Bildirim
Motor contası yandı. Tamir ne kadar sürer
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Tamirhanenin iş yoğunluğuna göre değişmekle berabe en az 3-4 saat En fazla bir işgünü içerisinde çıkması gerekir...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeakin -- 5 Kasım 2007; 15:53:16 > -
Silindir kapağının taşlanması gerekeceği için süre bence biraz daha uzun olabilir. Tamirhaneler genellikle silindir kapaklarını başka atölyelere veriyorlar...quote:
Orijinalden alıntı: yeakin
Tamirhanenin iş yoğunluğuna göre değişmekle berabe en az 3-4 saat En fazla bir işgünü içerisinde çıkması gerekir... -
gecmiş olsun kardeşim. çok fazla kalmaz bence. sıra senin araca geldiğinde max 1 gün ugrasılır.quote:
Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk
Silindir kapağının taşlanması gerekeceği için süre bence biraz daha uzun olabilir. Tamirhaneler genellikle silindir kapaklarını başka atölyelere veriyorlar...
Alıntıları Göster
bu arada nasıl yandı ? -
conta yandı derken üst kapak contası mı yandı yoksa silindir contası mı yandı?quote:
Orijinalden alıntı: Mizra
gecmiş olsun kardeşim. çok fazla kalmaz bence. sıra senin araca geldiğinde max 1 gün ugrasılır.
bu arada nasıl yandı ?
Alıntıları Göster
eğer silindir contası yandıysa üst kapak açılacak,blok filan sökülecek;o yüzden işlem yarım gün sürer en iyi ihtimal.
bu arada eğer silindir contası yandıysa muhakkak arabaya hararet yaptırmışsınızdır ondan yanmıştır yoksa böyle birşey olmaz normalde.
-
peki üst kapak contası yandıysa neişlem yapılır bilyomusunuz şu an bu sorunu cevabına gerçekten çok ihtiyacım var...quote:
Orijinalden alıntı: bucakli
conta yandı derken üst kapak contası mı yandı yoksa silindir contası mı yandı?
eğer silindir contası yandıysa üst kapak açılacak,blok filan sökülecek;o yüzden işlem yarım gün sürer en iyi ihtimal.
bu arada eğer silindir contası yandıysa muhakkak arabaya hararet yaptırmışsınızdır ondan yanmıştır yoksa böyle birşey olmaz normalde.
Alıntıları Göster
-
kaç para utuyor böyle bir işlem?quote:
Orijinalden alıntı: prop
peki üst kapak contası yandıysa neişlem yapılır bilyomusunuz şu an bu sorunu cevabına gerçekten çok ihtiyacım var...
Alıntıları Göster
Neredeyse yarı tektifiye bu ya silindir kapağı taşlanacak filan, açıllacak üfff -
KAPAK TAŞLANACAK. (TAŞLAMADAN DA OLABİLİR.) YENİ CONTA YERİNE TAKILIP, TORKUNA UYGUN OLARAK SIKILACAK, SUBAP AYARI YAPILIP ÜST KAPAK KAPATILACAK, SENTE AYARI YAPILACAK, MOTOR YAĞI, SOĞUTMA SIVISI KOYULACAK... VE MARŞ...quote:
Orijinalden alıntı: prop
peki üst kapak contası yandıysa neişlem yapılır bilyomusunuz şu an bu sorunu cevabına gerçekten çok ihtiyacım var...
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: prop
peki üst kapak contası yandıysa neişlem yapılır bilyomusunuz şu an bu sorunu cevabına gerçekten çok ihtiyacım var...
-
alah alahçatlamaz'mı ya bende şaşırdım şimdi..quote:
Orijinalden alıntı: roverci
KAPAK TAŞLANACAK. (TAŞLAMADAN DA OLABİLİR.) YENİ CONTA YERİNE TAKILIP, TORKUNA UYGUN OLARAK SIKILACAK, SUBAP AYARI YAPILIP ÜST KAPAK KAPATILACAK, SENTE AYARI YAPILACAK, MOTOR YAĞI, SOĞUTMA SIVISI KOYULACAK... VE MARŞ...
quote:
Orjinalden alıntı: prop
peki üst kapak contası yandıysa neişlem yapılır bilyomusunuz şu an bu sorunu cevabına gerçekten çok ihtiyacım var...
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: hasanmerto
kaç para utuyor böyle bir işlem?
Neredeyse yarı tektifiye bu ya silindir kapağı taşlanacak filan, açıllacak üfff
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: hasanmerto
kaç para utuyor böyle bir işlem?
Neredeyse yarı tektifiye bu ya silindir kapağı taşlanacak filan, açıllacak üfff
dobLoLarın kompLe motor 3.000.YTL tutyor....kapakta nerden baksan 250-350 YTL arası değişir....!!!!!!!
-
sadece conta ise 2 saatte hallolur ..quote:
Orijinalden alıntı: Fdd24quote:
Orjinalden alıntı: hasanmerto
kaç para utuyor böyle bir işlem?
Neredeyse yarı tektifiye bu ya silindir kapağı taşlanacak filan, açıllacak üfff
dobLoLarın kompLe motor 3.000.YTL tutyor....kapakta nerden baksan 250-350 YTL arası değişir....!!!!!!!
Alıntıları Göster
geçmiş olsun bende mazdada cok cektım o conta olayını durmadan hararet durmada nhararet
-
bahsettiğiniz üst kapak contası ise fazla sürmez.Roverci arkadaşımız bahsettiği taşlama işi için bir komşuya vereceklerdir işi bu ne kadar zaman alırsa artık.Bu işlemin gereklşi olup olmadığı ise contanın bloga nasıl kaynadığı ile alakalı bir durumdur.Isı karşısında conta eriyerek yüzeylerden birine veya ikisine yapışıp kaynıyor bunu sökmek için taşlıyorlar.Yoksa sıfır contayı sıksanız ve tekrar açarsanız bu işleme gerek yoktur.Özetile üst conta değişimi motor için minor bir işçilik olarak kabul edilir.quote:
Orijinalden alıntı: eeerdinc
sadece conta ise 2 saatte hallolur ..
geçmiş olsun bende mazdada cok cektım o conta olayını durmadan hararet durmada nhararet
Alıntıları Göster
-
işçilik fiyatları ne kadar tutar tahminen bendede mazda var bendekide yandı yaquote:
Orijinalden alıntı: vezir
bahsettiğiniz üst kapak contası ise fazla sürmez.Roverci arkadaşımız bahsettiği taşlama işi için bir komşuya vereceklerdir işi bu ne kadar zaman alırsa artık.Bu işlemin gereklşi olup olmadığı ise contanın bloga nasıl kaynadığı ile alakalı bir durumdur.Isı karşısında conta eriyerek yüzeylerden birine veya ikisine yapışıp kaynıyor bunu sökmek için taşlıyorlar.Yoksa sıfır contayı sıksanız ve tekrar açarsanız bu işleme gerek yoktur.Özetile üst conta değişimi motor için minor bir işçilik olarak kabul edilir.
Alıntıları Göster
-
üst conta için işçilik birşey tutmaz. Altı üstü birkaç civata sokülüp takılacak ve torklama yapılcak ki, zaten motor ustalarının işi budur.ama bazısı olayı sanki çok önemli bir problem olmuşçasına abartarak yüksek para kazanma yolunu açık tutmak istiyorlar.mesleğini falan sorarak bu adam ne kazanıyor diye baştan pazarlık yapanları hiç sevmem. Bu yüzden baştan sıkı kıran kırana pazarlık yapın ve ne çıkarsa bahtımıza dersen arabanda 30 tane problem çıktığını iddaaa edebiliyorlar.Bu konuda dürüst tamirci olayı herhalde 1950-60 larda kaldı.quote:
Orijinalden alıntı: eeerdinc
işçilik fiyatları ne kadar tutar tahminen bendede mazda var bendekide yandı ya
Alıntıları Göster
olayın teknik boyutu üst kapak sökülmesi yanmış contanın kazınarak temizlenmesi kapak taşlama ile düzgün kaymak gibi yüzey oluşturulması ve contanın yeniden torklanarak takılmasından ibarettir.Konu dışına çıkmalarına izin vermezseniz işcilik maliyeti en fazla 50 -75 ytl civarını geçmemesi lazım.bana kalsa 10 lira taşlama 10 lira söküp takma bu işin racanudur ama biraz kar payı da koymak lazım.Her zaman motor kapak contası isteyen araç çıkmayacağı için buldularmı fırsatı kaçırmıyorlar.
birde sık rastlanan bir pazarlama tekniği olarak , seni kaçırmamak için düşük para söyleyip kapak açılınca sana gösterip , şu parça da bitmiş ,şu da problemli diyerek konsantrasyonunuzu bozmaya çaba sarfedenler olabilecektir.Belki kendilerince haklıdırlar ama her şieyin pazarlığı baştan yapılmalıdır.Bana en çok ne masraf çıkar min ne çıkar. bunu pazarlağını baştan yaparsanız.Sonra problemli bir durumlar kaşılaşırsanız ''olmadı usta sen bizim baştan pazarlık işini bozuyorsun '' diyebilme şansınız var.Bu konuda piyasada sözlerinin eri olan iyi ustalar da bulabilmek mümkündür.
Ama herşey gibi kıymetli ustayı ve ustalığı bulunca anlamak , değerini vermek de bu işin erbatlarından birisidir.
-
Bu contanın yandığını nasıl anlıyoruz acaba?quote:
Orijinalden alıntı: vezir
üst conta için işçilik birşey tutmaz. Altı üstü birkaç civata sokülüp takılacak ve torklama yapılcak ki, zaten motor ustalarının işi budur.ama bazısı olayı sanki çok önemli bir problem olmuşçasına abartarak yüksek para kazanma yolunu açık tutmak istiyorlar.mesleğini falan sorarak bu adam ne kazanıyor diye baştan pazarlık yapanları hiç sevmem. Bu yüzden baştan sıkı kıran kırana pazarlık yapın ve ne çıkarsa bahtımıza dersen arabanda 30 tane problem çıktığını iddaaa edebiliyorlar.Bu konuda dürüst tamirci olayı herhalde 1950-60 larda kaldı.
olayın teknik boyutu üst kapak sökülmesi yanmış contanın kazınarak temizlenmesi kapak taşlama ile düzgün kaymak gibi yüzey oluşturulması ve contanın yeniden torklanarak takılmasından ibarettir.Konu dışına çıkmalarına izin vermezseniz işcilik maliyeti en fazla 50 -75 ytl civarını geçmemesi lazım.bana kalsa 10 lira taşlama 10 lira söküp takma bu işin racanudur ama biraz kar payı da koymak lazım.Her zaman motor kapak contası isteyen araç çıkmayacağı için buldularmı fırsatı kaçırmıyorlar.
birde sık rastlanan bir pazarlama tekniği olarak , seni kaçırmamak için düşük para söyleyip kapak açılınca sana gösterip , şu parça da bitmiş ,şu da problemli diyerek konsantrasyonunuzu bozmaya çaba sarfedenler olabilecektir.Belki kendilerince haklıdırlar ama her şieyin pazarlığı baştan yapılmalıdır.Bana en çok ne masraf çıkar min ne çıkar. bunu pazarlağını baştan yaparsanız.Sonra problemli bir durumlar kaşılaşırsanız ''olmadı usta sen bizim baştan pazarlık işini bozuyorsun '' diyebilme şansınız var.Bu konuda piyasada sözlerinin eri olan iyi ustalar da bulabilmek mümkündür.
Ama herşey gibi kıymetli ustayı ve ustalığı bulunca anlamak , değerini vermek de bu işin erbatlarından birisidir.
Alıntıları Göster
-
araç hararet yapma eğiliminde oluyor.En tipik belirtisidir.quote:
Orijinalden alıntı: plasmon
Bu contanın yandığını nasıl anlıyoruz acaba?
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: plasmon
Bu contanın yandığını nasıl anlıyoruz acaba?
-
arkadaşlar bende doğan var yeni kasa conta yandı kullandım biraz kapakta ezilince araba çalışmadı suyu yağa karıştırmış anlaşılma şeklide arabanı çalıştırdığında el frenquote:
Orijinalden alıntı: vezir
araç hararet yapma eğiliminde oluyor.En tipik belirtisidir.
quote:
Orjinalden alıntı: plasmon
Bu contanın yandığını nasıl anlıyoruz acaba?
Alıntıları Göster
çek egzozun sesini bi dinle zaten gariplik olduğu direk belli oluyo 1.5 gün sürer dedi usta yağı suyu antifirizi cartı curtu toplamda 200 istedi bu tofaş için doblo için ne tutar tahmin edin :D
-
90 model kartalın üst kapak contası degişti bir çok yerden fiyat aldım ankara-iskitlerde ustalar bunlar biri 200 TL dedi biri 175 dedi. Tam vazgeçtim shellin arkasındaki oto özdemirin orda birine sordum 30 TL ye yaparım dedi eywallah dedik 4 TL tiner 5 TL conta 20 TL'de işçilik verdik 29 TL ye hallettik :)) bu iş anladıgım kadarıyla tutturabildigine yani :))quote:
Orijinalden alıntı: rxalibaba
arkadaşlar bende doğan var yeni kasa conta yandı kullandım biraz kapakta ezilince araba çalışmadı suyu yağa karıştırmış anlaşılma şeklide arabanı çalıştırdığında el fren
çek egzozun sesini bi dinle zaten gariplik olduğu direk belli oluyo 1.5 gün sürer dedi usta yağı suyu antifirizi cartı curtu toplamda 200 istedi bu tofaş için doblo için ne tutar tahmin edin :D
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: gecekondu_3rdi
90 model kartalın üst kapak contası degişti bir çok yerden fiyat aldım ankara-iskitlerde ustalar bunlar biri 200 TL dedi biri 175 dedi. Tam vazgeçtim shellin arkasındaki oto özdemirin orda birine sordum 30 TL ye yaparım dedi eywallah dedik 4 TL tiner 5 TL conta 20 TL'de işçilik verdik 29 TL ye hallettik :)) bu iş anladıgım kadarıyla tutturabildigine yani :))
sızınkıne farklı bır ıslem uygulamıslar heralde 10tane cıvata sokup bı mantar conta takmak 200 olamaz bır ustanın 200 dedıgınıde dıyerı 30a yapmaz 200 dıyenlerın tesbıtı sılındır kapagı sızın deyıstırdıgınız ust kapak contası
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nazır -- 2 Mart 2010; 3:42:09 > -
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
üst conta için işçilik birşey tutmaz. Altı üstü birkaç civata sokülüp takılacak ve torklama yapılcak ki, zaten motor ustalarının işi budur.ama bazısı olayı sanki çok önemli bir problem olmuşçasına abartarak yüksek para kazanma yolunu açık tutmak istiyorlar.mesleğini falan sorarak bu adam ne kazanıyor diye baştan pazarlık yapanları hiç sevmem. Bu yüzden baştan sıkı kıran kırana pazarlık yapın ve ne çıkarsa bahtımıza dersen arabanda 30 tane problem çıktığını iddaaa edebiliyorlar.Bu konuda dürüst tamirci olayı herhalde 1950-60 larda kaldı.
olayın teknik boyutu üst kapak sökülmesi yanmış contanın kazınarak temizlenmesi kapak taşlama ile düzgün kaymak gibi yüzey oluşturulması ve contanın yeniden torklanarak takılmasından ibarettir.Konu dışına çıkmalarına izin vermezseniz işcilik maliyeti en fazla 50 -75 ytl civarını geçmemesi lazım.bana kalsa 10 lira taşlama 10 lira söküp takma bu işin racanudur ama biraz kar payı da koymak lazım.Her zaman motor kapak contası isteyen araç çıkmayacağı için buldularmı fırsatı kaçırmıyorlar.
birde sık rastlanan bir pazarlama tekniği olarak , seni kaçırmamak için düşük para söyleyip kapak açılınca sana gösterip , şu parça da bitmiş ,şu da problemli diyerek konsantrasyonunuzu bozmaya çaba sarfedenler olabilecektir.Belki kendilerince haklıdırlar ama her şieyin pazarlığı baştan yapılmalıdır.Bana en çok ne masraf çıkar min ne çıkar. bunu pazarlağını baştan yaparsanız.Sonra problemli bir durumlar kaşılaşırsanız ''olmadı usta sen bizim baştan pazarlık işini bozuyorsun '' diyebilme şansınız var.Bu konuda piyasada sözlerinin eri olan iyi ustalar da bulabilmek mümkündür.
Ama herşey gibi kıymetli ustayı ve ustalığı bulunca anlamak , değerini vermek de bu işin erbatlarından birisidir.
Maalesef bahsettiginiz rakamlarda yapacak ustalari bulmak hayal bizim icin. Sanayide taslamaya en az 100TL, iscilige de 250TL istiyorlar, trigeri, kayisi, yagi vs. 750TL'yi rahat buluyor bu islem...
Benzer içerikler
- araba benzinde neden tekler
- arka tekerden gelen tak tak sesi
- continental lastik yorum
- yiğit akü yorumları
- seyir halindeyken gelen tak tak tak sesi
- tesla iç dizayn
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X