- x
REKTİFİYE nedir ? ne zaman yapılır ? niçin yapılır ? vs..
34 Cevap51215 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


10220 Mesaj
4 Ekim 2007; 1:00:20 

bu kelime hakkında birkaç şey dışında pek bilgim yok . tam olarak nedir ne için yaptırılır vs gibi sorularla cevap verirseniz bana ve benim gibi bu konuda bilgisi olmayan arkadaşlara yardımcı olursunuz

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
4 Ekim 2007; 1:13:08 

bu soruyu bende bu gün sormuştum...ama fiyatını...

araba belirli bir kilometre sinirina ulastigi zaman motorlarina yapilan yenileme - sifirlama islemi. oto sanayi sitelerinde bu isi yapan pek cok dukkan oldugu gibi yetkili servis ya da ozel servislerde de yapilabilir. cok pahaliya cikar o da ayri.
(bkz: teknik oto sanayi sitesi) (bkz: ataturk sanayi sitesi) (bkz: seyrantepe sanayi sitesi) (bkz: evren oto sanayi sitesi)

silindirlerin iç yüzeyinden küçük bir torna tezgahı yardımıyla çok ince talaş kaldırma işlemi. böylece yıllarca silindirin yüzeyine yapışan yanma artıkları temizlenmiş olur ve motor yeni gibi çalışır. veya da silindirin içine gömlek tabir edilen ince cidarlı bi silindir çakılır ve bi süre sonra bu değiştirilir...

Ekşi sözlükten alınmıştır... http://sozluk.sourtimes.org

http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=rektifiye


10220 Mesaj
4 Ekim 2007; 1:25:10 

ortalama km nedir peki 200.000ler falan mı

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
4 Ekim 2007; 1:31:28 

valla her aracın farklıdır.kimi araç 1.000.000km bile götürüyormuş...Mercedes Bmw gibi...En mantıklısı sorun çıkarmaya başladığı zaman rektifiye etmek.

Zaten pahalı bişiy de değil.Ucuz bir yerde yaptırdıktan sonra 500ytl yaparlar.Yapılacak sadece silindir kapaklarının taşlanması ve bi kaç ek işlem...Tam bilmiyorum ama duyduğum kadarıyla işte...


10220 Mesaj
4 Ekim 2007; 1:33:04 

diğer konuda çok yüksek fiyatlardan bahsetmişler . insan yeni motor alır takar yaw çıkma falan


3199 Mesaj
4 Ekim 2007; 1:34:55 

quote:

Orjinalden alıntı: lobyem

valla her aracın farklıdır.kimi araç 1.000.000km bile götürüyormuş...Mercedes Bmw gibi...En mantıklısı sorun çıkarmaya başladığı zaman rektifiye etmek.

Zaten pahalı bişiy de değil.Ucuz bir yerde yaptırdıktan sonra 500ytl yaparlar.Yapılacak sadece silindir kapaklarının taşlanması ve bi kaç ek işlem...Tam bilmiyorum ama duyduğum kadarıyla işte...

500 ytl olduğunu sanmıyorum öyle olsa hergün millet motor yeniler

burda 3-4 bin ytl lerden bahsediyoruz.


_____________________________

Çıkarım Senle Her Yola Toyota...

Toyota
Gitti, Mercedes Geldi...

>>TIKLA<<

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
4 Ekim 2007; 1:39:21 

şuan ithalatçıdan sıfır motor alabiliyorum.Renault peugeot grubu...
Megane 1.6 ların sıfır motorları 3000ytl kdvsiyle.yetkili serviste 7500ytl...Yada peugeot 406 nın motorunu 4100 e sıfırını ithalatçıdan buldum yetkili serviste 10.000ytl...Eğer istersen telefonda verebilirim.
3-4milyar olsa gider herkes sıfırını alır.Mantıksız mantıksız konuşmayalım lütfen...


10220 Mesaj
4 Ekim 2007; 1:48:23 

lobyemin aktemur olduğunu varsayarsak verdiği rakamlara inanmasak daha doğru gibi


3199 Mesaj
4 Ekim 2007; 1:49:16 

mantık dışı nasıl oluyor onu anlamış değilim gayet mantıklı konuşuyorum

konuşmamda yanlış bilgi yada hata olabilir ama mantık dışı bir şey söylediğimi düşünmüyorum.

ben fikrimi söyledim sadece 500 ytl motor yapımı yaşadığım ülkede bana komik geliyor inanamıyorum.

Burada hatayı bende değil yıllarda araç sahiplerini sömürülecek insan gözüyle bakan kişilerde arayın


_____________________________

Çıkarım Senle Her Yola Toyota...

Toyota
Gitti, Mercedes Geldi...

>>TIKLA<<

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
4 Ekim 2007; 1:52:34 

sende haklısın özür dilerim...2000-3000ytl isteyen yerler var ama onlara yaptırmamak lazım demek istiyorum...


3702 Mesaj
4 Ekim 2007; 16:54:19 

bu gömlek değiştirme renaultlarda var bir onu biliyorum

ayrıca en çok yağ yakan araçlar kartalla bir de bu var aklımda


_____________________________

Mobil imza versek?


 
511 Mesaj
4 Ekim 2007; 21:30:09 

500 veya 800 lira gibi rakamlara markaya göre değişmekle beraber segman atılmaktadır oda rektifiyenin bir önceki aşamasıdır. Yok segmanla kurtulmuyorsa ozaman rektifiye yada revizyon denilen işlem yapılıyor arkadaşımızda gayet güzel anlatmış:bir 4000 liraya sıfır motor pek ucuz geldi arabaların kısımları ayrı ayrı mı ithal ediliyor bu konuyu açarsanız bilgimiz olur


_____________________________

doğruların kaderidir yanlızlık oyüzden kargalar sürüyle kartallar yanlız gezer


5648 Mesaj
4 Ekim 2007; 21:41:39 

rektifiye fiyatları aracın markasına ve yapılacak işlemlere göre değişiyor aynı model aynı marka bir araç 100000 de rektifiye isterken yine aynı araç başka bir kullanıcıda rahatlıkla 500000 km yi görebilir aracın bakımına ve kullanımına bağlı


_____________________________

G.S


1689 Mesaj
5 Ekim 2007; 9:22:17 

peki, aracın rektifiye ye ihtiyacı olduğunu nasıl anlarız?


_____________________________



6029 Mesaj
5 Ekim 2007; 22:42:45 


quote:

Orjinalden alıntı: _KUZEY

peki, aracın rektifiye ye ihtiyacı olduğunu nasıl anlarız?

Özellekle yokuşlarda egzozdan aşırı duman atar,
sürekli yağı eksilir,
yakıt tüketimi biraz artar,

durum çok vahimse aracın gücü bayağı düşer,
bujiler bazen yağlanır ve motor olur olmaz yerde stop eder... (gerçi bu son yazdıklarım gerçekleşmeden çok önce en acemi insan bile motorun elden geçmesi gerektiğini farkeder)


_____________________________


Demir tav'a geldi kömür bitti, akıl başa geldi ömür bitti..
"Yaz dostum.. Kimse göçmez bu dünyadan mal ile.. "

1977 RENAULT 12 TS --- 2010 ACCENT ERA 1.4 TEAM ** Dizel Partikül Filtresi kanserden daha pahalı değil.. **
Yarın Hakkın divanına varınca, Süleyman'dan hesap sorar karınca...


16610 Mesaj
6 Ekim 2007; 1:37:45 

arkadasimda 97 318i var motor rektefiyesini 4000 ytl yaptırmıslardi ama sen genede bi arastır


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


164 Mesaj
6 Ekim 2007; 2:09:25 

2001 model 2000 model opel vectra cdx marka aracımızın


motorunu 5500 ytl ye revizyon yaptırmıştık yani rektifiye motor


yeileme işlemi hemde özel servis te yapıldı


arkadaşlar bu işlem sanıldığı gibi hiçte ucuz değil. Saygılar


198 Mesaj
6 Ekim 2007; 7:32:08 

500 YTL ye değil yeni arabaların rekteviyesi hacı muratların rekteviyesini bile yapmazlar.


_____________________________

Kimsesiz Hiç Kimse Yok Kimsenin Var Kimsesi
Kimsesiz Kaldım Yetiş Ey Kimsesizler Kimsesi




 
2665 Mesaj
6 Ekim 2007; 9:26:58 


quote:

Orjinalden alıntı: egzantirikadanalı

2001 model 2000 model opel vectra cdx marka aracımızın


motorunu 5500 ytl ye revizyon yaptırmıştık yani rektifiye motor


yeileme işlemi hemde özel servis te yapıldı


arkadaşlar bu işlem sanıldığı gibi hiçte ucuz değil. Saygılar


bizim patronda 98 model vectra cd 2.0'ni 5000 ytl ye yaptırmış rektefiyesini


_____________________________



 
37 Mesaj
22 Kasım 2007; 11:30:53 

esasında rektifiye ucuz bi iş. hiçte pahalı değil neden. kapağı taşlayan atölye. motora gömleği çakan atölye. krangı taşlayan atölye bunların hepside en baba 500 lira. piston segman gömlek subap conta hepsi de 700-800 lira. toplamda 2 lirayı geçiyorsa o servis gökdelen dikmeye kalkıyordur gelecek projelerinde


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
24 Aralık 2007; 22:17:54 


quote:

Orjinalden alıntı: djoz



Özellekle yokuşlarda egzozdan aşırı duman atar,
sürekli yağı eksilir,
yakıt tüketimi biraz artar,

durum çok vahimse aracın gücü bayağı düşer,
bujiler bazen yağlanır ve motor olur olmaz yerde stop eder... (gerçi bu son yazdıklarım gerçekleşmeden çok önce en acemi insan bile motorun elden geçmesi gerektiğini farkeder)

aynen çok iyi açıklamışsın he birde araç yağ kaçırır kartel den


9625 Mesaj
25 Aralık 2007; 10:11:41 

arkadaşlar rektifiye denilen işlem kısaca silindir içinin çapının az miktarda büyütülmesidir.Tabii motor açmadan ne kadar bir işlem yapılacağı belli olmadığı için bütün bu operasyona rektifiye denilmesi bir adet olmuştur.İlla ki fiyatı yükseltebilmek için bu tabiri kullansalarda çoğunlukla segman değiştirilerek bu işlem kurtarılabilmektedir.yani silindir için kaba temizlik ile kurtarılabilmektedir.İşte bu takdirde 500-1000 ytl bant aralığında olması normaldir.Ancak komple silindir veya gömlek honlama tabir edilen işlem ile büyütülürse artık 20 mikron büyümüş gömleğe uygun silindir başı ve takımı gerektiği için bu bir revizyon işlemidir ve kısaca rektifiye denilmektedir.Araç motoru sıfır oldu diye tabir edilen bu işlem sonrasında gerçekten işlem hatasız yapılmışsa kompresyon artar ve ciddi beygir gücü artışı olur.Aslında güç kaybetmiş motor eski fabrika şartlarına döner.Ancak unutulmaması gerekn şey bu işlem yapılmış motor artık ameliyat görmüş hastaya benzer ,dikkali olunması lazımdır ve araç fiyatınında buna göre değerlendirilmesi gereklidir.kişisel olarak klasik bir araç değilse rektifiye görmüş motor satın almam.Ama öyle ustalar vardır ki sanat eseri gibi fabrikasyondan da daha iyi bu işlemi yapabilmektedirler.Bunları arayıp bulmak şarttır.Bu iş aslında bir sanattır ve fabrikasyon olmadığı için ustalık ve tecrübe ister.
Neden sanattır diye düşünenler olursa ,atılması gerekn bir şeyi aslına uygun diriltenler belki de bilmeden bir sanat icra ederler.Bu eski bir antika eserin yeniden diriltilmesinde de aynıdır , ağır hasar görmüş bir motorun tekrardan aslına uygun hale getirilmesinde de aynıdır.Aynı usta aynı motoru 5-10 sene arayla yaptığında fark olacaktır.Ustalık zaten buradadır.Aynı işi yapa yapa bu kişiler de zamanla işin adı konulmayan prof. olurlar .Ama günümüz türkiyesinde artık para kazanma devri olduğu için yapılacak işler sadece işin parasına bakılarak karar verilmektedir.Araç sıfır silindiri de , segmanı da oldukça ucuzdur .Ama burada fark yaratan işçilik kalitesi ve alınan paradır.kimi 300 lirya yapar , kimi 3000 liraya .Çok para alan iyi demek değildir.İş sonunda az paraya mükemmel işçilik çıkaran değerlidir.İşte bu kısım işin sanatıdır ve motor üstünde farkedilen imzası olmaktadır.Sen ben anlayamayız ama her gerçek usta kenmdi yaptığı motoru açınca işçilik farkından tanır.Tanıyamayan zaten benim gözümde usta değildir.


_____________________________




10220 Mesaj
21 Şubat 2008; 4:22:51 

fiyatlar fazlaca fazla değilmi rektifiye yaptıran arkadaşlar . bizim öyle birderdimiz yok şu anda ama zamanı gelince gerekirse düşünülebilir
ama o arabayı satıp yeni ve daha düşük kmsini almak daha mantıklı değilmi .


 
1228 Mesaj
22 Şubat 2008; 15:21:27 

hiç bora motorunu rektifiye eden birisi duydunuz mu?
Acaba kaça mal etti?


_____________________________

Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK


1689 Mesaj
27 Şubat 2008; 17:36:47 

0

silindir rektifiye

0

silindir honlama

0

krank taşlama

0


0


fotoğrafları http://aktifmakina.net/motornew_.asp adresinden buldum (tesadüf)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _KUZEY -- 27 Şubat 2008; 17:37:39 >


_____________________________



 
1 Mesaj
25 Mart 2011; 14:08:32 

http://www.ekipmotor.com.tr/

konu ile ilgili bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

fiyat,işçilik,referans bence işi düşenler bi baksın derim.


_____________________________



3092 Mesaj
25 Mart 2011; 19:16:55 


quote:

Orijinalden alıntı: ramazan_37

http://www.ekipmotor.com.tr/

konu ile ilgili bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

fiyat,işçilik,referans bence işi düşenler bi baksın derim.


aklımda bulunsun


_____________________________



 
1 Mesaj
7 Aralık 2011; 10:03:37 

2000 model megane 1.6 V otomatik şanzıman aracım var..hararet sonucu conta patllattı ve pistonlar kitledi aracımı rektefiyeye aldılar motorda hangi parcaları değiştirecekler acaba bilgisi olan yardım edebilir mi? ve bu rektefiyenin pahası ne tutar ortalama?

tesekkürler..


_____________________________



112 Mesaj
30 Temmuz 2012; 14:13:59 

Arkadaşlar rektifiye işlemi motor ömrü dolmuş motorlarda uygulanır, motor ömrü ise motorun nasıl kullanıldığına göre değişir, Örneğin 1.6, 2.0 civarlarında bir araç benzinli ise ve genelde 4500-5000 rpm den aşağı kullanılıyorsa o araba 250.000km görür, 250.000 den sonra rektifiye isteyebilir. Ama aynı motor hacmindeki bir araba ile sürekli 6000 ile redline arasında kullanırsanız 100.000 ile 150.000 arasında motoru elinize alırsınız. 99' Civic 1.6 benzinli var bende, araç 200.000 de hala çok iyi performans alıyorum arabadan (gerçe rot balansı gerek sanırım ^^), araba ile hala tem'de 170 basabiliyorum (araç modifiyesiz, ne motor ne dış görünüş, çıkartma bile yok :) ). Kadranda 220 var ama araba 200 görebilir, gerçe Türkiyede o hızı basıcak yol mu var? :D

Herneyse düşük devirde kullanın, hem motor daha uzun yaşar hemde çok daha az yakar

Not: Motor Ömrünün dolması haricindede rektifiye yapılır ama motorun zarar görmesi fln gerekir, motoruda patlatmayın bir zahmet, elektronik kilide rağmen aracın motorunu yakıyorsanız ehliyetinizi en yakın karakola teslim edin

Edit: Tabikide bu dediklerim araçtan araca değişir o da ayrı ben kendi arabam üzerinden yazdım, birde bütün bakımlarını eksiksiz yaptırmanız, ve hatasız kullanmanız gerekir (Hata derken sorunsuz, yani sizinle ilgili değil, örneğin aracın eksozu delinmiştir ki benim arabam gibi alçak arabalarda sık görülür bu olay :D, aracın performansı düşer ve motora zarar verir, biraz da olsa ömürden kısar)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ro xl -- 30 Temmuz 2012; 14:17:19 >


_____________________________



 
43 Mesaj
25 Ağustos 2012; 19:38:28 

benim aracım ford focus 2010 collection.aracıma 12000 kmde lpg takırdım.aracım şu an 27000 de.kırklareli istanbul istikametinde giderken birdenbire traktör gibi çalışmaya başladı devri düştü aracın.tamirciye kadar zar zor gittim.tamirci daha motorun çalışma sesinden dedi ses pistonlardan geliyor.neyse motoru baya bi söktü bende baktım 2 nci piston yuvası zarar görmüş piston kenarından erimiş piston koluna kadar yanık izlerini gördüm.hava filtresine kadar yağ gitmiş.söylediğine göre araçta fabrikasyon bir hata varmış lpg de süreci hızlandırmış.araca ucu çukur olan 4 tane 0.50 lik piston bir tane piston kolu subab seti krank ve gergisi vs.parçaları fatihte akmanlar ford yedek parçadan aldım.sadece piston kolu ve setini 750 tl ye aldım.parçaların hepdi 1400 tl tuttu.birkaç arkadaş rektefiye 600 tl tutuyor felan yazmışo olsa olsa parça fiyatı yada işçilik ücretidir.1000 tl altında rektefiye mümkün değil.aracı ilk aldığımdan beri zaten memnun değildim.fatihe gittiğimde baya şok oldum zaten çünkü 2004 sonrası focusların motor parçaları alüminyum olduğundan parçaları daha pahalıymış.örneğin 2002 focusun pistonlarını 150 tl ye alabilecekken benim aracımın pistonlarını 650 tl yr aldım.neyse işin özü rektefiye motorun piston yatağının homlanması yanı biraz genişletilip düzleştirilmesidir.pistonu o nedenle 0.50 cm daha geniş almalısınız oda traşlanıp yuvaya otutrulur kısacası motor hareketli parçaları yenilenir.bende krank felan değişmedi.ona rağmen toplamda işçilik dahil 2000 tl tuttu.bazı araçlarda rektefiye olmayacak kadar hasar oluyor bu durumlarda yarım motorlar var piyasada.mesela benim aracın yarın motoru 3500 tl idi.bazı arkadaşlar 3000 tl ye motor felan demiş böyle birşey olsa direk gidip alırdım.o paraya çıkma motor bile bulamazsınız.neyse kısacası 200000 leri görmeye gerek yok lpg de bazen bir etmen olabiliyor.


_____________________________



 
480 Mesaj
31 Ağustos 2012; 1:17:50 

Ben 2 kere yaptırdım. İlkinde Samsun Erimler Otomotiv. Harika iş çıkardılar her zamanki gibi... Sorunsuz 100 Bin Km gitti. Sonra ta ki ben yağ koyup, kapağını kapatmayı unutana kadar .

Bu sefer de İstanbul'da bir şerefsize yaptırdık. 10000 km sonra yolda kaldık.


Size şahsi tavsiyem, çok çok iyi bir usta bulmadıkça, rektifiye yerine motor değiştirin. Benim aracın motoru 5000 küsür TL falan. Son rektifiyeye verdim 2500 TL. Araç şimdi Bolu'da yatıyor. Samsun'daki ustaya çektirsem, 1100 TL çekici parası gidecek. Orada yaptırsam, yine risk. Bir 2.5 daha ver, yine 10 binde giderse işimiz var...

En temizi, gidin sıfır motor alın. Kıyın 5-6 Bin TL'ye, ama hem kafanız rahat etsin, hem de 200-250 bin km sorunsuz gidersiniz.


Bu rektifiye işinde, çıkma parçayla motor yapıp, sizi soyanlar var. Çıkmayla yapılan çoğunlukla dayanmaz. Düz soygundur.


_____________________________

HTC EVO 3D


 
11 Mesaj
18 Mayıs 2013; 16:27:23 

arkadaşlar 2.0 2003 model passatımı motor yenileme için verdim yani rekteviye için
piston
alt takım
üst takım
uzun uzuna yazmayım yağ pompasından bobinlere kadar değiştirdim
özel serviste yaptırdım sanayide değil aşağı yukarı aynı fiyatı istediler maliyet ise
sadece 1000 tl mekanik işçilik ve parça masraflarıyal birlikte
4500 tl fiyat çıakrdılar aracımı daha teslim almadım başka birşey çıakr mı çıkmaz mı görecez 300-500 e değil motor yaptırmak bırakın ya 1000 tl işçilik diyoalr neyin kafasıdır bu dışarda en ucuz İŞÇİLİK sadece alan yer 600 tl ben sağlam garantili olsun diye servisinde yaptırdım sorumluluk onlara ait sadık motor fiyatıda 13.000 tl cik 3 bine 4 bine vermezler


_____________________________



1819 Mesaj
18 Mayıs 2013; 19:15:16 

2007 1.3 cdti corsa 2.500tl tuttu rektefiye işlemi.


_____________________________



9178 Mesaj
20 Ağustos 2013; 16:05:53 

quote:

Orijinalden alıntı: adnan54

500 YTL ye değil yeni arabaların rekteviyesi hacı muratların rekteviyesini bile yapmazlar.



_____________________________

LG G3 32GB WHITE
MERCEDES-BENZ
GALATASARAY
XBOX360


NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...!!!


7209 Mesaj
20 Ağustos 2013; 17:50:58 

quote:

Orijinalden alıntı: LiveForSpeed

2007 1.3 cdti corsa 2.500tl tuttu rektefiye işlemi.

bence fiyat normalmiş iyi hatta

peki rektefiyeden sonra kaç bin km daha ömür veriyorlar yine 200.000 yapar mı mesela cdti?


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » REKTİFİYE nedir ? ne zaman yapılır ? niçin yapılır ? vs..
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.515