Şimdi Ara

LPG ye geçiş ısısı herkesin dikkatine !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
195
Cevap
0
Favori
74.489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yoğun talep olduğundan başlığı değiştiriyorum arkadaşlar malum bu konuyu açalı çok oldu fakat kesin bir sonuca ulaşamadık marka bazında A markası kaç derece olmalı? B markası kaç derece olmalı bunu tartışıyoruz bu konuda ilgilenen herkese saygılar


    Dipnot: Bu konuyu açtığımda imzamdaki aracım geçiş ısısı 25 dereceydi malum yaz aylarıda geldi 30 dereceye ayarlı şu an.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frozenrealm -- 23 Mart 2008; 13:16:32 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    LPG'ye Geçiş Isısı: Önemli Bilgiler

    LPG'ye geçiş sıcaklığı, aracınızın benzinden LPG'ye geçmeden önce ulaşması gereken motor sıcaklığıdır. Bu sıcaklık, aracın modeline ve LPG sisteminin markasına bağlı olarak değişebilir.

    Genel olarak, LPG'ye geçiş sıcaklığı 50-70 derece Celsius aralığında önerilir. Bu sıcaklıkta motor yağı yeterli derecede akışkanlaşır ve LPG'nin yanmasına yardımcı olur.

    Atiker LPG sistemlerinde geçiş sıcaklığı genellikle 55-65 derece Celsius olarak ayarlanır. Ancak farklı araçlarda ve koşullarda bu değer değişebilir.

    LPG'ye geçiş sıcaklığının doğru şekilde ayarlanması önemlidir. Çok düşük bir sıcaklık ayarlanırsa, motor soğukken LPG devreye girmeyebilir veya verimli çalışmayabilir. Çok yüksek bir sıcaklık ayarlanırsa, motor aşırı ısınabilir.

    Geçiş sıcaklığını ayarlamak için aracınızın LPG sisteminin kurulum kılavuzuna başvurabilirsiniz. Alternatif olarak, profesyonel bir LPG teknisyeninden yardım alabilirsiniz.

    LPG kaç derecede devreye girer sorusunun cevabı, aracın modeline, LPG sistemine ve geçiş sıcaklığı ayarına bağlı olarak değişebilir. Genellikle LPG, motor sıcaklığı geçiş sıcaklığına ulaştığında devreye girer.

    Benzinden gaza geçiş süresini ayarlamak, geçiş sıcaklığını ayarlamakla ilgilidir. Geçiş sıcaklığı doğru şekilde ayarlandığında, benzinden gaza geçiş süresi de optimize edilecektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 40 derece iidir
  • neye göre iiidir? bilimsel bi açıklaması varmı??? bana görede 25 iidir
  • benim araçta 34 dereceye ayarlı geçiş ısısı.sizinki düşük bence.düşük olursa lpg regülatöründen geçen soğuk gazın buharlaşması verimli olmaz motorun sarsıntılı çalışmasına veya stop etmesine sebep olabilir.
  • evet katılıyorum ilk çalışmada çalıştıktan sonra biraz sallanıyo araba stop ediyo güzel bi tespit bakalım yakıt tüketimim yine fazla olursa 30dereceye ayarlayım ama bulundugum yer sabahlarıda 6 7 derece en soguk oldugunda

    quote:

    Orjinalden alıntı: zephry

    benim araçta 34 dereceye ayarlı geçiş ısısı.sizinki düşük bence.düşük olursa lpg regülatöründen geçen soğuk gazın buharlaşması verimli olmaz motorun sarsıntılı çalışmasına veya stop etmesine sebep olabilir.
  • fazla yakıt tüketimi muhakkak olur ama benzinde 30-35 derecelere ulasmakla 25 der. ile 35 der. arasında fazla lpg tüketimi yapmanın farkı yok.bi yerden kazanıyosun öbüründen kaybediyosun.önemli olan sorun yasamaman için sağlıklı olan 30 ila 40 derece arasında ayarlatman.
  • iiide 25 derecedeyken bile 300-400 metre sonra hatta daha sonra ancageçiyo LPG ye bide 30 yaptıkmı yandı gülüm keten helva ne anladım bu işten sırf benzinde binmiş olacağım
    quote:

    Orjinalden alıntı: zephry

    fazla yakıt tüketimi muhakkak olur ama benzinde 30-35 derecelere ulasmakla 25 der. ile 35 der. arasında fazla lpg tüketimi yapmanın farkı yok.bi yerden kazanıyosun öbüründen kaybediyosun.önemli olan sorun yasamaman için sağlıklı olan 30 ila 40 derece arasında ayarlatman.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hocam siz memnunsanız 25 derece de geçişe devam edin elbet birgün sonuçları ile karşılaşırsınız saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: frozenrealm

    neye göre iiidir? bilimsel bi açıklaması varmı??? bana görede 25 iidir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: frozenrealm

    iiide 25 derecedeyken bile 300-400 metre sonra hatta daha sonra ancageçiyo LPG ye bide 30 yaptıkmı yandı gülüm keten helva ne anladım bu işten sırf benzinde binmiş olacağım



    sabah işe giderken -5 derece falan oluyo hava.34 dereceye varana kadar 1,5-2 km garanti gitmiş oluyorum.ev-iş yeri arası 14 km.ordan yırtıyoz yani.zaten kısa mesafelerde sıralı sistemin anlamı yok.valla kardes ne diyim yapacak bişey yok




  • Hocam siz (özellikle ısıtmasız sondaya sahip) araçların yakıt kontrolüne 35-40 derece civarı motor suyu sıcaklığında başladığını bu ısıya kadar açık sonda çalıştığını biliyormuydunuz? saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: frozenrealm

    Arkadaslar aracımda atiker sıralı var ve LPG ye geçiş ısım 25 derece arkadsımda brc sequent 24 LPG geçiş ısısı 40 derece ve arkadasımın iddiası bu LPG ye geçiş ısısı düşük olursa fazla yakacagı hakkında? Ne dersiniz ideal ısısı kaç olmalı sayın yetkili otogaz bayileri özellikle sizlerin cevaplarını bekliyoruz
  • geçiş sıcaklığının ayarlanması lpg'nin markasına göre değişiyor.
    benim arkadaşta stafanelli var. 35 dereceye ayarlı. sensör motordaymış.
    10 derece sıcaklıkta rolantide 1 dakika 45 saniyede geçiş oluyor .
    aynı anda benim aracımda brc var sensör motor suyuna endeksli. ve 25'e ayarlı 2dakika 30 saniyede geçiyor.
    bu değerlere göre benim arabamın stafanelli karşılığı 40-45 derece falan oluyor....
    yola çıkıp denediğimizde arkadaş 450 metrede, ben ise 700 metrede geçiyorum.
    Sonuç: geçiş sıcaklığını tartışırken lpg kitinin özelliklerinide değerlendirmeye katmamız gerekli.
    bu arada 50 dereceye ayarlıyken benim araba 3-4 km'de geçiyordu....
  • benimki 38 dereceye ayarlı

    yalnız şunu dikkate almak gerekli arkadaşlar, şu mevsimde bulunduğumuz ilin coğrafi konumu, iklim değerleri önemli. Elmadağ ilçesi ile Ankara şehir merkezi arasında bile 5 - 0 derece arası ısı farkı var.
    yukarıda bi arkadaşın söylediği de doğru olabilir. Markalara göre sıcaklık değişebilir demiş. Bence de mantıklı bir ifade.

    tasarruflu günler.
  • neden çok yakar basitçe anlatabiliriz.

    gazın havaya tam karışabilmesi için gaz haline gelmesi lazım. bu da en verimli olarak 40 derecede oluyor. 40 dereceye gelmeden lpg giderse ne olur? sıvı halde motora gitmiş olur, havayla tam karışamaz bir nevi zengin karışım gibi. tam yanmaz, çiğ gaz atar egzozdan. gazı verimsiz şekilde tüketirki zaten gaz benzinden %20 daha fazla yakılan bir yakıt.

    bunların dışında trafikteki çoğu lpgli araç gibi pis pis kokutur ortalığı. kapalı yerlere lpg lilerin girmemesinde direten tiplere gün doğar.
  • sıralı sistem takılı bir aracı direk lpg ile çalıştırmak mümkün müdür? yani sabah ilk çalıştırırken lpg ile çalışsın bu olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 8 Ocak 2008; 14:34:18 >
  • Bende lavoto var ilk orjinali 40* idi baktım çok benzin yakmaya başladı 25*dereceye düşürdüm. YOLA DEVAM
  • gerçekten ilginç sonuçlar doğmuş faydalı bi paylaşım oldu benimde fikirlerim değişti bende artırsam diyorum ama atiker işte kalibrasyon yapmadan değiştirebilirmiyizki ısıyı? en iyisi atikeri arayıp oraya sorayım bakalım orası ne diyecek.
  • Yanmamış lpg nin katalitik konvektörün içinde yanmaya devam ettiğini düşünürsek sizce konvektörü ne kadar kullanırız bunlara siboplara lpg buharlaştırıcısına enjektörlerine oksijen sensörüne artı yolda stop edince arkadan vuracak olanın verdiği zararları da ekleyebiliriz saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    neden çok yakar basitçe anlatabiliriz.

    gazın havaya tam karışabilmesi için gaz haline gelmesi lazım. bu da en verimli olarak 40 derecede oluyor. 40 dereceye gelmeden lpg giderse ne olur? sıvı halde motora gitmiş olur, havayla tam karışamaz bir nevi zengin karışım gibi. tam yanmaz, çiğ gaz atar egzozdan. gazı verimsiz şekilde tüketirki zaten gaz benzinden %20 daha fazla yakılan bir yakıt.

    bunların dışında trafikteki çoğu lpgli araç gibi pis pis kokutur ortalığı. kapalı yerlere lpg lilerin girmemesinde direten tiplere gün doğar.






  • beninki de 30 idi 25 aldım benim düşünceme göre sıralı lpg herzaman benzinle çalışmanın 1.amacı lpg kuru yakıt oldugundan piston.sibob.gayd.yuva ve segmana zarar vermesidir . benzin her zaman silindir odasını az da olsa yaglama nemlilik yaratır buda parçaların ömrünü uzatır... zaten sabah ları düz yolda hemen motor ısınıyo bana göre çok büyük sorun tehlike degil...
  • şöyle tam manasıyla doyurucu bi cevap alamıyoruz ya ne iş
    örneğin yurt dısında bu uygulma nasıl
  • Ne zaman yurt dışına biz referans olacağız. "Türk'ler nasıl uyguluyor" diyecekler...
    Umarım çocuklarımız geleneği değiştirir
    quote:

    Orjinalden alıntı: frozenrealm

    şöyle tam manasıyla doyurucu bi cevap alamıyoruz ya ne iş
    örneğin yurt dısında bu uygulma nasıl




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.