Şimdi Ara

:: TSI 122-140-160-170 hp Kullanıcıları :: (280. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.632
Cevap
23
Favori
566.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 278279280281282
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soysalm

    arkadaşlar 170 beygir tsi motorun fabrika çıkış silindir kompresyon değerlerini (bar) bilen var mı acaba?


    Sevgili Mehmet

    Bu mesajın ilk sayfasında istemiş olduğun değerlerin olması lazım..
  • slm dostlar ,

    yazılım konusu açılmış .Ozan dediklerine bakılırsa ben senin yazılımının güncellenmiş olduğu konusunda emin değilim .Doğuşu ve çalışma literatürlerini iyi bildiğim için onların söyledikleri her kelimede tereddüt ve doğruluk payı konusunda emin olamıyorum.Ancak ve ancak arkadaşlarım orda olduğu için işin özüne onlar sayesinde ulaşabiliyorum .

    Yazılım kesinlikle vardır .Kesinlikle arabada birçok noktada fark var.Murad abiyle bu konuda ayn fikirde değilm.Her yazılım bir öncekinden iyi olmak zorundadır zaten öyledir .Önceki piston eriten yazılımın TR şartlarındaki bazı bölgelerde kötü yakıttan dolayı olduğu söylendi ama şuanki yazılımın şimdiyekadar verilen en stabil yazılım olduğu teyidini aldım ve yüklettim .Arabam şu ana kadar sürekli şikayet ettiğim problemlerin hepsinden kurtulduğum için en iyi konuma geldi .her serviste yüklenmediği ,değişik enteresan hikayelerin anlatıldığı servislerin de mevcudiyeti hakkında da uyanık olmak gerektiğini tekrar hatırlatır hepinize saygı ve sevgiler sunarım....




  • İlhan
    Ben 1998 yılında golf 3 gti aradığım yıllarda 95 veya 96 modelini aradım hep ikinci el olarak. 97 model de vardı son imalat yılı olarak. Hatta en son üretim yılı olduğu için limited edition olarak çıkmıştı.
    97 modellerinin gösterge panelleri spor tip beyaz göstergeye sahipti. Vites topuzu farklıydı ve çok hoş gti amblemi vardı üzerinde. Direksiyonu kırmızı iplikle dikilmiş deri ... ve en önemlisi jantları 16" lastikleri 215/40 R16 BBS jantlı idi. Ben bu arabayı istemedim. En yakın arkadaşlarımdan birinde vardı. 2 sene içinde 8 lastik almak zorunda kaldı. İstanbul yollarında lastikleri balon yapa yapa ya da yara yara dolaştı. 16" jantları çıkarıp 15" te takamıyordun. fren kaliperleri engel oluyordu. Kullanıcılar genellikle orjinal lastik ebadından vazgeçip yanak ebadını büyütüyordu. Ben bu arabayı istemedim.
    İllaki Almanya için en iyisi diye üretilen bir şey Türkiye için en iyisi olmayabiliyor. Bunu geri çağırılan yazılımda gördük. Ben o açıdan yazdım en son üretilen en iyisi değildir diye.
    Geçenlerde Nihatla konuştuk. Yeni yazılım yüklettikten sonra o da çok bir fark görmemiş. Sadece bir miktar yakıt sarfiyatı düştü dedi ama zaten benim yakıt sarfiyatım fazla değil. Bu arada sonunda lastiklerini değiştirmiş o da doğru yolu bulup pirelli taktırmış.
    Eğer şikayetin yoksa hiç elletmemek lazım bu TSI ları.




  • Bu arada İstanbul yolları için standartım lastik yanak ebadının 10 cm den dar olmamasıdır.
    Yanağı 10 cm den küçük lastik ebadı İstanbul yollarında yarılmaya veya balon yapmaya mahkumdur. Ne kadar dikkatli kullanırsan kullan.
    Bu güne kadar bir kez jantım yamuldu . Onda da bir kar yağışı sonrasında mecburen çıkmak zorunda kaldım. E5 de bir çukur demeye içimin el vermediği, resmen vadinin içine girdim. Sağ taraftaki jantlarım 8 oldu. Tüm jantları değiştirmek zorunda kalmıştım.
  • Murat Bey ne yazikki yok. Servis kitapçığında olması lazım bu bilgilerin. Forumda serviste tanıdığı olan birileri vardı o yüzden buraya yazdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soysalm

    Murat Bey ne yazikki yok. Servis kitapçığında olması lazım bu bilgilerin. Forumda serviste tanıdığı olan birileri vardı o yüzden buraya yazdım.


    Bende servis kitapçığı var .
    Bir ara bakarım....Bu akşam bakarım. Bulursam yazarım buraya.
  • Mehmet
    Bende Servis eğitimi, Kendi kendine eğitim programı 359 numaralı yayın olan 1.4 TSI motor yapısı ve fonksiyonu adlı yayın var. 64 sayfa.
    Sayfaların hepsine baktım. Sıkıştırma oranı var ama fabrikasyon sıkıştırma basıncı yok.
  • tamirle rektifiye ile ilgili bir dökümanda vardır belki. Ben Almanya'daki bir VW forumunda 16 bar diye okudum ama doğrulamak istiyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soysalm

    tamirle rektifiye ile ilgili bir dökümanda vardır belki. Ben Almanya'daki bir VW forumunda 16 bar diye okudum ama doğrulamak istiyorum..


    Esasında termodinak problemleri ile haşır neşir olan biri çözebilir. Sonuçta sıkıştırma oranı belli.

    Belki Telenor İlhan öğrenebilir sorunun cevabını...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 9 Şubat 2010; 21:16:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Herkese merhabalar
    Konuyu açan Garibaldi dostuma gerçekten teşekkür ederim. İnsanların bilgilendirilmesi konusunda gerçekten büyük katkı sağlamış.
    Kımıl zararlısı çok sevdiğim 2 dostumun acayip gazına gelip TSI Tour siparişi vermek üzereyken GT siparişi verdim. Arabam bu hafta başı geldi ama özel plaka işlemleri ve yıl sonunda VW de yaşanan aşırı yığılmadan ötürü kısmet olursa önümüzdeki hafta sonunda alacağım arabamı.
    Aldıktan sonra bol bol paylaşacağım sizinle yaşadığım tecrübeleri.
    Bu arada ben 10 sene boyunca 3 kasa Golf GTI kullandım. Çok zor oldu ondan ayrılmak ama geçtiğimiz salı günü sattım. Aşırı uçuk bir golf hastasıyımdır.




    Yukarıdaki mesajım benim bu sitedeki ilk mesajımdı...

    Bu mesajda tam 2000. mesajım.

    Yarbay olduktan sonra emekliliğimi isteyeceğim......




  • arkadaşlar bu jettalardada turbo sorunu oluyomu veya yasayan hiç varmı karar aşmasındayız tavsıye edermısınız 1.4 tsı 14o lık dusunuyoruz.
  • tsi lerin comp.basıncı : 21.7 bar .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hicranyarası

    arkadaşlar bu jettalardada turbo sorunu oluyomu veya yasayan hiç varmı karar aşmasındayız tavsıye edermısınız 1.4 tsı 14o lık dusunuyoruz.


    Arkadaşla aynı doğrultuda bende soruyorum. Kronik bir sorun veya bakımında zorluk varmı? (122 lik için mesela)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkngzr


    quote:

    Orijinalden alıntı: hicranyarası

    arkadaşlar bu jettalardada turbo sorunu oluyomu veya yasayan hiç varmı karar aşmasındayız tavsıye edermısınız 1.4 tsı 14o lık dusunuyoruz.


    Arkadaşla aynı doğrultuda bende soruyorum. Kronik bir sorun veya bakımında zorluk varmı? (122 lik için mesela)


    Arkadaşlar 2008 model 140' lık TSI ye sahibim. Aracı ikinci el 20000 km de iken aldım. şu anda aracım 33500 km. de. İki adet periyodik bakım gerçekleştirdi. Birisi 15000, diğeri 30000 de olmak üzere. Şu ana kadar hiç bir problem yaşamadım, aksine acayip memnunum. Yakıtı ortalama 7,4lt/100 km civarında yakmakta.

    Bu aracı aldığımda tüm çevremdeki arkadaşlarım büyük bir risk altına girdiğimi iletti. Ben ise olaya şu yönü ile baktım. Bu motorlar (122,125,140,160,170,180 vs. TSI) seri üretime geçmeden önce 300000 km denendiğini, motor blok ve bileşenlerinin normal atmosferik araçların motor yapısından daha sağlam oluşturulduğunu ve 1,4 lt olup aşırı beslemeler ile beslenmesinin sebebinin hem emisyon, hem yakıt tüketimi (hacim küçüldüğünden daha az yakmakta) hemde teknolojik olarak 1 kaç adım öne çıkmak için üretildiğinin bilgisine sahip olmadıkları için kulaktan duyma yok çatlar, yok patlar, yok o kağıt üstündeki değerler kadar güç alamazsın gibi bir sürü soru işaretleri ile karşılaştım. Ancak şimdi aracıma binenlerin hiç bir yorumda bulunmadığını aksine övgü dolu cümlelerle sanki o cümleleri kendileri kurmamışçasına kendilerinin günah çıkardığını görüyorum

    Size tavsiyem hangi TSI olursa olsun hiç soru işareti olmasın kafanızda. Sadece bu motorlar değil, hangi motor tipi olursa olsun yüksek devir çeviren her motorun ömrünü çabuk tükettiğini de unutmayalım. Üretici firmanın tavsiyelerini kulak ardı etmeyelim. Ayağınızın altındaki bu gücü ekonomik kullanmak isterseniz de bu motorların ne kadar ekonomik olduğuna benim kadar sizde şahit olacaksınız.

    Ayrıca turbo sorunu yaşamamak için motor ısısı normal olana kadar yüksek devirlere çıkmayınız. Motoru stop etmeden önce de muhakkak en az 30 sn rölantide çalıştırınız. Buna rağmen sorun olmaz mı elbette olabilir çünkü unutmayınız ki bu da bir kul yapısıdır...

    Şimdiden iyi sürüşler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrckr79 -- 15 Şubat 2010; 17:05:07 >




  • teşekkur ederım hocam sagolun.
  • Ne demek dostum. Şimdiden hayırlısı olsun..
  • Arkadaşlar ben TSI 122 kullanıcısı olaraktan bunu satıp 160 hp. almayı düşünüorum. Sizlerinde görüşlerini almak istiyorum. Özellikle 160 kullanıcı olan arkadaşlar varsa yakıt performans konusunda bilgilerinizi almak istiyorum. VW sitesinde yazdığı gibi 122 ye göre sadec 0.3 litre mi fazla yakıyor. yoksa bu sadece kağıt üzerinde mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmethlx -- 21 Şubat 2010; 10:21:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmethlx

    Arkadaşlar ben TSI 122 kullanıcısı olaraktan bunu satıp 160 hp. almayı düşünüorum. Sizlerinde görüşlerini almak istiyorum. Özellikle 160 kullanıcı olan arkadaşlar varsa yakıt performans konusunda bilgilerinizi almak istiyorum. VW sitesinde yazdığı gibi 122 ye göre sadec 0.3 litre mi fazla yakıyor. yoksa bu sadece kağıt üzerinde mi?


    aradaki o kadar farkı vermeye deger mi hocam? aracına chip uygulaya bilirsin
    forumdaki 122 tsi passat kullanan bir arkadaşımız yaptırmış 160bg 260nm olmuştu yanlış hatırlamıosam gayette memlundu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emread


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmethlx

    Arkadaşlar ben TSI 122 kullanıcısı olaraktan bunu satıp 160 hp. almayı düşünüorum. Sizlerinde görüşlerini almak istiyorum. Özellikle 160 kullanıcı olan arkadaşlar varsa yakıt performans konusunda bilgilerinizi almak istiyorum. VW sitesinde yazdığı gibi 122 ye göre sadec 0.3 litre mi fazla yakıyor. yoksa bu sadece kağıt üzerinde mi?


    aradaki o kadar farkı vermeye deger mi hocam? aracına chip uygulaya bilirsin
    forumdaki 122 tsi passat kullanan bir arkadaşımız yaptırmış 160bg 260nm olmuştu yanlış hatırlamıosam gayette memlundu.



    chip tuning le 122 lik 150 155 hp oluyor ,ama amaç güç ise 160 lık 200 hp oluyor,motor aynı fakat 122 likte sadece turbo var diğerinde kompresör +turbo yani cift turbo var,sonuçta 160 lık tavsiye ederim,,bende çift turbo tsı var chip le 200 hp oldu aracım,, 122 lik kullanmadığım için bilemem ama yakıtı sakin kullanırsan standart 1.4 motor un yaktığını ancak yakıyor hatta dahada az yakıyor diyebilirim benim eniştede 1.4 clıo var ordan biliyorum,fakat kendini kaybedip beygirlerin hepsini devreye sokarsan 1,6 motorların yakıtına ulaşabiliyosun,ama araç resmen uçağa dönüşüyor birdenbire,,eğer amaç tasarruf ise tavsiye etmem çünkü elinin altında bu güç olunca kendini kontrol edemiyor insan,sakin kullanamıyorsun,yinede tasarruf amaçlı düşünüyorsan simdiki aracına chip tunıng yapmak uygun olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dalgıç murat -- 21 Şubat 2010; 14:02:46 >




  • Merhaba 1.4 tsı 170 hp ve 140 hp kullanan arkadaşlar aracın ortalam şehir içi ve şehirler arası yakıtı hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim..şimdiden çok teşekür ederim..
  • 
Sayfa: önceki 278279280281282
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.