- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Soğuk Havada yakıt tüketimi
17 Cevap10396 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


6133 Mesaj
5 Aralık 2007; 8:47:06 

Kış aylarında havaların soğumasıyla arabanın yakıt tüketimi artar mı arkadaşlar? Yazın şehir için 100km'de 9 litre LPG yakan aracım son ölçümlerimde 100km'de 10 litre LPG yakmaya başladı ? Bacanağımda da durum aynı, onun arabasının da LPG tüketimi %10 kadar artmış.

Yalnız şunu netleştirmek istiyorum. Kışın motor çok soğuk olduğu için geç ısınıyor ve ısınana kadar da daha çok yakıyor, bu malum. Ama asıl merak ettiğim tamamiyle ısınmış bir motorun yakıt tüketimi soğuk havada daha fazla mı olur? Çünkü araba LPG'ye motor ısındıktan sonra geçtiği için, motor ısınana kadar ki olan fazla yakıt tüketimi benzinle gerçekleşiyor, LPG ile değil. Önemli olan motor ısınıp LPG'ye geçtikten sonra hava soğuk olduğu için motor yine fazla yakıt tüketir mi?

Motorun yanma ünitesine(pistonların üstü) manfolddan gelen hava ile enjektörden gelen yakıt(benzin/LPG) karışıyor ve yakıt-hava karışımı oluşuyor. Kışın bu yakıt-hava karışımı soğuk havayla gerçekleşiyor. Bu soğuk havadan oluşan yakıt-hava karışımı, yanmanın verimini düşürüyor olabilir mi?


_____________________________


Android Fiyat Araştırma Programı : Ucuz Fiyat Ara


2488 Mesaj
5 Aralık 2007; 9:31:21 

Merhaba barisozyurt;

Zaten sende sorun da belirtmişsin... Dışardaki havanın soğukluluğu motor ısınana kadar ki sarfiyatı artıracağı yönünde bilgim var. O da şöyle izah ediliyor;
Motor ortalama 90C'ye ulaştıktan sonra dışarının soğuğundan bağımsızdır etkilenmez deniliyor...

Bakalım teknik ekip ne diyecek.

Sevgiler Saygılar




_____________________________

Katılım Zamanı: 2 Eylül 2004

Ne Mutlu TÜRK'üm Diyene!!!

Sular yükselince, balıklar karıncaları yer,Sular çekilince de karıncalar balıkları...
Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmemelidir! Çünkü, kimin kimi yiyeceğine "SUYUN AKIŞI" karar verir...


 
1523 Mesaj
5 Aralık 2007; 9:44:19 

yaklaşık herkeste aynı sorun var dostum. yakıt tüketimimi hesaplarken neden fazla yakıyom diye düşünüyodum ama zaten arabayı kullandığım saatlere bakınca nedeni belli oluyor. sabah saat 7 akşam saat 6 günde 2 kere çalıştırıyorum. ve genelde en soğuk zamanlarında 12km+12km yol gigidiyom bunu yaklaşık 5km. ısınmakla geçiyo doğal olarak fazla yakıyom ama artık takmıyom kafama


_____________________________



3726 Mesaj
5 Aralık 2007; 10:22:00 

sanırım araç ısındıktan sona normal yakıyor. ECU ya sahip sistemlerde havanın sıcaklık ve yoğunluğuna göre hesap yapıldığı için ona göre yakıt gidiyor. hatta bir bakıma az yaktığınıda düşünebiliriz çünkü araca soğuk hava vurduğundan radyatör pasif olarak soğuyor fan açmaya dolayısı ile yakıtı artıracak bir elektrikli zımbırtı açmaya gerek kalmıyor.

ama ilk çalıştırma ve çalışma ısısına gelene kadar acaip yakıyor, resmen benzin kokusunu alıyorum. çiğ atıyor arkadan. o yüzden 3 dakika rölanti= 1km yol prensibine aldırmıyorum arabayı rölantide ısıtıp gaza geçtikten sonra yola çıkıyorum. hem araba adam gibi yağlanıyor hemde yolda fazla yakmıyorum.


_____________________________

Mobil imza versek?


2488 Mesaj
5 Aralık 2007; 10:54:33 

+1
quote:

Orjinalden alıntı: ccaparli

hatta bir bakıma az yaktığınıda düşünebiliriz çünkü araca soğuk hava vurduğundan radyatör pasif olarak soğuyor fan açmaya dolayısı ile yakıtı artıracak bir elektrikli zımbırtı açmaya gerek kalmıyor.




_____________________________

Katılım Zamanı: 2 Eylül 2004

Ne Mutlu TÜRK'üm Diyene!!!

Sular yükselince, balıklar karıncaları yer,Sular çekilince de karıncalar balıkları...
Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmemelidir! Çünkü, kimin kimi yiyeceğine "SUYUN AKIŞI" karar verir...


 
1523 Mesaj
5 Aralık 2007; 11:01:40 

yani soğuk havalarda araba ısındıktan sonra az yakıyor demek oluyor.


_____________________________



9817 Mesaj
5 Aralık 2007; 11:58:10 

sayın barişozyurt,

araç normal çalışma sıcaklığına geldikten sonra kışın aracınız yaza göre daha az yakıt tüketecektir.Evet yanlış okumadınız daha az tüketecektir.Birçok nedeni var ,en temel olanları şunlar,
1- daha az soğutma yapılacak ve ortama atık ısı atılmayacak
2-Elektirk aksamları daha az çalışacak ve aakü ve dolayısıyla alternatör daha az zorlanacak
3-Bence en önemli faktör soğuk hava daha yoğun olacağı için birim zamanda silindir içine giren oksijen miktarı görece olarak daha fazla olacaktır .Aracınız daha performanlı çalışacağı için yakıt hava oranı değişecek ve tasarruf yapacaksınız.Ancak temel olarak daha az gaz basarsanız bu durumun geçerli olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

dip not: Bütün yarışçılar soğuk havayı severler çünkü araçların performansı artar , özellikle turbo sistemine sahip araçlar için soğuk hava olmazsa olmazdır .(benzin veya dizel turbo)


_____________________________




2488 Mesaj
5 Aralık 2007; 12:01:37 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

sayın barişozyurt,

araç normal çalışma sıcaklığına geldikten sonra kışın aracınız yaza göre daha az yakıt tüketecektir.Evet yanlış okumadınız daha az tüketecektir.Birçok nedeni var ,en temel olanları şunlar,
1- daha az soğutma yapılacak ve ortama atık ısı atılmayacak
2-Elektirk aksamları daha az çalışacak ve aakü ve dolayısıyla alternatör daha az zorlanacak
3-Bence en önemli faktör soğuk hava daha yoğun olacağı için birim zamanda silindir içine giren oksijen miktarı görece olarak daha fazla olacaktır .Aracınız daha performanlı çalışacağı için yakıt hava oranı değişecek ve tasarruf yapacaksınız.Ancak temel olarak daha az gaz basarsanız bu durumun geçerli olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

dip not: Bütün yarışçılar soğuk havayı severler çünkü araçların performansı artar , özellikle turbo sistemine sahip araçlar için soğuk hava olmazsa olmazdır .(benzin veya dizel turbo)


Uzmanımız yine doyurucu cevabıyla son noktayı koymuştur


_____________________________

Katılım Zamanı: 2 Eylül 2004

Ne Mutlu TÜRK'üm Diyene!!!

Sular yükselince, balıklar karıncaları yer,Sular çekilince de karıncalar balıkları...
Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmemelidir! Çünkü, kimin kimi yiyeceğine "SUYUN AKIŞI" karar verir...


 
64 Mesaj
8 Aralık 2007; 0:51:08 

Aracı ısıtıp gaza geçtikten sonra yola çıkmak gerçekten yakıt tüketimini etkiliyor mu?


_____________________________



3216 Mesaj
8 Aralık 2007; 8:23:52 


quote:

Orjinalden alıntı: barisozyurt

Kış aylarında havaların soğumasıyla arabanın yakıt tüketimi artar mı arkadaşlar? Yazın şehir için 100km'de 9 litre LPG yakan aracım son ölçümlerimde 100km'de 10 litre LPG yakmaya başladı ? Bacanağımda da durum aynı, onun arabasının da LPG tüketimi %10 kadar artmış.

Yalnız şunu netleştirmek istiyorum. Kışın motor çok soğuk olduğu için geç ısınıyor ve ısınana kadar da daha çok yakıyor, bu malum. Ama asıl merak ettiğim tamamiyle ısınmış bir motorun yakıt tüketimi soğuk havada daha fazla mı olur? Çünkü araba LPG'ye motor ısındıktan sonra geçtiği için, motor ısınana kadar ki olan fazla yakıt tüketimi benzinle gerçekleşiyor, LPG ile değil. Önemli olan motor ısınıp LPG'ye geçtikten sonra hava soğuk olduğu için motor yine fazla yakıt tüketir mi?

Motorun yanma ünitesine(pistonların üstü) manfolddan gelen hava ile enjektörden gelen yakıt(benzin/LPG) karışıyor ve yakıt-hava karışımı oluşuyor. Kışın bu yakıt-hava karışımı soğuk havayla gerçekleşiyor. Bu soğuk havadan oluşan yakıt-hava karışımı, yanmanın verimini düşürüyor olabilir mi?

motor ısındıktan sonra normal şartlar altında soğuk havada daha performaslı olur buda yakıt tüketimini azaltır
ANCAK kışın LPG deki propon oranı artırıldığı için aracınız ortalama %10 gibi fazla lpg tüketir
motor ısınıncaya kadar fazla yakılan benzinide hesaba eklersek kışın araçlar daha fazla yakıt harcarlar

aracı ısıtıp yola çıkmak yakıt tüketimini etkiler araç daha fazla yakar şöyleki siz aracı ısıtıp sonra yola çıkarak daha az harcamasını düşünürsünüz ama aracı yolda ısıtan kişi aracın ısındığı miktar kadar yol katettiği için daha az yakıt harcamış olur
zten araç üreticileri motor ısıtmasını durarak değil yolda yapılmasını tavsiye ederler(bir çok aracın kullanma kılavuzunda bu yazar)


_____________________________



 
962 Mesaj
8 Aralık 2007; 9:08:24 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

sayın barişozyurt,

araç normal çalışma sıcaklığına geldikten sonra kışın aracınız yaza göre daha az yakıt tüketecektir.Evet yanlış okumadınız daha az tüketecektir.Birçok nedeni var ,en temel olanları şunlar,
1- daha az soğutma yapılacak ve ortama atık ısı atılmayacak
2-Elektirk aksamları daha az çalışacak ve aakü ve dolayısıyla alternatör daha az zorlanacak
3-Bence en önemli faktör soğuk hava daha yoğun olacağı için birim zamanda silindir içine giren oksijen miktarı görece olarak daha fazla olacaktır .Aracınız daha performanlı çalışacağı için yakıt hava oranı değişecek ve tasarruf yapacaksınız.Ancak temel olarak daha az gaz basarsanız bu durumun geçerli olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

dip not: Bütün yarışçılar soğuk havayı severler çünkü araçların performansı artar , özellikle turbo sistemine sahip araçlar için soğuk hava olmazsa olmazdır .(benzin veya dizel turbo)



Ahhh keşke dediğiniz gibi olsa......

Motorun gövdesi ve karterden çeşitli lastik borulardan kaçırdığımız ısı yazın fan ile kaçırdığımız ısıya eşdeğer. öle olmasa conta yanardı. Daha fazla ısıyı işe dönüştüremiyoruz sadece kaçırıyoruz. Motora alınan hava yoğunluğu arttığından soğukda yakıt miktarı da arttırılır yoksa fakie karışım oluşur ve yakıt sarfı artar. ki dolguya göre yakıt artınca da artmış oluyor ama fakir olursa daha da artar. .Kışın yanma verimi de ısınıncaya kadar düşük oluyor...

Ama dediğiniz gibi asıl darbe motor ısınıncaya kadar. gerisi eşit denebilir...


_____________________________



9817 Mesaj
13 Aralık 2007; 10:08:01 

quote:

Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V





Ahhh keşke dediğiniz gibi olsa......

Motorun gövdesi ve karterden çeşitli lastik borulardan kaçırdığımız ısı yazın fan ile kaçırdığımız ısıya eşdeğer. öle olmasa conta yanardı. Daha fazla ısıyı işe dönüştüremiyoruz sadece kaçırıyoruz. Motora alınan hava yoğunluğu arttığından soğukda yakıt miktarı da arttırılır yoksa fakie karışım oluşur ve yakıt sarfı artar. ki dolguya göre yakıt artınca da artmış oluyor ama fakir olursa daha da artar. .Kışın yanma verimi de ısınıncaya kadar düşük oluyor...

Ama dediğiniz gibi asıl darbe motor ısınıncaya kadar. gerisi eşit denebilir...

Sienna,
araç normal çalışma sıcaklığına geldikten sonra kışın aracınız yaza göre daha az yakıt tüketecektir
zaten benim yazdığım şeyler araç ısındıktan sonra kış şartlarında tüketim ile ilgili idi.Kışın yakıt araç ısındıktan sonra motordan alınan verim yüksektir bunu vurguladım .Aynı şeyi değişik şekilde anlatmışız ama bir itiraz varsa anlatmaya çalışırım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Aralık 2007; 10:10:45 >


_____________________________




552 Mesaj
13 Aralık 2007; 10:22:27 

Peki Ankara gibi bir yerde araç aşağı yukarı kaç kilometre sonra normal çalışma sıcaklığına gelir, bunu hesaplamanın bir yöntemi var mıdır?


_____________________________



9817 Mesaj
13 Aralık 2007; 10:29:29 

quote:

Orjinalden alıntı: baybars_


aracı ısıtıp yola çıkmak yakıt tüketimini etkiler araç daha fazla yakar şöyleki siz aracı ısıtıp sonra yola çıkarak daha az harcamasını düşünürsünüz ama aracı yolda ısıtan kişi aracın ısındığı miktar kadar yol katettiği için daha az yakıt harcamış olur
zten araç üreticileri motor ısıtmasını durarak değil yolda yapılmasını tavsiye ederler(bir çok aracın kullanma kılavuzunda bu yazar)


ben buna kış şartlarında olmak koşuluyla karşı fikirdeyim.Araç kataloglarında yazan şey ,kış şartlarını (sıfırn veya -10 derece altı) kapsadığını düşünmüyorum.Çok genel bir ifade yanlış yorumlanıyor.-10 derecede duran bir araç ısıtılmadan yola çıkarsa yağlama şartlarındaki bozulmaları es geçiyorum ,sadece tüketim olarak min tükettiğinin 3-4 katı değere çıkar .Araç hareket halindeyken rölanti devrinin çok üstünde çalışacağı için bu göreceli olarak km başına yüksek bir değer olacaktır.Sanırım anlaşılmayan bir konu varsa detaya inmak gerek ancak vurlamak istediğim konuyu örenkle açıklamaya çalışayım.
Araç kışın soğuk iken, özellikle dizel araç (sıfın oldukça altında sıcaklık şartı olmak kaydıyla)

Bir aracın 2-3 dakika rölantide X birimm yaktığını ölçelim .Devir 750-1000 civarındadır.Asında tartışma olmasın ilk ısıtmada 1500 lere kadar çıkar ama hemen de düşecektir.

Şimdi aynı aracı birinci vitese takıp çalıştırır çalıştırmaz hareket ettirdiğimizi düşünelim, B,ir kere olabilecek en yüksek birim tüketim değerine çıkacaksınız bu da 15-20 litre /100km bunu anlık tüketim sayacından izleyebilirsiniz.nedeni basit çünkü araç birinci viteste ivmelendinde min yol ancak maksimum tüketim yapar.Bunu siz bir de araç soğukken yaptığınızda en az 2-2,5 ile çarpınız.Şimdi ikinci vites ve üç diye anlık tüketim bandının değerlerini kaydediniz ve zaman araığı ile çarpınız

Birde araç 3 dakika(öyle 10-15 dakika değil) ısıtıldıktan sonra aynı işlemi yapınız.eğer ilk çalıştırma düşük derseniz hakılısınız birşey diyemeyeceğim .Belki motor hacmi ve ideal oranda olan bir araç olabilir ama bunu bütün sınıf araçlar ve ağırlıklar için söylemek çok genel bir ifade olur .Zaten adamlar da bunu yazıyorlar.

not: ısıtılmada 3
dakikada araç min devirde ve yüksüz koşul altında çalıştığı için harcaması göreceli olarak düşük olacaktır.Unutmayınız ki her zaman her araç için yüklü (yani aracın hem kendi ağırlığını taşımak hemde yol koşullarıyla başa çıkmak) durumda aynı devir ve koşullarda fazla yakar.Bunu siz araç soğukken yaparsanız durumu katlarsınız.Şimdi buz gibi bir motorla Ankaranın cinnah caddesin, çıkmaya başlayan bir kişinin yokuş çıkmak için harcayacağı benzin veya dizel ile cinnaha 5 dakika öncesinden ısınmış(3-5 dakika ısınmış)bir araçlar giren ki bir araın yokuşun tepesine kadar fazla yaktığını söylemek çok ilginç olur



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Aralık 2007; 10:30:37 >


_____________________________




 
71 Mesaj
3 Nisan 2012; 13:38:22 

konunun üzerinden epey zaman geçmiş ama cevaplayan olursa sevinirim..

Benim aracım 2000 model Clio RTE 1.6 8V... ben kışın -35 dereceyi bulan bir şehirde yaşıyorum ve buraya geçen yaz taşındım... ilk geldiğimde aracım kilometreye 230 krş benzin yakıyordu fakat şimdi 600 krş'tan bile fazla yakıyor.. ben hep kıştandır dedim geçtim ama havalar ısındı ve hala aracım çok yakıyor bunun sebebi ne olabilir. aracımın yakıt sistemi ayarı kaçmış olabilirmi ya da var mı öyle birşey onu da bilmiyorum da... ne yapmam gerekli lütfen bana yardımcı olursanız sevinirim. burada iyi usta da yok.. şimdi götürecem orasını burasını kurcalayacaklar anlamadan etmeden.... şimdiden teşekkürler...


_____________________________

2008 Mondeo 1.6 Titanyum Siyah / Nikon D3000 18:55mm Nikkor / Mobee Nett 7" S-900 / Lenovo Y530 Görgüsüzlük dizboyu :)


 
6 Mesaj
19 Aralık 2012; 15:37:39 

subap ayarı sorunlu olabilir. buna benzer bir sorun bende yaşadım. rolanti yüksek olur motor daki çalışma sesi farklıdır. ve yakıtı çok ciddi derecede etkiler


_____________________________



69 Mesaj
20 Aralık 2012; 13:28:07 

Öncelikle akla ilk gelen yakıt sistemindeki parçalardır. Hava filtresi, bujiler, yakıt filtresi ve ateşleme sistemi parçalarını da kontrol ettirmekte fayda var.


_____________________________



1292 Mesaj
20 Aralık 2012; 20:10:30 

Kışın şehir içi, özellikle kısa mesafe tavan yapar. Sabah 15 aksam 15 olmak üzere günde 30 km yolum var. Daimi ölçerim. Şu anda 100 km de 16 litre yakıyorum. Aynı hava şartlarında uzun yolda 12 litre yakıyorum.

Sorun motorun soğuk olmasından kaynaklanıyor.

0 derece santigratta soğuk olarak çalışmaya başlayan bir araç, normal değerinin 6 katı kadar fazla yakmaya başlar ısındıkça normale döner.


_____________________________

Ford Granada MK2 2.8 V6, Weber 38 DGAS
Lada Samara 1.5 S
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » LPG Dönüşümü » Soğuk Havada yakıt tüketimi
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.274