Şimdi Ara

FİAT SİENA TEAM (139. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.562
Cevap
52
Favori
648.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 137138139140141
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluebobster

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetersoz1

    Arkadaşlar merhaba, adım Ahmet 1999 1.6 HL Siena full modelinden alarak aranıza katıldım. Daha önce 1.4 EL de kullanmıştım. Aldığımın ikinci günü gaz ayarı yaptırdım. Araba dağıttı kendini. Daha doğrusu araç gazdayken (nadiren benzinde de oluyor) debriyaja basıp beklediğinde, örneğin lambalarda duracaksın uzakta debriyaja basıp boşa attığında araç stop ediyor. Gaz kelebeğini temizlettik, bir kaç kere gazcıda ayar yaptık ama çözemedik başına benzer bir durum gelmiş olan var mı? Acaba...

    Merhaba Ahmet Bey, radyatör fanı açılıyor mu bu ara? Hararet göstergesine dikkat ettiniz mi? Bende 1.4 EL Siena var fan açtığında rölanti çok düşüyor bazen kurtarmayacak gibi geliyor. Malum aracı boşa salladığınızda rölantide kalıyor. Devir düşük olduğu için devirdaim zayıflığından ısı artıyor, acaba o ara fan açıp kurtarmamasından dolayı stop ediyor mu diye düşündüm. Boşa sallandığında rölanti ne durumda onu da kontrol ettiniz mi? Fikir vermek adına düşüncelerimi sizinle paylaştım, LPG-Benzin'li araçlara hakim değilimdir...

    Hocam, fana dikkat etmedim ama diyelim ki 3000 devirdeyiz boşa attığımda devir direk sıfıra iniyor ve hareket halinde stop ediyor. Fakat ara gazla yavaş yavaş 1000 devire düşürürsem etmiyor. Gaz kelebeğini temizlettim pek bir şey fark etmedi.




  • Hocam Rölanti Valfı ile alakalı olabilir mi, araç motor sıcakken rölanti'de çeşitle dalgalanmalar yapıyor mu? En sağlıklısı ustanıza göstermeniz, aracı alıp dediğiniz gibi sorunu gösterdiğinizde ustanız size daha iyi yardımca olacağını düşünüyorum.
  • 1.4 el benzinli klimalı aracım var.
    Kalorifer ısıtmıyor tamirci musluk kırılmış kalorifer komple değişmesi gerekiyor dedi. 800 tl civarı. Bide kendim bakayım dedim. Kalorifer ayar Teli kumandaya takılı ama musluğa takılı değil yani boşta. Musluğu elimle çevirince çalışıyor sıcağa ve soğuğa alıyor. Musluğun üzerinde bir çıkıntı buldum teli taktım tam oturmadı yeri orası değil büyük ihtimalle. Kumandadan soğuğa alabiliyorum ama diğer tarafa çevirince tel gevşiyor fakat musluk yerinden oynamıyor sıcağa almıyor. Sanırım musluğu tekrar ters tarafa hareket ettirecek bir yay veya bir mekanizma olması gerekiyor ve tahminimce teli yayın takılması gereken yere taktım. İnternet'te musluk satılıyor veya yedek parçacıda da vardır. Sizce yeni musluk alsam işimi çözer mi yoksa gerçekten kaloriferin değişmesi mi gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetersoz1

    quote:

    Orijinalden alıntı: bluebobster

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetersoz1

    Arkadaşlar merhaba, adım Ahmet 1999 1.6 HL Siena full modelinden alarak aranıza katıldım. Daha önce 1.4 EL de kullanmıştım. Aldığımın ikinci günü gaz ayarı yaptırdım. Araba dağıttı kendini. Daha doğrusu araç gazdayken (nadiren benzinde de oluyor) debriyaja basıp beklediğinde, örneğin lambalarda duracaksın uzakta debriyaja basıp boşa attığında araç stop ediyor. Gaz kelebeğini temizlettik, bir kaç kere gazcıda ayar yaptık ama çözemedik başına benzer bir durum gelmiş olan var mı? Acaba...

    Merhaba Ahmet Bey, radyatör fanı açılıyor mu bu ara? Hararet göstergesine dikkat ettiniz mi? Bende 1.4 EL Siena var fan açtığında rölanti çok düşüyor bazen kurtarmayacak gibi geliyor. Malum aracı boşa salladığınızda rölantide kalıyor. Devir düşük olduğu için devirdaim zayıflığından ısı artıyor, acaba o ara fan açıp kurtarmamasından dolayı stop ediyor mu diye düşündüm. Boşa sallandığında rölanti ne durumda onu da kontrol ettiniz mi? Fikir vermek adına düşüncelerimi sizinle paylaştım, LPG-Benzin'li araçlara hakim değilimdir...

    Hocam, fana dikkat etmedim ama diyelim ki 3000 devirdeyiz boşa attığımda devir direk sıfıra iniyor ve hareket halinde stop ediyor. Fakat ara gazla yavaş yavaş 1000 devire düşürürsem etmiyor. Gaz kelebeğini temizlettim pek bir şey fark etmedi.

    Hocam ustaya gosterdim ama tam cozemedik. Ustada bi gaz kelebegini temizleyelim olmazsa rolanti valfini degistiririz dedi. Kesin duzelir dese heme. Degistirice. Ama ;) artik yapcak bişey yok sali gunu birakicam degistirsin ;(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemka2008

    1.4 el benzinli klimalı aracım var.
    Kalorifer ısıtmıyor tamirci musluk kırılmış kalorifer komple değişmesi gerekiyor dedi. 800 tl civarı. Bide kendim bakayım dedim. Kalorifer ayar Teli kumandaya takılı ama musluğa takılı değil yani boşta. Musluğu elimle çevirince çalışıyor sıcağa ve soğuğa alıyor. Musluğun üzerinde bir çıkıntı buldum teli taktım tam oturmadı yeri orası değil büyük ihtimalle. Kumandadan soğuğa alabiliyorum ama diğer tarafa çevirince tel gevşiyor fakat musluk yerinden oynamıyor sıcağa almıyor. Sanırım musluğu tekrar ters tarafa hareket ettirecek bir yay veya bir mekanizma olması gerekiyor ve tahminimce teli yayın takılması gereken yere taktım. İnternet'te musluk satılıyor veya yedek parçacıda da vardır. Sizce yeni musluk alsam işimi çözer mi yoksa gerçekten kaloriferin değişmesi mi gerekiyor.

    Hocam bende de benzer bir dhrum var. Gogusteki sicak soguk kumandasi is gormuyor. Torpido gozunun hemen altinda gaz teli hibi bir sey var. Gogusteki kumandaan ayar yaptiginizda ileri yada geri cekip sicak soguk desimi oluyor. Kumandadan yapamadigim icin torpidonun alyindan elle degistiriyorum. Belki sizde de oyle bir durum soz konusu olabilir. Bazen ustalar bakmadan su sebebte. Deyip cikiyor isin icinden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetersoz1


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemka2008

    1.4 el benzinli klimalı aracım var.
    Kalorifer ısıtmıyor tamirci musluk kırılmış kalorifer komple değişmesi gerekiyor dedi. 800 tl civarı. Bide kendim bakayım dedim. Kalorifer ayar Teli kumandaya takılı ama musluğa takılı değil yani boşta. Musluğu elimle çevirince çalışıyor sıcağa ve soğuğa alıyor. Musluğun üzerinde bir çıkıntı buldum teli taktım tam oturmadı yeri orası değil büyük ihtimalle. Kumandadan soğuğa alabiliyorum ama diğer tarafa çevirince tel gevşiyor fakat musluk yerinden oynamıyor sıcağa almıyor. Sanırım musluğu tekrar ters tarafa hareket ettirecek bir yay veya bir mekanizma olması gerekiyor ve tahminimce teli yayın takılması gereken yere taktım. İnternet'te musluk satılıyor veya yedek parçacıda da vardır. Sizce yeni musluk alsam işimi çözer mi yoksa gerçekten kaloriferin değişmesi mi gerekiyor.

    Hocam bende de benzer bir dhrum var. Gogusteki sicak soguk kumandasi is gormuyor. Torpido gozunun hemen altinda gaz teli hibi bir sey var. Gogusteki kumandaan ayar yaptiginizda ileri yada geri cekip sicak soguk desimi oluyor. Kumandadan yapamadigim icin torpidonun alyindan elle degistiriyorum. Belki sizde de oyle bir durum soz konusu olabilir. Bazen ustalar bakmadan su sebebte. Deyip cikiyor isin icinden.

    Dostum Kumandayı çevirdiğinde tel yerinden oynamıyor ise tel kumandadan çıkmıştır. Kumandanın olduğu parça aslında kolay çıkıyor biraz zorlarsan çıkarabilirsin. Çıkardıktan sonra teli rahatlıkla yerine takabilirsin. Ama Kumandayı hareket ettirdiğinde tel hareket ediyor ve musluğu da hareket ettiriyorsa muhtemel ikimizin sorunu da aynı. Benim merak ettiğim musluğun üzerinde tel nereye takılıyor ve musluğun üzerinde yay sistemi gibi bir şey var mı. biri remini çekip buraya koyabilirse çok yardımcı olur bize




  • Arkadaşlar sorunuma cevap bulamadım. Kaloriferi soğuk konumuna alabiliyorum. Ama sıcak konumuna geçmiyor. Sıcağa elle alıyorum sonra tekrar kumanda ile soğuğa alıyorum. Telin muslukta nereye takıldığını tam tespit edemedim. Tel dışında bir yay yada başka bir mekanizma mı var acaba. Birisi arabanın üzerine takılı musluğun resmini çekip gönderebilir mi lütfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemka2008

    Arkadaşlar sorunuma cevap bulamadım. Kaloriferi soğuk konumuna alabiliyorum. Ama sıcak konumuna geçmiyor. Sıcağa elle alıyorum sonra tekrar kumanda ile soğuğa alıyorum. Telin muslukta nereye takıldığını tam tespit edemedim. Tel dışında bir yay yada başka bir mekanizma mı var acaba. Birisi arabanın üzerine takılı musluğun resmini çekip gönderebilir mi lütfen

    önceki aracım palio 1.4 el de kalorifer ayarında sorun yaşamıştım, sıcak soğuk ayarı değiştirilmiyordu, oto elektrikçiye gittim ayar kolu üzerindeki tel yerinden çıkmış söküp taktı basit bir olay, kalorifer paneli komple set olarakta satılıyordu, aldım ama gerekmeyince iade ettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar aranıza bende katıldım.
    2001 model Siena 1.2 S arabam var. Atiker sıralı Lpg takılı.
    Benzinde arabam gitmiyor. Gaza geçince düzeliyor. Her akşam iş çıkışı arabayı çalıştırıyorum, kalkış yaparken sanki benzin yemiyor, kesiliyor gibi sallıyor, 2.ci vitese geciyorum gaz pedalını köklüyorum devir yükselmiyor. Bi süre sonra tüpe geçince araba normal bir şekilde devam ediyor. Dün akşam eve geldiğimde denemek için benzine aldım ama sorun yoktu. Sorun araç soğukken ilk çalıştırdıktan sonra tüpe geçene kadar oluyor gibi geliyor.
    yakın zamanda buji değiştirmiştim bir de gaz kalibresi yaptırmıştım.
    Acaba sorun neden olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk343458


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemka2008

    Arkadaşlar sorunuma cevap bulamadım. Kaloriferi soğuk konumuna alabiliyorum. Ama sıcak konumuna geçmiyor. Sıcağa elle alıyorum sonra tekrar kumanda ile soğuğa alıyorum. Telin muslukta nereye takıldığını tam tespit edemedim. Tel dışında bir yay yada başka bir mekanizma mı var acaba. Birisi arabanın üzerine takılı musluğun resmini çekip gönderebilir mi lütfen

    önceki aracım palio 1.4 el de kalorifer ayarında sorun yaşamıştım, sıcak soğuk ayarı değiştirilmiyordu, oto elektrikçiye gittim ayar kolu üzerindeki tel yerinden çıkmış söküp taktı basit bir olay, kalorifer paneli komple set olarakta satılıyordu, aldım ama gerekmeyince iade ettim

    teli kontrol ettim tel yerine takılı. Sıcağa elle alıyorum soğuğa kumanda ile.




  • cemka2008 C kullanıcısına yanıt
    tel takılı olsada ,panelin içinde yuvasından çıkmıstır, paneli sökmekte zor oto elektrikci söker ,onun üst tarafındaki göğusteki parcada sökuluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paneli açtım baktım tel kumandaya da musluğa da takılı. Musluğu çevirdiğimde tel musluğu soğuk konumuna alıyor. Ama ters tarafa çevirdiğimde tel gevşiyor ama musluk hareket etmiyor sıcak konumuna geçmiyor. Musluğu diğer konuma alan mekanizmayı çözemedim bir yay olabilir. Kalorifer içindeki su basıncı olabilir çünkü tel boşa çıktığında musluk ters tarafa otomatik geçmesi gerekiyor. Parçacıda musluğun sıfırına baktım aynı kırık bir bölümü yok yay falan yok.
  • ersin2626 E kullanıcısına yanıt
    Mehaba,

    arabayı gaz ayarı yaptırdım ve tekrardan ölçüm. Şehir dışında 640 km yol yaptım ve toplam 160liralık gazla. Ortalama 25kuruş yakıyor.

    25 kuruş sehir dışı için normal midir.
  • Tamircidayi kullanıcısına yanıt
    normal kardeşim dahada aşağı düşmez haberin olsun hiç kurcalatma bence bu araçlar sehir içi 35 40 krs sehir dısı 25 krs yakıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tamircidayi

    Mehaba,

    arabayı gaz ayarı yaptırdım ve tekrardan ölçüm. Şehir dışında 640 km yol yaptım ve toplam 160liralık gazla. Ortalama 25kuruş yakıyor.

    25 kuruş sehir dışı için normal midir.


    Ölçüm lpg ilemi yoksa benzinlemi, ayrıca arcınızın motoru ne siena da çok farklı motorlar var. Eğer benzinle ise aracın motoru ne olursa olsun yakıtı iyi.
  • tunc52 kullanıcısına yanıt
    Ölçüm LPG ile yapıldı. Ayrıca Araba siena nın 1.4 EL modeli.kaç silindir olduğunu bilmiyorum. Ruhsatta falan bi yerde geçmiyor.

    Kaç silindir olduğunu bakabilecem yer varsa söylerseniz sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tamircidayi

    Ölçüm LPG ile yapıldı. Ayrıca Araba siena nın 1.4 EL modeli.kaç silindir olduğunu bilmiyorum. Ruhsatta falan bi yerde geçmiyor.

    Kaç silindir olduğunu bakabilecem yer varsa söylerseniz sevinirim.

    Lpg için aşırı olmasada pek de iyi sayılmaz, Şöyle örnek vereyim bende 1.2 8v palio var şehir içien son hesaplamamda lpg 2.40 iken ortalama 23 ,24 kuruş civarı yakıyordu. Sakin kulanımda 3000 deviri geçmeden 31 litre lpg ile 415 km yol yaptım istanbul, bursa arası gerçi palio, siena araçlarda en verimsiz ve en çok yakan motor 1.4 8v tek nokta enjeksiyonlu yani sizin aracınız.
    motor kaç silindir demişsiniz piyasadaki ufak ve orta hacimli A,B,C sınıfı araçlar 4 silindirdir istisnalar çıkar tabii.
  • a1is3n A kullanıcısına yanıt
    MERHABA arkadaşım 2001 model 1.4 el brc marka lpg li aracımda senin bahsettiğin sorunların bire bir aynısı oldu benim aracımdada. Ben ustamında yardımıyla şöle çözdük ustam aracımı kontrol etti dediki sürekli lpg de bindiğin için enjeksiyonlar kurum yapmış dedi benzinde binmen gerekiyor biraz dedi hatta benzinde uzun yolda arabayı zorla biraz temizler atar kurumu dedi 1 hafta benzinde bindim tabi bu arada benzini içiyo 100+100 tl lik benzin aldım 140 km şehir dışı kullandım ustanın dediğini uyguladım 3 üncü viteste 90 a 100 e kadar bastım 4 üncü viteste 130 a kadar bastım arabam kendine geldi saat gibi oldu şimdi şeytan kulağına kurşun. Bu arada arabayı benzine al çalıştır boşta gaza yüklen biraz ekzoz tarafına geç bak ekzozon yere vurduğu yer siyahlaşıyor kurum atıyo araba.....
  • Merhaba arkadaşlar siena 1.4 'ler için güncel yakıt tüketimleriniz nasıldı, bugün ölçüm yaptım 272 km'de 36,920 LT yakıt yakmış bana çok geldi. Tüm bakımlarım yapıldığı halde bu tüketim şehiriçi için aşırı değil midir?
  • cemka2008 C kullanıcısına yanıt
    Selam, aynı durum benim arabada oldu. Yazın soğukta uzun süre veya kışın sıcak konumda uzun süre kalınca kurum musluğun oraya birikip kireçlendiğinden musluk işlevini yapamıyor. En etkili yöntem musluğu değiştirmek ve yazın arada bir sıcağa kışın da arada bir soğuğa alıp tortu ve pislik birikiminden doğacak kireçlenmeyi önlemek. Ben musluğu değiştirdikten sonra bunları yaptım bir daha da sorun çıkmadı. İşin ilginç tarafı aynı sorun eski aracım olan 1978 model 131 de de vardı.
  • 
Sayfa: önceki 137138139140141
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.