Şimdi Ara

arabam çekişten düştü nedeni ne olabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
12.859
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 95 model şahin s var şu anda arabadan genel olarak memnunum çok bakımlı gözüm gibi bakarım alalı 6 ay felan oldu aldığımda da çok temizdi.6 ayda yaptığı masraf sadece yağı suyu gazı.ama son zamanlarda 3. vites ile çıkabildiğim dik yokuşlarda vites düşürmem gerekiyor gazı hep aynı yerden shellden alıyorum yağına suyuna dikkat ediyorum acaba sorun neden olabilir.bir fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim.hayırlı forumlar.



  • Aracı sadece ve sadece lpg ile mi kullanıyorsunuz ? Eğer öyle ise bu durumu değiştirin derim. Akşam eve varmadan 100m önce benzine geçin. Sabah benzinle çalıştırıp 1km sonra lpg ye geçin. Her 2-3 depo LPG bitirdikten sonra 20ytl lik benzin alıp bu benzini bitirin. Bundan önceki LPG li unomda böyle yaparak performansı koruyordum. Nedenini teknik olarak bilmiyorum sadece LPG taktırdığım yetkili servisin ustasının tavsiyesiydi.

    Ayrıca motor 100 bin km veya üstü ise , motorsilk 'i mutlaka uygulayın. Ben unoma eklediğimde araç yeniden doğmuş motor atikleşmişti.


    Ekleme: Debriyaj Baskı balatası ne zaman değişti ? Debriyaj baskı balatanın eskidiğini anlamak için bir yöntem biliyorum , aracı ilk hareket ettirirken silkeliyorsa büyük ihtimal eskimiştir. Bir yöntem daha vardı el freni çekerek aracı hareket ettirmeye çalışınca aracın stop etmemesi gerekiyordu ( yanılmıyorsam )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TatanQa -- 31 Ekim 2007; 22:09:45 >




  • son 1 aydır dediğinizi yapıyorum özellikle sabahları ilk çalıştırdığımda benzinle başlayıp ısınınca gaza geçiyorum.ama dediklerinizi de uygulayacağım başka önerisi olan yokmu arkadaşlar.
  • el freni çekik hareket ettirmeyi de denedim sorun olmuyor normal frenleme yapıyor baskı balata aldığımda takıldı 6 ayda eskimez galiba
  • Bunun birçok sebebi olabilir.... Muhtemel olabilecekler ;

    1- Gaz regülatörünün içi pislenmiş olabilir
    2- Hava filitresi dolmuş olabilir
    3- Ateşleme sistemin bakım isteyebilir.
    4- Gaz ayarın bozulmuştur
    5- Gaz kesicisinin içerisinde minik filitre var. O dolmuş olabilir.
    6- Karbüratör kelebeğinde sorun olabilir.

    Mesela bugün benim başıma gelen bir olay çok ilginçti. Aracımın hava filitresi çok pis idi. Yenisi ile değiştirdim. Ancak araç acayip şekilde çekişten düştü. Olayın sebebi ise karbüratöre fazla hava giriyor olması idi. Şimdi internetteki araştırmalarımın neticesinde karbüratöre gelen havayı azalmam gerektiğini öğrendim. Bu iş içinde ya koli bandı (Tipik tamircilerimizin yöntemi) veya kadın çorabı(bir forumda rastladım ilginç bişey deniyeceğim) yöntemini deniyeceğim. Ama sonuç ne olursa olsun eski hava filitresini takmıyacağım.




  • önceden 3 le gidebildiğin yerlerde 2 ye alınca bağırıyor, 3 e atınca çekmiyorsa avans ve subap ayarı yaptır.
  • hocam benimde aklıma gaz ayarı geldi çünkü yakıt da artış olmaya başladı hava filtresini de değiştireyim birde yakıt sistemini kontrol ettireyim en iyi çözüm bu gibi
  • CONTAYIDA KONTROL ETTİRMEKTE FAYDA VAR TABİKİ. GERÇİ BEYAZ DUMAN ATMA SU EKSİLTME GİBİ BELİRTİLERİ VARMI BİLMİYORUM AMA CONTADA BÜYÜK ETKEN ÇEKİŞTE.
  • LPG MARKASI NE ?
  • Debriyaj kaçırıyordur.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.