- x
karbüratörlü araçlarda avans ayayrı nasıl yapılır
10 Cevap22791 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


642 Mesaj
26 Ağustos 2007; 10:49:07 

merhaba arkadaşlar
bende 96 model tipo slx bi araç var düşük devirlerde lpg de vuruntu daha doğrusu şıkırdama sesi geliyor
birazda rölanti problemi var sanırım avans ayarı ile ilgili bir durum çünkü böyle bir olay daha önce sahip
olduğum başka model bir karbüratörlü araçtada başıma gelmişti karbüratörlü araçlarda bu ayar elle mi yapılır
yoksa bir makinası falan varmıdır acaba


_____________________________

anestezist: Bir insanı uyutmak için uykusundan uyandırılan, ancak onu uyandırınca uyuyabilen insandır.
(YAŞATMAK SANATTIR..!)


 
2195 Mesaj
26 Ağustos 2007; 11:07:02 

Benzinli karbiratörlü araçlarda avans ayarı ne kadar tutar? Sanırım dizel araçlarda pahalı...


332 Mesaj
26 Ağustos 2007; 12:30:49 

Avans ayarını bazı araclar otomatik kendi düzenler.Bazı araclarda ateşleme avansını ölcen bir aletten cıkan lazer ışınlarla avans ölçülerek el yordamı ile bobinin açısı değiştirilerek yapılır. Çok basit ayarlanır, 10 lira yeter.Ayrıca avans artırıdıgında-azaltıldıgında rolanti degerleri değişir.Ancak avans ayar bozuklugu şakırdama yapmaz.O ancak subap ayarının bozuklugundan olur.
Saygılar.


_____________________________



1613 Mesaj
26 Ağustos 2007; 16:03:37 

hocam şakırdama sesi subap ayarlarında veya pistonların krank miline bağlandığı beşikten gelir.

avans düşükse motor devri düşük olur ve motor cansız çalışır.


_____________________________



642 Mesaj
26 Ağustos 2007; 17:15:34 

bu bahsettiğim olay özellikle yokuş çıkarken arabanın devri çok düşmeden oluyor
araç lpgli ve otobandada 140 ı falan pek geçmiyor yani sebep aynımı acaba bide çözüm önerileriniz nedir
ayrıca arabaya patinaj çektirdiğimde araba çok az gidip bayılıyor yavaşlıyor ayağımı gazdan çekince rahatliıyor gibi ne dersiniz
sorun nerde acaba


_____________________________

anestezist: Bir insanı uyutmak için uykusundan uyandırılan, ancak onu uyandırınca uyuyabilen insandır.
(YAŞATMAK SANATTIR..!)


332 Mesaj
26 Ağustos 2007; 18:25:35 

Anlatımınızdan lpg filtresinin tıkalı oldugu anlaşılıyor. Cekiş düşüklüğünün bir cok nedeni olabilir.Ancak öncelikle atş.bobini, buji ve buji kab. direncleri ölcülmeli gerekli ise tereddütsüz degiştirilmeli.Avans ve subap ayarı yapılmalı, hava filtresi yenilenmeli.
Aracta katalitik konvektor varsa ve tıkalıysa buda cekişi son derece etkiler.


_____________________________



642 Mesaj
26 Ağustos 2007; 22:35:49 

buji, buji kabloları ve ateşleme sistemi ile ilgili pek çok parça hava filtresi hepsi teni değişti ama sorun hala devam ediyor


_____________________________

anestezist: Bir insanı uyutmak için uykusundan uyandırılan, ancak onu uyandırınca uyuyabilen insandır.
(YAŞATMAK SANATTIR..!)


6068 Mesaj
26 Ağustos 2007; 23:28:39 

Kardeş sorununun avansla alakalı olduğunu sanmıyorum, avans ayarı bozuksa rölantide değil çekişte ve devirlenme sırasında asıl problemler yaşanır, öksürme veya devir almama gibi...
Ben avansı ayarlarken rölantide hiçbir şey anlaşılmıyor, anca sert bi kalkış yaparken motorun gaz yemesine göre ayarın tutup tutmadığı belli oluyor...


_____________________________


Demir tav'a geldi kömür bitti, akıl başa geldi ömür bitti..
"Yaz dostum.. Kimse göçmez bu dünyadan mal ile.. "

1977 RENAULT 12 TS --- 2010 ACCENT ERA 1.4 TEAM ** Dizel Partikül Filtresi kanserden daha pahalı değil.. **
Yarın Hakkın divanına varınca, Süleyman'dan hesap sorar karınca...


1550 Mesaj
26 Ağustos 2007; 23:48:24 


quote:

Orjinalden alıntı: djoz

Kardeş sorununun avansla alakalı olduğunu sanmıyorum, avans ayarı bozuksa rölantide değil çekişte ve devirlenme sırasında asıl problemler yaşanır, öksürme veya devir almama gibi...
Ben avansı ayarlarken rölantide hiçbir şey anlaşılmıyor, anca sert bi kalkış yaparken motorun gaz yemesine göre ayarın tutup tutmadığı belli oluyor...


evet haklisin istedikleri kadar makina ile ayarlasalarda avans deneye deneye daha iyi oluyor az dondureceksin cikip bir tutr atacan olmadi bir daha olmadi deri cevirecen vs vs vs

haaa birde avnsla karburatorun alakasi yok


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü


 
107 Mesaj
24 Ocak 2013; 22:55:02 

Buradaki linkte teorik ve yazının sonunda pratik anlatımlar var. LPG li araçlar içinde tavsiyelerde bulunulmuş. Bir bakın derim.


_____________________________

* * * 2 0 0 8 Megane II * * *


2762 Mesaj
25 Ocak 2013; 0:26:16 

Subab ayarı zamanı gelmiştir büyük ihtimal şıkırdama sesi yapar. Avans ayarı bozuksada özellikle benzinde ara ara şıkır şıkır ses duyulabilir illaki sübandan yapıcak diye birşey yok.

Bahsettiğiniz çekiş problemide büyük ihtimal gaz ayarından; çok açık olabilir gaz verdiğinizde boğuluyodur yada çok kısıktır yetiştiremiyodur. Avans ayarı 10tl lik her ustanın yapabileceği birşey yaptırın birde gaz ayarı yaptırıp lpg bakımı gelmişse 10.000km dir bakıma girmiyorsa lpg bakımınıda yaptırın. Düzgün yerlerden gaz almaya çalışın petrol ofisi ve opet benim favorim. Ondan sonra çözülmezse sübablara el atarsınız.


_____________________________

2002 Alfa Romeo 156 2.0ts Selespeed
Cuore Sportivo
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » karbüratörlü araçlarda avans ayayrı nasıl yapılır
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.313