Şimdi Ara

jetta tsi 170hp 2008 vs civic type-r 200 hp 2008 (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
1
Favori
5.633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ben bu olayı çok söyledim herkese tekerlek dönüleri bilgisayar ile kontrol ediliyor gtlerde, bir tekerlek mıcıramı girdi sağamı çekiyor araç dönü ordan alınıp sola veriliyor ve düzleniyor araba, birde elektronik diferansiyel kilidi var tabii virajlarda tekerleklerin farklı dönüsü bilgisayarla ayarlanıyor... esp ayrı bir konu bunu herkes biliyor... orada birşey yazmış ekranda dikkatimi çekti güç hiçbirşeydir kontrol herşey diyor.. ben bunu çok yaşadım önceden 160la girdiğim virajlarda korkarken şu an 220 ile giriyorum ne kayma ne çekme (istanbul ankara otobanında), birde espyi kapatmış videoda o zaman herşey devreden çıkıyor aslında burdada güç devreye giriyormu demek istemiş anlamadım her neyse güzel video olmuş paylaşım için teşekkürler...

    quote:

    Orjinalden alıntı: GARIBALDI

    Subaru WRX - Golf GT
    http://www.youtube.com/watch?v=8NeAkZ9KcDM&feature=related
    _____________________________

    [DH]

    VOLKSWAGEN




  • quote:

    Orjinalden alıntı: streptozotocinus

    peki tralles hocam son birşey sorucam dragde geçer anladım 0-400dede geçer anladım bu iki araç 160-240 roll yapsalar ne olur, 160da jettanın devri 4000 olacak ve 240a kadar 6000in üstüne çıkmayacak yani torku ve hpsi her zaman type-rdan yüksek olacak

    not:240tan sonra jettanında type-rında torku azaldığı için bu değerleri verdim 240 üstü sanırım type-r biraz daha güçlü (7000 devir torkundan ve hpsinden dolayı)



    Hocam burda bu kadar üstad varken bize cevap düşmez ama sizin dediğinize göre araç 6. ya da 5. vitesde hızlanıyor.Yani 2. vitesde kalkış yapmaya benziyor.Bu arada type R de düşük viteslerde maksimum ivmelenmeyi sağlıyor.
    Yani Vites oranlarını da katmak gerekir. 6. vitesde diyelim 4000 de gidiyorsun. Çek 5 e asıl gaza 6. vitesdekinden daha fazla ivmelenirsin.Yani motor torkuna değil tekerlek torkuna bakmalısın.
    _____________________________




  • hava yağmurluydu pasaoğlu tekerlekleri kurutmadan bağladı dynoya acaba motor ile tekerlekteki güç arasındaki fark ıslak tekerlerden kaynaklanıyor olabilirmi? bosch 5 dk boşta döndürdü sonra sonuç aldı, ne yapıyorsun dedim tekerleri kurutuyorum dedi...
    _____________________________

    [DH]

    VOLKSWAGEN
  • lastikler ıslak olsa dyno kaçırır güç daha az çıkar fazla çıkmaz.
    _____________________________
  • bir arkadaş tekerlekte az çıkmış demişti aktarma organlarında bu kadar kayıp olmaması lazım demişti.. ona cevap verdim acaba kayıp ıslak tekerleklerdenmi diye?
    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50

    lastikler ıslak olsa dyno kaçırır güç daha az çıkar fazla çıkmaz.
    _____________________________

    [DH]

    VOLKSWAGEN
  • quote:

    Orjinalden alıntı: streptozotocinus

    bir arkadaş tekerlekte az çıkmış demişti aktarma organlarında bu kadar kayıp olmaması lazım demişti.. ona cevap verdim acaba kayıp ıslak tekerleklerdenmi diye?
    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50

    lastikler ıslak olsa dyno kaçırır güç daha az çıkar fazla çıkmaz.



    Evet mantıklı. Ama forumun mühendislerine sormak lazım.
    _____________________________
  • strepçim tekerde o kadar güç kaybı olması normal.bi arkadaşımız aktarma organlarından kaynaklanıyo demekle doğru demiş.standart bir araçta tekerlekte kaybedilen güç %15-20 arasındadır ki sendeki kayıp %17.6.bir anormallik yok yani...uzmanlarımız daha detaylı açıklama yapacaklardır...
    _____________________________
  • sağol dostum banada fazla gelmişti ama sen söyleyince rahatladım şimdi
    quote:

    Orjinalden alıntı: huso2000

    strepçim tekerde o kadar güç kaybı olması normal.bi arkadaşımız aktarma organlarından kaynaklanıyo demekle doğru demiş.standart bir araçta tekerlekte kaybedilen güç %15-20 arasındadır ki sendeki kayıp %17.6.bir anormallik yok yani...uzmanlarımız daha detaylı açıklama yapacaklardır...
    _____________________________

    [DH]

    VOLKSWAGEN
  • quote:

    Orjinalden alıntı: streptozotocinus

    bir arkadaş tekerlekte az çıkmış demişti aktarma organlarında bu kadar kayıp olmaması lazım demişti.. ona cevap verdim acaba kayıp ıslak tekerleklerdenmi diye?
    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50

    lastikler ıslak olsa dyno kaçırır güç daha az çıkar fazla çıkmaz.



    tekerlerin ıslak olması veya soğuk olması (ıslandığı için ısı trasferi daha da fazla olacaktır) kayıp oranını fazlalaştırması normaldir.Aktarma organları kayıpları toplamını iyi görebilmek veya hesaplayabilmek için lastik sıcaklığının en az 20-25 derece veya üstü olması gereklidir ki kayma işlemi min olsun.Motorun gücüne bağlı olarakda kayma olayı artabiliyor ama bunlar hep birinci viteste olur , beşinci viteste kayma olması beklenmez, çünkü tork düşüktür.
    Lastiğin ıslak olması durumunda bence test yapılmaması gereklidir.Ancak burada araç sahibi motor gücüne konsatre olduğu için bir problem yok. Ama vites ve transmission kayıplarını tst etmek bir amaç olsaydı ,illa ki teker kuru ve oda sıcaklığında en az yarım saat beklemiş (teker içindeki havanın ortam ısısına ulaşması için bir süre gereklidir, ne kadar uzun süre olursa o kadar iyi) ve en önemlisi test ortasmındaki silindirlerin kuru ve ortamın nemsiz ve silindir sıcaklığının ortam scıaklığı olan 20 derece cıvarında olması gerekir idi.

    detaya inmiyorum ama sıcaklık ile sürtünme katsayınının arasındaki ilişkiyi bilmeniz lazım. En azından yarışlarda bol bol lastik ısıtmak için tur atıyorlar , en azından birçok kişi bunu mutlaka duymuş olmalıdır.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye'nindir .





  • Otomobil uzmanlarına bir sorum!

     jetta tsi 170hp 2008  vs civic type-r 200 hp 2008


    Bu grafiğe göre en fazla hangi devirde ivmelenme sağlanır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 10 Aralık 2007; 21:46:29 >
    _____________________________
  • mak ivmelenme aracın tork grafiğinin düz gittiği aralıkta bulunmaktadır.Bu gerçekle 1750 -4500 bandı gibi görünüyor.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    mak ivmelenme aracın tork grafiğinin düz gittiği aralıkta bulunmaktadır.Bu gerçekle 1750 -4500 bandı gibi görünüyor.

    Yani maksimum torkun geldiği devir maksimum ivme sağlar.Peki Teorik olarak hp ne sağlar?
    Bu kavramları tabiri caizse makina mühendisilerinin notları düzeyinde anlatabilir misiniz?

    SAygılarla.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    mak ivmelenme aracın tork grafiğinin düz gittiği aralıkta bulunmaktadır.Bu gerçekle 1750 -4500 bandı gibi görünüyor.

    Yani maksimum torkun geldiği devir maksimum ivme sağlar.Peki Teorik olarak hp ne sağlar?
    Bu kavramları tabiri caizse makina mühendisilerinin notları düzeyinde anlatabilir misiniz?

    SAygılarla.


    sayın selim_50 ,
    Benzer konu detaylıca anlatılmıştı ,ben linki vereyim ,eğer başka soru olursa yardımcı olmaya çalışırım.

    http://forum.donanimhaber.com/m_18917863/mpage_1/key_tork//tm.htm#18923958
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • arkadaşlar yeni bir topik açmak istemedim millete jettadan gına geldi, o yüzden burada ustalara sormak istedim

    90km sabit hızda jetta tsi 170hp tüketim değerleri, yer ümraniye kavşağından sonra libadiye kavşağına gelmeden yani düz bir yol, cruise control ile...
    http://www.youtube.com/watch?v=rbRjhGTyeGg

    bu değerler normalde 5.6 civarında değişmesi lazım bunun sebebi ne olsa gerek,
    güçlü araç 90 km de zorlanmadığındanmı?
    1400cc olmasındanmı?
    turbo biliyorsunuz benzin harcamıyor, ekzoz gazının enerjisini dönüştürüyor, dolayısı ile yüksek basınç az benzin ile motorun veriminimi artıyor?
    motorda learning denen bir olay varmış yavaş giderken az benzin gönderiyor, yüksek torktanmı kurtarıyor?

    bilen olursa ve bilimsel bir açıklama getirilirse sevinirim...
    _____________________________

    [DH]

    VOLKSWAGEN




  • Konu artık daha da teknik olduğu için bu bölüme taşımayı uygun gördüm.
    _____________________________
  • streptozotocinus ,
    katalog değerlerinin altında bir tüketim yakalanmasının o kadar çok sebebi olabilir ki bu başlı başına 10 sayfalık tartışma konusu olur.Siz düz yol dersiniz eğim vardır, aracın lastiklerinden tutun da , 50 tane yazacak şey bulunabilir.Önemli olan bu değeri her zaman yakalayabilmenizdir , o zaman yazacak şeyimiz olur.

    Turbo aracın tüketimini azaltmaz aksine artırır, eksoz gazını kullanmanız bir avantaj sağlar ama bunun enerjisini alırken de motoru ataletsizliğe zorlamış olduğunuz için güç kaybı olur, uzun konu hiç girmek istemedim...
    sonuçta turbo varsa bunun enerjisi havadan üretilmiyor yani, motor bunu çevirmek için bir güç sarfediyor bu da benzin veya dizel yakarak oluyor.

    sonuçta küçük hacimli motorlar 90km/h ve mak.viteste gittiklerinde görece olarak daha az yakma eğilimindedirler.Çünkü motor hacmi kısıtlı.1000 cc olsa çok daha az yakardı tabii ki araç ağrlığını ihmal ediyorum.Aslında ssonuç olarak aracın içindeki her ağırlığın yakıt tüketimine ciddi etkilediğini kendiniz görebilirsiniz.Bir tek kişi ile deneyin ,sonra 2 ve 5 kişi ortalama yakıt değerinin nasıl değiştiğini göreceksiniz.Hele ki hız artarsa bu fark bariz şakilde artar. Denemelerini 90 km/h , 110 km/ h , 130km/ h ile yaparsan ve kişi sayılarını da aynı şekilde aynı yolda artırırsan göreceksin ki en büyük etken aslında ne motor ne de turbo falan , ağırlık ve hız en ciddi yakıt tüketim faktörleridir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: streptozotocinus

    arkadaşlar yeni bir topik açmak istemedim millete jettadan gına geldi, o yüzden burada ustalara sormak istedim

    90km sabit hızda jetta tsi 170hp tüketim değerleri, yer ümraniye kavşağından sonra libadiye kavşağına gelmeden yani düz bir yol, cruise control ile...
    http://www.youtube.com/watch?v=rbRjhGTyeGg

    bu değerler normalde 5.6 civarında değişmesi lazım bunun sebebi ne olsa gerek,
    güçlü araç 90 km de zorlanmadığındanmı?
    1400cc olmasındanmı?
    turbo biliyorsunuz benzin harcamıyor, ekzoz gazının enerjisini dönüştürüyor, dolayısı ile yüksek basınç az benzin ile motorun veriminimi artıyor?
    motorda learning denen bir olay varmış yavaş giderken az benzin gönderiyor, yüksek torktanmı kurtarıyor?

    bilen olursa ve bilimsel bir açıklama getirilirse sevinirim...


    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • Hortingenschtrasse+23
    _____________________________


  • Valla iyi mesajlar var ama..
    _____________________________
  • şimdi öncelikle bi ayrıt edelim tsi motorlar turbo beslemeli ve küçük hacimli bi motor.
    type-r olan motor atmosferik yani turbo desteği yoktur 2.0 cc dir.
    jettayı burda karşılaştırmak olmaz çünkü 2 araçta farklı sınıftaki araçlar.
    diyelimki karşılaştırtıralım type-r TSİ motordaki gibi bi turbo desteği koyun ve olacakları hayal edin :D
    bir kere VTEC motorlar efsanedir 8300 rpm çevireblen bi motor ve atmosferik motordan bu kadar yüksek güç ve tork alınması muhteşemdir.
    aradaki farkı bi type-r kullanarak çok kolaylıkla anlaya bilirsin VTEC anlatılmaz yaşanır.(VTEC fanatiği değilim)
    gelelim takla olayına orda araçlar piste yarışıyor ve yüksek hızlarda ani kasislerde olabilecek bi olay aynısını jetta ile bi dene :D (deneme veya)

    Kısacası araçlar farkıl klasman araçları ama VTEC teknolojisi süper bir teknoloji honda yı tebrik etmek lazım.

    DOHC VTEC ( ÜSTEN ÇİFT EGZANTİRİKLİ DEĞİŞKEN SUBAP TEKNOLOJİSİ) atmosferik motordan bu kadar güç alınması yine tekrarlıyorum süper bişey.

    Arkadaşın dediği gibi 5500 rpm den sonra hayat biter VTEC başlar... Sadece kullanlar bu kefyifi anlaya bilir.
    _____________________________
    By-Sepidi




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.