- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Vites Değiştirme Sorunu
Bu konudaki kullanıcılar:
 
10
Cevap
35365
Tıklama
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


143 Mesaj
6 Ekim 2007; 22:36:46 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Araba konusunda biraz acemiyim.Sorum çok saçma olabilir :)(5-6 aydır otomobil kulanıyorum)
Şimdi 4 viteste gidiyorum.Yavaşlamak icap etti.Frene bastık O sırada debriyajada bastık vitesi boşa aldık.İyice yavaşlayınca vitesi 2 ye taktık.İşte sorun burda başlıyor debriyaja sonuna kadar basmama rağmen bazen vitesi küçültürken tıkırtılar geliyo şanzımandan. her zaman olmuyo ama bazen oluyo.Çok yüksek bir ses degil ama genede beni rahatsız etti.Sorun ne olabilir acaba sizce .Teşekkür ederim....
|
_____________________________



1065 Mesaj
17 Ekim 2007; 0:16:37 

Dostum sen en tehlikeli hatayı yapıyorsun aman dikkat, arabayı yavaşlatacaksan sakın vitesi boşa atıp frenle durma, vites küçült frene bas.. Aracın süratine göre vites küçült ( motor freni ). Vitesin geçmeme sebebi ise uygun devirde olmaması.
|
_____________________________



1770 Mesaj
17 Ekim 2007; 1:01:59 

Tehlikeli demişsin, biraz açarmısın? Bende böyle yapıyorumda. Vites büyüt, küçült... zırt pırt debriyaja basmak yoruyor.
quote:

Orjinalden alıntı: revolver

Dostum sen en tehlikeli hatayı yapıyorsun aman dikkat, arabayı yavaşlatacaksan sakın vitesi boşa atıp frenle durma, vites küçült frene bas.. Aracın süratine göre vites küçült ( motor freni ). Vitesin geçmeme sebebi ise uygun devirde olmaması.
|
_____________________________


Thy Majesty


 
1544 Mesaj
17 Ekim 2007; 10:17:32 

bende senin gibi arabayı boşa alıp frene basıyom sonra vites değişiyom bende de bazen o dediğin ses geliyor acaba çokmu zararlı araba için
|
_____________________________



3567 Mesaj
17 Ekim 2007; 11:42:37 

vitesi sırayla küçültün. vites küçültürken de büyültürken de vites atlamayın. şanzumana dişli sıyırtırırsınız. ses ondan geliyor zaten.

çözüm: vitesi sırayla değiştirin. vites atlamayın.



|
_____________________________



3184 Mesaj
17 Ekim 2007; 13:49:25 

[font="Trebuchet MS"] 4. viteste hız en azından 70-80 km. arasındadır. Bu hızda debriyaja basıp arabayı boşa atmak bile tehlikelidir. kaldıki boşta iken fren yapmak. Fren balatalarına gereksiz yük bindiriyorsunuz. Hem balataları erken bitirirsiniz hemde fren mesafesini uzatırsınız. Acil bir durum karşısında ise fren mesafesi size yeterli olmaz Allah muhafaza kaza etme riskiniz çok fazla.. Hele ki ağır tonajlı bir araç kullnaıyorsanız cafer bez getir durumlarına düşersiniz

şaka bir yana arabayı boşa alıp fren yapmak sonra da 4. vitesten ikinci vitese takmak çok riskli bir harekettir. Bunun yerine kendinizi ilk fren pedalına basmaya sorasında vitesleri birer birer küçültmenizi şiddetle tavsiye ederim. Zaten 2. vitesin devrine düştüğünüzde arabanız durmuş demektir. 2. vitesten 1. vitese düşmenize gerek yok. Ancak 2. vites devrine düştüğünüzde aracı stop ettirmemek için debriyaja basıp boşa alırsınız veya kalkış yapmak için 1. vitese atarsınız.

Bunun dışında aracı boşa almak yüksek vitesteyken fren yapıtığınızda debriyaja basıp motoru şanzımandan ayırmak çok tehlikeli bir harekettir. Bu güne kadar kaza yapmadığınıza şükretmeniz lazım
|
_____________________________


...::: İnsanın kazandığı paradan değil paranın kazandığı insandan korkulur :::...


70 Mesaj
17 Ekim 2007; 18:39:25 

Ben tam neden bahsedildiğinden anlamadım galiba. Şimdi ben 4. viteste sehir halindeyim. Aracımı kırmızı ışıkta durduracağım. Frene bassam ardından da debriyaja basıp hiç vites değiştirmeden dursam olmaz mı?

Sizin dediğiniz şöyle bir şey mi? Durmak için önce frenleyeceğim arabanın devri düşünce vitesi 3 e atıp ayağımı debriyajdan çekeceğim bu arada frenlemeye devam. daha sonra vitesi ikiye atıp ayağımı debriyajdan çekip bu devirden sonra arabayı durduracağım. Herkes böyle mi yapıyor gerçekten? Benim de 2 aylık düzenli şoförlüğüm var (arabayı yeni aldım), bunu duyunca şaşırdım. İşin aslını doğru mu anlamışım? Ben hemen debriyaj frene basıp duruyordum. Birisi nasıl nizami duruş yapılır ayrıntılı anlatırsa sevinirim. Sanki bana bu duruş mesafesini çok uzatır gibi geldi.
|
_____________________________

Honda Jazz Fun+ CVT 2012


4137 Mesaj
17 Ekim 2007; 19:58:59 

eğer ani fren gerekiyorsa zaten bu vites düşürme olayını yapamazsınız..o yüzden ani frenajda fren ve debriyaja birlikte basılması gerekir..

ama örneğin 200 mt ileride kırmızı ışık yandığını görüyorsunuz ve 200 m içinde durmanız gerekiyor..en sağlıklı yöntem..önce fren ile devir düşürmek..sonra bir alt vitese atarak motoru kompresyona bindirmek..tekrar fren-alt vites-kompresyon ile yavaşlamak ve sonuçta durmak..

örneğin 4.viteste 80 km hızda gidiyorsunuz..frenlemeye başladınız..motor 1000 devire kadar düştü..bu durumda debriyaja basıp 2.vitese almanızın da bir sakıncası yoktur..çünkü o sırada araç zaten 2.vites devir sınırından düşük devir çevirmektedir...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 17 Ekim 2007; 20:00:28 >
|
_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


775 Mesaj
18 Ekim 2007; 0:49:20 


quote:

Orjinalden alıntı: budun

Ben tam neden bahsedildiğinden anlamadım galiba. Şimdi ben 4. viteste sehir halindeyim. Aracımı kırmızı ışıkta durduracağım. Frene bassam ardından da debriyaja basıp hiç vites değiştirmeden dursam olmaz mı?

Sizin dediğiniz şöyle bir şey mi? Durmak için önce frenleyeceğim arabanın devri düşünce vitesi 3 e atıp ayağımı debriyajdan çekeceğim bu arada frenlemeye devam. daha sonra vitesi ikiye atıp ayağımı debriyajdan çekip bu devirden sonra arabayı durduracağım. Herkes böyle mi yapıyor gerçekten? Benim de 2 aylık düzenli şoförlüğüm var (arabayı yeni aldım), bunu duyunca şaşırdım. İşin aslını doğru mu anlamışım? Ben hemen debriyaj frene basıp duruyordum. Birisi nasıl nizami duruş yapılır ayrıntılı anlatırsa sevinirim. Sanki bana bu duruş mesafesini çok uzatır gibi geldi.

tabiiki hiç vites değiştirmesende araba durur ama bazı sakıncaları var freni ne kadar çok kullanırsan o kadar fazla ısınır ve bir müddet sonra duruş mesafesi artar ayrıca fren balatasının ömrü kısalır daha kısa sürelerde değiştirmen gerekir özellikle yokuş aşağı giderken yavaşlamak için sürekli frene basmak yerine motor frenini kullan yani evet vitesi küçülterek durmak daha faydalı ayrıca madem yeni başladın nasıl alışırsan öyle devam eder
|
_____________________________



3184 Mesaj
18 Ekim 2007; 8:00:05 

[font="Trebuchet MS"]4. viteste frenlemeye devam eder vites küçültüp motor kompresorunden faydalanmazssan 4. viteste arabayı yol ortasında stop ettirirsin.
|
_____________________________


...::: İnsanın kazandığı paradan değil paranın kazandığı insandan korkulur :::...


228 Mesaj
9 Eylül 2015; 23:01:51 

Arkadaşlar mesela 4te gidiyorum birden yavaşlıyor trafik mecbur 3'e sonra 2'e atıyorum. Ayağım debriyaj da iken devir 1000 lere falan geliyor tekrar aracı hareket ettirmek için 2e ya da 3e atmam lazım. Bazen tam tutturuyorum 2 ya da 3 bazen de tutturamıyorum aracı hoplatıyorum. Ekrana bakarak aracı hangi vitese koyacağımı çözemedim. Tamam vites yükseltmeyi biliyorum 2500-3000 devirde hemen üst vitese geçiyorum ya da sesinden anlıyorum ama bu vites küçülttükten sonra tekrar ani bir kalkıştan sonra 2 ya 3 hangisine atacağımı şaşırıyorum bazen. Bazen 2e attım mı da olmuyor mecburen yavaşlıyor 1e atıyorum ondan sonra tekrar yükseltiyorum. Biraz kafam karışıyor bu konuda.



1 vites 0-20 km arası

2 vites 20-40 km arası

3 vites 40-60 km arası

4 vites 60-80 km arası

5 vites 80 km ve üzeri

böyle olduğunu biliyorum ama nedense tutmuyor bazen.
|
_____________________________

INTEL i5 4590 / KINGSTON 8 GB SAVAGE / ASUS STRIX GTX 970 / GIGABYTE H97M-D3H / Samsung 850 EVO / Zalman Z3 Plus / WD Blue 1TB /

Windows 10 / Logitech F710
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]

Foruma Git
Bölümde Ara

 
Reklamlar


DH VİDEO

 




Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.


DHBR3
0.746