Şimdi Ara

Airbag

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
4.381
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Sımdı aklıma takılan bır soru var.Arabalarda en ufak bır carpma sonucunda Airbag ler patlıyor mu?Yani küçük çapta da olsa bir yere vurdugunuz zaman ya da bırısı arabaya çarptıgı zaman airbagler direk patlar mı?Arkadaşımın 2004 Passat vardı.Arkadaşım Airbagleri torpıdonun ıcındekı arabanın anahtarı yardımıyla Airbag kilidini kapatıyordu.(OFF) yapıyordu.Yanı airbagler kapatıyordu.Nıye kapatıyorsun dıye sordugumu en ufak bırsey de patlıyor cevabını aldım.Sızde bu mumkun mu ?



  • belirli bir hızın üstünde ve ancak sabit bir cisme çarpılırsa airbaglar açılır. ve şasiye doğrudan güç uygulanması gerekir ön airbaglar için.

    ayrıca airbag off meselesi de neymiş? airbagin bağlantısını keserseniz sistem dirençle karşılaşmayınca airbag arıza lambası yakar. tekrar bağlasanız da test cihazıyla arıza silinmeden çalışmaz. çok tehlikeli!!!

    ayrıca airbag bu balon değil hemen patlasın. :-)

    şasiye sert bir cisim belli bir hızın üstünde çarparsa ancak açılır.

    örneğin şehir içinde yakın takip sırasında öndeki araç ani fren yaptı. siz de arkadan çarptınız. eğer hız farkı çok büyük değilse, yani düz duvara çarpmışsınız etkisi yapmayacaksa airbaglar açılmayacaktır. çünkü sizin çarptığınız sizim sabit değildir. sizin çarpmanızla birlikte o da ilerler. ve airbag sensözleri anlık bir güç algılar ve airbaglari açmaz. ama airbag sensörleri gücü anlık değil de sürekli algılarsa, yani sabit bir cisme çarparsanız veya karşı yönden gelen araca hızla giderken kafadan çarparsanız airbaglari açar...


    arkadaşınız herhalde hayati tehlike içeren kaza yapacağını hissedince açacak şu "ON/OFF" tuşunu. aman dikkat etsin geç kalırsa işi yaş...

    Allah muhafaza...




  • Bahsedilen airbag kilidi sadece ön yolcu koltuğu airbag'ini kapatan anahtar muhtemelen, yani airbaglerin tümünü etkilemiyor... Ön yolcu koltuğunda ters monte edilen bir çocuk koltuğu bulunması durumunda sağ ön airbag'i kapatmak için kullanılıyor...

    Airbag'leri gereksiz yere açılmasın diye kapatmaya çalışmak bence oldukça ilginç bir hareket. Oldu olacak Arkadaşınız airbag'leri söktürüp çıkmacının birine satsın...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Bahsedilen airbag kilidi sadece ön yolcu koltuğu airbag'ini kapatan anahtar muhtemelen, yani airbaglerin tümünü etkilemiyor... Ön yolcu koltuğunda ters monte edilen bir çocuk koltuğu bulunması durumunda sağ ön airbag'i kapatmak için kullanılıyor...

    Airbag'leri gereksiz yere açılmasın diye kapatmaya çalışmak bence oldukça ilginç bir hareket. Oldu olacak Arkadaşınız airbag'leri söktürüp çıkmacının birine satsın...


    HAHA. aklıma takılmıstı verdıgınız bılgıler ıcın cok tesekkur ederım.
  • Saolun Arkadaşlar Teşekkür Ederim.
  • herkese selamlar, airbag pili diye birşey duydum, "airbag"lerin pili varmış ve her yıl bu pillerin yenilenmesi gerekiyormuş, piller bitince airbag açılmıyormuş şeklinde bir söylenti var çevremde, ilk kez duydum ve pek inanasım gelmedi açıkçası..
    bu konuda bilgisi olan var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leki -- 12 Aralık 2007; 0:51:01 >
  • Merhabalar,

    airbag pili diye bir şey olmaz. bu tamamen yanlıştır, ama doğru olan airbaglerin de bir ömrü olduğu airbaglerin 10 sene sonunda yenilenmeleri gerekmetedir.gerçi günümüzde bir aracı 10 sene kullanan kimse kalmadı ya.. bazı araçlarda yolcu tarafı airbag'i bir düğme veya kontak anahtarı vasıtasıyla devre dışı bırakılabilmektedir. bunun amacı ise ön yolcu koltuğunda 5 yaşından ufak bir çocuğun oturması durumunda kullanılması içindir.çünkü airbagler yetişkin insanlar için tasarlanmışlardır. eğer yolcu koltuğunua çocuk koltuğu ile bir çocuk oturmayacak ise o zaman düğme konumu daima on yani açık konumunda olmalı eğer kontak anahtarı vastısayla devre dışı bırakıldıysa da tekrar devre alınmalıdır. ve sizlere önemli bir bilgi daha gerçi sizler biliyorsunuzdur ama belki bilmeyenler vardır. airbag sistemi emniyet kemerlerinin yerini almak için geliştirilmemiştir. bu demek oluyor ki airbagli aracım var artık kemer takmasam da olur mantığı geçerli değildir. eğer kemer takmazsanız ve olur da kaza geçirirseniz airbag sizi korumak bir yana size ciddi anlamda zarar verebilir, airbag emniyet kemerlerini tamamlayan bir unsurdur..

    herkese kazasız belasız sürüşler...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    AİRBAG ARIZASI
    11 yıl önce açıldı
    airbag ikaz lambası
    18 yıl önce açıldı
    Airbag izleri
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: leki

    herkese selamlar, airbag pili diye birşey duydum, "airbag"lerin pili varmış ve her yıl bu pillerin yenilenmesi gerekiyormuş, piller bitince airbag açılmıyormuş şeklinde bir söylenti var çevremde, ilk kez duydum ve pek inanasım gelmedi açıkçası..
    bu konuda bilgisi olan var mı?



    çevrendekiler iyi yemiş seni.aaraçta akü gibi bi kıvılcım üreteci varken pil sana mantıklı geliyor mu?
  • airbag için arkadaşlara ekleyeceğim şey açılmasının negativ ivme koşuluna bağlı olmasıdır.Bu değer ise frene basarak elde edilemiyecek kadar büyük bir değer seçilmektedir.Tasarımı böyledir.
    Air bag sensörü aracı devamlı izeler ve belirlenen koşula ulaşınca otomatik olarak açılır.

    set edilen değer ancak bir kaza durumunda oluşacak ani hız değişimi dolayısıyla belirli bir ivme veya g kuvveti diyelim ile oluşmaktadır.Ancak ..
    burada ilginç bir şey var ki çok tartışılan bir konudur , bazen hızla giderken derin bir çukur veye tümseğe frene basarak girerseniz bir de darbe etkisi yaratacak bir çıkur falan varsa böyle zamansız patlamalar olabildiğini duydum.Ama bunlar birer istiasnadır.Özellikle takla atan araç sahipleri bu konuda veryansın edip airbag açılmadı diye sigorta şirketleriyle papaz oluyorlar. Aslında öyle koşullar olabilir ki araç on takla da atsa açılmayabilir.Önemli olan hızın ani değişimi ve dolayısıyla kinetik enerjinin değişimi .takla atan araçlar kafa kafatya çarpışan araçlara göre oldukça az seviyede enerjisini kaybettiği için sensörler devreye girmeyebiliyor.Zaten taklaların çoğundan sürücüler ufak tefek kırıklar veya sıyrıklarla olayı atlatmaktadırlar.Bu konu bayağı derin ve tartışmalara neden olabnilecek bir konudur.Özetle şunu bilin ki airbag devreyer girdi ise sizin illa kin bir boyun filmi çektirmenizi öneririm.Kalıcı hasar oluşmuş olabilir yıllar sonra boyun ağrılarından şikayet edebilirsiniz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    airbag için arkadaşlara ekleyeceğim şey açılmasının negativ ivme koşuluna bağlı olmasıdır.Bu değer ise frene basarak elde edilemiyecek kadar büyük bir değer seçilmektedir.Tasarımı böyledir.
    Air bag sensörü aracı devamlı izeler ve belirlenen koşula ulaşınca otomatik olarak açılır.

    set edilen değer ancak bir kaza durumunda oluşacak ani hız değişimi dolayısıyla belirli bir ivme veya g kuvveti diyelim ile oluşmaktadır.Ancak ..
    burada ilginç bir şey var ki çok tartışılan bir konudur , bazen hızla giderken derin bir çukur veye tümseğe frene basarak girerseniz bir de darbe etkisi yaratacak bir çıkur falan varsa böyle zamansız patlamalar olabildiğini duydum.Ama bunlar birer istiasnadır.Özellikle takla atan araç sahipleri bu konuda veryansın edip airbag açılmadı diye sigorta şirketleriyle papaz oluyorlar. Aslında öyle koşullar olabilir ki araç on takla da atsa açılmayabilir.Önemli olan hızın ani değişimi ve dolayısıyla kinetik enerjinin değişimi .takla atan araçlar kafa kafatya çarpışan araçlara göre oldukça az seviyede enerjisini kaybettiği için sensörler devreye girmeyebiliyor.Zaten taklaların çoğundan sürücüler ufak tefek kırıklar veya sıyrıklarla olayı atlatmaktadırlar.Bu konu bayağı derin ve tartışmalara neden olabnilecek bir konudur.Özetle şunu bilin ki airbag devreyer girdi ise sizin illa kin bir boyun filmi çektirmenizi öneririm.Kalıcı hasar oluşmuş olabilir yıllar sonra boyun ağrılarından şikayet edebilirsiniz.


    vezir yanlış anlama beni ama ben airbagler kıvılcımla tetiklenir.ayrıca ivme değil (aslında benim söylediğim de dolaylı olarak ani ivme) temas gereklidir diye biliyorum.ancak o konuda tam emin değilim.araç sert cisme temas ettiğinde (eşik hız veya üstünde) sensör durumu algılar ve airbag in şişmesi için sodyum azide bileşiğinin bulunduğu ortama kıvılcım çakar.kimyasal reaksiyon sonucu nitrojen ayrışır ve ortaya yüksek hacimli gaz açığa çıkar.100 küsür gramından 60 litre kadar gaz elde edilebilir.(kimyasal reaksiyonun ağırlık, hacim değerlerini tam hesaplamadığım için ortalama değer verdim)

    açığa çıkan sodyum elementi çok reaktif elementtir.(periyodik cetvelde 1a grubu (ateşli elementler) suyla birleştiğinde (ki aktif olduğundan naz yapmaz ), özellikle de solunduğunda vücuda zarar verir.bu yüzden kimyasal reaksiyonda sodyumla birleşecek potasyum nitrat kullanılır.böylece bu tehlike de ortadan kalkmış olur.ayrıca bu reaksiyon sonucu da nitrojen gazı oluşur.

    ayrıca ek bi bilgi amerika ve avrupa standartlarına göre airbaglerin devreye girmesi gereken hız sınırları farklı.amerikada avrupaya göre daha düşük hızlarda devreye girecek şekilde ayarlamaları yapılıyor.

    airbag açıldıysa illa ki bi boyun filmi çektirin ccümlesini de yararlı ancak biraz abartı buluyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    airbag için arkadaşlara ekleyeceğim şey açılmasının negativ ivme koşuluna bağlı olmasıdır.Bu değer ise frene basarak elde edilemiyecek kadar büyük bir değer seçilmektedir.Tasarımı böyledir.
    Air bag sensörü aracı devamlı izeler ve belirlenen koşula ulaşınca otomatik olarak açılır.

    set edilen değer ancak bir kaza durumunda oluşacak ani hız değişimi dolayısıyla belirli bir ivme veya g kuvveti diyelim ile oluşmaktadır.Ancak ..
    burada ilginç bir şey var ki çok tartışılan bir konudur , bazen hızla giderken derin bir çukur veye tümseğe frene basarak girerseniz bir de darbe etkisi yaratacak bir çıkur falan varsa böyle zamansız patlamalar olabildiğini duydum.Ama bunlar birer istiasnadır.Özellikle takla atan araç sahipleri bu konuda veryansın edip airbag açılmadı diye sigorta şirketleriyle papaz oluyorlar. Aslında öyle koşullar olabilir ki araç on takla da atsa açılmayabilir.Önemli olan hızın ani değişimi ve dolayısıyla kinetik enerjinin değişimi .takla atan araçlar kafa kafatya çarpışan araçlara göre oldukça az seviyede enerjisini kaybettiği için sensörler devreye girmeyebiliyor.Zaten taklaların çoğundan sürücüler ufak tefek kırıklar veya sıyrıklarla olayı atlatmaktadırlar.Bu konu bayağı derin ve tartışmalara neden olabnilecek bir konudur.Özetle şunu bilin ki airbag devreyer girdi ise sizin illa kin bir boyun filmi çektirmenizi öneririm.Kalıcı hasar oluşmuş olabilir yıllar sonra boyun ağrılarından şikayet edebilirsiniz.


    vezir yanlış anlama beni ama ben airbagler kıvılcımla tetiklenir.ayrıca ivme değil (aslında benim söylediğim de dolaylı olarak ani ivme) temas gereklidir diye biliyorum.ancak o konuda tam emin değilim.araç sert cisme temas ettiğinde (eşik hız veya üstünde) sensör durumu algılar ve airbag in şişmesi için sodyum azide bileşiğinin bulunduğu ortama kıvılcım çakar.kimyasal reaksiyon sonucu nitrojen ayrışır ve ortaya yüksek hacimli gaz açığa çıkar.100 küsür gramından 60 litre kadar gaz elde edilebilir.(kimyasal reaksiyonun ağırlık, hacim değerlerini tam hesaplamadığım için ortalama değer verdim)

    açığa çıkan sodyum elementi çok reaktif elementtir.(periyodik cetvelde 1a grubu (ateşli elementler) suyla birleştiğinde (ki aktif olduğundan naz yapmaz ), özellikle de solunduğunda vücuda zarar verir.bu yüzden kimyasal reaksiyonda sodyumla birleşecek potasyum nitrat kullanılır.böylece bu tehlike de ortadan kalkmış olur.ayrıca bu reaksiyon sonucu da nitrojen gazı oluşur.

    ayrıca ek bi bilgi amerika ve avrupa standartlarına göre airbaglerin devreye girmesi gereken hız sınırları farklı.amerikada avrupaya göre daha düşük hızlarda devreye girecek şekilde ayarlamaları yapılıyor.

    airbag açıldıysa illa ki bi boyun filmi çektirin ccümlesini de yararlı ancak biraz abartı buluyorum


    tamam güzel anlatmışınız da anlattığınız bölüm air bag ateşleme bölümünüdür bunu harekete geçiren ise accelerometredir .Yani ivme ölçer.Konunun detaylarına girmek istememiştim bu yüzden ivme ölçücü kısmını anlattım ama merak edenler olabilir diye bir link veriyorum.

    http://auto.howstuffworks.com/airbag1.htm

    airbag açıldıysa illa ki bi boyun filmi çektirin ccümlesini de yararlı ancak biraz abartı buluyorum
    ben bunu yazarken herhalde birşeyleri bilerek yazdım, isteyen kontrol ettirir ,isteyen ettirmez herşey tedbirdir ve ben boynumuzun aracın airbag sisteminden daha değerli olduğunu düşünüp bir hatırlatma ve uyarı yapmak istedim, 5-10 sene sonra boyun ağrıları nedeniyle tedaviolanların çoğunda bir darbe veya kaza nedeniyle küçük deformasyonlar olduğunu fizik tedaviciler söylüyorlar ve airbagin şişmesi için oluşan negatif ivme rahatlıkla boyun zedelenmelerine neden olabiliyor çünkü darbenin şidddeti ile anlık çokbüyük kuvvet oluşuryor tüm vücutta



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Aralık 2007; 16:30:41 >




  • ben baştan bu konu hakkında bilgili oluğunu ve yanlış anlamamamı söylemiştim.gerçi yine yanlış anlaşılma yok ama olsun :)

    bu arada bağlantı için teşekkürler.site genel olarak sık kullanılanlarımdaydı zaten ama havayastığı ile ilgili bişeler bakmak için nasip olmamıştı.teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    ben baştan bu konu hakkında bilgili oluğunu ve yanlış anlamamamı söylemiştim.gerçi yine yanlış anlaşılma yok ama olsun :)

    bu arada bağlantı için teşekkürler.site genel olarak sık kullanılanlarımdaydı zaten ama havayastığı ile ilgili bişeler bakmak için nasip olmamıştı.teşekkürler


    yanlış anlama yok , bilgi paylaşımı var.
    madem meraklısın bu işlere, sensorler hakkında biraz daha deaty bulabileceğin link vereyim. ben de birçok şeyi okuya okuya öğreniyorum ama temel eğitim olmadan sadece okuyanlar hemen kendilerini belli ederler, bu yüzden detaylı tartışmalara girmek için temel bilgi şarttır.(sözüm meclisten dışarı)

    http://auto.howstuffworks.com/framed.htm?parent=airbag.htm&url=http://www.lemurzone.com/airbag/airbags.htm




  • mühendislik birikimine sahip olanlar için ise daha üst düzey teknik bilgi ve çalışma prensipleri aşagıda .Tabii ki verdiğim shock sensorleri daha teknik uygulamalar için hava kuvvetleri veya belirli teteikleyiciler için dizayn ediliyor bu konu çok üsty düzey yatırım gerektiren high tech konusudur.Zaten air bag sensorleri bu konunun piyasa için üretilen ürünlerinden biridir.

    http://www.globalspec.com/goto/PDFViewer?pdfURL=http%3A%2F%2Fwww%2Edtic%2Emil%2Fndia%2F2004fuze%2Fjean%2Epdf

    aşagıda verdiğim de araç içi basit sensorlenden ne kadar olduğunu bilmiyorum ancak hassasiyetine göre fiyatı onlarca kat artacaktır.

    http://www.nippon-aleph.co.jp/prod_etc_e.html




  • quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    airbag için arkadaşlara ekleyeceğim şey açılmasının negativ ivme koşuluna bağlı olmasıdır.Bu değer ise frene basarak elde edilemiyecek kadar büyük bir değer seçilmektedir.Tasarımı böyledir.
    Air bag sensörü aracı devamlı izeler ve belirlenen koşula ulaşınca otomatik olarak açılır.

    set edilen değer ancak bir kaza durumunda oluşacak ani hız değişimi dolayısıyla belirli bir ivme veya g kuvveti diyelim ile oluşmaktadır.Ancak ..
    burada ilginç bir şey var ki çok tartışılan bir konudur , bazen hızla giderken derin bir çukur veye tümseğe frene basarak girerseniz bir de darbe etkisi yaratacak bir çıkur falan varsa böyle zamansız patlamalar olabildiğini duydum.Ama bunlar birer istiasnadır.Özellikle takla atan araç sahipleri bu konuda veryansın edip airbag açılmadı diye sigorta şirketleriyle papaz oluyorlar. Aslında öyle koşullar olabilir ki araç on takla da atsa açılmayabilir.Önemli olan hızın ani değişimi ve dolayısıyla kinetik enerjinin değişimi .takla atan araçlar kafa kafatya çarpışan araçlara göre oldukça az seviyede enerjisini kaybettiği için sensörler devreye girmeyebiliyor.Zaten taklaların çoğundan sürücüler ufak tefek kırıklar veya sıyrıklarla olayı atlatmaktadırlar.Bu konu bayağı derin ve tartışmalara neden olabnilecek bir konudur.Özetle şunu bilin ki airbag devreyer girdi ise sizin illa kin bir boyun filmi çektirmenizi öneririm.Kalıcı hasar oluşmuş olabilir yıllar sonra boyun ağrılarından şikayet edebilirsiniz.


    vezir yanlış anlama beni ama ben airbagler kıvılcımla tetiklenir.ayrıca ivme değil (aslında benim söylediğim de dolaylı olarak ani ivme) temas gereklidir diye biliyorum.ancak o konuda tam emin değilim.araç sert cisme temas ettiğinde (eşik hız veya üstünde) sensör durumu algılar ve airbag in şişmesi için sodyum azide bileşiğinin bulunduğu ortama kıvılcım çakar.kimyasal reaksiyon sonucu nitrojen ayrışır ve ortaya yüksek hacimli gaz açığa çıkar.100 küsür gramından 60 litre kadar gaz elde edilebilir.(kimyasal reaksiyonun ağırlık, hacim değerlerini tam hesaplamadığım için ortalama değer verdim)

    açığa çıkan sodyum elementi çok reaktif elementtir.(periyodik cetvelde 1a grubu (ateşli elementler) suyla birleştiğinde (ki aktif olduğundan naz yapmaz ), özellikle de solunduğunda vücuda zarar verir.bu yüzden kimyasal reaksiyonda sodyumla birleşecek potasyum nitrat kullanılır.böylece bu tehlike de ortadan kalkmış olur.ayrıca bu reaksiyon sonucu da nitrojen gazı oluşur.

    ayrıca ek bi bilgi amerika ve avrupa standartlarına göre airbaglerin devreye girmesi gereken hız sınırları farklı.amerikada avrupaya göre daha düşük hızlarda devreye girecek şekilde ayarlamaları yapılıyor.

    airbag açıldıysa illa ki bi boyun filmi çektirin ccümlesini de yararlı ancak biraz abartı buluyorum


    kaza sonrası boyun ağrısı ve travması konusunda genel bir fikir için daha önce okuduğum ve etkilendiğim ciddi bir yazıyı koymak istedim.Sonuçta kazaların çoğunda emniyet kemeri bağlı ve airbag olduğu için hafif atlatılmış sınıfta hemen evine gönderiliyor ancak durumun hiçte böyle olmayacağını yetkili bir ağızdan okuyun ki neden böyle bir uyarı yapmak zorunda olduğunu biraz anlamış olursunuz.

    http://www.ctf.edu.tr/stek/pdfs/39/3907.pdf




  • quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy


    çevrendekiler iyi yemiş seni.aaraçta akü gibi bi kıvılcım üreteci varken pil sana mantıklı geliyor mu?


    beni kimse yemedi açıkçası. inanasım gelmedi şeklinde fikrimi de yazdım, ayrıca pil mantıklı gelseydi böyle bir soru sormazdım.
    teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: leki

    herkese selamlar, airbag pili diye birşey duydum, "airbag"lerin pili varmış ve her yıl bu pillerin yenilenmesi gerekiyormuş, piller bitince airbag açılmıyormuş şeklinde bir söylenti var çevremde, ilk kez duydum ve pek inanasım gelmedi açıkçası..
    bu konuda bilgisi olan var mı?



    cevaplarınız için teşekkür ederim.
  • linkler için teşekkür ederim vezir :)
    otomobil airbag sistemleri, direksiyon tasarımı-üretimi, emniyet kemeri imalatı yapan bi firmaya girme arifesinde iyi şeyler öğrendim sayende :)
    gerçekten çok teşekkür ederim...
    şükür ingilizcem de var :)
  • HER TÜR ARACIN AİR BAG DÖNER SARGI ARIZASI GARANTİLİ OLARAK TAMİR EDİLMEKTEDİR ...... AİRBAG DÖNER SARGI TAMİRLERİ 2 AY BOYUNCA GARANTİMİZ ALTINDADIR .... ANKARA İÇİ YERİNDE YADA TAMİR HANEMİZDE ... ŞEHİR DIŞINDAKİ HİZMETLERİMİZİ SÖKTÜRÜP KARGOYLA GÖNDERMEK ŞARTIYLA GARANTİLİ OLARAK YAPMAKTAYIZ ORJİNALİYLE EŞ DEĞER MALZEME KULLANILIP GARANTİ KAPSAMINA ALINMAKTADIR ...saygılarımla aracın cinsi ve markasına göre fiat farkları oluşmaktadır genellikle MEGAN 2 ARAÇLARIN KRONİK SORUNU OLDUĞU İÇİN ONLARIN FİATINI BAŞLANGIÇ FİATI OLARAK 90 TL OLARAK BELİRLEDİK ... TEŞEKKÜRLER 0553 602 62 06
     Airbag




  • Bu airbag açılma olayını ben de merak ediyorum, bir yerde arkadan çarpmalarda airbagler açılmaz yazıyordu...
    Şu arabadan sağ çıkan kişi de airbaglerin açılmadığını söylemiş.. Çok saçma değil mi? Son model Mercedes'in var ama yok takla atınca açılmaz yok arkadan çarpmada açılmaz.. :S

    http://www.gercekgundem.com/guncel/110909/3-universiteli-olume-boyle-gitmis
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.