Motor soğukken Motoru Zor Çalışanlara Çözüm
61 Cevap38695 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


2168 Mesaj
6 Ekim 2007; 18:41:19 

[font="Verdana"]Dün gittiğim ayok otogazdaki usta, ismini şimdi hatırlamıyorum, sabah çalışırken zorlanan aracım icin su öneriyi getirdi, özellikle atiker marka takılı olanlar icin işe yarayacak bir bilgi olduğu icin veriyorum.

kontak anahtarını çevirmeden önce lpg göstergesindeki tuşa basılı tutuyorsunuz, basılı iken kontağı sadece çeviriyorsunuz (çalıştırmadan) panelde ışıkları gördükten sonra lpg tuşunu bırakıyorsunuz, daha sonra da marşa basıyorsunuz, araç ilk olarak LPG ile sorunsuz çalışıyor.

zor çalışmasının mantığını ben şöyle kavradım, aracın beyni lpgye göre kendini ayarladığı icin sıralı sistem ilk çalışmada benzin verdiğinden hava vs ayarları benzinin patlaması icin yeterli gelmiyor ve çalışmakta zorlanıyor. ancak ilk çalıştırmayı lpg ile yaptığında hiçbir sorun olmadan tek marşta çalışıyor.

ancak aklınızda bulunsun, böyle çalıştırdıktan sonra "hadi benzine geçeyim" yapamıyorsunuz, o yüzden motora giden benzin borularının ıslanmasını vsyi istiyorsanız motorunuz ısındıktan sonra kenara çekip kontağı kapatıp hemen tekrar çalıştırınca sorun kalmıyor, 10 saniye benzinle çalıştıktan sonra yine lpgye dönüyor.

bu geçici bir çözümmüş, konyadan adamlar gelecekmiş, atikerin merkezinden o zaman bize haber vereceklermiş, bekliyoruz

umarım faydalı olabilmişimdir (diğer markalarda da deneyebilirsiniz,ama çalışır mı çalışmaz mı bilmiyorum)
[/font]



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atikanatasoy -- 6 Ekim 2007; 18:43:28 >


_____________________________

Gülü öyle bir sevmelisin ki, soranlara dikeni yok diyebilmelisin. Tıklayın...


3676 Mesaj
6 Ekim 2007; 19:09:24 

bu sıralı için mi yoksa düz sistemler için mi?

ayrıca regülatör 40 dereceden düşükken gaz sıvı oluyor daha verimsiz oluyor neden gazla çalıştırmak isteyeyim ki. zaten benzinde ilk silkelemeyi biraz gaza basınca düzeltiyor hemen.


_____________________________

Mobil imza versek?


1769 Mesaj
6 Ekim 2007; 19:23:06 

Bu Renaultlar'da gözlenen bir problem değil. Genelde uzak doğu yapımı araçlarda bu sorun görülüyor. ECU'ları çok hassas olduğu için lpg de sapıtabiliyor.


_____________________________


Thy Majesty


1769 Mesaj
6 Ekim 2007; 19:25:29 

Forumda uzun süre tartışılan bir konu idi bu. Sabahları çalışmama sorunu yaşayan araçlar içindi. Benzinde çalışmayan araçlar için. Sıralıda görülem bir problem genelde.Gazla çalıştırmak için değil yani.
quote:

Orjinalden alıntı: ccaparli

bu sıralı için mi yoksa düz sistemler için mi?

ayrıca regülatör 40 dereceden düşükken gaz sıvı oluyor daha verimsiz oluyor neden gazla çalıştırmak isteyeyim ki. zaten benzinde ilk silkelemeyi biraz gaza basınca düzeltiyor hemen.


_____________________________


Thy Majesty


1063 Mesaj
6 Ekim 2007; 19:44:37 

karburatorlü atiker var bende sabah ilk caliştirdiğimda
20 25 snıye ısıtmak gerekiyor motoru yoksa stop ediyor
sabahları benzinde caliştirsak sonra lpg ye gecsek nasıl olur ??


_____________________________

keskin nişancı.


1769 Mesaj
6 Ekim 2007; 20:20:21 

En sağlıklısı öyle zaten.
quote:

Orjinalden alıntı: hasanmustafa06

karburatorlü atiker var bende sabah ilk caliştirdiğimda
20 25 snıye ısıtmak gerekiyor motoru yoksa stop ediyor
sabahları benzinde caliştirsak sonra lpg ye gecsek nasıl olur ??


_____________________________


Thy Majesty


2168 Mesaj
6 Ekim 2007; 23:28:54 

bende opel astra 1994 si var, sıralı atiker sistem var. sıralı sistemlerde hiçbir müdehalede bulunmazsanız, aracı ilk çalıştırdığınızda motor belli bir sıcaklığa gelene kadar benzinde çalışıp daha sonra lpgye geçiyor ve bu sırada BAZI araçlarda sabah çalıştırmaları 2-3 dakika sürekli marşa basarak gerçekleşiyor

benim anlattığım sıralı lpg kitlerinde bu sorunu yaşayan arkadaşlar için, ben denedim ve çalıştı su anda sabahları lpg ile çalıştırıyorum ve marşla aram düzeldi


_____________________________

Gülü öyle bir sevmelisin ki, soranlara dikeni yok diyebilmelisin. Tıklayın...


199 Mesaj
10 Ekim 2007; 23:44:18 

usta aynı sorun bendede vardı ve bende ayok ta taktırdım ama bana böle bir bilgi verilmedi bende peugeot servisi halil öztürke gidip sorunu anlattım onlarda lpg beyninin değişmesi gerektiğini sölediler tekrar ayok'a gittim ve durumu anlattım onlara mantıksız geldi ama genede değiştirdiler beyni ve sorun anında kesildi ve o gün bugündürde tek kontakta çalısıo senin sölediğiniz yötem ve nicelerini denedim ama sorun hallolmamıştıı ama beyin değişince bitti sorunum şimdii rahatımm


_____________________________



1769 Mesaj
11 Ekim 2007; 0:03:08 

Sorun LPG kitlerinde değil. Aracın kendi ECU'sunda.


_____________________________


Thy Majesty


2168 Mesaj
12 Ekim 2007; 0:59:46 

ben su anda anlattığım yöntemle çalıştırıyorum arabayı, sonra arabayı stop ettikten sonra benzinle bir kere çalıştırıyorum

ayoktan haber bekliyorum bakalım arayacaklardı konyadan görevli gelince


_____________________________

Gülü öyle bir sevmelisin ki, soranlara dikeni yok diyebilmelisin. Tıklayın...


 
676 Mesaj
12 Ekim 2007; 19:37:05 

LPG ayarları iyi yapılan araçlarda soğukta çalışma problemi olmaz. bunun için yol ayarlarınızı iyi yaptırmanız gerekiyor, Böyle bir sorun BRC Sequent 24 ve 56' da kalmadı sayılır. bayilerinizi iyi seçin, ustalarınız iyi ayar yapsın hiç bir sorun yaşanmaz.
iyi günler


_____________________________

DETAYLI MONTAJ RESİMLERİ İÇİN FACEBOOK SAYFAMIZI ZİYARET EDİNİZ"2A MÜHENDİSLİK EN SORUNSUZ BAYİİ ÖDÜLLÜ""2011 YILI BRC LPG DÖNÜŞÜM ADEDİNDE TÜRKİYE 2. LİĞİ""2012 YILI BRC LPG DÖNÜŞÜM ADEDİNDE TÜRKİYE 3.LÜĞÜ"İVEDİK ORGANİZE SANAYİ MELİH GÖKÇEK BULVARI ALTINÖRNEK SANAYİ SİTESİ 1519 SOKAK NO :60 YENİMAHALLE-ANKARATEL : (312)394 72 22 - 394 73 22http://www.facebook.com/MOCANOTOGAZhttp://www.mocanotogaz.com.tr


2247 Mesaj
12 Ekim 2007; 20:09:49 

çok şükür hiç bi problemimiz yok ilginize teşekkürler
quote:

Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

LPG ayarları iyi yapılan araçlarda soğukta çalışma problemi olmaz. bunun için yol ayarlarınızı iyi yaptırmanız gerekiyor, Böyle bir sorun BRC Sequent 24 ve 56' da kalmadı sayılır. bayilerinizi iyi seçin, ustalarınız iyi ayar yapsın hiç bir sorun yaşanmaz.
iyi günler



_____________________________

New Astra Edition


triger


164 Mesaj
13 Ekim 2007; 19:40:03 

Motor soğukken benzinle çalışma esnasındaki problemleri gidermek için verdiğiniz bilgi için teşekkürler, ancak ayar yaparken ne yapılıyor???????
Birçok kişinin sorunu bu, ustayım diye geçinenler otomatik konfigrasyon yapıp geçiyorlar.
Bu sorunu çözmek için yapılması gereken somut işlem nedir?????
Yani ustalara tam olarak izah edebilmemiz için ne yapmaları gerektiğini söyleyebilecek yok mu????
Herkes birşeyler yazıyor ama net yazabilecek yapılanı açıkça ifade edebilecek bir usta yokmu???



"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
MOCAN OTOGAZ

LPG ayarları iyi yapılan araçlarda soğukta çalışma problemi olmaz. bunun için yol ayarlarınızı iyi yaptırmanız gerekiyor, Böyle bir sorun BRC Sequent 24 ve 56' da kalmadı sayılır. bayilerinizi iyi seçin, ustalarınız iyi ayar yapsın hiç bir sorun yaşanmaz.
iyi günler
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zorhan -- 13 Ekim 2007; 19:41:40 >


164 Mesaj
15 Ekim 2007; 19:49:31 

Herkes birşeyler yazıyor ama yapılanı doğru dürüst yazabilecek yok demekki?????


 
1180 Mesaj
16 Ekim 2007; 18:22:25 

OZAMAN NEREDE KALDI SIRALI SİSTEMİN İLK ÇALIŞMA ESNASINDAKİ BENZİNLE ÇALIŞMASI DİREK GAZ VERSİYONU ATSINLAR PROGRAMI HİÇ BENZİN KULLANMADAN ÇALIŞIR.
quote:

Orjinalden alıntı: atikanatasoy

[font="Verdana"]Dün gittiğim ayok otogazdaki usta, ismini şimdi hatırlamıyorum, sabah çalışırken zorlanan aracım icin su öneriyi getirdi, özellikle atiker marka takılı olanlar icin işe yarayacak bir bilgi olduğu icin veriyorum.

kontak anahtarını çevirmeden önce lpg göstergesindeki tuşa basılı tutuyorsunuz, basılı iken kontağı sadece çeviriyorsunuz (çalıştırmadan) panelde ışıkları gördükten sonra lpg tuşunu bırakıyorsunuz, daha sonra da marşa basıyorsunuz, araç ilk olarak LPG ile sorunsuz çalışıyor.

zor çalışmasının mantığını ben şöyle kavradım, aracın beyni lpgye göre kendini ayarladığı icin sıralı sistem ilk çalışmada benzin verdiğinden hava vs ayarları benzinin patlaması icin yeterli gelmiyor ve çalışmakta zorlanıyor. ancak ilk çalıştırmayı lpg ile yaptığında hiçbir sorun olmadan tek marşta çalışıyor.

ancak aklınızda bulunsun, böyle çalıştırdıktan sonra "hadi benzine geçeyim" yapamıyorsunuz, o yüzden motora giden benzin borularının ıslanmasını vsyi istiyorsanız motorunuz ısındıktan sonra kenara çekip kontağı kapatıp hemen tekrar çalıştırınca sorun kalmıyor, 10 saniye benzinle çalıştıktan sonra yine lpgye dönüyor.

bu geçici bir çözümmüş, konyadan adamlar gelecekmiş, atikerin merkezinden o zaman bize haber vereceklermiş, bekliyoruz

umarım faydalı olabilmişimdir (diğer markalarda da deneyebilirsiniz,ama çalışır mı çalışmaz mı bilmiyorum)
[/font]



_____________________________

ÜNLÜ OTOGAZ Akdeniz Sanayi sitesi 5001 sok. no:50
ANTALYA TEL: 0242 221 31 41 Pbx FAX: 0242 221 31 42 GSM:05323737506 www.unluotogaz.com
unal-gedik@hotmail.com


2621 Mesaj
16 Ekim 2007; 22:41:23 

Arkadaşlar önce lpg ile aracı çalıştırmak,sıralı sistemin yapısına aykırı bir olaydır.Eğerki lpg ile çalışacaksa bu iş üzerinde gece demeden,gündüz demeden çalışan yüzlerce mühendisi yok saymaktır.Bu gibi işleri ortaya atıp kendini usta olarak tanıtan insanlar nerede yeni bir alet üretmişlerdir.Eğerki araçlarınız soğuk havalarda düzgün çalışmıyorsa,mutlaka biryerlerinde yolunda gitmeyen olaylar vardır.Benim aracım 1996 model ,2000 cc opel vectra ve şuan sivas ilinde yaşamaktayım,Sivasın havasının nasıl olduğunu ve kışını özellikle bilmeniz gerekir.Aracımda sıralı ATİKER takılıdır ve çok şükür tek marşta çalışmaktadır.Lpg ye geçiş ısısı ise şimdilik 35 derecede olup,kışın havalar iyice soğuyunca 30 derece olacaktır,buda benzinden tasarrufu daha fazla yapmaktır.Önce aracımız benzinde iken normal çalışıyormu,ilk çalıştırmada zaten benzinde çalışan aracımızda sorun olursa,bunu lpg ye bağlamamak gerekmektedir.Tüm arkadaşlara kazasız,belasız,bol tasarruflu yolculuklar dilerim.


_____________________________

¤ OPEL VECTRA CD - 2000 CC ¤
¤ATİKER SIRALI LPG SİSTEMݤSAMSUNG GALAKSİ S3 İ9300¤DREAMBOX 500S¤KORAX İPBOX HD¤
¤¤¤NİCE İNSANLAR GÖRDÜM,ÜZERİNDE ELBİSELERİ YOK¤¤¤
¤¤¤NİCE ELBİSELER GÖRDÜM,İÇİNDE İNSAN YOK¤¤¤


 
676 Mesaj
17 Ekim 2007; 19:17:56 

herkese selamlar,

ayar yaparken yapılacak tek şey aracın enjektör sürelerinin benzin ve lpg'de aynı olmasını sağlamaktır, gerekenden az veya çok enjektör süresini ayarlarsanız araç ya pata küte çalışır ve sabahları araçta çiğ benzin kokusu duyarsınız, ya da sabahları aracınız geç çalışır...

tüm olay bundan ibarettir,

yol ayarı yapmamak bir aracın sadece lpgde kabaca çalışmasını sağlamaktır.. sorun çıkaracağı da muhakkaktır..

bu nedenle yol testlerine gereken zamanı ayıran dönüşüm servislerinde aracın sabahları çalışmaması problemi kalmamaktadır.




quote:

Orjinalden alıntı: Zorhan

Motor soğukken benzinle çalışma esnasındaki problemleri gidermek için verdiğiniz bilgi için teşekkürler, ancak ayar yaparken ne yapılıyor???????
Birçok kişinin sorunu bu, ustayım diye geçinenler otomatik konfigrasyon yapıp geçiyorlar.
Bu sorunu çözmek için yapılması gereken somut işlem nedir?????
Yani ustalara tam olarak izah edebilmemiz için ne yapmaları gerektiğini söyleyebilecek yok mu????
Herkes birşeyler yazıyor ama net yazabilecek yapılanı açıkça ifade edebilecek bir usta yokmu???



"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
MOCAN OTOGAZ

LPG ayarları iyi yapılan araçlarda soğukta çalışma problemi olmaz. bunun için yol ayarlarınızı iyi yaptırmanız gerekiyor, Böyle bir sorun BRC Sequent 24 ve 56' da kalmadı sayılır. bayilerinizi iyi seçin, ustalarınız iyi ayar yapsın hiç bir sorun yaşanmaz.
iyi günler
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""



_____________________________

DETAYLI MONTAJ RESİMLERİ İÇİN FACEBOOK SAYFAMIZI ZİYARET EDİNİZ"2A MÜHENDİSLİK EN SORUNSUZ BAYİİ ÖDÜLLÜ""2011 YILI BRC LPG DÖNÜŞÜM ADEDİNDE TÜRKİYE 2. LİĞİ""2012 YILI BRC LPG DÖNÜŞÜM ADEDİNDE TÜRKİYE 3.LÜĞÜ"İVEDİK ORGANİZE SANAYİ MELİH GÖKÇEK BULVARI ALTINÖRNEK SANAYİ SİTESİ 1519 SOKAK NO :60 YENİMAHALLE-ANKARATEL : (312)394 72 22 - 394 73 22http://www.facebook.com/MOCANOTOGAZhttp://www.mocanotogaz.com.tr


1637 Mesaj
17 Ekim 2007; 22:45:57 

Araç sabahları benzinde çalışmıyor diye lpg ye alarak çalıştırmanın neresi çözüm ben anlayabilmiş değilim. Diğer konuda da yazdığım üzere hem benzin hem de gaz ecu suna ayar yapmış olmama rağmen sorunum devam ediyor. 2003 model opel meriva aracım var, sabahları sanki 80 model aracı çalıştırmaya çalışır gibi zorlanıyorum. Bu arada taktırdığım sistem atiker marka. Haftasonu tekrar gidicem, bakalım ne diyecekler?


_____________________________

Her türlü oyunun orjinal cd keyi için: http://forum.donanimhaber.com/m_38416269/tm.htm


 
765 Mesaj
18 Ekim 2007; 11:16:51 

ben aldesa sıralı sistemle direkt lpg ile de çalıştırabiliyorum aracımı. yaklaşık 2 senedir de gayet sorunsuz kullanıyorum. bu sayede ilk çalıştırmadaki benzin masrafım da minumumda.sadece havalar çok soğuduğunda direkt lpg ile çalışmıyor benzine alıyorum.


quote:

Orjinalden alıntı: Okifi

Arkadaşlar önce lpg ile aracı çalıştırmak,sıralı sistemin yapısına aykırı bir olaydır.Eğerki lpg ile çalışacaksa bu iş üzerinde gece demeden,gündüz demeden çalışan yüzlerce mühendisi yok saymaktır.Bu gibi işleri ortaya atıp kendini usta olarak tanıtan insanlar nerede yeni bir alet üretmişlerdir.Eğerki araçlarınız soğuk havalarda düzgün çalışmıyorsa,mutlaka biryerlerinde yolunda gitmeyen olaylar vardır.Benim aracım 1996 model ,2000 cc opel vectra ve şuan sivas ilinde yaşamaktayım,Sivasın havasının nasıl olduğunu ve kışını özellikle bilmeniz gerekir.Aracımda sıralı ATİKER takılıdır ve çok şükür tek marşta çalışmaktadır.Lpg ye geçiş ısısı ise şimdilik 35 derecede olup,kışın havalar iyice soğuyunca 30 derece olacaktır,buda benzinden tasarrufu daha fazla yapmaktır.Önce aracımız benzinde iken normal çalışıyormu,ilk çalıştırmada zaten benzinde çalışan aracımızda sorun olursa,bunu lpg ye bağlamamak gerekmektedir.Tüm arkadaşlara kazasız,belasız,bol tasarruflu yolculuklar dilerim.



_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Ekim 2007; 15:55:40 

Atikeri nerde taktirdin hocam ,
gecmis olsun ins cozulur...

quote:

Orjinalden alıntı: naz_eg

Araç sabahları benzinde çalışmıyor diye lpg ye alarak çalıştırmanın neresi çözüm ben anlayabilmiş değilim. Diğer konuda da yazdığım üzere hem benzin hem de gaz ecu suna ayar yapmış olmama rağmen sorunum devam ediyor. 2003 model opel meriva aracım var, sabahları sanki 80 model aracı çalıştırmaya çalışır gibi zorlanıyorum. Bu arada taktırdığım sistem atiker marka. Haftasonu tekrar gidicem, bakalım ne diyecekler?



1637 Mesaj
18 Ekim 2007; 18:05:43 


quote:

Orjinalden alıntı: mcyavuz

Atikeri nerde taktirdin hocam ,
gecmis olsun ins cozulur...




Ankara Şaşmaz sanayide üstün otogazda taktırdım. Bu sorunu ilk gittiğimde ben anlatmasam anlamayacaklar. Ostim'de kendi bayilerinin bu ayarı yaptıklarından haberleri yok. Haftaya bir daha gidicem, soğuklar iyice bastırmadan bu soruna bir çözüm bulmak gerek.


_____________________________

Her türlü oyunun orjinal cd keyi için: http://forum.donanimhaber.com/m_38416269/tm.htm


164 Mesaj
25 Ekim 2007; 20:25:26 

Arkadaşım oluşan genel sorunu şöyle açıklamaya çalışayım.
Sıralı lpg takıldıktan bir süre sonra sabahları daha doğrusu motor soğukken ilk benzinle çalışmada sorun oluşuyor (hava soğukken değil yaz ayında bile azda olsa aynı) bu sorun lpg ye geçince düzeliyor.
Oluşan kısa süreli arıza ise motorun gaz yememesi, boğuluyor gibi çalışması, tek marşla çalışmaması vs. motor gün içinde ise böyle bir sorun yaşatmıyor.
Bu sorun 3-4 gün sadece benzinle arabayı kullanınca düzeliyor ve benzinle kullanıldığı sürece herhangi bir problem yaşanmıyor. Tekrar LPG ile kullanmaya başlayınca aracı 1-2 gün içinde sorun başgösteriyor. Yanii sorun aracın benzin sisteminde, deponun dolu boş olmasıyla yada araçta değil. Sorun LPG ye göre aracın ECU sunu ayarlaması (enjektör sürelerini). Sorun sadece şu veya bu marka sıralı sistemde oluşmuyor hepsinde yaşanan genel bir sıkıntı. Özellikle 1.6 ve daha düşük motora sahip araçlar çoğunlukta.

Şimdi bu sorunu yaşayıpta çözüme ulaşan (3-4 ay kullandığı halde problem yaşamayan) varmı onu merak ediyorum.

quote:

Orjinalden alıntı: Okifi

Arkadaşlar önce lpg ile aracı çalıştırmak,sıralı sistemin yapısına aykırı bir olaydır.Eğerki lpg ile çalışacaksa bu iş üzerinde gece demeden,gündüz demeden çalışan yüzlerce mühendisi yok saymaktır.Bu gibi işleri ortaya atıp kendini usta olarak tanıtan insanlar nerede yeni bir alet üretmişlerdir.Eğerki araçlarınız soğuk havalarda düzgün çalışmıyorsa,mutlaka biryerlerinde yolunda gitmeyen olaylar vardır.Benim aracım 1996 model ,2000 cc opel vectra ve şuan sivas ilinde yaşamaktayım,Sivasın havasının nasıl olduğunu ve kışını özellikle bilmeniz gerekir.Aracımda sıralı ATİKER takılıdır ve çok şükür tek marşta çalışmaktadır.Lpg ye geçiş ısısı ise şimdilik 35 derecede olup,kışın havalar iyice soğuyunca 30 derece olacaktır,buda benzinden tasarrufu daha fazla yapmaktır.Önce aracımız benzinde iken normal çalışıyormu,ilk çalıştırmada zaten benzinde çalışan aracımızda sorun olursa,bunu lpg ye bağlamamak gerekmektedir.Tüm arkadaşlara kazasız,belasız,bol tasarruflu yolculuklar dilerim.



 
676 Mesaj
27 Ekim 2007; 22:46:41 

bu sorunu yaşamayan tabii ki var, telefon numaralarını verebileceğim 100 lerce isim var. hiç birinde sorun yok


quote:

Orjinalden alıntı: Zorhan

Arkadaşım oluşan genel sorunu şöyle açıklamaya çalışayım.
Sıralı lpg takıldıktan bir süre sonra sabahları daha doğrusu motor soğukken ilk benzinle çalışmada sorun oluşuyor (hava soğukken değil yaz ayında bile azda olsa aynı) bu sorun lpg ye geçince düzeliyor.
Oluşan kısa süreli arıza ise motorun gaz yememesi, boğuluyor gibi çalışması, tek marşla çalışmaması vs. motor gün içinde ise böyle bir sorun yaşatmıyor.
Bu sorun 3-4 gün sadece benzinle arabayı kullanınca düzeliyor ve benzinle kullanıldığı sürece herhangi bir problem yaşanmıyor. Tekrar LPG ile kullanmaya başlayınca aracı 1-2 gün içinde sorun başgösteriyor. Yanii sorun aracın benzin sisteminde, deponun dolu boş olmasıyla yada araçta değil. Sorun LPG ye göre aracın ECU sunu ayarlaması (enjektör sürelerini). Sorun sadece şu veya bu marka sıralı sistemde oluşmuyor hepsinde yaşanan genel bir sıkıntı. Özellikle 1.6 ve daha düşük motora sahip araçlar çoğunlukta.

Şimdi bu sorunu yaşayıpta çözüme ulaşan (3-4 ay kullandığı halde problem yaşamayan) varmı onu merak ediyorum.

quote:

Orjinalden alıntı: Okifi

Arkadaşlar önce lpg ile aracı çalıştırmak,sıralı sistemin yapısına aykırı bir olaydır.Eğerki lpg ile çalışacaksa bu iş üzerinde gece demeden,gündüz demeden çalışan yüzlerce mühendisi yok saymaktır.Bu gibi işleri ortaya atıp kendini usta olarak tanıtan insanlar nerede yeni bir alet üretmişlerdir.Eğerki araçlarınız soğuk havalarda düzgün çalışmıyorsa,mutlaka biryerlerinde yolunda gitmeyen olaylar vardır.Benim aracım 1996 model ,2000 cc opel vectra ve şuan sivas ilinde yaşamaktayım,Sivasın havasının nasıl olduğunu ve kışını özellikle bilmeniz gerekir.Aracımda sıralı ATİKER takılıdır ve çok şükür tek marşta çalışmaktadır.Lpg ye geçiş ısısı ise şimdilik 35 derecede olup,kışın havalar iyice soğuyunca 30 derece olacaktır,buda benzinden tasarrufu daha fazla yapmaktır.Önce aracımız benzinde iken normal çalışıyormu,ilk çalıştırmada zaten benzinde çalışan aracımızda sorun olursa,bunu lpg ye bağlamamak gerekmektedir.Tüm arkadaşlara kazasız,belasız,bol tasarruflu yolculuklar dilerim.





_____________________________

DETAYLI MONTAJ RESİMLERİ İÇİN FACEBOOK SAYFAMIZI ZİYARET EDİNİZ"2A MÜHENDİSLİK EN SORUNSUZ BAYİİ ÖDÜLLÜ""2011 YILI BRC LPG DÖNÜŞÜM ADEDİNDE TÜRKİYE 2. LİĞİ""2012 YILI BRC LPG DÖNÜŞÜM ADEDİNDE TÜRKİYE 3.LÜĞÜ"İVEDİK ORGANİZE SANAYİ MELİH GÖKÇEK BULVARI ALTINÖRNEK SANAYİ SİTESİ 1519 SOKAK NO :60 YENİMAHALLE-ANKARATEL : (312)394 72 22 - 394 73 22http://www.facebook.com/MOCANOTOGAZhttp://www.mocanotogaz.com.tr


 
7 Mesaj
29 Ekim 2007; 20:35:35 

atikanatasoy
abi ne oldu sonuç olarak ne yapacagız sabahları
beni aracımdada atiker var 5-6 marş ta laıyor araç sizin yöntemke tek marş ta alıyor konyadan adamlar ne demiş sonuçu yazmamışsım ay-ok otogaz yetkilileri sana ne dediler sorunla ilgili yardımlarını bekliyorum saygılar



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydinbur -- 29 Ekim 2007; 20:36:44 >


_____________________________

opel corsa 1.3 cdti


164 Mesaj
30 Ekim 2007; 0:51:44 


"Şimdi bu sorunu yaşayıpta çözüme ulaşan (3-4 ay kullandığı halde problem yaşamayan) varmı onu merak ediyorum. "


Ben bu sorunu yaşayıpta çözüme ulaşan varmı diye sordum. Yaşamayanlar tabiiki var. Yaşayıpta uzun vadede çözüme ulaşan varmı varsa ne yapıldı onu merak ettim..............



quote:

Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

bu sorunu yaşamayan tabii ki var, telefon numaralarını verebileceğim 100 lerce isim var. hiç birinde sorun yok


quote:

Orjinalden alıntı: Zorhan

Arkadaşım oluşan genel sorunu şöyle açıklamaya çalışayım.
Sıralı lpg takıldıktan bir süre sonra sabahları daha doğrusu motor soğukken ilk benzinle çalışmada sorun oluşuyor (hava soğukken değil yaz ayında bile azda olsa aynı) bu sorun lpg ye geçince düzeliyor.
Oluşan kısa süreli arıza ise motorun gaz yememesi, boğuluyor gibi çalışması, tek marşla çalışmaması vs. motor gün içinde ise böyle bir sorun yaşatmıyor.
Bu sorun 3-4 gün sadece benzinle arabayı kullanınca düzeliyor ve benzinle kullanıldığı sürece herhangi bir problem yaşanmıyor. Tekrar LPG ile kullanmaya başlayınca aracı 1-2 gün içinde sorun başgösteriyor. Yanii sorun aracın benzin sisteminde, deponun dolu boş olmasıyla yada araçta değil. Sorun LPG ye göre aracın ECU sunu ayarlaması (enjektör sürelerini). Sorun sadece şu veya bu marka sıralı sistemde oluşmuyor hepsinde yaşanan genel bir sıkıntı. Özellikle 1.6 ve daha düşük motora sahip araçlar çoğunlukta.

Şimdi bu sorunu yaşayıpta çözüme ulaşan (3-4 ay kullandığı halde problem yaşamayan) varmı onu merak ediyorum.

quote:

Orjinalden alıntı: Okifi

Arkadaşlar önce lpg ile aracı çalıştırmak,sıralı sistemin yapısına aykırı bir olaydır.Eğerki lpg ile çalışacaksa bu iş üzerinde gece demeden,gündüz demeden çalışan yüzlerce mühendisi yok saymaktır.Bu gibi işleri ortaya atıp kendini usta olarak tanıtan insanlar nerede yeni bir alet üretmişlerdir.Eğerki araçlarınız soğuk havalarda düzgün çalışmıyorsa,mutlaka biryerlerinde yolunda gitmeyen olaylar vardır.Benim aracım 1996 model ,2000 cc opel vectra ve şuan sivas ilinde yaşamaktayım,Sivasın havasının nasıl olduğunu ve kışını özellikle bilmeniz gerekir.Aracımda sıralı ATİKER takılıdır ve çok şükür tek marşta çalışmaktadır.Lpg ye geçiş ısısı ise şimdilik 35 derecede olup,kışın havalar iyice soğuyunca 30 derece olacaktır,buda benzinden tasarrufu daha fazla yapmaktır.Önce aracımız benzinde iken normal çalışıyormu,ilk çalıştırmada zaten benzinde çalışan aracımızda sorun olursa,bunu lpg ye bağlamamak gerekmektedir.Tüm arkadaşlara kazasız,belasız,bol tasarruflu yolculuklar dilerim.







562 Mesaj
30 Ekim 2007; 20:00:19 

Benim benzin deposu yarıyı geçince sabah çalışması düzeliyor. Bi deneyin bakalım arkadaşlar sizde ne oluyor.


_____________________________



199 Mesaj
10 Kasım 2007; 23:47:18 

atikatansoy birader halen lpg de calıştırmaya devam ediyormusun bu ay-ok tan ses cıkmadımı benim araç gene teklemeye başladı sabah calışmazsa servise gideceğim diye geçiriyorum içimden tak ilk marşta çalışıo araba 3-4 gün iyi oluyor sonra gene calışmıo ama eskisi gibi fazla değil en fazla 2 marş yapıorum sorun hallolursa burada paylaş vede pm mesaj atarsan sevinirim


_____________________________



1637 Mesaj
11 Kasım 2007; 21:11:50 

quote:

Orjinalden alıntı: carenfly

Benim benzin deposu yarıyı geçince sabah çalışması düzeliyor. Bi deneyin bakalım arkadaşlar sizde ne oluyor.



Bende de aynı. Yarım depodan aşağıya düştüğü zaman 2-3 marşta zor çalışmaya başlıyor. Kırmızı yandığı zaman hiç çalışmıyor. Resmen paramızla rezil oluyoruz. Takarken 1200 YTL yi almasını gayet iyi biliyorlar, arızaya gelince bi halt yapamıyorlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi naz_eg -- 11 Kasım 2007; 21:18:34 >


_____________________________

Her türlü oyunun orjinal cd keyi için: http://forum.donanimhaber.com/m_38416269/tm.htm


668 Mesaj
13 Kasım 2007; 8:59:50 

quote:

[/Bende de aynı. Yarım depodan aşağıya düştüğü zaman 2-3 marşta zor çalışmaya başlıyor. Kırmızı yandığı zaman hiç çalışmıyor. Resmen paramızla rezil oluyoruz. Takarken 1200 YTL yi almasını gayet iyi biliyorlar, arızaya gelince bi halt yapamıyorlar
quote]




sıralı sıstemde benzın depon 4- 1 dolu olacak eyer senın aracın kırmızıda ıken calışmıyorsa yakıt azalınca benzın pompasında bir sorun olabilir



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m_kan -- 15 Kasım 2007; 17:33:38 >


_____________________________


AUDİ.A4.3000cc.V6.220hp ATİKER MULTİ FAST SİSTEM
.....:::::ATİKER [DOSTLUK]KULÜBÜ;;;;..........


199 Mesaj
13 Kasım 2007; 22:18:19 

peki bu 1/3 olayının mantığı nedir lpg siz araçları düşünün yada ben lpg taktırmadan önce benzinim cok az kaldığı zamanlarda bile tek marşta aracım calışırdı ama şimdi lpg takılınca ne değiştide depo 1/3 ün altına indiği zaman zor çalışma oluyor ben anlamış değilim


_____________________________



668 Mesaj
15 Kasım 2007; 17:33:17 

4/1 deponun dolututulmasınınsebebi benzin pompasının boşa calışmaması ve ısınmasını engellemek icin ve basıncın yeterıkadar saglaması bunlara sebebtır


_____________________________


AUDİ.A4.3000cc.V6.220hp ATİKER MULTİ FAST SİSTEM
.....:::::ATİKER [DOSTLUK]KULÜBÜ;;;;..........


15877 Mesaj
18 Kasım 2007; 12:06:31 

bizim arkadaş dün brc taktırdı

araç vw bora

ondada ilk marşta almıyor

ama soğuk vs olması farketmiyor

bana rölantisi düşük gibi geldi ama bilemiyorum

rölanti 600de


_____________________________


GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


427 Mesaj
18 Kasım 2007; 19:27:56 

Arkadaşlar size nacizane 2 önerim olacak. 1.si Araçlarınızı yokuş yukarı park etmeyin yani aracın önü yukarıda kalmasın. 2. si ise araçları sabah çalıştırırken marşa basmaksızın 5-6 saniye kontak çevrili vaziyette bekleyin bakalım aynı sorun devam edecek mi?


_____________________________

Trabzonluyuz biz
İstemez para puL
Her zaman her yerde ANTİ-İSTANBUL


2168 Mesaj
13 Aralık 2007; 23:46:18 

arkadaşlar en sonunda ağızlarındaki baklayı çıkarttılar

usta aynen şunu dedi: opel astra, hyundai kia gibi araçlarda lpg takıldıktan sonra bu sorunlar oluyor, bir depo benzinle gittikten sorna kendine gelir, daha sonra 1-2 ay lpgde sorun yaşamazsın.

madem böyle birşey var, madem bunu biliyordunuz niye söylemediniz astralarda böyle bir sorun olabilir diye - buradan oraya gidene kadar harcadığım zamanıon maddi imkanın haddi hesabı yok.

bir de fazla yakma sorunu cıktı su son zamanlarda su anda şehir ici 240 yakmaya başladı bir kere uzun yol yapıp deneyeceğim ne oldu diye (zamlardan bu kadar farkedeceğini sanmıyorum)

2 gün önce 20 liralık lpg aldım, 85 kmgitti benzine geçti

+ hala lpgde çalıştırıyorum, ama biraz ısındıktan sonra durdurup arabayı benzine geçiyorum 3-4 km benzinle gitmek icin



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atikanatasoy -- 13 Aralık 2007; 23:47:48 >


_____________________________

Gülü öyle bir sevmelisin ki, soranlara dikeni yok diyebilmelisin. Tıklayın...


782 Mesaj
14 Aralık 2007; 10:12:58 


quote:

Orjinalden alıntı: Zorhan


"Şimdi bu sorunu yaşayıpta çözüme ulaşan (3-4 ay kullandığı halde problem yaşamayan) varmı onu merak ediyorum. "


Ben bu sorunu yaşayıpta çözüme ulaşan varmı diye sordum. Yaşamayanlar tabiiki var. Yaşayıpta uzun vadede çözüme ulaşan varmı varsa ne yapıldı onu merak ettim..............



quote:

Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

bu sorunu yaşamayan tabii ki var, telefon numaralarını verebileceğim 100 lerce isim var. hiç birinde sorun yok


quote:

Orjinalden alıntı: Zorhan

Arkadaşım oluşan genel sorunu şöyle açıklamaya çalışayım.
Sıralı lpg takıldıktan bir süre sonra sabahları daha doğrusu motor soğukken ilk benzinle çalışmada sorun oluşuyor (hava soğukken değil yaz ayında bile azda olsa aynı) bu sorun lpg ye geçince düzeliyor.
Oluşan kısa süreli arıza ise motorun gaz yememesi, boğuluyor gibi çalışması, tek marşla çalışmaması vs. motor gün içinde ise böyle bir sorun yaşatmıyor.
Bu sorun 3-4 gün sadece benzinle arabayı kullanınca düzeliyor ve benzinle kullanıldığı sürece herhangi bir problem yaşanmıyor. Tekrar LPG ile kullanmaya başlayınca aracı 1-2 gün içinde sorun başgösteriyor. Yanii sorun aracın benzin sisteminde, deponun dolu boş olmasıyla yada araçta değil. Sorun LPG ye göre aracın ECU sunu ayarlaması (enjektör sürelerini). Sorun sadece şu veya bu marka sıralı sistemde oluşmuyor hepsinde yaşanan genel bir sıkıntı. Özellikle 1.6 ve daha düşük motora sahip araçlar çoğunlukta.

Şimdi bu sorunu yaşayıpta çözüme ulaşan (3-4 ay kullandığı halde problem yaşamayan) varmı onu merak ediyorum.

quote:

Orjinalden alıntı: Okifi

Arkadaşlar önce lpg ile aracı çalıştırmak,sıralı sistemin yapısına aykırı bir olaydır.Eğerki lpg ile çalışacaksa bu iş üzerinde gece demeden,gündüz demeden çalışan yüzlerce mühendisi yok saymaktır.Bu gibi işleri ortaya atıp kendini usta olarak tanıtan insanlar nerede yeni bir alet üretmişlerdir.Eğerki araçlarınız soğuk havalarda düzgün çalışmıyorsa,mutlaka biryerlerinde yolunda gitmeyen olaylar vardır.Benim aracım 1996 model ,2000 cc opel vectra ve şuan sivas ilinde yaşamaktayım,Sivasın havasının nasıl olduğunu ve kışını özellikle bilmeniz gerekir.Aracımda sıralı ATİKER takılıdır ve çok şükür tek marşta çalışmaktadır.Lpg ye geçiş ısısı ise şimdilik 35 derecede olup,kışın havalar iyice soğuyunca 30 derece olacaktır,buda benzinden tasarrufu daha fazla yapmaktır.Önce aracımız benzinde iken normal çalışıyormu,ilk çalıştırmada zaten benzinde çalışan aracımızda sorun olursa,bunu lpg ye bağlamamak gerekmektedir.Tüm arkadaşlara kazasız,belasız,bol tasarruflu yolculuklar dilerim.







sanıyorum ki bu sorunun bazı arabalar için çözümü yok. mesela yeni arabalar... rölantiyi yol bilgisayarı ayarlıyor.

şimdi bunun sebebi şu. arabayı tüpte stop edersek, sabah çalıştırdığımızda benzinle ilk çalışacağı için tüpe göre kendini ayarlamış rölanti(pompalanan yakıt, verilan hava gibi değerler) benzinde afallayacaktır. çünkü lpg benzine göre daha çok havaya ihtiyaç duyar sanıyorum ki... hava ve yakıt oranındaki iki yönde de herhangi bir dengesizlik çalışmada sorun yaratır. laguna II aracım var aynı sorun bende de var...

bulabildiğim tek çözüm ise arabayı durdurmadan önce benzine almak bi süre öyle devam etmek. böyle olunca hem benzin deposundaki yakıt miktarı göstergesi düzeliyor hem de sabah sornusuz çalışıyor. tabi bu sefer de benzine göre ayar veren ecu lpg ye geçince sistem, afallıyor sanıyorum ki...

çare yok gibi sanki...

usta kişilerden teyit alabilir miyiz acaba? mahkummuyuz bu soruna...


_____________________________

-Sony Bravia KDL-40W3000
-Sony Ps3 120GB Slim
-Sherwood 7.1 x 100Watt Avr + Wharfedale 8.4 + 8.1 + 8c
-Apple Macbook Pro 3.1 ve Apple Iphone 3G
-Philips 2100w Ionic Saloon Saç kurutma Makinesi


 
212 Mesaj
7 Ocak 2008; 16:32:49 

Arkadaşlar aracım Megan II . Yaklaşık 20 gün önce aracımı 15000 km lpg bakımı yaptırmak için servise bıraktım. Aracı aldıktan sonra ogüne kadar yaşamadığım bir sorun çıkmaya başladı. Araç sabahları ancak 3. marşta çalışmaya başladı. Gün içerisinde de uzun süre binilmezse, ilk çalıştırmada aynı sorun yine ortaya çıkıyor. Kısa süreli dur kalklarda böyle bir problem yok. LPG servisinde tekrar ayar falan yapıldı, çözülmedi. Birkaç gündür aracı akşam benzinde stop ediyorum. İki sabahtır normal çalışıyor. Bu durumun hava sıcaklığıyla ilgisi yok. +4 derecede çalışmayan araba, bugün -13 derecede, akşamdan benzinde stop edilmişken çalıştı. Bu soruna el atarsanız sevinirim.


_____________________________

2004 Megane II Sd. Dyn.Tekno LPG li


2168 Mesaj
8 Ocak 2008; 0:12:56 

kendi sorunumun çözümünü yine kendim buldum arkadaşlar.

aklınızda bulunsun, arabaları benzinde çalışmayan arkadaşlar, depodaki benzin miktarını yarım depoya yakın tuttukça çalışma problemi ortadan kalkıyor.

mantığını inanın bilmiyorum yalnız çeyrek depo benzin varken sabahları en az 2 dakika marşa basarak çalıştırırdım, şimdi ise benzini biraz fazla tutup depoda, tek marşta çalıştırıyorum.

tekrar denemek icin çeyreğin altına inene kadar benzin almadım, yine çalışma zor olmaya başladı, ertesi gün benzini doldurdum ve bir sonraki gün tak diye çalıştı aklınızda bulunsun, deneyin işe yarayacağını tahmin ediyorum


_____________________________

Gülü öyle bir sevmelisin ki, soranlara dikeni yok diyebilmelisin. Tıklayın...


 
134 Mesaj
9 Ocak 2008; 0:33:23 

Bende de aynı sorun var...

HGT'ye takılan sistemim ise Teleflex GFI !

Wallahi kafayı yemek üzereyim...

Az, çok motordan anlıyorsam sorunun Benzin Pompası / Benzin Enjektörü ve LPG sisteminin ECU'sünden kaynaklandığını söyleyebilirim.

Tam tespit ise bence şöyle;

LPG'de stop edilen motor; sistemin aktifken kapatılması anlamına geliyor. (Zaten olması gerekende bu !)
Ancak tekrar çalıştırmada (Havanın ısısı önemli değil: soğuk, sıcak ve hatta tekrar çalıştırmada geçen sürenin dahi önemi yok !) LPG ECU'sü devredeyken ateşleme istendiğinde bir şekilde aracın orijinal benzin sistemine bir müdahale oluyor ve motor benzinde olmasına rağmen çok geç çalışıyor.

Buradaki en yüksek ihtimal LPG ECU'sünün Benzin Pompası ve/veya Benzin Enjektörlerine müdahale ederek benzin akışına engel oması.

Marş sırasında gaza basıldığında ise benzin pompasıve/veya Benzin enjektörleri devreye girerek silindirlere benzin pompalıyorlar, ateşleme gerçekleşiyor...

Durum oldukça tatsız ve yaygın olmasına rağmen neden LPG montajını yapan bu bayiler / firmalar şok geçiriyor havalara girip, "Aaaa.. ilk kez böle bişey oluyor, daha önce hiç böle bişey görmedik vs..vs.." gibisinden numaralar yapıyorlar ?

Bizler parayı öderken böylesine problem çıkartıyormuyuz ?

Çok canım sıkkın bu duruma oldukça sinirim bozuluyor...

Benim problemimle ilgili topikin linkide aşağıda !
http://forum.donanimhaber.com/m_19623556/tm.htm

Çözüm bulan veya fikir yürütenlere şimdiden tşkler


_____________________________

The HGT Experience...
Simply, It's a Car with The Style & Torque


1872 Mesaj
9 Ocak 2008; 1:11:25 

Benim anlamadığım olay LpG taktırdıktan sonra araçlar neden benzinle ilk çalıştırmada zorlansın. LPG ile ne alakası var.Benim 300.000km vectramda 3 yıldır sıralı sistem lpg takılı ve bu zamana kadar 2. marşa basmadım.İlk marşta gaza bile basmadan saniyeler içinde araç benzinde çalışıyor.Siz bence kullandığınız sistemleri değiştirin.Benzin ECU su LPG ecusunu etkiler, LPG ecusu benzin ecusunu etkilemez.Enazından benim kullanadığım sistemde bu böyle.


_____________________________

Aptallarla tartisma, çünkü digerleri aranizdaki farki anlamayabilir!!!
HEP DESTEK TAM DESTEK!!!


 
134 Mesaj
9 Ocak 2008; 23:45:25 


quote:

Orjinalden alıntı: gkkt

Benim anlamadığım olay LpG taktırdıktan sonra araçlar neden benzinle ilk çalıştırmada zorlansın. LPG ile ne alakası var.Benim 300.000km vectramda 3 yıldır sıralı sistem lpg takılı ve bu zamana kadar 2. marşa basmadım.İlk marşta gaza bile basmadan saniyeler içinde araç benzinde çalışıyor.Siz bence kullandığınız sistemleri değiştirin.Benzin ECU su LPG ecusunu etkiler, LPG ecusu benzin ecusunu etkilemez.Enazından benim kullanadığım sistemde bu böyle.


Tüm LPG sistemlerinde Benzin ECU'su Master / LPG ECU'su Slave olarak çalışır...
Sonuçta bu sorunlar LPG sistemi/marka bağlantılı değil, montaj/ayar ve motor teknolojisi ile ilgili...

LPG sistemi sadece ECU'dan ibaret değil, enjektör kontrolü işin içine girince bu sorunlar oluşuyor.

LPG ECU'sü Benzin ECU'sünün değerlerine az-çok sadık kalarak çalışıyor ve enjektörlerin açılma kapanma zamanlarını taklit ediyor.

Bizim sorunumuzda ise LPG ECU'su Benzin ECU'nün Benzin enjektörlerine ilettiği sinyali bozuyor veya engelliyor olabilir. O yüzden ben marş sırasında gazı pompalamak zorunda kalıyorum, gaz pedalına bastığımda silindirlere benzin püskürtüyorum ve motor çalışıyor !

LPG ECU'sü ve Orj. ECU ilişkisi tamamen bundan ibaret !



_____________________________

The HGT Experience...
Simply, It's a Car with The Style & Torque


 
1 Mesaj
26 Haziran 2011; 13:20:41 

benim aracımda sabah zor çalışıyordu.ustaya gösterdim.Depodaki vanayı kapattırdı. gazda gezip borulardaki gazın bitmesini bekle dedi.akşamda arabayı gazda bırak .sabahta gazda normal hergün çalıştırdığın gibi çalıştır dedi.araba normal çalışırsa mavi renkli gaz kesicide problem vardır.çünkü. Gazı tam kesemediği için gaz göndermeye devam ediyormuş.bunun sonucunda arabaya hem benzin hemde gaz gittiği için araba boğulduğundan zor çalışıyormuş. bende dediklerini yaptım depoyu kapattım arabayı gazda bıraktım sabahta gazda çalıştırdım.birkerede çalıştı. mavi renkli gaz kesici değişince problem düzeldi.Umarım problemi olan arkadaşlara yardımcı olmuşumdur.


378 Mesaj
31 Ağustos 2011; 9:18:56 

Benim aracım 2000 model wv sıralısistem lpg takılı ve motor soğukken ilk çalışması genelde 4-5 saniye marş basıyorum öyle çalışıyor ve ilk gaza geçişte stop etme sorunu oluyor. motor ısınınca stop etme ve geç çalışma sorunu kalmıyor. bu sorunlarla ilgili yaptırdığım işlemler ısı müşürü,krank mili sensörü,benzin pompasını değiştirdim sorun çözülmedi. aracıma bakım içinse bujileri,yağını,benzin filtresini,hava filtresini,yağ filtresini değiştirmiştim. bu sorunun kaynağını veya çözümünü bilen veya başında böyle sorunu olupta çözen arkadaşların yardımını bekliyorum


 
17 Mesaj
2 Eylül 2011; 16:08:09 

...arkadaşlar konya da ikame ediyorum ama ankaralıyım. bayramı ankarada geçirdim.bayram süresince yaşadığınız sorunları yaşadım. ilk çalıştırmada benzin- gaz karışmış gibi pat pat çalıştı araç. hatta gaz pedalına basınca önce stop edecekmiş gibi tepki verip sora devirleniyordu. dün konyaya döndüm bu sabah çalıştırdım hiç problem yok tek marş ve mükemmel bir rolanti. sanayiye gitmeyi düşünüyordum vezgeçtim. aklıma ilk gelen hava değişimi iki şehir arasındaki rakım farkı yada aracın düzeleceği varmış. ama bozuk parçadan dolayı yapmadığı kesin. kötü olanda bu zaten. parça bozulsa değiştirirsin ama ayarla ilgili kronik bi problem olunca ne yapsan nafile. herkese geçmiş olsun.


_____________________________



535 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
inexyz
9 Kasım 2011; 15:33:06 

Geçensene Lada Samara en soğuk günde bile 1 yada 2 basışta çalışıyordu.
Bu sene daha şimdiden araba soğuyunca nazlanıyor.
Sürekli Jetpet kullanıyordum dün Mogaz aldım biraz daha rahat çalıştı.
Birde Aygaz deneyecem.
Olmazsa usta yolu görünüyor bana.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

ANADOLU


333 Mesaj
24 Ocak 2012; 21:46:26 

takip


_____________________________

ASUS P7P55D ,İNTEL İ5 750 2,66 O.C 3648 MHZ),,MX-TECH 4GB (2x2GB) PLATINIUM DDR3 1600Mhz CL8 1,65V LV. O.C 1824 9.9.9.24 MHZ DUAL RAM ,AKASA VENOM İŞLEMCİ SOĞUTUCU,,SAMSUNG 500GB HDD,. DARK KNİGHT( SAPPHİRE PURE 625 WAT)KASA,LEADTEK GTX460 O.C, ACER H23H 23 MONİTÖR **ASUS K53SV-SX144D *İ5 2410M*NVİDİA GT540M**


 
301 Mesaj
11 Şubat 2012; 2:52:49 

Hiç boşuna arabalarınızı sistemlerini kurcalamayın. Artık kullandığımız LPG eski LPG değil kalorisi ve kalitesi düşük LPG bütün markalarda geçerli bu 1 haftadır araştırıyorum bakın ne buldum işimiz bitirdikten sonra çekiyoruz arabayı yerine kullanılan gaz bujilerde nemlemeye neden olmakta sabah marja bastığımızda çalışmamaktadır bujiler nemlendiğinde dolayı geç ateşleme yapmakta ilk marşa bastığımızda buji başları kuruyor ikinci marja bastığımızda çalışıyor çünkü buji başları kuru bu testi 3 araçta denedik ve aynı sonuca vardık sonuç ; hangi marka LPG şuan alsanız aynısını yaşarsınız.

Çözüm Tüketici Derneklerine şikayetten geçiyor ayrıca aldığınız LPG laboratuvar götürüp testini yaptırın imkanınız var ise.


_____________________________



2848 Mesaj
11 Şubat 2012; 21:31:27 

acaba bu atikerciler ne zaman düzgün kalibrasyon yapmayı öğrenecekler?lpg li araç kullanıcıları arıza lambanızın yanması dönüşüm siteminizdeki sıkıntıyı gösterir ısrarla montajcilarınızdan arıza lambanızı söndürmesini isteyin...yada beceremiyorum başının çaresine bak desin......


_____________________________

2012 GOLF 1.6 TRENDLİNE BRC MY 11 LPG
ACER AS5930G-843G32MN 320 GB HD-3GB RAM-512 9600 GT EKRAN KARTI
SON OLARAK NOKİA N8-00


 
1 Mesaj
20 Şubat 2012; 10:07:10 

Uzun zamandır bende de aynı problem vardır. Bu kışın başından beri uzun süreli park larda ve sabahları LPG li aracım (Hyundai accent 1.3) zor çalısıyor calışsa bile bir sure bekledikten sonra hareket edebiliyordum . Eğer hareket etmeye kalksam veya ayağımı gaz a dokundursam stop ediyordu.
Ancak çaresini buldum. (sanayide bir usta söyledi) Kesilikle çözüm bu mudur biliyorum ama paylaşmak istiyorum.
arabanın oksijen veya hava sensörümü diye bilinen parçanın soketi var. onu çıkardım ve sorun hemen çözüldü. en soğuk havalarda -5 , -6 derecelerde 1 hafta süren parkta bile bir defada çalıştı. şu an soket çıkık vaziyette devam ediyorum. ya sensörü değiştirip tekrar soketi takıp deneyeceğim olmaz ise kış bitene kadar devam. benzin ayarı , lpg ayarı vs ile uğraşmayın.



_____________________________



4951 Mesaj
20 Şubat 2012; 11:08:33 

sabahları aracın çalışmaması/zor çalışması durumunu bende yaşıyorum. Konu ile ilgili başlık aşağıda, durum üstte ifade edilenler aynı gibi.

bence buna çözüm olarak araba en son kullanıldığında kapatmadan benzine alınabilir (benim fikrim)...

peki bunun başka çözümü var mı?

http://forum.donanimhaber.com/m_57675180/tm.htm



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________

Bazı insanlar söyleyeceği çok şey varken susar. Çünkü anlayanı yoktur. Bilir.
Kötülük yaptın mı kork , çünkü o bir tohumdur , ALLAH yeşertir karşına çıkartır..
Varlığı birşey kazandırmayan insanın yokluğu bir şey kaybettirmez...



4951 Mesaj
21 Mart 2012; 17:08:01 

en son mesajı yine ben yazmışım...

neyse gelişmeleri yazayım.....:

o zamandan bu zamana farklı birşey olmadı, yani ustam ve lpg servisi dışında, bakım-onarım açısından bir işlem yapılmadı.

aracım son bir haftadır sorunsuz marş alıyor.

ama işin kolayını buldum, geçen kış/soğuk dönemde araç çalışmayınca marşa basıp motor çalışır gibi olduğunda hafifce gaz pedalına dokunuyorum ve araba çalışıyordu.

yani ilk ateşlemde yakıt besleme yapıyorum. devamlı bir basma değil ama, motor çalışır gibi olduğunda hafifce gaz pedalına dokunuyorum, zaten araba çalışmaya başlıyor ve ayağımı çekiyorum.

yeni nesil araçlarda ilk çalışmada gaza dokunma boğarsın derlerdi, o nedenle hiç dokunmazdım. Çalışmadığı ilk zamanlar aklıma gelseydi o şekilde çalıştırabilirmişim. boşa beklemişim.

Şimdi tecrübeli arkadaşlara soru : böyle bir durum olduğuna göre, sorunu nasıl çözebiliriz dersiniz....


_____________________________

Bazı insanlar söyleyeceği çok şey varken susar. Çünkü anlayanı yoktur. Bilir.
Kötülük yaptın mı kork , çünkü o bir tohumdur , ALLAH yeşertir karşına çıkartır..
Varlığı birşey kazandırmayan insanın yokluğu bir şey kaybettirmez...



455 Mesaj
8 Ekim 2012; 19:36:00 

bunu nasıl çözüyoruz lpg ayarı mı gerekiyor
çünkü benzinde boğuluyor ve araç çok fazla benzin tüketiyor göstergeye göre


1235 Mesaj
8 Ekim 2012; 20:36:20 

sorun benzin ecusunun kafasının karışması.lpg ayarları iyi yapılmadığı zaman örneğin lpg de fakirde kalmışsa benzin ecusu sürekli zengin karışıma gidiyor.çözüm benzin ecusunu sıfırlayıp aracı enaz 100 km benzinde kullanıp hiç gaza almadan yeniden lpgcide kalibrasyon yaptırmak


_____________________________



 
7 Mesaj
10 Ekim 2012; 16:01:59 

Merhaba Arkadaşlar,
Benim problemim de anlatılanlarla hemen hemen aynı fakat benim aracımda LPG sistemi yok ve hiç LPG takılmadı.
Araç özellikle motor soğukken (sabahları) geç çalışıyor. Çalışması için gaza basmak zorunda kalıyorum aksi takdirde çalışmıyor. Akü ve bujileri yeni değiştirdim bu problem başka nereden kaynaklanabilir. Yardımlarınızı ve cevaplarınızı bekliyorum.
Araç 2001 model Peugeot 206 1.6 XT

Teşekkürler...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stopex_ -- 10 Ekim 2012; 16:03:45 >


_____________________________



 
5 Mesaj
12 Ekim 2012; 23:35:47 

quote:

Orijinalden alıntı: stopex_

Merhaba Arkadaşlar,
Benim problemim de anlatılanlarla hemen hemen aynı fakat benim aracımda LPG sistemi yok ve hiç LPG takılmadı.
Araç özellikle motor soğukken (sabahları) geç çalışıyor. Çalışması için gaza basmak zorunda kalıyorum aksi takdirde çalışmıyor. Akü ve bujileri yeni değiştirdim bu problem başka nereden kaynaklanabilir. Yardımlarınızı ve cevaplarınızı bekliyorum.
Araç 2001 model Peugeot 206 1.6 XT

Teşekkürler...

sıralı sistem benzinli mi?

marşa çok uzun 10-20 saniye basarak yada 3-5 defa marşa basarak mı çalışıyor?

çalışınca gaza basınca boğulacak gibi yığılıyor mu?

1500 devirleri nazikçe gaza basarak mı geçiriyorsunuz?

HARARET MÜŞÜRÜ

ECU analog sinyale değil digital sinyale bakar,siz ibrede hararet görür yada görmezsinia ama ECU kesinlikle görmüyor ve ilk yanmada benzin-hava karışımıı ayarlayamayarak motoru boğuyor...

Hararet müşürünün soketini (sadece soketini) çıkartın,marşa basın,ilk basmada çalıştı ise ertesi gün tekrar deneyin yine çalışıyorsa müşürü değiştirirsiniz herhalde?


_____________________________



328 Mesaj
3 Nisan 2013; 21:55:38 

quote:

Orijinalden alıntı: carenfly

Benim benzin deposu yarıyı geçince sabah çalışması düzeliyor. Bi deneyin bakalım arkadaşlar sizde ne oluyor.

Yarım depo olayı bende de işe yaradı.Ama emin olmak için birkaç gün daha test etmem lazım.Aracım C4 ve Cangaz takılı.


_____________________________

YAMAHA RX-V365 / SAMSUNG 46C6000


328 Mesaj
5 Nisan 2013; 9:44:32 

Yarım depo işe yaradı beyler,yalnız lpg ye geçiş sıcaklığı 35 dereceydi,araba stop ediyordu onu 45 dereceye ayarlattım o sorun da düzeldi.


_____________________________

YAMAHA RX-V365 / SAMSUNG 46C6000


 
1 Mesaj
2 Mayıs 2013; 23:45:56 

bendede motor soğukken geç çalışma problemi vardı.sorun lpg beyninde çıktı gaz kaçırıyormuş beyni değiştim sıkıntı çözüldü.ilk çalıştırmada tık diye alıyor


_____________________________



 
219 Mesaj
28 Temmuz 2013; 19:36:02 

bende de 1 haftadır aynı problem var. motor biraz soğuduktan sonra arabayı çalıştırınca marşa baya basılı tutuyorum ve öyler çalışşıyor. ama birkaç dklık beklemelerde hemen çalışıyor her zamanki gibi.bu sabah geç çalıştı ve kendi kendine gaz verdi araç zar zor toparladı devrine geldi. aracım 2009 hyundaai i30. tüp **** ve 10.000 km önce takıldı.

dün ustaya gittim o da sorunun tüple alakalı olduunu hyundai de tüp takılan araçlarda ilerleyen zamanlarda böyle bir sorun olduğunu, 300 km hiç gaza almadan benzinde kullanıp daha sonra serviste lpg yazılımıyla halledildiğini söyledi. istersen hiç benzinde kullanmadan bi ayarlattır belki düzelir dedi. bakalım yarın **** servisine gidip kontrol ettiricem.