- x
Doblo 1.2 Alıcam Yorumlarınız ?
65 Cevap21633 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


965 Mesaj
10 Ocak 2008; 2:21:08 

Merhabalar

Hususi kullanım için , boyum ve kilom epey olduğu için doblo 1.2 almayı düşünüyorum. 1.9 veya 1.3 almayı isterdim fakat bütcem 1.2 ye yetiyor.

Merak ettiğim şu . 1.2 ye lpg taktırınca çekişte çok büyük sıkıntılar olur mu ?

Yokuşlarda kalırsın arabadan inip iteklersin v.s şeklinde komik yorumlar yapılıyor.

Özellikle 1.2 kullananlardan bilgi rica ediyorum. Yorumlarınız nedir ?

Saygılarımla


_____________________________



2388 Mesaj
10 Ocak 2008; 8:19:20 

Daha önce buna benzer konular açıldı. Eğer aratırsan bulursun onlar sana çok faydalı olacaktır.

1.2 çok güçsüz bir motor heleki Doblo'ya gerçekten çok ağır kalıyor. Yazın nerdeyse 3 ay kullandım ve resmen çıldırttı. Çalıştığım şirketten rica sonucu 1.9 JTD kiralattım. Ondan sonra derin bir nefes aldım. Çalıştığım şantiye 2500 rakımlı bir dağdı ve hergün 7 km tırmanıyordum. 1.2 ile birinci viteste çıktığım yerleri 1.9 ile 3 viteste çıkıyordum. Sen birde Lpg diyorsun. Aman ha diyim sonra çook pişman olursun. İkinci el bak, daha düşük model bak ama 1.2 alma arkadaşım.


_____________________________

Ömür Dediğin Üç Gündür,
Dün Geldi Geçti Yarın Meçhuldür,
O Halde Ömür Dediğin Bir Gündür,O Da Bugündür


2667 Mesaj
10 Ocak 2008; 8:33:33 

SAKIN SAKIN SAKIN!!!!!!!!!


_____________________________

samsung / yamaha / toshiba / pioneer / monitor audio / dali / mk sound


965 Mesaj
10 Ocak 2008; 14:44:26 

zaten 1.2 yide 2. el düşünüyordum

1.9 un jtd olmayanları iş görürmü peki ?


_____________________________



 
20692 Mesaj
10 Ocak 2008; 14:53:31 

1.9'un ikinci elini güzel fiyata bulursun. 1.2'nin 5 km yakınından geçme.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


6948 Mesaj
10 Ocak 2008; 15:29:04 

1.2 doblo kağnı demek aman ha 1.9 bak.


_____________________________

2010 Golf 1.4 TSI Highline Manuel 160hp. Fırtına Grisi


2388 Mesaj
10 Ocak 2008; 15:55:29 


quote:

Orjinalden alıntı: sjsero

zaten 1.2 yide 2. el düşünüyordum

1.9 un jtd olmayanları iş görürmü peki ?


Görür görmesine de ben hala JTD de ısrar ediyorum. Birde fena yakmıyor haberin olsun.


_____________________________

Ömür Dediğin Üç Gündür,
Dün Geldi Geçti Yarın Meçhuldür,
O Halde Ömür Dediğin Bir Gündür,O Da Bugündür


6681 Mesaj
10 Ocak 2008; 16:08:32 

SAKIN HA UZAK DUR 1.3 e bak


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Ocak 2008; 16:15:08 

1,3 1,9 1,4 gerisi seni kurtarmaz..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CeNgİzHaN. -- 10 Ocak 2008; 16:19:02 >


934 Mesaj
10 Ocak 2008; 16:17:36 

1.2 tavsiye etmem


_____________________________




 
666 Mesaj
10 Ocak 2008; 16:52:46 

Herhalde tek tavsiye edecek kişi benim.

Fiatın Fire (fuel integrate Robotic Engine) motoru olarak bilinen ve bravo'da (Avrupa versiyonu) 82HP, Siena'da 75hp güç veren motor, aracın ticari amaçları göz önünde blundurularak 65hp'ye düşürülmüş, tork çizgisi biraz daha genş bir devir bandına (2500-4000) yayılmış bir araçtır. Hacmi küçük oluşu vergi avantajı ve ekonomiklik sağlar (tabiki mantıklı kullanımlarda) Kısa vites oranları nedeniyle ilk iki viteste seri, ancak uzun tutulan 4 ve 5. viteslerde vasat bir hızlanma gırafiği verir. Tabiki kardeşi 1.9 JTD ile kıyaslanmayacak bir araç olmasına karşın, LPG uygulaması ile Diesel'e rakip ekonomi sağlanır. Bakımları ucuzdur. Ön takıma binen yük daha az olduğundan virajlarda yığılma yapmaz. Hesaplı, ekonomik, (şehir içi 8 litre, şehir dışı 6.5 litre) düşük vergili bir aracınız olacaktır.

Çekmez diye düşünmeyin. Emin olun fiat mühendisleri, bu aracın çekişini 650kg yükle ve (sanırım) 33 derece eğime tırmanacak şekildeaktarma osganlarına sahip bir araç yapmışlardır. Tabiki 1.9JTD ile kıyaslanmadığı sürece.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgakmg -- 10 Ocak 2008; 16:53:04 >


_____________________________



 
20692 Mesaj
10 Ocak 2008; 18:50:17 


quote:

Orjinalden alıntı: tolgakmg

Herhalde tek tavsiye edecek kişi benim.

Fiatın Fire (fuel integrate Robotic Engine) motoru olarak bilinen ve bravo'da (Avrupa versiyonu) 82HP, Siena'da 75hp güç veren motor, aracın ticari amaçları göz önünde blundurularak 65hp'ye düşürülmüş, tork çizgisi biraz daha genş bir devir bandına (2500-4000) yayılmış bir araçtır. Hacmi küçük oluşu vergi avantajı ve ekonomiklik sağlar (tabiki mantıklı kullanımlarda) Kısa vites oranları nedeniyle ilk iki viteste seri, ancak uzun tutulan 4 ve 5. viteslerde vasat bir hızlanma gırafiği verir. Tabiki kardeşi 1.9 JTD ile kıyaslanmayacak bir araç olmasına karşın, LPG uygulaması ile Diesel'e rakip ekonomi sağlanır. Bakımları ucuzdur. Ön takıma binen yük daha az olduğundan virajlarda yığılma yapmaz. Hesaplı, ekonomik, (şehir içi 8 litre, şehir dışı 6.5 litre) düşük vergili bir aracınız olacaktır.

Çekmez diye düşünmeyin. Emin olun fiat mühendisleri, bu aracın çekişini 650kg yükle ve (sanırım) 33 derece eğime tırmanacak şekildeaktarma osganlarına sahip bir araç yapmışlardır. Tabiki 1.9JTD ile kıyaslanmadığı sürece.


Bizdeki 1.6 otomatik Astra ile aynı yakıyo yani. Ne anladım ekonomiklikten o zaman.

1.2 arabanın ekonomik olsun diye yapıldığını düşünüyosan eğer yanılırsın. 1.2 1.0 motor arabanın maliyetini düşürmek çin yapılmıştır.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
666 Mesaj
10 Ocak 2008; 19:36:32 

1300kg ağırlığa sahip, ticari maksatlı olarak aerodinamiği olmayan, 1.2 motora göre kısa vites oranlarına sahip bir aracın şehir içinde 8 litre yakması normaldir. Ayrıca aracın kıysalanması kategorisine ve motoruna göre yapılırsa daha net sonuçlar alınabilir (partner 1.4, kangoo 1.4 benzinli gibi). Eğer amacınız aile aracı almaksa, zaten 1.9 değil 2.9 olsa da bu aracı önermem. Bu araçlar, geniş ve kullanışlı aile aracı değil, ticari araca koltuk takılmış versiyonlarıdır. Ne aktarma organları, nede kasa yapısı otomobil özelliklerini göstermez.

Ama arkadaşım bunların haricinde sadece Doblo içindeki 1.2 motorlu olanını almak isterse, buna göre araca ait değerlendirmem, ekonomik (gerek tükerim, gerekse genel olarak) iyi bir araçtır. Astra aracınız bu değerlerine yakmasına karşın, taşıma kapasitesi 400kg civarında olan 450-500dm3 bagajı olan, bir araçtır ve doblonun 1.9 olanı ile bile kıyaslanmamalıdır.


_____________________________



 
1621 Mesaj
10 Ocak 2008; 22:16:14 

Doblonun 1.9 düz modellerinde motorlarında sıkıntı var ve motor yiyor deniliyor ve onun için ikinci eli çok zayıf. Ama 1.9 JTD olanlarda bu sorun yok ve tabiki güç olarakta daha iyi. Onun için 1.9 motor alırsan sakın düz olanını alma, JTD al. 1.2 ise böyle büyük bir kasa için zayıf kalır. Ve bu motor küçük hacimli olduğundan tüketimide fazla olur. Bu tarz bir araba alacaksan 1.9 JTD dobloya göre daha uygun fiyatlı kangoolarada bakabilirsin. Kangoolarında 1.9 motorunnu alabilirsin. Zira 1.5 dizelleri biraz daha pahalıdır (Bu motor daha az yakıyor ve kangoonun kasaya fazlasıyla yetiyor).


_____________________________

Paran yoksa japon, paran varsa alman...

Skoda Octavia 1.6 Elegance (2001)



965 Mesaj
11 Ocak 2008; 3:31:14 

Evet arkadaşlar uzun araştırmalarım sonucu malesef doblo 1.2 de halen kararlıyım. Malesef diyorum çünkü 1.9 a param yetmiyor. Aracı kullanma fırsatı buldum. Gerçekten çok hoşuma gitti. Araba gitmiyor çekişi berbat diyenler acaba aracı kullandılarmı çok merak ediyorum.

Doblo 1.2, 1.9 ve 1.3 e göre tabiki düşük bir performansa sahip fakat 1.2 alınmayacak kadar kötü değil bence.

Maddi durumum 1.2 ye el vermese 1.9 ve 1.3 alabilirdim fakat öğrenci olduğum için en fazla 1.2 alabilirim ve konudada belirttiğim gibi kilolu ve boylu olduğum için doblo tercih etmek zorunda kalıyorum.Başka alternatif bulamadım.

Son bir kaç sorum olacak.

1 Doblolarda minibüs mü yoksa panelvan olarakmı vergi ödeniyor ?

2 Birde Doblo 1.2 nin fiyat aralığında (2. el 11-13 bin ytl arası) boy ve kilomu göz önünde bulundurarak hususi oto veya hafif ticari önerileriniz nedir ?


_____________________________



 
3776 Mesaj
11 Ocak 2008; 3:49:26 

doblonun yerine accentlere bakabilirsin o fiyata skoda fabia bulabilirsin bende hafif boylu ve tonaji fazla biriyim iki aractada sorun yasamadim simdiye kadar.13 milyara guzel araclar bulunabilir arastirdiktan sonra


_____________________________

EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
|∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |


965 Mesaj
11 Ocak 2008; 3:54:20 

bahsetmiş olduğum fiyata accentlerin 2001 model civarı 1.3 ls veya lx modelleri alınabiliyor. onlarda aynı şekilde çekiş sıkıntısı v.s v.s olduğu söylenmişti bende vazgeçmiştim.

araştırdığım kadarıylada skoda fabialar 15 bin den aşağı görünmüyor.


_____________________________



 
3776 Mesaj
11 Ocak 2008; 3:57:31 

makyajsiz kasalari 13milyar civarı dolasiyor fabia larin 1.4 75 hp ambiante gecen satildi 13 kusur milyara


_____________________________

EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
|∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |


965 Mesaj
11 Ocak 2008; 4:39:09 

bir araştıracağım , teşekkür ederim


_____________________________



 
666 Mesaj
11 Ocak 2008; 9:39:23 

Doblonun piyasada binek ve ticariversiyonlar mevcuttur.

Karşılaştığım 2004 modele kadar olanlarda hususi oto olarak geçer ve 1300cc motor hacminin altında vergi ödersiniz. Tercihiniz bu yönde olmalı. Ancak piyasada şirketlerin kullandığı yüksek model panelvanlar var. Hatta panelvanın 2006 modelini bile 12-13 arasına bulabilirsiniz. Ancak onları vergisi, 1900cc altı panelvan vergisi (350 civarındadır) olarak ödersiniz. Ayrıca her sene muayene ve bazı caddelere girememe riski vardır.

Bu araçların hususi olanları genelde temiz kullanılmış olarak bulunması mümkün. Hatta 2001-2002 model lüks versiyonlarını 12-15 arasına bulabilirsniz. Tercihinizi o yönde yapın denirm.

Amacınız aile aracı ise, accent veya benzeri hiçbir araçla kıyaslamamanızı öneririm. Zira doblo, ne yol tutuş, ne performans nede konfor olarak bu araçlarla kıyaslanamaz. Ama geniş, ekonomik şartlarda ortalama özelliklerde bir aile aracı olarak bakacaksanız, station araçları da seçenekleriniz arasında bulundurun derim.

Bir hususu gözardı ediyoruz. Bu aracı öğrenci aracı olarak alacaksanız kesinlikle önermem. Öğrenci aracı olacak kadar ekonomik ve pratik bir araç değildir. Arkadaşların dediği gibi accent, palio, clio gibi modellere bakın derim.

Felcia'yı da seçenekleriniz arasına alın. Gerçekten harika araçlar. Hele 1.6 olanlarını zevkle kullanırsınız.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgakmg -- 11 Ocak 2008; 9:42:59 >


_____________________________



 
4163 Mesaj
11 Ocak 2008; 12:35:41 

türkiye şartlarında ticari araclara binmek bayagı bir zorlasıyor artık.bence sana alternatif sana uyabılıcek araç cok.tıcarı araclar bence vergı , bandrol ve farklı her yıla cıkan odeme dezavantaj larından bence kaybedıyorlar.ben bu sene tıcarı aracımı karayolllarında bınıp surebılmek ıcın devlet daıresıne tam 1.000 ytl odeme yaptım 1 hafta once . bu fıyatlar cok faiş bence gerekde yok bole gıdersede kullanmıcam satıcam ztn . saygılar


 
108 Mesaj
11 Ocak 2008; 14:22:27 

sakın alma, yanlış seçim olur, elinde patlar kimse de almaz satışı zor olur, çünkü yorumlardan da anlaşıdığı üzere kimse tutmuyor, bende 1.4 renault 19 europa vardı o bile yokuşta zorlanıyordu, hayatının hatasını yapma, performas desen o da yok


_____________________________



965 Mesaj
11 Ocak 2008; 14:44:37 

@tolgakmg bilgiler için tşkler, boyum var ve kiloluyum diyorum palio clio felicia gibi araçlar öneriyorsunuz. nasıl olacak ?

@Fletch gerçekten haklısınız bir ton vergi v.s sıkıntılar oluyor ticari araçlarda. fakat başka alternatif bulamıyorum. bir fikriniz var mı ?

@maksimumhız elinde patlar demişsiniz, hiç hayatınız boyunca 1.2 doblo kullandınız mı ?

yinede herkese yorumları için tşkler


_____________________________



 
666 Mesaj
11 Ocak 2008; 17:19:58 

2002'de felicia GLXİ aracımı ihtiyaçtan sattım ve ben o günden beridir 1.80 boyunda ve 0.118 ton ağırlığındayım (böyle yazınca daha zayıf gösteriyor. Yoksa kiloyu 3 rakamlı okumak ) emin olun rahat edersiniz. Feliciaların baş mesafesi hem arkada hemde önde ideal ölçülerdedir.

Ancak iç hacmi tabiki doblo ile kıyaslanmaz. Bende 2004-2007 arasında 1.9JTD vardı ve çok memnundum. Ama hem ticari hemde aile aracı olarak kullandım.



_____________________________



5777 Mesaj
11 Ocak 2008; 17:31:14 

yazın kaza yapmıştım kasko bana geçici olarak doblo 1.3 multijet verdi ya k.bakmayın ama yürümüyo araba zırt pırt vites değiştiriyorsun hele uzun yolmu arabamı sollayacaksın eywahlar olsun


_____________________________

Heidelberg, Manroland, PolarMohr


965 Mesaj
11 Ocak 2008; 17:39:54 

neye göre gitmiyor ona bakmak lazım ben 1.2 yi kullandım çok güzeldi bana göre


_____________________________



 
3776 Mesaj
11 Ocak 2008; 17:52:22 


quote:

Orjinalden alıntı: tolgakmg

2002'de felicia GLXİ aracımı ihtiyaçtan sattım ve ben o günden beridir 1.80 boyunda ve 0.118 ton ağırlığındayım (böyle yazınca daha zayıf gösteriyor. Yoksa kiloyu 3 rakamlı okumak ) emin olun rahat edersiniz. Feliciaların baş mesafesi hem arkada hemde önde ideal ölçülerdedir.

Ancak iç hacmi tabiki doblo ile kıyaslanmaz. Bende 2004-2007 arasında 1.9JTD vardı ve çok memnundum. Ama hem ticari hemde aile aracı olarak kullandım.




su an aracimiz felicia bizimde inanilmaz derece ic mekan genişligi var


_____________________________

EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
|∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |


 
666 Mesaj
11 Ocak 2008; 18:04:50 

Doblo 1.2 lerde ilk üç vites, aracın motor gücüne göre dizayn edilmiş. Bu nedenle seri bir araçtır. Ancak sanırım kıyaslamada 60 veya 70km hızlarda 4 veya 5. viteslerdeki hızlanmalar göz önünde bulunduruluyor. bu değerleri düşük olsada, devir bandı 6500'e kadar uzandığı için 60-70km hızlarda 3. vitesin tercih edilmesi, aracın istenilen hızlanma performansına erişilmesini sağlıyor.


_____________________________



965 Mesaj
11 Ocak 2008; 18:17:35 


quote:

Orjinalden alıntı: tolgakmg

Doblo 1.2 lerde ilk üç vites, aracın motor gücüne göre dizayn edilmiş. Bu nedenle seri bir araçtır. Ancak sanırım kıyaslamada 60 veya 70km hızlarda 4 veya 5. viteslerdeki hızlanmalar göz önünde bulunduruluyor. bu değerleri düşük olsada, devir bandı 6500'e kadar uzandığı için 60-70km hızlarda 3. vitesin tercih edilmesi, aracın istenilen hızlanma performansına erişilmesini sağlıyor.


yani ? doblo 1.2 alınır mı ? alınmaz diye kestirip atılacak kadar kötü bir motoramı sahip ?


_____________________________



 
108 Mesaj
11 Ocak 2008; 18:18:26 

arkadaş evet kullandım ama araba benim değildi ve yokuşu çıkmıyordu, bırak dik yokuşları Ankaralılar bilir Cinnah yokuşunu bile çıkamıyordu, tüple hele kasisten bile atlayamaz ayrıca bu piyasanın içinde olduğumdan söyledim, alıp satma işiyle ilgileniyorum ayrıca da öğrenciyim her fırsatta bunu söylüyorum dikkat et piyasa bilgim iyidir


_____________________________



 
666 Mesaj
11 Ocak 2008; 18:35:54 

Kesinlikle alınır. 1.2 motor kaldırmıyorsa, (üzgünüm kaba bir tabir olacak) Fiat mühendisleri "ANAAAA lan bu motor güççük geldi buna. Kardaşım biz buna 142km hız yapıyo dedik ama bu 120'yi geçmiyo..." dememişlerdir herhalde.

Ancak bu aracın alternatif modelleri olduğu sürece kimse benzinlisine bakmayacaktır. Ben 2004 1.9JTD'yi senesinde sıfır olarak aldım. O zaman 27.000YTL (liste fiyatı) vardı. O zaman ABS, Klima, PArk sensörü klima, çelik cantlı 1.2'sini (ruhsatı hususi) 24.000YTL'ye veriyorlardı. Çok istedim. Ama çekmez, gitmez satılmaz diye JTD aldım. tamam ekonomik, performanslı ama satarken 10.000YTL zarar ettim. Her sene muayene, köprüden geçmez, bulvara girmez, vergisi 3 misli, bakımı 2 misli, Yani yakıttan sağladığı tasarrufu fazlasıyla geri aldı. Ayrıca 3 ayda zor sattım. 1.2 de satılır fiyatını verirseniz, 2.2'de.

Kullanmışsınız ayrıca. Ancak sanırım sizi korkutan satışının zorluğu. Benim arkadaşımda (çoğumuz markasını bilmeyiz) Nissan bluebird aracını pazara götürdüğü gün satarken, ben dobloya 3 ay bekledim. Ayrıca çok ekonomik şartlarda alacaksınız. Bence BU SEGMENTTE DÜŞÜNECEKSENİZ alın. Ancak alternatif araçları da göz önünde bulundurun derim.


_____________________________



965 Mesaj
11 Ocak 2008; 18:48:14 

@tolgakmg ilginiz için öncelikle tşk ederim.

şu an arkadaşımın sattığı 1.2 yi 11.000 ytl ye alabiliyorum.

araç 2004 model. araçta merkezi kilit, alarm, arkalar cam, koltuk, elektrikli camlar, sis farları, hidrolik direksiyon, yol bilgisayarı mevcut.
araç orjinal değişen yok boya yok.araçta lpg yok hiç takılmamış ve km si orjinal 125 binde.
araba çok bakımlı hiç sorunu yok sıkıntısı yok metalik gri renkte.
yalnız camlar ve koltuklar ruhsata işli değil kapalı kasa kamyonet olarak geçiyor ruhsatta.

aklıma takılan bir kaç şey var.

camları ve koltukları ruhsata işletebilirmiyiz ?
aracı hususi oto ya çevirebilirmiyiz ?
lpg taktırmaya gerek varmı ?
km si 2004 model araca göre çok mu ?

sizce ne yapmalıyım arkadaşlar ?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sjsero -- 11 Ocak 2008; 18:49:12 >


_____________________________



 
108 Mesaj
11 Ocak 2008; 19:01:41 

arkadaş alınca bir süre kullandıktan sonra bize memnun olup olmadığını buraya yazarsan ya da bir topic açıp bana da özel mesaj atarsan sevinirim, çünkü uzun süre kullanıpta memnun kalırsan -umarım memnun kalırsın- haberimiz olsun merak ediyorum şimdiden


_____________________________



 
666 Mesaj
11 Ocak 2008; 19:02:39 

Rica ederim. Yardımcı olabildiysem ne mutlu.

Km'si konusunda sorun çıkmayacağını düşünüyorum. bu araçlarda Diesellerdeki gibi kötü yakıta bağlı olarak kurumlanma derdi yoktur. Servis sürecinden geçen aracınızın gerek yürüyen aksamı (sadece tahmini. Aracı görmediğim için yazdıklarınıza istinaden söylüyorum) gerekse motoru en az 300.000km hizmet edecek şekildedir.

Ruhsatta çift sıra olarak mı geçiyor, kapalı kasa kamyonet olarak mı?
Camların işletilmesi konusunda şöyle bir sıkıntı yaşarsınız. Ben şu anda 2008 model starex aldım. Panelvan. Aracı 5+1 veya minibüse çevirmek için biraz araştırma yaptım. Çeşitli maliyetler çıkarılıyor. Öncelikle aracınızın ÖTV'si ilk alınırken %8 (yanılmıyorsam) dilimine giriyor. Ruhsattaki değişiklik eğer "hususi" olacaksa bu farkı yatırmanız gerekecek. En az 2-3 milyar civarındadır. Aracınızın piyasa değeri değil kasko değerine göre. Ruhsat değişikliği ile birlikte en az 4 milyarı gözden çıkarmanız gerekli (proje+plaka giderleri). O zaman hususi oto sınıfına girer ama zaten bu parayı üzerine koyarsanız, 2006 model doblo 1.4 (yeni kasa panelvan) bile bulmanız mümkün. Bence girişmeyin. Ancak kapalı kasa çift sıralı kamyonet olarak düzenlenirse, o zaman 1-1.5 milyar arasında bir rakama ulaşacaktır. O zaman yine ticari sınıfını kaybetmez, sadece koltukları işletmiş olursunuz.

LPG takarsanız ekonomik olur çünkü BENZİN PAHALI. Yani en ekonomik kullanımla bile 8 litre yaksanız 250krş yakacaksınız ki, rakam öğrenci için yüksek. LPG takılırsa (+LPG maliyeti) maliyetiniz şehir içinde 150krş gibi olacaktır ki, ortalama küçük bir diesel bir araç gibi değer elde edersiniz.

En iyi ihtimalle, 12-13 bigi bir rakam lazım size. Bence piyasada daha düşük km'li, 2001 - 2002 model LPG'li orjinal bir doblo 1.2 bulabilirsiniz.


_____________________________



1107 Mesaj
11 Ocak 2008; 19:08:18 


quote:

Orjinalden alıntı: enoman

1.2 doblo kağnı demek aman ha 1.9 bak.

evet kağnının modern hali


_____________________________

.......i can't say that it's impossible G S because impossible is nothing.........


965 Mesaj
11 Ocak 2008; 19:40:54 


quote:

Orjinalden alıntı: yy2



evet kağnının modern hali


evet 1.2 nin 2006 modeli bile var 2006 yılında koskoca fiat markası kağnı yapmış dimi komik şey seni


_____________________________



965 Mesaj
11 Ocak 2008; 21:32:21 


quote:

Orjinalden alıntı: maksimumhız

arkadaş alınca bir süre kullandıktan sonra bize memnun olup olmadığını buraya yazarsan ya da bir topic açıp bana da özel mesaj atarsan sevinirim, çünkü uzun süre kullanıpta memnun kalırsan -umarım memnun kalırsın- haberimiz olsun merak ediyorum şimdiden


nasip olurda alırsam buradan bildiririm


_____________________________



 
2543 Mesaj
11 Ocak 2008; 23:45:28 


quote:

Orjinalden alıntı: sjsero

Evet arkadaşlar uzun araştırmalarım sonucu malesef doblo 1.2 de halen kararlıyım. Malesef diyorum çünkü 1.9 a param yetmiyor. Aracı kullanma fırsatı buldum. Gerçekten çok hoşuma gitti. Araba gitmiyor çekişi berbat diyenler acaba aracı kullandılarmı çok merak ediyorum.

Doblo 1.2, 1.9 ve 1.3 e göre tabiki düşük bir performansa sahip fakat 1.2 alınmayacak kadar kötü değil bence.

Maddi durumum 1.2 ye el vermese 1.9 ve 1.3 alabilirdim fakat öğrenci olduğum için en fazla 1.2 alabilirim ve konudada belirttiğim gibi kilolu ve boylu olduğum için doblo tercih etmek zorunda kalıyorum.Başka alternatif bulamadım.

Son bir kaç sorum olacak.

1 Doblolarda minibüs mü yoksa panelvan olarakmı vergi ödeniyor ?

2 Birde Doblo 1.2 nin fiyat aralığında (2. el 11-13 bin ytl arası) boy ve kilomu göz önünde bulundurarak hususi oto veya hafif ticari önerileriniz nedir ?


ülkemiz ne kadar zengin, öğrenciler araç alıyor. oysa ben bilet parasını zor bulurdum öğrenciyken.


_____________________________



965 Mesaj
12 Ocak 2008; 0:24:34 


quote:

Orjinalden alıntı: engink




ülkemiz ne kadar zengin, öğrenciler araç alıyor. oysa ben bilet parasını zor bulurdum öğrenciyken.


ülkemizin zenginliğiyle ilgili olduğunu sanmıyorum, eşşek gibi sabahlara kadar çalışan öğrenciler para biriktirebiliyorlarsa kendilerine araç alabilirler. (nazar etme nolur, çalış seninde olur )


_____________________________



1531 Mesaj
12 Ocak 2008; 22:46:04 

doblonun 1.2 motorlusunu yeni duydum, 1.4 benzinlisini biliyordum neyse, ağır arabaya 1.2 benzinli motor konulması bile hata. 1.3 dizel bile zayıf. emsalleri 1.5 ve 1.6 dizel kullanırken fiat hala ısrar ediyor, 1.9'da vergi dezavantajlı. şunun arasını bulamadılar gitti. hiç alma derim arkadaşım sırf boy ve kilo için, otomobildede pekala rahat edersin.


_____________________________



 
666 Mesaj
13 Ocak 2008; 0:46:59 

2001 senesinden bu yana doblolarda 1.2 fire 65 hp benzinli ve 1.6 step A 103 hp tork motoru mevcuttur.

Üretici firmalar araçlar üzerine sadece ticari kaygılarını ön plana çıkartarak motor koymazlar. Kaldıki ellerindeki motor 75 hp güç üretirken gücünü düşürüp (65 hp) bir başka araca takmalarının da mantıksız bir nedeni yoktur. Ayrıca o yıllarda ellerinde 72hp multipoint 1.4 motor olduğu halde.

Teknoloji artık ağırlık = motor hacmi yerine Ağırlık = aerodinami + güç mantığında araç üretir ve günümüz araçlarına baktığınızda seleflerine göre daha ağır oldukları görülmektedir. Bu nedenle X ağırlığı = Y motor hacmi yerine, kullanım ömrü, tork grafiği, güç bandı gibi değerlere dikkat etmeliyiz. 1.2 motor HARİKA demiyorum ama aracı kaldırmıyor eleştirlerine de katılmıyorum. Aracı sırtlayabilmesi için gereken aktarma organlarına ve düzgün bir tork eğrisine (stroku uzaltılmış bir motordur) sahip araç tabiki JTD2nin performansını vermez. ama alanı da MANTIKLI BEKLENTİLER doğrultusunda üzmeyecek bir araçtır.


_____________________________



2711 Mesaj
13 Ocak 2008; 11:55:33 

BİZİM DOBLO 1.2 BENZİNLİ ARABAMIZ VAR VALLA PERFORMANS BEKLEME YOKUŞLARDA ARABA GİT GİDE YAVAŞLIYO AMA ÖLE İNİP ARKADAN İTEERSİN DURUMU SÖZ KONUSU DEĞİL ŞİMDİYE KADAR HİÇ Bİ YOKUŞTA İTMEDİK LPG TAKARSAN PERFORMANS DAHADA AZALIR BANA SORARSAN BEN ÇOKTA ŞİKAYETÇİ DEĞİLİM AMA SEN GENEDE 1.3 DİZELİNİ AL

HA BİDE ŞU VAR ARABA 1.2 AZ YAKAR DİYE DÜŞÜNME 2000 MOTOR GİBİ YAKIYO 1.2 MOTOR PERFORMANSI VAR YANİ ARABA O MOTORA ÇOK AĞIR KALIYO O YÜZDEN MOTOR ÇOK ZORLANIYO VE FAZLA YAKIYO DOBLODA EN İYİ MOTOR SEÇENEĞİ 1.3 MULTJET BENCE


_____________________________

CHEVROLET CRUZE LS BEYAZ ....

DH
Eski Üyelerin Mekanı...
2005 Üyesi.

ALIŞVERİŞ yaptıklarım: Noxco DH Yönetici.


5777 Mesaj
14 Ocak 2008; 11:57:28 

araba çekmediği için gaza daha fazla yükleniyorsun buda yakıtı su gibi içmesi anlamına geliyor
sen doblo al ama 1.2 alma


_____________________________

Heidelberg, Manroland, PolarMohr


524 Mesaj
15 Ocak 2008; 15:17:49 

Ben de alma diyen arkadaşlarla aynı kanaatteyim.Bu arabayı bu motor nasıl çeker?Çekemez 1.9 al aynı yakar 1.2 ile basıcaksında basıcaksın bence pek fark olmaz yaklaşık 1 yıl 1.9 kullandım multıjet performansı çok memnun etti bence aynı şehirde bile bulunma derim 1.2 ile biraz daha beklerdim senin yerinde olsam 1.9 alırdım


_____________________________


[DH]

MERCEDES BENZ
[FAN CLUB]







 
5 Mesaj
28 Şubat 2008; 15:03:29 

oncelikle selamlar bendede 1.2 doblo war we çok memnunum çekişinde gidişinde hiç bi sorun yoq siz 1,2 yeine 1,3 mazotlu alın diyosunuz benzinin yanışı daha hızlı we mazotluya gore daha seri we daha iyi gidiyo ben doblomu modifiye yapıyorum we çok gusel 1,3 palio albea hepsinle kalktım we çoq gusel gidio ben tawsiye ederim lpg konusuna gelince onuda araştırdım sıralı sistem olduğu için çekişten hiç bir güç kaybı olmuyomuş ben tawsiye ederim saygılar...


_____________________________



 
5 Mesaj
28 Şubat 2008; 15:06:33 

bide 1,9 al diyenler war mazotlunun masraflarından haberiniz wardır heralde benzinli bi arabanın 4 katı diyebilirim serwisren en az 700 750 ytl ye çıkıyor ama benzinli en fazla 100 ytl gibi komik bi rakam tutuyo bide wergileri 1,9 motor buyuk olduğu için wergiside çoq ama 1,2nin çoq az bu yondende duşunurseniz aradaki farkı anlarsınız


_____________________________



1766 Mesaj
28 Şubat 2008; 15:34:06 

HOCAM O KASAYA 1.2 MOTOR YETER Mİ HELE Bİ DE LPG MAHVOLURSUN YOLLARDA.


_____________________________

C.M.K
Acer 5738G - 5742G - Aspire S3
2001 - Volvo S40 1.8 Otomatik
Pentax K10d
Pahalı Benzine Hayır
Benimki kaç santim öğrendim: http://bit.ly/e1joLo, seninki kaç santim?
Renkler Herkes İçindir...Lütfen izleyin!


3170 Mesaj
28 Şubat 2008; 15:38:27 

1.9 düz dizel alacağına 1.2 benzinli al daha iyi.
biz bir tanıdığın arabasıyla uzun yola çıkmıştık.ama pejo partner.o da 1.9 dizel 69hp.
bir depo ile uzun yolda 600km yol yapmadan mazot bitti.benzinli arabadan fazla yakıyor yani.
tork desen yok.yakıt desen çok.
1.2 dobloya bir ker bindim.vitesi üst devirlerde değiştirirsen şehir içinde makul bir performans verir.tabi o zaman da yakıt artar.
1.9jtd ise mükemmel.çekişte hiç sorun yok.
13000ytl civarına 02-03 model marea bulabilirsen daha iyi bir tercih olur.
hem doblo ile aynı belki daha az yakar;performansı ise doblodan kat kat iyidir.
http://www.araba.com/1078043.html


_____________________________

_____________________________

_____________________________




 
5 Mesaj
28 Şubat 2008; 15:41:04 

bana yetiyo istanbula bayırlara dik diyosunuz ben burda ayda 1 2 kere uludağa çıkıyorum we yollarını bilen wardır çekişte hiç bi sorun yoq we hızını denedim en fazla 170 goruyo we buda bu motora gore mükemmel bi hız ben tawsiye ederim ama karar senin yakıt konusundada 90 ı geçmeyince yakmıyo ama geçersen içiyo beni bursada bilen bilir hep 7000 dewir hep yan çoq sağlam araba ...


_____________________________



2172 Mesaj
28 Şubat 2008; 16:16:43 

1.2 galiba onlar 60 bg falan doblo biraz ağır bir araba birde içne yük atarsan tabi biraz zorlanır.Ama 1.9 olursa böyle bir derdin olmaz.bunlar biraz tercih birazda bütçe meselesi.Ama güzel araştırırsan piyasada uygun fiyata 1.9 Jtd dizel uygun fiyata bulursun olsa olsa biraz km fazla olur.


_____________________________



 
63 Mesaj
21 Nisan 2009; 15:54:45 

Konunun üzerinden 1.5 yıl geçmiş ama yeni gördüm ve mesajları okudum. Öyle mesajlar yazmışlarki arkadaşlar 1.2 kullanıcılarını rencide etmişler sanki. bende bir 1.2 doblo kullanıcısı olarak 1.2 doblo kullanmadan kocakarı dedi kodusu gibi duyduklarını hatta duymayıpda bu böyleir şu şöyledir diye sallamışlar resmen. 1.3 1.4 1.9 al gerisi hikaye yazmışlar ne cahil insanlar varya bilmiyosan yazma git öğren 1.2 dediğiniz motor 1.2=1242cc 1.3=1248cc 1.4=1368 cc 1.9 yazmaya gerekyok diğer seçeneklerle kıyaslanmaz. Amma çok fark varmışyaw bi taraflarından yazmışlar kasa ağır çekmez, gitmez, yokuş çıkmaz, hele lpg, aman aman. ben 1.2 doblo cargo active kullanıyorum ne gidişde ne çekişde hiç sorun yaşamadım vites aralıkları kısa asfaltı kazıyor yokuş çıkarken. Ön tekerlere binen yük yok gibi ne caddy ler ne ford lar attım virajlarda şarampole onların 90la giremedikleri viraja ben 110la giriyorum. 5 vitesin sonu gelmiyo zaten 170-180 hele yol eğimli ise daha gidiyor. şehir içi Vitesi düşük devirlerde değiştir lpg 160kuruş araç km 120-140 arası yakıyor. bilmeden konuşan arkadaşlar araştırsınlar öğrensinler de yazsınlar.


_____________________________

BEN


447 Mesaj
21 Nisan 2009; 16:30:06 

quote:

Orjinalden alıntı: sametcakal

Konunun üzerinden 1.5 yıl geçmiş ama yeni gördüm ve mesajları okudum. Öyle mesajlar yazmışlarki arkadaşlar 1.2 kullanıcılarını rencide etmişler sanki. bende bir 1.2 doblo kullanıcısı olarak 1.2 doblo kullanmadan kocakarı dedi kodusu gibi duyduklarını hatta duymayıpda bu böyleir şu şöyledir diye sallamışlar resmen. 1.3 1.4 1.9 al gerisi hikaye yazmışlar ne cahil insanlar varya bilmiyosan yazma git öğren 1.2 dediğiniz motor 1.2=1242cc 1.3=1248cc 1.4=1368 cc 1.9 yazmaya gerekyok diğer seçeneklerle kıyaslanmaz. Amma çok fark varmışyaw bi taraflarından yazmışlar kasa ağır çekmez, gitmez, yokuş çıkmaz, hele lpg, aman aman. ben 1.2 doblo cargo active kullanıyorum ne gidişde ne çekişde hiç sorun yaşamadım vites aralıkları kısa asfaltı kazıyor yokuş çıkarken. Ön tekerlere binen yük yok gibi ne caddy ler ne ford lar attım virajlarda şarampole onların 90la giremedikleri viraja ben 110la giriyorum. 5 vitesin sonu gelmiyo zaten 170-180 hele yol eğimli ise daha gidiyor. şehir içi Vitesi düşük devirlerde değiştir lpg 160kuruş araç km 120-140 arası yakıyor. bilmeden konuşan arkadaşlar araştırsınlar öğrensinler de yazsınlar.



Biraz objektif yorumlar yaparsan daha mantıklı olur.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi byibrahim -- 21 Nisan 2009; 16:31:12 >


_____________________________



 
63 Mesaj
21 Nisan 2009; 22:01:02 


quote:

Orjinalden alıntı: byibrahim




Biraz objektif yorumlar yaparsan daha mantıklı olur.



Ne okuleri ne objektifi yukarda çuvalla mesaj var hepsi mantıklı da bumu mantıksız.


_____________________________

BEN


 
20692 Mesaj
21 Nisan 2009; 23:35:18 


quote:

Orjinalden alıntı: sametcakal

Konunun üzerinden 1.5 yıl geçmiş ama yeni gördüm ve mesajları okudum. Öyle mesajlar yazmışlarki arkadaşlar 1.2 kullanıcılarını rencide etmişler sanki. bende bir 1.2 doblo kullanıcısı olarak 1.2 doblo kullanmadan kocakarı dedi kodusu gibi duyduklarını hatta duymayıpda bu böyleir şu şöyledir diye sallamışlar resmen. 1.3 1.4 1.9 al gerisi hikaye yazmışlar ne cahil insanlar varya bilmiyosan yazma git öğren 1.2 dediğiniz motor 1.2=1242cc 1.3=1248cc 1.4=1368 cc 1.9 yazmaya gerekyok diğer seçeneklerle kıyaslanmaz. Amma çok fark varmışyaw bi taraflarından yazmışlar kasa ağır çekmez, gitmez, yokuş çıkmaz, hele lpg, aman aman. ben 1.2 doblo cargo active kullanıyorum ne gidişde ne çekişde hiç sorun yaşamadım vites aralıkları kısa asfaltı kazıyor yokuş çıkarken. Ön tekerlere binen yük yok gibi ne caddy ler ne ford lar attım virajlarda şarampole onların 90la giremedikleri viraja ben 110la giriyorum. 5 vitesin sonu gelmiyo zaten 170-180 hele yol eğimli ise daha gidiyor. şehir içi Vitesi düşük devirlerde değiştir lpg 160kuruş araç km 120-140 arası yakıyor. bilmeden konuşan arkadaşlar araştırsınlar öğrensinler de yazsınlar.

Yavaş gir de taklaya gelme.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


16605 Mesaj
22 Nisan 2009; 1:20:46 


quote:

Orjinalden alıntı: sametcakal

Konunun üzerinden 1.5 yıl geçmiş ama yeni gördüm ve mesajları okudum. Öyle mesajlar yazmışlarki arkadaşlar 1.2 kullanıcılarını rencide etmişler sanki. bende bir 1.2 doblo kullanıcısı olarak 1.2 doblo kullanmadan kocakarı dedi kodusu gibi duyduklarını hatta duymayıpda bu böyleir şu şöyledir diye sallamışlar resmen. 1.3 1.4 1.9 al gerisi hikaye yazmışlar ne cahil insanlar varya bilmiyosan yazma git öğren 1.2 dediğiniz motor 1.2=1242cc 1.3=1248cc 1.4=1368 cc 1.9 yazmaya gerekyok diğer seçeneklerle kıyaslanmaz. Amma çok fark varmışyaw bi taraflarından yazmışlar kasa ağır çekmez, gitmez, yokuş çıkmaz, hele lpg, aman aman. ben 1.2 doblo cargo active kullanıyorum ne gidişde ne çekişde hiç sorun yaşamadım vites aralıkları kısa asfaltı kazıyor yokuş çıkarken. Ön tekerlere binen yük yok gibi ne caddy ler ne ford lar attım virajlarda şarampole onların 90la giremedikleri viraja ben 110la giriyorum. 5 vitesin sonu gelmiyo zaten 170-180 hele yol eğimli ise daha gidiyor. şehir içi Vitesi düşük devirlerde değiştir lpg 160kuruş araç km 120-140 arası yakıyor. bilmeden konuşan arkadaşlar araştırsınlar öğrensinler de yazsınlar.


1.2 doblo ve 180 km sürat


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


1817 Mesaj
22 Nisan 2009; 20:27:41