Şimdi Ara

tiptronik vites kullanımı???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
83.369
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memofocus

    selamun aleykum ford focus 2006 lpgli aracmı trıptonık vıtesıne geçmiyor neden

    Aleykum selam hocam yanlıs geldin sanayi diğer tarafta
  • arkadaşlar merhaba,
    kısa bir zamanda tiptronik veya opelin deyimiyle easytronic opel astra hb almayı düşünüyorum. fakat tiptronik vitesi daha önce hiç kullanmadım pek de bi fikrim ve bilgim yok. opelin easytronic şanzımanları sizce nasıl?? her kafadan bir ses çıkıyor çabuk bozulur gibilerinden. Ayrıca daha az yakıt tükettiği söyleniyor bu doğru mu. bir de tiptronik araçlarda vites değiştirirken manuellerde olduğu gibi gazdan ayağı çekmek gerekiyormu, gazı bırakıp vitesi öyle mi değiştirmek gerekiyor yoksa gaza aynen basmaya devam ederken sadece vites kolunu ileri itmek yeterli mi? Yardımlarınız için teşekkürler....

    İyi günler....



  • Bende Focus tiptronic var. oldukça memnunum. vites değiştirmeler gayet sarsıntısız. Ayrıca vites değiştirmelerde ayağını gazdan çekmene gerek yok. Çok rahat valla. Bir başladınmı bırakamassın. Ama opelin easytronic hakında hiç bilgim yok açıkçası...
  • Focustaki şanzuman farklı. CVT (sürekli değişen oranlı şanzuman) benzeri audi multitronic, honda jazz ve palio speed gear.
    Gerçekten çok iyi bir düzenek. En konforlu sanzuman budur.
    Vites geçişleri sarsıntısız olur (aslında vites geçişi olmaz).
    Tiptronik yanlış bilmiyorsam VW'nin çıkarttığı bir terim. Otomatik viteste manuel kullanım imkanı olması demek.
    D (otomatik) konumuna ilave olarak + ve - şeçenekleri var. Bunları kullanarak vites arttırıp azaltabiliyorsunuz.
    Günümüzdeki hemen tüm otomatik viteslerde bu uygulama var.
    Ancak pek kullanışlı olduğu söylenemez. Daha doğrusu kimsenin kullandığını zannetmiyorum.
    Sürücülerin Araçlarını %90 D konumunda kullandıklarını tahmin ediyorum.

    Opelde olan (opel easytronik diyor) ki benzerleri toyotada Multimode, fiarta dualogic citroen C4 dizel de var, düz vitese çok benzeyen bir düzenek.
    Bu düzenekte tek fark debriyaj olmaması. Bir robot sizin yerinize debriyaja basıp vites değiştiriyor.

    Bu sistem "otomatikleştirilmiş şanzuman" olarak isimlendiriliyor, CVT'ye ya da klasik otomatik vitelslere
    göre (örneğin focus benzinli, honda civic, renault megane benzinli ve dizel) çok daha düşük yakıt tüketimi sunar. Düz vitesle aynı.

    Ancak konfor açısından çok daha zayıftır. Kullanıma göre en fazla 100000 km'de bir baskı balatalarının değişmesi gerekir.
    Kullanımıda özenli olmak gerekir. Düşük üretim maliyetinden dolayı günümüzde üretimi kullanımı artmıştır. Gelişen teknoloji sayesinde oldukça iyi düzenekler üretilmektedir. En büyük sorunu yokuşta kalkmanın nisbeten zor ve uzun vadede balataları aşırı aşındırıcı etkisi olmasıdır
    ki bunu engellemek için pek çoğunda yokuşta kalkış sistemi ilave edilmektedir (astra ve grande punto).

    Bir de VW grubunda olan DSG var ki yakında focuslrada da olacakmış çift kavramalı düzenekler var. BMW'de de bu şecenek var yanılmıyorsam.
    Bu düzeneğin en büyük özelliği vites geçişlerinin çok süratli yapılması dolayısıyla vites geçişlerinin sarsıntısız olmasıdır.

    Easytornikin kısa sürede bozulacağını düşünmüyorum (düşünsem almazdım).
    Özellikle astrada standart olan yokuşta kalkış desteği en büyük sorun olan yoluşta kalkışıın zorluğunu ortadan kaldırmış durumda.
    Kullanırken dikkat edilmesi gereken bir tek ayrıntı var. Oda düzeneğin düz vites gibi çalıştığını bilmek.
    Düz viteste ne yaparsanız balatalar aşınır? Bunu bililerek kullanırasnız otomatikleştirilmiş sanzumanlarda bir sorun yaşamazsınız.
    Kısa bir süre içerisinden alışırsınız ve sorun yaşamazsınız.
    Özellikle yakıt tüketimini arttrımamasıen büyük artısı.

    Vites değiştiriken ayağınızı gazdan çekmeniz gerekli değil. Ancak hafiçe ayağınızı gaztan çekerseniz viteş değişimi sarsıntızıs olur.
    Hemen hiç sarsıntı olmaz. Gaza< ne kadar çok basıyor olursanız vites geçişleri o kadar çok sarsıntılı olur.
    Gazı topuklarsanız viteş geçişleri bayağı bir sarsıntılı olur. Biraz rahatsız edici olabilir.

    Dedim ya kısa bir süre kullandıktan sonra alışıyorsunuz. Gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.
    Almayı düşündüğünüz otomobilde klasik otomatik vites varsa onu öneririm. Ancak böyle bir durum hiç bir markada yok.
    Toyota ve opel ve fiyat otomatikleştirilmiş vites sunuyor (tüketim düz vitesle aynı olur). Yakında gelecek olan makjajlı focusta ise bunlardan daha
    gelişmiş olan bir düzenek olacakmış (geçişlerin sarsıntısız olacağını öngörüyorum)
    Civic, megane, golf 1,6, hyundai klasik otomatik vites sunuyor. Bunların tüketimi düz vitesli çeşitlerine göre
    en az %15 daha fazla olur.
  • peki accordlardaki otomatik vites nasıldır.tiptronik kullanırken vites çeçişleri nasıldır.sarsıntılımı yani.performans otomatiğe göre iyimidir.
    bir de bu fabrika verisindeki 0-100km hızlanmasını ölçerken otom. mi yoksa tiptr. te mi kullanıyorlar.
  • Astra Triptrpnik kullanıyorum alacağın aracın aynısı. Benzinli motorda easytronic vites yani düz mantıklı otomatik vites denebilir. Kalktığın zaman 1. ve 2. viteslerde biraz sarsıyor aracı. Ama düzde olduğu gibi zıplatmıyor. yavaş hafif bir sarsıntı var. 3. vitesten sonra sorun yok. Pek hissetmiyosun vites geçtiğini. İster otomatik ister düz kullanabiliyosun. Düz olarak kullanımda da aynı şekilde. 1. ve 2. viteslerde biraz sarsılıyor yukarıda bahsettiğim gibi. 3. vitesten sonra hissetmiyorsun fazla. Yakıt tüketimine gelince düz vitese oranla 0.2 lt fazla yakıyor. Örneğin atıyorum Astra düz benzinli 7 lt yakıyorsa easytronic vites 7.2 lt yakıyor şehir içinde.
  • ben de autotronic araç kullanıyorum ve çok güzel... kırmızı ışıkta kalktığında diğer araçlar ayağını debriyajdan çekene kadar onları baya bi geride bırakmış oluyosun
  • en güzel triptonik golf te şu an. (Dsg)
    Focus benzinli triptonik var bende ve araçtan memnunum, vites geçişleri güzel, yakıtı çok yakar ama. Şehir içi 10 lt. Ayağını gazdan çekmene gerek yok. Hatta çekmemelisin, ara gazı verdiğini varsay
    Bu arada küçük bir not, cvt şanzıman dizellerde var, benzinlilerde değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 24 Eylül 2007; 23:21:58 >
  • kayinpedrde E 200 cdi vardi

    manuelde cok kullaniyordu tokatlayip tokatlayip kullaniyordu sonra bir gun sanzumani eline aldi
    yani cok ta fazla zorlamamk lazim galiba otomatikte kullanacaksin olduya sikistin (kusura bakmayin klavyemde noktasizi yok )tokatla gitsin opelde mercedes gibi agir bir araba olmadigi icin pek de gerekmez sanirim
  • vay be önceden ne kadar güzel açıklmalar ne kadar güzel yorumlar ne kadar güzel sorular sorulurmuşş... kendimden utandım ya. walla billa utandım..,

    bu konuya yorum yapan herkeze saygılarımı iletiyorum...helal olsun helal olsun be..
  • ulan ben de ciddi ciddi cevap yazıyordum, yapmayın şöyle ya.
    Bu arada yine de belirteyim, easytronic şanzuman alacaklar iki üç kere fazladan düşünsünler. elektronik kontrol ünitesi arızası ve birinci dişli hasarının maliyeti; 2.300 tl + kdv. easytronic astra, aracım 60 bindeydi... kronik sorunlu easytronic' ler, malesef ben de öğrendim. en çok arıza çıkaran şanzuman tipi otomatikleştirilmiş şanzumanlarmış, birçok yerde çeşitli istatistikler var, Opel için ise özel olarak easytronic' in arıza ihtimalini 3 ile çarpın. Türkiye' de bu problemi yaşayan yüzlerce araba var, varmış. malesef.
  • 2006 model Focus'lardaki tiptronik(yada Ford'daki adı neyse) vites yokuşlarda geri kaçırıyor mu?Bu model Focus'taki sistem memnun olunan bir vites sistemi midir?yoksa problemli midir acaba?
  • Slm arkadaşlar ben honda civic elegance triptonik vites araç almayı düşünüyorum... Triptonik vitesli araçların yakıt tüketimi manuele göre nasıl yada önerir misiniz manuale göre çabuk arıza açar mı çünkü 2008 model almayı düşünüyorum elimde patlamasın:) cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar...
  • 2 yıllık konuyu hortlattığın için teşekkür ederim...Daha önce 2 tane opel easytronic ve şuanda da fiat duologic aracım var hepsinden de memnun kaldım,önemli olan aracın temiz kullanılması olduğunu düşünüyorum,ayrıca otomatik şanzıman konusunda hondanın avrupalı rakiplerinden daha sorunsuz olduğunu düşünüyorum,onunda da bana göre eksisi dizel motorlu c sınıfı araçlarının olmaması...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    2 yıllık konuyu hortlattığın için teşekkür ederim.....

  • peki yakıt tüketimi manuale göre nasıl? çok farkediyor mu??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet_4288

    peki yakıt tüketimi manuale göre nasıl? çok farkediyor mu??

    Bence aynı belki biraz daha az yakıyordur.
  • adam yeni konu açacağına mevcut konuyu, konuyla alakalı soru sormak için canlandırmış ne var bunda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro_34

    adam yeni konu açacağına mevcut konuyu, konuyla alakalı soru sormak için canlandırmış ne var bunda?

    Cevap vermek için bir sürü eski mesajı okuyup konuyu anlamaya çalışıyor insan,bunun yerine direk merak edilen sey sorulsa daha kolay olacağı kanaatindeyim...
  • alakası yok, eski konu olduğunu görürsen direk en alta iner ve son mesaja bakarsın..

    forumda önemli olan her kafana takılan şey için konu açmak değil, mevcut konular üzerinden sorunununa yakın olanı bulup ondan faydalanmak ve onu kullanmaktır.. zamanla, forumu kullandıkça bunu göreceksin
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.