tiptronik vites kullanımı???
29 Cevap65258 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
35 Mesaj
24 Eylül 2007; 16:05:04 

arkadaşlar merhaba,
kısa bir zamanda tiptronik veya opelin deyimiyle easytronic opel astra hb almayı düşünüyorum. fakat tiptronik vitesi daha önce hiç kullanmadım pek de bi fikrim ve bilgim yok. opelin easytronic şanzımanları sizce nasıl?? her kafadan bir ses çıkıyor çabuk bozulur gibilerinden. Ayrıca daha az yakıt tükettiği söyleniyor bu doğru mu. bir de tiptronik araçlarda vites değiştirirken manuellerde olduğu gibi gazdan ayağı çekmek gerekiyormu, gazı bırakıp vitesi öyle mi değiştirmek gerekiyor yoksa gaza aynen basmaya devam ederken sadece vites kolunu ileri itmek yeterli mi? Yardımlarınız için teşekkürler....

İyi günler....


_____________________________



TODAY TOMORROW TOYOTA


 
1776 Mesaj
24 Eylül 2007; 20:17:12 

kuzenimde easytronik astra var gayet memnun bir depoyla şehiriçi 550km civarı yapıyo fakat vites geçişlerinde biraz sallantı oluyo yani araba vites büyüttüğünde biraz yıpılıyo sonra üst vitese geçiyo tiptronik olarak kullanırkende gazdan ayağını çekmene gerek yok direk vitesi büyültebilirsin ama sakin kullanırkende gazdan ayağını çekipde vites atabilirsin
bozulmaz arıza yapmaz manuelle kafa kafaya yakar endişen olmasın al ama cvt şanzımanlı bi araç alabiliyorsan onu tercih et mesela focus jazz city olabilir


_____________________________


DH HYUNDAİ ERA TAKIMI
2008 HYUNDAI ERA 1.4 SELECT KUM BEJİ


 
3061 Mesaj
24 Eylül 2007; 20:33:21 

Bende Focus tiptronic var. oldukça memnunum. vites değiştirmeler gayet sarsıntısız. Ayrıca vites değiştirmelerde ayağını gazdan çekmene gerek yok. Çok rahat valla. Bir başladınmı bırakamassın. Ama opelin easytronic hakında hiç bilgim yok açıkçası...


_____________________________

Ağzından bal damlayan arının bile,
Kıçında iğne var.. -
Ne güveni?


 
919 Mesaj
24 Eylül 2007; 21:40:58 

Focustaki şanzuman farklı. CVT (sürekli değişen oranlı şanzuman) benzeri audi multitronic, honda jazz ve palio speed gear.
Gerçekten çok iyi bir düzenek. En konforlu sanzuman budur.
Vites geçişleri sarsıntısız olur (aslında vites geçişi olmaz).
Tiptronik yanlış bilmiyorsam VW'nin çıkarttığı bir terim. Otomatik viteste manuel kullanım imkanı olması demek.
D (otomatik) konumuna ilave olarak + ve - şeçenekleri var. Bunları kullanarak vites arttırıp azaltabiliyorsunuz.
Günümüzdeki hemen tüm otomatik viteslerde bu uygulama var.
Ancak pek kullanışlı olduğu söylenemez. Daha doğrusu kimsenin kullandığını zannetmiyorum.
Sürücülerin Araçlarını %90 D konumunda kullandıklarını tahmin ediyorum.

Opelde olan (opel easytronik diyor) ki benzerleri toyotada Multimode, fiarta dualogic citroen C4 dizel de var, düz vitese çok benzeyen bir düzenek.
Bu düzenekte tek fark debriyaj olmaması. Bir robot sizin yerinize debriyaja basıp vites değiştiriyor.

Bu sistem "otomatikleştirilmiş şanzuman" olarak isimlendiriliyor, CVT'ye ya da klasik otomatik vitelslere
göre (örneğin focus benzinli, honda civic, renault megane benzinli ve dizel) çok daha düşük yakıt tüketimi sunar. Düz vitesle aynı.

Ancak konfor açısından çok daha zayıftır. Kullanıma göre en fazla 100000 km'de bir baskı balatalarının değişmesi gerekir.
Kullanımıda özenli olmak gerekir. Düşük üretim maliyetinden dolayı günümüzde üretimi kullanımı artmıştır. Gelişen teknoloji sayesinde oldukça iyi düzenekler üretilmektedir. En büyük sorunu yokuşta kalkmanın nisbeten zor ve uzun vadede balataları aşırı aşındırıcı etkisi olmasıdır
ki bunu engellemek için pek çoğunda yokuşta kalkış sistemi ilave edilmektedir (astra ve grande punto).

Bir de VW grubunda olan DSG var ki yakında focuslrada da olacakmış çift kavramalı düzenekler var. BMW'de de bu şecenek var yanılmıyorsam.
Bu düzeneğin en büyük özelliği vites geçişlerinin çok süratli yapılması dolayısıyla vites geçişlerinin sarsıntısız olmasıdır.

Easytornikin kısa sürede bozulacağını düşünmüyorum (düşünsem almazdım).
Özellikle astrada standart olan yokuşta kalkış desteği en büyük sorun olan yoluşta kalkışıın zorluğunu ortadan kaldırmış durumda.
Kullanırken dikkat edilmesi gereken bir tek ayrıntı var. Oda düzeneğin düz vites gibi çalıştığını bilmek.
Düz viteste ne yaparsanız balatalar aşınır? Bunu bililerek kullanırasnız otomatikleştirilmiş sanzumanlarda bir sorun yaşamazsınız.
Kısa bir süre içerisinden alışırsınız ve sorun yaşamazsınız.
Özellikle yakıt tüketimini arttrımamasıen büyük artısı.

Vites değiştiriken ayağınızı gazdan çekmeniz gerekli değil. Ancak hafiçe ayağınızı gaztan çekerseniz viteş değişimi sarsıntızıs olur.
Hemen hiç sarsıntı olmaz. Gaza< ne kadar çok basıyor olursanız vites geçişleri o kadar çok sarsıntılı olur.
Gazı topuklarsanız viteş geçişleri bayağı bir sarsıntılı olur. Biraz rahatsız edici olabilir.

Dedim ya kısa bir süre kullandıktan sonra alışıyorsunuz. Gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.
Almayı düşündüğünüz otomobilde klasik otomatik vites varsa onu öneririm. Ancak böyle bir durum hiç bir markada yok.
Toyota ve opel ve fiyat otomatikleştirilmiş vites sunuyor (tüketim düz vitesle aynı olur). Yakında gelecek olan makjajlı focusta ise bunlardan daha
gelişmiş olan bir düzenek olacakmış (geçişlerin sarsıntısız olacağını öngörüyorum)
Civic, megane, golf 1,6, hyundai klasik otomatik vites sunuyor. Bunların tüketimi düz vitesli çeşitlerine göre
en az %15 daha fazla olur.




_____________________________



3170 Mesaj
24 Eylül 2007; 21:56:02 

peki accordlardaki otomatik vites nasıldır.tiptronik kullanırken vites çeçişleri nasıldır.sarsıntılımı yani.performans otomatiğe göre iyimidir.
bir de bu fabrika verisindeki 0-100km hızlanmasını ölçerken otom. mi yoksa tiptr. te mi kullanıyorlar.


 
20687 Mesaj
24 Eylül 2007; 22:16:30 

Astra Triptrpnik kullanıyorum alacağın aracın aynısı. Benzinli motorda easytronic vites yani düz mantıklı otomatik vites denebilir. Kalktığın zaman 1. ve 2. viteslerde biraz sarsıyor aracı. Ama düzde olduğu gibi zıplatmıyor. yavaş hafif bir sarsıntı var. 3. vitesten sonra sorun yok. Pek hissetmiyosun vites geçtiğini. İster otomatik ister düz kullanabiliyosun. Düz olarak kullanımda da aynı şekilde. 1. ve 2. viteslerde biraz sarsılıyor yukarıda bahsettiğim gibi. 3. vitesten sonra hissetmiyorsun fazla. Yakıt tüketimine gelince düz vitese oranla 0.2 lt fazla yakıyor. Örneğin atıyorum Astra düz benzinli 7 lt yakıyorsa easytronic vites 7.2 lt yakıyor şehir içinde.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


5408 Mesaj
24 Eylül 2007; 22:58:37 

ben de autotronic araç kullanıyorum ve çok güzel... kırmızı ışıkta kalktığında diğer araçlar ayağını debriyajdan çekene kadar onları baya bi geride bırakmış oluyosun


_____________________________

Nikon D5100 18-55mm VR Kit , 50mm F1.8G , 55-300mm VR // iPhone 5 16GB // Sennheiser CX-300-II


Kendi yıldızını takip et.


3890 Mesaj
24 Eylül 2007; 23:21:10 

en güzel triptonik golf te şu an. (Dsg)
Focus benzinli triptonik var bende ve araçtan memnunum, vites geçişleri güzel, yakıtı çok yakar ama. Şehir içi 10 lt. Ayağını gazdan çekmene gerek yok. Hatta çekmemelisin, ara gazı verdiğini varsay
Bu arada küçük bir not, cvt şanzıman dizellerde var, benzinlilerde değil.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niko_jr -- 24 Eylül 2007; 23:21:58 >


1416 Mesaj
25 Eylül 2007; 0:07:50 

kayinpedrde E 200 cdi vardi

manuelde cok kullaniyordu tokatlayip tokatlayip kullaniyordu sonra bir gun sanzumani eline aldi
yani cok ta fazla zorlamamk lazim galiba otomatikte kullanacaksin olduya sikistin (kusura bakmayin klavyemde noktasizi yok )tokatla gitsin opelde mercedes gibi agir bir araba olmadigi icin pek de gerekmez sanirim


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü


2560 Mesaj
23 Nisan 2009; 17:35:20 

vay be önceden ne kadar güzel açıklmalar ne kadar güzel yorumlar ne kadar güzel sorular sorulurmuşş... kendimden utandım ya. walla billa utandım..,

bu konuya yorum yapan herkeze saygılarımı iletiyorum...helal olsun helal olsun be..


_____________________________

Bir ay varsa güneş de vardır


4643 Mesaj
23 Nisan 2009; 17:58:38 

ulan ben de ciddi ciddi cevap yazıyordum, yapmayın şöyle ya.
Bu arada yine de belirteyim, easytronic şanzuman alacaklar iki üç kere fazladan düşünsünler. elektronik kontrol ünitesi arızası ve birinci dişli hasarının maliyeti; 2.300 tl + kdv. easytronic astra, aracım 60 bindeydi... kronik sorunlu easytronic' ler, malesef ben de öğrendim. en çok arıza çıkaran şanzuman tipi otomatikleştirilmiş şanzumanlarmış, birçok yerde çeşitli istatistikler var, Opel için ise özel olarak easytronic' in arıza ihtimalini 3 ile çarpın. Türkiye' de bu problemi yaşayan yüzlerce araba var, varmış. malesef.


_____________________________

Do you remember the time when the air was clean and the sex dirty ?


 
292 Mesaj
8 Aralık 2009; 18:01:58 

2006 model Focus'lardaki tiptronik(yada Ford'daki adı neyse) vites yokuşlarda geri kaçırıyor mu?Bu model Focus'taki sistem memnun olunan bir vites sistemi midir?yoksa problemli midir acaba?


_____________________________

Suzuki Splash GLS-H AT


 
13 Mesaj
26 Eylül 2011; 0:21:46 

Slm arkadaşlar ben honda civic elegance triptonik vites araç almayı düşünüyorum... Triptonik vitesli araçların yakıt tüketimi manuele göre nasıl yada önerir misiniz manuale göre çabuk arıza açar mı çünkü 2008 model almayı düşünüyorum elimde patlamasın:) cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar...


_____________________________



550 Mesaj
26 Eylül 2011; 0:32:38 

2 yıllık konuyu hortlattığın için teşekkür ederim...Daha önce 2 tane opel easytronic ve şuanda da fiat duologic aracım var hepsinden de memnun kaldım,önemli olan aracın temiz kullanılması olduğunu düşünüyorum,ayrıca otomatik şanzıman konusunda hondanın avrupalı rakiplerinden daha sorunsuz olduğunu düşünüyorum,onunda da bana göre eksisi dizel motorlu c sınıfı araçlarının olmaması...


_____________________________

Kuleyle kavgalı çilekeş pilot!


106 Mesaj
26 Eylül 2011; 1:29:28 

quote:

Orijinalden alıntı: millercoholic

2 yıllık konuyu hortlattığın için teşekkür ederim.....



_____________________________



 
13 Mesaj
26 Eylül 2011; 20:34:27 

peki yakıt tüketimi manuale göre nasıl? çok farkediyor mu??


_____________________________



550 Mesaj
26 Eylül 2011; 21:06:20 

quote:

Orijinalden alıntı: ahmet_4288

peki yakıt tüketimi manuale göre nasıl? çok farkediyor mu??

Bence aynı belki biraz daha az yakıyordur.


_____________________________

Kuleyle kavgalı çilekeş pilot!


5236 Mesaj
26 Eylül 2011; 21:12:36 

adam yeni konu açacağına mevcut konuyu, konuyla alakalı soru sormak için canlandırmış ne var bunda?


_____________________________



550 Mesaj
26 Eylül 2011; 21:17:23 

quote:

Orijinalden alıntı: maestro_34

adam yeni konu açacağına mevcut konuyu, konuyla alakalı soru sormak için canlandırmış ne var bunda?

Cevap vermek için bir sürü eski mesajı okuyup konuyu anlamaya çalışıyor insan,bunun yerine direk merak edilen sey sorulsa daha kolay olacağı kanaatindeyim...


_____________________________

Kuleyle kavgalı çilekeş pilot!


5236 Mesaj
26 Eylül 2011; 21:20:49 

alakası yok, eski konu olduğunu görürsen direk en alta iner ve son mesaja bakarsın..

forumda önemli olan her kafana takılan şey için konu açmak değil, mevcut konular üzerinden sorunununa yakın olanı bulup ondan faydalanmak ve onu kullanmaktır.. zamanla, forumu kullandıkça bunu göreceksin


_____________________________



550 Mesaj
26 Eylül 2011; 21:33:16 

quote:

Orijinalden alıntı: maestro_34

alakası yok, eski konu olduğunu görürsen direk en alta iner ve son mesaja bakarsın..

forumda önemli olan her kafana takılan şey için konu açmak değil, mevcut konular üzerinden sorunununa yakın olanı bulup ondan faydalanmak ve onu kullanmaktır.. zamanla, forumu kullandıkça bunu göreceksin

Sizin için birşey ifade etmeyebilir ama ben bir konuda fikir belirteceksem yazılan tüm mesajları okuyup konunu ne olduğunu anlayıp ona göre fikir beyan ederim,sadece son mesaja bakıp yorum yapmam.Ayrıca bu forumu uzun zamandır takip etmekteyim...
Not:amacınızın polemik yaratmak olduğunu düşündüğümden bir daha sizin yazacağınız mesajlara cevap vermiyeceğim...


_____________________________

Kuleyle kavgalı çilekeş pilot!


5236 Mesaj
26 Eylül 2011; 22:00:58 

şurda 300 tane mesaj atmışsın, forum nasıl kullanılır haberin yok, düzgün bir şekilde sana bir yorumda bulunuyorum, sen ise kalkmış efendilik taslıyorsun. seninle ne diye polemiğe gireyim? amacı ne olabilir? senin üzerinden prim mi yaparım?

lütfen komik olma


_____________________________



 
13 Mesaj
27 Eylül 2011; 20:04:49 

quote:

Orijinalden alıntı: maestro_34

alakası yok, eski konu olduğunu görürsen direk en alta iner ve son mesaja bakarsın..

forumda önemli olan her kafana takılan şey için konu açmak değil, mevcut konular üzerinden sorunununa yakın olanı bulup ondan faydalanmak ve onu kullanmaktır.. zamanla, forumu kullandıkça bunu göreceksin

Bende öyle düşünmüştüm:) Formda konulara baktığımda aynı konu varken tekrar konu açmayın mevcut konuları değerlendirin yazıyordu... öyle yaptım bende:) ama arkadaşa verdiği cevaplar içinde teşekkür ederim yardımcı oldu...


_____________________________



417 Mesaj
28 Mayıs 2013; 21:03:08 

Arkadaşlar bende triptonik düşünüyorum acaba çok yakar mı ? Önceki yazılanların hepsini okudum. Az yakar diyorlar sadece, düz vitese göre daha mı avantajlı bu???


_____________________________



AMD FX8120//GİGABYTE 970A-DS3//XFX 6870//8 GB 1333 MHZ//GİGABYTE 550W//CREATIVE 5.1 SOUND


75 Mesaj
27 Temmuz 2013; 15:01:03 

1.4 / 122 bg. DGS otomatik aracım var. Hem F1 özelliğini ( şehir içinde F1 özelliği motor frenini devreye soktuğu için oldukça kullanışlı) hemde spor kullanımda - / + özelliğini gayet rahat kullanıyorum.

Bu mesajda bahsedilenler: racai


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
27 Temmuz 2013; 15:09:32 

Triptonic,steptronic,multitronic vb gibi şanzıman modelleri biraz kullanım zevkini arttıran şanzıman modelleri yani manuel hassasiyeti ve ayarı keza zevkini yakalamak isteyen kullanıcılara sunulan bir şanzıman donanımı.ne kadar az yada çok yakacağı motor sürkilasyonuna (devir) ve kullanıcının tepkimelerine bağlı bir durum olur kanaatimce.bazı araçlarda direksiyonun hemen arkasında F1 stili dediğimiz piyasa tabiri ile kulakçıklar aracılığıyla vites değişimlerini sağlanırken standart modellerinde ise vites değişimilerini vites topuzu üzerinden ileri-geri yaparak vites arttırma-düşürme işlemi gerçekleşiyor.


2111 Mesaj
27 Temmuz 2013; 15:20:17 

Easytronic şanzıman hakkında okuduklarım pek iç açıcı olmasa da easytronic astra kullanan arkadaşımdan gördüğüm kadarıyla o kadar kötü bir şanzıman değil. Arkadaşım sürekli manuel modda sürüyor ve ben sarsıntı hissetmedim.Arabayı sıkıştırınca belki sarsıntılı oluyordur ama normal kullanımda düz vites ne kadar sarsıyorsa easytronic de o kadar sarsıyor. Ama yakıt tüketimi gerçekten çok. şehir içi 11-12 lt yakıyor sakin kullanımda.


_____________________________



 
606 Mesaj
27 Temmuz 2013; 15:27:55 

Konu hort manyağı olmuş; gelen hortlatmış, giden hortlatmış.


_____________________________

"4 gündür internet forumlarında BMW 3.18'i Mercedes A serisine karşı var gücüyle savunan Önder Bilgin(27), Kadıköy iskelesinde akbil doldururken görüntülendi."Zaytung


9639 Mesaj
27 Temmuz 2013; 15:46:54 

quote:

Orijinalden alıntı: Gokhan G.

Easytronic şanzıman hakkında okuduklarım pek iç açıcı olmasa da easytronic astra kullanan arkadaşımdan gördüğüm kadarıyla o kadar kötü bir şanzıman değil. Arkadaşım sürekli manuel modda sürüyor ve ben sarsıntı hissetmedim.Arabayı sıkıştırınca belki sarsıntılı oluyordur ama normal kullanımda düz vites ne kadar sarsıyorsa easytronic de o kadar sarsıyor. Ama yakıt tüketimi gerçekten çok. şehir içi 11-12 lt yakıyor sakin kullanımda.

Arkadaşınızın, easytronic aracı sürekli manuel olarak kullanması ancak sarfiyatı arttırır. Araç easytronic de kullanıldığında, gaz pedalına
uygulanan baskı doğrultusunda kendi vites ve devrini ayarlayıp ona göre ayar yapacaktır.

Easytronic aracın sürekli manuel modda kullanılmasına gerekçe olacak durumu pek anlayamadım!
Easytronic'e verilen boşa para yerine direkt manuel alınması daha mantıklı olurmuş.

*Easytronic, manuel den az yakar. bkz yakıt değeri, teknik tablosu


_____________________________

>HOT WHEELS Car/Motorcycle
>Doğadaki İnsan (Serdar KILIÇ)


2111 Mesaj
27 Temmuz 2013; 19:31:37 

quote:

Orijinalden alıntı: Panthér

quote:

Orijinalden alıntı: Gokhan G.

Easytronic şanzıman hakkında okuduklarım pek iç açıcı olmasa da easytronic astra kullanan arkadaşımdan gördüğüm kadarıyla o kadar kötü bir şanzıman değil. Arkadaşım sürekli manuel modda sürüyor ve ben sarsıntı hissetmedim.Arabayı sıkıştırınca belki sarsıntılı oluyordur ama normal kullanımda düz vites ne kadar sarsıyorsa easytronic de o kadar sarsıyor. Ama yakıt tüketimi gerçekten çok. şehir içi 11-12 lt yakıyor sakin kullanımda.

Arkadaşınızın, easytronic aracı sürekli manuel olarak kullanması ancak sarfiyatı arttırır. Araç easytronic de kullanıldığında, gaz pedalına
uygulanan baskı doğrultusunda kendi vites ve devrini ayarlayıp ona göre ayar yapacaktır.

Easytronic aracın sürekli manuel modda kullanılmasına gerekçe olacak durumu pek anlayamadım!
Easytronic'e verilen boşa para yerine direkt manuel alınması daha mantıklı olurmuş.

*Easytronic, manuel den az yakar. bkz yakıt değeri, teknik tablosu

Çok fazla arabasına binmediğim için teknik olarak bilmiyorum ama yol bilgisayarını uzun zamandır sıfırlamadım dedi ve ortalama 11.4 lt gösteriyordu.Neden manuel kullandığını bilmiyorum ama anneside kullanabilsin diye otomatik aldığını biliyorum


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.328