21 Ocak 2008; 17:53:16 

Arka tekerler kampana var ise hiç bişey olmamıştır merak etyin. 500 metrede zaten kanırtsan bile ne olaiblirki.


_____________________________


Thy Majesty


 
68 Mesaj
22 Ocak 2008; 20:45:15 

Aynı şey benim başıma da geldi. Ehliyeti alalı 3 gün olmuştu.El frenini indirmeyi unutmuşum. Yaklaşık 3 kilometre yol katettim. Ama arabada bi tuhaflık var diyorum. Acemilik işte. Koku da yaptı tabii. Işıkda durdum kalkarken stop etti. Ama benim jeton düşmedi. Araç Toyota Yaris. Hafif araç, bagaj da boş. Sadece kastı biraz ama 4. vitese kadar çıktım öyle.Göstergede ortada olunca ikaz ışığını farketmedim. Hemen servise götürdüm aracı, herşeyi kontrol ettiler.Hiçbir sorun yok. Ufak tefek şeylerden bi zarar gelmez dediler.


_____________________________



 
1441 Mesaj
22 Ocak 2008; 22:57:20 

Hatalar yapılmalı ki tecrübeler oluşsun. Eleştiri yapan arkadaşları eleştirmekte çok mantıklı değil.
Bence acemilik sırasında kullanılan araca ilişkin bütün gösterge paneli öğretilmeli, neyin ne olduğu iyice anlatılmalı.
Hatta boş bir sahada kullanıcıya ani fren, ani direksiyon hareketi vb. durumları gerektiren şartlarda aracın tepkilerini görmesi sağlanmalı.

Neyse sağlık olsun, balata maliyeti düşüktür, ciddi bir zarar gelmez. Akrabanız üzmesin kendini.


_____________________________



1732 Mesaj
23 Ocak 2008; 23:36:37 

ekranda kırmızı ışık olarak hiçbirşey yanmamalı


_____________________________



 
737 Mesaj
24 Ocak 2008; 1:24:56 

quote:

Arka balataların aşınmasından çok, balatanın yüzeyinin yanması sorun bence. Balata yüzeyinde oluşan sert tabaka yüzünden bir daha ömrü boyunca o balatadan etkili bir sürtünme beklememek gerekir.
Çok bir para değil bence, balata değiştirilir, kafadaki şüpheler giderilir...


Aynı konuya değinecektim önemli olan bu.500m. uzun bir mesafe değil ama yinede bakım zamanı kontrol ettirirse iyi olur.


_____________________________



9785 Mesaj
25 Ocak 2008; 9:17:23 

arkadaşlar merak etmeyin balatalarınız ağır koşullara oldukçe dayanıklıdır.Yeter ki bu işi bartmayıp spin falan denemedikçe kısa sürede aşınma olmazç.Sadece aşırı ısı söz konusu ise çekik gittiğinizi fark ettiğinz anda hemen sağa çekin arka lasiklerin ısınıp ısınmadığını kontrol edin yeter. Radyatör gibi ısınmışsa o zaman hemen soğutmak için bellirli bir süre fren yapmadan devam ederseniz hava tüm sistemi soğutacaktır.Balatalr bittiğinde zaten uyarı ısığı veya aşırı insanı gıcık eden bir metal sürtünme sesi verir.Birşeylerin yanlış gittiğini anlarsınız.tabii anlarsanız geçerli.


_____________________________




85 Mesaj
25 Ocak 2008; 12:14:18 

kardeş büyük ihtimalle ısınan balatalar disk ya da kampanalara yapışır kalır... ilk fırsatta mutlaka balatalara baktırın.....
benim anlamadığım arabanın gidişinden anlamamamıiş mı? bir terslik olduğunu.......?????


_____________________________

2004 peugeot 307 sw otomatik
DERDİ DÜNYA OLANIN
DÜNYA KADAR DERDİ OLUR . . .


528 Mesaj
29 Ocak 2008; 23:23:26 

Geçen gün el freni donması nedeniyle anlayamadan 3 kilometre şehir içi yol gittim, ayağımı gazdan çektigim zaman araba fren yapıyordu indim baktım arka tekerden dumanlar çıkıyor, Jant kapağı nerdeyse eriyecek hale gelmiş... disc ler siyah olmuş.. neyse arabayı iki gündür kullanmıyordum bugün kontagı çevirmemle bereber inanılmaz bir ses sanki metal birşeye motorlu testere sürtüyorsun 3 saniye içinde dumanlar yükselmeye başladı motorun oldugu bölümden motorun yanın daki kayışın ordan ne oldugunu anlamadım... araba 97 mazda 626....


_____________________________



9785 Mesaj
30 Ocak 2008; 9:17:22 

aman deyim ,bilmeden ciddi bir tehlike atlatmışınız.
birinci sorum arka ffrenler kampana mıdır
ikinci sorum baskı balata durumunuz bu el freni çekik gitmeden önceki halinde nasıl bir durumdaydı

ben siz yanıt vermeden söyleyeyim.Aracınızın hareket ettirmeden mutlaka arka tekerlerin sökülüp gözden geçirilmesi gerekiyor bunu krikonuzu kullanarak yapabilirsiniz.Ve ilk yapmanız gereken eğer önden çekişli ise ,krikoda havada iken el yardımı ile tkeriniz dönüyor mu? tamamen kitlenmiş olabilir ve zorlarsanız yukarıda anlatmaya çalıştığım neden le aşırı ısınma nedeniyle yangın çıkabilir.Belki de şansınız bu olayın kışın olmasıdır.yazın sıcağında olsa idi kritik sıcaklık aşılınca birden alev alma olabilirdi.
tahminime göre balatanız bitmiş ve disklere sürtüyor olmalı.Diskler hasarlanmadı ise çok iyi ama onu bir ustaya göstermek lazım.Eğer kriko işleriyle uğraşmak istemezseniz en yakın lastikçiyi alıp işin başına sökülmesi için getirinm size durumunuzu kabaca söyleyecektir.Lastikçinin çırak çocuk olmamasına dikkat ediniz,
quote:

Orjinalden alıntı: karaman00

Geçen gün el freni donması nedeniyle anlayamadan 3 kilometre şehir içi yol gittim, ayağımı gazdan çektigim zaman araba fren yapıyordu indim baktım arka tekerden dumanlar çıkıyor, Jant kapağı nerdeyse eriyecek hale gelmiş... disc ler siyah olmuş.. neyse arabayı iki gündür kullanmıyordum bugün kontagı çevirmemle bereber inanılmaz bir ses sanki metal birşeye motorlu testere sürtüyorsun 3 saniye içinde dumanlar yükselmeye başladı motorun oldugu bölümden motorun yanın daki kayışın ordan ne oldugunu anlamadım... araba 97 mazda 626....



_____________________________




 
182 Mesaj
5 Aralık 2011; 23:08:15 

...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ppimpirikk -- 8 Aralık 2013; 22:53:09 >


_____________________________



 
1205 Mesaj
9 Aralık 2011; 22:41:24 

Annemde bir kere böyle yapmıştı.Birden anne bişey kokuyor ne kokuyor çıktık arabadan dedim garanti bu koku el frenindendir.Bir baktım el freni çekili balatalar artık acayip aşınmıştır.İğrenç kokuyordu.O haliyle arabayı satmıştık


_____________________________



4760 Mesaj
11 Aralık 2011; 23:53:29 

heç bişey olmaz az biraz arka balataları yemiştir okadar.. el frenini tekrar ayarlatsın sorun kalmaz.

örnek: park halinde çekilen araçlar el frenleri çekili halde iken çekilirler.


 
182 Mesaj
12 Aralık 2011; 20:06:16 

babam dün bi test sürüşü yaptı. hiç bi problem yok dedi -maşallah- . sürtüklerime de olur öyle şeyler acemisin sen daha. açığa park edersin bir süre dedi rahatladım...

cevaplarınız için hepinize teşekkürler...


_____________________________



1370 Mesaj
22 Ocak 2013; 23:40:12 

Peki park halindeki aracın önüne veya arkasına girmeye çalışan ikinci bir araç, park halinde duran aracın tamponuna vura vura park ettiğinde bir sıkıntı olur mu?

Bugün benim arabanın önüne, sedan bir araba, hem girerken hem çıkarken iki kere vurdu. Koca koca arabaları alıyorlar sonra bir yere sığmıyorlar!


_____________________________

1971


2762 Mesaj
23 Ocak 2013; 0:29:13 

Eskiden sahip olduğum bir 93 model Doğan vardı. Fren ayarı yaptırıp uzun yola çıkmıştım ki kampana balatalarını çok sıkı ayarlamışlar. El frenini orta derecede çekmekle aynı şey. Yavaşladığım anda yanık balata kokusunu aldım ve yavaşca soğuması için kademeli olarak yavaşlayıp durdum. Bu şekilde gittiğim yol 15km den biraz daha fazla farkedemedim çünkü uzun yolda 90-100km/h ile giderken koku falan gelmedi. Doğanda elektronik bir uyarı olmasını beklemekte hata. Zaten çekişi zayıf olan aracın çekişten düştüğünü anlamakta zor açıkcası dikkat de etmemiştim.

Benzinliğe girip kendim söküp ayarı gevşetip devam ettim balatalarda da öyle ahım şahım bir yanma yoktu. Demem odurki 500mt. el freni çekili gitme ile kalıcı hasar almaz araç.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoMinicSS -- 23 Ocak 2013; 0:34:21 >


_____________________________

2002 Alfa Romeo 156 2.0ts Selespeed
Cuore Sportivo


4680 Mesaj
23 Ocak 2013; 3:43:18 

quote:

Orijinalden alıntı: lektem

Peki park halindeki aracın önüne veya arkasına girmeye çalışan ikinci bir araç, park halinde duran aracın tamponuna vura vura park ettiğinde bir sıkıntı olur mu?

Bugün benim arabanın önüne, sedan bir araba, hem girerken hem çıkarken iki kere vurdu. Koca koca arabaları alıyorlar sonra bir yere sığmıyorlar!

Birşey olmaz. Tabii ki, iki araç arasındaki 4 metrelik arayı 7 metre yapmadıysa.


_____________________________

>> Dizel partikül filtresi (DPF) ve EGR'yi lütfen iptal ettirmeyin, insan sağlığı birkaç bin liradan çok daha değerlidir...
Hiçbir yakıt tasarruf cihazına inanmayın, dolandırıcılara para kaptırmayın ! Çocuğunuzun rızkı cebinizde kalsın...


1164 Mesaj
23 Ocak 2013; 9:33:58 

ben de aracımı aldığım 2. gün park ettim.sonra park yerini değiştireyim derken tam indirmemişim bi 100 mt kadar sürüne sürüne gittim arabayla resman.sesli uyarı veriyo ama ben emniyet kemerini takmadığım için veriyo diye düşünüp ekrana bakamdım bile. acemilik böyle bi,şey galiba.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DMustaine -- 23 Ocak 2013; 9:44:01 >


_____________________________

ariva riva yeppa andela andela!

HONDA




 
3198 Mesaj
23 Ocak 2013; 19:18:44 

Hiç bir şey olmaz. El freniyle arabayı hareket ettirdiğine göre çok çekmemiş, eğer sonuna kadar çekilseydi araç hareket etmezdi.


_____________________________



2040 Mesaj
23 Ocak 2013; 19:37:29 

quote:

Orijinalden alıntı: robotica

Hiç bir şey olmaz. El freniyle arabayı hareket ettirdiğine göre çok çekmemiş, eğer sonuna kadar çekilseydi araç hareket etmezdi.

Önden çekişli bir araç rahatça hareket edebilir bence arkayı kızaklayarak çeker zaten arka boş ağırlık dağılımına bakarsak motor önde olduğu için.


_____________________________



378 Mesaj
23 Ocak 2013; 20:17:51 

El freni ayarı yaptırmıştım usta fazla sıkmış 10-15km yol yaptım kavşakta fren boşaldı dibine kadar basıyorum zor tutuyor durumu anladım emin olmak için hemen sağ çekip jantı elledim aman siz ellemeyin elim fena yandı. Dik bayırda geri kaydırmıyordu araba, gittim düzelttirdim fren sistemi,jant,lastikde bi sorun olmadı fakat hidrolik çok ısındığı için tehlikeli bir durum


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1370 Mesaj
24 Ocak 2013; 11:02:28 

quote:

Orijinalden alıntı: lTriviuml

El freni ayarı yaptırmıştım usta fazla sıkmış 10-15km yol yaptım kavşakta fren boşaldı dibine kadar basıyorum zor tutuyor durumu anladım emin olmak için hemen sağ çekip jantı elledim aman siz ellemeyin elim fena yandı. Dik bayırda geri kaydırmıyordu araba, gittim düzelttirdim fren sistemi,jant,lastikde bi sorun olmadı fakat hidrolik çok ısındığı için tehlikeli bir durum

O ustanın adını falan ver de biz gitmeyelim!


_____________________________

1971


 
6 Mesaj
26 Şubat 2013; 15:29:48 

Merhaba arkadaşlar bende trafiğe yeni katılan acemi bir sürücü olarak aynı konuyla ilgili soracaklarım var.Hyundaı Getz otomatik vites 2004 model aracım var yaklaşık 15 gündür kullanıyorum aracı ve geçen akşam bende yaklaşık 600 mt. kadar bir yolu el frenini indirmeden gitmişim ekranda ikaz lambasınıda gördüm ne olduğunu bilmediğim için eşşeklik edip ola devam ettim durmam gerektiği anda farkettim el freninin çekik olduğunu ..Bu el freni çekikken her araç çalışırmı yada benim aracın çalışması normalmi ve bugün babam aracı aldı lastik değişimi olacaktı sağ arka tekerlek ıslakmış hidrolik yağ kaçırmış.Aklıma hemen el frenini indirmediğim geldi sorunun nedeni el freni değilmi? Ayrıca aracın el frenine tekrar ayar yaptırmak gerekirmi.Balatalar vsr..Cevap verecek arkadaşlar bayan olduğumu ve oldukça acemi olduğumu göz önüne alarak cevaplasınşar lütfen...


_____________________________



11059 Mesaj
26 Şubat 2013; 16:02:32 

quote:

Orijinalden alıntı: tekno bebek

Merhaba arkadaşlar bende trafiğe yeni katılan acemi bir sürücü olarak aynı konuyla ilgili soracaklarım var.Hyundaı Getz otomatik vites 2004 model aracım var yaklaşık 15 gündür kullanıyorum aracı ve geçen akşam bende yaklaşık 600 mt. kadar bir yolu el frenini indirmeden gitmişim ekranda ikaz lambasınıda gördüm ne olduğunu bilmediğim için eşşeklik edip ola devam ettim durmam gerektiği anda farkettim el freninin çekik olduğunu ..Bu el freni çekikken her araç çalışırmı yada benim aracın çalışması normalmi ve bugün babam aracı aldı lastik değişimi olacaktı sağ arka tekerlek ıslakmış hidrolik yağ kaçırmış.Aklıma hemen el frenini indirmediğim geldi sorunun nedeni el freni değilmi? Ayrıca aracın el frenine tekrar ayar yaptırmak gerekirmi.Balatalar vsr..Cevap verecek arkadaşlar bayan olduğumu ve oldukça acemi olduğumu göz önüne alarak cevaplasınşar lütfen...

El freni çekili araba ile 10 km yol gittik farkında olmadan. Zaten arabanın çekişinde bir tuhaflık vardı ama hiç anlamadık. Yan taraftan bir sürücü tekerleklerden duman çıkıyor deyince farkettik. Fakat sonra ne el frenini ayarlatıık. Ne de balataları değiştirdik. Hayır. Hiç bir şey yapmadık. Arabada sorun çıkmadı. Frenler de gayet iyi tutuyordu.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


849 Mesaj
26 Şubat 2013; 17:52:40 

aşağı yukarı her acemi demekki aynı hataya düşüyor. bende ilk kullanmaya başladığım zamanlar vitesi 3 e aldığımda aracın her zamanki performansında gitmediğini bi fatih üreklik olduğunu hissettim baktım ekrana el freni uyarı ışığı yanıyor hiçte bişi olmadı gerçi çok kısa mesafede farketmiştim


_____________________________



 
406 Mesaj
26 Şubat 2013; 18:00:36 

Arabada kadının yeri sağ koltuk yada arka koltuklar.kadınların araba sürmesine karşıyım


_____________________________

I love German Style

http://www.youtube.com/watch?v=8nVBzpLdzzI Brutal Acceleration

Dizel Otomatik Auris 0-100 ü Olmayan Araba


 
6 Mesaj
26 Şubat 2013; 18:39:28 

Peki arabayı sürecek bir erkek olmadığı zaman kadınlar kalabalık leş gibi kokan otobüsleremi binsinler elalemin adamlarıyla sarmaş dolaş olma durumuna gelmiş otobüslere????Evlimisin bilmiyorum ama eğer evliysen eşini o otobüslerde o şekilde bir düşün bakalım o zaman bayanların araç kullanımına karşı olacakmısın??Kaldıki konu bayanlar araç kullansınmı kullanmasın mı değil!!!!!


_____________________________



1491 Mesaj
26 Şubat 2013; 20:40:24 

ben el freni çekili çok sürmüşlüğüm var. günde 12-14 saat trafikte dur kalk, istop et, tekrar çalıştır. yorgun olunca insan yapabiliyor bazen. şimdiye kadar bi sıkıntı olmadı benim araç 100 m. falan gidince ötüyor o ayrı mesele.

kar yağınca da yokuş inerken el frenini yarıya kadar çeker öyle inerim.



_____________________________



 
8 Mesaj
7 Mart 2013; 2:37:55 

1 kmden Çok fazla sıkıntı olmaz. %3-4 arası bi gibi aşınmaya yol açmıştır Yola devam durmak yokk :)


_____________________________



 
6 Mesaj
8 Mart 2013; 13:02:24 

Arkadaşlar cevap için teşekkür ederim..kazasız günler dilerim hepinize, hepimize..


_____________________________



 
209 Mesaj
11 Mart 2013; 14:50:57 

quote:

Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

Arka balataların aşınmasından çok, balatanın yüzeyinin yanması sorun bence. Balata yüzeyinde oluşan sert tabaka yüzünden bir daha ömrü boyunca o balatadan etkili bir sürtünme beklememek gerekir.
Çok bir para değil bence, balata değiştirilir, kafadaki şüpheler giderilir...

çok kötü benimde başıma gelmişti acemilik dönemleri heycan panik olunca ışık falan fark edebilmek çok zor


_____________________________



4760 Mesaj
11 Mart 2013; 16:55:02 

el freni teli ayarı gevşer balatalar biraz biter... jant ısınır... çok ısıdan belki bijon kesebilir ... ama kesmemişse sorun yok...


1342 Mesaj
11 Mart 2013; 17:30:06 

Geçen ay benimde başıma geldi.Gecenin 4'ünde canımız kokoreç çektiği için yiyelim dedik(Forumda gece paylaşılan yemek konuları ) Arabaya bindim 100-200 m. gittim sonradan fark ettim.


_____________________________

Lenovo Z510



9785 Mesaj
12 Mart 2013; 9:05:27 

yine aynı konu güncellenmiş,

el freni çekik gidebiliyorsanız balatalar ısınır ve motor suyu araç yıpranmış ise hararet yapabilir. (araç kendini yokuş çıkıyor zanneder)
ama frenler iyi tutuyor ise zaten anında fark edersiniz. Bu nedenle el frenleri ayarlarını her bakımda gözden geçirtmeyi unutmayın. Unutmayın ki dik bir yokuşta el freni çekik iken araç hareket ediyor veya kımıldıyorsa el freni ayarınız bozuk veya çok sertleşmiş balata kullanıyorsunuz demektir.


_____________________________




 
1630 Mesaj
12 Mart 2013; 11:12:04 

quote:

Orijinalden alıntı: lektem

Peki park halindeki aracın önüne veya arkasına girmeye çalışan ikinci bir araç, park halinde duran aracın tamponuna vura vura park ettiğinde bir sıkıntı olur mu?

Bugün benim arabanın önüne, sedan bir araba, hem girerken hem çıkarken iki kere vurdu. Koca koca arabaları alıyorlar sonra bir yere sığmıyorlar!

Tamponların pimleri kırılabilir, bir de aşağı doğru eğilen tamponun yan bağlantıları atabilir.


_____________________________



11059 Mesaj
12 Mart 2013; 16:20:28 

quote:

Orijinalden alıntı: Minova

Arabada kadının yeri sağ koltuk yada arka koltuklar.kadınların araba sürmesine karşıyım

Biz arabayı 10 km boyunca el freni çekili kullandık. Arabadaki herkes erkekti. Hatanın, unutkanlığın erkeği, kadını olmuyor. İnsanlar hata yapar. Hatasız olsalardı melekler seviyesinde olurlardı.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


 
146 Mesaj
14 Mart 2013; 15:26:54 

quote:

Orijinalden alıntı: sissil

heç bişey olmaz az biraz arka balataları yemiştir okadar.. el frenini tekrar ayarlatsın sorun kalmaz.

örnek: park halinde çekilen araçlar el frenleri çekili halde iken çekilirler.

aynen dediğiniz gibi benim başıma gelen sorunda bu kadarla bitti


_____________________________



 
406 Mesaj
14 Mart 2013; 18:27:23 

quote:

Orijinalden alıntı: topaz42


Biz arabayı 10 km boyunca el freni çekili kullandık. Arabadaki herkes erkekti. Hatanın, unutkanlığın erkeği, kadını olmuyor. İnsanlar hata yapar. Hatasız olsalardı melekler seviyesinde olurlardı.

Ben bu konuya özgü söylemedim genel olarak söyledim

Dün Bursa/Altınşehir mahallesinde cadde de gidiyorum önümde çok yavaş biri gidiyor sağa dönücem sollamadım ilerledi ilerledi tak diye duru verdi ne sinyal ne bir şey geri vitese taktım tam geri gidicem arabadan bir kadın indi bana doğru geliyor dur falan gibisinden hareket yaptı durdum yol soruyor bana yolun ortasında durup.
Ondan önceki gün sağ şeritte ilerliyorum önümdeki araç birden sola atladı bir baktım yola bir araç çıktı ve bir de durdu yolda sola mı kaçsam frene mi asılsam asıldım frene neyseki durdu araba geçtim sol şeride açtım camı tam sövücem bir baktım kadın şöför hiç bir şey olmamış gibi yoluna devam ediyor bayan olduğu için bir şey demedim

ve daha neler neler belki de sadece benim başıma geliyordur



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Minova -- 14 Mart 2013; 18:29:31 >


_____________________________

I love German Style

http://www.youtube.com/watch?v=8nVBzpLdzzI Brutal Acceleration

Dizel Otomatik Auris 0-100 ü Olmayan Araba


1370 Mesaj
14 Mart 2013; 19:47:07 

Bu ülkenin kadını da erkeği de aynı. Bir büyüğümün dediği gibi, aynı tarlanın hıyarlarıyız hepimiz.


_____________________________

1971


3901 Mesaj
14 Mart 2013; 20:26:49 

İnsan kendisi de hata yapınca nedense garipsemiyor durumu. Ama hala, "bayan işte" diye eleştirenlerde var. Sanki kendileri 0 hata