direksiyon boşluğu
17 Cevap3848 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


2509 Mesaj
19 Eylül 2007; 23:50:05 

1-Direksiyon Boşluğu nasıl olur, sebepleri nelerdir ? (nasıl meydana çıkar)
2-Debriyaj'ın ömrü uzar denildiğin de burdan kasıt nedir ?
3-Pati çekerek kalkmak uzun süreli pati çektirerek arabaya sürmek arabaya ne gibi zararları olur(direksiyon olsun, debriyaj olsun)
bu sorular aklıma takıldı açıkcası


_____________________________



1991 Mesaj
20 Eylül 2007; 0:48:07 

1.Direksiyon kutusundaki aşınmalar neden olur genelde buna.
2.Bundan kasıt debriyaj balatasıdır.
3.Pati çekmek lastiklere şanzımana ve en önemlisi debriyaj balatasına zara verir.
En sade haliyle cevapları bunlar. Sormak istediğin ayrıntı varsa açabiliriz.


_____________________________



4421 Mesaj
20 Eylül 2007; 1:23:57 

türbülans nerdesin :)

ben sadece 1. için hidrolik sıvı değeri düşmüştür ya da direksiyon hidrolik sisteminde hava vardır diye düşünüyorum.sadece basit bi tahmin.konu hakkında bilgim yok :)


_____________________________



2602 Mesaj
20 Eylül 2007; 6:05:06 

1-Dişli sistemlerde zamanla aşınmalar oluşur. Hidroliği bilemeyeceğim.
2-Işıklarda beklerken debriyaja basmak yerine boş vitese almak baskı balata ömrünü uzatır.
3-Sert ve hızlı kalkışlar baskı balataya zarar verir diye kurslarda öğretilir. Lastikler aşınır. Rallici gibi kullanıyorsanız fren balataları da biter.


_____________________________


1977 Renault 12 TL Kırmızı
İskenderun Deniz Alayı/Amasra SG Grup K 12.12.2012-17.05.2013


2509 Mesaj
20 Eylül 2007; 10:06:21 

baskı balatanın bitmesine sebep olan;debriyajın çok kullanılması mı


_____________________________



2602 Mesaj
20 Eylül 2007; 13:13:18 


quote:

Orjinalden alıntı: play_boy

baskı balatanın bitmesine sebep olan;debriyajın çok kullanılması mı

Öyle de denilebilir. Motor çalışırken debriyaja basılı tutulduğu sürece balata baskı altında kalarak yıpranır. O yüzden beklemelerde vitesi boşa almak yararlıdır. Ayrıca seyir halinde ihtiyaç yokken debriyaja basılmasa bile ayağın pedal üzerinde bulunması alışkanlığı da atılmalıdır.


_____________________________


1977 Renault 12 TL Kırmızı
İskenderun Deniz Alayı/Amasra SG Grup K 12.12.2012-17.05.2013


2509 Mesaj
20 Eylül 2007; 15:54:16 

ben şimdi arabaya çalıştırırken debriyaj (vites boşta) basılı olarak çalıştırıyorum bu zararlı mı oluyor şimdik


_____________________________



2602 Mesaj
20 Eylül 2007; 15:59:25 


quote:

Orjinalden alıntı: play_boy

ben şimdi arabaya çalıştırırken debriyaj (vites boşta) basılı olarak çalıştırıyorum bu zararlı mı oluyor şimdik

Hayır tam tersine yürüyen ile motor arasındaki ilişki kesiliyor ve yük daha da azalıyor. Marş yaparken debriyaja basmak yararlıdır. Zaten motor çalıştıktan sonra ayağınızı debriyajdan kaldırıyorsunuzdur.

Bu arada bu konuya benden başka cevap veren çıkmıyor. Kekleniyor muyum yoksa ben mi çok şey biliyorum.


_____________________________


1977 Renault 12 TL Kırmızı
İskenderun Deniz Alayı/Amasra SG Grup K 12.12.2012-17.05.2013


2509 Mesaj
20 Eylül 2007; 16:03:30 

hyr yardımsever birisi oldugunun göstergesidir
ben o zaman debriyaj ile fazla oynamayım şehir içinde çok kullanıyorum az yakıt harcayım diye
mesela gideceğim yer 5km ise,,,
0-15km 1.vites
15-40km 2.vites
40-55km 3.vites
55-65km 4.vites
65-X . 5.vites olarak kullanıyorum şehir içinde



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi play_boy -- 20 Eylül 2007; 16:04:24 >


_____________________________



2602 Mesaj
20 Eylül 2007; 16:47:46 


quote:

Orjinalden alıntı: play_boy

hyr yardımsever birisi oldugunun göstergesidir
ben o zaman debriyaj ile fazla oynamayım şehir içinde çok kullanıyorum az yakıt harcayım diye
mesela gideceğim yer 5km ise,,,
0-15km 1.vites
15-40km 2.vites
40-55km 3.vites
55-65km 4.vites
65-X . 5.vites olarak kullanıyorum şehir içinde

Araba dizel mi? Dizelden pek anlamam da bizim Toros 100' ü görmeden 5. vitese geçince bayılıyor. Yakıtta fark ediyorsa amacınıza ulaşmışsınız demektir.


_____________________________


1977 Renault 12 TL Kırmızı
İskenderun Deniz Alayı/Amasra SG Grup K 12.12.2012-17.05.2013


2509 Mesaj
20 Eylül 2007; 18:25:51 

Toroslar öle
bende şuan accent-era war böle kullanıyorum ama böle kullandıkça debriyajı çok kullanmış oluyorum


_____________________________



2602 Mesaj
20 Eylül 2007; 18:29:31 


quote:

Orjinalden alıntı: play_boy

Toroslar öle
bende şuan accent-era war böle kullanıyorum ama böle kullandıkça debriyajı çok kullanmış oluyorum

O kadardan sorun olacağını sanmam. Yanlış olan vitesi boşa almak yerine debriyaja basılı tutmaktır. Temel olarak bu kadarı yeterlidir aslında. Accent Era' ya birkaç kere binmiştim. Hoşuma gitti. Hafif ama Albea gibi zıplamıyordu.


_____________________________


1977 Renault 12 TL Kırmızı
İskenderun Deniz Alayı/Amasra SG Grup K 12.12.2012-17.05.2013


2509 Mesaj
20 Eylül 2007; 18:36:06 

Toros'u sattığıma pişmanım zaten alcam 1 tane
üstünü de açtırcam nasipse
şimdi ki arabamız çok kibar, toros warken dağ-taş demeden çıkıyorduk şimdiki ıgınıyor öksürüyor resmen


_____________________________



1991 Mesaj
20 Eylül 2007; 18:40:23 


quote:

Orjinalden alıntı: BX4TC



Öyle de denilebilir. Motor çalışırken debriyaja basılı tutulduğu sürece balata baskı altında kalarak yıpranır. O yüzden beklemelerde vitesi boşa almak yararlıdır. Ayrıca seyir halinde ihtiyaç yokken debriyaja basılmasa bile ayağın pedal üzerinde bulunması alışkanlığı da atılmalıdır.


Hocam debriyaj tam basılı iken baskı balata aşınmaz bakı balatayı aşındıran sürtünmedir. Yani debriyaja yarım basmak, debriyajı tam bırkmadan yüksek gaz vermek baskı balatayı aşındırır. Ha ışıklarda derbija basılı beklemek dbriyaj teline ve bağlantılarına zarar verir. En önemlisi de eğer sıkışık trafikte iseniz sol ayağınıza


_____________________________



2509 Mesaj
20 Eylül 2007; 18:43:13 

misal; 2.vites 50km hızla gidiyoruz debriyaja bastık sonuna kadar + gaza da bastık sonuna kadar
bu durum da araba bagıracak bu olayın ne zararı wardır umarım anlatabilmişimdir


_____________________________



1991 Mesaj
20 Eylül 2007; 19:15:14 

Motoru aşınıdırır çok benzin yakarsın uzun süre bu durumda devem edersen ve arabanda devir kesici yoksa motorunu yakabilirsin. Debriyaja tam bastığınız için debriyaj balatasında herhangi bibr sürtünme dolaysıyla da aşınma olmayacaktır.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Eylül 2007; 20:41:06 


quote:

Orjinalden alıntı: ecar limon

1.Direksiyon kutusundaki aşınmalar neden olur genelde buna.
2.Bundan kasıt debriyaj balatasıdır.
3.Pati çekmek lastiklere şanzımana ve en önemlisi debriyaj balatasına zara verir.
En sade haliyle cevapları bunlar. Sormak istediğin ayrıntı varsa açabiliriz.



arabayı ilk kalktıktan sonra 5000-6000 devire getirip 2 ye geçirince 2.den 3 e geçerkende 5000-6000 bazende daha üstü devirlerde vitese geçirirken bir ses gelirse manası nedir
kırbaş sesi gibi birşey düşük devirlerde de normalde olmuyor


1415 Mesaj
20 Eylül 2007; 23:53:35 

sanırım senkromeç mi neydi, o ayırmıyor heralde..


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.316