Şimdi Ara

Motor soğukken Motoru Zor Çalışanlara Çözüm

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
4
Favori
244.662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ak14 A kullanıcısına yanıt
    ben de de şahin vardı karbüratörlü motor soğukken geç çalışıyordu kaç yere götürdüm ayar yaptılar ama düzelmedi. hatta bazen sıcakken de 10-15 marşta çalışıyordu. İşinin uzmanı Lpg işi yapan ustaya götürdüm adam dinler dinlemez senin sorunun ayardan değil kesiciden dedi. ben ne alaka derken içimden. kesicinin yayları zamanla sertleşiyormuş ve gelen voltaj yetmeyebiliyormuş. Adam kesicinin önüne voltaj yükselten RÖLE taktı. (montaj dahil 30tl geçen sene) Sorunum çözüldü ve birdaha o sorunlar olmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demiroktay_1 -- 27 Mayıs 2015; 17:38:29 >
  • Forumda uzun süre tartışılan bir konu idi bu. Sabahları çalışmama sorunu yaşayan araçlar içindi. Benzinde çalışmayan araçlar için. Sıralıda görülem bir problem genelde.Gazla çalıştırmak için değil yani.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    bu sıralı için mi yoksa düz sistemler için mi?

    ayrıca regülatör 40 dereceden düşükken gaz sıvı oluyor daha verimsiz oluyor neden gazla çalıştırmak isteyeyim ki. zaten benzinde ilk silkelemeyi biraz gaza basınca düzeltiyor hemen.
  • LPG ayarları iyi yapılan araçlarda soğukta çalışma problemi olmaz. bunun için yol ayarlarınızı iyi yaptırmanız gerekiyor, Böyle bir sorun BRC Sequent 24 ve 56' da kalmadı sayılır. bayilerinizi iyi seçin, ustalarınız iyi ayar yapsın hiç bir sorun yaşanmaz.
    iyi günler
  • Benim benzin deposu yarıyı geçince sabah çalışması düzeliyor. Bi deneyin bakalım arkadaşlar sizde ne oluyor.
  • kendi sorunumun çözümünü yine kendim buldum arkadaşlar.

    aklınızda bulunsun, arabaları benzinde çalışmayan arkadaşlar, depodaki benzin miktarını yarım depoya yakın tuttukça çalışma problemi ortadan kalkıyor.

    mantığını inanın bilmiyorum yalnız çeyrek depo benzin varken sabahları en az 2 dakika marşa basarak çalıştırırdım, şimdi ise benzini biraz fazla tutup depoda, tek marşta çalıştırıyorum.

    tekrar denemek icin çeyreğin altına inene kadar benzin almadım, yine çalışma zor olmaya başladı, ertesi gün benzini doldurdum ve bir sonraki gün tak diye çalıştı aklınızda bulunsun, deneyin işe yarayacağını tahmin ediyorum
  • benim aracımda sabah zor çalışıyordu.ustaya gösterdim.Depodaki vanayı kapattırdı. gazda gezip borulardaki gazın bitmesini bekle dedi.akşamda arabayı gazda bırak .sabahta gazda normal hergün çalıştırdığın gibi çalıştır dedi.araba normal çalışırsa mavi renkli gaz kesicide problem vardır.çünkü. Gazı tam kesemediği için gaz göndermeye devam ediyormuş.bunun sonucunda arabaya hem benzin hemde gaz gittiği için araba boğulduğundan zor çalışıyormuş. bende dediklerini yaptım depoyu kapattım arabayı gazda bıraktım sabahta gazda çalıştırdım.birkerede çalıştı. mavi renkli gaz kesici değişince problem düzeldi.Umarım problemi olan arkadaşlara yardımcı olmuşumdur.
  • ...arkadaşlar konya da ikame ediyorum ama ankaralıyım. bayramı ankarada geçirdim.bayram süresince yaşadığınız sorunları yaşadım. ilk çalıştırmada benzin- gaz karışmış gibi pat pat çalıştı araç. hatta gaz pedalına basınca önce stop edecekmiş gibi tepki verip sora devirleniyordu. dün konyaya döndüm bu sabah çalıştırdım hiç problem yok tek marş ve mükemmel bir rolanti. sanayiye gitmeyi düşünüyordum vezgeçtim. aklıma ilk gelen hava değişimi iki şehir arasındaki rakım farkı yada aracın düzeleceği varmış. ama bozuk parçadan dolayı yapmadığı kesin. kötü olanda bu zaten. parça bozulsa değiştirirsin ama ayarla ilgili kronik bi problem olunca ne yapsan nafile. herkese geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stopex_

    Merhaba Arkadaşlar,
    Benim problemim de anlatılanlarla hemen hemen aynı fakat benim aracımda LPG sistemi yok ve hiç LPG takılmadı.
    Araç özellikle motor soğukken (sabahları) geç çalışıyor. Çalışması için gaza basmak zorunda kalıyorum aksi takdirde çalışmıyor. Akü ve bujileri yeni değiştirdim bu problem başka nereden kaynaklanabilir. Yardımlarınızı ve cevaplarınızı bekliyorum.
    Araç 2001 model Peugeot 206 1.6 XT

    Teşekkürler...

    sıralı sistem benzinli mi?

    marşa çok uzun 10-20 saniye basarak yada 3-5 defa marşa basarak mı çalışıyor?

    çalışınca gaza basınca boğulacak gibi yığılıyor mu?

    1500 devirleri nazikçe gaza basarak mı geçiriyorsunuz?

    HARARET MÜŞÜRÜ

    ECU analog sinyale değil digital sinyale bakar,siz ibrede hararet görür yada görmezsinia ama ECU kesinlikle görmüyor ve ilk yanmada benzin-hava karışımıı ayarlayamayarak motoru boğuyor...

    Hararet müşürünün soketini (sadece soketini) çıkartın,marşa basın,ilk basmada çalıştı ise ertesi gün tekrar deneyin yine çalışıyorsa müşürü değiştirirsiniz herhalde?




  • ak14 A kullanıcısına yanıt
    ellerinize sağlık,çok aydınlatıcı olmuş. teşekkürler
  • Dün gittiğim ayok otogazdaki usta, ismini şimdi hatırlamıyorum, sabah çalışırken zorlanan aracım icin su öneriyi getirdi, özellikle atiker marka takılı olanlar icin işe yarayacak bir bilgi olduğu icin veriyorum.

    kontak anahtarını çevirmeden önce lpg göstergesindeki tuşa basılı tutuyorsunuz, basılı iken kontağı sadece çeviriyorsunuz (çalıştırmadan) panelde ışıkları gördükten sonra lpg tuşunu bırakıyorsunuz, daha sonra da marşa basıyorsunuz, araç ilk olarak LPG ile sorunsuz çalışıyor.

    zor çalışmasının mantığını ben şöyle kavradım, aracın beyni lpgye göre kendini ayarladığı icin sıralı sistem ilk çalışmada benzin verdiğinden hava vs ayarları benzinin patlaması icin yeterli gelmiyor ve çalışmakta zorlanıyor. ancak ilk çalıştırmayı lpg ile yaptığında hiçbir sorun olmadan tek marşta çalışıyor.

    ancak aklınızda bulunsun, böyle çalıştırdıktan sonra "hadi benzine geçeyim" yapamıyorsunuz, o yüzden motora giden benzin borularının ıslanmasını vsyi istiyorsanız motorunuz ısındıktan sonra kenara çekip kontağı kapatıp hemen tekrar çalıştırınca sorun kalmıyor, 10 saniye benzinle çalıştıktan sonra yine lpgye dönüyor.

    bu geçici bir çözümmüş, konyadan adamlar gelecekmiş, atikerin merkezinden o zaman bize haber vereceklermiş, bekliyoruz

    umarım faydalı olabilmişimdir (diğer markalarda da deneyebilirsiniz,ama çalışır mı çalışmaz mı bilmiyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1984 -- 6 Ekim 2007; 18:43:28 >







  • bu sıralı için mi yoksa düz sistemler için mi?

    ayrıca regülatör 40 dereceden düşükken gaz sıvı oluyor daha verimsiz oluyor neden gazla çalıştırmak isteyeyim ki. zaten benzinde ilk silkelemeyi biraz gaza basınca düzeltiyor hemen.
  • Bu Renaultlar'da gözlenen bir problem değil. Genelde uzak doğu yapımı araçlarda bu sorun görülüyor. ECU'ları çok hassas olduğu için lpg de sapıtabiliyor.
  • karburatorlü atiker var bende sabah ilk caliştirdiğimda
    20 25 snıye ısıtmak gerekiyor motoru yoksa stop ediyor
    sabahları benzinde caliştirsak sonra lpg ye gecsek nasıl olur ??
  • En sağlıklısı öyle zaten.
    quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmustafa06

    karburatorlü atiker var bende sabah ilk caliştirdiğimda
    20 25 snıye ısıtmak gerekiyor motoru yoksa stop ediyor
    sabahları benzinde caliştirsak sonra lpg ye gecsek nasıl olur ??
  • bende opel astra 1994 si var, sıralı atiker sistem var. sıralı sistemlerde hiçbir müdehalede bulunmazsanız, aracı ilk çalıştırdığınızda motor belli bir sıcaklığa gelene kadar benzinde çalışıp daha sonra lpgye geçiyor ve bu sırada BAZI araçlarda sabah çalıştırmaları 2-3 dakika sürekli marşa basarak gerçekleşiyor

    benim anlattığım sıralı lpg kitlerinde bu sorunu yaşayan arkadaşlar için, ben denedim ve çalıştı su anda sabahları lpg ile çalıştırıyorum ve marşla aram düzeldi
  • usta aynı sorun bendede vardı ve bende ayok ta taktırdım ama bana böle bir bilgi verilmedi bende peugeot servisi halil öztürke gidip sorunu anlattım onlarda lpg beyninin değişmesi gerektiğini sölediler tekrar ayok'a gittim ve durumu anlattım onlara mantıksız geldi ama genede değiştirdiler beyni ve sorun anında kesildi ve o gün bugündürde tek kontakta çalısıo senin sölediğiniz yötem ve nicelerini denedim ama sorun hallolmamıştıı ama beyin değişince bitti sorunum şimdii rahatımm
  • Sorun LPG kitlerinde değil. Aracın kendi ECU'sunda.
  • ben su anda anlattığım yöntemle çalıştırıyorum arabayı, sonra arabayı stop ettikten sonra benzinle bir kere çalıştırıyorum

    ayoktan haber bekliyorum bakalım arayacaklardı konyadan görevli gelince
  • çok şükür hiç bi problemimiz yok ilginize teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    LPG ayarları iyi yapılan araçlarda soğukta çalışma problemi olmaz. bunun için yol ayarlarınızı iyi yaptırmanız gerekiyor, Böyle bir sorun BRC Sequent 24 ve 56' da kalmadı sayılır. bayilerinizi iyi seçin, ustalarınız iyi ayar yapsın hiç bir sorun yaşanmaz.
    iyi günler
  • Motor soğukken benzinle çalışma esnasındaki problemleri gidermek için verdiğiniz bilgi için teşekkürler, ancak ayar yaparken ne yapılıyor???????
    Birçok kişinin sorunu bu, ustayım diye geçinenler otomatik konfigrasyon yapıp geçiyorlar.
    Bu sorunu çözmek için yapılması gereken somut işlem nedir?????
    Yani ustalara tam olarak izah edebilmemiz için ne yapmaları gerektiğini söyleyebilecek yok mu????
    Herkes birşeyler yazıyor ama net yazabilecek yapılanı açıkça ifade edebilecek bir usta yokmu???



    """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    MOCAN OTOGAZ

    LPG ayarları iyi yapılan araçlarda soğukta çalışma problemi olmaz. bunun için yol ayarlarınızı iyi yaptırmanız gerekiyor, Böyle bir sorun BRC Sequent 24 ve 56' da kalmadı sayılır. bayilerinizi iyi seçin, ustalarınız iyi ayar yapsın hiç bir sorun yaşanmaz.
    iyi günler
    """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zorhan -- 13 Ekim 2007; 19:41:40 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.