- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
SAÇ KURUTMA MAKİNASI SORUSU
20 Cevap5275 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
100 Mesaj
31 Ekim 2007; 20:00:44 

arkadaşlar saç kırutma makinelerinde nasıl oluyorda 220 voltla küçük bir motoru çalıştırabiliyoruz. o motor neden patlamıyor?. bu gerilim düşüşü nasıl sağlanıyor? teşekkürler


_____________________________

teşekkür ederim canım.


3540 Mesaj
31 Ekim 2007; 21:43:40 

Saç krutma makinelerinde gerilim düşümü gibi bir durum yoktur. bir adet rezistans ve küçük bir ac mtordan oluşur. Rezistansın güçü 1000 Watt gibi değerlerde olabilir. Motor ise 20- 30 Wattlık bir AC 220 volt motorudur.Gerilim düşümü olmaz, motorun spirleri incedir dolayısıyla daha çok spir sarılabilir. Hız ayarı ise motora seri bağlanan bir adet diyotla gerçekleştirilir. Saygılar....


 
100 Mesaj
31 Ekim 2007; 21:49:29 

yani ben saç kurutma makinsi motoruna direk 220 versem bir şey olmazmı?


_____________________________

teşekkür ederim canım.


54 Mesaj
31 Ekim 2007; 21:59:59 


quote:

Orjinalden alıntı: audiocu

Saç krutma makinelerinde gerilim düşümü gibi bir durum yoktur. bir adet rezistans ve küçük bir ac mtordan oluşur. Rezistansın güçü 1000 Watt gibi değerlerde olabilir. Motor ise 20- 30 Wattlık bir AC 220 volt motorudur.Gerilim düşümü olmaz, motorun spirleri incedir dolayısıyla daha çok spir sarılabilir. Hız ayarı ise motora seri bağlanan bir adet diyotla gerçekleştirilir. Saygılar....


hız ayarı motora seri bağlanan bi diyotla nasıl yapılıyor acaba?? yani diyotun görevi bu mu?


_____________________________



 
229 Mesaj
31 Ekim 2007; 22:04:40 


quote:

Orjinalden alıntı: evrentek

yani ben saç kurutma makinsi motoruna direk 220 versem bir şey olmazmı?


Aman öyle birsey deneme.Sac kurutma makinalarında kullanılan ısıtıcı rezistans motora ön direnç görevi yapmaktadır.Hız ayar düğmesindeki diyot da alternansın birini geçireceği için 1/2 oranında hız ve devir düşümü sağlar.
Kısacası ısıtıcı rezistans yüksek güçlü dirençdir orada motordan geçen akımı sınırlar.


_____________________________



 
192 Mesaj
31 Ekim 2007; 22:51:34 

arkadaşlar bilen konuşsun lütfen bilmeyen yanlış bilgi vermesin.

rezistans motorda ön direç görevi görür yani gerilimin 208-210V luk bir kısmı rezistans üzerinde harcanır ve ısı enerjisine dönüşür. kalan 10V luk kısmı diyot üzerinden yarım dalga olarak doğrultulur ve motorun tek yönlü olarak dönmesi sağlanır. yani yukarıda söylendiği gibi motor ne a.c akım motoru neden 220v luk bir motor değildir. denemek isteyen motoru söküp 12V ac voltaj vererek motorun nasıl kararsız bir şekilde çalıştığını görür. uzun süre tutarsa motorun sargıları yanar. zaten motorun dönemesi gibi bir durumda yoktur. motor sadece titrer.


_____________________________



12976 Mesaj
31 Ekim 2007; 22:56:47 


quote:

Orjinalden alıntı: masterabi

arkadaşlar bilen konuşsun lütfen bilmeyen yanlış bilgi vermesin.

rezistans motorda ön direç görevi görür yani gerilimin 208-210V luk bir kısmı rezistans üzerinde harcanır ve ısı enerjisine dönüşür. kalan 10V luk kısmı diyot üzerinden yarım dalga olarak doğrultulur ve motorun tek yönlü olarak dönmesi sağlanır. yani yukarıda söylendiği gibi motor ne a.c akım motoru neden 220v luk bir motor değildir. denemek isteyen motoru söküp 12V ac voltaj vererek motorun nasıl kararsız bir şekilde çalıştığını görür. uzun süre tutarsa motorun sargıları yanar. zaten motorun dönemesi gibi bir durumda yoktur. motor sadece titrer.


+1

Arkadaşın motoru yakacaklardı


_____________________________




 
2824 Mesaj
31 Ekim 2007; 23:06:02 

hayır saç kurutma makinalarında ki motorlar 12 veya 24 voltluk motordur.rezinstansın belli bir noktasından çıkış alınarak köprü diyota verilir sonra motora girer.rezinstans bir bakıma voltajı düşürür


_____________________________



 
2608 Mesaj
31 Ekim 2007; 23:14:51 

öncelikle bir motorun boyutu voltajına bağlı değildir. motorun boyutu gücü ile orantılıdır. motorun gücü arttıkça boyutuda belli bir oranda artar, gücü düştükçe boyutuda aynı oranda düşer.

yeterli bir ön dirençle led, düşük gerilimli motor veya lamba yada herhangibi birşeyi 220 volt gerilime bağlayabilirsiniz.


_____________________________

Eğer bir şey öğrenemediysen, sınavın bir anlamı yoktur.(Kral Bumi, Avatar The Last Airbender)

[DH] Öğretmenler Odasi!


 
100 Mesaj
1 Kasım 2007; 0:37:56 

arkadaşlar, saç kurutma makinaları ev tipi olanlarında resistans teli ile gerilim düşürülerek 12v dc gerilimle çalışan 500...800w ısıtıcı gücü olanlarının yanında kuaförlerin kullandıkları 1500...2200 w ısıtıcılı profesyonel sac kurutma makinalarıda var bu makinalarda 220v gerilimde çalışan daha güçlü motorlar kullanılıyor. Bu motorlarda hız ayarı diyot kullanılarak azaltılıyor...


_____________________________



3540 Mesaj
1 Kasım 2007; 0:48:58 


quote:

Orjinalden alıntı: krm-iks




+1

Arkadaşın motoru yakacaklardı


ön direnç olayı yok arkadaşlar. Böyle olrusa motor da rezistansta birbirine seri bağlanmış olur. Hadi seri bağlandı diyelim küçük bir motorun ince sargılarından 500- 1000 watt civarında bir gücü nasıl geçireceksiniz , o sargıların elbet bir noktasından kopacak. Hem motor hem de rezistans 220 voltla beslenir. motor hem statorunda (motorun sabit kısmı) hem de rotorunda (motorun hareketli kısmı) sargı bulunan AC motordur. Ben bizzat inceledim. Daha küçük sıcak hava üfleyen cihazlarda doğru akım motoru kullanılabiliyor.(Tabi bir adet diyot eklenmek suretiyle).


 
100 Mesaj
1 Kasım 2007; 1:38:49 

audiocu kardeş, ısıtma yapan dirençin bir bölümüne parelel bağlanan köprü diyotla küçük dc motor çalıştıran ev kullanımları için saç kurutma makinaları var. Tabiki bu motorlar ısıtma dırencine seri bağlı olamazlar. Bu motorların 800W/220V=3.6A taşımaları beklenemez....


_____________________________



 
2608 Mesaj
1 Kasım 2007; 7:35:39 

mtorun içinden 500 veya 1000 eaat güç geçmeyecek, o rezistans'ın harcadığı güçtür. motor ve rezistanstan ortak geçen sadece akımdır, oda normal değerdendir. zaten rezistans ön direnç olarak görev yapabildiği için ayrıca bir ön dirence ihtiyaç yoktur. elektrik kendi mantığına sahip olduğu için anlaşılması zor olabilir. onu anlamanın ilk şartı genel mantığını anlamaktır.


_____________________________

Eğer bir şey öğrenemediysen, sınavın bir anlamı yoktur.(Kral Bumi, Avatar The Last Airbender)

[DH] Öğretmenler Odasi!


1450 Mesaj
1 Kasım 2007; 8:18:12 

neden basit bir şema ile gösermiyorsunuzki,
aşağıdaki gibi olmayacakmı

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________

Dün geçti,
Yarın varmı?
Güvenme gençliğine,
Ölenler hep ihtiyarmı


 
276 Mesaj
1 Kasım 2007; 9:40:27 

helal olsun kardeşim rondo piyasadaki saçkurutma makinalarının çoğu buı şekildedir ama sadece buşekilde değil direkt 220v ile çalışan motorlularda vardır rotorda sargısı olmayan tipte ama rotorunda sargısı olanlarda var yani aslında bu konuda yazılan tüm fikirler doğru diyebilirim saçkurutmamakinasını açıp inceledikten sonra bir yargıya varmak lazım

olmaz olmaz demeden düşünmeliyiz mesela ben eski bir ütüyü tamir ederken çok şaşırmıştım adamlar ütünün şasesinden +uç almışlar resistans çalışırken bobin görevi yaptığı için 3.5 vol ürettiğini fark etmişler ve oraya 3.5 v değerinde pilotlamba takmışlar hem mantıklı hemde saçma

buyurun


_____________________________

The only thing growing is the shared information
paylaştıkça artan tekşey bilgidir cimrilik bilgiyi bitirir


 
1 Mesaj
21 Ekim 2013; 8:50:17 

Merhaba arkadaşlar
ben saç kurutma makinesini sadece soğuk hava üflemesi için residansını söktüm ama makine tamamen çalışmaz oldu şimdi o makineyi çalışır hale getirebilmem için ne yapmalıyım
ayrıca makine soğuk üfleme olayını yapabilirmiyim
şimdiden teşekkürler


_____________________________



 
558 Mesaj
21 Ekim 2013; 15:03:33 

Çizilen şemada anahtar ve diyot yanlış yere bağlı değil mi?

Anahtarı kapattığımızda diyot devreden çıkar, elektrik her zaman kolay yolu seçeceği için diyot kısa devre olur.

Diyotta yanlış gibi; motora seri bağlı olması lazım değil mi? diyot motorun hemen peşinden seri olarak gelmesi gerekmez mi?

Saygılar...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cyborg1981 -- 21 Ekim 2013; 15:04:38 >


_____________________________



756 Mesaj
26 Ekim 2013; 23:34:25 

quote:

Orijinalden alıntı: ademkgs

Merhaba arkadaşlar
ben saç kurutma makinesini sadece soğuk hava üflemesi için residansını söktüm ama makine tamamen çalışmaz oldu şimdi o makineyi çalışır hale getirebilmem için ne yapmalıyım
ayrıca makine soğuk üfleme olayını yapabilirmiyim
şimdiden teşekkürler


Aslında ben de bu sorunun cevabını merak ediyorum. tam da bu soru için araştırma yaparken bu konuya rastladım.
Benim de merak ettiğim , iyi üfleyen kuaför tipi bir fön makinesinin rezidansını (sıcak havayı) iptal edip, sadece soğuk havayı aynı güçte üflemesini, ancak bu işi 12v bir batarya'ya (dc akım) bağlı olarak yapmasını sağlayabilir miyiz? böyle bir şey mümkün olursa mangal/barbakü yakmada kullanmak istiyorum.


_____________________________



 
1 Mesaj
9 Aralık 2013; 14:22:24 

Akadaşlar mrb bendeki saç kurutma makinasının motoru arıza yaptı motoru bulamadım motorun özellikleri 17V DC bunun yerine 9V DC motoru kullanabilmem için yapılabilecek bişey varmıdır acaba? 17V DC için kullanılan diyotlar IN4007 (4 adet ) anahtarlarda ise 2 adet IN5408 diyot bulunuyor.


_____________________________



39 Mesaj
4 Kasım 2014; 9:29:54 

Benim fön makinem iyi isitmiyor artik neden acaba



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

___Yiğit___o____


668 Mesaj
4 Kasım 2014; 11:51:12 

1N54XX ler 1N40XX lerin 3 amper plan versiyonlarıdır. Bunun dışında işlevleri hemen hemen aynıdır.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

Bu mesajda bahsedilenler: Nurettin34


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Donanım / Hardware] » Elektronik » SAÇ KURUTMA MAKİNASI SORUSU
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.729