MEGANE 2 KAVRAMA SORUNU
51 Cevap9873 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


4054 Mesaj
25 Ağustos 2007; 1:51:18 

arkadaşlar benim megane da debriyaj çok yukarıdan kavrıyor sizin meganeda da öyle mi bunun bir çözümü yok mudur?


_____________________________



1806 Mesaj
25 Ağustos 2007; 1:54:52 

renolarda debriyaj yukardan kavrar diye biliyorum.bende de laguna var cok yukardan kavrıyor.e haliyle hızlı kalkış yapamama ve arada sırada da stop etmeler olyur.buda beni deli ediyor


_____________________________



4054 Mesaj
25 Ağustos 2007; 2:09:32 


quote:

Orjinalden alıntı: leonheart07

renolarda debriyaj yukardan kavrar diye biliyorum.bende de laguna var cok yukardan kavrıyor.e haliyle hızlı kalkış yapamama ve arada sırada da stop etmeler olyur.buda beni deli ediyor

evet mesela ışıklarda falan birden ayağımı çektiğim zaman stop ediyor nasıl sinirleniyorum bilen bilmeyen beni acemi zannediyor.yoksa benim baskı balata bitmiş olabilirmi diyede düşünüyorum


_____________________________



1806 Mesaj
25 Ağustos 2007; 2:14:51 

quote:

Orjinalden alıntı: efsanea_06



evet mesela ışıklarda falan birden ayağımı çektiğim zaman stop ediyor nasıl sinirleniyorum bilen bilmeyen beni acemi zannediyor.yoksa benim baskı balata bitmiş olabilirmi diyede düşünüyorum

yok dostum benim aracım 6000 de daha aynı sorunu bende yasıyorum. 6000 de baskı balatası bitemez heralde.


_____________________________



847 Mesaj
25 Ağustos 2007; 2:40:00 

debriyajın yukarılarda kavramasını istiyorsanız debriyaj pedalının şanzumana girdiği yerden ayar yapılır diye bilirim


_____________________________

ρσωєя σƒ тнє яєηαυℓт


 
52 Mesaj
25 Ağustos 2007; 9:46:20 

arkadasım geçmiş olsun demekle olaya baslıcam.
aynı sorun bende de mevcuttu ve bugün arabam serviste yatıor.baskı balata problemi yüzünden şanzumanı yemiş.bende senin gibi arabamın debrajı yukarıdan kavrıo diodum bişe olmas reno bu üstten kavrar dediler dinledim yolda şanzumannı bıraktım.
sana tavsiyem tanıdığın bi servis varsa hemen aracına baktır.
quote:

Orjinalden alıntı: efsanea_06

arkadaşlar benim megane da debriyaj çok yukarıdan kavrıyor sizin meganeda da öyle mi bunun bir çözümü yok mudur?



_____________________________



 
75 Mesaj
25 Ağustos 2007; 13:48:07 

2004 Megane 2 HB dinamik aracım var. Aynı sorun yani çok yukarıda kavrama sorunu bende de var. Bu tip otomatik ayarlı hidrolik debriyajlarda bu kronik bir durum. Özellikle dik rampada kalkışlarda hele Bursa gibi köpek öldüren yokuşlarının olduğu yerlerde ayrı bir mevzu bahis yaratıyor bu durum. Ya ayağımızı kavrama noktasında tutup baskı balatayı yiyeceğiz ya da acemi gibi el freni debriyaj gaz üçlemesi takılacağız. Arabamı çok severek aldığım halde debriyajının çok yukarıda kavramasından ve çok yumuşak olmasından nefret ediyorum. Özellikle az gaz vererek araç kaldırmaya alışmış biri olarak 2000 devirin altında kalkmayıp stop etmesinden de hoşlanmıyorum. (hoş ayağımızı debriyajda fazla tutarak bunu engelleyebilsek de bu sefer de serilik ve ataklıktan kaybediyoruz...). Bence Megane 1.6 ların en büyük sorunlarından biri debriyajının otomatik ayarlı olması... Babamın 98 laguna 2.0 s rxe sini senelerce kullandım. Onda böyle bir kavrama sorunu yoktu. Gaz vermesem bile ayağımı kaldırdığımda araç yürürdü. Zaten bir gariplik var Megane 2 lerde. Araçların debriyaj pedalı fren pedalı hizasından 3 cm üstte duruyor. ve efsane a kardeşim maalesef otomatik ayarlı olduğundan ayar yapılamıyor.


_____________________________

"In the land of the blind the one eyed man is king."


 
587 Mesaj
25 Ağustos 2007; 14:24:10 

Vallahi çok ilginçsiniz ya, biz hiç stop ettirmeden kaldırıyoruz ya.. Birisi bir sorun açınca hemen herkes bende de var diye atlıyo, halbuki bu sorun Efsane_06 arkadaşımızın arabasının bir sorunu ve baskı balata yemeye başlamış. Debriyajın yüksek olması da çok faydalı bir boşluktandır. ışıklarda falan ayağımızı üstüne koyunca belli miktar aşağı iner,bu boşluk aracın baskısının zarar görmesini engellemek içindir. Ama debriyaj nerede kavrarsa kavrasın, insan kendi aracının debriyaj mesafesine alışıyor ister istemez. Arkadaşımızın hemen servise gitmesi lazım yoksa yolda kalabilir..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tamerin -- 25 Ağustos 2007; 14:28:58 >


_____________________________



 
75 Mesaj
25 Ağustos 2007; 14:41:42 

Tamerin kardeşim ışıklarda ayağımızı neden debriyaja koyalım? boş viteste frene basılı durmak varken. asıl aceminin kim olduğu bence forum müdavimleri tarafından yorumlanası bir mevzu olacak sayende. sen zannediyorsun herhalde o boşlukta bile debriyaj bir hareket yapmıyor. debriyaja ayak ucunla bile dokunman baskı balatayı harekete geçirir. bu da ömrünü kısaltır. Arkadaşlar başlarına geleni yazmışlar sen neden çok usta bir şoför olduğunu ima ederek forumdakileri aşağılıyorsun ki ? Lise çocukları düzeyinde bir sohbet ortamına çevrilmesin forumumuz...



_____________________________

"In the land of the blind the one eyed man is king."


4054 Mesaj
25 Ağustos 2007; 15:54:59 


quote:

Orjinalden alıntı: penboo

arkadasım geçmiş olsun demekle olaya baslıcam.
aynı sorun bende de mevcuttu ve bugün arabam serviste yatıor.baskı balata problemi yüzünden şanzumanı yemiş.bende senin gibi arabamın debrajı yukarıdan kavrıo diodum bişe olmas reno bu üstten kavrar dediler dinledim yolda şanzumannı bıraktım.
sana tavsiyem tanıdığın bi servis varsa hemen aracına baktır.



aracın kaç binde ve baskı balata ne kadar tutuyor?


_____________________________



 
826 Mesaj
25 Ağustos 2007; 16:23:41 

Arkadaslar, bu sorun ya da hata degil. Renault yeni araclarda boyle. Debriyaja sonuna kadar basmaniza gerek yok, yarisina kadar basip, kavramayi yaptirin. Hem alismaniz cok zaman almaz. Cok dik rampada el freni cekmek de acemilik olmasa gerek, debriyajin cok ustten kavramasi sebebiyle...


_____________________________



 
191 Mesaj
25 Ağustos 2007; 16:48:25 

renolar zaten yukardan kavrar ama ayak alışınca dik yokuşlarda bile kaydırmadan stop etmeden kaldırabiliniyo...


_____________________________



1806 Mesaj
25 Ağustos 2007; 19:39:09 

quote:

Orjinalden alıntı: tamerin

Vallahi çok ilginçsiniz ya, biz hiç stop ettirmeden kaldırıyoruz ya.. Birisi bir sorun açınca hemen herkes bende de var diye atlıyo, halbuki bu sorun Efsane_06 arkadaşımızın arabasının bir sorunu ve baskı balata yemeye başlamış. Debriyajın yüksek olması da çok faydalı bir boşluktandır. ışıklarda falan ayağımızı üstüne koyunca belli miktar aşağı iner,bu boşluk aracın baskısının zarar görmesini engellemek içindir. Ama debriyaj nerede kavrarsa kavrasın, insan kendi aracının debriyaj mesafesine alışıyor ister istemez. Arkadaşımızın hemen servise gitmesi lazım yoksa yolda kalabilir..


dostum basımızdan gecen benzer olayları paylasalımki sorulan sorulara cözüm bulalım.ben bir senedir aracımı kullanıyorum uzun yol yapmışlıgım pek yok.arac 6000 de ve kavraması da gayet yukarda.cok nadirende olsa stoplama olabiliyor.bunun sebebide zaten cok yukarda olan bir kavramaya yeteri kadar gaz vermemek.biz atlamıyoruz sadece yardımcı olmaya calısyoruz uslübüne biraz daha dikkat et.


_____________________________



 
587 Mesaj
25 Ağustos 2007; 20:04:58 

Laflarına dikkat et öncelikle, böyle yorumlarla ortamı geriyorsun sonra liseli muhabbeti yapıyorsun. Sana kemik atan da yok ki sen üstüne alınmışsın acemi deyince:) Söylesene bana kırmızı ışık yanmaya yakın ayağını nereye sokuyorsun, tabiki debriyaja basmadan üstünde bekletmek zorundasın ki sarı yanınca hareket edesin ama kırmızı yeni yandıysa tabiki debriyaja basmıyosun.. TAbi sen kırmızının ne zaman yanacağını da bilmezsin şimdi ama kusura bakma ama ben burada kırmızının ne zaman yanacağını bilip ona göre pozisyonumu alıyorum, bu arada senin gibi arkasından korna baılanlara da gülüyorum.. Senin gibi acemilerle konuşmaya bile değmez ki zaten debriyaja basan ayakla frene basan ayağı bile karıştırıyorsun:)


quote:

Orjinalden alıntı: arden1

Tamerin kardeşim ışıklarda ayağımızı neden debriyaja koyalım? boş viteste frene basılı durmak varken. asıl aceminin kim olduğu bence forum müdavimleri tarafından yorumlanası bir mevzu olacak sayende. sen zannediyorsun herhalde o boşlukta bile debriyaj bir hareket yapmıyor. debriyaja ayak ucunla bile dokunman baskı balatayı harekete geçirir. bu da ömrünü kısaltır. Arkadaşlar başlarına geleni yazmışlar sen neden çok usta bir şoför olduğunu ima ederek forumdakileri aşağılıyorsun ki ? Lise çocukları düzeyinde bir sohbet ortamına çevrilmesin forumumuz...






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tamerin -- 25 Ağustos 2007; 20:07:06 >


_____________________________



 
587 Mesaj
25 Ağustos 2007; 20:10:59 

Dostum amacım forumda gerginlik yaratmak değil ama sıfır araba alıyorsun, test sürüşü yapıyor, deniyor, duruyor kalkıyorsun. Beğenmişsin ki almışsın ama zaten birçok arkadaşın dediği gibi debriyaj kullandıkça alışılan bir durum.


quote:

Orjinalden alıntı: leonheart07



dostum basımızdan gecen benzer olayları paylasalımki sorulan sorulara cözüm bulalım.ben bir senedir aracımı kullanıyorum uzun yol yapmışlıgım pek yok.arac 6000 de ve kavraması da gayet yukarda.cok nadirende olsa stoplama olabiliyor.bunun sebebide zaten cok yukarda olan bir kavramaya yeteri kadar gaz vermemek.biz atlamıyoruz sadece yardımcı olmaya calısyoruz uslübüne biraz daha dikkat et.



_____________________________



1806 Mesaj
25 Ağustos 2007; 20:24:34 

quote:

Orjinalden alıntı: tamerin

Dostum amacım forumda gerginlik yaratmak değil ama sıfır araba alıyorsun, test sürüşü yapıyor, deniyor, duruyor kalkıyorsun. Beğenmişsin ki almışsın ama zaten birçok arkadaşın dediği gibi debriyaj kullandıkça alışılan bir durum.





bende zaten debriyajın yukarda olmasına alışmak imkansız demiyorum.tabiki kullandıkca alısılan bir durum.en basta topici açan arkadasın sorusu şu "debriyaj cok yukarda, sizin araclarınızda da aynı durum varmı?".üstelik ben sadece kendi arabamı degil baska 2003 ve üstü reno arabalarda kullandım.hepsinden cıkardıgım sonuç ve cevremde reno marka arac kullanan insanların söyledikleri bu."kavrama yukarda".arada sırada da aracın kalkışlarda stop etmeside gayet normal.tabikide Efsane_06 arkadasımızın aracını servise götürürüp,aracını kontrol ettirmesi en iyisi.belkide baskı balata yemeye baslamıştır ama benim fikrim arac sırf yukarda kavrıyor diye baskı balata yemeye başlamamıştır.


_____________________________



4054 Mesaj
25 Ağustos 2007; 22:51:24 

eğer benim baskı balata bitmiş olsa ben 2. viteste 95 vuruyorum sonra gaz kesiyor bu normal mi yoksa düşük mü?


_____________________________



 
210 Mesaj
25 Ağustos 2007; 23:42:13 

Merhabalar,
Bu Renault başlığı altındaki ilk mesajım. Bir Megane almak için karar aşamasındayım, bugün test sürüşü yaptım. 4 senedir düz vites araba kullanmamıştım, arabayı olduğu yerden kaldıramadım, yahu hareket etmiyor, debriyajdan ayağımı çekmek üzereyim filan dedim, önce satış görevlisi belki geri vitese geçmemiştir filan dedi, bi daha vitese taktım, arkada da araba var, iki araba arasından çıkıyorum, küt diye arkadaki arabaya toslamak da var. Neyse artık milimetrik denecek kadar bir mesafe kalmışken debriyajdan çekmeye hareket etti. Bu ne kadar yukarda kavrıyor böyle diyince satış elemanı Reno'lar da böyledir, kavrama yukardadır dedi. Arabaya diyecek yok, hiç bir kusurunu göremedim ama açıkcası beni rahatsız etti bu debriyaj, belki zamanla alışılıyordur bilemiyorum fakat sırf bu yüzden 2 milyar fazla verip otomatiğini almayı düşünüyorum, o da yeni çıktı, ne hataları çıkar bilmiyorum ama şansa artık.


 
52 Mesaj
26 Ağustos 2007; 1:35:09 

araba 89 bin km de.baskı balatasının ömrünün serviste görüştüğüm ustalara göre 4 -5 daha olduğunu söylediler.viteste geçmeme gibi bi problem olmadı ama sonuç ortada.aracım şanzuman problemi yüzünden serviste üç gündür yatıor.ve bir hafta daha yatacağı söylendi.
çıkarılan masraf tutarı 3ooo ytl parça 465 ytl işçilik.
anlatmak istediğim bu araçlar reno herzaman üstte kavrar diyipte es geçmeyin.gidin boş vaktinizde kontrol ettirin ki zararlı siz çıkmayın.
quote:

Orjinalden alıntı: efsanea_06



aracın kaç binde ve baskı balata ne kadar tutuyor?



_____________________________



416 Mesaj
26 Ağustos 2007; 7:45:19 

ARKADASIM MEGAN 2 KULLANDIM GERCEEKTENDE COK KEYIFLI KONFOORLU BIR ARAC HELE BIZIM ERADAN SONRA MERSEDES GIBI VALLAHA AMA SANAYIDE BIR ARKADASIMA OTOBANDA KLAMIS ADAM BLOGUNU PATLATMIS YAA BOLE BIRSEY NASIL OLUYOORKI DEGIL MI SIZCEDE DEGISTIRSEM BILE MEGAN 2 DEDILERMI DUSUNUYOORUM BAZEN TAB IBU DEMEK DEGILDIR HEPSI BOYLEDIR DIYE SONUCTA BIR RENO SAGLAMLIK AGACI DEGIL Mİ??


_____________________________

2011 LAGUNA EXECTUVE SL INCİ BEYAZI


2602 Mesaj
27 Ağustos 2007; 18:23:54 

Dün babamdan habersiz bizim Toros' u garajdan çıkarırken farkettim. Bizim de kavrama yukarıda. Debriyaja dokunmamla arabanın kaymadı bir oldu. Önceden dipteydi. Babam kışın ayarlatırken yukarı almışlar. Debriyaj pamuk gibi oldu. Şimdi debriyaja basarken hiç yorulmuyorum. Eskiden yarım saat kullanıma gelemiyordum. Sanırım bu bir sorun değil.


_____________________________


1977 Renault 12 TL Kırmızı
İskenderun Deniz Alayı/Amasra SG Grup K 12.12.2012-17.05.2013


 
126 Mesaj
27 Ağustos 2007; 20:51:06 

Benim megan II 'dede yukarıda kavrıyordu. Serviste ayarını değiştirtim. Şimdi yarının biraz üstünde kavrıyor. Aracın sürüş konforu arttı.


_____________________________



103 Mesaj
28 Ağustos 2007; 16:41:42 


quote:

Orjinalden alıntı: blackhawk_x3

Benim megan II 'dede yukarıda kavrıyordu. Serviste ayarını değiştirtim. Şimdi yarının biraz üstünde kavrıyor. Aracın sürüş konforu arttı.


Nasıl yaptırdın biraz bilgi verebilirsen sevinirim
Çünki sorduğum ustalar ayar yapılamıyor Hidrolik olduğu için dediler


_____________________________

HATALARLA YÜZLEŞMEK YÜZSÜZLEŞMEKTEN İYİDİR


 
126 Mesaj
28 Ağustos 2007; 20:05:21 


quote:

Orjinalden alıntı: megan2ci




Nasıl yaptırdın biraz bilgi verebilirsen sevinirim
Çünki sorduğum ustalar ayar yapılamıyor Hidrolik olduğu için dediler



Valla hocam ben Trabzon'da oturuyorum. Buradaki yetkili servise bakım için götürdüm. Debriyaj durumunu söledim. Onlarda renöların debriyaj ayarının bu şekilde olduğunu ama istersem bu ayarı değiştirilebileceklerini sölediler. Debriyaj hidrolik olabilir ama ayar olmuyor diye bir şey yok anlıcan. Olay bu yani. Ama sanırsam her servis buna yanaşmıyor herhalde.. Ayrıca bu konuyu servise mi sordun? Benim tavsiyem işini iyi yapan bir servise danışman olacak.


_____________________________



103 Mesaj
28 Ağustos 2007; 20:56:58 

quote:

Orjinalden alıntı: blackhawk_x3




Valla hocam ben Trabzon'da oturuyorum. Buradaki yetkili servise bakım için götürdüm. Debriyaj durumunu söledim. Onlarda renöların debriyaj ayarının bu şekilde olduğunu ama istersem bu ayarı değiştirilebileceklerini sölediler. Debriyaj hidrolik olabilir ama ayar olmuyor diye bir şey yok anlıcan. Olay bu yani. Ama sanırsam her servis buna yanaşmıyor herhalde.. Ayrıca bu konuyu servise mi sordun? Benim tavsiyem işini iyi yapan bir servise danışman olacak.



Servise direk sormadımda tanıyıp güvendiğim ve servisten ayrılma Usta telefonla servise sorarak öğrendi
ama bende en kısa zamanda servise gidip sorup öğrenirim.
Ben Balıkesir Burhaniyede Mesleki Eğitim merkezimde Öğretmenim zaten bir çok tanıdığım ustadan fikir alıyorum
Bende 2005 Dinamik var debriyaj yukarda kavrıyor ve ilk harekette titreme yapıyor Benim 13 yıılık "ustam hele bin" dedi ama ben değitirelim dedim fiyatını sordu izmire 230 ytl balata baskı tabi işçilik yok daha
sağolasın selamlar



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi megan2ci -- 28 Ağustos 2007; 21:01:34 >


_____________________________

HATALARLA YÜZLEŞMEK YÜZSÜZLEŞMEKTEN İYİDİR


91 Mesaj
28 Ağustos 2007; 21:03:44 

benimde aracımı aldığımda yukarıdan kavrama sorun gelmişti ve hemen servise götürmüştüm ancak servis bu otomatik ayar olmaz dedi ve korktuğum başıma gelmedi balatalar sağlam çıktı. güvenemeyip yine özel bi servise götürdüm yine aynı sonuç.

ayar yapılamama bana saçma gelmişti. ancak arkadaşımız yaptırdığını söylüyor ama neden bütün servisler bunu yapmaktan kaçınıyor. bence uzun vadede zarar verici olabilir.

seyir halindeyken ayağınızı debriyajın üzerine koyduğuzda titreşimleri hissediyorsunuz. onuda çok iyi ayarlamak lazım balataları değiştirmek zorunda kalabiliriz.

bencede büyük bi sorun bunun çözülebilir olması gerekiyor


_____________________________


Ey Bu Topraklar İçin Toprağa Düşmüş, Asker
Gökten Ecdad İnerek Öpse O Pak Alnı Değer


103 Mesaj
28 Ağustos 2007; 21:13:51 


quote:

Orjinalden alıntı: abusser

benimde aracımı aldığımda yukarıdan kavrama sorun gelmişti ve hemen servise götürmüştüm ancak servis bu otomatik ayar olmaz dedi ve korktuğum başıma gelmedi balatalar sağlam çıktı. güvenemeyip yine özel bi servise götürdüm yine aynı sonuç.

ayar yapılamama bana saçma gelmişti. ancak arkadaşımız yaptırdığını söylüyor ama neden bütün servisler bunu yapmaktan kaçınıyor. bence uzun vadede zarar verici olabilir.

seyir halindeyken ayağınızı debriyajın üzerine koyduğuzda titreşimleri hissediyorsunuz. onuda çok iyi ayarlamak lazım balataları değiştirmek zorunda kalabiliriz.

bencede büyük bi sorun bunun çözülebilir olması gerekiyor

Şimdi Benim aklıma ister istemez Parça satma isteği geliyor neden?
Benim ömrüm sanayide geçti Ben Bazen öyle olaylara şahit oldumki sağlam parçayı değitirdiklerini gördüm.Bu Bahsettiğim ustama güvenirim zaten az önce görüştük yine Oda araştıracak


_____________________________

HATALARLA YÜZLEŞMEK YÜZSÜZLEŞMEKTEN İYİDİR


103 Mesaj
4 Eylül 2007; 15:01:04 

Debriyajın yukarıda kavraması şanzuman yağının sıcaklığı ile alakalı olduğunu yetkili servisten öğrendim.
yağın ısısı arttıkça yazılımla ilişkili olarak debriyaj yukarda kavrarmış.
-Peki yağı yenilersek neolur dedim
-Bakmamız lazım dediler. ??????


_____________________________

HATALARLA YÜZLEŞMEK YÜZSÜZLEŞMEKTEN İYİDİR


 
238 Mesaj
4 Eylül 2007; 15:12:21 

Arkadaşım yağın ısıssı ile ilgili olarak debriyajın kavrama noktasının alakası yok hele yazılımsal olarak alakalı bile değil.Debriyaj mekanik bir parça nasıl olurdas elektronikle bağlantı kurulur anlamıyorum.r 12 ler hariç birde safrane lerin bir serisi renoda debriyaj ayarı yoktur.Eski araçlara ki r9 gibi mesela uydurma ayar yapılabilir ama hidrolik debriyajlara söz konusu bile değldir.Siyay ŞAHİN arkadaşım sen nerden öğrendin ayar yapılabileceğini?söylede trabzona gelip ayarı bende yaptırayım
quote:

Orjinalden alıntı: megan2ci

Debriyajın yukarıda kavraması şanzuman yağının sıcaklığı ile alakalı olduğunu yetkili servisten öğrendim.
yağın ısısı arttıkça yazılımla ilişkili olarak debriyaj yukarda kavrarmış.
-Peki yağı yenilersek neolur dedim
-Bakmamız lazım dediler. ??????




_____________________________



103 Mesaj
4 Eylül 2007; 15:20:25 

Yaw Coteck arkadaş kafamız allak bullak oldu
Servisdeki ustanın açıklaması böyleydi
Sorun ve soru Şu
Megane ıı debriyajı yukarda kavrıyr ve ilk kalkışta titreme (silkeleme)yapıyor
bir tavsiyede bulunda içimiz rahatlasın bari


_____________________________

HATALARLA YÜZLEŞMEK YÜZSÜZLEŞMEKTEN İYİDİR


 
238 Mesaj
4 Eylül 2007; 15:29:10 

Aşırı yukarda kavrayan ve kalkışlardaki titreyen debriyajlarda sorun olabilir ama tekrar söylüğyorum ayar mayar yok senin soruna gelince aracın km si kaç?sizin araçtaki olay muadil araçlardan farklımı eğer farlı yada arıza söz konusuysa ki bunu her usta rahatlıkla anlayabilir yapılacak işlem basıttir baskı balata sökülür yüzeyinde yanma menevişleme yoksa ve km 25000 az ise parça garantiden deiğşirama yüksek kavrama devam eder titreme problemi ortdan kalkar fakat ben bu zamana kadar yüzeyi yanmamış balata hiç görmedim bu yanma sistemin dizayn aşamasındaki bir hatadan kaynaklanıyor ve sebebini fransa araştırıyor ilerleyen zamanlarda mutlaka iyileştirme olacaktır


_____________________________



103 Mesaj
4 Eylül 2007; 15:33:21 


quote:

Orjinalden alıntı: cotech

Aşırı yukarda kavrayan ve kalkışlardaki titreyen debriyajlarda sorun olabilir ama tekrar söylüğyorum ayar mayar yok senin soruna gelince aracın km si kaç?sizin araçtaki olay muadil araçlardan farklımı eğer farlı yada arıza söz konusuysa ki bunu her usta rahatlıkla anlayabilir yapılacak işlem basıttir baskı balata sökülür yüzeyinde yanma menevişleme yoksa ve km 25000 az ise parça garantiden deiğşirama yüksek kavrama devam eder titreme problemi ortdan kalkar fakat ben bu zamana kadar yüzeyi yanmamış balata hiç görmedim bu yanma sistemin dizayn aşamasındaki bir hatadan kaynaklanıyor ve sebebini fransa araştırıyor ilerleyen zamanlarda mutlaka iyileştirme olacaktır

Araç 2005 MEGANE II DİNAMİK KM:53500


_____________________________

HATALARLA YÜZLEŞMEK YÜZSÜZLEŞMEKTEN İYİDİR


 
238 Mesaj
4 Eylül 2007; 15:39:11 

Dostum maalesef senin olayın çözümü yok eğer balatanda bitme yoksa ki vites değişimlerinde anlaşılır arac ayağınızı dbriyajdan kaldırınca önce boşta gaz yer sonra vites yüküne girer buda balata bitmesidir eğer bu olay yoksa çözümün yok sadece titreme için balatanı değişmen gerekit
quote:

Orjinalden alıntı: megan2ci



Araç 2005 MEGANE II DİNAMİK KM:53500



_____________________________



103 Mesaj
4 Eylül 2007; 15:45:44 

Açıklamaların için teşekkürler arkadaş
Peki bu Megane ıı lerin debriyaj balatalarını çaktırmak suretiyle değiştirmek uygunmudur.
eski arabam corolla 94 ü öyle yapmıştık ve sorun olmamıştı.


_____________________________

HATALARLA YÜZLEŞMEK YÜZSÜZLEŞMEKTEN İYİDİR


 
238 Mesaj
4 Eylül 2007; 15:57:00 

Çakma balatayı kaldırmaz zaten değişimi set olarak yapman gerekir
quote:

Orjinalden alıntı: megan2ci

Açıklamaların için teşekkürler arkadaş
Peki bu Megane ıı lerin debriyaj balatalarını çaktırmak suretiyle değiştirmek uygunmudur.
eski arabam corolla 94 ü öyle yapmıştık ve sorun olmamıştı.



_____________________________



 
37 Mesaj
4 Eylül 2007; 21:49:00 

selam arkadaşlar bende yeni bir megane 2 kullanıcısı olarak bu sorunla karşılaştığımı söylemek istiyorum 2000 devirin üzerinde kaldırıyorum arabayı buda yakıtı etkiliyor haliyle birde 100km de 10 L benzin tüketimi var şehir içi 1.6 16v motor çokmu acaba arabayı kullanmaya başlayalı 2 hafta oluyor ve ilk çalıştırdığım zamanda yani motor soğukken stop ediyor aldığım araba garanti kapsamında olduğu için gelecek hafta servise gideceğim debriyaj ayarıda yaptırmak istediğimi söyledim olmaz yapılmaz gibi bişey demediler artık haftaya gidip geldikten sonra yapılıp yapılmadığı hakkında sizlerle öğrendiklerimi paylaşırım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mefehan -- 4 Eylül 2007; 21:53:54 >


_____________________________

2003 megane HB privilege 1.16 84 Kw


 
289 Mesaj
5 Eylül 2007; 15:06:36 

arkadaslar bu bir sorun degil.

debriyaj balatasi zamanla asindikca kavrama noktasi da kendiliginden asagi dogru inecektir. yani debriyajin ust noktalara dogru kavramaya baslamasi bilerek yapilmistir, detaydir. 2000 model 1.4i broadwayimi aldigimda ben de bunun bir ariza sanip servise gitmistim. ancak ustalarin aciklamasi bu olmustu bana.
ayrica el freninizi cekip birinci viteste gaz vermeden ayaginizi hafifce debriyajdan cekin. debriyaj balatasinda bir sorun varsa rahatsiz edici bir ses gelir. yoksa motor kavrama noktasinda kalkmaya calisir arac harekete gecmeyince stop eder.

anlattiklariniz aliskanlik meselesidir. ayaginiz alistiktan sonra kalkislarda stop ettirmek gibi bir sorununuzun da kalacagini sanmam. ancak mekanik arizali ya da asinmis debriyaj balatalarini yazdiklarimdan istisna tutarim.

benim bildigim renault 12 lerde debriyaj telinin baglanti noktasinda bir vida araciligi ile kavrama noktasina mudahale edilmesi durumu vardi. aynen bisikletlerin fren ayarini yapmis gibi. ancak meganelarda kendi kendimize yapabilecegimiz boyle bir ayar var midir bilmiyorum.

iyi gunler.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
5 Eylül 2007; 23:28:50 

Bizde Scenic 2 2007 var böyle bir sorunla karşılaşmadım heralde arabaya alıştığım için.


 
587 Mesaj
5 Eylül 2007; 23:37:02 

Ya psikolojimi bozdunuz bu konuyu okuduktan sonra. Artık her arabayı kaldırışımda aracın debriyajına bakıyorum, baskı balata bitmiş midir diye düşünüyorum yada bitiverecekmiş gibi geliyor. Oysa garantisi yeni bitti servis sıfır gibi araban demişti. Konu beni kastı biraz..


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
5 Eylül 2007; 23:39:32 

Bencede takıntılara sebep olabiliyor ya fazla kafayı takarsan başına gelirmiş aslında hiç takmicaksın böle şeleri yola devam =)


79 Mesaj
6 Eylül 2007; 11:39:48 


quote:

Orjinalden alıntı: tamerin

Laflarına dikkat et öncelikle, böyle yorumlarla ortamı geriyorsun sonra liseli muhabbeti yapıyorsun. Sana kemik atan da yok ki sen üstüne alınmışsın acemi deyince:) Söylesene bana kırmızı ışık yanmaya yakın ayağını nereye sokuyorsun, tabiki debriyaja basmadan üstünde bekletmek zorundasın ki sarı yanınca hareket edesin ama kırmızı yeni yandıysa tabiki debriyaja basmıyosun..


Kırmızda durulur, sarıda hareket için hazırlık yapılır (1. vitese alma), YEŞİLDE HAREKET EDİLİR, SARIDA DEĞİL diye biliyorum ama arkadaşa göre ACEMİ olduğumuz için biz kesin yanlışızdır!...


_____________________________





 
826 Mesaj
6 Eylül 2007; 12:46:45 

Debriyaj hidrolik oldugu icin bana da ayar yapilamaz denmisti, IST'de buyuk bir servis tarafindan. Servis muduru iyi tanidigim bir arkadas. Istersem bir vida araciligiyla asagiya alabileceklerini ancak ongorulen bir islem oldigi icin yapilmamasinda fayda olacagini belirtti. Rampada ilk kalkista sorun yasadigimi soyleyince de, pedala yariya kadar basmami ve dolayisiyla kavrama noktasina kadar olan mesafeyi azaltmami talep etti. (Zaten araci vida vb. icin deldirmek istememistim.) Arac LagII bu arada....

Zaten 4 sene oluyor ve ben oldukca alistim. Balata da sapasaglam. Cok dik rapmapada da el freni cekiyorum ki balatayi ters bir hareketle zorlamamk icin. Siz acemilik de diyebilirsiniz tabi, saygi duyarim.

Durum bu arkadaslar...



_____________________________



365 Mesaj
6 Eylül 2007; 18:30:55 


quote:

Orjinalden alıntı: Power Of The Renault

debriyajın yukarılarda kavramasını istiyorsanız debriyaj pedalının şanzumana girdiği yerden ayar yapılır diye bilirim



Ben debriyaja ayar yapılamıyor (aşağıda yada yukarıda kavraması için) diye biliyordum


_____________________________

Fatih ODABAŞ


 
587 Mesaj
6 Eylül 2007; 22:39:09 

Çok komiksin, hep beraber gülelim bari:)
Ben sarıda debriyaja basıyorum ya sen yeşili mi bekliyorsun?
quote:

Orjinalden alıntı: bravis




Kırmızda durulur, sarıda hareket için hazırlık yapılır (1. vitese alma), YEŞİLDE HAREKET EDİLİR, SARIDA DEĞİL diye biliyorum ama arkadaşa göre ACEMİ olduğumuz için biz kesin yanlışızdır!...



_____________________________



1806 Mesaj
7 Eylül 2007; 0:07:25 

quote:

Orjinalden alıntı: tk152

Debriyaj hidrolik oldugu icin bana da ayar yapilamaz denmisti, IST'de buyuk bir servis tarafindan. Servis muduru iyi tanidigim bir arkadas. Istersem bir vida araciligiyla asagiya alabileceklerini ancak ongorulen bir islem oldigi icin yapilmamasinda fayda olacagini belirtti. Rampada ilk kalkista sorun yasadigimi soyleyince de, pedala yariya kadar basmami ve dolayisiyla kavrama noktasina kadar olan mesafeyi azaltmami talep etti. (Zaten araci vida vb. icin deldirmek istememistim.) Arac LagII bu arada....

Zaten 4 sene oluyor ve ben oldukca alistim. Balata da sapasaglam. Cok dik rapmapada da el freni cekiyorum ki balatayi ters bir hareketle zorlamamk icin. Siz acemilik de diyebilirsiniz tabi, saygi duyarim.

Durum bu arkadaslar...



aynen dostum bende cok dik rampalarda el frenine basvuruyorum.arabayı geriye kacırmaktansa bırak acemi desinler daha iyi.


_____________________________



79 Mesaj
7 Eylül 2007; 9:04:47 

quote:

Orjinalden alıntı: tamerin

Çok komiksin, hep beraber gülelim bari:)
Ben sarıda debriyaja basıyorum ya sen yeşili mi bekliyorsun?





Okuduğunu da mı anlayamıyorsun? Sarıda hazırlık yapılır, 1. vitese alınır araç, yeşilde hareket edilir yazmışım ama hala ne diyorsun. Yaş kaç?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bravis -- 7 Eylül 2007; 9:05:33 >


_____________________________





 
3833 Mesaj
7 Eylül 2007; 14:05:03 

Yazılanları okuduğumda düzeltilmesi gereken bazı noktalara dikkat çekmek isterim.

1. Toros.ta hidrolik debriyaj yoktur debriyaj teli vardır dolayısıyla kavramayı istediğiniz noktaya ayarlayabilirsiniz.

2. Yeni araçların hemen hepsinde hidrolik debriyaj vardır ve kavrama noktasını değiştirmeniz mümkün değildir. Baskı balata aşındıkça aracın yapısına göre kavrama aşağı da kayabilir yukarı da kayabilir.

3. Çok dik yokuşlarda el freni ile kalkmak acemilik değil profesyonelliktir. Kavramanın daha sağlıklı yapılmasını sağlar. Ayağı debriyajda bekletmek baskı balataya yapılan çin işkencesinden başka birşey değildir.

4. Sizi Renault.lar genelde yukarıda kavrıyor demenizi pek anlayamadım. Bende hem Clio 1.5dci hem de Megane 1.5 dci kullandım. Her ikisinde de debriyaj oldukça aşağıda yani dibe yakın yani debriyajı çok az kaldırmayla kavrama gerçekleşiyordu. Zaten aniden hızlı kalkmalara ya da panik kalkışlarda stop etmeye neden olan du debriyajın bu durumudur. Ayrıca debriyajın sert olduğuna da katılıyorum.

5. Renault.ların hiçbir modelinde hareketli volant yok. Bu sebepten debriyaj kavrama noktasında iken motor titreşimini hissedersiniz. Bu hem baskı balatanın ömrü açısından hem de triger ve motor ömrü açısından dezavantajlı bir durum. Yine de normal şartlar altında iyi kullanılan bir baskı balata 100.000 km.yi aşabilir. Clio gibi motor gücüne göre hafif araçlarda ise 150.000 km.yi rahatlıkla aşabilirsiniz.

6. Baskı balatanın bitmesine yakın belirtiler iyice ortaya çıkar zaten. Baskı balata şanzumandan önce volan.ı tahrip eder. Vites geçişleri iyice zorlaşır, devir artmasına rağmen hız artmaz.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
2210 Mesaj
12 Şubat 2012; 18:48:32 

Koınuyu hortlatmış olacam ama , bendede megane2 dci var 2007 model debriyaj çok yukarıda bende netten bu problemi araıyordum bu topicle karşılaştım demekki korkulacak bir durum değilmiş , peki yukarıdan kavraması normal ona diyecek bişey yok ama balata bitmeye yaklaştığı zaman nerden anlayabiliriz ?


 
843 Mesaj
12 Şubat 2012; 23:24:02 

quote:

Orijinalden alıntı: mendel50

Koınuyu hortlatmış olacam ama , bendede megane2 dci var 2007 model debriyaj çok yukarıda bende netten bu problemi araıyordum bu topicle karşılaştım demekki korkulacak bir durum değilmiş , peki yukarıdan kavraması normal ona diyecek bişey yok ama balata bitmeye yaklaştığı zaman nerden anlayabiliriz ?

Meganelarda debriyaj durumu böyle hocam korkacak bir şey yok...
Usta şöförleri rezil ediyor yokuşlarda.

Deebriyajın durumunu kontrol etmek için şu yöntemi uygulayabilirsin, aracı ilk kalkış için 3 yada 4. vitese tak.Eğer araç stop ederse sorun yok, eğer kalkar yoluna gidebilirsen debriyaj bitiktir.


_____________________________

Söz konusu vatansa, gerisi teferruattır.
K.ATATÜRK


 
27 Mesaj
20 Ekim 2013; 10:40:15 

sırf şu sebepten dolayı sevdiğim arabadan tiksenmeme hatta satmama neden olucak bu saçma özellik. elbette baskı balatanın da önemi var ama çıkışı böyle bu arabanın.Yokuşlu yola bu arabayla asla girmiceksin.Yokuşta kalkıp gitmek istiyorsan ya pati çekiceksin lastikleri öldürüceksin ya da arkadaki arabanın senı durdurmasını yani arkadan çarpıp ondan destek alarak yoluna devam ediceksin.Eğer bu durum benim canımı çok sıkar diyosanız görünüşüne falan asla aldırmayın ve bu arabayı almayın yoksa renault'un mühendislerine her yokuşta saygılarınızı sevgilerinizi iletirsiniz.


_____________________________



4054 Mesaj
20 Ekim 2013; 17:23:00 

quote:

Orijinalden alıntı: bLaXis_1907

sırf şu sebepten dolayı sevdiğim arabadan tiksenmeme hatta satmama neden olucak bu saçma özellik. elbette baskı balatanın da önemi var ama çıkışı böyle bu arabanın.Yokuşlu yola bu arabayla asla girmiceksin.Yokuşta kalkıp gitmek istiyorsan ya pati çekiceksin lastikleri öldürüceksin ya da arkadaki arabanın senı durdurmasını yani arkadan çarpıp ondan destek alarak yoluna devam ediceksin.Eğer bu durum benim canımı çok sıkar diyosanız görünüşüne falan asla aldırmayın ve bu arabayı almayın yoksa renault'un mühendislerine her yokuşta saygılarınızı sevgilerinizi iletirsiniz.

aracı alalı yaklaşık 6.5 7 sene oldu ilk aldığımda alışamamıştım zaman geçtikçe hiç şikayetim kalmadı aracımdan gayet memnunum.


_____________________________



576 Mesaj
26 Kasım 2013; 13:44:06 

ne yazık ki çokyukarıda kavrıyor ve debriyaj pedalı çok sert. 2008 model sahibiyim en sonunda dayanamadım ve debriyaj değişimine gittik 100bin km de...lakin 1 ay sonra yine eski haline geldi debriyaj.Sırf bu yüzden araba kullanmaktan bunaldım,özellikle istanbul trafiğinde sol bacağınız mahvoluyor.Renault iyi güzel araba ama bir dahaki sefere kesinlikle otomatik alacağım.


_____________________________

PSN: MrMiseryN
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Renault » MEGANE 2 KAVRAMA SORUNU
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.561