Şimdi Ara

AA, AF ve HDR ne işe yarar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
10.861
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • AA : Anti-aliasing
    AF : Anisotropic filtering
    HDR : High dynamic range rendering (bu 3 ü için wikipediadan ingilizce bilgi bulabilirsiniz )

    Bunlar nedir ne işe yarar? bu özellikleri açınca arada gerçekten fark oluyor mu? Orta seviye ekran kartlarında bazı oyunlarda aa, af, hdr falan açınca 20fps nin altına düşüyor. Bu yüzden aa, af ve hdr nin gerekli olup olmadığını merak ediyorum.

    Elbette 8800gts si olan aa, af yi sonuna kadar açsın, fakat orta-giriş seviye ekran kartı almak isteyen arkadaşlar(ben gibi ) aa-af-hdr kullanmak konusunda kararsız kaldım, eğer ki bu özellikler çok önemliyse daha üst modeller düşünecem, eğer gereksizse bütçeme uygun daha alt model alacam

    Saygılarımla....







  • Antialiasing: Önünde bulunan herhangi bir obje yada geometrik herhangi bir cisimin kenarlarındaki tırtıkları önlemeye yarar...
    Anisotropic filtering: Ekran kartları belli bir çevreyi işleyerek önümüze sunar... Uzaktaki görüntüler daha kalitesiz olur... Uzaktaki görüntüyü daha net görmemize yarar...
    HDR: Basit açıklamak gerekirse; ışığın yansıması... Ama Vurduğu objelerin cinsine göre yansıma... Yani bir metal ile toprak aynı şekilde yansımaz... HDR budur...

    Ben kendi yorumumla dile getirdim... Yanlışım olabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MoRaCe

    Antialiasing: Önünde bulunan herhangi bir obje yada geometrik herhangi bir cisimin kenarlarındaki tırtıkları önlemeye yarar...
    Anisotropic filtering: Ekran kartları belli bir çevreyi işleyerek önümüze sunar... Uzaktaki görüntüler daha kalitesiz olur... Uzaktaki görüntüyü daha net görmemize yarar...
    HDR: Basit açıklamak gerekirse; ışığın yansıması... Ama Vurduğu objelerin cinsine göre yansıma... Yani bir metal ile toprak aynı şekilde yansımaz... HDR budur...

    Ben kendi yorumumla dile getirdim... Yanlışım olabilir...
    hazir yorumlayip dile getirmekten acilmisken soz , "Urfaliyam Ezelden"i de yorumlayabilir misin? sizin yorumunuzla bu sarki bir baska olucaktir.


    Gece gece ne kotu espriler yapabiliyorum ben pardon...

    quote:

    Orjinalden alıntı: HiTBoY

    Antialiasing: Önünde bulunan herhangi bir obje yada geometrik herhangi bir cisimin kenarlarındaki tırtıkları önlemeye yarar...
    Anisotropic filtering: Ekran kartları belli bir çevreyi işleyerek önümüze sunar... Uzaktaki görüntüler daha kalitesiz olur... Uzaktaki görüntüyü daha net görmemize yarar...
    HDR: Basit açıklamak gerekirse; ışığın yansıması... Ama Vurduğu objelerin cinsine göre yansıma... Yani bir metal ile toprak aynı şekilde yansımaz... HDR budur...

    Ben kendi yorumumla dile getirdim... Yanlışım olabilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-49D503640 -- 6 Ekim 2007; 1:52:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MoRaCe

    Antialiasing: Önünde bulunan herhangi bir obje yada geometrik herhangi bir cisimin kenarlarındaki tırtıkları önlemeye yarar...
    Anisotropic filtering: Ekran kartları belli bir çevreyi işleyerek önümüze sunar... Uzaktaki görüntüler daha kalitesiz olur... Uzaktaki görüntüyü daha net görmemize yarar...
    HDR: Basit açıklamak gerekirse; ışığın yansıması... Ama Vurduğu objelerin cinsine göre yansıma... Yani bir metal ile toprak aynı şekilde yansımaz... HDR budur...

    Ben kendi yorumumla dile getirdim... Yanlışım olabilir...
    Aa neysede, şahsen Af ile Hdr'ı gereksiz buluyorum. Daha doğrusu bu 3 seçenekte sundukları şeye layık bir performans düşüşü yaratmıyorlar malesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood1991

    Aa neysede, şahsen Af ile Hdr'ı gereksiz buluyorum. Daha doğrusu bu 3 seçenekte sundukları şeye layık bir performans düşüşü yaratmıyorlar malesef.

    Alıntıları Göster
    hdr tek geçerim... olmassa olmazım oldu... Oyunlara gelmeiş en iyi şey...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Razorback

    hdr tek geçerim... olmassa olmazım oldu... Oyunlara gelmeiş en iyi şey...

    Alıntıları Göster
    Benim gibi oyunu ilk açtığı gibi oynayanlar için bu terimler çok garip

    Geçen yeni aldığım 8600gt sonic+ ' ı yiğenimin sisteme takıp denemek istedim benim anakart yokta Neyse bu söylenenleri cod2 de açtım oyun açıldı da ortaya bişey cıkmadı bende kapattım normale döndü

    Anakartım gelsin bunların ne oldugunu daha ii anlama fırsatı bulurum sanırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Benim gibi oyunu ilk açtığı gibi oynayanlar için bu terimler çok garip

    Geçen yeni aldığım 8600gt sonic+ ' ı yiğenimin sisteme takıp denemek istedim benim anakart yokta Neyse bu söylenenleri cod2 de açtım oyun açıldı da ortaya bişey cıkmadı bende kapattım normale döndü

    Anakartım gelsin bunların ne oldugunu daha ii anlama fırsatı bulurum sanırım

    Alıntıları Göster
    HDR veya bloom efekt benim için oyunlarda olmazsa olmazlardan. O ışık yansımaları oyuna apayrı bir hava katıyor. AA ise o kadar olmamakla birlikte, eğer çok performans kaybı yaşamıyorsam tabiki açarım, bazen köşelerde tırtıklara gözüm takıldığında sinirim feci bozulabiliyor Af ise çoğu oyunda açma gereği bile duymuyorum, hele de performans kaybı yaşatırsa(misal world in conflictte kartın yerlerde sürünmesine yol açıyor)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: marstazaman

    HDR veya bloom efekt benim için oyunlarda olmazsa olmazlardan. O ışık yansımaları oyuna apayrı bir hava katıyor. AA ise o kadar olmamakla birlikte, eğer çok performans kaybı yaşamıyorsam tabiki açarım, bazen köşelerde tırtıklara gözüm takıldığında sinirim feci bozulabiliyor Af ise çoğu oyunda açma gereği bile duymuyorum, hele de performans kaybı yaşatırsa(misal world in conflictte kartın yerlerde sürünmesine yol açıyor)

    Alıntıları Göster
    Hdr siz ve af siz bir oyun düşünemem bile aa o kadar önemli değil 1280*960 gibi bir çözünürlükte yokluğu pek rahatsız etmez ama diğerleri görüntü kalitesine daha fazla etki eden faktörler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 6 Ekim 2007; 10:49:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. Miller

    Hdr siz ve af siz bir oyun düşünemem bile aa o kadar önemli değil 1280*960 gibi bir çözünürlükte yokluğu pek rahatsız etmez ama diğerleri görüntü kalitesine daha fazla etki eden faktörler

    Alıntıları Göster
    ortadaki genel kanı hdr nin açılınca hoş olduğu, aa ve af nin de oyunu kastırmayacaksa açılmasının makbul olduğu herhalde. Teşekkürler cevaplar için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guduk68

    ortadaki genel kanı hdr nin açılınca hoş olduğu, aa ve af nin de oyunu kastırmayacaksa açılmasının makbul olduğu herhalde. Teşekkürler cevaplar için

    Alıntıları Göster
    Şahsen ben çözünürlük kaç olursa olsun AA sız oynayamıyorum, özellikle COD2.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gündoğdu

    Şahsen ben çözünürlük kaç olursa olsun AA sız oynayamıyorum, özellikle COD2.

    Alıntıları Göster
    aa vazgeçilmezdir.
    hdr de oyunu daha bi güzelleştiriyor onu da kasmıyorsa açıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnuR

    aa vazgeçilmezdir.
    hdr de oyunu daha bi güzelleştiriyor onu da kasmıyorsa açıyorum.

    Alıntıları Göster
    hdr siz olmaz arkadaş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BLAZEX!

    hdr siz olmaz arkadaş

    Alıntıları Göster
    Ben Hdr'de o kadar bir şey göremedim. Ha çok güzel bir olay ama fps'yi %150 oranda düşürmeyi hak eden bir şey değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BLAZEX!

    hdr siz olmaz arkadaş

    Alıntıları Göster
    Bizi tüketim çılgını yapan özelliklerden bahsetmişsiniz :)

    Şimdi ben de sizi bu çılgınlığa davet edeyim (kullandığınız çözünürlüğe göre (CoH hariç, 1024x768[1152x864 de olabilir] ve altı) imageshack resimleri küçük gösterebilir [koyacağım ön izlemeleri değil tabii. Üzerine tıklayınca açılacakları]. Böyle bir durumda, resmi açtıktan sonra üzerine iki kez tıklayın):


    AA/AF:

    İlk oyun, Half - Life 2. AF (anisotropic filtering) örnekleri vereceğim:

    Sırayla, af kapalı iken (üç doğrusal [trilinear] filtreleme açık) ve 2x - 4x - 8x - 16x şeklinde af açıkken:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?

    (Sıralama: Soldan sağa)

    Çok fark ediyor (yola ve sağdaki otluk yere dikkat). Özellikle, araba yarışı oyunlarında oldukça göze batar.


    Half - Life 2 Episode 1

    Bu aa/af testlerinde HDR açıktır.


    AF testi. Sıralama, HL2'dekiyle aynı:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?


    Özellikle sudaki değişim muhteşem. Kamerayı tuttuğumuz noktaya daha paralel gibi görünen (şuna uzak diyelim) zeminler af yokken daha da bozuluyor. Su, sanki shader model düşürülmüş gibi görünüyor (suya dik ve ona yakın açıyla bakarsanız bozulma olmaz elbette. AF, diğer durumlar için).



    AA (anti-aliasing [keskinlik yumuşatma]):

    Şimdi vereceğim görüntülerde fark çok çok olmadı. Aslında, göründüğünden önemli. Yine de, sırayla, kapalı - 2x MSAA - 4x MSAA - 8x MSAA resimlerini veriyorum (16xQ koymadım. Farkı anlaşılmaz, hele böyle JPG resimlerde):

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?


    Tırtıklı yerlerin, değer arttıkça düzeldiğini görüyorsunuz. Bu keskinliğe müsait ortamların çok olduğunu, resimlerin de bmp olduğunu (veya oyunu kendinizin oynadığını) varsayın. Anlayacaksınız.

    Şöyle, AMD'nin sitesinden aldığım bir resmi de koyayım (X1000'in tanıtımından):

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?



    Bir de, Company of Heroes var. Af için eskiden aldığım bir örnek. İlki 1x (kapalı), ikincisi 16x ile:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?




    Unutmadan: AA haricinde, onunla benzer işi yapan; fakat AA'nın devreye giremediği yerlerde etkili olan örneklemeler var. nVidia'da bu şeffaflık (?) yumuşatma (transparency aa) ismini alıp çoklu (multi) ve ileri (super) örnekleme (sampling) olarak ayrılıyor. Süper, kaliteli.

    AMD, Adaptive AA ismini veriyor.

    Bu özellik nVidia'da Geforce 7, AMD (ATI)'de Radeon X1000 serisiyle gelmiştir. Ancak, Radeon'da X1000 öncesi, 9500+'dan itibaren kullanılabiliyor bu özellik(9500 öncesinde yok galiba). Sürücülerle sonradan eklediler eski kartlara.


    Çok basit bir örnek vereceğim. Örnekte, 16xQ (kalite) AA ve 16x AF iki resimde de açıktır. Fark için ağacın dallarına bakın.

    Sırayla, süper - çoklu örnekleme kapalı ve süper örnekleme açıkkenki durumlar:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?


    JPG baltalıyor kaliteyi, ama yine de fark açık (aman, gerekiyorsa resmi büyütmeyi unutmayın).

    Burada da bir ekran görüntüsü var:

    http://www.thgtr.com/graphic/20050625/nvidia_7800_gtx-08.html

    Şu daha iyi:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?



    HDR görüntüleri:

    Half - Life 2 Episode 1:

    Bu oyun, Shader Model 2.0 tabanlı HDR destekliyor. Vereceğim örnekler, deminki aa-af testlerinin yapıldığı yerlerden.

    Sırayla: 1 - bloom kapalı, 2 - bloom açık, 3 - HDR açık (HDR görüntüsü, önce koyduğum en yüksek aa-af'lisi olacak) :


     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?



    Aynı sırayla:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?




    Son olarak, The Elder Scrolls IV: Oblivion'da HDR farkını göstereyim. Bu oyun, SM3 tabanlı HDR (OpenEXR) kullanıyor.

    Tüm görüntülerde 16xQ yumuşatma ve 16x filtre sürücüden açık. Bazılarında, belki de hepsinde süper örnekleme etkin.


    Değişmeyen sıra: bloom kapalı - bloom açık - HDR açık

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?



    Sıra aynı:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?



     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?




    The Elder Scrolls IV: Shivering Isles:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?



    Bu kadar yeter artık :) Bu resimleri temsilci olarak düşünün. Oblivion'da daha güzel görüntüler elde edebilirdim (bitki örtüsünün HDR'den etkilendiği durumlar); ancak fazla uğraşamadım.


    HDR hakkında:

    HDR'nin iki özelliği, bloom'dan yüksek, ayrıntılı parlaklık yaratabilmesi ve değişkenlik.

    Meselâ, Oblivion'daki doğal ortam görüntüsünde gökyüzü hep öyle değil. Biraz yukarı doğru bakarsam parlaklık gerçekçi bir biçimde çok azalacak (yıldız [Güneş denmez:) ] harici yerlerde), gökyüzünü inceleyebileceğim. Yani, oyunun tadını kaçıran bir yanı yok.


    Bir de şunu belirteyim: Geforce 6 ve 7 serîsi SM3 HDR üzerine keskinlik yumaşatma açamaz. Sadece, SM2 HDR ile yapabilir bunu.


    Not: Görüntüler için kullandığım oyunlar güncel, yamalı (bir CoH 1.71 yamasında. O zamanlar 2.101 yoktu). Sürücü 163.71 WHQL. İşletim sistemi Win XP SP2. Ekran kartı 8800 gts.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 28 Mart 2009; 1:09:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: False King

    Bizi tüketim çılgını yapan özelliklerden bahsetmişsiniz :)

    Şimdi ben de sizi bu çılgınlığa davet edeyim (kullandığınız çözünürlüğe göre (CoH hariç, 1024x768[1152x864 de olabilir] ve altı) imageshack resimleri küçük gösterebilir [koyacağım ön izlemeleri değil tabii. Üzerine tıklayınca açılacakları]. Böyle bir durumda, resmi açtıktan sonra üzerine iki kez tıklayın):


    AA/AF:

    İlk oyun, Half - Life 2. AF (anisotropic filtering) örnekleri vereceğim:

    Sırayla, af kapalı iken (üç doğrusal [trilinear] filtreleme açık) ve 2x - 4x - 8x - 16x şeklinde af açıkken:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?

    (Sıralama: Soldan sağa)

    Çok fark ediyor (yola ve sağdaki otluk yere dikkat). Özellikle, araba yarışı oyunlarında oldukça göze batar.


    Half - Life 2 Episode 1

    Bu aa/af testlerinde HDR açıktır.


    AF testi. Sıralama, HL2'dekiyle aynı:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?


    Özellikle sudaki değişim muhteşem. Kamerayı tuttuğumuz noktaya daha paralel gibi görünen (şuna uzak diyelim) zeminler af yokken daha da bozuluyor. Su, sanki shader model düşürülmüş gibi görünüyor (suya dik ve ona yakın açıyla bakarsanız bozulma olmaz elbette. AF, diğer durumlar için).



    AA (anti-aliasing [keskinlik yumuşatma]):

    Şimdi vereceğim görüntülerde fark çok çok olmadı. Aslında, göründüğünden önemli. Yine de, sırayla, kapalı - 2x MSAA - 4x MSAA - 8x MSAA resimlerini veriyorum (16xQ koymadım. Farkı anlaşılmaz, hele böyle JPG resimlerde):

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?


    Tırtıklı yerlerin, değer arttıkça düzeldiğini görüyorsunuz. Bu keskinliğe müsait ortamların çok olduğunu, resimlerin de bmp olduğunu (veya oyunu kendinizin oynadığını) varsayın. Anlayacaksınız.

    Şöyle, AMD'nin sitesinden aldığım bir resmi de koyayım (X1000'in tanıtımından):

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?



    Bir de, Company of Heroes var. Af için eskiden aldığım bir örnek. İlki 1x (kapalı), ikincisi 16x ile:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?




    Unutmadan: AA haricinde, onunla benzer işi yapan; fakat AA'nın devreye giremediği yerlerde etkili olan örneklemeler var. nVidia'da bu şeffaflık (?) yumuşatma (transparency aa) ismini alıp çoklu (multi) ve ileri (super) örnekleme (sampling) olarak ayrılıyor. Süper, kaliteli.

    AMD, Adaptive AA ismini veriyor.

    Bu özellik nVidia'da Geforce 7, AMD (ATI)'de Radeon X1000 serisiyle gelmiştir. Ancak, Radeon'da X1000 öncesi, 9500+'dan itibaren kullanılabiliyor bu özellik(9500 öncesinde yok galiba). Sürücülerle sonradan eklediler eski kartlara.


    Çok basit bir örnek vereceğim. Örnekte, 16xQ (kalite) AA ve 16x AF iki resimde de açıktır. Fark için ağacın dallarına bakın.

    Sırayla, süper - çoklu örnekleme kapalı ve süper örnekleme açıkkenki durumlar:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?


    JPG baltalıyor kaliteyi, ama yine de fark açık (aman, gerekiyorsa resmi büyütmeyi unutmayın).

    Burada da bir ekran görüntüsü var:

    http://www.thgtr.com/graphic/20050625/nvidia_7800_gtx-08.html

    Şu daha iyi:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?



    HDR görüntüleri:

    Half - Life 2 Episode 1:

    Bu oyun, Shader Model 2.0 tabanlı HDR destekliyor. Vereceğim örnekler, deminki aa-af testlerinin yapıldığı yerlerden.

    Sırayla: 1 - bloom kapalı, 2 - bloom açık, 3 - HDR açık (HDR görüntüsü, önce koyduğum en yüksek aa-af'lisi olacak) :


     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?



    Aynı sırayla:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?




    Son olarak, The Elder Scrolls IV: Oblivion'da HDR farkını göstereyim. Bu oyun, SM3 tabanlı HDR (OpenEXR) kullanıyor.

    Tüm görüntülerde 16xQ yumuşatma ve 16x filtre sürücüden açık. Bazılarında, belki de hepsinde süper örnekleme etkin.


    Değişmeyen sıra: bloom kapalı - bloom açık - HDR açık

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?



    Sıra aynı:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?



     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?




    The Elder Scrolls IV: Shivering Isles:

     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?
     AA, AF ve HDR ne işe yarar?



    Bu kadar yeter artık :) Bu resimleri temsilci olarak düşünün. Oblivion'da daha güzel görüntüler elde edebilirdim (bitki örtüsünün HDR'den etkilendiği durumlar); ancak fazla uğraşamadım.


    HDR hakkında:

    HDR'nin iki özelliği, bloom'dan yüksek, ayrıntılı parlaklık yaratabilmesi ve değişkenlik.

    Meselâ, Oblivion'daki doğal ortam görüntüsünde gökyüzü hep öyle değil. Biraz yukarı doğru bakarsam parlaklık gerçekçi bir biçimde çok azalacak (yıldız [Güneş denmez:) ] harici yerlerde), gökyüzünü inceleyebileceğim. Yani, oyunun tadını kaçıran bir yanı yok.


    Bir de şunu belirteyim: Geforce 6 ve 7 serîsi SM3 HDR üzerine keskinlik yumaşatma açamaz. Sadece, SM2 HDR ile yapabilir bunu.


    Not: Görüntüler için kullandığım oyunlar güncel, yamalı (bir CoH 1.71 yamasında. O zamanlar 2.101 yoktu). Sürücü 163.71 WHQL. İşletim sistemi Win XP SP2. Ekran kartı 8800 gts.

    Alıntıları Göster
    Tuğer hocam SS'ler ve yorumlar için teşekkürler....

    Çok detaylı olmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatz

    Tuğer hocam SS'ler ve yorumlar için teşekkürler....

    Çok detaylı olmuş

    Alıntıları Göster
    @007Fatih

    Eyvallah hocam. Sizin görüntüleriniz varsa koyun.

    AA'yı JPG ile göstermem kötü oldu. PNG ile ilgili bir yöntem vardı, az boyutla yüksek kalite sağlayan. Biri anlatsa da öyle koysak resimleri.



    quote:

    Ben Hdr'de o kadar bir şey göremedim. Ha çok güzel bir olay ama fps'yi %150 oranda düşürmeyi hak eden bir şey değil.


    O kadar düştüğüne emin misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 6 Ekim 2007; 20:48:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: False King

    @007Fatih

    Eyvallah hocam. Sizin görüntüleriniz varsa koyun.

    AA'yı JPG ile göstermem kötü oldu. PNG ile ilgili bir yöntem vardı, az boyutla yüksek kalite sağlayan. Biri anlatsa da öyle koysak resimleri.



    quote:

    Ben Hdr'de o kadar bir şey göremedim. Ha çok güzel bir olay ama fps'yi %150 oranda düşürmeyi hak eden bir şey değil.


    O kadar düştüğüne emin misiniz?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tuğer

    @007Fatih

    Eyvallah hocam. Sizin görüntüleriniz varsa koyun.



    Koymaya çalışayım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatz

    Tuğer hocam SS'ler ve yorumlar için teşekkürler....

    Çok detaylı olmuş

    Alıntıları Göster
    çok teşekkürler Tuğer, gerçekten güzel bir çalışma olmuş. Görüntüler gerçekten güzel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guduk68

    çok teşekkürler Tuğer, gerçekten güzel bir çalışma olmuş. Görüntüler gerçekten güzel

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: guduk68

    çok teşekkürler Tuğer, gerçekten güzel bir çalışma olmuş. Görüntüler gerçekten güzel



    Rica ederim, ne demek

    Keşke, tüketime değil de üretime yönlendirebilecek durumda olsam. (Yanlış anlamayın :)



    Bu arada, X1650 XT ile de SM3 HDR görüntüleri alabilir, sağlıklı fikir edinebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 9 Ekim 2007; 16:07:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: False King

    quote:

    Orjinalden alıntı: guduk68

    çok teşekkürler Tuğer, gerçekten güzel bir çalışma olmuş. Görüntüler gerçekten güzel



    Rica ederim, ne demek

    Keşke, tüketime değil de üretime yönlendirebilecek durumda olsam. (Yanlış anlamayın :)



    Bu arada, X1650 XT ile de SM3 HDR görüntüleri alabilir, sağlıklı fikir edinebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Harikasın @Tuğer,
    Kesinlikle unutulmaması ve benzeri sorularda kaynak gösterilesi bir konu oldu sayende




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.