Şimdi Ara

Honda Civic Hybrid ilk 1000km tüketim sonuçları. (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
492
Cevap
7
Favori
252.653
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Bende 8 aydır 2008 Honda Civic Hybrid kullanıcısıyım.

    Aracı 145000 km de ilk sahibinden satın aldım. Aldığımda 6 yıllık garantisi devam ediyordu.
    Servisten aracı sorgulattım. Bataryasıyla ilgili kontrollerini yaptırdım. Araç şu an 170000 km de. Hiç sorun çıkarmadı.

    Aracı aldığımdan itibaren 155000 165000 de 10000 km bakımlarını yaptırdım.
    En son 145000 km de CVT şanzuman yağı değişimi yapılmış. 30000 km de bir yağın değişimini söylediler.

    Aracın kataloğunda 0-30W yağ kullanın yazıyor. Servise bakım için sorduğumda biz tüm civiclere 10-40W yağ koyuyoruz dediler.
    Bu nedenle aracımın bakımlarını yağını filtresini kendim alarak kendim yaptırıyorum. Ben 5-30W yağ kullanıyorum.
    Aracın polen filtresini yağ filtresini dışarıda bulmanız mümkün. Ancak hava filtresini (17220-rmx-000) Türkiyede Honda Yetkili servisinden almak zorundasınız. Bunun dışında Türkiyede muadil hava filtresi yok. Hava filtre fiyatı yetkili serviste 65 tl civarı. Filtrelerin fiyatı ABD'de $10. Ben yurtdışından getirttim. Hatta İkitelli tarafında ustalardan biri bende bu filtre var dedi, bulamadı. Benden örneğini istedi aynısından yaptıralım faydamız olsun dedi. Filtreden yaptırırsa bilgilerini paylaşacağım.

    Aracı ilk aldığım hafta otomatik yıkama makinesinde yıkarken tam yıkama makinesi arka kısma geçerken aracın tavanda anteni olduğu aklıma geldi. Hızla aractan çıkmama rağmen anten gözlerimin önünde kırıldı :).

    Anten için servise telefon açtım 180 TL dediler ve ellerinde olmadığını söylediler. 15 gün beklersem Japonyadan getirtebiliriz dediler. Aynı orjinal anteni yine ABD den $12 dolara getirttim.

    Bunun dışında bu aracın, ScanGauge II cihazı kullanılarak Super Highway Mode ( Süper Otoban Modu) denilen sürüş tekniği ile 100 km de 2.6 litre yakıt tüketimi olduğunu öğrendim. ScanGauge cihazını satın aldım. Cihaz sizi gaz pedalına nasıl basacağınızla ilgili yönlendirme yapıyor yani cihazda belli değer aralıkları var 90-110 km hız aralığında bu değerleri sağlayacak şekilde aracı kullanırsanız bu aracın tüketimi 2.6 lt civarı imiş. Cihazın yönlendirmelerine fazla uyamasamda 2 hafta önce istanbul sakarya arası gidip geldim. Toplam 400 km yol yaptım. ortalama 4 lt yakıt tüketimi oldu. Ancak dediğim gibi cihazın sürüş tekniğine yolun yaklaşık yarısında uyabildim.

    Sonuç olarak honda civic hybrid araçtan çok memnunum. Araç hem ekonomik hem sessiz. Bu aracı kullanacak kişi sürüş tekniğine dikkat ederse gerçekten çok ekonomik.

    Araçla ilgili sorularınız olursa memnuniyetle cevaplarım.




  • tahirersan T kullanıcısına yanıt
    Bizim dizel gibi bir şey yani desenize kazasız belasız günlerde kullanın hocam aracınızı
    Bizim dizel de uzun yolda 4 litreye düşüyor hele ki dümdüz bir yol ise 3.5 lu değerlere kadar yolu varmış sizin ki de bu devirde iyi bir değere sahip bu arada bu hybrid arabalarda aküleri nasıl normal bizimkiler gibi mi ? Bir ara öyle olmadığını ve aylık bir kiralama durumunun söz konusu olduğu gibi bir laflar duymuştumda bu konuda aydınlatabilirmisiniz acaba ?
  • Hybrid arabada NIMH yani nikel metal hydrid piller var. Kiralık bir akü bulunmuyor. Arabanın koltuğunun arkasında sabit piller var. Bu piller araç fren yaptığında ve yokuş aşağı giderken şarj oluyor. Aracım şu an 170000 km de pillerin performansı ile ilgili herhangi bir problemim yok.
  • tahirersan T kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirme için teşekkür ederim sağolun
    Ayrıca bu piller i her hangi bir dış aktarım ile şarj etmeye gerek olmuyor mu pil ne kadar süre gidiyor bitince ne oluyor ? bitiyormu yada daha başka bir soru bu pil işi sizi yakıt yönünden ne kadar rahatlatıyor yada şehir içi kaç km hızlara kadar hybridle sessiz sakin gidiyor biliyorum hepsini birden sormuş gibi oldum ama tüm aklıma gelenleri bir sorayım dedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.n.u.r. -- 20 Şubat 2014; 16:34:11 >
  • Kesinlikle dışardan bir şarj yapmıyorsunuz. Fren yaptığınızda ve yokuş aşağı giderken kendi kendini şarj ediyor. Arçla 50 km hıza kadar elektrikle gidebiliyorsunuz. Yanlız bunun için aracın hybrid sürüş moduna uygun şekilde gaza basmanız gerekiyor. 50 km hızın üzerinde elektrik motoru yine benzinli motora takviye yaparak yakıt tasarrufu sağlıyor. Uzun yolda 100 km de 4.2 litre yakıyor. Ancak ilk yazımda bahsettiğim gibi daha ekonomik kullanım istiyorsanız Super Highway mode gibi yöntemlerde var.
  • tahirersan T kullanıcısına yanıt
    peki dizel bir araç değilde hybrid bir araç tercih etme sebebiniz nedir ? Yani sonuçta bu değerleri bir dizel motor araçtada görebilirdiniz. Ayrıca bakım olarak belki normal araçlardan daha pahalıda olabilme ihtimali var
    sonuçta bu açıdan hiç bilinmedik bir pencereden baktığınız zaman. Sahip olduğunuz araç tamamen radikal kararlara sahip insanların sahip olabileceği bir araç cinsinde olduğunu düşünüyorum zira kullanıcıların azlığı yada çokluğundan da bu durum gayet ortadadır heralde. Yanlış anlaşılmasın yalnız bende dizel civic kullanıcısı olarak yani bende pek etrafta göz önünde bulunmayan bir araca sahip olarak tamamen iyi niyetli olarak yazıyorum yanlış anlaşılmak istemem

    Birde kaç km yapılır bu araçla 170bin gibi bir değerden söz ettiniz. Maksimum ne kadar yapar dediler bir bilgilendirme aldınız mı bu konuyla ilgili ? Toplumda yeterli bilgilendirme olmadığı için belkide bu tarz araçların sayısı azdır yada bizler toplum olarak biraz geri zihniyetli bakıyorda olabiliriz. Bu araçlar bu sebepler dışında etrafta cirit atması gereken araçlar yani benim fikrimce sonuçta herkesin ortak paydası yakıtta tasarruf sağlamak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.n.u.r.

    peki dizel bir araç değilde hybrid bir araç tercih etme sebebiniz nedir ? Yani sonuçta bu değerleri bir dizel motor araçtada görebilirdiniz. Ayrıca bakım olarak belki normal araçlardan daha pahalıda olabilme ihtimali var
    sonuçta bu açıdan hiç bilinmedik bir pencereden baktığınız zaman. Sahip olduğunuz araç tamamen radikal kararlara sahip insanların sahip olabileceği bir araç cinsinde olduğunu düşünüyorum zira kullanıcıların azlığı yada çokluğundan da bu durum gayet ortadadır heralde. Yanlış anlaşılmasın yalnız bende dizel civic kullanıcısı olarak yani bende pek etrafta göz önünde bulunmayan bir araca sahip olarak tamamen iyi niyetli olarak yazıyorum yanlış anlaşılmak istemem

    Birde kaç km yapılır bu araçla 170bin gibi bir değerden söz ettiniz. Maksimum ne kadar yapar dediler bir bilgilendirme aldınız mı bu konuyla ilgili ? Toplumda yeterli bilgilendirme olmadığı için belkide bu tarz araçların sayısı azdır yada bizler toplum olarak biraz geri zihniyetli bakıyorda olabiliriz. Bu araçlar bu sebepler dışında etrafta cirit atması gereken araçlar yani benim fikrimce sonuçta herkesin ortak paydası yakıtta tasarruf sağlamak.

    Öncelikle bu araç çevreci. Karbondioksit emisyonu diğer araçlara göre daha düşük. 1.4 benzin motoru + 0.4 elektrik motoru ile birlikte 1.8 motor araç gücünde. En önemlisi sessizlik ve aracın sorun çıkarmaması. Bakımları diğer araçlardan pahalı değil. Devamlı benzinli motoru kullanan bir araçla hibrit bir aracın motorunu kıyasladığınızda elbette hibrit aracın motoru daha uzun ömürlü olacaktır.




  • şehir içi yakıt değerleriniz nedir acaba. ayrıca 100 bin bakımı 2000 tl denmiş. siz 100 km geçmişsiniz ama bu tarz bir bakım oldu mu?
  • cem_uar2 kullanıcısına yanıt
    100.000 bakımını önceki sahibi yetkili serviste yaptırmış. Aracı ben 145000 km de satın aldım. Aldığımda 6 yıl 150000 km garantisi devam ediyordu. 200.000 de triger zincir değişimi olur muhtemelen. Normal araçtan bakım olarak farklı bir bakımı yok. En son servisi aradığımda CVT şanzuman yağını 200.000 değiştireceksiniz dediler. Fakat satın aldığım sahibi 30000 km de bir CVT şanzuman yağını değiştirtiyormuş. Bende 175000 de CVT şanzuman yağını değiştirmeyi düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem_uar2

    şehir içi yakıt değerleriniz nedir acaba. ayrıca 100 bin bakımı 2000 tl denmiş. siz 100 km geçmişsiniz ama bu tarz bir bakım oldu mu?

    Şehir içi sakin kullanırsan 100km de 5.8 lt yakıt tüketimi var.
  • aslında süper bir harcama. günümüzn tsi otomatikleri bile bundan fazla yakıyor. ayrıca dsg sıkıntısından da bahsediliyor. tsi yerine neden tercih edilmiyor. ilginç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem_uar2

    şehir içi yakıt değerleriniz nedir acaba.


    Benimki 2007 model honda civic hybrid. 2 senedir kullanıyorum aracı. Şehir içinde dur kalk giden trafikte bile 8lt/100km yakıyor. Şehirlerarası 6lt/100km. Normal honda civic ile kıyaslayınca inanılmaz iyi. Trafikte durunca motorun durması ve benzin yakmaması büyük avantaj. hybrid'de normalin tüm avantajları var. artısı az benzin kullanması. bakım olarak da bir farkı yok. servis bakıyor. masraf olarak da 70bin için 500tl verdim. nazar değmesin 2 senedir canavar gibi çalışıyor. tık bile demedi şimdiye kadar. ne demişler: bu honda hayat onda ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fornewage -- 2 Mart 2014; 15:55:58 >
  • Memleketimin elektirik muhendisine bak ! yavrum benim sen nerenin mezunusun öyle .Atma kabadan hemserim önce bi bak nasil calisyor diye ,sonra ahkam kes .
    Iki motor da beraber calisabiliyor
    akuleri doldurmak icin senin bosa harcadigin enerji kullaniliyor(simdi sana anlatsam anlayamassin da )
    ac motorlar dc motorlara nazaran daha kolay kontrol edilebilirler vede daha basittiirler (simdi sen sargi vede rotor isinide bilmessin )
    bu liste böyle uzar gider sevgili Elektirik Muhendisi kardesim @Azurewrath Azurewrath @ 23 Ağustos 2007; 4:41:21


    Merhabalar; Honda Hybrid icin soyleyebilecegim cok fazla birsey yok. Size bilgi verebilecegim konu ise bir Elektronik Muhendisi olarak sudur. Uretilen / Tuketilenden cok olamaz. Yani o akuyu doldurmak icin motorunuz calisacak elektrik depo edilecek. AC Akim Depo edilemez bu yuzden gerilim DC olarak depo edilecek. DC Motorlar ise cok karmasik bir yapiya sahiptir AC motorlara gore cok daha cabuk bozulurlar. Hybridlerin tamamiyle goz boyamadan baska birsey olmadigini dusunuyorum. Sehir ici dur/kalk seklinde basari saglayabilir cunku icten yanmali motorlar ilk hareketlerini alana kadar / elektrik motorundan daha buyuk bir tuketim saglarlar. Lakin Elektrik motorlari ilk donme hareketini direk yaparlar, Rotor donmeye baslar ve arac hareket eder. Dizel araclarin ortalamada daha ekonomik oldugunu dusunuyorum Test etmeden kesin bir yargiya varamiyorum. Dizel motor daha buyuk bir tork saglar, Yokus cikarkan arac baymaz gec hizlanir. Toplam 115 HP gucten bahsettiginizi duydum bu Elektrik+icten yanmali motorun toplam degeri. 2 Motor ayni anda kullanilmayacagi icin, bu arac Sehir icinde 15 hp / sehir disinda 100 hp dir. 100 hp icinse 1300 kg cok fazladir. Tuketim sehir disinda yuksek olmali bence :D




  • tahirersan T kullanıcısına yanıt
    Ulaaa.... iyikide daha fazla okuyup mühendis olmamışım
  • lubof L kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle üretilen tüketilenden çok olmaz. Ancak bu araba yokuş aşağı giderken ve frenlemelerde oluşan kinetik enerjiyi hybrid bataryaları şarj etmede kullanıyor. Araç şu an 183000 km de herhangi bir sorun yaşamadım. Şehir içi yakıt tüketimi değeri 5.5lt.
  • cem_uar2 kullanıcısına yanıt
    200000 bakımına gelmek üzereyim şu an 183000 km deyim. Yetkili servisle konuştum. 200000 bakımında aracın iridyum bujileri (8 adet) , Benzin filtresi ve motor subap ayarlarının yapılacağını söylediler. Fiyat olarak 1100 tl gibi bir rakan çıkardılar. Fiyatın yüksek olmasının sebebi bujilerin fiyatı 450 tl benzin filtresi 500 tl civarında. Ancak ben bu parçaları ABD den alıp montajını serviste yaptıracağım. 8 bujinin ABD fiyatı 80 dolar. Benzin filtresi de 60 dolar civarında. Servis orjinal honda yedek parça getirmeniz şartıyla sadece işçilik alarak montajını yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirersan

    200000 bakımına gelmek üzereyim şu an 183000 km deyim. Yetkili servisle konuştum. 200000 bakımında aracın iridyum bujileri (8 adet) , Benzin filtresi ve motor subap ayarlarının yapılacağını söylediler. Fiyat olarak 1100 tl gibi bir rakan çıkardılar. Fiyatın yüksek olmasının sebebi bujilerin fiyatı 450 tl benzin filtresi 500 tl civarında. Ancak ben bu parçaları ABD den alıp montajını serviste yaptıracağım. 8 bujinin ABD fiyatı 80 dolar. Benzin filtresi de 60 dolar civarında. Servis orjinal honda yedek parça getirmeniz şartıyla sadece işçilik alarak montajını yapıyor.


    Benzin filtresini yeni değiştirdim, fiyatı 242 lira. 150 lira da işçilik alıyorlar. Hem Mutluhan hem de Honda Bora fiyatı aynı.
    Benzin filtresi değişiminde subap ayarı yaptırdım; conta değişimi ile birlikte o da 150 lira civarında tuttu.

    Ben Honda Bora'ya benzin filtresi değişimi ve sübap ayarı (conta değişimi ile birlikte) işçilikler dahil 570 TL'ye yaptırdım 2 hafta önce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faati67

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahirersan

    200000 bakımına gelmek üzereyim şu an 183000 km deyim. Yetkili servisle konuştum. 200000 bakımında aracın iridyum bujileri (8 adet) , Benzin filtresi ve motor subap ayarlarının yapılacağını söylediler. Fiyat olarak 1100 tl gibi bir rakan çıkardılar. Fiyatın yüksek olmasının sebebi bujilerin fiyatı 450 tl benzin filtresi 500 tl civarında. Ancak ben bu parçaları ABD den alıp montajını serviste yaptıracağım. 8 bujinin ABD fiyatı 80 dolar. Benzin filtresi de 60 dolar civarında. Servis orjinal honda yedek parça getirmeniz şartıyla sadece işçilik alarak montajını yapıyor.


    Benzin filtresini yeni değiştirdim, fiyatı 242 lira. 150 lira da işçilik alıyorlar. Hem Mutluhan hem de Honda Bora fiyatı aynı.
    Benzin filtresi değişiminde subap ayarı yaptırdım; conta değişimi ile birlikte o da 150 lira civarında tuttu.

    Ben Honda Bora'ya benzin filtresi değişimi ve sübap ayarı (conta değişimi ile birlikte) işçilikler dahil 570 TL'ye yaptırdım 2 hafta önce.


    Sizin araç kaç km'de?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirersan

    200000 bakımına gelmek üzereyim şu an 183000 km deyim. Yetkili servisle konuştum. 200000 bakımında aracın iridyum bujileri (8 adet) , Benzin filtresi ve motor subap ayarlarının yapılacağını söylediler. Fiyat olarak 1100 tl gibi bir rakan çıkardılar. Fiyatın yüksek olmasının sebebi bujilerin fiyatı 450 tl benzin filtresi 500 tl civarında. Ancak ben bu parçaları ABD den alıp montajını serviste yaptıracağım. 8 bujinin ABD fiyatı 80 dolar. Benzin filtresi de 60 dolar civarında. Servis orjinal honda yedek parça getirmeniz şartıyla sadece işçilik alarak montajını yapıyor.

    bujiler neden 8 tane...?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirersan

    quote:

    Orijinalden alıntı: faati67

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahirersan

    200000 bakımına gelmek üzereyim şu an 183000 km deyim. Yetkili servisle konuştum. 200000 bakımında aracın iridyum bujileri (8 adet) , Benzin filtresi ve motor subap ayarlarının yapılacağını söylediler. Fiyat olarak 1100 tl gibi bir rakan çıkardılar. Fiyatın yüksek olmasının sebebi bujilerin fiyatı 450 tl benzin filtresi 500 tl civarında. Ancak ben bu parçaları ABD den alıp montajını serviste yaptıracağım. 8 bujinin ABD fiyatı 80 dolar. Benzin filtresi de 60 dolar civarında. Servis orjinal honda yedek parça getirmeniz şartıyla sadece işçilik alarak montajını yapıyor.


    Benzin filtresini yeni değiştirdim, fiyatı 242 lira. 150 lira da işçilik alıyorlar. Hem Mutluhan hem de Honda Bora fiyatı aynı.
    Benzin filtresi değişiminde subap ayarı yaptırdım; conta değişimi ile birlikte o da 150 lira civarında tuttu.

    Ben Honda Bora'ya benzin filtresi değişimi ve sübap ayarı (conta değişimi ile birlikte) işçilikler dahil 570 TL'ye yaptırdım 2 hafta önce.


    Sizin araç kaç km'de?

    150.000 km'de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.