Şimdi Ara

Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
6
Favori
80.614
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1993 yılında yeni olarak almış ve 2000 yılına kadar 90.000 km kullanmış biri olarak tecrübelerim ve düşüncelerim. Benim bu aracı sıfır km olarak aldığımı ve kullandığımı, bütün bakımlarının yetkili servislerde ve orjinal ithal Fiat-Lancia parçalarla (fiyatları çok pahalıdır) bakım yapılıp onarıldığını mutlaka dikkate alarak okuyun.

    1) 2.0 8V yada 2.0 16V olsun bugünün teknolojisi motorlardan çok eskidir. 2.0 8V motor Fiat'ın 1980'lerde geliştirdiği ve Lancia Thema ve Dedra modellerinde kullandığı motordur. 2.0 8V bundan 20 yıl öncesi için 115 hp olarak iyi bir güce sahipti ancak 10 yıl öncenin 1.6 motorları bile 115 hp ve üzerinde. Günümüzde ise 1.6 atmosferik (turbo olmayan) motorlar 130 hp civarında.
    2) 2.0 8V yada 16V motorlar şehiriçinde oldukça fazla benzin tüketir. 100 km de şehiriçinde 12 lt yakar ve lpg ile kullanacak olursanız bu rakam 14 litreleri bulur. Yine bu rakam günümüz araçlarıyla kıyaslandığında oldukça fazladır.
    3)2.0 8V yada 2.0 16V modellerin kendilerine özel olan yani 1.6 versiyonundan doğal olarak farklı olan, motor, elektrik ve fren aksamına ait parçaları artık orjinal olarak (Fiat-Lancia olarak mavi-beyaz kutuda olur) bulmak nerdeyse imkansız, bulsanız bile parçacıların elinde çoktandır stokta beklemiş parçalardır. Orjinal Fiat-Lancia markalı parçalar zaten pahalıdır (örneğin basit bir yağ soğutucusu 1050 TL'dir ve yan sanayisi yoktur. Bozulursa uydurma çözüm aramak zorunda kalırsınız), bulunamaması dolayısıyla parçacılar daha da fazla fiyat çekmektedir. Nede olsa üretiminin başlamasının üzerinden 21 yıl üretiminin durmasının üzerinden 18 yıl geçmiş olduğu için ve 2.0 motorların kendilerine ait parçaların günümüzdeki Fiat yada başka araçlarla uyumlu olmadığı için ve zaten 2.0 motorlu Tempraların üretiminin 1.6 versiyonlarına göre çok çok düşük olduğu için orjinal parçalarının bulunmasındaki zorluk normal kabul edilmelidir.
    4)2.0 motorlarda rölantiyi ayarlayan RHV valfi denen bir parça vardır ve devamlı bozulur. Sıfır km den 90.000'e kadar kullandığım aracımda fabrikanın taktığı haricinde 2 kez parça değişti yani 3 tane eskitti ve aracı satarken parça yine arıza çıkarma eğilimindeydi. Bu parça bozulduğu zaman araba rölanti devrini ayarlayamaz ve rölantiniz 800 devirle 2500 devir arasında dalgalanır durur. Araba aşırı derecede fazla yakmaya başlar. Oldukça pahalı bir parçadır. İlk sıkıntı çıktığında servisler temizleme yolunu seçer bu sizi 1.000 - 2.000 km kadar idare etsede sonunda yenisini almaktan başka çareniz kalmaz. Günümüzde tamirinin yapıldığı söyleniyor ama parçanın içinin değişmesi gereken kısımları ayrı satılmıyor. Dolayısıyla uydurma bir tamir işlemi söz konsu.
    5)2.0 araçların ön salıncakları hep sorunluydu ve 20.000 km civarında ömrünü tamamlardı ve değişmesi gerekirdi. Günümüzde ülkemiz yol şartlarına daha uygunu yan sanayi olarak üretilmiş diye biliyorum.
    6)2.0 versiyonuna özel bir sorun değil ancak dijital klimanın kabin havasını iç sirkülasyona geçiren klape motorunun çevirme kolu kırılır yapıştırırsınız tutmaz, yenisini takmanız gerekir. Yeniside birkaç yıl içinde yine kırılır. "Ne gerek var değiştirmem, içerdeki havayı çevirmesin devamlı dışarının ahasını alsın" derseniz olmaz, çünkü bu defa sıcağa ayarlıysa dışarıdan aldığı havayı aracın hızına bağlı olarak sizin kontrolünüz dışında tam sıcak olarak (haliyle araba hızlanınca dışarıdan gelen hava miktarı artıyor) verir. Belki artık daha sağlam bir motor yedek parça olarak üretilmiş ve satılıyordur. Orjinali çok dayanıksızdır. Ayrıca bu parça bozuksa otomatik klima işlevini tam olarak yerine getiremez.

    2.0 8V yada 2.0 16V olsun bu araçları alacak olanların arabayı uydurma tamiratlara karşı mutlaka iyi inceleyerek almaları gerekiyor. Çünkü bu 2.0 versiyonların kendilerine özel orjinal Fiat-Lancia parçaları piyasada epeydir bulunmadığından bulunsada bu aracı alanın maddi imkanlarını aşan fiyatlara sahip olduğundan (değeri 8.000 TL'nin civarındaki bir aracın basit yağ soğutucusunun 1.050 TL olması gibi) bu araçların birçok tamiratı ya taklit parçalarla (yan sanayi değil Çin malı taklit) yada uydurma çözümlerle (başka marka ve model aracın parçasının bir şekilde iş görecek kadar uydurulması) yani sadece aracı bir noktaya kadar yürütme amaçlı, kısa vadede ve sürekli sorun çıkarmaya aday şekilde yapılıyor. Örneğin elektrikli benzin pompası gibi bazı parçaların belirli ömrü olduğunu ve zamanı dolduğunda değişmesi gerektiğini, değişmezseniz sizi yolda bırakacağını unutmayın.
    Benim şahsi fikrim Tempra'yı çok seven birisi almak istiyorsa 1.6 karbüratörlü versiyonunu alsın. 1.6 motorlu versiyon 2.0'a göre çok daha fazla satıldığından (2.0 versiyonun toplam satıştaki payı %4 civarındaydı, bugün piyasada 1.6 nın %1i kadar kalmamıştır) ayrıca 1.6 nın motorunun Tofaş'ın kuş serisinde de kullanılmış olmasından dolayı orjinal olarak satılan Opar marka parçaları hem ucuz hemde piyasada bol olarak bulunuyor. 1.6 karbüratörlü versiyon 2.0 göre motor elektrik aksamı olarak çok daha basit ve detaysız olduğundan (1.6 karbüratörlüde motor elektronik aksamı olarak sadece Digiplex adlı elektronik ateşleme sistemi var başka bir şey yok) arıza çıkarma riski çok daha düşüktür. Motor ve elektrik aksamı olarak çok daha basit olduğundan küçük şehirlerde yada ilçelerde bakım ve tamir için arabadan anlayan usta sorunu yaşamazsınız.

    Benden bu kadar. Mekaniker yada usta değilim, geçmişte sıfır km olarak aldığım ve kullandığım bir otomobil hakkında tecrübelerimi paylaştım. Özel mesajlara zaman sıkıntısı nedeniyle cevap veremiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 1 Haziran 2014; 13:41:42 >




  • 1993 yılında yeni olarak almış ve 2000 yılına kadar 90.000 km kullanmış biri olarak tecrübelerim ve düşüncelerim. Benim bu aracı sıfır km olarak aldığımı ve kullandığımı, bütün bakımlarının yetkili servislerde ve orjinal ithal Fiat-Lancia parçalarla (fiyatları çok pahalıdır) bakım yapılıp onarıldığını mutlaka dikkate alarak okuyun.

    1) 2.0 8V yada 2.0 16V olsun bugünün teknolojisi motorlardan çok eskidir. 2.0 8V motor Fiat'ın 1980'lerde geliştirdiği ve Lancia Thema ve Dedra modellerinde kullandığı motordur. 2.0 8V bundan 20 yıl öncesi için 115 hp olarak iyi bir güce sahipti ancak 10 yıl öncenin 1.6 motorları bile 115 hp ve üzerinde. Günümüzde ise 1.6 atmosferik (turbo olmayan) motorlar 130 hp civarında.
    2) 2.0 8V yada 16V motorlar şehiriçinde oldukça fazla benzin tüketir. 100 km de şehiriçinde 12 lt yakar ve lpg ile kullanacak olursanız bu rakam 14 litreleri bulur. Yine bu rakam günümüz araçlarıyla kıyaslandığında oldukça fazladır.
    3)2.0 8V yada 2.0 16V modellerin kendilerine özel olan yani 1.6 versiyonundan doğal olarak farklı olan, motor, elektrik ve fren aksamına ait parçaları artık orjinal olarak (Fiat-Lancia olarak mavi-beyaz kutuda olur) bulmak nerdeyse imkansız, bulsanız bile parçacıların elinde çoktandır stokta beklemiş parçalardır. Orjinal Fiat-Lancia markalı parçalar zaten pahalıdır (örneğin basit bir yağ soğutucusu 1050 TL'dir ve yan sanayisi yoktur. Bozulursa uydurma çözüm aramak zorunda kalırsınız), bulunamaması dolayısıyla parçacılar daha da fazla fiyat çekmektedir. Nede olsa üretiminin başlamasının üzerinden 21 yıl üretiminin durmasının üzerinden 18 yıl geçmiş olduğu için ve 2.0 motorların kendilerine ait parçaların günümüzdeki Fiat yada başka araçlarla uyumlu olmadığı için ve zaten 2.0 motorlu Tempraların üretiminin 1.6 versiyonlarına göre çok çok düşük olduğu için orjinal parçalarının bulunmasındaki zorluk normal kabul edilmelidir.
    4)2.0 motorlarda rölantiyi ayarlayan RHV valfi denen bir parça vardır ve devamlı bozulur. Sıfır km den 90.000'e kadar kullandığım aracımda fabrikanın taktığı haricinde 2 kez parça değişti yani 3 tane eskitti ve aracı satarken parça yine arıza çıkarma eğilimindeydi. Bu parça bozulduğu zaman araba rölanti devrini ayarlayamaz ve rölantiniz 800 devirle 2500 devir arasında dalgalanır durur. Araba aşırı derecede fazla yakmaya başlar. Oldukça pahalı bir parçadır. İlk sıkıntı çıktığında servisler temizleme yolunu seçer bu sizi 1.000 - 2.000 km kadar idare etsede sonunda yenisini almaktan başka çareniz kalmaz. Günümüzde tamirinin yapıldığı söyleniyor ama parçanın içinin değişmesi gereken kısımları ayrı satılmıyor. Dolayısıyla uydurma bir tamir işlemi söz konsu.
    5)2.0 araçların ön salıncakları hep sorunluydu ve 20.000 km civarında ömrünü tamamlardı ve değişmesi gerekirdi. Günümüzde ülkemiz yol şartlarına daha uygunu yan sanayi olarak üretilmiş diye biliyorum.
    6)2.0 versiyonuna özel bir sorun değil ancak dijital klimanın kabin havasını iç sirkülasyona geçiren klape motorunun çevirme kolu kırılır yapıştırırsınız tutmaz, yenisini takmanız gerekir. Yeniside birkaç yıl içinde yine kırılır. "Ne gerek var değiştirmem, içerdeki havayı çevirmesin devamlı dışarının ahasını alsın" derseniz olmaz, çünkü bu defa sıcağa ayarlıysa dışarıdan aldığı havayı aracın hızına bağlı olarak sizin kontrolünüz dışında tam sıcak olarak (haliyle araba hızlanınca dışarıdan gelen hava miktarı artıyor) verir. Belki artık daha sağlam bir motor yedek parça olarak üretilmiş ve satılıyordur. Orjinali çok dayanıksızdır. Ayrıca bu parça bozuksa otomatik klima işlevini tam olarak yerine getiremez.

    2.0 8V yada 2.0 16V olsun bu araçları alacak olanların arabayı uydurma tamiratlara karşı mutlaka iyi inceleyerek almaları gerekiyor. Çünkü bu 2.0 versiyonların kendilerine özel orjinal Fiat-Lancia parçaları piyasada epeydir bulunmadığından bulunsada bu aracı alanın maddi imkanlarını aşan fiyatlara sahip olduğundan (değeri 8.000 TL'nin civarındaki bir aracın basit yağ soğutucusunun 1.050 TL olması gibi) bu araçların birçok tamiratı ya taklit parçalarla (yan sanayi değil Çin malı taklit) yada uydurma çözümlerle (başka marka ve model aracın parçasının bir şekilde iş görecek kadar uydurulması) yani sadece aracı bir noktaya kadar yürütme amaçlı, kısa vadede ve sürekli sorun çıkarmaya aday şekilde yapılıyor. Örneğin elektrikli benzin pompası gibi bazı parçaların belirli ömrü olduğunu ve zamanı dolduğunda değişmesi gerektiğini, değişmezseniz sizi yolda bırakacağını unutmayın.
    Benim şahsi fikrim Tempra'yı çok seven birisi almak istiyorsa 1.6 karbüratörlü versiyonunu alsın. 1.6 motorlu versiyon 2.0'a göre çok daha fazla satıldığından (2.0 versiyonun toplam satıştaki payı %4 civarındaydı, bugün piyasada 1.6 nın %1i kadar kalmamıştır) ayrıca 1.6 nın motorunun Tofaş'ın kuş serisinde de kullanılmış olmasından dolayı orjinal olarak satılan Opar marka parçaları hem ucuz hemde piyasada bol olarak bulunuyor. 1.6 karbüratörlü versiyon 2.0 göre motor elektrik aksamı olarak çok daha basit ve detaysız olduğundan (1.6 karbüratörlüde motor elektronik aksamı olarak sadece Digiplex adlı elektronik ateşleme sistemi var başka bir şey yok) arıza çıkarma riski çok daha düşüktür. Motor ve elektrik aksamı olarak çok daha basit olduğundan küçük şehirlerde yada ilçelerde bakım ve tamir için arabadan anlayan usta sorunu yaşamazsınız.

    Benden bu kadar. Mekaniker yada usta değilim, geçmişte sıfır km olarak aldığım ve kullandığım bir otomobil hakkında tecrübelerimi paylaştım. Özel mesajlara zaman sıkıntısı nedeniyle cevap veremiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamozcuk


    MaVu! sana bir konuda çok hak verdim bu 2.0 motor fazla yakar parçaları pahalıdır mantığı yüzünden ülkemize firmalar yüksek motorlu araç göndermediler yıllarca, ben neden linea nın 1.6 dan yüksek motoru yok diye düşünürken 1.8 motoru olduğunu duyunca şaşırmıştım.


    1.6 yerine 1.8 almak için yani 200 cc hacim farkına %45 yerine %90 ÖTV ödemeye birde aradaki %45 farkın %18 kdv si olan %8.1 fazlayla beraber 200 cc hacim farkı için arabaya %53.1 fazla vergi bedeli ödeyeceksen özel sipariş ver ve al. Daha açık yazarsak 1.6 versiyonun vergisiz fiyatının 25.000 TL olduğunu varsayalım diyelim ki 1.8 lt olan da vergisiz olarak aynı fiyattan satılıyor olsun buna göre:

    1.6 lt olanı için: 25.000 * %45ÖTV = 36,250 * %18 KDV = 42,775 TL Bu ÖTV ve KDV sonrası fiyattır.

    1.8 lt olanı için: 25.000 * %90 ÖTV = 47.500 * %18 KDV = 56.050 TL ÖTV ve KDV sonrası fiyat. Aradaki fark 13.275 TL yani vergisiz olarak aynı fiyattan satılan araba sırf hacim farkından kaynaklanan ÖTV farkı nedeniyle anahtar teslim fiyatta %31 daha pahalı kalıyor. Tabii tekrar söylüyorum iki arabanın vergi öncesi satış fiyatlarının aynı olduğunu kabul ederek bu hesabı yapıyorum. Sırf 200 cc hacim farkına aynı arabada kimse %31 fazla ödemez. Türkiye pazarından orta Fiat, Renault, Opel vs gibi sınıf markalarda yüksek hacimli motorlarının silinmesinin nedeni insanların fazla yakar korkusundan çok alım sırasında uygulanan aşırı vergilerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 5 Kasım 2014; 16:00:03 >




  • Arabanızı korumak isterseniz yaşlı ustalara gidin 50-60 yaşında her sanayide tanınan bilinen ünlü ustalar vardır. İş hayatları sona ermek üzere olduklları için ve gerçek usta oldukları için fiyatları hep yüksek olur. başkaları filanca işe 25 ister bunlara git 35 ister. nedeni tecrübesi bşlgisi var ama çalışabilecegi iş yapabilecegi zamanı azalmış...Fazla fiyat çekiyor. Laga luga yapan müşteriyi gelecek defa almıyor başından savıyor...Ama usta ....Adam gibi iş yapıyor..... Bunları arayıp bulun... Dükkan açmış çıraklara usta sanıp soyulmayın....Arabanızı deneme tahtası yaptırmayın....Arabanız kıymetliyse kıymetini bilin....Saygılarımla...Aklınızda olsun....




  • arkadaşlar arabanızı servise veya tamire her nereye götürürseniz götürün ister tempra olsun ister mercedes babanızın oğlu bile olsa usta başından ayrılmayın arabanızın..ben arabamın deişecek parçalarını kendim alırım hep ustaya bırakmam ve başında beklerim arabanın.istanbulda kolay tempra parçası bulabileceğiniz bi kaç parçacı:oto bakım-aksaray .. oto özrenk-bayrampaşa,fatih.. örnek oto-silahtar(alibeyköy)..bilginize.

    ayrıca arkadaşlar satılık 2000 model tempra aranıyor aklınızda olursa sevinirim
  • her türlü tempra tipo tempra 2000 motorlar bütün mekanik sorunları garantili olarak tamir edilir.tempracı ayhanusta ivedik organize sanayi bölgesi 88 1.bölge 36 cad.751 sokak no:16 doğan oto yenimalle/ankara gsm:05335113662 bu numaradan bana ulabilirsiniz.2.0 motorlu tempralar tipolar itinayla yapılır toplanır.
  • Konu Durup Durup Hortlamış Hortlatma Sırası Bende Ilk Önce Tempra 2.0 ie 16 v Araçlara Binmeyen Tempraya Bindim Demesin
    Işin Kolayına Kaçan Ustalar Acaba Kaç Defa Binmiş Bu Araca Kabutu Kaldırınca Su Motoru Gibi Motor Durmuyo Tabi Karsilarında 2.0 Duruyo
    Bunu Yapmakta Ustalık Gerektirir Bide Ukalaca Bu Aracı Cok Aradınmı Bilmem Ne Yaptınmı Sanane Be Kardesim Parasını Ben Verdim Madem
    Tamirini Beceremiyosun Sus!!! Tempra Alan Tamirciyle Akraba Olurmuş Çok Komik Ya!... Ben Yaklaşık 4 Yıldır Tempraya Biniyorum Keyfe Keder Durumlar Hariç
    Tamirciye Gitmedim 1.5 Sene Sx Modeline Bindim Sorun Yaşamadım 2 Yıl Sxa Modeline Bindim 1 Kez Ön Takım Değiştim Baska Sorun Yasatmadı Bana
    Şimdi Yaklaşık 4 Aydır 2.0 16v Biniyorum Şu Ana Kadar Yine Keyfe Keder Sanayiye Gitmişimdir Fazla Yakıt Yakma Olayı Çok Fazla Degil Bence Normal 360 Km Yolda
    Yaktıgım Yakıt 70 Tl Ortalama 190 Lira Yakmışım Hız Konusunda Gercekten Deli Bi Araç Herkesin Kullanabilecegi Bi Araçta Değil Nerde Ne İstediğini Anlayıp Onu 2.0 A Verceksin
    Rampada e200 Mercedese Dahi Sellektör Yapabilirsin Yeterki Aracını Devirli Kullan Kasa Olarak Çok Ağır Bir Kasa Olmadıgı İçin Devrinde Kullanıyosan Rampada Tempra 2.0 Aracın Yığılması Söz Konusu Bile Olamaz!!! Temrayı Kötülemek Yerine O Yıllarda Sana Böyle Bir Aracı Sundugu Için Fiata Teşekkür Edin....Böyle Bi Araç İçin (Daha Dogrusu Tempra İçin) Sana Binlerce Teşekkürler Fiat (Tofaş)




  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Baştan sona karalama üzerine kurulmuş, ülkemizin cahil yüzünü bir kez daha göstermiş uzun uzun yazılmış ancak sadece algı yönetimi ile toplumun bu araçlar için koyduğu 'kötü' imajjına hizmet etmeyi hedeflemiş bir yazı olmuş. Ve bunu yaparken de daha şirin görünmek için bu aracı sıfır aldım diyorsunuz

    öncelikle aracı zamanında kullanmış olmanız araç hakkında bilgi verecek düzeye asla gelmemiş. Bu motorlarla senelerdir uğraşıyorum ve çoğu zaman bu motorları sıfırdan toplamışlığım vardır. Öncelikle madde madde gitmişsiniz madde madde cevap vermek gerekir.

    1- 2.0 motorlar teknoloji olarak eski değillerdir. Metal olarak eskidir zaten o da yılla alakalı bir şey. 2.0 motorlarda bulunan volan , map , lambda gibi sensörler bugün çoğu otomobillerin temelini oluşturuyor. Bunu unutmayın 2.0 8v motor 115 beygir aldı ancak, 16v motor ise üretime konulduğu ilk 93 yılında 148 beygir max. güç verdi (6250) devirde. Bu değerler günümüz için bile muazzam değerlerdir.

    2- Asla fazla benzin tüketmezler, Ayarları tam otutturulmuş bir 2.0 serisi şehir içinde 10.5 litreden yukarı yakmıyor, KULLANDIĞIM TEST ETTİĞİM VE HALA KULLANDIĞIM OTOMOBİL ve kendi ölçüm değerlerimdir. Teknolojiden dem vurmuşsunuz unutmyın günümüzde ki çoğu 1.6 araç 9-10 Litre yaakıt tüketiyor, kendi tezinizi kendiniz çürütüyorsunuz.

    3-Orjinal parçaların bulunması zordur kabul ediyorum. Ancak bu araçların 2014 yılında çok güçlü üreticileri var. Tabii orjinal parça muadili ve kalitesinde olmassa dahi günümüz şartlarında bu araçları yarı yolda bırakacak parçalar değllerdir. Örneğin yatak üreticisi GLYCO, Piston üreticisi GOETZE gibi markalarla bu aracın parçalarını bulabiliyorsunuz ve bu parçalarda 1.6 şahin parçalarıyla aynı fiyatlara satılıyor, tabii siz piyasayı bilmeden gidip sanayide bu arabaları hayalet gibi gören insanlara sorarsanız alacağınız fiyat 5 katı olacaktır. Aynı zamanda yağ soğutucusu diyip duruyorsunuz , Yağ soğutucusu 2.0 16v'lerde bozulacak bir parça değildir, metal bir parçanın içinde soğutma suyunu gezdirerek motor yağınınn oraya temas etmesi ile yağı yaklasık 3-4 derece soğtumaya yarayan bir parçadır, bu parça 8v'lerde yoktur, kaybetmediğiniz sürece bu parçanın bozulması imkansızdır.

    4- Rolanti hava valfi parçası sorunlu bir parçadır ve bu aracın tek KRONİK problemidir, Tamirati 5 TL'ye yapılmaktadır , içindeki aşınan parça tornacı da aynısı yapılıp yerine takılmasından ibarettir. bu parça klasik bir yüzüğü andırmaktadır zor pir parça değildir. Bu parça'nın bozulmaması için Fiat italyada toz süzücü ek bir parça yapmıştır ancak TOFAŞ buunu ülkemize getirmemiştir. Bu parça 90.000 - 100.000 km de tekrar değiştirilebilir.

    5- BUNU 2.0 serilerine yamayamazsınız , Salıncak değişmesi en kolay ve tempra için 40 tl olan bir parçadır , bugüne kadar 150.000'km'nın altında salıncak değiştiren tempra 2.0 YOKTUR! (istisnalar kaideyi bozmaz)

    6-Kullanıcı hatası , gerekeni söylemişsiniz.

    2.0 16v ve 8v serileri.... Rüya gibi otomobiller, Isındıkça daha fazla devir alma isteği artan, piyasada sinek vızıltıılarıyla gezen büyük motorlara inatla tahrik edici kükremesiyle iç gıdıklayıcı sayılı otomobillerdendir. Bu araçların gaz potansiyometre , volan , faz sensörleri , Rolanti ayarı manuel yapılır ve bazı parçaların ayarı FIAT EXAMINER ile yapılır. Yani bilgisayar ile. Karter kapasitesi 5.2 Litredir ve sanayimizde bu otomobiller hakkında bilgisi olmayanlar 4 litre yağ koyup gönderirler.. Yağ filtreleri özel yapıya sahiptir, yağ dolaşımını sağlıklı yapması için, muadili yoktur. Özel olarak alınırlar. Triger sente ayarı için yağ pompasının üzerinde bile sente çizgileri mevcuttur, Motorda dönen balans kitleri triger'e yataklık eder ve motor sarsıntılarını alan ekstra bir kayış sistemidir. Ve bunların ayarları yol otomobillerinden çok farklıdır, bilmyorum motorsporlarını takip edermisiniz, tıpkı 2.0 16v - 8v serileri gibi ince ve çok ayar ile yürüyen motorlardır, zaten bahsettiğiniz gibi bu otomobiller yarış pistlerinden direk olarak piyasaya sunulmuş, sadece tek farkı turbosuz olmasıdır. Ve 2.0 16v - 8v beğenilmeyen tempraların krank milleri ve piston kolları bizzat yarış otomobillerinden gelen krank milleridir, dökümleri aynıdır ve sorunsuz şekilde 300 beygir'in üzerinde güçleri kaldırabilmektedir. , Bu motorların blok ve krank dökümünü ise dünyaca ünlü , Ferrarinin bile dökümünü yapan TEKSID markasıdır. Günümüzdeki çoğu sıfır otomobilde, ve çoğu üst sınıf klasman otomobillerde bile bu kadar kaliteli parçaya rastlaayamazsınız. Uzun uzun yazsamda anlamayacağınızı bilerekten toplamaya çalışırsam,
    Bu otomobiller şahinden - doğandan inip binilecek araçlar değillerdir. Ayarları , yapısı , teknolojisi ve kalitesi ile %100 müdahale isteyen motorlardır. Şu an ülkemizde sıfır otomobiller dışında çoğu otomobil %100 fabrikasyon ayarlarıyla yürümez, Örneğin bir renault laguna, 2.0 vectra , 2.0 toyota avensis gibi araçlar küçcük hataları zaten farkettirmez, ama fabrika ayarlarından biraz uzaklaşan 2.0 fiat motorları hemen düzeltilmeyi ister. Çünkü yapısı böyle siz bu yapıya hayran kalacak yerlerde bu araçları kötü görüyorsunuz ve bu otomobillere çamur atıyorsunuz. Şu an piyasada vuruntulu çalışan, arıza ışıklarıyla yürüyen , ayarsız yüzlerce 2.0 16v var bu da otomobillern değil , sizin gibi zihniyetlerin sucudur. Sizin gibi zihniyetler yüzünden ülkemiz 3. dünya ülkesi olarak görülüyor ve 1.4'den üste motorları üreticiler ülkemize getirmiyorlar bile, çünkü rezil ediyoruz otomobilleri. Bu otomobillerin rakibi 1.6 karbüratörlü fiat otomobilleri değil , döneminin güçlü olan 2.0 otomobilleridir ve kıyasladığınız zaman o motorlardan çok daha üst kalitededirler. Unutmadan söylemek gerekirse, bu otomobiller 11 sene üretimde kalmış ve şu an italyada hala ralli ve yerel yarışlarda kullanılmaktadır, sizin gibi bu otomobilleri yürütemeyenler utansın. Otomobillere çamur atmayın! Siz keşke 2.0 alacağınıza 1.6 alsaydınız. Size daha söyleyecek çok sözüm var ancak değmez. Bu otomobillerle profesyonel olarak uğraşan birisi olarak ülkemizin gerçek yüzünü tekrar gösterdiğiniz ve beni tekrar bu bilince ulaştırdığınız için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Baştan sona karalama üzerine kurulmuş, ülkemizin cahil yüzünü bir kez daha göstermiş uzun uzun yazılmış ancak sadece algı yönetimi ile toplumun bu araçlar için koyduğu 'kötü' imajjına hizmet etmeyi hedeflemiş bir yazı olmuş. Ve bunu yaparken de daha şirin görünmek için bu aracı sıfır aldım diyorsunuz

    öncelikle aracı zamanında kullanmış olmanız araç hakkında bilgi verecek düzeye asla gelmemiş. Bu motorlarla senelerdir uğraşıyorum ve çoğu zaman bu motorları sıfırdan toplamışlığım vardır. Öncelikle madde madde gitmişsiniz madde madde cevap vermek gerekir.

    1- 2.0 motorlar teknoloji olarak eski değillerdir. Metal olarak eskidir zaten o da yılla alakalı bir şey. 2.0 motorlarda bulunan volan , map , lambda gibi sensörler bugün çoğu otomobillerin temelini oluşturuyor. Bunu unutmayın 2.0 8v motor 115 beygir aldı ancak, 16v motor ise üretime konulduğu ilk 93 yılında 148 beygir max. güç verdi (6250) devirde. Bu değerler günümüz için bile muazzam değerlerdir.

    2- Asla fazla benzin tüketmezler, Ayarları tam otutturulmuş bir 2.0 serisi şehir içinde 10.5 litreden yukarı yakmıyor, KULLANDIĞIM TEST ETTİĞİM VE HALA KULLANDIĞIM OTOMOBİL ve kendi ölçüm değerlerimdir. Teknolojiden dem vurmuşsunuz unutmyın günümüzde ki çoğu 1.6 araç 9-10 Litre yaakıt tüketiyor, kendi tezinizi kendiniz çürütüyorsunuz.

    3-Orjinal parçaların bulunması zordur kabul ediyorum. Ancak bu araçların 2014 yılında çok güçlü üreticileri var. Tabii orjinal parça muadili ve kalitesinde olmassa dahi günümüz şartlarında bu araçları yarı yolda bırakacak parçalar değllerdir. Örneğin yatak üreticisi GLYCO, Piston üreticisi GOETZE gibi markalarla bu aracın parçalarını bulabiliyorsunuz ve bu parçalarda 1.6 şahin parçalarıyla aynı fiyatlara satılıyor, tabii siz piyasayı bilmeden gidip sanayide bu arabaları hayalet gibi gören insanlara sorarsanız alacağınız fiyat 5 katı olacaktır. Aynı zamanda yağ soğutucusu diyip duruyorsunuz , Yağ soğutucusu 2.0 16v'lerde bozulacak bir parça değildir, metal bir parçanın içinde soğutma suyunu gezdirerek motor yağınınn oraya temas etmesi ile yağı yaklasık 3-4 derece soğtumaya yarayan bir parçadır, bu parça 8v'lerde yoktur, kaybetmediğiniz sürece bu parçanın bozulması imkansızdır.

    4- Rolanti hava valfi parçası sorunlu bir parçadır ve bu aracın tek KRONİK problemidir, Tamirati 5 TL'ye yapılmaktadır , içindeki aşınan parça tornacı da aynısı yapılıp yerine takılmasından ibarettir. bu parça klasik bir yüzüğü andırmaktadır zor pir parça değildir. Bu parça'nın bozulmaması için Fiat italyada toz süzücü ek bir parça yapmıştır ancak TOFAŞ buunu ülkemize getirmemiştir. Bu parça 90.000 - 100.000 km de tekrar değiştirilebilir.

    5- BUNU 2.0 serilerine yamayamazsınız , Salıncak değişmesi en kolay ve tempra için 40 tl olan bir parçadır , bugüne kadar 150.000'km'nın altında salıncak değiştiren tempra 2.0 YOKTUR! (istisnalar kaideyi bozmaz)

    6-Kullanıcı hatası , gerekeni söylemişsiniz.

    2.0 16v ve 8v serileri.... Rüya gibi otomobiller, Isındıkça daha fazla devir alma isteği artan, piyasada sinek vızıltıılarıyla gezen büyük motorlara inatla tahrik edici kükremesiyle iç gıdıklayıcı sayılı otomobillerdendir. Bu araçların gaz potansiyometre , volan , faz sensörleri , Rolanti ayarı manuel yapılır ve bazı parçaların ayarı FIAT EXAMINER ile yapılır. Yani bilgisayar ile. Karter kapasitesi 5.2 Litredir ve sanayimizde bu otomobiller hakkında bilgisi olmayanlar 4 litre yağ koyup gönderirler.. Yağ filtreleri özel yapıya sahiptir, yağ dolaşımını sağlıklı yapması için, muadili yoktur. Özel olarak alınırlar. Triger sente ayarı için yağ pompasının üzerinde bile sente çizgileri mevcuttur, Motorda dönen balans kitleri triger'e yataklık eder ve motor sarsıntılarını alan ekstra bir kayış sistemidir. Ve bunların ayarları yol otomobillerinden çok farklıdır, bilmyorum motorsporlarını takip edermisiniz, tıpkı 2.0 16v - 8v serileri gibi ince ve çok ayar ile yürüyen motorlardır, zaten bahsettiğiniz gibi bu otomobiller yarış pistlerinden direk olarak piyasaya sunulmuş, sadece tek farkı turbosuz olmasıdır. Ve 2.0 16v - 8v beğenilmeyen tempraların krank milleri ve piston kolları bizzat yarış otomobillerinden gelen krank milleridir, dökümleri aynıdır ve sorunsuz şekilde 300 beygir'in üzerinde güçleri kaldırabilmektedir. , Bu motorların blok ve krank dökümünü ise dünyaca ünlü , Ferrarinin bile dökümünü yapan TEKSID markasıdır. Günümüzdeki çoğu sıfır otomobilde, ve çoğu üst sınıf klasman otomobillerde bile bu kadar kaliteli parçaya rastlaayamazsınız. Uzun uzun yazsamda anlamayacağınızı bilerekten toplamaya çalışırsam,
    Bu otomobiller şahinden - doğandan inip binilecek araçlar değillerdir. Ayarları , yapısı , teknolojisi ve kalitesi ile %100 müdahale isteyen motorlardır. Şu an ülkemizde sıfır otomobiller dışında çoğu otomobil %100 fabrikasyon ayarlarıyla yürümez, Örneğin bir renault laguna, 2.0 vectra , 2.0 toyota avensis gibi araçlar küçcük hataları zaten farkettirmez, ama fabrika ayarlarından biraz uzaklaşan 2.0 fiat motorları hemen düzeltilmeyi ister. Çünkü yapısı böyle siz bu yapıya hayran kalacak yerlerde bu araçları kötü görüyorsunuz ve bu otomobillere çamur atıyorsunuz. Şu an piyasada vuruntulu çalışan, arıza ışıklarıyla yürüyen , ayarsız yüzlerce 2.0 16v var bu da otomobillern değil , sizin gibi zihniyetlerin sucudur. Sizin gibi zihniyetler yüzünden ülkemiz 3. dünya ülkesi olarak görülüyor ve 1.4'den üste motorları üreticiler ülkemize getirmiyorlar bile, çünkü rezil ediyoruz otomobilleri. Bu otomobillerin rakibi 1.6 karbüratörlü fiat otomobilleri değil , döneminin güçlü olan 2.0 otomobilleridir ve kıyasladığınız zaman o motorlardan çok daha üst kalitededirler. Unutmadan söylemek gerekirse, bu otomobiller 11 sene üretimde kalmış ve şu an italyada hala ralli ve yerel yarışlarda kullanılmaktadır, sizin gibi bu otomobilleri yürütemeyenler utansın. Otomobillere çamur atmayın! Siz keşke 2.0 alacağınıza 1.6 alsaydınız. Size daha söyleyecek çok sözüm var ancak değmez. Bu otomobillerle profesyonel olarak uğraşan birisi olarak ülkemizin gerçek yüzünü tekrar gösterdiğiniz ve beni tekrar bu bilince ulaştırdığınız için teşekkür ederim.

    Ben kendi tecrübelerimin bir kısmını burada paylaştım ve bunlar 1993 yılında sıfır km olarak aldığım bir otomobile yönelikti. Size yada buradaki kullanıcılara şirin görünmek gibi bir amacım yok. Yazdılarımda sizi hedef almadım ve sizde benim şahsımı hedef alamazınız, yazılarınızı karşılıklı saygı ve forum kuralları çerçevesinde yazınız. Ben 21 yıl önce sıfır olarka aldığım ve kullandığım araç hakkındaki fikirlerimi paylaştım. Size göre piyasa ve insanlar maalesef Tempra 2.0 ların kıymetini bilememiş. O nedenlede zamanında da sıkıntılarından dolayı tutulmadığından zaten çok az üretilmiş 2.0 ların günümüzede yok denecek kadar az örnekleri kalmış.

    Yine madde madde olarak yazayım.

    1) 2.0 motorlar teknoloji olarak eskidir dedim ki doğrudur, otomobilde kullanılan krank sensörü vs, gibi parçalar bir motoru yeni teknoloji olarak adlandırmaya yetmez. Bahsettiğiniz parçalar enjeksiyon sistemi 30 yılı aşkın süredir otomobil motorlarında kullanılıyor. Sonuç olarak 2.0 serisi motorlar hele de 8 valf olanı eski teknolji bir motordur. Bu nedenle bu motor veya bu motorun bezeri günümüzde hiçbir Fiat otomobilinde kullanılmamaktadır. Ayrıca günümüzde üretilen gerek Fiat gerekse Lancia yada Alfa Romeo otomobillerde bu motorun temel alındığı herhangi bir motorda kullanılmamaktadır. Kısacası 2.0 8V yada 16V olsun bu motorlar ekonomik yaşamını tamamlamış motorlardır, günümüz teknolojisinden çok uzaktadır. Bu motorun kullanıldığı Tempra'nın da üretimi duralı 19 yıl olmuştur. Sizin mantığınızdan gidersek Ford T modeli araç bile eski teknoloji olmuyor.

    2) Bahsettiğiniz bakım şartları ve detaylar ancak bu otomobili çok meraklısının ve maddi sıkıntıları olmayan kişilerin alıp elden geçirip keyif otomobili olarak kullanmasına yönelik. Bu otomobilleri alanların bütçeleri genellikle en fazla 10.000 TL ve aracı aldıktan sonra büyük kısmının sizin dediğiniz gibi baştan sona detayına girecek ne maddi imkanları, ne de teknik bilgileri var. Ayrıca bunları yapmaya değecek bir 2.0 piyasada yok denecek kadar da azdır. Değil motoru çoğunun kaporta aksamı dahi bitik durumda. Bu aracı alanlar kısıtlı bütçeleriyle ulaşım ihtiyaçlarını gidermeye yönelik alıyor ve dediğimin arkasında durarak yine yazıyorum ki 2.0 motorlar kısıtlı bütçelerle ulaşım ihtiyacını gidermek isteyen kullanıcıya göre değil. Bunun yerine bu tarz kullanıcı karbüratörlü 1.6 versiyonlarını tercih etmelidir.

    3) Tempra otomobilinin anavatanı olan İtalya'da 2.0 8V yada 16V hiçbir zaman üretilmemiştir. İtalya'da Tempra üzerine monte edilen en büyük hacimli motor 1.8 litredir. 2.0 versiyon sadece Türkiye ve Brezilya'da kullanılmıştır. Tempra 2.0 Türkiye'de o yıllarda çok tutulan Opel Vectra'nın 2.0 versiyonuyla rekabet edebilmesi için üretilmiştir. Ayrıca 2.0 motorun enjeksiyon sistemi İtalya'da Lancia modelinde kullanılanın aksine Türkiye'de daha eski bir sistem olan IAW Weber'le donatılmıştır. IAW Weber sistemi o zamanki üretilen otomobillerde eski olmasından dolayı çoktan terk edilmişti.

    4) Buraya Tempra 2.0 la yaşadığım sıkıntıların hemen hiçbirini yazmadım. Nedeni kendi aracımda yaşadığım sıkıntıları genele yaymamak içindi ancak bende biliyorum ki yaşadığım sıkıntıları çoğu 2.0 kullanıcısı yaşadı.

    5) Yakıt olarak en fazla 10.5 lt yakar demişsinizde neye göre? Sizin ölçtüğünüz yakıt tüketimi ve kullanım alışkanlığınız genele hitap etmeyebilir. 1992 yılı kasım ayı Auto Show dewrgisinde Tempra 2.0 8V testi vardı ve aracın test tüketimi ortalaması tam 13.3 litreydi ve o testte bile yakıt tüketiminin aşırı yüksek olduğu yazıyordu. O yıllarda bile! Çünkü aynı yıllarda üretilen Opel Vectra 2.0 üstten tek eksantrikli 8V 115 hp motoruyla 10.1 lt test tüketimine sahipti. Tempra 2.0 en büyük rakibinden %30 daha fazla yakıyordu.
    Ayrıca test edilen o otomobilin zamanında yeni bir araç olduğunu, teknik anlamda kusursuz durumda olduğunu ve daha da ötesi Auto Show dergisine teste verildiği için tüm detaylarının Tofaş tarafından çok iyi kontrol edilerek teste verildiğini size hatırlatırım. Bir yerlerden Auto Show dergisinin test sayısına ulaşın ve bakın.

    6) Bir otomobilin dayanıklılığını, satış sonrasını ve memnuniyetini en güzel zaman ortaya çıkarır. Siz beni karalayan olarak göstermeseniz direk kıyasa girmeyecektim ancak, bugün Opel Vectra 2.0 gerek dayanıklılık, gerek bakım ve servis kolaylığı, gerekse de ikinici elde alım satım kolaylığı ve değer anlamında Tempra 2.0'ı ezdi geçti.

    7)Tekrar etmek gerekirse bugün eğer Tempra alınacaksa bakım ve servis kolaylığı, usta sıkıntısı çekmeme amaçlı olarak 1.6 karbüratölü alınmalı. Yok ben performansta isterim 2.0 motor severim diyende Opel Vectra 2.0 almalı.





    Öncelikle, Yazınızı sonuna kadar okudum. 10.000 TL' bütçesi olan insanların bu performansa sahip olunamayacağı konusunda gayet güzel bir tespit yapmışsınız.
    Ancak yazınızın sonuna doğru kurmuş olduğunuz cümle olan 'OPEL - FİAT'IN 2.0 MOTORLARINI EZMİŞTİR' cümlesi hislerinizin ve çekmiş olduğunuz acıların bir dışa vurumu olmuş, ve yazıya nasıl yazmaya yaklaştığınızın bir göstergesi olmuş..

    Öncelikle 1993 yılında sıfır km aldığınız 8v modelleri dünya genelinde satılmış bir otomobildir İtalya'da satılmıştır., 16v modeli ise 1993 yılında coupe'de kullanılmış ve motor dökümleri 1999 yılında kadar italya'da yapılmıştır. 1999 yılına kadar 16v motor italya'da da satılmıştır coupe ismiyle. Tempra'ların Sadece montajlanma hatları türkiyede yaplmıştır. Ayrıca IAW Magneti Marelli ECU kullanmıştır 2.0 serileri. Bu yazılımlar döneniminin en başarılı yazılımlarıdır, sadece tempra - tipo - coupe'de değil , fiat croma ve lancia dedra thema gibi daha üst sınıf araçlarda da kullanılmıştır.. WEBER parçaları sadece gaz potansiyometre , enjeksiyon kütüğü ve ennjektörler olarak kullanılmıştır.

    Opel motorları'nın 2.0 kırmızzı kapak 150 beygir olanları bilir misiniz? GSI motorları :) En az 2.0 16v Fiat motorları kadar hassas motorlardır, Şu an GSI ile Tipo 2.0 ' kıyaslaarsanız daha doğru pencereden bakabilirsiniz. 2.0 136 hp opel motorları 1.6 Marea standartlarında performansa sahip motor ve otomobillerdir, o yüzden kıyaslamaya ihtiyaç bile duymamak gerekiyor.

    Teknoloji konusuna açıklık getirmek gerekirse, o günden bugüne sadece turbo'lar , hidrolik subaplar ve bobin kabloları yerine, buji başına 1 bobin sistemi geliştirilmiştir temel olarak, bu sistemleri Fiat 2.0 16v'in bir üst modeli olarak 2.0 20v'de 1996 da geliştirmiştir. 1997 de piyasaya sunmuştur, siz şimdi 20v motorları da beğenmezsiniz :) neyse..

    2.0 motorlar kullanıcısının elinde yeri gelir canavar olur, yeri gelir kiminin elinde perişan olur, motora yatak sardırırlar gider yeniden toplarlar 2.000 km sonra motor yine patlak verir.

    2.0 almak isteyen insanları korkutmayın, bu insanlara 2.0 alacaksanız teknik bilginiz kuvvetli olsun diyelim ama arıza yapmayacak yağ soğutucu gibi parçaların fiyatlarını vererek insanları korkutmyalım, sonuç olarak tekniği bir kenara bırakırsak , sizin de deidğiniz gibi 1.6 karbüratörlü versiyonlar şahin yerine tempra'ya binmek isteyen insanlarımız için daha uygun olacaktır.

    bir ek daha yapmak gerekirse, 2013 körfez yarışlarında 2.0 Fiat motorları Bir usta trafından hazırlanmış 2. olmuştur. Belki azınlık durumdadırlar ancak bu motorları yaşatanlar, YAŞAYANLAR ve hep yürüyetecek insanlar elbet var olacak.

    İyi günler.




  • Bende 2.0 16v 99 model tipo var.İnanın geçen hafta Ankara İvedik sanayi 88 bölgede Ayhan Usta ve Oğluyla tanıştım artık motor hiçte korkutucu değil.Ellerine sağlık ustam.2.0 tipo tempra araca sahipseniz Ayhan Ustaya uğrayın derim aracınızı yaptırmazsanız bile bir çayını için sıcak sohbetini dinleyin tavsiyemdir.
  • Evet arkadaşlar benim arabam tempra 2.0 ie 16v saniye ne zaman gitsem çok aradınmı bu arabayı diyo ustalar ne yapıp edip sat bunu diyorlar senin bu arabayla işin var diyorlar bir allah vermesin motorda bir sorun olsa 2-3 milyardan çıkarsın deyip duruyolar gözümü korkutuyorlar ya



  • Tempralar nazik arabadır. Bizimki 160.000 km' de... Daha bir kez bile servise gitmedik. Hiçbir ciddi problem çıkarmadı. Ama çok yumuşak kullanırım.
    Arabayı hoş ve temiz kullandığınız sürece bir sorun çıkmaz. Ama tabii şans işi.
    Yedek parçalarının 1.600 cc lere göre pahalı olduğu doğru. Ama mercedes kadar da masraflı değildir.
  • bende çok nazik kullanıyorum daha bir parçasını değiştirmek için gitmemişimdir yağını suyunu kontrol ettirirken duyuyorum moralim bozuluyo şeytan diyo sat
  • benim amcamdada var 2.0 avrupa yapımı deri döşeme li otomotik klimalı flan yakıtı fazla sorunu o bide eski 2.0motorlar ondan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yakamozcuk

    Evet arkadaşlar benim arabam tempra 2.0 ie 16v saniye ne zaman gitsem çok aradınmı bu arabayı diyo ustalar ne yapıp edip sat bunu diyorlar senin bu arabayla işin var diyorlar bir allah vermesin motorda bir sorun olsa 2-3 milyardan çıkarsın deyip duruyolar gözümü korkutuyorlar ya


    aslında bu tamircinin korkusu..sat kurtul bana bulaşma diyor..neden dersen 2,0 ların motorlarını toplucak adam az.dilinden tam anlamıyla anlayan yok.motor parçalarını bulmak sorun..toplanan 2 tane 2,0 biliyorum.adamı parca sıkıntısı bezdiriyor.parca bulamadığın gibi bulduğun parcalarada pahalı fiyat söylüyorlar....gecelerde pm den bir arkadas mesaj attı.2,0 8v varmış motor parcası nereden bulurum diyor.bana göre çok süper makine ama parcaları 1,6 kadar çok yaygın değil.
    mesela 1,6 modellerin üst kapagı. doğan slx motorunun üst kapagı ile aynı.hatta motor bloğu bile..




  • ya bizdede var 1.6 ak kaportacı tanıdıgmız var ona götürdük sat bunu abi dedi yanında ortak calıstıgı motorcu balata almaya gitti arabayla geldi abi bu arabanın mekaniginde tık yok süspansiyonu cok iyi daha önce böle tempra kullanmadım dedi ustalar birbirine baktı dinlemeyeceksin hosuna gidiyosa kullan gitmiyosa sat gitsin bu iş bukadar bakma millete
  • quote:

    Orjinalden alıntı: __OnLyMe

    ya bizdede var 1.6 ak kaportacı tanıdıgmız var ona götürdük sat bunu abi dedi yanında ortak calıstıgı motorcu balata almaya gitti arabayla geldi abi bu arabanın mekaniginde tık yok süspansiyonu cok iyi daha önce böle tempra kullanmadım dedi ustalar birbirine baktı dinlemeyeceksin hosuna gidiyosa kullan gitmiyosa sat gitsin bu iş bukadar bakma millete


    GÜZEL HİKAYE..BAKMADAN YORUM BU KADAR OLUR İŞTE...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 21 Eylül 2007; 22:12:07 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yakamozcuk

    Evet arkadaşlar benim arabam tempra 2.0 ie 16v saniye ne zaman gitsem çok aradınmı bu arabayı diyo ustalar ne yapıp edip sat bunu diyorlar senin bu arabayla işin var diyorlar bir allah vermesin motorda bir sorun olsa 2-3 milyardan çıkarsın deyip duruyolar gözümü korkutuyorlar ya

    eveet arkadaslar nihayet kullanan birisi cikti aramizdan....arkadasim benim fiat tipo 2.0 16v 150 beygir gucunde arabam vardi uc yil once,iki sene kullandim ve sattim...uzun lafin kisasi sana su tavsiyelerimi soyleyecegim eger dogru yaparsan aracin motoru cok uzun omurlu olacak birak milleti dinlemeyi olmayan ne bilir ki zaten(tempra ve tipo zaten ayni motorlarla uretildiler? ilk once aracin motor kayisini degistireceksin eger eskiyse ve cok uzun birakma yani asagi yukari 20.000 km de bir degistir pahali degildir,ikincisi MUTLAKA AMA MUTLAKA YAG SEVIYESINI SUREKLI KONTROL EDECEKSIN cunku motor cok hizli oldugu icin yagi diger motorlardan biraz fazla harciyor(1 litre 1000 km de)tabii hizli suruyorsan...ucuncusu cok kaliteli yuksek performansli motorlar icin sentetik yaglar kullanacaksin yani( 5-50,0-50,0-60 yag rakamlari) umarim bilirsin bunlarin ne demek oldugunu...bu dediklerimi yap hic merak etme bir sey olmaz ...ben tipoyu hizli surdugum icin her yil eksoz degistiriyordum cunku dayanmiyordu bir de unutma lastiklerin super olacak ki araba o hizda yag gibi yolda kaysin....hadi sana iyi surusler allah kazadan beladan korusun....




  • quote:

    Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor


    otoyolda diğer araçların , bozuldumu senin kabusun olur.

     Tempra 2.0 motorlar neden kabus gibi görünüyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: levis_mk


    quote:

    Orjinalden alıntı: yakamozcuk

    Evet arkadaşlar benim arabam tempra 2.0 ie 16v saniye ne zaman gitsem çok aradınmı bu arabayı diyo ustalar ne yapıp edip sat bunu diyorlar senin bu arabayla işin var diyorlar bir allah vermesin motorda bir sorun olsa 2-3 milyardan çıkarsın deyip duruyolar gözümü korkutuyorlar ya

    eveet arkadaslar nihayet kullanan birisi cikti aramizdan....arkadasim benim fiat tipo 2.0 16v 150 beygir gucunde arabam vardi uc yil once,iki sene kullandim ve sattim...uzun lafin kisasi sana su tavsiyelerimi soyleyecegim eger dogru yaparsan aracin motoru cok uzun omurlu olacak birak milleti dinlemeyi olmayan ne bilir ki zaten(tempra ve tipo zaten ayni motorlarla uretildiler? ilk once aracin motor kayisini degistireceksin eger eskiyse ve cok uzun birakma yani asagi yukari 20.000 km de bir degistir pahali degildir,ikincisi MUTLAKA AMA MUTLAKA YAG SEVIYESINI SUREKLI KONTROL EDECEKSIN cunku motor cok hizli oldugu icin yagi diger motorlardan biraz fazla harciyor(1 litre 1000 km de)tabii hizli suruyorsan...ucuncusu cok kaliteli yuksek performansli motorlar icin sentetik yaglar kullanacaksin yani( 5-50,0-50,0-60 yag rakamlari) umarim bilirsin bunlarin ne demek oldugunu...bu dediklerimi yap hic merak etme bir sey olmaz ...ben tipoyu hizli surdugum icin her yil eksoz degistiriyordum cunku dayanmiyordu bir de unutma lastiklerin super olacak ki araba o hizda yag gibi yolda kaysin....hadi sana iyi surusler allah kazadan beladan korusun....

    yani nişanlım nerdeyse kıskancak arabaya benden daha iyi bakıyosun diye ben sanayiye kontroller için gidiyorum sadece
    tempranın motorları yarı sentetik diye duydum tam sentetik yağlar zarar vermezmi motora



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakamozcuk -- 22 Eylül 2007; 16:38:37 >




  • arkadaşlar tempradalarda bi sorun yok sorun bizi sömürmeye çalışan ustalarda.geçenlerde başımızdan geçen bi olayı anlatayım yeterki sanayi ustalarının eline düşmeyin insana felaket tellalı gibi yanaşıyorlar ortak laf abi bu arabaların hepsinde dijital sorunlu alma .arkadaşıma araba bakıyoruz 89 190D ve 94 tempra sxa arasında kaldık ve 2 aracında motorunun yapılması lazım.arkadaşla bi rektefiyeciye gittik fiyat aldık işte inanamayacağımız bi fiyat mercedes 700 ytl tempra 800 ytl yapılıyor.sebebini sorunca usta pişkin pişkin tempralar dijital olduğu için pahalı oluyormuş buyur burdan yak başka söze gerek varmı(yanlız motor komple yapılmıyor fiyat yanlış anlaşılmasın)
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.