Otomatik vitesli araçlar meselesi... Nelere dikkat edilmeli?
23 Cevap3145 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
83 Mesaj
10 Eylül 2007; 11:06:48 

Otomatik vitesli arac ilk defa kullanıyorum...

Vitesi kullanırken nelere dikkat edilmeli sizce...

Birde viteste bir büyük birde küçük tuş var...

Büyüğü biliyoruz az çokta alttaki küçük nedir?


_____________________________



4247 Mesaj
10 Eylül 2007; 11:44:52 

arabanın markası nedir acaba


_____________________________



 
83 Mesaj
10 Eylül 2007; 11:47:36 

renault clio 1.4 rxt 2001


_____________________________



4247 Mesaj
10 Eylül 2007; 11:57:21 

clio da speed tuşu var biliyorum onu diğeride kar modu olabilir opel de öyle bizde 307 var bizde de speed ve kar tuşu var clio da böyledir diye düşünüyorum


_____________________________



 
83 Mesaj
10 Eylül 2007; 12:01:52 

speed tuşu bu küçük tuşmu oluyor?

yu aslında asıl soru şudur

Vites kolundaki Büyük tuşun ve küçük tuşun işlevleri nelerdir


_____________________________



4247 Mesaj
10 Eylül 2007; 12:08:10 

bi kere clio kullandım hiç dikkat etmedim ya resim olsa yardımcı olabilirm ama şimdi görmeden bişey söylemek yanlış olur bence speed tuşunun işlevi arabanın 90 100 km de giderken speed tuşuna bastığınızda normalden daha hızlı bi şekilde hızlanmasını sağlar bi nevi roketleme gibi çabuk hız kazanır tabi tüketimde artar


_____________________________



4247 Mesaj
10 Eylül 2007; 12:11:52 

konu başlığı clio otomatik olsaydı kullanan arkadaşlar yardımcı olurlardı


_____________________________



 
6252 Mesaj
10 Eylül 2007; 12:53:19 

Araç tam durmadan vites değiştirmeyiniz..

Yokuşlarda falan park ettiğinizde ilk olarak el frenini çekin ki yük şanzımana binmesin..

Yağını kontrol edin yeter, gerisini o hallediyor zaten..


_____________________________



 
83 Mesaj
10 Eylül 2007; 14:28:03 

hala vitesteki büyük ve küçük tuşlar hakkında bilgi sahibi olamadım. Büyük tamamda küçük tuş nedir


_____________________________



1772 Mesaj
11 Eylül 2007; 20:06:04 

dostum resim koyarsan daha ii olur görmeden bişey sölemek yanlış olur.


_____________________________

Bisiklet sür, sağlıklı kal !

# Mechanical Engineering #


 
1593 Mesaj
25 Kasım 2007; 0:24:46 

selam, benim de O.V. clio rxt var,
cevap biraz geç oldu ama, alttaki küçük tuş D3 tuşu, bazı otomobillerde overdrive diye de geçer, özellikle japonlarda. D3 e basınca gösterge panelinde sarı renkte D3 yazısı belirir ki o sarı renk D3 yazısı varken araç 4. vitese geçmez. devir artar ama vites 4'e geçmez. bunun yararı yokuş yukarı çıkarken belli olur. araç yokuşa sarıp bayılmaya başladığında o düğmeye basıp 3. vitese düşerek aracın yüksek devirle daha rahat gitmesini sağlayabilirsiniz. ben genellikle yokuşun durumuna ve o anki trafik hızına bağlı olarak hız 90-100'e düştüğünde D3 ü kullanıyorum. yokuş bitince tekrar D3'e basıp vitesin 4'e geçmesini sağlayabilirsiniz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leki -- 25 Kasım 2007; 11:58:37 >


_____________________________


2013 salcano astro 241sv :)
2005 daihatsu sirion 1.3 touring at
2008 renault clio3 hb extreme 1.2 16v BVR
2001 renault clio2 hb rxt 1.4 16v BVA (2007-2011)
1988 renault 11 GTS (2001-2008)

uzaylı


3256 Mesaj
25 Kasım 2007; 0:31:58 


quote:

Orjinalden alıntı: mRcOLL

Araç tam durmadan vites değiştirmeyiniz..

Yokuşlarda falan park ettiğinizde ilk olarak el frenini çekin ki yük şanzımana binmesin..

Yağını kontrol edin yeter, gerisini o hallediyor zaten..



Honda City cvt kullanıyorum ben de...

Geri'ye takarken düğmeye basmak gerekiyor ama D-S-N arasında bi dokunşla vites geçişi oluyor...

Kırmıza ışığa yaklaşırken falan D'den N'ye atıveriyorum... Acaba iyi yapmıyor muyum? :)

Manuel araç gibi yani, hani boşa alırsınız sonra 3'e takıp devam edersiniz ya o misal, N'ye alıp sonra D'ye alıp devam ediyom falan...

Ama arabada hiç kötü bi şeymiş hissi oluşmuyo...


_____________________________

Paylaştığım Fotoğraflarım

Nikon D5000 / Nikkor AF-s 18-55mm VR / Tamron 70-300mm tele-macro / Nikkor AF 50mm f/1.8

GalaXy SII GT-I9100


 
2110 Mesaj
25 Kasım 2007; 0:59:57 

quote:

Orjinalden alıntı: pirekare

Honda City cvt kullanıyorum ben de...

Geri'ye takarken düğmeye basmak gerekiyor ama D-S-N arasında bi dokunşla vites geçişi oluyor...

Kırmıza ışığa yaklaşırken falan D'den N'ye atıveriyorum... Acaba iyi yapmıyor muyum? :)

Manuel araç gibi yani, hani boşa alırsınız sonra 3'e takıp devam edersiniz ya o misal, N'ye alıp sonra D'ye alıp devam ediyom falan...

Ama arabada hiç kötü bi şeymiş hissi oluşmuyo...


City forumunda bunu konuşmamış mıydık?

Araç hızı ne olursa olsun hareket halindeyken N'ye atmayın. Sadece dururken N'yi kullanın. Manuel vitesten kalma alışkanlıkları otomatik vitese taşımak çok üzücü sonuçlara yol açabilir.

Honda sabırlı arabadır, "La Havle" çekip bir şey demiyordur ama onun da er geç sabrı taşar



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oflazca -- 25 Kasım 2007; 1:03:10 >


_____________________________

2012 Citroén C4 Exclusive MCP + Cam tavan


3256 Mesaj
25 Kasım 2007; 1:12:17 

Hmmm. Öyle mi demiştik? Konu yakıt değil miydi orda?
Burdaki servis aracı alırken istediğin gibi at boşa demişti bana... :)

Neyse, oflazca öyle diyosa atmam artık boşa...

Peki D'den S'ye alabilir miyim?

Bi de 7 speed mod'a basınca kaçıncı viteste olduunu gösteriyo ama manuele geçmiyo. Ama geçmeye hazır bekliyo. Vites değiştirme koluna basınca (yükseltince vaya alçaltınca) bi de "M harfi çıkıyo ve manuele geçmiş oluyo... dimi?


_____________________________

Paylaştığım Fotoğraflarım

Nikon D5000 / Nikkor AF-s 18-55mm VR / Tamron 70-300mm tele-macro / Nikkor AF 50mm f/1.8

GalaXy SII GT-I9100


 
2110 Mesaj
25 Kasım 2007; 1:27:16 

Çok sakıncalı bir şeymiş gibi yazdım galiba. Ara sıra boşa atmakla hemencecik bir şey olmaz tabi ama alışkanlık haline getirmemek lazım. Vites N konumundayken şanzıman yağlama yapmıyormuş, bu nedenle önerilmiyor. N'ye atmanın araca zaten faydası yok, hatta yakıt konusunda dediğimiz gibi gaza basmıyorsan yok yere benzin bile yakmış oluyorsun. Yani faydası yok, zararı var. Hareket halinde D'den S'ye atarsın tabi. Atılamaması saçma olurdu zaten.

Valla ben önce vites numarasını gösterip vites değiştirince M harfinin çıktığına hiç dikkat etmemişim. Kırk yılda bir, o da fantazi olsun diye manuele geçiyorum, o zaman da 7 speed düğmesine basıp kafama göre kullanmaya başlıyorum. Zaten şu manuel kullanıma da bir türlü ısınamadım. Sadece uzun rampa çıkacaksam (o da arada sırada) manuele atıyorum, onun dışında CVT benden iyi ayarlıyor. Hatta bir de şunu farkettim ki CVT'yi manuel kullanınca beynimin vites değiştiren kıvrımları sapıtıyor ve manuele vitesli bir araca geçince daha bir zorlanıyorum. Yani ben diyorum ki "vites değiştireceksen debriyaja basacaksın". Çakma manuel bana uymuyor.


_____________________________

2012 Citroén C4 Exclusive MCP + Cam tavan


3256 Mesaj
25 Kasım 2007; 1:32:15 


quote:

Orjinalden alıntı: oflazca

Çok sakıncalı bir şeymiş gibi yazdım galiba. Ara sıra boşa atmakla hemencecik bir şey olmaz tabi ama alışkanlık haline getirmemek lazım. Vites N konumundayken şanzıman yağlama yapmıyormuş, bu nedenle önerilmiyor. N'ye atmanın araca zaten faydası yok, hatta yakıt konusunda dediğimiz gibi gaza basmıyorsan yok yere benzin bile yakmış oluyorsun. Yani faydası yok, zararı var. Hareket halinde D'den S'ye atarsın tabi. Atılamaması saçma olurdu zaten.

Valla ben önce vites numarasını gösterip vites değiştirince M harfinin çıktığına hiç dikkat etmemişim. Kırk yılda bir, o da fantazi olsun diye manuele geçiyorum, o zaman da 7 speed düğmesine basıp kafama göre kullanmaya başlıyorum. Zaten şu manuel kullanıma da bir türlü ısınamadım. Sadece uzun rampa çıkacaksam (o da arada sırada) manuele atıyorum, onun dışında CVT benden iyi ayarlıyor. Hatta bir de şunu farkettim ki CVT'yi manuel kullanınca beynimin vites değiştiren kıvrımları sapıtıyor ve manuele vitesli bir araca geçince daha bir zorlanıyorum. Yani ben diyorum ki "vites değiştireceksen debriyaja basacaksın". Çakma manuel bana uymuyor.


Ok
Sağolasın...

Evet ben de manuele aldıktan 2 dk sonra tekrar otomatiğe alıyorum...
Cvt bu işi iyi yapıyo 2200 devirde hiç şaşmadan götürüyo... :)

Tekrardan teşekkürler detaylı bilgiler için... iyi geceler...


_____________________________

Paylaştığım Fotoğraflarım

Nikon D5000 / Nikkor AF-s 18-55mm VR / Tamron 70-300mm tele-macro / Nikkor AF 50mm f/1.8

GalaXy SII GT-I9100


 
3060 Mesaj
27 Kasım 2007; 0:25:35 



bu konuyu görünce birşeyler yazma gereği hissettim zira otomatik şanzıman bakımı ve tamiri benim uzmanlığım..

öncelikle normal şartlarda D haricinde vites kullanmayınız.. bu size fazladan yakıt sarfiyatı olarak geri döner.. araç tamamen hareketsiz olmadan asla ve asla D den R ye veya R den D ye almayınız. (şanzımanda hasara neden olur). N konumunu aracı çalıştırırken veya trafik ışığında 1 dakikadan fazla beklediğiniz zaman kullanınız. çünkü araç yüklü olarak D konumunda ışıkta beklerseniz şanzıman yağının ve parçalarının aşırı ısınmasına neden olursunuz. bu da yıpranmaya sebep olur.normalde şanzıman yağı araç 30 dakikadan fazla sürüldüğünde 100 dereceye ulaşır, yoğun trafikte 200 derecelere kadar varır. otomatik şanzıman yağının ortalama olarak her 70,000 km de bir varsa filtresi ile beraber yenilenmesi filtre yoksa sadece yağın değişmesi gerekir.. yağ ayrıca rengi atmış ise veya yanık kokusu var ise de değiştirilmelidir.. genelde yağ koyu kırmızıdır. mesela bu yağ kahverengi olursa veya siyah o zaman mutlaka değişmelidir. kahverengi yağ şanzımanın sarsıntılı atmasına, siyahlaşan yağ ise yağlama görevinin yapamamasına sebep olur. ve sonuç olarak tahribat yapar. diğer konumlar 4 3 2 gibi olanlar rampa aşağı inerken veya çıkarken aracın vites büyütmemesi için kullanılır ve sakıncası yoktur. rampa aşağı inerken asla ve asla N ye almayın zira şanzımanda tahribat kaçınılmaz olur. aracınızı stop etmeden şanzımanı P ye veya N ye alıp o şekilde stop edin. vitesteyken aracı stop etmeyin.. bu yazılanlar tüm otomatik şanzımanlar için geçerlidir.(tiptronic,dsg,konvansiyonel otomatik şanzıman dahil).

benim ekleyeceklerim bu kadar


_____________________________



4501 Mesaj
27 Kasım 2007; 0:33:11 

@meteg

Yazınızdan birçok bilgi çıkarttım, çok teşekkürler. Emeğinize sağlık


_____________________________

"Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir..."
"Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz. En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır."
"Devrimin amacını kavramış olanlar sürekli olarak onu koruma gücüne sahip olacaklardır."
"Sizler, yani yeni Türkiye’nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz… Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar. Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir."



3256 Mesaj
27 Kasım 2007; 1:36:43 

meteg; bilgiler için teşekkürler...

(Bugün yanlışlıkla araç D'de iken stop ettim, gerçekten zıplar gibi stop etti)

Yapılması gereken:
1. Durulur... :)
2. El freni çekilir (Araç hareket etmesin, şanzımana yğk binmesin diye)
3. P konumuna alınır.
4. Kontak kapatılır...


_____________________________

Paylaştığım Fotoğraflarım

Nikon D5000 / Nikkor AF-s 18-55mm VR / Tamron 70-300mm tele-macro / Nikkor AF 50mm f/1.8

GalaXy SII GT-I9100


111 Mesaj
24 Aralık 2007; 1:09:02 

Peki ben şunu sormak istiyorumm.....Yeni bir araba alıcaz.Araba konusunda amatörüm...Teknik konuları anlamam.Sanırım alıcagımız araba,babamında kullanabilmesi açısından otomatik olacak.Agırlık japon modellerde .(civic veya carisma)Allah göstermesin ama şanzıman masrafı,bir problemde kaça patlar...Ayrıca sadece direksiyon sınavında araç kullanmış biri için otomatik tercihi dogru bir tercihmi?


_____________________________

http://img2.imageshack.us/img2/7117/grnt894tu6.jpg


2055 Mesaj
24 Aralık 2007; 2:25:56 

1-150k km de otomatik şanzımanlı araç almak ne derece mantıklıdır ?
2- otomatik şanzımanların belli bir ömrü varmıdır ( kompledeğişmesi lazım olduğu zaman gibi)


_____________________________

Hyundai Elantra Mode Ov 2011
Aquacraft Nitro Vee
HPI RS4-3 Evo


4694 Mesaj
24 Aralık 2007; 2:29:15 

ford taunus 88 model 2000 motorun otm şanz. arrızası 3 sene önce 800 ytl 'ye çıktı. yapılanlar;komple bütün oil ring ve contaları değişti.biraz masraflı oluyor!!
quote:

Orjinalden alıntı: akduman

Peki ben şunu sormak istiyorumm.....Yeni bir araba alıcaz.Araba konusunda amatörüm...Teknik konuları anlamam.Sanırım alıcagımız araba,babamında kullanabilmesi açısından otomatik olacak.Agırlık japon modellerde .(civic veya carisma)Allah göstermesin ama şanzıman masrafı,bir problemde kaça patlar...Ayrıca sadece direksiyon sınavında araç kullanmış biri için otomatik tercihi dogru bir tercihmi?



_____________________________


D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU



4694 Mesaj
24 Aralık 2007; 2:32:24 

1-mantıktan ziyade ,kullanım zevkinize göredir. şehir içi sıkışık trafikte ultra rahatlık sağlar
2-kullanıma ve şansınıza göre değişir. 88 ford taunusun otm. şanz. arızası 2004 te yani 16 sene ortaya çıktı.
quote:

Orjinalden alıntı: ipo_aga

1-150k km de otomatik şanzımanlı araç almak ne derece mantıklıdır ?
2- otomatik şanzımanların belli bir ömrü varmıdır ( kompledeğişmesi lazım olduğu zaman gibi)





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulascelikfz7 -- 24 Aralık 2007; 3:30:24 >


_____________________________


D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU



 
1593 Mesaj
28 Ocak 2008; 19:43:23 


quote:

Orjinalden alıntı: meteg



bu konuyu görünce birşeyler yazma gereği hissettim zira otomatik şanzıman bakımı ve tamiri benim uzmanlığım..

öncelikle normal şartlarda D haricinde vites kullanmayınız.. bu size fazladan yakıt sarfiyatı olarak geri döner.. araç tamamen hareketsiz olmadan asla ve asla D den R ye veya R den D ye almayınız. (şanzımanda hasara neden olur). N konumunu aracı çalıştırırken veya trafik ışığında 1 dakikadan fazla beklediğiniz zaman kullanınız. çünkü araç yüklü olarak D konumunda ışıkta beklerseniz şanzıman yağının ve parçalarının aşırı ısınmasına neden olursunuz. bu da yıpranmaya sebep olur.normalde şanzıman yağı araç 30 dakikadan fazla sürüldüğünde 100 dereceye ulaşır, yoğun trafikte 200 derecelere kadar varır. otomatik şanzıman yağının ortalama olarak her 70,000 km de bir varsa filtresi ile beraber yenilenmesi filtre yoksa sadece yağın değişmesi gerekir.. yağ ayrıca rengi atmış ise veya yanık kokusu var ise de değiştirilmelidir.. genelde yağ koyu kırmızıdır. mesela bu yağ kahverengi olursa veya siyah o zaman mutlaka değişmelidir. kahverengi yağ şanzımanın sarsıntılı atmasına, siyahlaşan yağ ise yağlama görevinin yapamamasına sebep olur. ve sonuç olarak tahribat yapar. diğer konumlar 4 3 2 gibi olanlar rampa aşağı inerken veya çıkarken aracın vites büyütmemesi için kullanılır ve sakıncası yoktur. rampa aşağı inerken asla ve asla N ye almayın zira şanzımanda tahribat kaçınılmaz olur. aracınızı stop etmeden şanzımanı P ye veya N ye alıp o şekilde stop edin. vitesteyken aracı stop etmeyin.. bu yazılanlar tüm otomatik şanzımanlar için geçerlidir.(tiptronic,dsg,konvansiyonel otomatik şanzıman dahil).

benim ekleyeceklerim bu kadar



verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
1.4 16v clio II'nin şanzıman yağını nasıl kontrol edebiliriz? hava filtresinin giriş hortumunu kaldırıp baktım da, normal yağ çubuğu tarzında birşey göremedim, sadece manyetik kaptör alt yakınlarında bir tapa var, orası olabilir mi?
ayrıca farkettiğim birşey var; aracımı yokuşa park ediyorum, önceden P'ye alıp sonra el frenini çekerdim, fakat aracı sonraki çalıştırmamda vites P'den çıkarken zorlanırdı. şimdi N'de el frenini çekip sonra P'ye alıyorum, P'ye yük binmiyor gibi geliyor bana ve daha rahat çıkıyor vites P'den. galiba şanzımanı zorlamaktansa el frenini zorlamak daha akılcı.


_____________________________


2013 salcano astro 241sv :)
2005 daihatsu sirion 1.3 touring at
2008 renault clio3 hb extreme 1.2 16v BVR
2001 renault clio2 hb rxt 1.4 16v BVA (2007-2011)
1988 renault 11 GTS (2001-2008)

uzaylı
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Otomatik vitesli araçlar meselesi... Nelere dikkat edilmeli?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.250