- x
Fren hidroliği senede 1 deiştirilmesi gerekiyormuş? nasıl değiştiricez teknik yardım
65 Cevap24160 Görüntüleme3 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
175 Mesaj
18 Eylül 2007; 12:26:12 

castrolün sitesinde söyle birşey okudum ve düşündümde arabamın fren hidroliğini değiştirdiğimi hiç hatırlamıyorum hep üstüne biraz ilave ederek devam etmiştim yoluma ama u açıklamadan sonra değiştirmek istiyorum ve bunu kendim yapmak istiyorum teknik olarak nasıl yapacağımı anltabilirmisiniz.

castrolün açıklması

http://www.castrol.com/...01261&contentId=6009093 linkinde şu açıklama

DEĞİŞİM PERİYODU
Tüm fren hidrolikleri, kullanıldıkça özelliklerini kaybederler. Can ve mal emniyeti açısından fren hidrolikleri, üreticilerin belirttiği süre sonunda mutlaka değiştirilmelidir. Eğer üretici bir tavsiyede bulunmamışsa, Castrol Response DOT4'ün, yılda bir kez değiştirilmesi önerilir.


_____________________________



9707 Mesaj
18 Eylül 2007; 13:14:45 

sayın mayıs,

castrolun sitesindeki bilgi genel amaçlı ve biraz ticari bir açaıklamadır.Gren hidroliği kullanılması ve aracın ağırlığı yükü bilinmeden kafadan bir sende değişsin demek satıcıları , tamircileri zengin etmek ve çevreyi kirletmekten başka bir şey değildir.

Klasik binek araçlar için ağrılığı 1300-1400 kg aşmayan ve süratli olmayan bir aracın hidrolik sıvısının yılda bir değiştirilmesine gerek yoktur .Ancak jeep 4x4 , veya ticari yük taşıyan araçlar için fren basıncı oldkça yüksek ve kısa aralıklarla yapıldığı için değiştirilmesinde fayda vardır.Herkez kendi aracını tanıyacağı ve kullanma stili ve şekli de değiştirme periodunu kısaltıp veya uzatmaktadır..Ancak eski ve uzun süre yatmış araçlarda hidrolik sıvısının hidrolik hortumda kalan kısmı olan 10-20 mililitre mertebesinde her tekerden hidrolik alınarak kalan kısım üstten tamamlanır.

Keisn kuralları yok ama eğer içinizde şüphe oluştu ve fren tutuşundan memnun değilseniz değiştirmekte fayda vardır.Oldukça ucuzdur. (yarı sentetik olanlar)

Değiştirme işini kendiniz yapacaksanız her tekerin hidrolik aksamında hava alınma tabir edilen bir musluğu vardır .Önce kaputu açar ve hidrolik kutusunun kapağını açarsınız.sonra bir kişi direksiyona geçer diğeri musluğu açar ve freni her pompalayışınızda atık hidrolik dışarı çıkar.Hidrolik sıvısı çok zehirli ve solvent olduğu için kesinlikle çevreye atılmamalı ve mümkünse cam pet şişelere doldurularak ve ağzı kapatılarak uygun atık yerlerine atılmalıdır.He rtekerde boşaltma işlemi yapıldığında ana hidrolik kutusu boşalmış olur .Üsten yeni hidrolik konur ve yine her dekerin havası alınarak ve fren pompalanarak sistemdeki kalan hava varsa dışarı atılır.fren sertleşmesi tamam olunca hidrolik kabı max çizgisine kadar tamamlanır.Burada dikkat edilmesi gereken nokta hidrolik sıvısının min altına düşmesine izin vermemektir.Sisteme bir kere hava kaçarsa artık hem fren performansı düşer hem de fren şişme tabiri olur.Normalde frennhidroliği gram eksilmemelidir.eksilme varsa mutlaka kaçak noktasını bulun yoksa bir zman gelir başınıza iş açar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 18 Eylül 2007; 13:15:10 >


_____________________________




2256 Mesaj
18 Eylül 2007; 16:06:21 

ben 3 yılda bir işin ehli ustalara degiştririm 4 tekerden hava alınması şart
quote:

Orjinalden alıntı: mayis12

castrolün sitesinde söyle birşey okudum ve düşündümde arabamın fren hidroliğini değiştirdiğimi hiç hatırlamıyorum hep üstüne biraz ilave ederek devam etmiştim yoluma ama u açıklamadan sonra değiştirmek istiyorum ve bunu kendim yapmak istiyorum teknik olarak nasıl yapacağımı anltabilirmisiniz.

castrolün açıklması

http://www.castrol.com/...01261&contentId=6009093 linkinde şu açıklama

DEĞİŞİM PERİYODU
Tüm fren hidrolikleri, kullanıldıkça özelliklerini kaybederler. Can ve mal emniyeti açısından fren hidrolikleri, üreticilerin belirttiği süre sonunda mutlaka değiştirilmelidir. Eğer üretici bir tavsiyede bulunmamışsa, Castrol Response DOT4'ün, yılda bir kez değiştirilmesi önerilir.



_____________________________

New Astra Edition


triger


5648 Mesaj
18 Eylül 2007; 17:38:11 

bugüne kadar değiştirildiğ*inin bile farkına varmadım hep ekleme yapılıyor diye biliyorum


_____________________________

G.S


1769 Mesaj
18 Eylül 2007; 17:52:34 

2-3 yılda bir değiştirilir.

Çünkü hidrolik sıvısı, içeriğinden dolayı hava ile anında reaksiyona girer, nemlenir. Zaman geçtikçe bu artabilir. Kaynama ve görevini iyi yapamama problemleri ortaya çıkar. Hidrolik değişirken mutlaka dotlara bakmak lazım. Mesela DOT 4 olan bir araca DOT 3 hidrolik koymak sağlıklı olmaz. Buna dikkat etmende yarar var.


_____________________________


Thy Majesty


 
962 Mesaj
18 Eylül 2007; 18:39:46 

Arkadaşın opelinde hangi akılsız yaptıysa dot 4 ün üstüne dot 3 yağ eklemiş.

Sonra komşunun sienasının dot 4 üstüne atf eklemişler.

Ya millet insanlara ne kadar saygısız anlamıyom yaa.. Yani bu resmen terbiyesizlik başka bişy değil.. Araç sahipleri nasıl olsa anlamıyo bişy. .. Haala da öle kullanıyolar... Söledim ama usta yaptı öle dyolar... Tabi o ustaların ne mal olduğunu bilmiyolar.


_____________________________



3720 Mesaj
18 Eylül 2007; 18:50:32 

benim araçtaki neredeyse 7 yıldır değişmiyor. ben diyorum değiştir adam inat ediyor gerek yok.

artık dedim "salak mısın kardeşim bi de renault servisisin parayı kıracan!" yok adam inat etti değişmiyor. aynı şey direksiyon ve şanzıman içinde geçerli. geçen hafta başka servise götürdüm bu seferde ben unuttum. neyse artık bayramdan sonra hepsini değiştirecem.

7 yaşında araba eksiltmese bile yağların bir ömrü var değil mi. bakıyor eksilmemiş gerek yok.


_____________________________

Mobil imza versek?


9707 Mesaj
19 Eylül 2007; 12:19:13 

arkadaşlar maalesef piyasada para kazandırmayacak işçilik işinden kaçılıyor .Adam iki saat hava almak için uğraşacak cebine kalan birşey olmayacak.durum bundan ibaret,

1999 Siena 16 16V haklı farklı sınıf yağlar asla karıştırılmamalı .Nasıl motor yağını 10-40w yağla 20-50w karıştırmıyorsak DOT 4 ile DOT 3 de karışmaz birinden biri olmalı.Çünkü kaynama noktaları farklıdır.Fren yapınca kaynama olayı öne çıkar.

ccparli, 7 yıl bir gidrolik yağı için oldukça uzun bir süre hele şehir içinde kullanılmışsa. En kısa zamanda bol bahsişle olayı birine yaptır.Komple boşaltıp yerine kendinin önceden almış olduğunhidrolik yağını koy sınıfını katalog ta yazmaktadır.Ondan başkasını koymana gerek yok.

sulphur genel anlamda en doğrusunu söylemiş ama frenin kullanma sıklığı ve araç toplam ağırlığı bu sürenin biraz uzamasında veya kısalmasında rol oynar.

wolfhonda değiştirilme yapılması şarttır ancak onlarca ıldır piyasada eksilen tamamlanır diye bir kanı oluşmuştur.Tamamlayan sizseniz sorun yok ama sevis ise ne kullandığını bilemezsiniz.Eğer tamamlayarak devam edecekseniz bağajda araçtaki ile aynı marka ve sınıf bir kutu hidrolik bulundurun eksilince kendiniz koyarsınız 2 dakikalık iştir ve garantidir.


_____________________________




 
2665 Mesaj
19 Eylül 2007; 12:34:20 

arkadaşlar güzel bir paylaşım olmuş. konuyu açan ve cevaplayan herkese teşekkürler.

(benim hiç aklıma gelmemişti yapın değişmesi gerektiği)


_____________________________



 
186 Mesaj
19 Eylül 2007; 12:48:32 

tamirciye gidersen 10 dakkikada halleder


_____________________________



 
175 Mesaj
19 Eylül 2007; 12:56:01 

okuduklarımdan sonra bu işi ustalar yaptırmaya pek niyetim kalmadı açıkçası. adam 3 kuruş etmez ddiye baştan savma iş yapacaksa bıraksın ben yaparım. zaten artık öğrendim herşeyini kendim yapıyorum balatalarını değiştirdik yağını değiştridik kaportayla ilgili ufak tefek kısımları halletim bunu yapabilirim sanırım çokta zor bişiyi yok gibi. en azından kendim yapınca içime sinerek yaparım.

iki arabamız var birisi 90 opel korsa birisi reno brodway bunlar için kulanmam gereken hidrolik hangisidiri. yada hangi markadır..

bu forumu açıp takip etmeden önce hidrolik azaldığın herhangi bi istasyondan herhangi bir hidroliği alıp eksiği tamamalardım. şimdi durum biraz daha değişti öğrendiklerimden sonra .. : )


_____________________________



 
1547 Mesaj
19 Eylül 2007; 14:20:08 

broadway için dot3 uygun diye biliyorum


_____________________________



425 Mesaj
24 Eylül 2007; 23:40:40 

yıl ve km değerleri olmasına rağmen bunun bir turnusol kağıdı varrdır .. onu deneyin

bir çok marka 60.000 km de önerir


_____________________________

Evinizin duvarları camdansa pencereme taş atmayın


9707 Mesaj
25 Eylül 2007; 9:44:30 

turnusol olayını ilk defa duydum

acaba bunu satan internet siteleri var mı merak ettim ototeknik


_____________________________




425 Mesaj
25 Eylül 2007; 14:19:07 

YAĞ FİRMALARI YETKİLİ SERVİSLERE ÜCRETSİZ BIRAKIYOR..(TABİKİ YÜKLÜ BİR MİKTAR HİDROLİK ALIRSA..)


_____________________________

Evinizin duvarları camdansa pencereme taş atmayın


425 Mesaj
25 Eylül 2007; 14:29:12 

SON HADDEYE KADAR DEĞİŞTİRMENİN BİR ANLAMI YOK...

BİLİNDİĞİ GİBİ FREN HİDROLİĞİNİN DOĞASI GEREĞİ TAŞIMASI GEREĞİ
OLAN ÖZELLİKLER VAR (OKSİDASYON BUHARLAŞMAMA VB..)
BU ÖZELLİKLERİ İYİ OLAN BİR HİDROLİĞİN GENLERİNDE TAŞIDIĞI ÖZELLİKLER
ÖYLE YOK BİR YILDA YOK BİLMEM KAÇ KM DE DEĞŞTİRME İHTİYACINI ORTADAN
KALDIRIR NİTELİKTEDİR..
BU GÜNE KADAR FREN HİDROLİĞİ DEĞİŞMEDİĞİ İÇİN FRENİ TUTMAMİŞ YADA SİSTEMİ ÇOK BELİRGİN BİR ARIZA GÖRMÜŞ BİR ARAÇ BEN GÖRMEDİM..(YADA FREN BORULARI İÇERDEN KOROZYONA UĞRAMIŞ)


BİR DAMLA YAĞIN 10 TON SUYU İÇİLEMEZ HALE GETİRDİĞİ DÜŞÜLÜRSE HİDROLİĞİMİZE SAHİP ÇIKALIM
SAYGILAR



_____________________________

Evinizin duvarları camdansa pencereme taş atmayın


9707 Mesaj
25 Eylül 2007; 14:46:59 

bunlardan edinmek lazım , sonuçta basit anlamda laboratuvar analizi demektir.

quote:

Orjinalden alıntı: ototeknik

YAĞ FİRMALARI YETKİLİ SERVİSLERE ÜCRETSİZ BIRAKIYOR..(TABİKİ YÜKLÜ BİR MİKTAR HİDROLİK ALIRSA..)



_____________________________




5464 Mesaj
17 Ekim 2008; 17:14:42 

hocam bi dersaneye okula fln gidersen laboratuarlarında vardır ufak kağıt parçacıkları.. bilgilendirme güzelmiş güncel kalsın madem..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


 
2226 Mesaj
18 Ekim 2008; 0:23:24 

Fren hidroliğini değiştirdik pis bi yağ çıktı şimdi de frenler ötüyör.


_____________________________



1446 Mesaj
18 Ekim 2008; 13:16:52 

acaba clio II hb 1.4 16v dot 3 mü dot 4 mü kullanıyor bilelim ona göre koyalım


_____________________________

DÜN:AMD PHENOM X3@X4 720 2.8@3.4 GHZ- GIGABYTE GA-MA790x-UD443 ANAKART- 2*2 1066MHZ CRUCIAL BALLISTIX TRACER RED EDITION RAM- 320 GB SAMSUNG SATAII HDD - POWERCOLOR HD4870 1 GB VGA-FSP 550w PSU*****BUGÜN:ACER 5740G İ3 330M+ATI HD5600M----PUNTO EVO 1.4 77HP DYNAMIC DULOGIC SKYDOM


11470 Mesaj
18 Ekim 2008; 13:36:31 

Serviste hidrolik yağ test cihazı gördüm,usta şırıngayla yağ alıp cihaza koyuyor ve cihaz yağı ısıtıyor,ibre kırmızıya gelirse özelliğini kaybetmiş demekmiş.Bir nevi tahlil aleti gibi bir şey ve vakumlu bir makinayla yağ çekilip yenisi basılıyor,eskisi gibi hava almaya da gerek yokmuş,2 arkadaşın arabasının fren hidrolik yağını bu şekilde değiştirdiler sorunsuz kullanıyorlar.İşlem için yağ dahil 30 ytl. aldılar araç başına.


_____________________________



942 Mesaj
19 Ekim 2008; 17:55:28 

Kaynama noktasi testi yapiliyor. Evde hidroligi bir kaba koyup icine termometre daldirip kac derecede kaynadigina bakarak ta benzer karar verilebilir. Yanlis bilmiyorsam 165 derece uzeri olmasi gerekiyor bu sicaklik degerinin.

1 yilda degisim bence cok dusuk bir sure,belki cok nemli sehirlerde uygun olabilir ancak ankara gibi genelde karasal iklimin hakim oldugu, nem orani dusuk sehirlerde hidroligin daha uzun sure dayanacagini tahmin etmek guc degil. Bence ankara gibi sehirlerde 3-4 yilda bir degisim makul.


 
396 Mesaj
19 Ekim 2008; 21:47:37 

Arkadaşlar bırakın paranız cebinizde kalsın bu yağ üreticilerinin sizi kandırmasına izin vermeyin. En ağır koşullarda bile ülkemizde fren, hidrolik direksiyon vb. yağların değişim süresi en az 7 yıldır. Daha önce değiştirenler resmen kazıklanmaktadır. Çevreye ve cebinize saygılı olun lütfen....

NOT : Lütfen internette ve çevrenizde bi araştırın bakalım fren hidrolik yağını (DOT-3 yada DOT-4) değiştirilmediği için freni tutmayıp kaza yapan 1 tane bile araç varmı. :))))))))))))))))))))


_____________________________



 
431 Mesaj
19 Ekim 2008; 21:54:47 


arkadaslar 12 senelik arab akulanıyorum.. garanti olsun hidroliği değistirelim desek en azından sunu yapabilirmiyiz........ depodan hava yapmayacak kadar şırınga ile hidroliği ceksek ve üzerine hidrolik eklesek olur mu?????


_____________________________

96 slx


942 Mesaj
20 Ekim 2008; 8:40:52 

Tamamen kesin cozum olmasa da hidroligin buyuk bir bolumu yenilenecegi icin faydasi olur bence.

Birde hidroligi degistirmenin su acidan faydasi var. Her ne kadar hidrolik yagi kutusu kapali da olsa zamanla toz v.s. icine bir sekilde girebiliyor. Hidrolik degisimi sirasinda hidrolikle beraber bu toz v.s. parcaciklar da temizleniyor. Bu parcalar zamanla merkez silindiri v.s. yuzey ve contalarini bozarak sizintiya neden olabiliyorlar.


9707 Mesaj
20 Ekim 2008; 9:43:32 

maalesef doğru olmaz. Çünkü hidrolik sıvısının aslında kaynayan ve eskiyen kısmı aracın tekeri ile tekere yakın hidrolik sıvısının 20-30 cm sindedir. yani bu sıvı değiştirlmediği sürece hep aynı yerde kalmakta ve devri daim yapmamaktadır.10 yıl boyunca hiç hidrolik değişmemiş ise caliper ucudan başlayan 20cm lik hortumun içindeki sıvı yüzbinlerce kez kullanılmış demektir.

Bu nedenle değiştirme yağılırken hidroliği boşaltma noktası fren kaliperlerindeki kücücük vanadır. Bu noktadan fren pompalanarak her teker için boşaltılaran yapılır. Bu noktadan sonra aynı hidroliği koyup devam etseniz bi,le durumunuz ilkiyle aynı olmayacak binlerce kez kullanılmış hidrolik devri vdaim yapmış ve karışmış olmaktadır.İşte benim tavsiyem bu kadar zaymet ile boşaltılan sıvyı saklamak yerine 10-20 lira değerinde sıfır ve araca uygun hidrolik alarak bunu yukarıdan ekliyerek yenileme işlemini doğru olarak başlatmak en doğru bakım şartıdır. Somn işlem olarka tük tekerlerin havaları alınarak maksimum feren performansı sağlanmalıdır. Hidrolik değiştirildikten sonra sistemde hava kalmadığından emin olmanız gerekmektedir.Bu konu çok ama çok çnemlidir ve hayatınıza mal olabilir.Bu nedenle araç hidroliği değiştirkten sonra defalarca frenleme yaparak tamirciden eve gitmeden önce havanın tamamen alındığınan emin olmalısınız.tatmin olmadığınızda tamirciye gierek işlemi tekrarlatmalı ve havasının alındığından emin olduktan sonra 2-3 sene güvenle hidrolikle işiniz olmaz. Ama her seferinde seviyesini kontrol etmeyi unutmayın.

Hidrolik değiştirme işinin uzun ve zahmetli bir işlem olması yüzünden tamirciler bu işten özenle kaçınırlar ve size abi gerek yok neden değiştiriyorsun falan filan türlü hokkabazlıklar yapabilirler. Ancak aklınızda kalması gereken tek şey bu konunun sizin ve çevrenizdekiler için hayati bir sıvı oladuğu bir kere bile tekleme yapasa kaza yaparak ölümlere varan bir risk taşıtacağı malumdur.Bu nedenle lastiklerinize ne kadar önem veriyorsanız aynı ilgiyi fren hidroliğine de göstermeniz güvenlik gereğidir ve kendisi bedava sayılabişlecek bir sıvının değiştirilmemesinin size neler kaynettireceğini aklınızda tutmanızda yarar vardır.

Kendinize harbiden adam gibi titiz usta bulun ve işi asla çıraklara bırakmayın .Bu konu çırakların ustalığına bırakılmayacak önemde bir konudur. Değişim bitince de asla hemen topuklayıp biran önce eve dönmeye çalışmayın ! ,

kazaların çoğu tamirciden çıkıp ilk 2-3 kmde trafiğe girince olmaktadır.


Deneme yapıp frenlerin zımba gibi olduğunu hissetmeden yola koyulmayın.


quote:

Orjinalden alıntı: dembay


arkadaslar 12 senelik arab akulanıyorum.. garanti olsun hidroliği değistirelim desek en azından sunu yapabilirmiyiz........ depodan hava yapmayacak kadar şırınga ile hidroliği ceksek ve üzerine hidrolik eklesek olur mu?????




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Ekim 2008; 10:30:15 >


_____________________________



Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
23 Ekim 2008; 0:55:30 

5 yaşından büyük otomobil sahipleri fren hidroliğinin yanında fren hortumlarını da kontrol ettirin ve gerekiyorsa değiştirin.
Bu işlemler gayet masrafsız şeyler.2-3 kuruştan olmaktansa canınızı tehlikeye atmayın.
Konuda verdiği bilgiler için vezir hocamıza teşekkürler.


 
130 Mesaj
23 Ekim 2008; 23:12:37 

arkadaşlar benim arabada dot 3 varmış 96 astra f kasa arka merkez patlayınca değiştirip dot 3 ün üstüne dot 4 koyduk bilmeden sonradan arabadan yarı dolu dot 3 kutusu çıkınca farkına vardım tabii. Endişelendim doğal olarak ama araba özel muayenenin fren testinden alnının akıyla çıktı. anladım ki çok agresif kullanmayan arkadaşlar için pek de fark etmiyomuş. tabi her metrenin hayat kurtardığını düşünecek olursak ihmal etmemek lazım...


_____________________________

Teknosa mağdurumusun...


9707 Mesaj
24 Ekim 2008; 8:41:30 

Dot 3 ile Dot 4 arasındaki temel fark kaynama noktalarının farklı olmasıdır. Dot 4 aralığı daha geniştir. Ancak kısa zaman içinde komple DOT 3 doğrusu ise onunla değiştiriniz.Bunun için başvuracağınız en güvenli rehber araç kataloğunuzdur. Yoksa eskiden yanlış bir şey kullanılmış olabilir.


quote:

Orjinalden alıntı: evolande

arkadaşlar benim arabada dot 3 varmış 96 astra f kasa arka merkez patlayınca değiştirip dot 3 ün üstüne dot 4 koyduk bilmeden sonradan arabadan yarı dolu dot 3 kutusu çıkınca farkına vardım tabii. Endişelendim doğal olarak ama araba özel muayenenin fren testinden alnının akıyla çıktı. anladım ki çok agresif kullanmayan arkadaşlar için pek de fark etmiyomuş. tabi her metrenin hayat kurtardığını düşünecek olursak ihmal etmemek lazım...



_____________________________




9707 Mesaj
24 Ekim 2008; 8:48:44 

DOt 3 ve Dot 4 teknik özellikleri ektedir. İncelemenizi tavsiye ederim. Birbirine çok yakın değerler var , bakalım farkı bulabilecek misiniz.

http://amtulld002.bp.co...2C003C05CA?OpenDocument

http://amtulld002.bp.co...2C003EE137?OpenDocument



_____________________________




426 Mesaj
23 Şubat 2011; 10:13:46 

benim araçtada mine yakın değiştirme ne kadara maal olur


_____________________________

SKODA OCTAVİA 1.8 TURBO 20V
2000


9707 Mesaj
23 Şubat 2011; 10:38:11 


quote:

Orijinalden alıntı: guvenmat

benim araçtada mine yakın değiştirme ne kadara maal olur


20-30lira civarı


_____________________________




 
1109 Mesaj
23 Şubat 2011; 11:20:17 

konu hortlamış ama faydalı olmus, bende arabayı aldıgımdan beri değiştirmedim, sadece fren hidroliği değil direksiyon hidroliğini falanda değiştirmek gerekiyormu belli sürelerde acaba sayın vezir


_____________________________


2011 Mitsubishi ASX


9707 Mesaj
23 Şubat 2011; 16:53:31 

tabiiki değiştirmek gerekiyor. Tüm mesele hidroliğin içindeki suyun yüzdesi ile alakalı .Bu oran nemli yerlerde kışın , deniz kıyısı bölgelerinde yüksek oran olduyğu için yağın içine karışıyor ve hidroliğin evsafını bozuyor. Çok ucuz olan hidroliğin değiştirilmesi işçilik açısından biraz zahmetli olduğu için ustalar bu işlerden kaçınıyoruz diyemiyorlarda , ''gerek yok abi'' lafını ağızlarına dolayıyorlar. Aslında bal gibi gerekli ve çok öenmli bir sıvıdır.
quote:

Orijinalden alıntı: chevymel1

konu hortlamış ama faydalı olmus, bende arabayı aldıgımdan beri değiştirmedim, sadece fren hidroliği değil direksiyon hidroliğini falanda değiştirmek gerekiyormu belli sürelerde acaba sayın vezir



_____________________________




 
405 Mesaj
30 Nisan 2011; 21:24:42 

benim de 90 model renault gtc arabam var (broadway motoru)
son günlerde (1.5-2 ay) arabanın freni normalden daha sert.5-6 senedir balata değişmedi 2 sene önce fren hidroliği eklendi.
Neden olabilir bu sertlik ?


_____________________________

Hayatınızın kalitesini, hayatınızdaki insanların kalitesi belirler.
J.Brown


451 Mesaj
1 Mayıs 2011; 23:58:32 

Frenhidroliginin degismesinin sebebi sudur isinan hidrolik sivi sogurken atmosferdeki nemi ceker ve bu 365 gun arka arkaya devam ederse hidrolige karisan nem su haline donusur,

Bir yokus inerkende frene bastiginizda isinan hidrolik kaynamaya baslar ve hava yapar freniniz tutmaz .
DoT kelimesinin arkasindaki rakam hidroligin kaynama noktasini ima eder.

Ornek: DOT3 260 C sonra kaynamaya baslar fakat hidrolige karisan nemden olusan %3 su karistiginda
hidroligin kaynama noktasi 130C duser.

Super DOT4
kuru : 280 ºC kaynama noktasi
sulu : 210 ºC kaynama noktasi


Super DOT4 Castrol SRF
kuru : 310 ºC kaynama noktasi
sulu : 270 ºC kaynama noktasi


Sulu derken zamanla nemden olusan %3 su



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


185 Mesaj
1 Haziran 2011; 23:50:36 

Arkadaşlar bu konuda bir şey soracağım. Benim araba 2008 megane 2. Bakım kılavuzunda fren hidroliği 2 yıl ya da 90 binde değişmeli diyor. Benim araba 3 yaşında ama km 45 bin. Ayrıca frenlemesinden de çok memnunum. Frenler oldukça iyi tutuyor. Fren hidroliğini değiştirsem eldekini de kaybetme ihtimalim var mı? Yoksa bir sorun olmaz mı? Deneyimlerinizi aktarırsanız sevinirim. Değişimi (eğer yaparsam) serviste yapmayı planlıyorum. Fiyat bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın.


_____________________________

2012 Fluence 1.5 Dci Edc extreme Edition


 
472 Mesaj
22 Ağustos 2012; 15:50:56 

Arkadaşlar 2001 civic ön disk ve balataları yenileyeceğim. Yenileme işlemi sırasında fren hidroliğini de değişmem gerektiğini okudum birkaç forumda. Böyle bir gereklilik zorunlu mudur?


_____________________________



3845 Mesaj
22 Ağustos 2012; 17:49:14 

muayene esnasında fren hidrolikleri değişiyor diye biliyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



1043 Mesaj
15 Ekim 2012; 18:33:41 

quote:

Orijinalden alıntı: ulvi51

Frenhidroliginin degismesinin sebebi sudur isinan hidrolik sivi sogurken atmosferdeki nemi ceker ve bu 365 gun arka arkaya devam ederse hidrolige karisan nem su haline donusur,

Bir yokus inerkende frene bastiginizda isinan hidrolik kaynamaya baslar ve hava yapar freniniz tutmaz .
DoT kelimesinin arkasindaki rakam hidroligin kaynama noktasini ima eder.

Ornek: DOT3 260 C sonra kaynamaya baslar fakat hidrolige karisan nemden olusan %3 su karistiginda
hidroligin kaynama noktasi 130C duser.

Super DOT4
kuru : 280 ºC kaynama noktasi
sulu : 210 ºC kaynama noktasi


Super DOT4 Castrol SRF
kuru : 310 ºC kaynama noktasi
sulu : 270 ºC kaynama noktasi


Sulu derken zamanla nemden olusan %3 su



mükemmel açıklama.tşk.ler.bu yazıyla önemi daha net anlaşıldı..gerek yok diyenler bu ihtimali kabulleniyor.


_____________________________

Namaz Kılmak Bedava, Kumar Oynamak ParayLa... Oruç Tutmak Bedava, İçki İçmek ParayLa... ALLAH'a İman Bedava, Haram Yemek ParayLa.. Kısacası Cennet Bedava , Cehennem ParayLa...


3805 Mesaj
21 Ekim 2012; 18:35:26 

Allaha emanet gidiyoruz 13 yaşında accentim var. eminim hidrolik hiç değişmemiştir. :) ustaya desem ne gerek var diyecek eminim


_____________________________

Çokda wi-fi ;)


1478 Mesaj
21 Ekim 2012; 23:06:24 

30 senedir araba kullanıyorum, bugüne kadar hiç değiştirmedim, ne yalan söyleyeyim.


_____________________________



1769 Mesaj
4 Nisan 2013; 10:43:48 

Önemli konu.


_____________________________


PS4+25
GALATASARAY


1191 Mesaj
8 Ağustos 2013; 19:42:52 

geçen gün fren hidroligimi değiştirdim

Malzemeler:

1-Dot4 fren sivisi tutela top4 (tam sentetik) 10 lira civari eparcacim com dan alınabilir fiatin orijinal fren sıvısı (abs olanlarda)

2- bir miktar akvaryum hortumu (metresi 1 tl )
3- sıvıyı akitacak pet veya bidon(bidon daha iyi olur)
4- 8 numara anahtar (8 li anahtar takımı 10 lira)
5- koruyucu gözlük (2 lira)
6- tek kullanimlik eldiven . (latex olabilir yoksa 1-3 lira olan sıvı geçirmez olmalı )
7- müsait vakit (sabah erken saatler serin olur veya güneş batmasına 1-2 saat kala)
8- eski siviyi kaptan çekmek için 60 ml plastik şırınga
( eczaneden 2 tl civarina alinabilir)
9- Kriko veya arabanin altina girilecek uygun koşullar
10- youtube den konuyla ilgili video izlenir
bkz. brake fluid change vs.
eric the guy diye birinin videolari cok açıklayıcı


eski sivi doldurma kabindan alınır
yerine yenisi doldurulur ve kapak sıkıca kapatılır (bazilarinda plastik süzek var) sıvıyı almak icin 60 ml siringaya akvaryum hortumu takılarak sivi baska bir kaba çekilebilir

tercihen tekerleri sökün veya tapa altina gelen yere naylon poset koyun ki teker sivi ile bulusmasin
arabanin altina inilir

lastik olan bosaltma tapasi açılır ve akvaryum hortumu sıvı bosaltma tapasina sıkıca takılır

hortumun diger ucu bidona kolayca çıkmayacak şekilde sokulur. kapak delinip hortum iceri sokulabilir.yalniz bidondan hava çıkmasını sağlayacak bir miktar delik bırakılmalı yoksa hortumu bagladiginiz yerden sizma yapabilir

8 numara anahtarla somun ceyrek tur gevsetilir
(cok gevsetmeyin ortalığa akabilir)

arabaya bin ve motoru calistirmadan frene sonuna kadar ayağında bas çek bir kac defa yeteri kadar pompala ,hortumdaki kalan eski sivi muhtemelen koyu renktir senin koydugun ise limon sarisi gibi acik renk .
hortumdan bidona dogru akan sivi renk degistirip de acik renk olunca hemencecik tapa geri sıkılır

böylelikle iceri hava mava girmemiş olur
borudaki eski sıvı yenisiyle değiştirilmiştir

diğer teker in fren hortumuna da aynı işlem uygulanır

fren sivisi doldurma kabı yeni siviyla tekrar tamamlanır

DIKKAT EDILECEK HUSUSLAR:

1 Fren sivisi cok asindiricidir kaportaya dökülmesin
dokulurse su ile durulayin silmeyin deniyor eline koluna tenine degerse bol suyla yika

2 Bu uygulama oncesi ve sonrasinda tum sorumluluk size aittir .ister yapin ister yapmayin mesuliyet kabul etmem.
oluşabilecek olumsuzluklar beni bağlamaz

3 Kapak sıkıca kapatılmalı çünkü fren sivisi nemden etkilenir nemi emer. bosaltma tapasini da iyi sıkın

4 İşlem sonrasi yola cikmadan test edin aracin frenlerini

5 2 yilda bir veya 60 bin km de bir sıvıyı yenisiyle tamamen değiştirin bkz. fiat arac kullanim klavuzu

6 Sistemin hava yapması gibi bir tehlike varmış
bunu önlemek için
sistem hortumlarindaki siviyi tamamen bosaltmayin
sadece kabı bosaltin
yani hortumlarda sürekli sıvı bulunsun

7 Taktiginiz akvaryum hortumunun diger ucunu bidonun dibine kadar sokun ki bosaltma sirasinda akvaryum hortumundan bosaltma tapasina geriye dogru sivi akmaya başlarsa hava içeri gelmesin
gelen olursa sıvı olsun hava olmasin olayi yani

8 krikoyla kaldırılan arabanin altina girmeyin araba kayabilir ALLAH korusun işinizi sağlam yapmaya çalışın.










_____________________________

1.3 Multijet Shine 2005 Punto Beyaz


 
2225 Mesaj
14 Ağustos 2013; 9:33:32 

Ben de ericthecarguy videosunu izleyerek kendim degistirdim. Ustalarin nazini cekmeye hic gerek yok.

yazınız çok güzel ve açıklayıcı olmuş. emeğinize sağlık.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 14 Ağustos 2013; 22:12:13 >

Bu mesajda bahsedilenler: @PUNTO MULTİJET


_____________________________



244 Mesaj
5 Ekim 2013; 17:35:26 

EricTheCarGuy adamnın dibisin
Arkadaşlar lisanı bilmenize gerek yok, videoyu izleyince nasıl yapılacağını anlayacaksınız.


_____________________________

2002 kartal 1.6i.e


 
1384 Mesaj
5 Ekim 2013; 21:36:23 

Güzel konu


_____________________________

Ford Focus TDCI(109)

Uzaklaştırılmış
59 gün cezanın,
23 gün 2 sa. 41 dk. kadarı kaldı.
10 Mayıs 2014; 17:10:39 

Biraz hort olacak ama yanlış bilgilendirme var düzeltmem gerek.

Anlamayanlar meydanı boş bulmuş sallamışta sallamış,bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz.

Fren hidroliği 4x4 arazi aracı,kamyonet,minibüs,otomobil,motosiklet vs. ayrılmaksızın senede 1 değiştirilmelidir.

Bilmeyenler ''senede bir hidrolik değişimi ticari amaçlı söylenmişdir,ağır aracın hafif aracın hidrolik değişim sıklığı farklıdır'' falan sallamışlarda sallamışlar bu sahısların yaptıkları bişeyden anlamadan anlıyor havalarına girmektir,o hidroliği üretip tasarlayanlar laboratuvarda ömrü,kaynama noktası vs. hertürlü ince ayrıntısı hesaplayıp ölçüp biçen,bu işin duayeni olmuş kişilerdir,hidroliğin ömrünün 1 yıl olduğunu gerekli testler sonucunda söylemektedirler forum ortamında ''ne gerek var senede bir değişime'' diyen şahıslar hangi bilgi dahilinde bu ürünün üreticisinden daha iyi biliyormuş gibi üreticinin üstüne söz söylüyorsunuz?

Diğer bir dandik bilgi ise hidrolik sıvısına yağ denilmesi hidrolik sıvısının içeriği alkol yada silikon içerikli olmasıdır cahillerin söylediği gibi hidrolik sıvısı kesinlikle ''hidrolik yağı'' değildir.Yağ ile alakası yoktur.

Fren hidrolik sıvısının senede bir değişmesinin en büyük ve temel sebebi şöyledir fren sistemi her ne kadar kapalı bir sistem olsada 6 ayda yada en fazla 1 yılda içerisinde havadaki nemi emerek içerisinde su oluşturmaya başlar buda fren performansını alt üst eder.

İsterseniz deneyebilirsiniz (1-2- senelik değişmemiş eski hidroliğinizi aracı çok kullanmamış dahi olsanız) kaliteli bir markanın fren hidrolik sıvısı test kalemini alıp aracın hidrolik kutusuna batırarak gerçekleri gözünüzle görebilirsiniz.

Sözünü ettiğim test kalemi: http://www.pce-italia.i...-freni-pce-bft1-uso.jpg

Haberlerde gazetelerde duyarız yüklü araç freni patladı eve girdi,yada fren tutmadı 3 arabaya çarptı iki adamı ezdi filan falan işte bunların tüm nedeni milletimizdeki bilgi eksikliği,piyasada sanayide forumlarda atıp tutan şahısların boş beleş laflarına inanmaları suretiyle hidrolik sıvılarını değiştirmemeleri yüzündendir.

Yoksa fren sistemi hortumları,ana merkezi vs. kolay kolay bozulacak patlayacak,kırılacak,kopacak parçalar değillerdir.

Ama cahil milletin cahilce söylenmiş laflara ''1 senede hidrolik değişir mi canım israf çevreye zarar'' boş konuşanlara inanmasından dolayı ani bir frende yıllarca sulanmış hidrolik sıvısı görevini yerine getiremeyerek fren performansını fazlaca törpüler,kaliper pistonlarına yeterli basınç ulaşamaz,sürücüde fren gücü yetersiz geldiği için pedala iyice abanır fren pedalını paspasa entegre hale getirir ve fren sistemindeki basınç aşırı derecelere yükseldiği için sistemindeki en zayıf nokta hidroliğin boşalmasına neden olur,sonrası ise malum.


Bu yüzden fren hidrolik sıvılarımızı senede 1 kere mutlaka değiştirelim her sene yaptıramam onunla mı uğraşacağım derseniz her ne kadar tavsiye edilmesede 2.senede muhakkak ama muhakkak değişim yaptırın.Herkesin her söylediğine inanmayın kendiniz araştırın test edin körü körüne her denilene forumlarda yazan şahısların ünvanı dahi olsa inanmayın,hepinize kazasız sürüşler.


Edit:Ağır içerikler hafifletilmiştir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extrem_015 -- 11 Mayıs 2014; 17:32:00 >


 
2225 Mesaj
11 Mayıs 2014; 7:59:49 

hakarete varan uslubunuz yazdıklarınızın inandırıcılığını azaltıyor.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
2830 Mesaj
11 Mayıs 2014; 10:34:47 

Bu hayati konuda bizleri uyardığınız için teşekkür ederim.

Kullandığım otomobilin üreticisi Fren Hidroliği değişim aralığını 40.000 km de bir olarak belirlemiş. Senede 15.000 km yaptığıma göre bu durum tehlike yaratıyor olmalı.

Sizce otomobil üreticisini hayatımı tehlikeye atmaktan dava etsem kazanma şansım var mıdır?


_____________________________

Aynada çirkinliğini görünce aynaya kızma! Mevlana
"G" truly well and alive and kicking.
Aklın güvenilir olmadığını savunan bir adamın aklına da güvenilmez"

Uzaklaştırılmış
59 gün cezanın,
23 gün 2 sa. 41 dk. kadarı kaldı.
11 Mayıs 2014; 17:06:49 

quote:

Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

hakarete varan uslubunuz yazdıklarınızın inandırıcılığını azaltıyor.

İster inanın ister inanmayın umrumda bile değil doğru tektir eğer yazdıklarımı düzgünce okusaydınız ''hidrolik test kalemiyle gerçekleri kendiniz gözlerinizle görebilirsiniz'' diye belirttim hatta bu cihazın fotoğrafının linki bile verdim siz hala daha inandırıcı değil diye konuşuyorsunuz,test kalemini alın kendiniz test edin sonra gelip özürünüzü dilersiniz



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extrem_015 -- 11 Mayıs 2014; 17:33:27 >

Uzaklaştırılmış
59 gün cezanın,
23 gün 2 sa. 41 dk. kadarı kaldı.
11 Mayıs 2014; 17:16:25 

quote:

Orijinalden alıntı: oldsalt

Bu hayati konuda bizleri uyardığınız için teşekkür ederim.

Kullandığım otomobilin üreticisi Fren Hidroliği değişim aralığını 40.000 km de bir olarak belirlemiş. Senede 15.000 km yaptığıma göre bu durum tehlike yaratıyor olmalı.

Sizce otomobil üreticisini hayatımı tehlikeye atmaktan dava etsem kazanma şansım var mıdır?

Bişey değil,ben gerçekleri yazdım uyup uymamak kişinin kendi elinde sonuçta herkesin kendi sorumluluğu inanda kendine inanmayıp ukalalık edende.

Genelde firmalar işçiliğin zor olmasından böyle işlerle uğraşmak istemezler ama en geç 2 senede bir değiştirirler diye biliyorum,benim kullandığım aracın üreticisi 2 sene ömür biçmiş ama doğrusu bir yıldır.Bunu ben söylemiyorum testler söylüyor.

Dava konusunda bilgim yok fakat firmaların avukatları genelde alttan girip üsten çıkacak bişeyler muhakkak bulurlar diye tahmin ediyorum.


Not:Yazdıklarınızı dalga geçmek için sormadığını farz ederek içtenlikle cevapladım niyetiniz farklıysa belirtirseniz cevabım ona göre olacaktır.



 
2225 Mesaj
12 Mayıs 2014; 11:56:36 

quote:

Orijinalden alıntı: extrem_015


İster inanın ister inanmayın umrumda bile değil doğru tektir eğer yazdıklarımı düzgünce okusaydınız ''hidrolik test kalemiyle gerçekleri kendiniz gözlerinizle görebilirsiniz'' diye belirttim hatta bu cihazın fotoğrafının linki bile verdim siz hala daha inandırıcı değil diye konuşuyorsunuz,test kalemini alın kendiniz test edin sonra gelip özürünüzü dilersiniz


sorun test kalemi değil uslubunuz.


Uzaklaştırılmış
59 gün cezanın,
23 gün 2 sa. 41 dk. kadarı kaldı.
12 Mayıs 2014; 14:38:54 

quote:

Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77



sorun test kalemi değil uslubunuz.



Bu sizi ilgilendirmez uygunsuz bir durum olursa yöneticiler görevini yapar...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extrem_015 -- 12 Mayıs 2014; 14:39:41 >


 
3207 Mesaj
12 Mayıs 2014; 17:40:52 

quote:

Orijinalden alıntı: extrem_015
o hidroliği üretip tasarlayanlar laboratuvarda ömrü,kaynama noktası vs. hertürlü ince ayrıntısı hesaplayıp ölçüp biçen,bu işin duayeni olmuş kişilerdir,hidroliğin ömrünün 1 yıl olduğunu gerekli testler sonucunda söylemektedirler

Diğer bir dandik bilgi ise hidrolik sıvısına yağ denilmesi hidrolik sıvısının içeriği alkol yada silikon içerikli olmasıdır cahillerin söylediği gibi hidrolik sıvısı kesinlikle ''hidrolik yağı'' değildir.Yağ ile alakası yoktur.

Mesela Petrol Ofisi gibi. Madeni yağ esaslı hidrolik sıvıların yeşil, sentetik esaslı sıvıların ise beyaz veya amber rengi olması gerektiğini yazan DOT standardına rağmen, şişelerini DOT-3 olarak etiketleyip yemyeşil hidroliklerinin üzerine sentetik yazan Petrol Ofisi gibi duayenler. Merk ederim acaba standartları bir defa olsun okumuşlar mıdır.

Bu firmalar duayen falan değillerdir. Testlerden şişelerin üzerindeki yazıların görünürlüğüne kadar her detay SAE ve DOT tasarımıdır, designation tamamen bu kurumların sistemidir.

Uzaklaştırılmış
59 gün cezanın,
23 gün 2 sa. 41 dk. kadarı kaldı.
22 Mayıs 2014; 6:04:41