- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
...:::: BRAVA & BRAVO & MAREA ::::...
23906 Cevap1209625 Görüntüleme44 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     348 [350] 352 353 354 355 356 357      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


1555 Mesaj
11 Ocak 2012; 20:06:45 

quote:

Orijinalden alıntı: ozkan65

Haklısın Bu tartışma bitmez Konuyu değiştirelim

eski sayfalara bakarsan bulursun yazdiklarimi

BENZIN´le kullanimda "MÜMKÜNSE" Orjinallere uyumlu ama Bol Tirnak
LPG´ile kullanimda "MÜMKÜNSE" Orjinallere uyumlu ama tek tirnak

Sirf Benzin´de kullaniyorsan

BERUnun bildigim bujileri var ULTRAx Platin

0


DENGE Mili? Türkcem bu kadar iyi degil...tarif et nerde o parca!



_____________________________


Arabam kuru$ Degil - Litre Litre Benzin yada LPG tüketir


 
576 Mesaj
11 Ocak 2012; 20:48:26 

Calcutta kafamın karıştığı yer burasıydı ,senin resmini koyduğun numarasını verdiğin bujiler hep tek tırnak görünüyor,çok tırnaklıları da mı var ayni bujilerin?Orijinaller senin verdiklerinse onlara uyumlu ama çok tırnaklı olanlar olanlar hangileri?


_____________________________



1555 Mesaj
11 Ocak 2012; 21:59:10 

quote:

Orijinalden alıntı: talin
Orijinaller senin verdiklerinse onlara uyumlu ama çok tırnaklı olanlar olanlar hangileri?

arastirmak lazim Ben berudan bir kac buji biliyorum

orjinal numaralari:

0 002 335 601
0 002 335 606
0 002 335 906

4 tirnakli bunlar!


_____________________________


Arabam kuru$ Degil - Litre Litre Benzin yada LPG tüketir


 
30 Mesaj
11 Ocak 2012; 22:19:32 

quote:

Orijinalden alıntı: calcutta

Buji konusuna bir NOKTA Koymak istiyorum!
LPG dikkate alinmaksizin Buji seciminde 1 kural vardir! Oda >>>>ePer<<<<KATALOG>>>>>>
Kitaplarda yazilanlari parca secerken dikkate almamanizi tavsiye ediyorum.
Benim kazancim ve kaybim yok, ben burda size her hangi bir ürünü satmiyorum!
Her Brava´ya 46531918 nolu Buji Olucak diye bir $art yok! Yanliz $u bir gercek ki
NGK BKR6EKC (cift tirnak) 1998 sonu 1999 basina kadar üretilmi$ 1,6 Bravo/Brava/Marea´lar icin
NGK BKR5EZ (tek tirnak) 1998 sonrasindan itibaren üretilmi$ 1,6 Bravo/Brava/Marea´lar icin(burda bujinin özelliklerini - hangi Brava icin oldugunu SOL´da gösteriyo)
Ben size masal anlatmiyorum, illaki BKR6EKC nolu Bujiyi arabaniza takmak istiyorsaniz buyrun, secim sizin!


Bir bujinin sıcaklık dayanımı konusunda ısı değeri bilgi verir. NGK bujileri için, ısı değeri kodu ne kadar yüksekse, sıcaklık dayanımının o kadar yüksek olduğu kuralı geçerlidir.
BK>Dis çapı 16mm > R > Dirençli tip 6 > sıcaklık dayanımı >E> Paso uzunlugu 19mm>K> Cift Tirnakli C >Özel
BK>Dis çapı 16mm > R > Dirençli tip 5 > sıcaklık dayanımı >E> Paso uzunlugu 19mm>Z> Özel YAPIM





-Ben en son buji değişiminde arabanın kitapçığından bakıp çift tırnak buji BKR6EKC ile değiştirmiştim.hatta çıkan buji tek tırnaklı diye usta da yalnış buji takılmış önceden,demişti.Şu ana kadar yaşadığım ve tespit ettiğim bir sorun olmadı.acaba bujileri değiştirmelimiyim.
2 senedir 2001 model brava elx kullanıyorum.20000km önce atiker lpg taktırdım.araçla ilgili bu güne kadar stop etme sorunu dışında bir sorun yaşamadım.(hala devam ediyor)Fakat bu günlerde radyatör suyu eksilme yapıyor.yalnız benim kafama takılan sorun radyatör suyunu tamamlasam bile,hararet göstergesi orta çizginin bir kaç çizgi üzerine çıkıyor ve sonra tekrar orta çizgiye geri dönüyor.Bu güne kadar en sıcak havalarda bile orta çizginin üzerine çıktığını görmedim.Sebebi nedir acaba.Teşekkürler.


_____________________________

yer:bursa


 
362 Mesaj
11 Ocak 2012; 22:21:46 

Parçanın yerini ben bilmiyorum bendeki arabayla beraber verilen kitapta periyodik bakım tablosunda var DENGE MİLİ KAYIŞI

Bravaya uyumlu 4 tırnaklı buji Bosch FR78X var araba iyi gidiyor ama yakıt sarfiyatı fazla ben bu yüzden değiştirdim



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozkan65 -- 11 Ocak 2012; 22:30:18 >


_____________________________

2001 Fiat Brava 1.6 ELX


 
362 Mesaj
11 Ocak 2012; 22:28:03 

quote:

Orijinalden alıntı: calcutta


eski sayfalara bakarsan bulursun yazdiklarimi

BENZIN´le kullanimda "MÜMKÜNSE" Orjinallere uyumlu ama Bol Tirnak
LPG´ile kullanimda "MÜMKÜNSE" Orjinallere uyumlu ama tek tirnak

Sirf Benzin´de kullaniyorsan

BERUnun bildigim bujileri var ULTRAx Platin

0


DENGE Mili? Türkcem bu kadar iyi degil...tarif et nerde o parca!



Beru bizim ateşleme bobininin markası Bu resimdeki buji de çok kaliteli duruyor buralarda pek bulunmuyor bunlar Biz daha burada doğru düzgün buji kablosu bulamıyoruz



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozkan65 -- 11 Ocak 2012; 22:46:29 >


_____________________________

2001 Fiat Brava 1.6 ELX


1555 Mesaj
11 Ocak 2012; 23:25:51 

quote:

Orijinalden alıntı: basserdem


-Ben en son buji değişiminde arabanın kitapçığından bakıp çift tırnak buji BKR6EKC ile değiştirmiştim.hatta çıkan buji tek tırnaklı diye usta da yalnış buji takılmış önceden,demişti.Şu ana kadar yaşadığım ve tespit ettiğim bir sorun olmadı.acaba bujileri değiştirmelimiyim.
2 senedir 2001 model brava elx kullanıyorum.20000km önce atiker lpg taktırdım.araçla ilgili bu güne kadar stop etme sorunu dışında bir sorun yaşamadım.(hala devam ediyor)Fakat bu günlerde radyatör suyu eksilme yapıyor.yalnız benim kafama takılan sorun radyatör suyunu tamamlasam bile,hararet göstergesi orta çizginin bir kaç çizgi üzerine çıkıyor ve sonra tekrar orta çizgiye geri dönüyor.Bu güne kadar en sıcak havalarda bile orta çizginin üzerine çıktığını görmedim.Sebebi nedir acaba.Teşekkürler.

BKR6EKC ile BKR5EZ karsilastirdigimizda cift tirnakli bujinin sicaga daha dayanikli oldugunu görüyoruz
ama genede 98 sonrasinda üretilmi$ Bravalar icin Fiat Katalogunda BKR5EZ nolu bujinin dogru oldugunu görüyoruz!
Bunun muhakkak bir geregi ve anlami üreticiler icin vardir diye düsünüyorum! bunu sadece fiat söylemiyo; ngk, bosch,beru vs vs vs....

LPG Sistemi takili arabalarda daima tek tirnak tavsiye edildigi icin, BOSCH Marka uzun ömürlü Buji takmani tavsiye ederim
Performansinda muhakkak bir fark görüceksin! Tirnak mesafesi cift tirnakli bujiye göre daha KISA
yani 0,9mm degilde 0,7mm. Bu durumda ate$leme daha kuvvetli/yogun oluyor!
LPG benzine nazaran daha zor ate$lenen bir yakit bu yüzden bu kisa mesafe daha uygun oluyo.

LPG sistemi icin özel Bujileri takmani tavsiye ederim, muhakkak memnun kalicaksin!

Bu iki üreticilerin BÜTÜN Brava 1,6´lar icin Önerdikleri (1996-2002 hepsi)
"NGK Laserline 1 Iridium"
0


"BOSCH Platin Iridium" ( 0 242 236 571 yada FR7KI332S )
0


bunlardan haric DENSO Marka Iridium Bujileri görüyorum!
Denso´larda durum böyle;

BRAVO / BRAVA (182) 1.6 i 16V S / SX / EL 90hp 182.A6.000 '95-05/'01 arasi üretim: VK20Y
BRAVO / BRAVA (182) 1.6 i 16V S / SX / EL 103hp 182 A4.000 '95 ile Temmuz 99 arasi üretim : VK20Y
BRAVO / BRAVA (182) 1.6 i 16V S / SX / EL 103hp 182 A4.000 'Temmuz 99 - 2002 arasi üretim: VK16

Densolarla hic tecrübem yok!

"NGK Laserline 1" cok pahali bujiler ama avrupa piyasasinda LPG Buji konusunda en kalitelisi olarak geciyo!
"BOSCH Platin Iridium" ise ayni NGK Kadar kaliteli fakat daha ekonomik diye bilinir! her 30 bin´de degistirilmesi önerilir!
Ben arabamda 2.cift BOSCH Platin Iridium kullaniyorum! Standard Bujilerden BKR6EKC´lerden cok cok cok daha iyi performans gösteriyolar!
Bunun altini kalin kalemle defalarca cizebilirim! 3 cift yani 12 tane yedek buji almi$tim standard...takmiyorum duruyolar! BOSCH LPG Bujileri takiyorum sadece....

su sorununa gelince
su hortumlari - LPGregulatörü - radyatör - devirdaim - kalorifer petegi - su ilave ettigimiz yerin Kapagi yada termostat
Uzun bir liste, su kacirma yapabilcek yerler.....

Su koyarken insallah cesme suyu koymuyorsundur??!!??!!



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi calcutta -- 12 Ocak 2012; 0:06:16 >


_____________________________


Arabam kuru$ Degil - Litre Litre Benzin yada LPG tüketir


1030 Mesaj
12 Ocak 2012; 23:15:35 

Komik birşey söylicem aracımda bir hortumda bant var ne bilim çok önemli değil belki ama bantlanmış ben sevmem öyle şeyleri ve parçacıya gittim bugün bu hortum yok stoklarda üretimden kalkmış ustan buna çözüm üretecek yapacak birşey yok dedi :)

Aynı adamdan gündüz farları aldım park farı denilenden mavi renk çifti.Motor kaput tutacağının tırnağı 2 ön silecek muz şeklinde ve arka silecek 30 liraya verdi hepsini.

Triger içinde 2 marka söyledi adlarını unuttum 110lira fiyatı var ikisi içinde set şeklinde.
Hava filtresi yağ filtresi birde motor yağını değiştirim diyorum benzin tasarrufu için.
Takmışken açık hava filtresi takmayı düşünüyorum.

Varmı öneriniz ?


_____________________________

Monster Gaming.


574 Mesaj
14 Ocak 2012; 6:44:29 

Arkadaşlar Brava almayı düşünüyorum. Forumu neredeyse baştan sona kadar okudum. Genel kanı arabanın fiyatına göre çok konforlu oldugu fakat ikinci el piyasasının zayıf olduğu yönünde. Ben aldıktan yaklaşık 5 sene kadar satmamayı planlıyorum bu yüzden bu benim açımdan problem teşkil etmiyor. Birde forumda bu arabayı alan arkadaşların aldıkları fiyat ile ilan sitelerinde verilen fiyat arasında yaklaşık 2000 tl oynuyor. Yani ilan sitelerinde ortalama 2000 tl daha pahalı fiyatlar var. Bende yaklaşık 11000 TL var. Görüşlerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.


_____________________________



1555 Mesaj
14 Ocak 2012; 11:05:26 

quote:

Orijinalden alıntı: 19CARSIBJK03

Arkadaşlar Brava almayı düşünüyorum. Forumu neredeyse baştan sona kadar okudum. Genel kanı arabanın fiyatına göre çok konforlu oldugu fakat ikinci el piyasasının zayıf olduğu yönünde. Ben aldıktan yaklaşık 5 sene kadar satmamayı planlıyorum bu yüzden bu benim açımdan problem teşkil etmiyor. Birde forumda bu arabayı alan arkadaşların aldıkları fiyat ile ilan sitelerinde verilen fiyat arasında yaklaşık 2000 tl oynuyor. Yani ilan sitelerinde ortalama 2000 tl daha pahalı fiyatlar var. Bende yaklaşık 11000 TL var. Görüşlerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.

türkiyede 11 bin liraya temiz ve az kilometrede Brava bulmak gercekten kolay degil!
kolay gelsin arayan bulur....


_____________________________


Arabam kuru$ Degil - Litre Litre Benzin yada LPG tüketir


55 Mesaj
14 Ocak 2012; 16:50:03 

2003 Liberty aracımdaki kapaklı jantları çıkarıp orijinal alaşım jant takmak istiyorum. Kafamda ELX veya Exclusive modellerin çıkma jantlarını bulup takmak var ama birkaç soru aklıma takıldı. ELX'lerin jant çapı 14" Exclusive olanlar 15" mi? Çok farketmez aslında ama 15" olursa daha güzel durur gibi geliyor. Birde liberty jant ölçüleriyle bir fark var mıdır?(ofset, bijon sayısı vs.) Bir de şu aşağıdaki resimlerdeki jantların hangisi ELX hangisi Exclusive? Bir de hangisi 15 veya 14" olduğunu söylerseniz iyi olur. Hiçbir şekilde bilezik,vs. takarak jant değiştirmek istemiyorum, liberty'nin orijinal ebatlarıyla uyum gösteren 14-15" olan hangisi ise yardımlarınızı bekliyorum?

0


0


0


_____________________________



574 Mesaj
14 Ocak 2012; 21:56:51 

quote:

Orijinalden alıntı: calcutta


türkiyede 11 bin liraya temiz ve az kilometrede Brava bulmak gercekten kolay degil!
kolay gelsin arayan bulur....

Kilometresinin çok düşük olmasına gerek yok, verebileceğim maksimum para bu kadar. Forumlarda da 10.500 e 150000 km de temiz araba alan arkadaşlar varmış


_____________________________



574 Mesaj
14 Ocak 2012; 22:00:03 

Bu arada bravasını (lpgli), satmak isteyen varsa alıcıyım


_____________________________



1555 Mesaj
14 Ocak 2012; 22:09:14 

quote:

Orijinalden alıntı: 19CARSIBJK03
Kilometresinin çok düşük olmasına gerek yok, verebileceğim maksimum para bu kadar. Forumlarda da 10.500 e 150000 km de temiz araba alan arkadaşlar varmış

bence bunun faturasini pahali ödersin! agir bakimlar gelince dü$üncen degisicektir!

benzin enjektörleri - $arj/Mar$ dinamosu - klimakompressörü - servo pompasi vs vs v


_____________________________


Arabam kuru$ Degil - Litre Litre Benzin yada LPG tüketir


 
576 Mesaj
15 Ocak 2012; 10:19:35 

Direksiyon kilitlenmesi ile ilgili şimdi yaşadığım bir şeyi paylaşayım.

Biraz önce eşim bir yere gidecek ,kontak anahtarı dönmüyor araba çalışmıyor diye geri geldi.Bilirsiniz motor durup anahtarı çıkardıktan sonra direksiyonu çevirirseniz kilitlenir.Daha önce de olmuştu bir kere ama kendi kendine açılmıştı.Ben de epey uğraştım direksiyonu oynatıyorum kontağı çeviriyorum , dönmüyor, kilitlendi.Tam buraya gelip yardım isteyecekken arabanın sesini duydum.Arabadan anlayan bir tanıdık gelmiş kilide WD40 sıkmış olay çözülmüş.Acaba yokuş aşağı olduğu için direksiyonu fazla mı çevirip bırakmışım diyordum.Kilit yağlanmak istiyormuş.İnternette araştırdığımda herkes bir şey söylüyor ama kimse yağlamaktan bahsetmiyordu.Neyse umarım birinin işine yarar bu tecrübe.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talin -- 15 Ocak 2012; 10:21:12 >


_____________________________



 
30 Mesaj
16 Ocak 2012; 1:33:03 

quote:

Orijinalden alıntı: calcutta

Buji konusuna bir NOKTA Koymak istiyorum!
LPG dikkate alinmaksizin Buji seciminde 1 kural vardir! Oda >>>>ePer<<<<KATALOG>>>>>>
Kitaplarda yazilanlari parca secerken dikkate almamanizi tavsiye ediyorum.
Benim kazancim ve kaybim yok, ben burda size her hangi bir ürünü satmiyorum!
Her Brava´ya 46531918 nolu Buji Olucak diye bir $art yok! Yanliz $u bir gercek ki
NGK BKR6EKC (cift tirnak) 1998 sonu 1999 basina kadar üretilmi$ 1,6 Bravo/Brava/Marea´lar icin
NGK BKR5EZ (tek tirnak) 1998 sonrasindan itibaren üretilmi$ 1,6 Bravo/Brava/Marea´lar icin(burda bujinin özelliklerini - hangi Brava icin oldugunu SOL´da gösteriyo)
Ben size masal anlatmiyorum, illaki BKR6EKC nolu Bujiyi arabaniza takmak istiyorsaniz buyrun, secim sizin!


Bir bujinin sıcaklık dayanımı konusunda ısı değeri bilgi verir. NGK bujileri için, ısı değeri kodu ne kadar yüksekse, sıcaklık dayanımının o kadar yüksek olduğu kuralı geçerlidir.
BK>Dis çapı 16mm > R > Dirençli tip 6 > sıcaklık dayanımı >E> Paso uzunlugu 19mm>K> Cift Tirnakli C >Özel
BK>Dis çapı 16mm > R > Dirençli tip 5 > sıcaklık dayanımı >E> Paso uzunlugu 19mm>Z> Özel YAPIM


BKR6EKC ile BKR5EZ karsilastirdigimizda cift tirnakli bujinin sicaga daha dayanikli oldugunu görüyoruz
ama genede 98 sonrasinda üretilmi$ Bravalar icin Fiat Katalogunda BKR5EZ nolu bujinin dogru oldugunu görüyoruz!
Bunun muhakkak bir geregi ve anlami üreticiler icin vardir diye düsünüyorum! bunu sadece fiat söylemiyo; ngk, bosch,beru vs vs vs....

LPG Sistemi takili arabalarda daima tek tirnak tavsiye edildigi icin, BOSCH Marka uzun ömürlü Buji takmani tavsiye ederim
Performansinda muhakkak bir fark görüceksin! Tirnak mesafesi cift tirnakli bujiye göre daha KISA
yani 0,9mm degilde 0,7mm. Bu durumda ate$leme daha kuvvetli/yogun oluyor!
LPG benzine nazaran daha zor ate$lenen bir yakit bu yüzden bu kisa mesafe daha uygun oluyo.

LPG sistemi icin özel Bujileri takmani tavsiye ederim, muhakkak memnun kalicaksin!


"BOSCH Platin Iridium" ( 0 242 236 571 yada FR7KI332S )
0


sadece....

su sorununa gelince
su hortumlari - LPGregulatörü - radyatör - devirdaim - kalorifer petegi - su ilave ettigimiz yerin Kapagi yada termostat
Uzun bir liste, su kacirma yapabilcek yerler.....

Su koyarken insallah cesme suyu koymuyorsundur??!!??!!


Şİmdi buji konusunda 2001 model brava elx için (fiyat ekonomik olduğu için bosch tercihim)bosch platin iridyum FR7KI332S doğru bir kararmı?Kantarcı sitesinde LPG li araçlar için soğuk buji kullanmak daha iyi demişler.Bahsi geçen bosch soğuk buji midir?

Motor suyuna gelince malesef birkaçkere çeşme suyu koydum.Doğrusu nedir?
Zaten arabayı komple 100000km bakıma sokmayı düşünüyorum.O zaman yeniden su ve antifiriz koyarlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basserdem -- 16 Ocak 2012; 1:37:20 >


_____________________________

yer:bursa


1193 Mesaj
16 Ocak 2012; 11:14:11 

sabhları çalıştırırken 4,5 sanıye kayıştan cıy cıy cıy diye ses gelip kesiliyor ciddi bi şey olabilirmi ?


_____________________________



 
576 Mesaj
16 Ocak 2012; 12:25:22 

4-5 saniye çok uzun bir süre,o kadar sürmüyordur. ilk çalıştırmada cııvv diye gelen ses marş motoru dişlisinden kaynaklanıyordu 40TL +işçilik verdim geçen yaz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talin -- 16 Ocak 2012; 12:27:36 >


_____________________________



1193 Mesaj
16 Ocak 2012; 16:48:35 

quote:

Orijinalden alıntı: talin

4-5 saniye çok uzun bir süre,o kadar sürmüyordur. ilk çalıştırmada cııvv diye gelen ses marş motoru dişlisinden kaynaklanıyordu 40TL +işçilik verdim geçen yaz.

bana daha çok kayış sesi gibi geliyor.haklısın 4-5 sanıye surmuyor.dişlide aşınmadan mı kaynaklanıyor o ?


_____________________________



3004 Mesaj
16 Ocak 2012; 20:13:01 

quote:

Orijinalden alıntı: takdogan

sabhları çalıştırırken 4,5 sanıye kayıştan cıy cıy cıy diye ses gelip kesiliyor ciddi bi şey olabilirmi ?

Ciddi bir şey değil


_____________________________



1555 Mesaj
16 Ocak 2012; 22:06:08 

quote:

Orijinalden alıntı: takdogan


bana daha çok kayış sesi gibi geliyor.haklısın 4-5 sanıye surmuyor.dişlide aşınmadan mı kaynaklanıyor o ?

araba calistirktan sonra ses devam ediyosa marş motoru dişlisinden kaynaklanmiyo!
muhtemelen rulmanlardan birisinden geliyo


_____________________________


Arabam kuru$ Degil - Litre Litre Benzin yada LPG tüketir


 
258 Mesaj
16 Ocak 2012; 23:38:58 

slmlar arkdaslar ay once mutlu akü almıstım kafam rahattı kış için ama bizim kütahyada merkeden ıse gıtmek ıcın cıktım düğzde kar kalınlığı raha cm oldu yollar felç lastıklere guvenerekten kac gundur kullanıyorum.çalısmasında bı sııntı yoktu taki bu sabaha kadar kumandaya bastım ne ses var ne soluk bib sesi bile gelmedi neyse anahtarla kapıyı actım kontaga bastım ekran gostergeleri dahi yanmıyor. tık yok gece -15 lere vardı her yer don cok soguk aksam geldım takvıyeyle calıstırdık şimdi sorun yok acaba aldığım sıfır akudemı sorun var yoksa elektırık kacagımı aku bu kadar sogukta bosalırmı yenide olsa yorum beklıorum arkadalar iigeceler...... cümleten


_____________________________



307 Mesaj
17 Ocak 2012; 9:05:08 

quote:

Orijinalden alıntı: baro-43

slmlar arkdaslar ay once mutlu akü almıstım kafam rahattı kış için ama bizim kütahyada merkeden ıse gıtmek ıcın cıktım düğzde kar kalınlığı raha cm oldu yollar felç lastıklere guvenerekten kac gundur kullanıyorum.çalısmasında bı sııntı yoktu taki bu sabaha kadar kumandaya bastım ne ses var ne soluk bib sesi bile gelmedi neyse anahtarla kapıyı actım kontaga bastım ekran gostergeleri dahi yanmıyor. tık yok gece -15 lere vardı her yer don cok soguk aksam geldım takvıyeyle calıstırdık şimdi sorun yok acaba aldığım sıfır akudemı sorun var yoksa elektırık kacagımı aku bu kadar sogukta bosalırmı yenide olsa yorum beklıorum arkadalar iigeceler...... cümleten


Akü olarak Mutlu aküde bir sıkıntı olacağını sanmıyorum,bir yerde kaçak vardır bu sıralar benim aküde zayıflıyordu sonra kutup başını sökmeye başladım hatta haftasonu komple söktüm şarja bağladım ben haftada bir kullanıyorum o da kısa mesafe yeterli şaj olmuyor akü bir yıllık 60 amper delphi(kuru bakımsız akü) 60 amper olması ve çok az kullanmam dez avantaj ama araçta kaçak olduğundan bende şüpheleniyorum kaçak olup olmadığını bulmak için veya ne kadar kaçak var anlamak için ne yapılabilir tecrübeli arkadaşlardan bende bilgi istiyorum,klasik yöntem kutup başını söküp araya lamba koyuluyor lamba ne kadar yanarsa ona göre kaçak yorumu yapılıyor hiç yanmaması gerekliymiş ama bana cazip gelmedi çünkü araçta elektronik donanım çok olduğu için devreyi tamamlama ihtimali yüksek bende multimetre var bununla nasıl ölçüm yapabilirim acaba,aküyü şarj ettim sonradan takılan alarmı söktüm teybi söktüm haftasonu lpg beyninide sökeceğim kaçak muayensi yapacağım aracın kendi beyni ne kadar cereyan çekiyor acaba yoksa hiç çekmiyormu kaçak olunca yazın hiç bir sıkıntı olmuyor kış ayı gelince sorunlar başlıyor malesef tabi çok aşırı soğuk olmasıda aküyü aşırı zayıflatır ama kaçak muyanesi de yapılmalı bence



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Einstein(ayştayn) -- 17 Ocak 2012; 9:07:49 >


_____________________________

Fiat Marea Elx_97_bordo


 
258 Mesaj
17 Ocak 2012; 10:13:15 

quote:

Orijinalden alıntı: Einstein(ayştayn)


Akü olarak Mutlu aküde bir sıkıntı olacağını sanmıyorum,bir yerde kaçak vardır bu sıralar benim aküde zayıflıyordu sonra kutup başını sökmeye başladım hatta haftasonu komple söktüm şarja bağladım ben haftada bir kullanıyorum o da kısa mesafe yeterli şaj olmuyor akü bir yıllık 60 amper delphi(kuru bakımsız akü) 60 amper olması ve çok az kullanmam dez avantaj ama araçta kaçak olduğundan bende şüpheleniyorum kaçak olup olmadığını bulmak için veya ne kadar kaçak var anlamak için ne yapılabilir tecrübeli arkadaşlardan bende bilgi istiyorum,klasik yöntem kutup başını söküp araya lamba koyuluyor lamba ne kadar yanarsa ona göre kaçak yorumu yapılıyor hiç yanmaması gerekliymiş ama bana cazip gelmedi çünkü araçta elektronik donanım çok olduğu için devreyi tamamlama ihtimali yüksek bende multimetre var bununla nasıl ölçüm yapabilirim acaba,aküyü şarj ettim sonradan takılan alarmı söktüm teybi söktüm haftasonu lpg beyninide sökeceğim kaçak muayensi yapacağım aracın kendi beyni ne kadar cereyan çekiyor acaba yoksa hiç çekmiyormu kaçak olunca yazın hiç bir sıkıntı olmuyor kış ayı gelince sorunlar başlıyor malesef tabi çok aşırı soğuk olmasıda aküyü aşırı zayıflatır ama kaçak muyanesi de yapılmalı bence

EİNSTEİN KARDEŞİM SABAH aküyü aldığım yere gittim onlarda bi cihazvar akümü arızalı yoksa aracta elektirik kacagımı var olcuo varsa ne kadar var gösteriyor adam yokmus oğlen gidecem buaraya yazarım sana .


_____________________________



307 Mesaj
17 Ocak 2012; 10:46:16 

eyvallah sağolasın kardeş bekliyorum cevabını



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Einstein(ayştayn) -- 17 Ocak 2012; 10:47:24 >


_____________________________

Fiat Marea Elx_97_bordo


 
258 Mesaj
17 Ocak 2012; 14:48:45 

quote:

Orijinalden alıntı: Einstein(ayştayn)

eyvallah sağolasın kardeş bekliyorum cevabını

ööğlen gittin sanayiye once aku aldığım yere aküyü bağladırlar cıhaza adam sarj dinamosu arızalı dedi inanmadım elektrikçime gittim BOSHC marka bi hazla sarj dinamosuna baktı 13,97 değer cıktı normali 14.00 mış yani şarj dinamosu sağlam dedi sigorta panelini söktü ve her yerinden kaçak konturolü yaptı kacakta yok alram devrede kalmıs buyuk ıhtımal dedi bide -17 derece soguk havanın etksıyle bosalmıs olabilir..su anda normale dondu kardeşim


_____________________________



307 Mesaj
17 Ocak 2012; 15:33:14 

quote:

Orijinalden alıntı: baro-43


ööğlen gittin sanayiye once aku aldığım yere aküyü bağladırlar cıhaza adam sarj dinamosu arızalı dedi inanmadım elektrikçime gittim BOSHC marka bi hazla sarj dinamosuna baktı 13,97 değer cıktı normali 14.00 mış yani şarj dinamosu sağlam dedi sigorta panelini söktü ve her yerinden kaçak konturolü yaptı kacakta yok alram devrede kalmıs buyuk ıhtımal dedi bide -17 derece soguk havanın etksıyle bosalmıs olabilir..su anda normale dondu kardeşim


eyvallah kardeş teşekkür ederim sen kurtuldun darısı benim başıma sigorta panelinde nasıl yaptı kaçak kontrolünü klasik yöntem mi yokda cihazlamı ben yapabilirmiyim acaba


_____________________________

Fiat Marea Elx_97_bordo


 
362 Mesaj
17 Ocak 2012; 17:07:49 

Ampermetreli ölçü aletin varsa yapabilirsin kontağı açmadan kutup başının eksi ucunu sök ölçü aletini ampere al söktüğün uçla kutup başı arasına seri bağla deydiğin anda 4-5 amper çekip hemen sıfıra düşmeli alarm varsa birkaç mili amper gösterebilir


_____________________________

2001 Fiat Brava 1.6 ELX


574 Mesaj
17 Ocak 2012; 23:12:13 

Arkadaşlar 11000 lira param var, ve bunu bravadan yana kullanmak istiyorum. 1 haftadır araştırıyorum 96 model 110000 orjinal km de sx buldum, birkaç ufak parçada boya dışında başka bişey yok. Abs klima ve ve hava yastıgı da var. Fiyat 10000 Tl sizce uygun mudur?

Bir tane daha var bu da sx fakat 2000 model, km si 130000, fiyat 11000 TL



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19CARSIBJK03 -- 18 Ocak 2012; 0:50:09 >


_____________________________



307 Mesaj
18 Ocak 2012; 8:46:14 

quote:

Orijinalden alıntı: ozkan65

Ampermetreli ölçü aletin varsa yapabilirsin kontağı açmadan kutup başının eksi ucunu sök ölçü aletini ampere al söktüğün uçla kutup başı arasına seri bağla deydiğin anda 4-5 amper çekip hemen sıfıra düşmeli alarm varsa birkaç mili amper gösterebilir

teşekkür ederim Arkadaşım evet ölçü aletimin ampermetresi var 10 ampere kadar ölçüyor umarım kaçak 10 amperden fazla değilidr ,Hatta bu iş bana çok parlak bir fikir verdi evde 12v adaptör var zaten arabadan aküyüde söktüm evdeki küçük 12 v cihazlardan mesala oto şarjı oto teybinide sökmüştüm bunu falan bağlayarak ne kadar cereyan çektiklerine evde bakabilirim araca ancak haftasonu bakabilirim bu da haftasonuna kadar beni fikir sahibi yapar çok sağol


_____________________________

Fiat Marea Elx_97_bordo


1555 Mesaj
18 Ocak 2012; 11:44:35 

quote:

Orijinalden alıntı: basserdem
Şİmdi buji konusunda 2001 model brava elx için (fiyat ekonomik olduğu için bosch tercihim)bosch platin iridyum FR7KI332S doğru bir kararmı?Kantarcı sitesinde LPG li araçlar için soğuk buji kullanmak daha iyi demişler.Bahsi geçen bosch soğuk buji midir?

Motor suyuna gelince malesef birkaçkere çeşme suyu koydum.Doğrusu nedir?
Zaten arabayı komple 100000km bakıma sokmayı düşünüyorum.O zaman yeniden su ve antifiriz koyarlar.

Bu sayfada
araban icin gereken BOSCH Iridium Bujini secebilirsin!

eger FR7KI332S veriyorsa sayfa, tavsiye ederim, kendimde kullaniyorum! cok memnunum!
Dikkatini cekmek istiyorum ben bu bujileri pazarlamiyorum yada BOSCH Firmasinda calismiyorum!

Bahsi gecen Buji sicakliga cok dayanikli yani soguk bujidir

Motorsuyu: 50% SAFSU 50%Antifiriz

Cesme suyu asla koymayin!


_____________________________


Arabam kuru$ Degil - Litre Litre Benzin yada LPG tüketir


 
635 Mesaj
18 Ocak 2012; 22:31:49 

Arkadaslar
Arabamızın bılındıgı gıbı sadece kasetcaları var ben muzık ıcın cd vs dınlemek ıstıyorum bunu sızler nasıl saglıyorsunuz
ben fm trans(fakat sehırcı ıst ank fılan frekans zor dıyorlar)
ve kaset adaptoru onerılerı aldım sız ne onerırsınzı tesekkurler

araba fıat brava 2000 elx


_____________________________



3004 Mesaj
19 Ocak 2012; 12:56:56 

quote:

Orijinalden alıntı: BernaGs2

Arkadaslar
Arabamızın bılındıgı gıbı sadece kasetcaları var ben muzık ıcın cd vs dınlemek ıstıyorum bunu sızler nasıl saglıyorsunuz
ben fm trans(fakat sehırcı ıst ank fılan frekans zor dıyorlar)
ve kaset adaptoru onerılerı aldım sız ne onerırsınzı tesekkurler

araba fıat brava 2000 elx

Transmıtter her daim kaset adaptörü denen cihazdan daha sağlıklı ses verir.2 senedir gerek şehiriçi gerek şehirdışı yollarda kullandığım transmıtter hiç frekans sorunu yaşatmadı.Fakat önerim bu tür cihazlar yerine bir çerçeve ve bir cd çalar -SD/MMC ve USB özellikli olmak şartıyla oldukça işini görür.İyi günler.


_____________________________



3004 Mesaj
19 Ocak 2012; 13:19:39 

Ankara çok ağır bir kış geçiriyor.Kuru soğuk yalnızca geceleri değil,gündüzleride olduğundan bazı ara sokaklarda buzlanma mevcut.Az önce aracı parkedip evime geçmeden son bir defa dereceye baktım ve -7 dereceyi gösteriyor.Kapı kolları ve antfiriz olmasına rağmen silecek suyunun çıkış noktasındaki buzlanma sebebiyle silecek kolunu uzun süre basılı tutma zorunluluğu bana her arabayı kullandığımda yaz mevsiminde camlar açık gezdiğim o günleri hatırlatıyor.Sevmiyorum kış mevsimini üşüyorum

0


Kış manzarası bir fotoğraf.Ortalama iki güne bir gittiğim mezarlıkta çektim fotoğrafı.Sahi mezarlık haricinde ağaçlık falan göremiyorum bu civarda.Bundan da ayrı bir tartışma çıkar.Yeşilimizi koruyalım!... neyse görüntü gayet iyi şimdilik yetinmeliyim.

0


Bu fotoğrafta apartman sakinlerinin ortak kullanımı olan kamelyamızın gündüzleri de ne kadar soğuk olduğunu kanıtlayan bir karesi.Buz sarkıtları dünden bu yana tek bir damla bile kaybetmedi.

0


-Şirketin tahsis etmiş olduğu dizel,yaz lastikli,kaloriferi çok geç ısıtan araçla bu kış benim için çok çetin geçiyor.Kontrolü zor sağladığım ara sokaklar bütün gün trafikte bazan üşüdüğüm saatlerde düşündüğüm tek şey şu sıralar insan hayatına önem yok saygı sevgi hoşgörü sıfır.

-Hastalanmamanız ve hastalanmamam dileğiyle.


_____________________________



3004 Mesaj
19 Ocak 2012; 13:41:02 

Ankara trafiğinde uzun zamandır gözlemlediğim ve benim de haftada en az bir defa sırf bu yüzden tartıştığım bir sorunu paylaşayım. Kırmızı ışıkta bekliyoruz yeşil yandığında dönüş yapacağız ve dönüş sırasında ikinci bir lamba ile karşılaşıyoruz tek kırmızı bir ışık yayaların karşıya geçişlerini tamamlamaları için ayrılmış mühlet.Yani ışık yandı deli gibi dönüp gitmiyoruz o ışığı da beklemeliyiz.Gel de bunu anlat bazı odunlara duruyorsun arkadan korna sesleri cama çıkıp bağırmalar arabayla yanına yanaşıp el kol işareti ile niye duruyorsun demeler.Mobese umarım bu vatandaşlara ceza keserek terbiye edebilir çünkü çok sinir bozucu kendisine saygısı olmayanın başkasına saygısı mı olur.Direksiyon başına geçince hep bir acelelik,bir kendini kaybetme,bir kabadayılık.
Ankaralı arkadaşlar bu sorunu sık sık yaşıyorlardır iyi bilirler.Bütün gün trafikte olduğumdan her an karşılaşabildiğim bir sorun bu.Adam kavşağa girdiğinde ışıkta beklemeden geçip gidiyor yaya için ayrılan ışıktamı duracak.Bunlar uzak olsun bize.

0






_____________________________



1555 Mesaj
20 Ocak 2012; 12:29:30 

Forum´a herzaman oldugu gibi ba$ka güzel bir Hava katiyorsun Odunlar konusundada yerden göge kadar hak veriyorum ve senin gibi dü$ünüyorum!
Arabayla bir sokaktan bir baska sokaga saparken kaldirimda bekleyen yayalara, karsidan karsiya gecmeleri icin...yol vermek amaciyla fren yaptigim anlarda arkamda cok defa bu bahsettigin odunlara rastladim


_____________________________


Arabam kuru$ Degil - Litre Litre Benzin yada LPG tüketir


1193 Mesaj
20 Ocak 2012; 16:41:56 

odunlar kütükler olmasa memlekette nasıl ısınacağız


_____________________________



1020 Mesaj
20 Ocak 2012; 16:51:22 



_____________________________

Edep bir tac imiş Nur-İ Hüda'dan; Giy o tacı, emin ol her beladan.



 
258 Mesaj
20 Ocak 2012; 23:00:37 

acil yardım calcutta ustam pazar yola gidecem nasıp olursa far yukseklik alcaklık ayarını yapan kısmı en yuksege üç numaraya alem dedim yukarı aldım farın cıın tırrrrrrrrrrrrrrrrrr... die ses gelıo en alt sevıyeye almadan duzelmıyor neden acaba


_____________________________



1555 Mesaj
21 Ocak 2012; 0:38:22 

quote:

Orijinalden alıntı: baro-43

acil yardım calcutta ustam pazar yola gidecem nasıp olursa far yukseklik alcaklık ayarını yapan kısmı en yuksege üç numaraya alem dedim yukarı aldım farın cıın tırrrrrrrrrrrrrrrrrr... die ses gelıo en alt sevıyeye almadan duzelmıyor neden acaba

far motoru muhtemelen bozuk
0


cabuk tarafindan elektrikden iyi anliyan araba tamircisine göster

gecmis olsun


_____________________________


Arabam kuru$ Degil - Litre Litre Benzin yada LPG tüketir


 
576 Mesaj
21 Ocak 2012; 15:33:45 

Baskı balata değişti,bujiler(BKR5EZ tek tırnak-çift bulamadım) değişti,bakım tamam, bir sarfiyat denemesi yapayım dedim sonuca yine moralim bozuldu.
100km / 11.14 litre benzin

Eskiye göre daha iyi ama yine de çok.Sonra düşündüm fabrika verisi 10.8 olan bir arabadan daha ne bekliyorum?Yine de kitaba yakın yakmış!


_____________________________



323 Mesaj
21 Ocak 2012; 19:07:23 

quote:

Orijinalden alıntı: baro-43


USTAM PARCA BU KLORİFER KAPAK MOTORU MADE İN MALESİA YAZI UZERINDE ..

Selam arkadaşlar sizlere bişey soracağım.Aracı malatyada bırakıp kayseriye geldim.Tamponcu Ali de 2004 model marea vardı pert araçta kalorifer kapak motorunu buldum.Bu motor benim 2001 model bravaya uyar mı.şekli şemali biraz benziyor ama ya uymazsa ne olacak.Resimlerini çektim bide siz bakın bakalım.http://imageshack.us/photo/my-images/214/mystical0021.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/576/mystical0022.jpg/
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/576/mystical0022.jpg/][IMG=http://img576.imageshack.us/img576/8411/mystical0022.jpg][/IMG][/URL]



_____________________________

200 BRAVA SX
1996 MERCEDES C220 DİZEL
LENOVO G550


1555 Mesaj
21 Ocak 2012; 19:31:17 

quote:

Orijinalden alıntı: talin

Baskı balata değişti,bujiler(BKR5EZ tek tırnak-çift bulamadım) değişti,bakım tamam, bir sarfiyat denemesi yapayım dedim sonuca yine moralim bozuldu.
100km / 11.14 litre benzin

Eskiye göre daha iyi ama yine de çok.Sonra düşündüm fabrika verisi 10.8 olan bir arabadan daha ne bekliyorum?Yine de kitaba yakın yakmış!

BKR5EZ öncesinde hangi Bujileri kullandin ve yakit nasildi?
Lastiklerin havasi nasil? Lastiklerin Markasi? Yazlik ve Ki$lik?
Hava filitren en son ne zaman degisti?
Vitesi hangi devirde degistirirsin? 2500?3000?


_____________________________


Arabam kuru$ Degil - Litre Litre Benzin yada LPG tüketir


 
576 Mesaj
21 Ocak 2012; 22:48:55 

quote:

Orijinalden alıntı: calcutta


BKR5EZ öncesinde hangi Bujileri kullandin ve yakit nasildi?
Lastiklerin havasi nasil? Lastiklerin Markasi? Yazlik ve Ki$lik?
Hava filitren en son ne zaman degisti?
Vitesi hangi devirde degistirirsin? 2500?3000?


Calcutta bujiler BKR6EKC idi,hava filitresi geçen haziranda değişti o zaman ölçüm sonucu 100km/11.44 idi.
Lastikler normal Petlas, 71.000 de takılmıştı şimdi 106.000 de.Doğrusu epeydir hava kontrolu yapmadım!
Genellikle sakin kullanırım,vitesi 2500+ civarında değiştiririm ama bazen bunu çok geçtiğim olur duruma göre.
Peki ne diyorsun fabrika verisinin az üstünde olması normal değil mi?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talin -- 21 Ocak 2012; 22:50:39 >


_____________________________



 
454 Mesaj
21 Ocak 2012; 23:23:38 

far temizliği yapan varmı brava da ??


_____________________________



1555 Mesaj
21 Ocak 2012; 23:32:06 

quote:

Orijinalden alıntı: talin
Calcutta bujiler BKR6EKC idi,hava filitresi geçen haziranda değişti o zaman ölçüm sonucu 100km/11.44 idi.
Lastikler normal Petlas, 71.000 de takılmıştı şimdi 106.000 de.Doğrusu epeydir hava kontrolu yapmadım!
Genellikle sakin kullanırım,vitesi 2500+ civarında değiştiririm ama bazen bunu çok geçtiğim olur duruma göre.
Peki ne diyorsun fabrika verisinin az üstünde olması normal değil mi?

Hava kontrolünü en kisa zamanda yap!
Bu verdigin yakit Benzin icin cok fazla LPG icinde fazla!
Nasil ölctügünü anlatirmisin? belki yanli$ ölcüyorsundur


_____________________________


Arabam kuru$ Degil - Litre Litre Benzin yada LPG tüketir


 
576 Mesaj
22 Ocak 2012; 13:00:04 

Tam ölçülmesi gerektiği gibi ölçerim.Pompa tık atana kadar tam depo bir süre kullandıktan sonra(bu sefer 105 km kullandım)atana kadar tekrar fulleme ayni pompada.Gerisi orantı hesabı

Çok fazla demeni pek anlayamıyorum.Fabrika verisi 10.8 benimki 11.1!

100km de 10.8 yaksaydım yine çok diyecek miydin ki?Arabanın kitapçığında yazan tüketim bu şehir içi için.Senin fabrika verisinin altına inmen ayrı bir mucize.Senin kullanım şartların belki de fabrika şartlarından daha uygun.
Calcutta usta Almanya ile bizim şartları gözönünde bulunduruyor musun?
-Senin yolların hepsi düz,kaymak gibi asfalt yol mu?
-İniş çıkış,rampada 1 ile,2 ile çıkarken keskin u dönüşlü rampa var mı?
-Senin arabayı hanım da kullanıyor mu!?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talin -- 22 Ocak 2012; 13:22:36 >


_____________________________



1555 Mesaj
22 Ocak 2012; 15:12:56 

quote:

Orijinalden alıntı: talin

Tam ölçülmesi gerektiği gibi ölçerim.Pompa tık atana kadar tam depo bir süre kullandıktan sonra(bu sefer 105 km kullandım)atana kadar tekrar fulleme ayni pompada.Gerisi orantı hesabı

Çok fazla demeni pek anlayamıyorum.Fabrika verisi 10.8 benimki 11.1!

100km de 10.8 yaksaydım yine çok diyecek miydin ki?Arabanın kitapçığında yazan tüketim bu şehir içi için.Senin fabrika verisinin altına inmen ayrı bir mucize.Senin kullanım şartların belki de fabrika şartlarından daha uygun.
Calcutta usta Almanya ile bizim şartları gözönünde bulunduruyor musun?
-Senin yolların hepsi düz,kaymak gibi asfalt yol mu?
-İniş çıkış,rampada 1 ile,2 ile çıkarken keskin u dönüşlü rampa var mı?
-Senin arabayı hanım da kullanıyor mu!?

bak burda 9tane Brava´nin ortalama yakitlarini görebiliyosun
burda kayitli arbalar avrupanin cesitli yerlerinden arabalar (bulgaristan-slovakya vs vs)

en fazla yakanida 100km de 9litre yakmi$!
en fazla yakan 1.6 Brava
Örnekteki arabanin Benzin yakiti 36.544 km boyunca gözetlenmi$; 100km´de 9,09litre Benzin

bu arabanin Benzin Yakiti 171 Bin kilometreden fazla gözetlenmi$; 100km´de 7,01litre Benzin

$imdi sana sorarim; Ayri Mucize olan ne?



_____________________________


Arabam kuru$ Degil - Litre Litre Benzin yada LPG tüketir


 
576 Mesaj
22 Ocak 2012; 18:53:49 

Anladığım fabrika verilerinin altına inilmesi gayet mümkün, bu araç sahipleri ve sen de öyle yapmışsınız, sanırım özel bazı bakım ve sürüş teknikleriyle oluyor bu.
Peki fabrika verisinin bu şekilde verilmesine ne ediyorsun, sıfır araba optimum şartlarla fabrikadan çıktıysa nasıl çok daha düşük tüketim rakamı elde edilebiliyor.?Normalde biz fabrika test koşullarına göre gerçek hayattaki yol koşullarının daha fazla tüketime yol açtığını düşünürüz.


_____________________________



13 Mesaj
22 Ocak 2012; 19:18:09 

merhaba arkadaslar, aranızda yeniyim. ilk olarak en çok merak etiğim bişeyi sormak istiyorum. bravalar için olan spor yaylar marealara uyarmı ?


_____________________________



1555 Mesaj
22 Ocak 2012; 19:36:04 

quote:

Orijinalden alıntı: talin

Anladığım fabrika verilerinin altına inilmesi gayet mümkün, bu araç sahipleri ve sen de öyle yapmışsınız, sanırım özel bazı bakım ve sürüş teknikleriyle oluyor bu.
Peki fabrika verisinin bu şekilde verilmesine ne ediyorsun, sıfır araba optimum şartlarla fabrikadan çıktıysa nasıl çok daha düşük tüketim rakamı elde edilebiliyor.?Normalde biz fabrika test koşullarına göre gerçek hayattaki yol koşullarının daha fazla tüketime yol açtığını düşünürüz.


tabii herkezin bildigi sürü$ teknikleri; kirmizi lambayi gördügün halde sürat yapmamak, gereksiz yere sürat yapmamak
mümkün oldugu kadar motor frenini kullanmak, erken vites degistirmek, lüzumsuz yük devamli yaninda tasimamak
teker hava basincini gözetlemek, motor yagini devamli gözetlemek ve ilave etmek eskidiyse yenilemek, bujileri hava filitresini
zamaninda yenilemek....en önemlilerini saydim galiba

fabrika verileri ile gercekte tespit edilen yakitin hic bir zaman ayni olmadigini biliriz, genelinde fabrika verisine göre yakit daha fazla olur!

Dua etki tersi degil yani Brava´lar fabrika verilerinden daha az yakar - vede senin araban fazla yakiyo

Fabrika tüketim verisi yaparken asfalta daha direncli bir tekerle yapildigini dü$ün.....Fabrika tüketim verilerini ciddiye almamani tavsiye ederim

Ama senin araba yakiti hala fazla, burda bir $eyler yapman lazim