- x
Honda Civic Hybrid ilk 1000km tüketim sonuçları.
435 Cevap153303 Görüntüleme5 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4 5 6 7 8      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
125 Mesaj
15 Ağustos 2007; 15:05:50 

Merhabalar,

Honda Civic Hybrid aracımızı teslim aldığımız gün Zonguldak-Didim arasında yolculuğa çıktım.
Araç henüz rotasyon süresini (ilk 1000km) doldurmadığından sakin kullandım.
Bu yüzden performans hakkında yorum yapmam yanlış olur, performans testlerini dönüşte yapacağım =)

Tüketim sonuçlarına geçmeden önce araç hakkında kısaca ilgi vereyim;
Aracın toplam gücü 115hp, maksimum torku 167Nm, toplam ağırlığı 1300kg.
Araçta sürekli değişken otomatik şanzıman (CVT) mevcut.
Araç, civic sedan executive donanımlarına ek olarak krom kapı kolları, ön sürücü&yolcu koltuk ısıtmaları ve arka bagaj spoiler ile birlikte geliyor.

Evet, gelelim tüketim sonuçlarına;

Otoyolda 90km sabit hız ile (cruise control açık) ortalama 4.4 lt/100km (yolun yarısında klima açık)
Otoyolda 130km sabir hız ile (cruise control açık) ortalama 7.6 lt/100km (yolun tamamında klima açık)
Zonguldak-Didim arasında (850km) ortalama tüketim 5.3 lt/100km (yolun büyük kısmında klima açık)
Şehir içinde ortalama tüketim beklentimin üstünde; 8-9 lt/100km civarında. (klima sürekli açık)

Bu değerlere göre şehir dışı yolculuklarda 1 depo benzin ile 1000km'den fazla yol gidebilirsiniz.
Ben araç henüz ilk 1000 km bakımına girmemiş olmasına ve neredeyse sürekli klima kullanmama rağmen bu rakama ulaştıysam,
araç 10,000 bakımından sonra klima kapalıyken 1 depo ile 1200km gidebilir diye düşünüyorum.

Aracı teslim alırken servisteki usta ilk 3000-4000 km değerlerine aldanmamam gerektiğini, yakıt tüketiminin giderek azalacağını söylemişti.
Bu nedenle bu değerlerin daha da azalacağını umuyorum.

Bu arada yakıt olarak Shell V-Power 97 oktan kurşunsuz benzin kullandım.

Zonguldak'a dönüşte performans değerlendirmelerimi de sizinle paylaşacağım =)




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faati67 -- 15 Ağustos 2007; 15:28:42 >


_____________________________



 
495 Mesaj
15 Ağustos 2007; 15:13:13 

aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanın insallah

bence gayet güzel değerler,aracın daha çok yeni olmasından dolayı belki bir nebze yüksek ama sonrdan dahada düşecektir eminim,Hybrid en öneli avantajını şehiir dışından ziyade şehir içinde gösterir,bunun içinde arabaya alışmak gerekecektir sanırım,kalkışlarda ani ve hızlı hareketlerden kaçınarak benzinli motoru daha geç devreye sokmaya çalışarak sanırım 8-9 litre gibi değerler dahada azalıcaktır

tekrar hayırlı olsun


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Ağustos 2007; 15:46:30 

hayırlı olsun güzel seçim.


9573 Mesaj
15 Ağustos 2007; 16:01:32 

Geleceğin otomobilini aldınız .. Tebrikler!

Yakıttaki asıl hünerleri şehiriçinde elektrikli motordan daha fazla faydanılabilindiği hızlarda gerçekleşiyor ki bunun içinde yanlış hatırlamıyorsam 50km yi geçmemek gerekiyordu,dur kalklarda sanırım standart 1.3 benzinlilerden daha fazla bir yakıt ekonomisi söz konusu değildi.

Araç 7-10 bin km de iyice ekonomik hale gelecektir.Hayırlı uğurlu olsun,kazasız belasız günlerde kullanın yorumlarınızı bekliyoruz..


_____________________________

'14 Opel Insignia 170Hp Cosmo Otomatik - '14 Vw Golf 122Hp Highline Manuel - '13 Dacia Stepway 90Hp - '09 Fiat Doblo Safeline 75Hp


 
1467 Mesaj
15 Ağustos 2007; 18:33:58 

Güle güle kullanın..Şehiriçi tüketim değeri her ne kadar kendi sınıfındaki diğer otomatik vitesli araçlardan daha az ise de gene de biraz yüksek gibi geldi..Motorun henüz yeni olmasının etkisi şüphesiz ki büyük fakat kullanım tarzı da önemli ..Zamanla hem siz hybrid'e alışacaksınız hem de motor size alışacak..Sık sık tüketim ve performans verilerini bizimle paylaşmanız dileğiyle..


_____________________________

GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi


755 Mesaj
15 Ağustos 2007; 22:02:12 

hayırlı olsun.ben bu arabayı çok merak ediyordum.bildiğim kadarıyla şehir içi yakıt tüketimi şehirler arasından daha düşük olması gerekiyor.sizinki açık ara önde gibi.acaba bu arabanın kullanma şekline alışkın olmadıgınızdanmı yoksa bize verilen verilerin sahteliğindenmi kaynaklanıyor bu.kazasız belasız kullanırsınız inşallah


_____________________________

"TÜRKIYE'DE ILK OLARAK YAPILACAK ÜÇ ŞEY VAR. BUNU YAPMADIKÇA BU IŞLER OLMAZ. MAARIF, EKONOMI VE SAVUNMA MILLÎ OLACAK. BUNLARI SEN KUMANDA EDECEKSIN, EL ALEME KUMANDA ETTIRIRSEN BÖYLE OLUR. BIZ SAVUNMAYI NATO'YA VERMIŞIZ, EKONOMIYI AMERIKA'YA VERMIŞIZ. BAKIN MUSTAFA KEMAL’IN AĞZINDAN HIÇBIR ZAMAN ‘GARPLILAŞACAĞIZ’ LAFI ÇIKMIYOR.GAZI, BÜTÜN NUTUKLARINDA ‘MUASIR MILLET OLACAĞIZ’ DIYOR.MUASIRLAŞMANIN MUADILI ÇAĞDAŞLIKTIR, BATILILAŞMA DEĞIL. İSMET İNÖNÜ ILE BIRLIKTE BAŞLAMIŞTIR BU BATICI DEĞIŞIM.. OYSA CUMHURIYET KURULUR KURULMAZ MUSTAFA KEMAL’IN ILK IŞLERINDEN BIRI TÜRK DIL VE TARIH KURUMLARINI KURMAK OLMUŞTUR." ATTİLA İLHAN


 
3428 Mesaj
15 Ağustos 2007; 22:22:49 


Hayırlı olsun.

honda melez ile yeni corolla d-4d karşılaştırılmış bu haftanın auto motor@sport dergisinde

sonuç
--------------------------------------------honda-----------------corolla d-4d
ortalama (100km)----------------6.4lt-----------------------5.7lt
ams tüketim parkuru------------5.2lt----------------------4.6lt





quote:

Orjinalden alıntı: faati67

Merhabalar,

Honda Civic Hybrid aracımızı teslim aldığımız gün Zonguldak-Didim arasında yolculuğa çıktım.
Araç henüz rotasyon süresini (ilk 1000km) doldurmadığından sakin kullandım.
Bu yüzden performans hakkında yorum yapmam yanlış olur, performans testlerini dönüşte yapacağım =)

Tüketim sonuçlarına geçmeden önce araç hakkında kısaca ilgi vereyim;
Aracın toplam gücü 115hp, maksimum torku 167Nm, toplam ağırlığı 1300kg.
Araçta sürekli değişken otomatik şanzıman (CVT) mevcut.
Araç, civic sedan executive donanımlarına ek olarak krom kapı kolları, ön sürücü&yolcu koltuk ısıtmaları ve arka bagaj spoiler ile birlikte geliyor.

Evet, gelelim tüketim sonuçlarına;

Otoyolda 90km sabit hız ile (cruise control açık) ortalama 4.4 lt/100km (yolun yarısında klima açık)
Otoyolda 130km sabir hız ile (cruise control açık) ortalama 7.6 lt/100km (yolun tamamında klima açık)
Zonguldak-Didim arasında (850km) ortalama tüketim 5.3 lt/100km (yolun büyük kısmında klima açık)
Şehir içinde ortalama tüketim beklentimin üstünde; 8-9 lt/100km civarında. (klima sürekli açık)

Bu değerlere göre şehir dışı yolculuklarda 1 depo benzin ile 1000km'den fazla yol gidebilirsiniz.
Ben araç henüz ilk 1000 km bakımına girmemiş olmasına ve neredeyse sürekli klima kullanmama rağmen bu rakama ulaştıysam,
araç 10,000 bakımından sonra klima kapalıyken 1 depo ile 1200km gidebilir diye düşünüyorum.

Aracı teslim alırken servisteki usta ilk 3000-4000 km değerlerine aldanmamam gerektiğini, yakıt tüketiminin giderek azalacağını söylemişti.
Bu nedenle bu değerlerin daha da azalacağını umuyorum.

Bu arada yakıt olarak Shell V-Power 97 oktan kurşunsuz benzin kullandım.

Zonguldak'a dönüşte performans değerlendirmelerimi de sizinle paylaşacağım =)





 
920 Mesaj
15 Ağustos 2007; 23:18:25 


Hibrit motorun çalışma prensibini düşününce ekonomik olduğu tek durumun
şehir içi sıkışık trafik olması gerekir.
Bunun dışında ekonomik olacağına inanmıyorum.
Uzun yolda tüketim değerinin yokuş aşağı olmadığı (yani yüksekteki bir yerden alçaktaki bir yere inilmediği sürece) sürece
normal bir benzinli otomobilden farklı olmasını beklemiyorum.
Elektirk motorunu kullandığı enerji uzaydan gelmiyor.

Şıkışık trafikte şehir içi tüketiminizin daha da düşeceğini tahmin ediyorum

Uzun yol tüketim değerinin tespiti için gidiş geliş şeklinde hesaplama yapılması gerekir bence.
Hibrit iiçn öedenen ilave para bence fazla.

Bu arada. Arabanızın güle güle ve kazasız belsız kulanmanızı dilerim. Hayırlı olsun.


_____________________________



 
1467 Mesaj
16 Ağustos 2007; 0:14:03 

Civic Hybrid'in en ekonomik olduğu an DÜŞÜK HIZDA SABİT İLERLEME ve kırmızıda durduğumuz andır..Bu durumlarda sadece elektrik motoru devrede..Ekonomik sürüş için sağ şeritte sakin sakin sürdüğümüzde teorik olarak tüketim 0 oluyor, bunu ne kadar başarırsanız o kadar ekonomiktir aracınız..Fakat yakıt ekonomisinin tek sebebi elektrik motoru değil..İlave olarak benzinli motorda 3 kademeli subap zamanlaması mevcut ve bu özellik yüksek hızlarda "düşük hız sübap zamanlaması" modunda çalışarak ekonomi sağlıyor.. http://www.honda.com.tr...vichybrid/teknoloji.htm
Elektrik motorunun enerjisi kesinlikle UZAYDAN geliyor..Şöyleki; biz normal benzinli bir arabada yavaşlamak istediğimizde frene basarız ve bu esnada motorun ürettiği enerji ısı olarak uzaya gider..Hybrid'de ise frene bastığımızda bu enerji uzaya değil, elektrik motoruna gidiyor, yani uzaya uzamadan geri dönüyor..
quote:

Orjinalden alıntı: racai


Hibrit motorun çalışma prensibini düşününce ekonomik olduğu tek durumun
şehir içi sıkışık trafik olması gerekir.
Bunun dışında ekonomik olacağına inanmıyorum.
Uzun yolda tüketim değerinin yokuş aşağı olmadığı (yani yüksekteki bir yerden alçaktaki bir yere inilmediği sürece) sürece
normal bir benzinli otomobilden farklı olmasını beklemiyorum.
Elektirk motorunu kullandığı enerji uzaydan gelmiyor.

Şıkışık trafikte şehir içi tüketiminizin daha da düşeceğini tahmin ediyorum

Uzun yol tüketim değerinin tespiti için gidiş geliş şeklinde hesaplama yapılması gerekir bence.
Hibrit iiçn öedenen ilave para bence fazla.

Bu arada. Arabanızın güle güle ve kazasız belsız kulanmanızı dilerim. Hayırlı olsun.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi therapist70 -- 16 Ağustos 2007; 0:17:51 >


_____________________________

GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi


1151 Mesaj
16 Ağustos 2007; 0:22:25 

hayırlı olsun arkadaşım gerçekten araç bazen benzin tüketmemiş.

auto show'da yazılana göre araç 30-50 km hızlarında sadece elektrikle çalışıyormuş. ayrıca fabrikanın verilerine ulaşmak için kullanım kitapcığında yazan sürüş tipini uygulaman gerekiyormuş. doğru mu?


_____________________________

The Power of Dreams Honda

Civic Premium 2007 lacivert


 
5405 Mesaj
16 Ağustos 2007; 1:14:16 

Hayırlı olsun...

Hibrid araç tercihinizin nedeninizi öğrenebilir miyim?

yakıt tüketiminin ekonomik olma isteği mi yoksa çevrecilik mi?

Başka bir nedeni varsa öğrenebilir miyim?

teşekkürler...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 16 Ağustos 2007; 1:14:52 >


_____________________________

finding nemo
Canon eos 40D
Canon 70-200mm L
f/4 IS USM


9573 Mesaj
16 Ağustos 2007; 10:52:12 

Bu aracı inanılmaz derecede yakıt ekonomisi yapacağını düşünüp almaya niyetli arkadaşlarım var,muhtemelen Faati67 arkadaşımızın tercih etme sebebide ekonomi amaçlıdır.


_____________________________

'14 Opel Insignia 170Hp Cosmo Otomatik - '14 Vw Golf 122Hp Highline Manuel - '13 Dacia Stepway 90Hp - '09 Fiat Doblo Safeline 75Hp


 
3428 Mesaj
16 Ağustos 2007; 18:51:32 

ama pek yakıt ekonomisi yapacak gibi gözükmüyor.

auto motor@sport dergisi sonuçlarına göre corolla d-4d çok daha ekonomik.

üstelik diyorki corolla d-4d yi ne kadar zorlarsanız zorlayın fazla yakmıyor. ama honda melez için aynı şey geçerli değilmiş.


quote:

Orjinalden alıntı: esmerce

Bu aracı inanılmaz derecede yakıt ekonomisi yapacağını düşünüp almaya niyetli arkadaşlarım var,muhtemelen Faati67 arkadaşımızın tercih etme sebebide ekonomi amaçlıdır.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 16 Ağustos 2007; 18:53:09 >


9573 Mesaj
16 Ağustos 2007; 19:12:31 

Yakıt ekonomisi konusundaki başarısı tartışılabilir ancak herkesin birgün bu teknolojinin devamına esir olacağı tartışılmaz.


_____________________________

'14 Opel Insignia 170Hp Cosmo Otomatik - '14 Vw Golf 122Hp Highline Manuel - '13 Dacia Stepway 90Hp - '09 Fiat Doblo Safeline 75Hp


 
920 Mesaj
16 Ağustos 2007; 21:37:30 


Frene basmanızı sağlayacak hıza ulaşmak için benzinli motor çalışıyor.
Dolayısıyla enerji uzaydan değil benzinli motordan geliyor.
Akülerin dolması için frene basmak gerekiyor.
Dolayısıyla uzun yolda sabit hızla giderken aküler dolmaz.

Hibrit motor özellikle çok sıkışık trafkte ekonomikliğini hisstirecektir.
Uzun yolda ekonomik olmasi için ben bir neden göremiyorum...


_____________________________



5012 Mesaj
16 Ağustos 2007; 21:47:26 

hayalimdeki arabalardan biri
bilgiler için teşekkürler


_____________________________

PHILIPS 55PFL8007K - TOSHIBA 47Z3030 - SONY STR-DH730 - SONY PS-LX300 - SONY SS-FCR6000 - SONY SA-W2500
SONY BDP-S790 - DUNE HD-301 - PS3 FAT 250GB - EPSON TW6000W
MSI GT70 ONE - ASUS S551LB-CJ096H - ASUS EEEPAD 16GB - IPAD AIR 16GB
IPHONE 5 16GB - IPHONE 4S 16GB - NISSAN JUKE TEKNA CVT


 
3428 Mesaj
16 Ağustos 2007; 23:03:02 


şehir içide şehir dışıda dizellerden daha ekonomik değil. satış fiyatı olarakta daha ekonomik değil.


quote:

Orjinalden alıntı: racai


Frene basmanızı sağlayacak hıza ulaşmak için benzinli motor çalışıyor.
Dolayısıyla enerji uzaydan değil benzinli motordan geliyor.
Akülerin dolması için frene basmak gerekiyor.
Dolayısıyla uzun yolda sabit hızla giderken aküler dolmaz.

Hibrit motor özellikle çok sıkışık trafkte ekonomikliğini hisstirecektir.
Uzun yolda ekonomik olmasi için ben bir neden göremiyorum...



1151 Mesaj
16 Ağustos 2007; 23:11:56 


quote:

Orjinalden alıntı: acu___men


şehir içide şehir dışıda dizellerden daha ekonomik değil. satış fiyatı olarakta daha ekonomik değil.






evet aynı fiyat


_____________________________

The Power of Dreams Honda

Civic Premium 2007 lacivert


 
920 Mesaj
17 Ağustos 2007; 13:37:08 

Daha ucuza daha az yakan dizel bir otomobil almak varken hibrit almanın tek mantıklı nedeni,
kişisel nedenlerle kesinlikle dizel karşı olmak ve yine kesinlikle tüp taktırmak istememek olabilir.

Aslında hükümetin bu tarz araçlara destek vermesi gerekir.
Sonuç olarak standart bir benzinli otomobileden daha az tüketiyor. Ama pahalı.

Araç zorlanırsa normal bir benzinli motordan çok daha fazla yakacaktır. Düşük hacimli motorlar
zorlanırlarsa daha çok tüketiryorlar.

Honda hibrit yapacağına dizel yapsa keşke.
Hibrite fazla para vermek yerine aradaki fark kadar benzin parası vermek daha mantıklı olabilir.
Cevrecilik için derseniz, sizden önce çok çok büyükelerin yapmaları gereken şeyler var.
Devletlerin zorla yaptırması gereken şeyler var.
Sizin ömrünüz boyunca çevreye salacağınız atık gazların saniyede salanlar var.
Cevreyi korumak için elimizden gelen özeni göstermeye tamam.
Ama bunu için ilave para harcamaya şimdilik hayır. Sıra bize gelmedi daha.

Fiyatıyla ilgili eleştirilerim honda hibritin şehir içi tüketim açısından en ekonomik benzinli otomobil olması gerçeğini değiştirmiyor.
Özellikle büyük şehirlerde doya doya binebileceğiniz güzel bir civic...




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 17 Ağustos 2007; 13:47:14 >


_____________________________



2127 Mesaj
17 Ağustos 2007; 14:09:21 

corollanın dizelini alıcağıma honda hybrid motorlusunu alırım


_____________________________





5819 Mesaj
17 Ağustos 2007; 14:50:14 

Tüketim değerleri yüksek bence. Ekonomik olamaz bu şekilde. Bu motor ile 90km/h ile 4,4 lt yüksek bir değer.


_____________________________



 
125 Mesaj
18 Ağustos 2007; 1:16:35 

öncelikle hayırlı olsun dilekleriniz için teşekkürler =)

bir konuya açıklık getirmekte fayda var; hybrid için fazla para ödemiyorsunuz.

zira; civic executive 50,200 YTL, ve hybrid aynı donanım seviyesine sahip.
(hybrid'te sunroof yerine koltuk ısıtma ve krom kapı kolları var.)

yani verdiğiniz 50,000 YTL ile donanım satın alıyorsunuz.
civic hybrid araçlar yurtdışından ithal edildiğinden standart full donanım ile geliyor, fiyatı bu yüzden yüksek.

50,000 YTL verip aynı donanım seviyesine sahip executive alabilirsiniz, ya da hybrid.
executive performans vaadeder, hybrid ise ekonomi. aradaki fark budur.

biz ekonomiyi tercih ettik =)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faati67 -- 18 Ağustos 2007; 1:26:10 >


_____________________________



 
136 Mesaj
19 Ağustos 2007; 18:18:19 

zaten hibrid modellerde yakıt ekonomisi amaçlardan biridir. ama asıl amaç emisyon oranını azaltmak


_____________________________


|DH| TOYOTA KARDEŞLİĞİ
1997 TOYOTA COROLLA 1.6 XLİ


1151 Mesaj
19 Ağustos 2007; 18:27:28 

doğru özellikle ingilterede o amaçla satıyorlar


_____________________________

The Power of Dreams Honda

Civic Premium 2007 lacivert


12060 Mesaj
19 Ağustos 2007; 20:06:37 

50000 ytl verdinmi 1.8 140 hp civic alıyosun bence karşılaştırmaya 1.6 litrelik versiyonla alman lazım ki o da vsa lı aldınmı 42800
quote:

Orjinalden alıntı: faati67

öncelikle hayırlı olsun dilekleriniz için teşekkürler =)

bir konuya açıklık getirmekte fayda var; hybrid için fazla para ödemiyorsunuz.

zira; civic executive 50,200 YTL, ve hybrid aynı donanım seviyesine sahip.
(hybrid'te sunroof yerine koltuk ısıtma ve krom kapı kolları var.)

yani verdiğiniz 50,000 YTL ile donanım satın alıyorsunuz.
civic hybrid araçlar yurtdışından ithal edildiğinden standart full donanım ile geliyor, fiyatı bu yüzden yüksek.

50,000 YTL verip aynı donanım seviyesine sahip executive alabilirsiniz, ya da hybrid.
executive performans vaadeder, hybrid ise ekonomi. aradaki fark budur.

biz ekonomiyi tercih ettik =)



_____________________________

  • 2013 VW Golf 1.4 TSI ACT DSG Highline BEYAZ Sunroof, U Led, Led Stoplar, 18" Durban, Adaptif Şasi, ErgoAktive Koltuk, Elektrikli Katlanır Yan Aynalar, Geri Görüş Kamerası, Discover Media, Renkli Yol Bilgisayarı.
  • Yazlık 225/40/18 Potenza S001 Kışlık 205/55/16 WinterContact TS850


 
125 Mesaj
20 Ağustos 2007; 3:33:55 


quote:

Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

50000 ytl verdinmi 1.8 140 hp civic alıyosun bence karşılaştırmaya 1.6 litrelik versiyonla alman lazım ki o da vsa lı aldınmı 42800





bahsettiğin VSA'lı 1.6 versiyonda bazı donanımlar yok (6'lı CD değiştirici, elektrikli katlanabilir yan aynalar, krom kapı kolları vs. gibi).. bu sebeple hybrid donanımlarını ancak executive modeli ile kıyasyabilirsin.



_____________________________



 
260 Mesaj
20 Ağustos 2007; 14:07:27 

Çok önemli bir noktayı kaçırıyorsunuz. Önemli olan sadece yakıt tüketimi değil çevrecilik.

Civic Hybrid'in CO2 emisyon değeri 109 g/km. Önemli nokta budur. Bunu sağlamak için hybrid teknolojisi geliştiriliyor.
http://www.yazeksotomotiv.com.tr/civic-hybrid.asp

Hangi dizel otomobil, km başına 109 gram karbondioksit çıkarıyor? 140 gramdan aşağı dizel var mı?

Ayrıca hiçbir benzinli aracın emisyon değeri 150-160 gramdan aşağı değil.

faati67 arkadaşımızı çevreye verdiği önemden dolayı kutluyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi remus -- 20 Ağustos 2007; 14:11:27 >


_____________________________

Sony DSC N2 ....:Sony N1/N2 grubu:....
Vatan bir bütündür, bölünemez.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.


 
260 Mesaj
20 Ağustos 2007; 15:35:24 


Farka bakın:

Renault Megane 1.5 dCi 100 HP otomatik >> 153 g CO2 /km

Honda Civic 1.3 lt i-VTEC PGM-FI 95+20 HP otomatik >> 109 g CO2 /km

http://www.hondaplazaci...ichybrid_performans.htm
http://www.hondaplazaci..._civichybrid_teknik.htm

http://www.renault.com....spec_list.asp?modelID=5
Burada 1.5 dci otomatik seçin.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi remus -- 20 Ağustos 2007; 15:39:38 >


_____________________________

Sony DSC N2 ....:Sony N1/N2 grubu:....
Vatan bir bütündür, bölünemez.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.


6001 Mesaj
22 Ağustos 2007; 19:50:37 

çevrecilikten bahsetmeye gerek yok
honda motoru kullanarak yeteri kadar çevreci davranıyorsunuz zaten
adam kara dumanı basa basa giderken sizin 1 senede kirleteceğiniz havayı , attığınız atığı 10 dk da atıyor
adam gibi egsoz muayenesini yaptırıp , emisyon değerlerini tutturabiliyorsanız görevinizi yaptınız demektir
haa illaki daha düşük emisyon diyorsanız
lpg kullanacaksınız
o kadar ince düşünmek gerekiyorsa , elektrik te ülkemizde çevre kirliliğine katkıda bulunur , ömrünü doldurmuş akü atıklarıda
markaların yaptığı bu çevre söylemleri , pazarlama taktiği ve ucuz popilist söylemlerden başka bişey değildir.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


 
79 Mesaj
23 Ağustos 2007; 4:41:21 

Merhabalar; Honda Hybrid icin soyleyebilecegim cok fazla birsey yok. Size bilgi verebilecegim konu ise bir Elektronik Muhendisi olarak sudur. Uretilen / Tuketilenden cok olamaz. Yani o akuyu doldurmak icin motorunuz calisacak elektrik depo edilecek. AC Akim Depo edilemez bu yuzden gerilim DC olarak depo edilecek. DC Motorlar ise cok karmasik bir yapiya sahiptir AC motorlara gore cok daha cabuk bozulurlar. Hybridlerin tamamiyle goz boyamadan baska birsey olmadigini dusunuyorum. Sehir ici dur/kalk seklinde basari saglayabilir cunku icten yanmali motorlar ilk hareketlerini alana kadar / elektrik motorundan daha buyuk bir tuketim saglarlar. Lakin Elektrik motorlari ilk donme hareketini direk yaparlar, Rotor donmeye baslar ve arac hareket eder. Dizel araclarin ortalamada daha ekonomik oldugunu dusunuyorum Test etmeden kesin bir yargiya varamiyorum. Dizel motor daha buyuk bir tork saglar, Yokus cikarkan arac baymaz gec hizlanir. Toplam 115 HP gucten bahsettiginizi duydum bu Elektrik+icten yanmali motorun toplam degeri. 2 Motor ayni anda kullanilmayacagi icin, bu arac Sehir icinde 15 hp / sehir disinda 100 hp dir. 100 hp icinse 1300 kg cok fazladir. Tuketim sehir disinda yuksek olmali bence :D


_____________________________

Gürhan KARAKAŞ


 
1467 Mesaj
25 Ağustos 2007; 18:52:11 

Hybrid'ler için "göz boyama" tabirini kullanmak en hafif tabirle haksızlık..

1.Öncelikle Civic Hybrid'de elektrik motor ve benzinli motor hızlanma anında birlikte çalışıyorlar http://www.honda.com.tr...vichybrid/teknoloji.htm Eğer öyle olmasaydı 95 hb güç üreten bir motor tek başına 1293 kg ağırlığı CVT şanzımanla 0-100 km/h'a 12.1 sn'de ulaştıramazdı ( Jazz CVT 83 hb, 0-100'ü 14 sn'nin üzerindedir, beygir gücü farkını ağırlık farkına sayın)..Sizin mantığınıza göre Civic Hybrid'in 0-100 km hızlanması 14 sn'nin altına inemezdi ( farkı yaratan gizli bir el değil, elektrik motoru)
2. Civic Hybrid ile Prius arasında teknolojik yönden farklılık var ( bunu şu an tam hatırlayamıyorum) ve bu farktan dolayı Prius Civic'e göre çok daha ekonomik..Uzun dönem test sürüşlerinde Prius'un şehiriçi tüketim değeri 5.2 lt/100 km'ye kadar düşebilmiş, karma tüketimi ise 6.4 (maximum 7.2'yi görmüş).. Bu rakamlar göz boyamadan çok daha iyi düzeyde ..Burda da her ikisinin karşılaştırması var http://www.canadiandriv...cles/pw/hybridtest2.htm
Mesleki önyargılarımızı bir yana bırakıp daha objektif olalım ve karbondioksit emisyonları rekor düzeyde düşük olan bu çevreci teknolojiye gereken saygıyı lütfen gösterelim
quote:

Orjinalden alıntı: Azurewrath

Merhabalar; Honda Hybrid icin soyleyebilecegim cok fazla birsey yok. Size bilgi verebilecegim konu ise bir Elektronik Muhendisi olarak sudur. Uretilen / Tuketilenden cok olamaz. Yani o akuyu doldurmak icin motorunuz calisacak elektrik depo edilecek. AC Akim Depo edilemez bu yuzden gerilim DC olarak depo edilecek. DC Motorlar ise cok karmasik bir yapiya sahiptir AC motorlara gore cok daha cabuk bozulurlar. Hybridlerin tamamiyle goz boyamadan baska birsey olmadigini dusunuyorum. Sehir ici dur/kalk seklinde basari saglayabilir cunku icten yanmali motorlar ilk hareketlerini alana kadar / elektrik motorundan daha buyuk bir tuketim saglarlar. Lakin Elektrik motorlari ilk donme hareketini direk yaparlar, Rotor donmeye baslar ve arac hareket eder. Dizel araclarin ortalamada daha ekonomik oldugunu dusunuyorum Test etmeden kesin bir yargiya varamiyorum. Dizel motor daha buyuk bir tork saglar, Yokus cikarkan arac baymaz gec hizlanir. Toplam 115 HP gucten bahsettiginizi duydum bu Elektrik+icten yanmali motorun toplam degeri. 2 Motor ayni anda kullanilmayacagi icin, bu arac Sehir icinde 15 hp / sehir disinda 100 hp dir. 100 hp icinse 1300 kg cok fazladir. Tuketim sehir disinda yuksek olmali bence :D




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi therapist70 -- 25 Ağustos 2007; 18:53:17 >


_____________________________

GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi


3897 Mesaj
25 Ağustos 2007; 19:11:20 

ben bu hybrid teknolojisinden umutluyum. Özellikle istanbul trafiğinde çok işe yarayacak birşeye benziyor. Şehirdışında bir etkisi olmaması çok önemli değil. Çoğu insanın ömrü şehir içinde geçiyor. Benim yol bilgisayarı 26 km/h ortalama hız gösteriyor. Demekki sık sık elektrikli motor devreye girecekti eğer hybrid olsaydı.
Ama yukarda bahsedildiği gibi, devletin bu tip şeylere destek olması lazım. Vergi indirimi mesela, daha çevreci olduğu için. O zaman sıradan motorlu versiyonu ile aynı paraya gelebilirdi ve talep artardı. Malesef ülkemizde kimse takmıyor böyle şeyleri


_____________________________



 
125 Mesaj
4 Eylül 2007; 23:34:07 


quote:

Orjinalden alıntı: Azurewrath

Merhabalar; Honda Hybrid icin soyleyebilecegim cok fazla birsey yok. Size bilgi verebilecegim konu ise bir Elektronik Muhendisi olarak sudur. Uretilen / Tuketilenden cok olamaz. Yani o akuyu doldurmak icin motorunuz calisacak elektrik depo edilecek. AC Akim Depo edilemez bu yuzden gerilim DC olarak depo edilecek. DC Motorlar ise cok karmasik bir yapiya sahiptir AC motorlara gore cok daha cabuk bozulurlar. Hybridlerin tamamiyle goz boyamadan baska birsey olmadigini dusunuyorum. Sehir ici dur/kalk seklinde basari saglayabilir cunku icten yanmali motorlar ilk hareketlerini alana kadar / elektrik motorundan daha buyuk bir tuketim saglarlar. Lakin Elektrik motorlari ilk donme hareketini direk yaparlar, Rotor donmeye baslar ve arac hareket eder. Dizel araclarin ortalamada daha ekonomik oldugunu dusunuyorum Test etmeden kesin bir yargiya varamiyorum. Dizel motor daha buyuk bir tork saglar, Yokus cikarkan arac baymaz gec hizlanir. Toplam 115 HP gucten bahsettiginizi duydum bu Elektrik+icten yanmali motorun toplam degeri. 2 Motor ayni anda kullanilmayacagi icin, bu arac Sehir icinde 15 hp / sehir disinda 100 hp dir. 100 hp icinse 1300 kg cok fazladir. Tuketim sehir disinda yuksek olmali bence :D



honda civic hybrid araca sahibim, şehir dışı tüketimi 4.4 ile 5.0 lt arasında.. yüksek mi değil mi siz karar verin.


_____________________________



 
963 Mesaj
5 Eylül 2007; 10:39:30 

Civic hybrid Almanya'da en ekolojik araç seçilmiş; kriterler ise "sessizlik", "yakıt tüketimi" ve "emisyon değerleri".
http://www.cnnturk.com/...?PID=224&haberID=387126[/link]


_____________________________

HONDA ACCORD EXECUTIVE 2008


 
7 Mesaj
19 Eylül 2007; 18:18:23 

arkadaşlar hybrid de ki eelektrik mororu motora yardımcı olmak amacıyla volant kısmına yerleştirilmiş bir motordur.araçlar ilk kalkışlarında ve ivmelendiklerinde yakıtı çok yakarlar işte bu zamanlarda elektrik motoru benzinli motora yardımcı oluyor.araçta 1,4 benzin 0,4 elektrik motoru var toplam 1,8 güce ulaşıyor
bide tork 167 yani dizel araçlar gücünde tork var.toyotayla kıyaslamışsınız onun gücüyle bunun gücü farklı.
şöyle diyelim 4 kişi duran bi aracı iteliyor araç biraz hareket ettikten sonra ttek kişi itebiliyor.iştehybrid in özelligi bu.tork tam karşılığı olmasada piston ile krank arasındaki kola uygulanan kuvvetle ilgili hesaplanıyor bu elektrik motoru volantta olduğunda 1 birim 1 tork üretiyor diyelim tabi bunu örnek olarak veriyorum yani elektrik motorunda çok yüksek tork var ve araba ivmelenirken benzinli motora çok yardımcı oluyor bunun dışında öyle bi motor gibi çalışma fonksiyonu yok.şehir içinde kırmızı ışıklarda falanda benzini kapatıyor ama
geçenlerde köprü trafigine takıldık ortalama 5,8 den 6,2 ye kadar fırladı çünkü çok kısa dur kalklarda benzini kapatamıyor.valla ben ısınmaya başladım bende 1,3getz vardı ondan az yakıyor araçta sesyok konforu iyi görüntüsü çok iyi müzik sistemi bence güzel 6 lı cd mp3 çalar var.yanlış anlamadıydsam toyota 1,4 dizelle kıyaslamışsınız.bi defa bu 2 araçla bi rampa çıkın yanyana sonra kıyaslayın sonra biri otomatik neyse çok araştırdım yazacak çok şey var ama aklıma gelmiyor merak ettiginiz şeyler varsa sorun yazayım


_____________________________



 
7 Mesaj
19 Eylül 2007; 18:46:37 

bide mühendis bi arkadaşımız motor arıza falan yapar demiş adamlar malına güveniyorki 6 yıl 150 bin km garanti veriyorlar. aşağıdaki resmi bi incele istersen
http://www.hybridexperi...rid/CIVIC_HYBRID_34.JPG
inceledikten sonra bi yorumla bize bide honda nın v-tec diye bi motor teknolojisi var düşük zamanlama modunda ateşlemeyi kapatıyor gibi bişry goole dan v-tec diye arattırırsan videolarını bulabilirsin
http://www.youtube.com/...0k&mode=related&search=
buda v-tec videosu bi incele sana zahme bi fikrini söyle


_____________________________



323 Mesaj
17 Ekim 2007; 22:08:01 


quote:

Orjinalden alıntı: husgur

bide mühendis bi arkadaşımız motor arıza falan yapar demiş adamlar malına güveniyorki 6 yıl 150 bin km garanti veriyorlar.



Geçengün Honda bayii ne gidip hybrid hakkında bilgi aldım biraz bana elektrik motoru için 10 yıl garantili denildi aracın diğer yerleride 6 yıl garantiliymiş. ama başka yerde görmedim bilen varmı ?


_____________________________

HONDA CIVIC HYBRID BLACK


AMD Phenom II X4 965 BE 3.4 GHZ , GIGABYTE 790FXTA-UD5 AMD 790FX&SB750 AM3 DDR3 1866MHz (O/C) USB 3.0 SATA3 + CORSAIR (2*2Gb) KIT XM3 Dominator 1600MHz DDR3 CL8 , Saphire VaporX Ati 5770 1G , Western Digital Caviar Black 1TB 64MB 3,5" Sabit Disk WD1002FAEX , ASUS 18x SATA DWDRW+Samsung 20 X DVD-RW , TT Kandalf Kasa, Thermaltake 1500W PSU


922 Mesaj
12 Kasım 2007; 10:00:50 

@faati67 hayırlı olsun

şehir içi trafiğinde tüketim değerli ile ilgili bilgisi olan var mı?


 
1152 Mesaj
13 Kasım 2007; 17:07:04 

hayırlı olsun güle güle kullan arkdaşım
bu aracı ben de çok merak ediyorum sanırım standart jantları çok kollu değişik bişi diymi ??


_____________________________




798 Mesaj
7 Aralık 2007; 4:28:33 

Arkadaşlar yeni nesil hybridler geliyo yakında frankfurt oto fuarındaki hybridlerde dizel ve elektrikli motorlar kullanılmaya başlanmış. Dizel almak mantıklı diyen arkadaşlara duyrulur. Paramı denkleyim hiç düşünmeden alacam benım için ekonomi ve güvenlik en önemli konular Honda bunu karşılıyor. Alan arkadaşlara hayırlı olsun diyor kazasız yolculuklar diliyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KoRHaN50 -- 7 Aralık 2007; 4:29:11 >


_____________________________



2104 Mesaj
10 Aralık 2007; 17:13:47 

arkadaşlar merhaba, geçen hafta park honda dan babama 2008 civic elegance aldık. çok güzel gerçekten. orda hiybrid test aracı vardı kullandım çok keyif aldım. araç hakkında bilgi sahibi oldum. internetten ikinci ellerine baktım pek yok. bişey dikkatimi çekti satılık ikinci el hiybrid ler hep 2000, 3000km civarında. acaba bi sorunmu çıkarıyo araba. nesinden memnun kalmıyolar. bilgi sahibi olan varmı. teşekkürler


_____________________________

BLUEOVAL 2011 FIII TDCI TitaniumX


6001 Mesaj
10 Aralık 2007; 17:34:05 

2000-3000 km lerde normalleride var.

ama hibritin tüketim konusunda biraz hayal kırıklığı yaşattığını bir otomobil dergisinde okumuşdum , fabrika verisinin %54 mü 56 mı ne fazlasını yaktığını söylüyordu.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


1732 Mesaj
11 Aralık 2007; 0:13:32 

teknolojiden faydalanmak akıl işidir


_____________________________



 
1152 Mesaj
11 Aralık 2007; 8:53:14 


quote:

Orjinalden alıntı: okyaypay

2000-3000 km lerde normalleride var.

ama hibritin tüketim konusunda biraz hayal kırıklığı yaşattığını bir otomobil dergisinde okumuşdum , fabrika verisinin %54 mü 56 mı ne fazlasını yaktığını söylüyordu.


şahsen ben de artık hybrid alma düşüncesindeyim ama ewet bu konu benim de dikkatimi çekti.acaba 1-2 sene içinde eksiklerini giderip yeni motor teknolojisiyle tekrar satışa sunarlarmı??


_____________________________




2457 Mesaj
11 Aralık 2007; 11:31:54 

slm arkadaşlar
bu hybrit işi çok güzel.
ancak benim bazı kaygılarım var.
bu teknoloji henüz geçiş aşamasında .
firmalarda bu olayı kabuletmektedirler. mesela honda firması pasif hybrit olarak gündeme getirmektedir.
yani uzun vadede nekadar benzin ne kadar elektrik motoru görev paylaşımı yapmaya devam edecek bilinmiyor kullanıcılar arasında.
bu işin bir de elektrik motoru üzerinden enerji veren akülerin ömrünü düşünürseniz.
biraz daha beklenmesi gerekir diye düşünüyorum.


olay trafikte yeni ,araçların performansına göre revizyon mutlaka olacaktır .bu iş lab ortamında güzel görünüyor ancak tam anlamı ile yaygınlaşması zaman alacaktır.


kişisel kanaatimdir.
umarım yanlış bir yönlendirme yapmamışımdır.

saygılarımla...


_____________________________

@ HONDA CiviC 2008 Premium Gümüş
@ Canon PowerShot S5 IS
@ HP PAVILION DV5-1240ET Notebook
@ AirTies RT-211 ADSL Modem
@ LOGITEC Z5500
@ AKVARİST GXDXH:120X50X80 CM
@ Samsung Galaxy S4


798 Mesaj
12 Aralık 2007; 2:15:21 

hybridlere sıralı lpg takmak mümkün mü yada bi sakıncası varmıdır acaba?


_____________________________



2457 Mesaj
12 Aralık 2007; 20:46:36 

sayın korhan50
aslında güzel bir konuya ayak bastınız .
elektrik motoru,benzin motoru derken birde alternatif yakıt olayında lpg faktörünüde türkiye şartlarında düşünmek lazım dimi:=):):):):

açıkçası hybrit arabalarda lpg mantıklı olur mu bilmiyorum ama şimdi bu sorunun performans açısından
bende bilmek isterdim.


quote:

Orjinalden alıntı: KoRHaN50

hybridlere sıralı lpg takmak mümkün mü yada bi sakıncası varmıdır acaba?



_____________________________

@ HONDA CiviC 2008 Premium Gümüş
@ Canon PowerShot S5 IS
@ HP PAVILION DV5-1240ET Notebook
@ AirTies RT-211 ADSL Modem
@ LOGITEC Z5500
@ AKVARİST GXDXH:120X50X80 CM
@ Samsung Galaxy S4


798 Mesaj
14 Aralık 2007; 4:58:33 

tabi canım lpg yide düşünüyo insan. aslında imkan olsa hiç yakmasın istiyorum :D eee napalım öğretmen maaşıyla geçinmek zor mecbur kısmak gerekiyor bi yerlerden :)


_____________________________



2104 Mesaj
14 Aralık 2007; 6:37:59 


quote:

Orjinalden alıntı: Patch

hayırlı olsun arkadaşım gerçekten araç bazen benzin tüketmemiş.


Hayırlısı Olsun.


_____________________________



6001 Mesaj
14 Aralık 2007; 8:49:04 


quote:

Orjinalden alıntı: KoRHaN50

hybridlere sıralı lpg takmak mümkün mü yada bi sakıncası varmıdır acaba?

oldu olacak bir direk, dik yelken aç baari :)


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


2457 Mesaj
14 Aralık 2007; 11:57:29 

sayın korhan50
eğer honda civic almayı düşünüyorsanız şimdiden hayırlı olsun.
benim malesef hybrit alacak param olmadığı için premium serisine kadar param yetti.
sağlık olsun.

ancak aracın 6 yıl garantisinin iptal olmaması için araç donanımına fiziksel müdehale yapamazsınız.zaten honda servisleri de bunu teyid ediyor doğal olarak.
o kadar para veripte sıfır araç almayı düşünüyorsanız ve lpg faktörünüde taktırmayı düşünüyorsanız en güzelli ikinci el almak olacak.tabi 6 yıl sonrasında.yada olası arızalarda cebimden çıksındiyorsanız o riski alarak taktırmak gerekiyor.

saygılarımla....


quote:

Orjinalden alıntı: KoRHaN50

tabi canım lpg yide düşünüyo insan. aslında imkan olsa hiç yakmasın istiyorum :D eee napalım öğretmen maaşıyla geçinmek zor mecbur kısmak gerekiyor bi yerlerden :)



_____________________________

@ HONDA CiviC 2008 Premium Gümüş
@ Canon PowerShot S5 IS
@ HP PAVILION DV5-1240ET Notebook
@ AirTies RT-211 ADSL Modem
@ LOGITEC Z5500
@ AKVARİST GXDXH:120X50X80 CM
@ Samsung Galaxy S4


798 Mesaj
14 Aralık 2007; 16:26:48 

Ewet hybrid almayı düşünüyorum ama ikinci ele düşmemiş araç henüz. Benim lpg takma düşüncem şu nedenden acaba bu araç minimum ne kadar ücrete yolculuk edebilir onu merak etmem. Bazı arkadaslar yelken felan tak diye dalga geçmiş fakat bakın ilerde lpg uygulaması yapmış hiybridleri de göreceksiniz petrol fiyatları bu hızla yükselmeye devam ederse yelkende takılır güneş enerjiside :D
Şu an için almamakta fayda görüyorum çünkü kafama takılan bazı problemler var. Mesela hiybridlerin pil ömrü ne kadar. Değişme imkanı var mı? varsa eğer ne kadar masraf çıkarır. Onun dışında aracın dizaynı, güvenliği vs. herşeyiyle hoşuma gidiyor.
Size son bir sorum olacak, hiçbir civicde stationwagon gördünüzmü? acaba sw. bir civic çıkar mı ilerde malum bagaj hacmi çok önemli doblo, t. connect, caddy bu nedenle tercih ediliyor çoğu insan tarafından.


_____________________________



6001 Mesaj
14 Aralık 2007; 17:42:53 

arkadaş , dalga geçmedik , şaka yaptık

ne alıngansınız bee.


hibrit için fikrim
hiçbir yakıt tasarrufu 10 ytl civarı fazla vermeye değmez.
al bir benzinli çak lpg yi o zaman al sana tasarruf.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


9573 Mesaj
14 Aralık 2007; 17:48:16 

Her koşulda yakıt ekonomisi sağlasa 10 milyar farka değer ama özel bir kullanım tarzı,trafiği yavaşlatacak bir hız gerekiyor.

Lpg daha mantıklı.


6001 Mesaj
14 Aralık 2007; 17:56:03 

HAYIR !!! değmez diyorum sanaaaa


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


2457 Mesaj
14 Aralık 2007; 21:26:48 

yok şimdilik honda civic 2008 lerde stationwagon olarak üretilmedi diye biliyorum.
ne türkiye de ne başka bir ülkede.
ancak hem az yaksın diye lpg güneş enerjisi yelken takmayı düşünüyorsun neredeyse ,hemde bagaj büyük olsun diyorsun?

bu fikirler biraz tezat fikirler.
sonuç ta bu kadar yakıt tasarruf u sağlayacak bir nokta olsa idi.zaten üretici firmalar çoktanbulmuş olurlardı.

yani aracın yaktığı yakıt normelde dğeişmiyor.sadece yakıtın türünü değiştirerek birazda performans kaybını tölee ederek tasarruf sağlamış oluyorsun.

bilgine sunarım.


quote:

Orjinalden alıntı: KoRHaN50

Ewet hybrid almayı düşünüyorum ama ikinci ele düşmemiş araç henüz. Benim lpg takma düşüncem şu nedenden acaba bu araç minimum ne kadar ücrete yolculuk edebilir onu merak etmem. Bazı arkadaslar yelken felan tak diye dalga geçmiş fakat bakın ilerde lpg uygulaması yapmış hiybridleri de göreceksiniz petrol fiyatları bu hızla yükselmeye devam ederse yelkende takılır güneş enerjiside :D
Şu an için almamakta fayda görüyorum çünkü kafama takılan bazı problemler var. Mesela hiybridlerin pil ömrü ne kadar. Değişme imkanı var mı? varsa eğer ne kadar masraf çıkarır. Onun dışında aracın dizaynı, güvenliği vs. herşeyiyle hoşuma gidiyor.
Size son bir sorum olacak, hiçbir civicde stationwagon gördünüzmü? acaba sw. bir civic çıkar mı ilerde malum bagaj hacmi çok önemli doblo, t. connect, caddy bu nedenle tercih ediliyor çoğu insan tarafından.



_____________________________

@ HONDA CiviC 2008 Premium Gümüş
@ Canon PowerShot S5 IS
@ HP PAVILION DV5-1240ET Notebook
@ AirTies RT-211 ADSL Modem
@ LOGITEC Z5500
@ AKVARİST GXDXH:120X50X80 CM
@ Samsung Galaxy S4


9573 Mesaj
15 Aralık 2007; 12:22:34 

okyaypay

HAYIR !!! değmez diyorum sanaaaa


Tamam ne kızıyon



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 15 Aralık 2007; 12:23:59 >


798 Mesaj
15 Aralık 2007; 13:30:03 

bu durumda en matıklısı biraz bekleyip hybridlerin fiyatlarının düşmesini beklemek. hem bu zaman zarfında yeni modellerde girebilir türkiye pazarına. Hiç beklemiyorum hükümetimizden fakat belki bi vergi indirimi bu aracları daha alınabilir düzeylere çeker. yurtdışında taksilerde hybridler kullanılıyor ve hükümetleri buna destek veriyor çevre yi daha az kirletmeleri bakımından ama türkiyenin daha çoooook yol alması gerek.


_____________________________