Yüksel Mermer, Chery'nin Tiggo ve Alia modellerini şubat ayında satışa sunacaklarını bildirdi.
Kamuoyunun gündemini uzun süredir meşgul eden Çin otomobilinde sona gelindi. Çin'in en büyük üreticilerinden biri olan Chery markası, ilk resmî satışa şubat ayı itibarıyla başlıyor.
Chery'nin distribütörlüğünü geçen yıl alan Mermerler Grubu, ilk etapta ithalat için izinleri tamamlanan Tiggo ve Alia modellerini pazara sunacak. Modellerin fiyatları konusunda kesin bir rakam açıklanmazken Alia modelinin minimum 18 bin YTL'lik başlangıç fiyatı olacağı belirtiliyor. Alia ve Tiggo modellerinde 1.6 litrelik 107 beygir gücünde benzinli motor kullanılıyor; ABS, dijital klima, elektrikli sunroof, 6'lı CD çalar, deri kaplı ve elektrik ısıtmalı koltuklar gibi özellikler standart donanım listesinde yer alıyor.
Chery Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Mermer, söz konusu iki modelin Avrupa Birliği ülkelerinde satılabilecek standartları yakaladığını, diğer modellerin de bir süre sonra izinlerinin tamamlanacağını söyledi. Chery'nin 61 ülkede satılmasına rağmen Türkiye için özel bir üretim yaptığını belirten Mermer, "Çünkü AB standartlarını geçmek için bu şart. Türkiye dışında Hollanda ve birkaç AB ülkesinde daha distribütörlük alındı. Ancak ilk satış bizde başlayacak. Dolayısıyla bizdeki durum diğer AB ülkelerinde örnek teşkil edecek." dedi. Chery'nin söz konusu iki modelinin birkaç ay önce İngiltere'de araç tip onayı veren VCA kuruluşu tarafından onaylandığını hatırlatan Mermer, "İstesek o tarihte satışa başlayabilirdik. Biz altyapının tamamlanmasını, yedek parça stokunun sağlanması ve servis eğitiminin yapılmasını bekledik. 3 yıla yakın bir süredir Çin otomobili ile ilgileniyoruz. Ve ancak sonuca ulaşabildik. Satabileceğimize inandığımız için bu kadar emek verdik ve yatırım yaptık. İyi bir talep var. Bunu, istediğimiz fiyatlardan ürün tedarik ettiğimiz müddetçe karşılayacağız." diye konuştu.
'Yatırım olmazsa otomotivi bırakırım'
Mermerler, bin 300 bayi başvurusu alırken, bunlar arasından 50'siyle ön sözleşme imzaladı, 26'sı ile resmen çalışmaya başladı. Bugüne kadar markanın altyapı çalışmaları için 15 milyon dolar yatırım yapan grup, İstanbul Kartal'da yedek parça lojistik merkezi kurdu. Chery'nin kalitesinin sürekli iyileştiğini, araçların 2 yıldan bu yana Türkiye yol ve iklim şartlarında test edildiğini ifade eden Mermer, şunları söyledi: "Chery fabrikasında 40'a yakın araç üretiliyor; ama istediğimiz kadar mal alma şansımız yok. Satış hedefimiz ne kadar araç alabileceğimize bağlı.'' İlk 300'lük siparişi alan Mermerler, yıl sonuna kadar 3.500-4.000 adetlik satışa ulaşmayı planlıyor. Chery'nin Türkiye'ye fabrika kurması konusunda ısrarcı olduklarını belirten Mermer, "Bu bizim üçüncü girişimimiz, başaramazsak otomotivi bırakırım herhalde." diye konuştu. 1974'te Volvo çekicilerini Gölcük'te üretmek için teşvik alan; ancak sonuçlandıramayan Mermerler, 1994'te Mazda yatırımı için teşvik aldığında ekonomik kriz patlak verdi. Şimdi de Chery'ye üretim yaptırmak istiyor. Chery'nin kendileriyle ortak ya da tek başına fabrika kurmasına önem vermediklerini belirten Mermer, önemli olanın istihdama, ihracata ve yan sanayie katkı sağlamak olduğunu söyledi.
Kaynak:zaman
gelsin bakalım ben renaultlardan opellerden çok aşağı kalcağını zannetmiyorum...
Yeter be her ay çinliler geliyor haberi istikrarsızlık kimde acaba çok merak ediyorum ...
Trafik kazalarında ölen kişiler kaça katlanacak bakalım..
Hadi hayırlısı bakalım. Gelsinde görelim ne olacakmış. Kazalarda ne olacak. Akordiyonlar çalışacak mı yoksa çalışmayacakmı?
tata gibi satmayacağını umuyorum.Umarım doğru umuyorumdur
en az hyundai ve reno kadar kalitelidir bence...o kkadar standartı var bu işin...mermerler mazda daki kötü izlenimlerini toparlayamazlarsa cok kötü olur.kalitesiz işe gireceklerini sanmıyorum.....
quote:
Orjinalden alıntı: erdil83
en az hyundai ve reno kadar kalitelidir bence...o kkadar standartı var bu işin...mermerler mazda daki kötü izlenimlerini toparlayamazlarsa cok kötü olur.kalitesiz işe gireceklerini sanmıyorum.....
Hakaret mi ettin iltifat mı ettin belli değil.
Reno dediğin araba en çok satan araçlardan. Hyundai dediğin araba parasına göre kaliteli araba. Taksi piyasası Hyundai ile tekrar canlandı nerdeyse. Bu Çinlilerle bunu kıyaslıyosan büyük hata yapıyosun demektir.
onlara kalitesiz demedim..iki markayı kullandım zamanında...millletimiz onlara ragbet ediyor...bu cherry de onlardan aşağı kalmaz demek istedim kalite yönünden... ama tabiki ilk başta sıcak bakmayan büyük bi kesim olacaktır..mermerlerde bunu düşünerek bu donanımı bu fiyata cekmiş olabilirler....
Donanımında her ne olursa olsun 18 e satmaz bu arabalar..Daha yeni giriyorsan pazara ve ucuz olma iddiasında bulunuyorsan en baz modelini 18 den satamazsın..Çin yapımı motorsikletlerin tutulmasının tek nedeni ucuz olmalarıydı, bunda fiyat avantajı da yok..Diğer modellerin sıfırlarına ve ikinci el piyasasına hiçbir etkisi olmaz..Kıyıda kösede 3-5 tane görürürüz o kadar..Cherry de samand da tutmaz...Fiyat düşürüp yedek parçayı bol ve ucuz temin ederlerse ancak o zaman satarlar..Bu kadar zaman beklediler ama yine de piyasayı iyi analiz edememişler..Görünen o ki mermerler için bu son olacak..
ne donanımından bahsediliyor ya şimdi bir çin arabasında olan klima ile bir vw, renault, opel gibi araçlarda olan klima birmi elektronik camlar birmi cd çalar birmidir sorarım ben..
donanım değil..ucuz donanım bu araçlarda olan ucuz donanımlar ayrıca gazete kağıtı gibi buruştuklarını kaza testlerinde gördük yazık ya millet bunu alacak içine ailesini koyacak birde kaza (zaten memlekette bundan bol ne var) 3-5 zenginin cebi biraz daha para dolacak diye memleketimizdeki otomobil kalitesi düşüyor zaten toplum olarak otomobillerden anlamadığımız için otomobil kültürüne sahip olmadığımız için nasıl 100ytl telefonla 1000ytl telefon aynı ikiside alo diyor diyen zihniyet artık 15 liralık çin arası ile sağlam avrupa ve japon araçlarını bir tutar..
hep birlikte bekleyip görelim.urfada 3-5 tane samand gördüm alıp kullanalar var.tata epeyce var.dizelleri tutuldu burada..piyasaya girmek için en az 3-5 yıl gerekli..bekleyelim biraz....
fiyatı 18 in altına cekerlerse de bu kez millette kalitesiz mal satıyorlar izlenmi bırakırlar...o da olmaz...fiyat iyi bence....uygun yani....
Bütçesi az ve sıfır almak isteyenlere hayırlı olsun ne diyelim..
Benden uzak dursunlar..
18 e pahalı çin malının öyle ahım şahım bir kalitede olacağını sanmıyorum 12-14 arası olsa büyük bir kesim yönelebilirdi (özellekle tofaş kullanıcıları) ama 18' e daha bilindik kalitesinden emin olunan arabalar alınabilir.
Anlam veremdiğim nokta adamlar avrupada da satılacak diyor.Bunun için belli bir güvenlik seviyesini aşmak gerekmiyormu?
18000YTL anormal pahalı çin otomobili için 18000e Albea Logan varken kim gider çin malı araba alır çok merak ediyorum...
quote:
Orjinalden alıntı: K@lken
18000YTL anormal pahalı çin otomobili için 18000e Albea Logan varken kim gider çin malı araba alır çok merak ediyorum...
aynen bende bunu diyorum zaten
quote:
Orjinalden alıntı: K@lken
18000YTL anormal pahalı çin otomobili için 18000e Albea Logan varken kim gider çin malı araba alır çok merak ediyorum...
Ucuz da olsa pahalı da olsa alıcı kitlesini merak ediyorum .
babam 2001 yılın da lada samara aldıydı 2.el 2000 model herkez rus malı araba mı alınır? başka alacak araba mı bulamadın? die eleştirmişti babamı. fakat biz arabadan memnun kaldık ve hala kullanıoruz sonuçta bu işin bi standartı war ve çinden gelecek olan arabaların da çok kötü olacağını zannetmiorum ön yargılı olmamak lağzım dimi ama....... gelsinde görelim
Mermelerin sitesinde araçları biraz inceledim fena değiller hatta Alia'nın iç dizaynını çok beğendim.