Şimdi Ara

dizel araçlarda neden hararet göstergesi yok? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
83
Cevap
1
Favori
68.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 26 eylül 2007 de yazmışım ne yazdığımı unutmuşum şimdi yenisini yazayım hortlaktan sonra.

    Benim clioIII dizel aracımda gayet güzel bir hararet göstergesi var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Mesela ben hararet ibresi yerinden oynayana kadar hem motoru aşındırmamak hemde fazla yakmamak için gaza fazla basmıyorum. İbre yoksa nasıl olacak?

    İlk koskoca mühendis düşünememiş sen mi düşündün diyeni alnından öpeceğim.



    Ben de dediğiniz gibi yapıyorum. İbre olmazsa yazın ilk 5 dk, kışın ilk 10 dk gaza az basmak suretiyle halledilebilir. Tabii gösterge bulunsa daha isabetli olurdu ama bu kadarı bile bayağı koruyacaktır motoru.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quad_65 -- 1 Şubat 2010; 12:41:40 >
  • Bizim starex'de var
  • bizim coralla mızdada var
  • Benim benzinli Roomster aracımda da yok, baz donanımda. Sadece 2 renkli uyarı simgesi var.

    Soğutma sıvısı az ise veya hararet yeni artmaya başlarsa sarı yanıyor, sağa çekip stop ettirecek kadar tehlikeli bir durum varsa kırmızı yanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ThE GaSeS

    benzinli astrada da yok


    h kasa astraların hiçbirinde yok hararet gösteregesi
  • bir dizel kullanıcısı olarak hararet göstergesinin olmamasını asla anlayamam..
    hiçkimse üreticisi aracına çok güvenmiş gösterge koymamış yalanına inanmasın.
    çok dikkat etmeme rağmen renault 11 aracıma zamanında 2 kez hararet yaptırdım. sonuç 1 kez motor 1 kez de conta yanması
    kapak taşlama v.s.. hararet lambasının yandığı an genellikle çok geç olan an olabiliyor.
    aracımda hararet göstergesi var ise sabah yola çıktığımda en azından tek çubuk yükselene kadar
    aracı 2000 devirden yukarı çıkarmam. bu sadece motor değil turbo ömrü için de çok önemli.
    farzedelim ki aracımızda hararet ibresi yerine sadece ikaz lambası var. yaz ve kış aylarında
    aracımın ısınması farklı zaman alabiliyor. yüksek devire çıkmam gerektiiğini nasıl
    anlayacağım. veya ikaz lambasının sigortası yandı, attı v.s.
    aynı durum ibre olan bir araçta olsa aracın ısınmadığını anlar önlemimi alabilirim.
    ya sigortası atmıştır, termostat arızası vardır v.s.
    tüm motorlar soğuk havada ilk çalıştırmada en yoğun yıpranmaya maruz kalırlar.
    bu kaliteli yağ ile önlenmeye çalışılsa da her araçta, özellikle dizel araçta daha etkilidir.
    yok efendim üretici motoruna çok güveniyomuş vs. ya araç su eksilttiyse, ya kullanıcı yağ değişimini
    ya da gerekli zamanlarda soğutma sıvısı değişimini yapmadıysa v.s..
    o kadar para verdiğimiz araca da bi zahmet koyuversinler göstergeyi.
    isteyen bakmayıverir kendi sorunu..




  • arkadaşlar 1.5 hyundai getz sahibiyim 2006 model..bende merak ettim araştırdım..kesin cevabı buldum..merak edenler..hyundai.com.tr.sitesinde satış sonrası hizmetler...tanıtım ve kullanma klavuzunu..pdf.aç yada kaydet okuyun...orada resimleriyle anlatımıyla..tüm detaylar var.....hangi konuda olursa olsun aracın tüm özellikleri...uğraşamam diyorsanız...devir göstergesinin altında ki şekil mavi yanar kontak çalıştığında 60 dereceye kadar..ısınınca söner....hararet tehlikelli dreceye gelirse kırmızı yanar...
  • 2005 meriva da var.
  • benim önceki arabam lpg liydi(sıralı sistem)
    çalıştırdıktan sonra kendisi otomatik geçiyordu lpg ye
    geçen kış birkaç depo benzin erkenden tükenince hararet göstergesine dikkat etmeye başladım
    biliyorsunuz motor 30 dereceye ulaşmadan lpg ye geçmiyor
    ve farkettimki aracın motor ısısı uzun süre yükselmiyor şehiriçindeki tüm kullanım nerdeyse benzinli ouyordu
    haliyle termostat değişti
    ancak şuan ki arcımda hararet göstergesi yok
    ve ben bunu sevmedim
  • 2010 Focus ve 2010 Fiesta kullanıyorum fiesta da yok focus ta var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkagan

    Var olması gereksiz bence zaten hararet yükselince hararet ikonu yanmaya başlıyor. Ekstra gösterge tamamen yer israfı.


    Yerine koycak bişeyi yoksa pek de israf değil yahu
  •  dizel araçlarda neden hararet göstergesi yok?



    benim iveco da var.
  • Accente esp koyunca C sınıfı oluyorsa yeni getz blue ya da göstergeyi kodun mu olur sana B sınıfı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkagan

    Var olması gereksiz bence zaten hararet yükselince hararet ikonu yanmaya başlıyor. Ekstra gösterge tamamen yer israfı.

    kesinlikle yer israfı olduğunu düşünmüyorum
    ışık kaç derecede yanıyor biliyormusunuz
    örneğin hararet artmaya başladığında klimayı çalıştırmaya devam etmezsiniz ve önlem almış olursunuz
    ya da verdiğim örnekte olduğu gibi termostatta problem olduğunu hararet göstergesine bakarak anlayabilirsiniz
  • BMC kamyonettte bile var ,Tabi bu seferde devir saatini koymamışlar
  • '''Bakımlı arabada böyle sorunlar olmaz. Suyu-yağı tamamsa, hortumları sağlamsa iyi bakılmış bir araçta su kaynatmak zordur... ''''

    suyu yağı tamam hortumlarda öyle hareret gösterge ışığınında sigortası açmış öyle ikaz eden eden bir durumda araçta mevcut değil ne olacak..

    yolumuzda uzun 1000km kadar ve gece çıkıyoruz

    yanımıza posta güvercinimi alsak,veya yedek telefon batarya sımı yada dağların arasında olmamız ihtimali ile

    uydu telefonumu..

    ARACIN DURUMU İLE İLGİLİ TÜM DETAYLARIN GÖSTERGE ŞEKLİNDE PANELDE OLMASI LAZIM

    ÖYLE IŞIKLA FELAN OLMAZ BU İŞLER.

    IŞIK DEVRE DIŞI KALIR ILGAZ DAĞI ETEKLERİNDE KAMP YAPMAK ZORUNDA KALIRSINIZ SU KAYNATAN RADYATÖRLE BERABER...

    benim aracımda mevcut ve sürekli kontrol ederim belirli periyotlarla çok çok önemli arkadaşımın clio sundada

    devir saati yok mesala.




  • devir saati önemli değil ki. motorun sesine göre vites değiştirilir. ama hararet saati önemli. hararet yükselirken görüp önlem almak dururken bir ışığın yanmasını beklemek saçmalık bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkagan


    quote:

    Orijinalden alıntı: kudal

    devir saati önemli değil ki. motorun sesine göre vites değiştirilir. ama hararet saati önemli. hararet yükselirken görüp önlem almak dururken bir ışığın yanmasını beklemek saçmalık bence...


    Bence tam tersi. Devir saati olmayan bir araba düşünülemez. Şu forumda hararetin yükseldiğini ibreden yükselirken gören kaç kişi vardır acaba merak ediyorum çünkü hararet çok hızlı yükselir yükseldiğini farkedene kadar hararet lambasını yakar bile.



    ben ibreye bakıyorum arkadaşım. devir saatinde ise motoru dinlersin ona göre vites değiştirirsin. biri önemli diğeri daha az önemli... fan açmaz. hararet adım adım yükselir. ibre sona vurmaya yakın kenara çeker müdahelede bulunabilirsin.




  • Bu genç yaşta 3-4 kere ciddi hararet sorunu yaşamış biri olarak gözüm devir saatinden yakıt göstergesinden hız göstergesinden çok hararet göstergesinde oluyor. Hele ki şu havalarda arabadan zevk alamıyorum Kesinlikle gösterge olmalı. Sanırım benim contada hafif bir bozulma olmus ayda 1 kez su bitiyo....
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.