- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DOHC veya SOHC motor hakkında
29 Cevap64109 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar:
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
995 Mesaj
29 Ekim 2007; 22:58:42 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Merhaba arkadaşlar, bazı otomobil firmalarında örneğin honda civicte SOHC motor, başka bazı otomobil firmalarında Toyota - Hyundai v.s. DOHC motor var. Bu motor sistemleri nasıldır, ayrımı nedir, hangisi daha yeni nesildir. Ben pek anlamıyorum bu motor işlerinden yardımcı olursanız merakımı gidermiş olursunuz çok teşekkür ederim.


_____________________________



3736 Mesaj
29 Ekim 2007; 23:14:37 

DOHC üstten çift eksantrikli -double overhead cam(sanırım)-

SOHC üstten tek egzantrikli -single overhead cam-


yani 4 silindirli bir araba düşünürsek genelde dohc lar 16valf, sohc lar 8 valf oluyor. mesela benim imzadaki araç SOHC


_____________________________

Mobil imza versek?


79 Mesaj
29 Ekim 2007; 23:16:31 

Double Over Head Cam; DOHC
Single Over Head Cam; SOHC
Türkçesi üstten çift eksantrikli, ya da üstten tek eksantrikli.
Otomobillerin teknik özelliklerinin geçtiği birçok yerde karşılaşılan bu kısaltmalar otomobilden anlamayanların gözünü boyamak için, böyle İngilizce ve kısaltma halinde bırakılır. Ya da bu metinleri hazırlayan kişiler bunların ne olduğunu belirtmeyerek ilgi çekici hale getiriler. Bu kısaltmalar motorun supaplarının silindirin üstünde bulunan bir ya da iki eksantrik mili tarafından hareket ettirildiğini gösterir. Daha eski otomobillerde eksantrik mili silindirlerin altında bulunur ve silindirin üstünde yer alan supapları uzun itecek kolları ile hareket ettirirdi.
SOHC, yani üstten tek eksantrikli motora verilen addır
DOHC, yani üstten çift eksantrikli motora verilen addır.
SOHC ile DOHC arasındaki fark birincisinin iki supaplı ve ikincisinin de genelde 4 supaplı olmasıdır. Bazen üstten çift eksantrikli motorlar 5 supaplı da olabilmektedir.
Metin derlenerek alıntı yapılmıştır.

Yukarıdaki uzun anlatımın anlatımın neticesinde kendi yorumuma gelelim.
Neden üstten çift eksantrikli yapıya geçilmiştir. Emme ve eksoz subaplarının daha geniş olmasına karşın subap sayıları neden artırılmış?
Yeni teknoloji araçlarda yakıtın silindir daha iyi ve alınması ve yanmış gazın tam olarak dışarı atılabilmesi için bu yola gidilmiştir.
Bu sayade yakıtın özellikle enjeksiyonlu araçlarda hava yakıt karışımının daha homojen bir hal almasına ön hazırlık yapmış.

Double Over Head Cam [DOHC] daha ileri düzeydedir yani.
Bu demek değildir tek eksantrikli motor iş görmez yalnış anlaşılmasın.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 55dogan58 -- 29 Ekim 2007; 23:17:34 >


_____________________________

-Powered By dogan-


 
995 Mesaj
30 Ekim 2007; 11:40:29 

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Şimdi olayı daha iyi anladım. Saygılarımı sunuyorum.


_____________________________



79 Mesaj
31 Ekim 2007; 0:21:42 

Aydınlatabildiysek ne mutlu.


_____________________________

-Powered By dogan-


 
511 Mesaj
31 Ekim 2007; 21:21:30 

Ben de hem foruma açan dostumuza hem de uzman görüşleri ile anlatan kardeşimize teşekkür edrim bende merak eder dudurdum açıkçası hepimiz faydalandık


_____________________________

doğruların kaderidir yanlızlık oyüzden kargalar sürüyle kartallar yanlız gezer


564 Mesaj
4 Kasım 2007; 23:32:04 

Benim araba hyundai 1.3 Sohc motor var.
Ancak 12 valfli.
Ben 8 emme , 4 egzost diye biliyorum.
Yanlış mı biliyorum?
8 emme valfine tek egzantiriğemi koymuşlar??


_____________________________



 
186 Mesaj
7 Kasım 2007; 21:29:17 

dohc motorlar sohc motordan daha performanslı ve yakıt bakımındanda daha ekonomik


_____________________________



 
2218 Mesaj
7 Kasım 2007; 22:17:27 

birde ohc motorlarmı vardı yanlış hatırlamıyorsam onlar nedir ? bir soru daha sohc olup 16 ventilli olan arabalarda var mıdır ?anladığım kadarıyla en iyi motor dohc


_____________________________



263 Mesaj
17 Kasım 2007; 22:43:05 

honda lar hep tek eksantikmili ve 16 vdir.. hyundai ler benz tek eks.milli olan 1.3 1.5 2.5v6 çift olan 1.4 1.6 2.0 dizel tek h100 1.5 1.6 çift 1.4 2.5


_____________________________

2005 scenic exception 1.6 16v


2996 Mesaj
18 Kasım 2007; 13:10:14 


quote:

Orjinalden alıntı: karamurat39

honda lar hep tek eksantikmili ve 16 vdir.. hyundai ler benz tek eks.milli olan 1.3 1.5 2.5v6 çift olan 1.4 1.6 2.0 dizel tek h100 1.5 1.6 çift 1.4 2.5



"honda lar hep tek eksantikmili" burda yanlışın var.bazı hondalar dohc.adı üstünde Double Over Head Camshaft.çift var bazılarında


_____________________________

2005 Nissan Primera Tekna + 2006 Renault Scenic II Privillage 1.6 BVA
www.nissanclubtr.com


13017 Mesaj
8 Eylül 2010; 20:03:25 

16 valve deriz ya supap sayısı yani. çift egzantrik mili olunca 16v oluyor genelde fakat bu supap ların tam olarak görevi nedir acaba? bide bujiler supapların arasına denk geliyor dimi?


_____________________________

Çocukken her akşam yatmadan önce Tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim. Bir gün Tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım. Ertesi gün gittim kendime yeni bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce Tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim.


4034 Mesaj
8 Eylül 2010; 20:42:21 

dohc olanlar en az 16v olur.. sohclar ise 6-8-12-16v..
mesela benim eski araba 16v sohc vtec idi;civic es..şu anki sohc 6v-3 silindir tdi..civicden önceki cliio 1.4 sohc 8 valf idi..hyundai grubu ,sohc 12 valf kullanır bazı modellerde..vw, dohc 20v kullanır 4 siilindir üzerinde,4x3=12 emme+ 4x2=8 eksoz olmak üzere eski 1.8 blokta.. atmosferikte ne kadar sübap varsa üst devirlerde o kadar iyi,turbo ise farketmez;bkz.imzam genelde 8v olanlar alt devirlerde daha etkin olur,üstlerde zayıflar,
16lar ise üstlerde daha iyi ama altlarda daha nazlı.. işin içine vtec girince ise kesinlikle dohc olmalı,fabrikasyon sohclar yakıt ekonomisi için iyidir daha çok..


_____________________________

2015 kangoo extrem 1.5dci90 inceleme


13017 Mesaj
8 Eylül 2010; 20:54:01 


quote:

Orijinalden alıntı: rallier_61

dohc olanlar en az 16v olur.. sohclar ise 6-8-12-16v..
mesela benim eski araba 16v sohc vtec idi;civic es..şu anki sohc 6v-3 silindir tdi..civicden önceki cliio 1.4 sohc 8 valf idi..hyundai grubu ,sohc 12 valf kullanır bazı modellerde..vw, dohc 20v kullanır 4 siilindir üzerinde,4x3=12 emme+ 4x2=8 eksoz olmak üzere eski 1.8 blokta.. atmosferikte ne kadar sübap varsa üst devirlerde o kadar iyi,turbo ise farketmez;bkz.imzam genelde 8v olanlar alt devirlerde daha etkin olur,üstlerde zayıflar,
16lar ise üstlerde daha iyi ama altlarda daha nazlı.. işin içine vtec girince ise kesinlikle dohc olmalı,fabrikasyon sohclar yakıt ekonomisi için iyidir daha çok..


baya güzel bilgiler vermissin. 20v araca 1.8T motorlu passat ı örnek verebiliriz sanırım.
fakat ben hala supap ın görevini ögrenemedim


_____________________________

Çocukken her akşam yatmadan önce Tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim. Bir gün Tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım. Ertesi gün gittim kendime yeni bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce Tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim.


4034 Mesaj
8 Eylül 2010; 21:29:19 

(foto alıntıdır)
1

resim açıklamaya mahal bırakmıyor..karşılıklı çapraz duran iki yayın içinden geçen pim ve altta ucuna bütünleşik kapakçıklar sübap pim-şapkaları oluyor.. bunlardan bir grup(örneğin soldaki) silindirin içine temiz havayı doldurmak için açılır diğeri kapalıyken,emme zamanı aşamasında..diğer grup da eksoz zamanı aşamasında yanmış gazı tahliye etmek için açılır..ikisi de aynı anda açık olmaz,kapalı olabilir ;o da sıkıştırma ve iş zamanında..üstte gördüğün iki adet yuvarlak ise egzantrik milidir..ayrıca bu motor da dohc ,iki mil olduğundan dolayı..


_____________________________

2015 kangoo extrem 1.5dci90 inceleme


13017 Mesaj
8 Eylül 2010; 22:03:09 

@rallier_61;

saolasın cok güzel canlandı kafamda daha iyi bir anlatım olamazdı


_____________________________

Çocukken her akşam yatmadan önce Tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim. Bir gün Tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım. Ertesi gün gittim kendime yeni bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce Tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim.


 
4 Mesaj
13 Aralık 2010; 23:34:55 

MERHABA ARKADAŞLAR BENİM ARABA HYUNDAİ ELENTRA 1.8 GLS
ARACIMIN MOTORU DOHC MOTOR AYNI ZAMANDA ECU Multi DİYE BİŞEY YAZIYOR VE 150 BEYGİR DİYORLAR AMA BEN Bİ TÜRLÜ BEYGİRİNİN TAM OLARAK KAÇ OLDUĞUNU BİLEMİYORUM RUHSATTA DA YAZMIYOR BUNU NASIL ÖĞRENEBİLİRİM? YARCIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM...


_____________________________



13017 Mesaj
13 Aralık 2010; 23:41:49 


quote:

Orijinalden alıntı: mehmetalicis
MERHABA ARKADAŞLAR BENİM ARABA HYUNDAİ ELENTRA 1.8 GLS
ARACIMIN MOTORU DOHC MOTOR AYNI ZAMANDA ECU Multi DİYE BİŞEY YAZIYOR VE 150 BEYGİR DİYORLAR AMA BEN Bİ TÜRLÜ BEYGİRİNİN TAM OLARAK KAÇ OLDUĞUNU BİLEMİYORUM RUHSATTA DA YAZMIYOR BUNU NASIL ÖĞRENEBİLİRİM? YARCIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM...

dyno testi yaptırırsan herseyini ölcerler hocam.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


1338 Mesaj
13 Aralık 2010; 23:51:05 

Kaç model belirtmemişsiniz ama eski kasa elantralar 1.8 için 128 beygir, yeni kasalar ise 148 beygir...


_____________________________

2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6

"Beni kimsecikler okşamaz madem,
Öp beni alnımdan, sen öp seccâdem."
N.F.K.


146 Mesaj
13 Ocak 2011; 22:08:19 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_4G9_engine linkteki 4g92 sohc 16 valve aracım olan protonun motorudur. 16 valfli eksantirigi altta açıklanan (link için konuştum burada) avrupa arabalardan farklı olarak 113 değil 94 beygirdir tork 135 max ama dikkat ederseniz sıkıştırma oranı olarak dohc olan aynı motorbloguna sahip araçlar daha fazla orana sahip dolayısıyla daha fazla beyğir ve tork var yani dohc buradan daha iyi bir teknoloji olduğunu kanıtlıyor ki bu motor blogunu volvo s40 gibi araçlar dahi kullanmış aralarında ,motor kapagı eksantrik yapısı farkı ne kadar fark yaratıyor görünüz.bence süper bir teknoloji



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadirkayik -- 13 Ocak 2011; 22:11:19 >


_____________________________


// Avuç İçi İle Direksiyon Çevirenler Kulübü \\


 
241 Mesaj
3 Aralık 2011; 21:41:24 

arkadaşlar otomobil almak istiyorum benim için en önemli olan motor konusu o yüzden bu konu altında bir soru sormak istiyorum. şimdi almak istedigim araçta 2 farklı motor seçeneği var. bunlardan 1 tanesi 1.6 sohc motor digeri ise 1.6 dohc motor sizce hangisi daha avantajlıdır. ben bunu ögrenmek istiyorum. sohc üstten tek eksantirikli dohc üstten çift eksantirikli bunu biliyorum. ama yakıt tüketimi - performans - motor omrü gibi konularda yardımcı olabilir misiniz.


_____________________________

2008 RENAULT KANGOO 1.5 DCİ MULTİX AUTH. YILDIZ GRİ
2004 RENAULT MEGANE 2 1.6 16V DYNAMİQUE +TECHNO PACK + EXECUTİVE PACK ÇAĞLA YEŞİLİ



http://www.trafikhareketi.org


 
995 Mesaj
11 Şubat 2012; 22:23:53 

quote:

Orijinalden alıntı: ahk52

arkadaşlar otomobil almak istiyorum benim için en önemli olan motor konusu o yüzden bu konu altında bir soru sormak istiyorum. şimdi almak istedigim araçta 2 farklı motor seçeneği var. bunlardan 1 tanesi 1.6 sohc motor digeri ise 1.6 dohc motor sizce hangisi daha avantajlıdır. ben bunu ögrenmek istiyorum. sohc üstten tek eksantirikli dohc üstten çift eksantirikli bunu biliyorum. ama yakıt tüketimi - performans - motor omrü gibi konularda yardımcı olabilir misiniz.

1,6 sohc olan sanırım honda civic diğeri nedir? Yahut her iki aracın modelini de söyler misin? Honda civiclerde sohc motor var 1,6 125 bg ama çoğu dohc olan 1,6 motorlardan daha performansıldır şahsi düşüncem... Saygılar...


_____________________________



 
38 Mesaj
13 Aralık 2013; 13:36:20 

quote:

Orijinalden alıntı: 55dogan58

Double Over Head Cam; DOHC
Single Over Head Cam; SOHC
Türkçesi üstten çift eksantrikli, ya da üstten tek eksantrikli.
Otomobillerin teknik özelliklerinin geçtiği birçok yerde karşılaşılan bu kısaltmalar otomobilden anlamayanların gözünü boyamak için, böyle İngilizce ve kısaltma halinde bırakılır. Ya da bu metinleri hazırlayan kişiler bunların ne olduğunu belirtmeyerek ilgi çekici hale getiriler. Bu kısaltmalar motorun supaplarının silindirin üstünde bulunan bir ya da iki eksantrik mili tarafından hareket ettirildiğini gösterir. Daha eski otomobillerde eksantrik mili silindirlerin altında bulunur ve silindirin üstünde yer alan supapları uzun itecek kolları ile hareket ettirirdi.
SOHC, yani üstten tek eksantrikli motora verilen addır
DOHC, yani üstten çift eksantrikli motora verilen addır.
SOHC ile DOHC arasındaki fark birincisinin iki supaplı ve ikincisinin de genelde 4 supaplı olmasıdır. Bazen üstten çift eksantrikli motorlar 5 supaplı da olabilmektedir.
Metin derlenerek alıntı yapılmıştır.

Yukarıdaki uzun anlatımın anlatımın neticesinde kendi yorumuma gelelim.
Neden üstten çift eksantrikli yapıya geçilmiştir. Emme ve eksoz subaplarının daha geniş olmasına karşın subap sayıları neden artırılmış?
Yeni teknoloji araçlarda yakıtın silindir daha iyi ve alınması ve yanmış gazın tam olarak dışarı atılabilmesi için bu yola gidilmiştir.
Bu sayade yakıtın özellikle enjeksiyonlu araçlarda hava yakıt karışımının daha homojen bir hal almasına ön hazırlık yapmış.

Double Over Head Cam [DOHC] daha ileri düzeydedir yani.
Bu demek değildir tek eksantrikli motor iş görmez yalnış anlaşılmasın.



Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, bizleri aydınlattınız.


_____________________________

<º))))><.·´¯`·.(SEYYAH)¸.·´¯`·.¸><((((º>


 
995 Mesaj
13 Aralık 2013; 13:59:15 

Vay be konuyu 2007 yılında açmışım, köprüden çok sular akmış bu geçen zamanda. Ama bu motorlar hala güncelliğni koruyorlar 6 yıl geçmiş aradan...


_____________________________



 
4 Mesaj
6 Şubat 2014; 20:38:09 

merhaba siteye yenı üye oldum fazla bılgım yok ama bı sorum olacaktı babam araba almak ıstıyorum 40 yasında kendisi daha yenı araba kullanmasını öğrenecek 94 model kia sephia almayı dusunuyorum nasıl sızce 7bın ıstıyorlar


_____________________________



 
25 Mesaj
5 Eylül 2014; 17:51:25 

quote:

Orijinalden alıntı: rallier_61

(foto alıntıdır)
1

resim açıklamaya mahal bırakmıyor..karşılıklı çapraz duran iki yayın içinden geçen pim ve altta ucuna bütünleşik kapakçıklar sübap pim-şapkaları oluyor.. bunlardan bir grup(örneğin soldaki) silindirin içine temiz havayı doldurmak için açılır diğeri kapalıyken,emme zamanı aşamasında..diğer grup da eksoz zamanı aşamasında yanmış gazı tahliye etmek için açılır..ikisi de aynı anda açık olmaz,kapalı olabilir ;o da sıkıştırma ve iş zamanında..üstte gördüğün iki adet yuvarlak ise egzantrik milidir..ayrıca bu motor da dohc ,iki mil olduğundan dolayı..


mukemmel resim mukemmel acıkla için teşekkürler


_____________________________



 
25 Mesaj
5 Eylül 2014; 17:52:59 

quote:

Orijinalden alıntı: alp___

Vay be konuyu 2007 yılında açmışım, köprüden çok sular akmış bu geçen zamanda. Ama bu motorlar hala güncelliğni koruyorlar 6 yıl geçmiş aradan...

konuyu actıgın ve bızım aydınlanmamızı sagladıgın ıcın sana ayrı tesekkurler arkadaşım


_____________________________



 
2 Mesaj
12 Haziran 2015; 22:42:57 

Ruhsatta ..v yazar o sayı çarpı 1.6
@Angelica



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
2 Mesaj
12 Haziran 2015; 22:44:32 

Ruhsatta ..v yazar o sayı çarpı 1.6



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



13017 Mesaj
12 Haziran 2015; 23:32:12 


quote:

Orijinalden alıntı: sefauur07

Ruhsatta ..v yazar o sayı çarpı 1.6
@Angelica

Aradan 5 sene gecmis. Bu surecte motoru tepeden tirnaga cizebilecem duruma geldim. O zaman sordugum sorular cok acemiycemis ama verdigin cevap hangi soruma cevap cozemedim.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Çocukken her akşam yatmadan önce Tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim. Bir gün Tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım. Ertesi gün gittim kendime yeni bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce Tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim.
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]

Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön

 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.469