Şimdi Ara

LPG ye geçiş ısısı herkesin dikkatine ! (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
195
Cevap
0
Favori
69.784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    Benim aklıma şöyle bir fikir geldi.Sıralı sistemlerde Sıvı haldeki lpg nin gaz haline gelebilmesi için sıcaklığa ihtiyaç var bu sıcaklığı ısınan sudan değilde direkt olarak ekzostan alınamazmı.Suyun ısınmasını beklemeden ekzostan faydalanılamazmı.Su ısındıktan sonrada suyun ısısından faydalanılamazmı.

    bildigim kadari ile motor suyu egzostan daha cabuk isinir
    benzin sarfiyati ile ilgili benimde sikintim cok faruk beyin bahsettigi yeni uygulamayi merak ettim bir ipucu yokmu acaba?arac cok azmi benzin yakaak yada hicmi yakmayacak durum nedir?
  • gncl
  • BİR KARAR VERİN ARTIK
    ONA GÖRE AYARLATALIM
    KAÇ DERECE OLACAK,,,




  • karar vermek kolaymı arkadaşım ama yüzde 80 90larda herkes 30 40 diyo aklında bulunsun?
  • Senin bahsettiğin sistemi termostat zaten yapıyor arkadasım.Motor suyu sıcaklığı belli bir değere ulaşmadan termostat açmaz yani su sadece motor bloğundadır.
  • slm arkadslar
    fiat bravamda stefenallı sistem var
    kaç dereceye ayarlı oldugunu bilmiyorum. sanrım 30 olabilir. çorumdayım. bu havalarda 1500 mt civarında gaza geciyor.. birde 2500 deviri gecince.. yani motor gaza gecti.. biraz gidip durdunuz. yeniden motor sıcakken calıştırdıgınz zaman motor sıcak olsa bile 2500 deviri devirmeden gaza gecmiyor.

    şimdilik de bir sıkıntı yok gibi daha bir iki gün önce ayar yaptılar. inşallah da olmaz.

    hepinize kazasız günler dilerim.
  • kardeş benim sistem atiker fast sıralı ve 25 derecede ayarlı 500 600 metre gitmeden geçiyo LPGye ve hiç bir şekilde aracın ne çekişinde ne çalışmasında hiçbir şekilde sorun yok fakat 30 ve üzerini tavsiye ediyor herkes
    quote:

    Orjinalden alıntı: eyoz

    slm arkadslar
    fiat bravamda stefenallı sistem var
    kaç dereceye ayarlı oldugunu bilmiyorum. sanrım 30 olabilir. çorumdayım. bu havalarda 1500 mt civarında gaza geciyor.. birde 2500 deviri gecince.. yani motor gaza gecti.. biraz gidip durdunuz. yeniden motor sıcakken calıştırdıgınz zaman motor sıcak olsa bile 2500 deviri devirmeden gaza gecmiyor.

    şimdilik de bir sıkıntı yok gibi daha bir iki gün önce ayar yaptılar. inşallah da olmaz.

    hepinize kazasız günler dilerim.




  • @fronzenrealm

    lpg ye geçiş ısısı diye başlık açıyon, bi de bakıyoz ki seninki 25 dereceye ayarlı...

    sen en iyisi bu başlığı bi baştan sona oku....
  • bana bak arkadaşım sen bi baştan oku ve ilk mesajı oku! 2 3 gün önce değiştirmiştim ve benim aracım 25de ayarlı arkadasımınki 40da hangisi daha ii diye açmıştım bu konuyu? yorum yapmadan önce düşünmek gerekir diye düşünüyorum saygılar bu acemiliğinizi rütbenize veriyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: dondurmaci

    @fronzenrealm

    lpg ye geçiş ısısı diye başlık açıyon, bi de bakıyoz ki seninki 25 dereceye ayarlı...

    sen en iyisi bu başlığı bi baştan sona oku....




  • bi espri yapalım dedik ama anlamadın hocam...

    rütbeyse 509 mesajlı dondurmacı nicini bıraktık dondurmaci olduk
  • arkadaşlar bu durumda herkez birşey soyluyor ne yapacagımı bilmiyorum kafam karıştı benim geciş sıcaklıgım 35 di 25 düşürdüm 400 mt daha erken gecti lpg ye ama forumuda okuyunca kafam karıştı iyice neyse boyle biraz kullanalım sonra degiştiririz olmassa iyide bu 25 c ler problemse neden yapıyor servisler problem olacagını bile bile anlamdım bişey zaman gösterecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esen38 -- 4 Mart 2008; 11:49:57 >
  • dostum benimde 25de ayarlı ve lpg ustam ısrar etmeme rağmen ısrarla deiştirmiyo bişi olmaz diye ve gercektende bişi yok sende kullan deneyimlerini bizimle paylaş yakıtın arttımı azaldımı ne oldu?
    quote:

    Orjinalden alıntı: esen38

    arkadaşlar bu durumda herkez birşey soyluyor ne yapacagımı bilmiyorum kafam karıştı benim geciş sıcaklıgım 35 di 25 düşürdüm 400 mt daha erken gecti lpg ye ama forumuda okuyunca kafam karıştı iyice neyse boyle biraz kullanalım sonra degiştiririz olmassa iyide bu 25 c ler problemse neden yapıyor servisler problem olacagını bile bile anlamdım bişey zaman gösterecek
  • ben soyle soyleyeyim sabah calıştırdıgımda 700 -800 mt geciyor du suan 300 mt gecti aksamlarıda 400-500 arasında geciyordu simdi 100-150 arasında geciyor lpg ye sun için bir sıkıntı yok aylık benzin kullanımınıda detaylı olarak veririm ileri ki gunlerde .arkadasım biz bu lpg yı tasarruf etmekmi yoksa sinir hastası olmak için taktırdık bu araba ömür boyu benimle yasayacak degil ya 25000 km 60000-70000 km satarız millet herseye dıkkat ediyor hem tasarruf edecek hemde araca bir şey olmayacak .....
    quote:

    Orjinalden alıntı: frozenrealm

    dostum benimde 25de ayarlı ve lpg ustam ısrar etmeme rağmen ısrarla deiştirmiyo bişi olmaz diye ve gercektende bişi yok sende kullan deneyimlerini bizimle paylaş yakıtın arttımı azaldımı ne oldu?
    quote:

    Orjinalden alıntı: esen38

    arkadaşlar bu durumda herkez birşey soyluyor ne yapacagımı bilmiyorum kafam karıştı benim geciş sıcaklıgım 35 di 25 düşürdüm 400 mt daha erken gecti lpg ye ama forumuda okuyunca kafam karıştı iyice neyse boyle biraz kullanalım sonra degiştiririz olmassa iyide bu 25 c ler problemse neden yapıyor servisler problem olacagını bile bile anlamdım bişey zaman gösterecek






  • evet arkadaşlar benim 25 derecede ayarlı vede ayrı bi konuda yazmıstım şehirler arası 106bin yaktı bence düşürmenin faydası var benim hep 25 te ve havalar ısındı sayılır calıstırıyorum 50 100 metre geçmeden hemen lpg ye geçiyor
  • valla bu ısı işini bende yaptırmalıyım heralde kışın takıldı benim sistem aralıkta ustaya sordugumda bu sıcaklık derecesini yazın ayarlamak gerekiyomu diye yok dediydi ama bi gidip düşürtelim en iyisi ne fark ediyore sıcaklık yakıta etkisi nedir düşürten veya bu işten anlayan arkadaşlardan cevap bekliyorum benim araçta stefanelli sıralı sistem var ;) suan bildiğim kadarıyla 35 derece ayarlı 200- 300 metre gittikten sonra gheciyor havalar ısındı nede olsa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulancaklı_28 -- 11 Mart 2008; 20:47:46 >
  • ARKADASLAR ANLADIGIM KADARI ILE BU PROBLEMLER GENELDE KIŞ AYLARINDA VE SOGUK HAVALAR DA DAHA COK YASANIYOR . KIŞ AYLARIN DA 25 DERECE AYARLI KIT ILE 40 DERECE AYARLI KIT ARASINDAKI GAZA GEÇİŞ FARKI ORNEGIN : 25 DEG=300MT 40 DEG=600MT İSE BU YAZ AYLARINDA 25DEG=100MT 40 DEG= 150MT OLACAKTIR . YANI ASIL ISRAF KIŞ AYLARINDA OLUYOR. SIMDI AKLIMA SOYLE BIR FIKIR GELDI . HEPIMIZIN BILDIGI GIBI GAZIN IYI YANMASI ICIN REGULATORDEN GECEN SUYUN SICAK OLMASI GEREKIYOR. KISIN SABAH MOTOR SOGUK OLDUGU ICIN SUYUN ISINMASI COK ZAMAN ALIYOR.SU HEM MOTORA VE HEM DE REGULATORE GIRMEDEN ONCE SICAK BIR KAMARADAN GECERSE MOTOR DAHA CABUK ISINIR VE DOLAYISI ILE GAZA GECIS DAHA ERKEN OLUR.GAZA GECTIKTEN SONRADA MOTOR DAN CIKAN SUYUN REGULATORE GIDENE KADAR ISISININ DUSMEMESI ICIN YINE SICAK BIR KAMARADAN GECMESI SURETIYLE REGULATORE GIREN SUYUN SICAKLIGININ ONGORULEN IDEAL DEGERDE FIXLENMESI IDEAL YANMAYI SAGLAR VE TASARRUFU ARTTIRIR DIYE DUSUNUYORUM. ELBETTE MOTORUN SABAH KI ILK ISISI ILE SICAK KAMARADAN CIKAN SUYUN ISISI COK FARKLI OLMAMALI MOTOR BLOGU CATLAYABILIR. BIZIM BURADA SUYU ISITMAKTAKI GAYEMIZ.
    1-) MOTOR UN ISINMASINI KOLAYLASTIRMAK.
    2-) REGULATORDEN GECEN SUYUN ISISINI IDEAL DERECE DE FIXLEMEK.

    INANIYORUZ KI BIZIM TEORIK OLARAK DUSUNDUKLERIMIZI , BU KONU DA UZMANLASMIS ARKADASLARIMIZ DAHA DETAYLI VE TEKNIK DEGERLERI GOZ ONUNDE TUTARAK DUSUNUYORLARDIR.
    AMA YINEDE FIKIRLERIMIZI SUNMAK ISTEDIK.SAYGILARIMLA . GUVENLI SURUSLER.




  • dostum iyi güzel söylüyorsun umarım bunu destekleyecek yapacak biri olabilir benim aracım 25 derecede ayarlı ve hava bugun 15 derece ve lpg ye sabah ilk çalıştırmada 700metre sonra geçti lpg ye e malum alman arabaları geç ısınıyo peder beyin golf 4 var onunda 35de ayarlı ve 2.kmde gecıyo lpg ye

    quote:

    Orjinalden alıntı: KASVAAA

    ARKADASLAR ANLADIGIM KADARI ILE BU PROBLEMLER GENELDE KIŞ AYLARINDA VE SOGUK HAVALAR DA DAHA COK YASANIYOR . KIŞ AYLARIN DA 25 DERECE AYARLI KIT ILE 40 DERECE AYARLI KIT ARASINDAKI GAZA GEÇİŞ FARKI ORNEGIN : 25 DEG=300MT 40 DEG=600MT İSE BU YAZ AYLARINDA 25DEG=100MT 40 DEG= 150MT OLACAKTIR . YANI ASIL ISRAF KIŞ AYLARINDA OLUYOR. SIMDI AKLIMA SOYLE BIR FIKIR GELDI . HEPIMIZIN BILDIGI GIBI GAZIN IYI YANMASI ICIN REGULATORDEN GECEN SUYUN SICAK OLMASI GEREKIYOR. KISIN SABAH MOTOR SOGUK OLDUGU ICIN SUYUN ISINMASI COK ZAMAN ALIYOR.SU HEM MOTORA VE HEM DE REGULATORE GIRMEDEN ONCE SICAK BIR KAMARADAN GECERSE MOTOR DAHA CABUK ISINIR VE DOLAYISI ILE GAZA GECIS DAHA ERKEN OLUR.GAZA GECTIKTEN SONRADA MOTOR DAN CIKAN SUYUN REGULATORE GIDENE KADAR ISISININ DUSMEMESI ICIN YINE SICAK BIR KAMARADAN GECMESI SURETIYLE REGULATORE GIREN SUYUN SICAKLIGININ ONGORULEN IDEAL DEGERDE FIXLENMESI IDEAL YANMAYI SAGLAR VE TASARRUFU ARTTIRIR DIYE DUSUNUYORUM. ELBETTE MOTORUN SABAH KI ILK ISISI ILE SICAK KAMARADAN CIKAN SUYUN ISISI COK FARKLI OLMAMALI MOTOR BLOGU CATLAYABILIR. BIZIM BURADA SUYU ISITMAKTAKI GAYEMIZ.
    1-) MOTOR UN ISINMASINI KOLAYLASTIRMAK.
    2-) REGULATORDEN GECEN SUYUN ISISINI IDEAL DERECE DE FIXLEMEK.

    INANIYORUZ KI BIZIM TEORIK OLARAK DUSUNDUKLERIMIZI , BU KONU DA UZMANLASMIS ARKADASLARIMIZ DAHA DETAYLI VE TEKNIK DEGERLERI GOZ ONUNDE TUTARAK DUSUNUYORLARDIR.
    AMA YINEDE FIKIRLERIMIZI SUNMAK ISTEDIK.SAYGILARIMLA . GUVENLI SURUSLER.




  • @mavigökyüzü
    Sizin aracınızdaki regülatör çift kademeli bu yüzden sizin ısı ile ilgili bir probleminiz yok hemen geçebilirsiniz :)
  • Arkadaşlar siz 30-40 dereceden bahsediyorsunuz benim araç 15 dereceye ayarlı daha da düşürmenin yollarını arıyordum.Mesela elektrikli bir ısıtıcı koyarak motordan çıkan suyun regülatöre girmeden hızlı bir şekilde biraz daha ısıtılması sağlanabilir.Gazın yoğunlaşması sağlandığından motorda tekleme vs görülmez.Hatta prrojeyi tasarladaım bile ;motorla regülatör arasına boru şeklinde elektrikli bir ısıtıcı ,bunun giriş kısmına rezistansa seri bağlı bir müşir(30 derece)motordan çıkan suda gerçekte 30 dereceye ulaştığında devreden geçen akımı keserek sürekli çalışmasını engelleyecek.Tabi bu şimdilik teori gerçek bir motor ustasıyla görüşülmesi ve fikri alınması gerekli.
    http://forum.donanimhaber.com/m_21915980/tm.htm




  • arkadaşlar yeni zavolı marka tüp taktırdım.. ısı derecesı 40 a ayarlı geçis süreside 25 sanıye olarak ayarlı... takan yetkilki kişi normal ayarı bu dedi... 2 gündür kullanıyorum geçişlerde bi problem yok gibi..sizce normalmi bu değerler???
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.