HONDA OTOMATİK ŞANZIMAN HAKKINDA GÖRÜŞ...
48 Cevap27617 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


354 Mesaj
28 Ekim 2007; 21:49:09 

Arkadaşlar, Honda otomatik şanzımanı hakkında bilgi almak istiyorum. Otomatikler çok farklı özelliklere sahip olduğu ve Honda otomatik şanzımanı hakkında bilgi almak amacıyla bu başlığı açtım. 25-30 bin YTL civarında otomatik bir sedan araba alacağım. Sıfır araç ta alabilirim. Ancak otomatik olacak. Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler...


_____________________________

ADANALIYIK ALLAHIN ADAMIYIK ...


530 Mesaj
28 Ekim 2007; 21:52:31 

dakika 1 gol 1 hemen cevap veriyim;
özel bir şirkette çalışıyorum ve bir gün müşteriye gittim adam izmirde çok ünlü otomatik şanzumancı!!alman araçları dahil hiçbir ülkenin japonlar kadar kaliteli ve dayanıklı otomatik yapamadığını söyledi bilgi olsun..honda zaten gayet iyidir...


_____________________________

70'lik ve beşiktaş..


2321 Mesaj
29 Ekim 2007; 15:18:14 

quote:

Orjinalden alıntı: nouma35

dakika 1 gol 1 hemen cevap veriyim;
özel bir şirkette çalışıyorum ve bir gün müşteriye gittim adam izmirde çok ünlü otomatik şanzumancı!!alman araçları dahil hiçbir ülkenin japonlar kadar kaliteli ve dayanıklı otomatik yapamadığını söyledi bilgi olsun..honda zaten gayet iyidir...

+ hondalar dunyadakı en kalıtelı otomatık sanzumana sahıp araclar



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi night_33 -- 29 Ekim 2007; 15:18:17 >


_____________________________

The Power of Dreams Honda

2005 CİVİC LS,GÜMÜŞ GRİ " 1600 cc 110 hp "


 
1771 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
PRND
29 Ekim 2007; 16:10:23 


quote:

Orjinalden alıntı: nouma35

dakika 1 gol 1 hemen cevap veriyim;
özel bir şirkette çalışıyorum ve bir gün müşteriye gittim adam izmirde çok ünlü otomatik şanzumancı!!alman araçları dahil hiçbir ülkenin japonlar kadar kaliteli ve dayanıklı otomatik yapamadığını söyledi bilgi olsun..honda zaten gayet iyidir...



Katılıyorum Honda otomatik şanzuman konusunda çok çok iyi Geçen yıl "EN ÇOK OTOMATİK SATAN MARKA" Honda seçildi.


_____________________________

2014 TOYOTA COROLLA ADVANCE 1.4d 4d İNCİ BEYAZI


2127 Mesaj
29 Ekim 2007; 17:35:07 

1.dünyanın en iyi otomatik şanzıman üreticisi 2.dünyanın en iyi motor üreticisi 3.dizelleri kıskandıran yakıt ekonomisi


_____________________________





7189 Mesaj
29 Ekim 2007; 18:41:21 

quote:

Orjinalden alıntı: night_33

quote:

Orjinalden alıntı: nouma35

dakika 1 gol 1 hemen cevap veriyim;
özel bir şirkette çalışıyorum ve bir gün müşteriye gittim adam izmirde çok ünlü otomatik şanzumancı!!alman araçları dahil hiçbir ülkenin japonlar kadar kaliteli ve dayanıklı otomatik yapamadığını söyledi bilgi olsun..honda zaten gayet iyidir...

+ hondalar dunyadakı en kalıtelı otomatık sanzumana sahıp araclar

honda civic hb lerde kullanılan i-shift amt de en kötüsü onuda belirtelim.
araba sollarken kick-down yaptığınızda vites yükselten bir otomatik vites hiç duyulmamıştır.bunu 3 farklı honda i-shift ile yaşadım.aman uzak olsun dedim.çok tehlikeli ve sorunlu bir otomatik sanzıman.genelleme yapmayın!!!!!



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheGate -- 29 Ekim 2007; 18:41:30 >


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


5968 Mesaj
29 Ekim 2007; 19:03:59 

o fiyatlara bir jazz alınabilir
evet hondalar otomatikte çok iyidir
fiat speedgear da süperdir
çünki şanzımanını japonlar yapmıştır ;)


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


 
2049 Mesaj
29 Ekim 2007; 23:07:47 

City'deki CVT harika. Konforu, yakıt tüketimi, tepkisi falan mükemmel. Diğerlerini bilmiyorum.


_____________________________

2012 Citroén C4 Exclusive MCP + Cam tavan


 
1771 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
PRND
29 Ekim 2007; 23:55:17 

quote:

Orjinalden alıntı: TheGate

quote:

Orjinalden alıntı: night_33

quote:

Orjinalden alıntı: nouma35

dakika 1 gol 1 hemen cevap veriyim;
özel bir şirkette çalışıyorum ve bir gün müşteriye gittim adam izmirde çok ünlü otomatik şanzumancı!!alman araçları dahil hiçbir ülkenin japonlar kadar kaliteli ve dayanıklı otomatik yapamadığını söyledi bilgi olsun..honda zaten gayet iyidir...

+ hondalar dunyadakı en kalıtelı otomatık sanzumana sahıp araclar

honda civic hb lerde kullanılan i-shift amt de en kötüsü onuda belirtelim.
araba sollarken kick-down yaptığınızda vites yükselten bir otomatik vites hiç duyulmamıştır.bunu 3 farklı honda i-shift ile yaşadım.aman uzak olsun dedim.çok tehlikeli ve sorunlu bir otomatik sanzıman.genelleme yapmayın!!!!!


Evet arkadaşımız haklı. i-shift berbat. Çünkü otomatik değil. Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Debriyaj motordan bir robot vasıtasıyla harekete geçiriliyor. Mantık manuel mantığı olduğu için Kick-down yapamıyosunuz. Dolayısıyla gaza köklediğinizde araç otomatiklerin aksine vites yükseltiyor. Bu tip şanzumanlar otomatik olarak düşünüldüğü ve öyle kullanıldığı için çok sorun olmuştur. Aynı şekilde Ford'da ASM , Opelde EASYTRONİC, Mitsubishi'de AMT, FİAT'TA Dualogic ,RENAULT'DA QUICKSHIFT,Toyota'da MMT, Citroen'de Sensodrive ve MCP, Alfa'da Selessspeed, vs. Şanzumanlar var. Bu şanzumanları dikkatli kullanmak gerek. Yoksa başınız sıkça ağrır. bilginize..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tracksin -- 30 Ekim 2007; 0:00:40 >


_____________________________

2014 TOYOTA COROLLA ADVANCE 1.4d 4d İNCİ BEYAZI


7189 Mesaj
30 Ekim 2007; 0:02:45 


quote:

Orjinalden alıntı: tracksin
Evet arkadaşımız haklı. i-shift berbat. Çünkü otomatik değil. Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Debriyaj motordan bir robot vasıtasıyla harekete geçiriliyor. Mantık manuel mantığı olduğu için Kick-down yapamıyosunuz. Dolayısıyla gaza köklediğinizde araç otomatiklerin aksine vites yükseltiyor. Bu tip şanzumanlar otomatik olarak düşünüldüğü ve öyle kullanıldığı için çok sorun olmuştur. Aynı şekilde Ford'da ASM , Opelde EASYTRONİC, Mitsubishi'de AMT, Toyota'da MMT, Citroen'de Sensodrive ve MCP, Alfa'da Selessspeed, vs. Şanzumanlar var. Bu şanzumanları dikkatli kullanmak gerek. Yoksa başınız sıkça ağrır. bilginize..


hocam aynı ayar şanzımanlardan DSG de kullandım hemde honda civc hb i test ettiğim yollarda.onda kick-down yaptığında alet vites düşürüyor.hondanınki gibi saçmalamıyor.yani hepsi aynı değil.MMT de kullandım ama kick-down denemek hiç aklıma gelmedi.ondada durum honda ile aynımı? bak dediğin genelleme DSG de tutumuyor ama.easytronic filan nasıl bilmiyorum ama


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


 
1771 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
PRND
30 Ekim 2007; 0:14:46 


quote:

Orjinalden alıntı: TheGate


quote:

Orjinalden alıntı: tracksin
Evet arkadaşımız haklı. i-shift berbat. Çünkü otomatik değil. Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Debriyaj motordan bir robot vasıtasıyla harekete geçiriliyor. Mantık manuel mantığı olduğu için Kick-down yapamıyosunuz. Dolayısıyla gaza köklediğinizde araç otomatiklerin aksine vites yükseltiyor. Bu tip şanzumanlar otomatik olarak düşünüldüğü ve öyle kullanıldığı için çok sorun olmuştur. Aynı şekilde Ford'da ASM , Opelde EASYTRONİC, Mitsubishi'de AMT, Toyota'da MMT, Citroen'de Sensodrive ve MCP, Alfa'da Selessspeed, vs. Şanzumanlar var. Bu şanzumanları dikkatli kullanmak gerek. Yoksa başınız sıkça ağrır. bilginize..


hocam aynı ayar şanzımanlardan DSG de kullandım hemde honda civc hb i test ettiğim yollarda.onda kick-down yaptığında alet vites düşürüyor.hondanınki gibi saçmalamıyor.yani hepsi aynı değil.MMT de kullandım ama kick-down denemek hiç aklıma gelmedi.ondada durum honda ile aynımı? bak dediğin genelleme DSG de tutumuyor ama.easytronic filan nasıl bilmiyorum ama


Hocam DGS o şanzumanlar gibi manuelden otomatikleştirilmiş değil. Dikkat ederseniz DGS de yine "P-R-N-D-S" Konumları var. "D" konumu otomatik olarak aracın viteslerini değiştiriyo. DGS de sistem farklı. Ama diğer saydığım tüm şanzumanlar manuelden otomatikleştirilmiş. Ve deneyip bakın hiçbiri kick-down yapmaz. Gaza basınca devire göre robot debriyaja basar vitesi büyütür. Baktınız arıza veriyo Robotu motordan çıkarıp dövün sorun çözülür


_____________________________

2014 TOYOTA COROLLA ADVANCE 1.4d 4d İNCİ BEYAZI


5968 Mesaj
30 Ekim 2007; 0:19:45 

dsg otomatikleştirilmiş düz şanzıman değil
en azından ben hiç çift kavramalı düz şanzıman duymadım


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


7189 Mesaj
30 Ekim 2007; 0:21:25 


quote:

Orjinalden alıntı: tracksin

Hocam DGS o şanzumanlar gibi manuelden otomatikleştirilmiş değil. Dikkat ederseniz DGS de yine "P-R-N-D-S" Konumları var. "D" konumu otomatik olarak aracın viteslerini değiştiriyo. DGS de sistem farklı. Ama diğer saydığım tüm şanzumanlar manuelden otomatikleştirilmiş. Ve deneyip bakın hiçbiri kick-down yapmaz. Gaza basınca devire göre robot debriyaja basar vitesi büyütür. Baktınız arıza veriyo Robotu motordan çıkarıp dövün sorun çözülür

hocam VW nin DSG içinde robotlik vites diyorlar.ondada iki motor varmış.daha hızlı vites geçmesinin ve daha seri olmasınında nedeni o diyorlar.yani çalışkan iki robotlu vites hondanın robotuda asimo gibi uyuşuk galiba

birde hocam akşam akşam robotlarla başımızı belaya sokma sende.dayakçı hoca ilan ederler sonra beni


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


7189 Mesaj
30 Ekim 2007; 0:25:45 

quote:

Orjinalden alıntı: okyaypay

dsg otomatikleştirilmiş düz şanzıman değil
en azından ben hiç çift kavramalı düz şanzıman duymadım

hocam dediğinin tam tersi.DSG için SMT nin gelişmişi diyorlar.bende robotik viteslerle aynı sınıfta olduğunu düşünüyorum
ingilizcesi olan varsa alttakini bir okursa daha iyi olur galiba
The DSG is a development of the sequential manual transmission (SMT), which is essentially a fully-automated manual transmission with a computer-controlled clutch.

http://cars.about.com/o...ow/a/ag_howDSGworks.htm



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheGate -- 30 Ekim 2007; 0:26:51 >


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


 
1771 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
PRND
30 Ekim 2007; 0:50:16 

dgs şanzıman tam olarak o dediğim şanzımanlardan değil hocam.Çift kavramalı arkadaşın dediği gibi. Ben otomatik vitesi çok seviyorum.otomatik alacaksan CVT den şaşmıycaksın. Sırf bu şanzımanı için yeni jazz'ı bekliyorum.Şimdiki jazzdada var CVT ve City'de. Gerçekten harika bir şanzıman. Hızlanmaya hiç bi olumsuz etkisi yok.aksine harika hızlanıyo. Ben direksiyondan KUMANDALI "CVT" JAZZ KULLANDIM HARİKAYDI. Direksiyon üzerindeki yuvarlak düğmeyle manuel veya otomatiğe geçiliyo.vites değiştirme kumandaları direksiyonun arkasında sağ ve solda. fakat City'de bu kulakçıklar nerde? ben göremedim?


_____________________________

2014 TOYOTA COROLLA ADVANCE 1.4d 4d İNCİ BEYAZI


 
2049 Mesaj
30 Ekim 2007; 2:32:23 


quote:

Orjinalden alıntı: tracksin

dgs şanzıman tam olarak o dediğim şanzımanlardan değil hocam.Çift kavramalı arkadaşın dediği gibi. Ben otomatik vitesi çok seviyorum.otomatik alacaksan CVT den şaşmıycaksın. Sırf bu şanzımanı için yeni jazz'ı bekliyorum.Şimdiki jazzdada var CVT ve City'de. Gerçekten harika bir şanzıman. Hızlanmaya hiç bi olumsuz etkisi yok.aksine harika hızlanıyo. Ben direksiyondan KUMANDALI "CVT" JAZZ KULLANDIM HARİKAYDI. Direksiyon üzerindeki yuvarlak düğmeyle manuel veya otomatiğe geçiliyo.vites değiştirme kumandaları direksiyonun arkasında sağ ve solda. fakat City'de bu kulakçıklar nerde? ben göremedim?

Yeni City'de direksiyon değişti ama eskisinde vites düğmeleri aşağıdaki gibi. Kırmızı düğme otomatik/manuel geçişi, sarılar ise +/- değiştirme için.





Ekteki dosya (1)


_____________________________

2012 Citroén C4 Exclusive MCP + Cam tavan


5968 Mesaj
30 Ekim 2007; 9:04:34 


quote:

Orjinalden alıntı: TheGate

quote:

Orjinalden alıntı: okyaypay

dsg otomatikleştirilmiş düz şanzıman değil
en azından ben hiç çift kavramalı düz şanzıman duymadım

hocam dediğinin tam tersi.DSG için SMT nin gelişmişi diyorlar.bende robotik viteslerle aynı sınıfta olduğunu düşünüyorum
ingilizcesi olan varsa alttakini bir okursa daha iyi olur galiba
The DSG is a development of the sequential manual transmission (SMT), which is essentially a fully-automated manual transmission with a computer-controlled clutch.

http://cars.about.com/o...ow/a/ag_howDSGworks.htm



eee ? ne demişim de hangi dediğimin tersiymiş?

dsg nin anlamında şu yazıyor bu arada
gelişmiş sıralı manuel şanzıman
düz şanzıman değil yani , sıralı !!!


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


279 Mesaj
30 Ekim 2007; 16:44:26 

Vermiş olduğunuz fiyat aralığında CVT bir Jazz alabilirsiniz.

CVT (Continuosly Varible Transmission) yani "sürekli değişken şanzıman" olarak adlandırılan bu sistemde vites kademeleri mevcut değildir.
CVT'de vites değişimlerini hissetmezsiniz tersine kalkıştan tam hıza kadar düzgün, aşamasız performans elde edersiniz.
CVT sistemli araçlar hem otomatik hem de gerektiğinde manuel kullanılır ki Jazz'da manuel modda 7 ileri vites seçeneği mevcuttur.

Jazz'ın donanımları da, segmentindeki diğer araçları gölgede bırakacak kadar fazla.


_____________________________

A+ sınıfı nofrost buzdolabı Arçelik, A++ 1200 devir elektronik çamaşır makinesi Arçelik, otomatik emniyetli buharlı ütü Philips, 37 ekran uzaktan kumandalı TV Sony, VCD + MP3 player, çok fonksiyonlu mutfak robotu Moulinex, dakikada 1800 devir vantilatör Raks, 1400 Watt elektrikli süpürge Arçelik ama uçmuyo, 21 inç jant 21 vites çift amortisör Biyanki daa bisikleti, İtalyan Malı full takım elbise


 
1771 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
PRND
1 Kasım 2007; 0:53:31 


quote:

Orjinalden alıntı: oflazca


quote:

Orjinalden alıntı: tracksin

dgs şanzıman tam olarak o dediğim şanzımanlardan değil hocam.Çift kavramalı arkadaşın dediği gibi. Ben otomatik vitesi çok seviyorum.otomatik alacaksan CVT den şaşmıycaksın. Sırf bu şanzımanı için yeni jazz'ı bekliyorum.Şimdiki jazzdada var CVT ve City'de. Gerçekten harika bir şanzıman. Hızlanmaya hiç bi olumsuz etkisi yok.aksine harika hızlanıyo. Ben direksiyondan KUMANDALI "CVT" JAZZ KULLANDIM HARİKAYDI. Direksiyon üzerindeki yuvarlak düğmeyle manuel veya otomatiğe geçiliyo.vites değiştirme kumandaları direksiyonun arkasında sağ ve solda. fakat City'de bu kulakçıklar nerde? ben göremedim?

Yeni City'de direksiyon değişti ama eskisinde vites düğmeleri aşağıdaki gibi. Kırmızı düğme otomatik/manuel geçişi, sarılar ise +/- değiştirme için.






Hocam teşekkür ederim City direksiyonuda jazz'ınki gibi oldu ozaman şuan?


_____________________________

2014 TOYOTA COROLLA ADVANCE 1.4d 4d İNCİ BEYAZI


7189 Mesaj
1 Kasım 2007; 2:19:35 

quote:

Orjinalden alıntı: okyaypay


quote:

Orjinalden alıntı: TheGate

quote:

Orjinalden alıntı: okyaypay

dsg otomatikleştirilmiş düz şanzıman değil
en azından ben hiç çift kavramalı düz şanzıman duymadım

hocam dediğinin tam tersi.DSG için SMT nin gelişmişi diyorlar.bende robotik viteslerle aynı sınıfta olduğunu düşünüyorum
ingilizcesi olan varsa alttakini bir okursa daha iyi olur galiba
The DSG is a development of the sequential manual transmission (SMT), which is essentially a fully-automated manual transmission with a computer-controlled clutch.

http://cars.about.com/o...ow/a/ag_howDSGworks.htm



eee ? ne demişim de hangi dediğimin tersiymiş?

dsg nin anlamında şu yazıyor bu arada
gelişmiş sıralı manuel şanzıman
düz şanzıman değil yani , sıralı !!!

DSG otomotikleştirilmiş düz şanzıman dedim.sen değil dedin.
yazıda fully-automated manual transmission with a computer-controlled clutch diyor
bilgisayar kontrollü kavrama ile tamamen otomatikleştirilmiş düz şanzıman diyor yani.................



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheGate -- 1 Kasım 2007; 2:19:55 >


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


5968 Mesaj
1 Kasım 2007; 8:50:25 

ama değil .

bana bir tane çift kavramalı düz şanzıman göster tamam haklısın diyim.

dsg ile multimode u , easytroniği aynı kefeye koydun ya bravo yani.

şurada bol miktarda bilgi bulabilirsin.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 1 Kasım 2007; 9:01:10 >


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


3170 Mesaj
4 Kasım 2007; 11:42:48 

huseyinn06 arkadaşım, ben de bu konu hakkında bir soru sarabilir miyim?yeni konu açmayayım yani.

arkadaşlar şimdi babama birisi araba söylemiş.civic 1,6 otomatik.2007 model.elegance mı premium mu bilmiyorum.
otomatiği iyi midir?ve direksiyondan vites değiştirme imkanı sağlıyormuş sanırım.bu nasıl oluyor.düğme olarak mı yoksa direksiyonun arkasından mı.el gazı varmış bir de?


_____________________________

_____________________________

_____________________________




 
1605 Mesaj
14 Kasım 2007; 23:20:57 

Japonyada satılan araçların % 95 otomatik vites. Amerikada bu oran % 92 diye okumuştum. Buda otomatik vitesin bu kadar çok satıldığı bir ülkede araçlarında şanzımanlarının iyi olmasını gerektirir. Honda Civicin yeni kasasındaki otomatikte gerçekten testlerde övgüyü hakeden, tüketim olarakda düşük tüketim değerlerine imza atan bir şanzıman.


_____________________________

Paran yoksa japon, paran varsa alman...

Skoda Octavia 1.6 Elegance (2001)



959 Mesaj
15 Kasım 2007; 12:27:40 

mmt lerde kick-dawn dediğimiz olay var. yani gaza birden yüklendiğinizde vites düşürüyor. hatta sürüş dürümüna göre ve gaza yüklenmeye göre 2 kademe birden vites küçülttüğü oluyor. yani 5 ten 3 e yada 4 den 2 ye düşürüyor. zaten bu özellik olmazsa sürüş konforu olmaz


_____________________________

CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG



3255 Mesaj
17 Kasım 2007; 2:27:11 

Ben araba bakarken clio test ettim... EASYTRONIC. 70'le 5. viteste giderken gaza yüklenince 3 yaptı.
Yani easytronicte kickdown var. (Sanırım kickdown bu demek) :)

City almalı mıyım? 1500 lira için iyicene bi zorlayıp Jazz'mı alamlıyım ki ya?...


_____________________________

Paylaştığım Fotoğraflarım

Nikon D5000 / Nikkor AF-s 18-55mm VR / Tamron 70-300mm tele-macro / Nikkor AF 50mm f/1.8

GalaXy SII GT-I9100


5968 Mesaj
17 Kasım 2007; 10:01:37 

jazz al


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


3255 Mesaj
17 Kasım 2007; 20:07:10 

City aldım... :)


_____________________________

Paylaştığım Fotoğraflarım

Nikon D5000 / Nikkor AF-s 18-55mm VR / Tamron 70-300mm tele-macro / Nikkor AF 50mm f/1.8

GalaXy SII GT-I9100


5968 Mesaj
18 Kasım 2007; 0:03:28 

hayırlı olsun


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


354 Mesaj
14 Ocak 2008; 1:22:21 

Arkadaşlar, b,rb,r,nden değerli görüşleriniz için teşekkürler, Honda Accordların otomatik şanzımanı için görüşü olanlar var mı? Acord-Civic arasında bu konudaki düşünceniz nedir? Özellikle kullanan arkadaşlar yanıtlarsa memnun olurum. Selamlar...


_____________________________

ADANALIYIK ALLAHIN ADAMIYIK ...


697 Mesaj
16 Ocak 2008; 23:30:38 

civic otomatik şansıman konusunda çok başarılı. honda civic otm imzamda gorursunuz.... otomatik olmasına rağmen çok ekonomik yakıyor litre tuketimi dusuk. 100 km de şehir içi 7-8 litre arası şehirler arası 5.5 6 arası. performansı çok iyi ve atak. 60 kmde seyir haldeyken gazı koklediğin an 1 sn sonra roket moduna girerek vitesi 4 den 2 ye dusurup 100km/s yi çok rahat buluyor.

not: otomatik vites max 4 viteslidir.


_____________________________

Tango dansı candır!


697 Mesaj
16 Ocak 2008; 23:35:18 


quote:

Orjinalden alıntı: huseyinn06

Arkadaşlar, Honda otomatik şanzımanı hakkında bilgi almak istiyorum. Otomatikler çok farklı özelliklere sahip olduğu ve Honda otomatik şanzımanı hakkında bilgi almak amacıyla bu başlığı açtım. 25-30 bin YTL civarında otomatik bir sedan araba alacağım. Sıfır araç ta alabilirim. Ancak otomatik olacak. Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler...



arkadaşım ilk defa araba alıyorsan 2.elden ve civic ten şaşma derim. benim bu ilk arabam ve çok memnunm otomatik almamın sebebi annemde kullanıcam deyince mecburen otm aldım yinede iyi ki almışım diyorum çok rahat ve devamlı vitesle meşgul deyilsin. kullanırken sağ ayağım gazda sol ayağımı koltugun oraya çapraz şeklinde yerleştiriom sol kolum sigarayla sağ kolum direksiyonla meşgul duz vites olunca sigara bile içemiyordun


_____________________________

Tango dansı candır!


354 Mesaj
17 Ocak 2008; 0:40:27 


quote:

Orjinalden alıntı: vtecpower


quote:

Orjinalden alıntı: huseyinn06

Arkadaşlar, Honda otomatik şanzımanı hakkında bilgi almak istiyorum. Otomatikler çok farklı özelliklere sahip olduğu ve Honda otomatik şanzımanı hakkında bilgi almak amacıyla bu başlığı açtım. 25-30 bin YTL civarında otomatik bir sedan araba alacağım. Sıfır araç ta alabilirim. Ancak otomatik olacak. Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler...



arkadaşım ilk defa araba alıyorsan 2.elden ve civic ten şaşma derim. benim bu ilk arabam ve çok memnunm otomatik almamın sebebi annemde kullanıcam deyince mecburen otm aldım yinede iyi ki almışım diyorum çok rahat ve devamlı vitesle meşgul deyilsin. kullanırken sağ ayağım gazda sol ayağımı koltugun oraya çapraz şeklinde yerleştiriom sol kolum sigarayla sağ kolum direksiyonla meşgul duz vites olunca sigara bile içemiyordun

Sevgili vtecpower, verdiğin bilgi için teşekkürler. Ben şu anda MeganI 2000 model otomatik araç kullanıyorum. Bu benim ilk aracım. Ancak, sorunsuz olduğunu (en azından daha az sorunlu diye düşünüyorum) duyduğum Honda otomatik şanzıman araçlarla ilgilenmeye başladım.
Aracının bagajının küçük olduğu söyleniyor, sen memnun musun? Selamlar...


_____________________________

ADANALIYIK ALLAHIN ADAMIYIK ...


697 Mesaj
17 Ocak 2008; 4:30:41 

valla bagaj dısında hiç bi şikayetim yok.

ben ogrenci adamım bagajımla işim olmadıgı için hiç bı sorun yaratmıyor. hele 38lik jvc woofer var. onla beraber yaklaşık 3 buyuk bavulu zor sıgıyor. sadece babam için problem oluyor. benden aldıgı zaman değiş tokuş olarak tabi otomatiğin keyfine varmak istediği zaman bu seferde eşek kadar bavulu ne bilmem ne sokmaya çalışıyo sonra bana kızıyor bagaj küçücük die

babamınki ford focus ghia sedan onda eşeği rahat sokabilecek kadar bagajı var


_____________________________

Tango dansı candır!


 
5563 Mesaj
18 Ocak 2008; 17:29:14 


quote:

Orjinalden alıntı: vtecpower

civic otomatik şansıman konusunda çok başarılı. honda civic otm imzamda gorursunuz.... otomatik olmasına rağmen çok ekonomik yakıyor litre tuketimi dusuk. 100 km de şehir içi 7-8 litre arası şehirler arası 5.5 6 arası. performansı çok iyi ve atak. 60 kmde seyir haldeyken gazı koklediğin an 1 sn sonra roket moduna girerek vitesi 4 den 2 ye dusurup 100km/s yi çok rahat buluyor.

not: otomatik vites max 4 viteslidir.



Böyle ahkam kesince çok güzel oluyor.

nerden çıkartıyorsunuz otomatik viteslerin max 4 vites olduğunu?

Şu an eski şanzımanları yeni arabalara takan ticaret kafalı üreticiler hariç hemen hepsinin 5-6 ileri otomatik şanzımanları var.
benim dsg şanzımanım 6 vites, yeni çıkan versiyonu 7 vites.
Mercedes son yıllarda 7 ileri otomatik satıyor.

Biraz araştırıp okuyun, okumuyorsanızda en azından "benim bildiğim" falan yazın da bizde okuyunca çileden çıkmayalım


_____________________________



 
41 Mesaj
30 Temmuz 2010; 11:50:01 

2008 den beri yazılmamış aralarda okurken gördüm
belki şanzımanlar ile ilgili bildiğiniz yenilikler varsa bilgilerini paylaşmak isteyenler olabilir diye güncelliyorum.



 
30 Mesaj
17 Ağustos 2010; 10:12:19 


quote:

Orijinalden alıntı: PRND

quote:

Orjinalden alıntı: TheGate

quote:

Orjinalden alıntı: night_33

quote:

Orjinalden alıntı: nouma35

dakika 1 gol 1 hemen cevap veriyim;
özel bir şirkette çalışıyorum ve bir gün müşteriye gittim adam izmirde çok ünlü otomatik şanzumancı!!alman araçları dahil hiçbir ülkenin japonlar kadar kaliteli ve dayanıklı otomatik yapamadığını söyledi bilgi olsun..honda zaten gayet iyidir...

+ hondalar dunyadakı en kalıtelı otomatık sanzumana sahıp araclar

honda civic hb lerde kullanılan i-shift amt de en kötüsü onuda belirtelim.
araba sollarken kick-down yaptığınızda vites yükselten bir otomatik vites hiç duyulmamıştır.bunu 3 farklı honda i-shift ile yaşadım.aman uzak olsun dedim.çok tehlikeli ve sorunlu bir otomatik sanzıman.genelleme yapmayın!!!!!


Evet arkadaşımız haklı. i-shift berbat. Çünkü otomatik değil. Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Debriyaj motordan bir robot vasıtasıyla harekete geçiriliyor. Mantık manuel mantığı olduğu için Kick-down yapamıyosunuz. Dolayısıyla gaza köklediğinizde araç otomatiklerin aksine vites yükseltiyor. Bu tip şanzumanlar otomatik olarak düşünüldüğü ve öyle kullanıldığı için çok sorun olmuştur. Aynı şekilde Ford'da ASM , Opelde EASYTRONİC, Mitsubishi'de AMT, FİAT'TA Dualogic ,RENAULT'DA QUICKSHIFT,Toyota'da MMT, Citroen'de Sensodrive ve MCP, Alfa'da Selessspeed, vs. Şanzumanlar var. Bu şanzumanları dikkatli kullanmak gerek. Yoksa başınız sıkça ağrır. bilginize..




Arkadaşlar, bu konu ile ilgili bir sorum olacak.

I-shift şanzımanda kick-down yapılamıyor deniyor. Otomatik modda kullanırken bu olabilir, ama manuel modda vitesi küçültüp seri hızlanma sağlanamıyor mu?

Saygılar..


_____________________________

Honda Jazz Joy+ I-Shift (2009)


12838 Mesaj
17 Ağustos 2010; 11:00:28 

quote:

Orjinalden alıntı: s&b
Arkadaşlar, bu konu ile ilgili bir sorum olacak.

I-shift şanzımanda kick-down yapılamıyor deniyor. Otomatik modda kullanırken bu olabilir, ama manuel modda vitesi küçültüp seri hızlanma sağlanamıyor mu?


Arkadaşım 1.8 HB araçlardaki i-shift lerdeki yığılma ve vites küçültme olayı yeni programla giderildi diye biliyorum.

Yeni satılmakta olan 1.4 motordaki 6 ileri i-shift ise çok başarılı. 6. vitesten 3'e bile attığını biliyorum kick down yapınca.

Manuel modda zaten küçültebiliyorsunuz vitesi.


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


5524 Mesaj
19 Ağustos 2010; 12:47:12 

arkadaşlar;

aracım yokuşlarda d - d1 ve d3 te geri geri kayıyor sadece d2 de askıda kalıyor...

ben her zaman d de kullanıdım geçenlerde arkadaş D de iken de askıda kalması gerek dedi.. sadece d2de askıda kalıyor
bu normalmidir ?


_____________________________

SAMSUN_ATAKUM
(: uozqɐɹʇ ɹǝʎ ɹǝɥ züp sɹǝʇ ǝzıq


 
565 Mesaj
19 Ağustos 2010; 14:48:08 

Arkadaslar esıme araba alacagım ufak caplı bır arastırmayaptım,
otomatık alacaksan honda al denılıyor,
15000-16000 arası otomatık honda bakıyorum onerılerınız varmı acaba?



_____________________________



 
960 Mesaj
19 Ağustos 2010; 17:40:55 


quote:

Orijinalden alıntı: nihat1551

arkadaşlar;

aracım yokuşlarda d - d1 ve d3 te geri geri kayıyor sadece d2 de askıda kalıyor...

ben her zaman d de kullanıdım geçenlerde arkadaş D de iken de askıda kalması gerek dedi.. sadece d2de askıda kalıyor
bu normalmidir ?


Normaldir. D'de iken de askıda kalması niye gerekirmiş? Herhalde hakkında en fazla şehir efsanesi bulunan konulardan biri de otomatik vitestir.
Civiclerde yalnızca 2. vites konumunda şanzıman kilidi var.


_____________________________

HONDA ACCORD EXECUTIVE 2008


5524 Mesaj
20 Ağustos 2010; 17:16:57 

quote:

Orijinalden alıntı: müco77


quote:

Orijinalden alıntı: nihat1551

arkadaşlar;

aracım yokuşlarda d - d1 ve d3 te geri geri kayıyor sadece d2 de askıda kalıyor...

ben her zaman d de kullanıdım geçenlerde arkadaş D de iken de askıda kalması gerek dedi.. sadece d2de askıda kalıyor
bu normalmidir ?


Normaldir. D'de iken de askıda kalması niye gerekirmiş? Herhalde hakkında en fazla şehir efsanesi bulunan konulardan biri de otomatik vitestir.
Civiclerde yalnızca 2. vites konumunda şanzıman kilidi var.


teşekkür ederim dostum...

aslında ben bu şanzıman kilidini hiç kullanmıyordum...(bilmiyordum) geçen gun kullanayım dedim yokuşta d2 de kalkması zor oldu

bende d2 deyken kalkarken D3 - D yapıyorum devam ediyorum şanzımana zarar verirmiyim ?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nihat1551 -- 20 Ağustos 2010; 17:18:18 >


_____________________________

SAMSUN_ATAKUM
(: uozqɐɹʇ ɹǝʎ ɹǝɥ züp sɹǝʇ ǝzıq


 
960 Mesaj
20 Ağustos 2010; 17:55:21 

2. viteste kalkmış oluyorsun hocam. Sonrasında D3, D4 şeklinde gitmenin bir zararı olmaz. Sadece yokuşlarda değil, kaygan zeminlerde de 2'yi kullanmak bazen kolaylık sağlar.
Ama normal şartlarda D4 işini görür zaten.

Edit: İmla



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müco77 -- 20 Ağustos 2010; 17:56:26 >


_____________________________

HONDA ACCORD EXECUTIVE 2008


5524 Mesaj
20 Ağustos 2010; 21:20:02 

müco77 ilgine çok teşekkür ederim ..

izninle kafama takılan 3 sorum daha olacak

1. Yokuşlarda kalkışlarda D2 DE ASKIDA DURURKEN kalkışlarda zorlanıyor d2 den direk d1 yada d3 e alarak kalkış yapıyorum..öğrenmek istediğim hangi yolu tercih etmeliyim KALKIŞ YAPACAĞIM ANDA önce D1 - D2 -D3 - D Mİ KULLANMAM DOĞRU OLUR
ya da direk D2 den D3-D Mİ KULLANMAM DOĞRU OLUR..

2.kırmızı ışığa yaklaşırken vitesi boşa almam bir sakınca yaratırmı?
(şehir efsanesimi bilmiyorum ama bana kesinlikle boşa almamam gerektiğini söylediler şanzımı yakarmışım)

3.kırmızı ışıkta dururken D vitesinde frene basmam yeterli olur mu ? yoksa boşamı almam gerekir...
(D vitesinde frene basınca boşa almış gibi oluyor mu?)






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nihat1551 -- 21 Ağustos 2010; 9:19:09 >


_____________________________

SAMSUN_ATAKUM
(: uozqɐɹʇ ɹǝʎ ɹǝɥ züp sɹǝʇ ǝzıq


759 Mesaj
25 Ağustos 2010; 17:51:12 


quote:

Orijinalden alıntı: nihat1551

müco77 ilgine çok teşekkür ederim ..

izninle kafama takılan 3 sorum daha olacak

1. Yokuşlarda kalkışlarda D2 DE ASKIDA DURURKEN kalkışlarda zorlanıyor d2 den direk d1 yada d3 e alarak kalkış yapıyorum..öğrenmek istediğim hangi yolu tercih etmeliyim KALKIŞ YAPACAĞIM ANDA önce D1 - D2 -D3 - D Mİ KULLANMAM DOĞRU OLUR
ya da direk D2 den D3-D Mİ KULLANMAM DOĞRU OLUR..

2.kırmızı ışığa yaklaşırken vitesi boşa almam bir sakınca yaratırmı?
(şehir efsanesimi bilmiyorum ama bana kesinlikle boşa almamam gerektiğini söylediler şanzımı yakarmışım)

3.kırmızı ışıkta dururken D vitesinde frene basmam yeterli olur mu ? yoksa boşamı almam gerekir...
(D vitesinde frene basınca boşa almış gibi oluyor mu?)







1. Kaygan ve camurlu yollar haric ( yavas gitmek sartiyla) asla D den baska vitesle gitme. hele duz asfaltta hic deneme bile. otomatik vites surus modu D dir.
2. Vitesi bosa almanda sanzumani bilmem ama cok fazla yakit yakarsin. Asla tavsiye etmem bosa almani.
3. Arac durdugunda oncelikle guvenlik icin mutlaka bosa atmalisin. eger biraz fazla kalacaksan trafikte kesinlikle P ye al. Viteste fren yapman sadece sanzumanin omrunu azaltir.ne gerek var aracini kasiyosun. balatalari yersin.
ayrica sunuda belirtim arabayi asla P ye almadan stop ettirmeyin..

ben arac uzmani degilim hatta mekanikten pek anlamam. ancak deneyimlerimden, tamircilerden ve ileri surus teknigi egitimlerinden edindigim bilgiler dogrultusunda yazdim.
otomatik vites konusunda arkadaslardan ve cevremdeki insanlardan gordugum kadariyla cok bilincsiz bir kullanim var..mesela yukarda belirtilen maddelerdeki yanlislari yapan o kadar cok insan varki..bir arkadasimin defalarca araci viteste stop ettigine ve trafik isiklarinda viteste bekledigine sahit oldum..
bence artik insanlarimizin araba surmenin hiz yapmaktan ibaret olmadigini anlamalari gerek..





_____________________________




5524 Mesaj
27 Ağustos 2010; 10:02:18 


quote:

Orijinalden alıntı: oprema


bence artik insanlarimizin araba surmenin hiz yapmaktan ibaret olmadigini anlamalari gerek..






HOCAM CEVAPLAIRNIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM...

yalnız sorularıma tak karşılık alamadığımı belirtmek isterim.....

anladığım tek şey kırmızıya yaklaşırken boşa alma.. durduğun zaman boşa al... aracı p ye almadan stop etme...

benim sorduğum farklı sorular da vardı ilgine teşekkür ediyor ve diğer sorularıma cevap aramaya devam ediyorum




_____________________________

SAMSUN_ATAKUM
(: uozqɐɹʇ ɹǝʎ ɹǝɥ züp sɹǝʇ ǝzıq


759 Mesaj
27 Ağustos 2010; 12:30:25 

quote:

Orijinalden alıntı: nihat1551


quote:

Orijinalden alıntı: oprema


bence artik insanlarimizin araba surmenin hiz yapmaktan ibaret olmadigini anlamalari gerek..






HOCAM CEVAPLAIRNIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM...

yalnız sorularıma tak karşılık alamadığımı belirtmek isterim.....

anladığım tek şey kırmızıya yaklaşırken boşa alma.. durduğun zaman boşa al... aracı p ye almadan stop etme...

benim sorduğum farklı sorular da vardı ilgine teşekkür ediyor ve diğer sorularıma cevap aramaya devam ediyorum






Rica ederim..elimden geldigimce yazmaya calistim..
aslinda yeterince acik yazdigimi dusunmustum..ama tabi farkli algilamalar olabiliyor .
sana sunu soyleyebilirim..sordugun sorulardaki tum hareketleri yapabilirsin..yani 3.sorundaki gibi frenle kirmizi isikta bekleyebilirsin..
2.sorundaki gibi isiklara yaklasirken vitesi bosa atabilirsin
1.sorundaki gibi farkli vites seceneklerini yerli yersiz deneyebilirsin.
tum bu hareketlerine araban o anda olumsuz tepki vermez ama uzun vadede sanzimanin omrunu azaltirsin.
otomatik vites surusundeki bilincsizlikten kastim buydu..bunlar arabayi hor kullanmana sebep olan davranislardir..

umarim sorularina tatmin edecek duzeyde bir cevap bulursun..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oprema -- 27 Ağustos 2010; 15:17:50 >


_____________________________




 
1217 Mesaj
27 Ağustos 2010; 13:20:03 

ishift, CVT kadar basarili olmayabilir ama berbat yorumuna katilmiyorum
bir sure sonra calisma mantigini ogrenip,alisiyorsunuz ve gayet guzel kullaniyorsunuz


_____________________________



7066 Mesaj
4 Eylül 2010; 16:51:12 

quote:

Orijinalden alıntı: nihat1551

müco77 ilgine çok teşekkür ederim ..

izninle kafama takılan 3 sorum daha olacak

1. Yokuşlarda kalkışlarda D2 DE ASKIDA DURURKEN kalkışlarda zorlanıyor d2 den direk d1 yada d3 e alarak kalkış yapıyorum..öğrenmek istediğim hangi yolu tercih etmeliyim KALKIŞ YAPACAĞIM ANDA önce D1 - D2 -D3 - D Mİ KULLANMAM DOĞRU OLUR
ya da direk D2 den D3-D Mİ KULLANMAM DOĞRU OLUR..

2.kırmızı ışığa yaklaşırken vitesi boşa almam bir sakınca yaratırmı?
(şehir efsanesimi bilmiyorum ama bana kesinlikle boşa almamam gerektiğini söylediler şanzımı yakarmışım)

3.kırmızı ışıkta dururken D vitesinde frene basmam yeterli olur mu ? yoksa boşamı almam gerekir...
(D vitesinde frene basınca boşa almış gibi oluyor mu?)






1. D konumunda bile çok dik yokuşta geri kaçırmadan kalkabilirsin:
a) frene sol ayakla basarsın, hafif gaz verip freni bırakırsın
b) el frenini çekersin, hafifçe bırakırken gaza basarak kalkarsın.

2. Işığa yaklaşırken vitesi boşa alarak frenajla durmanın teknik bir tehlikesi veya zararı olmaz. Çünkü duracaksın sonunda. Ama uzunyolda rampa inerken boşa atıp sonra tekrar D'ye çekmek tehlikeli. Şanzıman uygun vitesi bulamayıp 1'e veya 2'ye atarsa sakata gelirsin. Zaten rampa aşşağı gaza basmadan inerken motor cut-off yapar ve benzin tüketmez. Boşta inersen, rölantide nekadar yakarsa o kadar tüketim olur.

3. Kırmızı ışıkta dururken D vitesinde frene basman yeterlidir. Ama boşa almış gibi olmaz. Araba çekiştedir ama frenle dizginlenmektedir. Dalgınlıkla freni salarsan önündeki arabayı öpebilirsin. Sadece buna dikkat etsen yeter.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABABA2307 -- 4 Eylül 2010; 16:52:40 >


_____________________________

KEDÜDÜR O , KEDÜ KEDÜ



 
31 Mesaj
31 Ocak 2014; 13:54:32 

Honda şanzımanı kendimi üretiyor yoksa ZF'den falan mı satın alıyor? Şanzımanın adı nedir yani merak ettiğim konu o örnek: ZF,DSG,ECD gibi.Çünkü herkes en iyi diyor.Benim bildiğim en iyi ZF'dir.Honda hangi şanzımanı kullanıyor kendimi yapıyor yoksa satın mı alıyor? Bilen varsa yardımcı olsun lütfen.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Honda » HONDA OTOMATİK ŞANZIMAN HAKKINDA GÖRÜŞ...
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.344