Şimdi Ara

Otomatik vitesli araçlar meselesi... Nelere dikkat edilmeli?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
4.286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomatik vitesli arac ilk defa kullanıyorum...

    Vitesi kullanırken nelere dikkat edilmeli sizce...

    Birde viteste bir büyük birde küçük tuş var...

    Büyüğü biliyoruz az çokta alttaki küçük nedir?



  • arabanın markası nedir acaba
  • renault clio 1.4 rxt 2001
  • clio da speed tuşu var biliyorum onu diğeride kar modu olabilir opel de öyle bizde 307 var bizde de speed ve kar tuşu var clio da böyledir diye düşünüyorum
  • speed tuşu bu küçük tuşmu oluyor?

    yu aslında asıl soru şudur

    Vites kolundaki Büyük tuşun ve küçük tuşun işlevleri nelerdir
  • bi kere clio kullandım hiç dikkat etmedim ya resim olsa yardımcı olabilirm ama şimdi görmeden bişey söylemek yanlış olur bence speed tuşunun işlevi arabanın 90 100 km de giderken speed tuşuna bastığınızda normalden daha hızlı bi şekilde hızlanmasını sağlar bi nevi roketleme gibi çabuk hız kazanır tabi tüketimde artar
  • konu başlığı clio otomatik olsaydı kullanan arkadaşlar yardımcı olurlardı
  • Araç tam durmadan vites değiştirmeyiniz..

    Yokuşlarda falan park ettiğinizde ilk olarak el frenini çekin ki yük şanzımana binmesin..

    Yağını kontrol edin yeter, gerisini o hallediyor zaten..
  • hala vitesteki büyük ve küçük tuşlar hakkında bilgi sahibi olamadım. Büyük tamamda küçük tuş nedir
  • dostum resim koyarsan daha ii olur görmeden bişey sölemek yanlış olur.
  • selam, benim de O.V. clio rxt var,
    cevap biraz geç oldu ama, alttaki küçük tuş D3 tuşu, bazı otomobillerde overdrive diye de geçer, özellikle japonlarda. D3 e basınca gösterge panelinde sarı renkte D3 yazısı belirir ki o sarı renk D3 yazısı varken araç 4. vitese geçmez. devir artar ama vites 4'e geçmez. bunun yararı yokuş yukarı çıkarken belli olur. araç yokuşa sarıp bayılmaya başladığında o düğmeye basıp 3. vitese düşerek aracın yüksek devirle daha rahat gitmesini sağlayabilirsiniz. ben genellikle yokuşun durumuna ve o anki trafik hızına bağlı olarak hız 90-100'e düştüğünde D3 ü kullanıyorum. yokuş bitince tekrar D3'e basıp vitesin 4'e geçmesini sağlayabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leki -- 25 Kasım 2007; 11:58:37 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL

    Araç tam durmadan vites değiştirmeyiniz..

    Yokuşlarda falan park ettiğinizde ilk olarak el frenini çekin ki yük şanzımana binmesin..

    Yağını kontrol edin yeter, gerisini o hallediyor zaten..



    Honda City cvt kullanıyorum ben de...

    Geri'ye takarken düğmeye basmak gerekiyor ama D-S-N arasında bi dokunşla vites geçişi oluyor...

    Kırmıza ışığa yaklaşırken falan D'den N'ye atıveriyorum... Acaba iyi yapmıyor muyum? :)

    Manuel araç gibi yani, hani boşa alırsınız sonra 3'e takıp devam edersiniz ya o misal, N'ye alıp sonra D'ye alıp devam ediyom falan...

    Ama arabada hiç kötü bi şeymiş hissi oluşmuyo...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pirekare

    Honda City cvt kullanıyorum ben de...

    Geri'ye takarken düğmeye basmak gerekiyor ama D-S-N arasında bi dokunşla vites geçişi oluyor...

    Kırmıza ışığa yaklaşırken falan D'den N'ye atıveriyorum... Acaba iyi yapmıyor muyum? :)

    Manuel araç gibi yani, hani boşa alırsınız sonra 3'e takıp devam edersiniz ya o misal, N'ye alıp sonra D'ye alıp devam ediyom falan...

    Ama arabada hiç kötü bi şeymiş hissi oluşmuyo...


    City forumunda bunu konuşmamış mıydık?

    Araç hızı ne olursa olsun hareket halindeyken N'ye atmayın. Sadece dururken N'yi kullanın. Manuel vitesten kalma alışkanlıkları otomatik vitese taşımak çok üzücü sonuçlara yol açabilir.

    Honda sabırlı arabadır, "La Havle" çekip bir şey demiyordur ama onun da er geç sabrı taşar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.k.o. -- 25 Kasım 2007; 1:03:10 >
  • Hmmm. Öyle mi demiştik? Konu yakıt değil miydi orda?
    Burdaki servis aracı alırken istediğin gibi at boşa demişti bana... :)

    Neyse, oflazca öyle diyosa atmam artık boşa...

    Peki D'den S'ye alabilir miyim?

    Bi de 7 speed mod'a basınca kaçıncı viteste olduunu gösteriyo ama manuele geçmiyo. Ama geçmeye hazır bekliyo. Vites değiştirme koluna basınca (yükseltince vaya alçaltınca) bi de "M harfi çıkıyo ve manuele geçmiş oluyo... dimi?
  • Çok sakıncalı bir şeymiş gibi yazdım galiba. Ara sıra boşa atmakla hemencecik bir şey olmaz tabi ama alışkanlık haline getirmemek lazım. Vites N konumundayken şanzıman yağlama yapmıyormuş, bu nedenle önerilmiyor. N'ye atmanın araca zaten faydası yok, hatta yakıt konusunda dediğimiz gibi gaza basmıyorsan yok yere benzin bile yakmış oluyorsun. Yani faydası yok, zararı var. Hareket halinde D'den S'ye atarsın tabi. Atılamaması saçma olurdu zaten.

    Valla ben önce vites numarasını gösterip vites değiştirince M harfinin çıktığına hiç dikkat etmemişim. Kırk yılda bir, o da fantazi olsun diye manuele geçiyorum, o zaman da 7 speed düğmesine basıp kafama göre kullanmaya başlıyorum. Zaten şu manuel kullanıma da bir türlü ısınamadım. Sadece uzun rampa çıkacaksam (o da arada sırada) manuele atıyorum, onun dışında CVT benden iyi ayarlıyor. Hatta bir de şunu farkettim ki CVT'yi manuel kullanınca beynimin vites değiştiren kıvrımları sapıtıyor ve manuele vitesli bir araca geçince daha bir zorlanıyorum. Yani ben diyorum ki "vites değiştireceksen debriyaja basacaksın". Çakma manuel bana uymuyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    Çok sakıncalı bir şeymiş gibi yazdım galiba. Ara sıra boşa atmakla hemencecik bir şey olmaz tabi ama alışkanlık haline getirmemek lazım. Vites N konumundayken şanzıman yağlama yapmıyormuş, bu nedenle önerilmiyor. N'ye atmanın araca zaten faydası yok, hatta yakıt konusunda dediğimiz gibi gaza basmıyorsan yok yere benzin bile yakmış oluyorsun. Yani faydası yok, zararı var. Hareket halinde D'den S'ye atarsın tabi. Atılamaması saçma olurdu zaten.

    Valla ben önce vites numarasını gösterip vites değiştirince M harfinin çıktığına hiç dikkat etmemişim. Kırk yılda bir, o da fantazi olsun diye manuele geçiyorum, o zaman da 7 speed düğmesine basıp kafama göre kullanmaya başlıyorum. Zaten şu manuel kullanıma da bir türlü ısınamadım. Sadece uzun rampa çıkacaksam (o da arada sırada) manuele atıyorum, onun dışında CVT benden iyi ayarlıyor. Hatta bir de şunu farkettim ki CVT'yi manuel kullanınca beynimin vites değiştiren kıvrımları sapıtıyor ve manuele vitesli bir araca geçince daha bir zorlanıyorum. Yani ben diyorum ki "vites değiştireceksen debriyaja basacaksın". Çakma manuel bana uymuyor.


    Ok
    Sağolasın...

    Evet ben de manuele aldıktan 2 dk sonra tekrar otomatiğe alıyorum...
    Cvt bu işi iyi yapıyo 2200 devirde hiç şaşmadan götürüyo... :)

    Tekrardan teşekkürler detaylı bilgiler için... iyi geceler...
  • bu konuyu görünce birşeyler yazma gereği hissettim zira otomatik şanzıman bakımı ve tamiri benim uzmanlığım..

    öncelikle normal şartlarda D haricinde vites kullanmayınız.. bu size fazladan yakıt sarfiyatı olarak geri döner.. araç tamamen hareketsiz olmadan asla ve asla D den R ye veya R den D ye almayınız. (şanzımanda hasara neden olur). N konumunu aracı çalıştırırken veya trafik ışığında 1 dakikadan fazla beklediğiniz zaman kullanınız. çünkü araç yüklü olarak D konumunda ışıkta beklerseniz şanzıman yağının ve parçalarının aşırı ısınmasına neden olursunuz. bu da yıpranmaya sebep olur.normalde şanzıman yağı araç 30 dakikadan fazla sürüldüğünde 100 dereceye ulaşır, yoğun trafikte 200 derecelere kadar varır. otomatik şanzıman yağının ortalama olarak her 70,000 km de bir varsa filtresi ile beraber yenilenmesi filtre yoksa sadece yağın değişmesi gerekir.. yağ ayrıca rengi atmış ise veya yanık kokusu var ise de değiştirilmelidir.. genelde yağ koyu kırmızıdır. mesela bu yağ kahverengi olursa veya siyah o zaman mutlaka değişmelidir. kahverengi yağ şanzımanın sarsıntılı atmasına, siyahlaşan yağ ise yağlama görevinin yapamamasına sebep olur. ve sonuç olarak tahribat yapar. diğer konumlar 4 3 2 gibi olanlar rampa aşağı inerken veya çıkarken aracın vites büyütmemesi için kullanılır ve sakıncası yoktur. rampa aşağı inerken asla ve asla N ye almayın zira şanzımanda tahribat kaçınılmaz olur. aracınızı stop etmeden şanzımanı P ye veya N ye alıp o şekilde stop edin. vitesteyken aracı stop etmeyin.. bu yazılanlar tüm otomatik şanzımanlar için geçerlidir.(tiptronic,dsg,konvansiyonel otomatik şanzıman dahil).

    benim ekleyeceklerim bu kadar
  • @meteg

    Yazınızdan birçok bilgi çıkarttım, çok teşekkürler. Emeğinize sağlık
  • meteg; bilgiler için teşekkürler...

    (Bugün yanlışlıkla araç D'de iken stop ettim, gerçekten zıplar gibi stop etti)

    Yapılması gereken:
    1. Durulur... :)
    2. El freni çekilir (Araç hareket etmesin, şanzımana yğk binmesin diye)
    3. P konumuna alınır.
    4. Kontak kapatılır...
  • Peki ben şunu sormak istiyorumm.....Yeni bir araba alıcaz.Araba konusunda amatörüm...Teknik konuları anlamam.Sanırım alıcagımız araba,babamında kullanabilmesi açısından otomatik olacak.Agırlık japon modellerde .(civic veya carisma)Allah göstermesin ama şanzıman masrafı,bir problemde kaça patlar...Ayrıca sadece direksiyon sınavında araç kullanmış biri için otomatik tercihi dogru bir tercihmi?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.