Şimdi Ara

Honda Civic Hybrid ilk 1000km tüketim sonuçları. (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
493
Cevap
7
Favori
252.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • HYBRİD otomobile o fiyat deymez diyen arkadaşlar ; herkezin fikri kendine hepiniz doğru söylüyorsunuz kendi doğrularınıza göre seçim yapıyorsunuz bu konuda kimseyi suçlayamayız. Amaa..
    neye göre hybridi kötülüyorsunuz kriteriniz nedir. Dizel araçları kriter kabul ediyorsanız bence hatalı bir yaklaşım. Hybrid dizelin alternatifi değil benzinli motorların alternetifidir ,bu yanlışa düşmeyin.Benzinli bir araç 10 lt yakıt yakarken bence hybridin 6-7 lt civarında yakması "ekonomidir". benzinli ve dizel araç kullanıyorum. aralarındaki farkları çok iyi biliyorum . Bahsedilen bu fiyat civarında alınan hiç bir dizel arabada benzinli konforu yok en azından motor sesi çok farklı. Honda hybridi toyota coralla dizelle karşılaştıran varsa çok yazık ,sakın konforlu ve az yakıyo diye corolla almayın ,daha az yakan araçlar var . Bence honda hybrid kesinlikle donanımı ve motoruyla alınacak bir araçtır.Vites teknolojisi yeter . Hondanın en üst donanım arabasıyla çok fiyat farkı da yok bu ikisini karşılaştırırsanız ( ki doğru karşılaştırma budur)1.8 lt motor gücünde civic alıp 10-11 lt benzin yakmaktansa çok az farkla hibrid alıp 6-7 lt yakmak bence mantıklı ve ekonomikliktir. daha az yaksın diyen dizel alır tabi ama bazı şeylerden ödün vererek. Ödün verdikleriniz buna değerse kimse bişey diyemez tabi.

    Elektrikli dizel araçlar yolda yakında piyasaya girecek satışa sunulacak. Normal dizele göre daha pahalı olacağı için o arabaya o fiyat deymez mi diyeceksiniz. dizel otomobiller ilk satışa sunulduklarında kamyon motorlarını arabalara takmışlar diyenler olmuştu şimdi benzinliler geri kaldı. Gelecek hybrid teknolojisidir. Aradaki fiyat farkı kesinlikle fazla değildir. Hatta bence 50 mlyr verip benzinli araç alan bir şahıs neden hybridi tercih etmedim diye kendine sorsun yada bu fiyata benzinli alacak olanlar hybridi bir kez daha incelesin sonra üzülmesin.




  • Zira=çünkü.
    Riayakat ne peki? Sanırım liyakat(ehliyet, yeterlilik, layık olma) demek istediniz. Ama yine de anlamadım:)


    quote:

    Orjinalden alıntı: avukatyusuf

    Bence öncelik Honda Hybrit ..

    Sebepse basit bu ülkeyi önemseyip teşvik ve vergi indirimi dahi beklemeksizin Hybrit ile bizleri tanıştırdığından.

    Ben riyakate inanan eski kafalılardanım zira (zira ne demekse )
  • Merhaba,
    Şu an satılmakta olan Honda Civic 1.6 Otomatik Elegance fiyatı 43100 Ytl, Honda Civic 1.4 Hybrid ( Elegance donanımlı, sunroof yok, onun yerine krom kaplama gibi birkaç ek var) fiyatı 49950 Ytl. Yani aralarındaki fark 7000 ytl civarında. Burada önemli olan husus, onun iyi onun kötü olması değil. Eğer aracı en az 3 yıl kullanacaksanız ve yılda 15000-20000 km arası yapıyorsanız hybrid ekonomik duruma geliyor. Farklı bir sürüş deneyimi yaşamak isteyen, çevreye katkım olsun diyen hem de ekonomik olsun diyenler için uygun. Kullanımda bile dikkat edilmesi gereken hususlar var. Ben eğer TEM'i kullanııyorum, hızlı da giderim derseniz yakıt tüketimi 8-9 lt lara çıkar. Tamam bu göze fazla görünebilir ama aynı hızla başka bir otomatik vitesli araçla yüksek hızla (140 km mesela) seyredin, 10-11 lt lere vurursunuz. Ama 90la giderseniz ortamaları 5,5-6 lt seviyelerine iniyor ki bu da iyi bir rakam. E-5 te ya da sıkışık trafikte ise tek kelimeyle harika, 5.5-6 lt ortalama sıkışık trafikte çok iyi rakam, manuel dizellerle bile zor yakalanır. Ben burda dizel kötü benzin kötü demiyorum, tercih meselesi ve bence iyi bir tercih, ilerde daha da iyi olacak.Fiyata takılmayın, şu an donanımı böyle olan otomatik benzinli araçlar bu sınıfta 43-47000 ytl civarında. O kadar fiyat farkı olsun, şu an toyota prius amerikada 21500 dolar, avrupada 26000 euro. Benden söylemesi!

    iyi günler...:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi llUlisisll -- 18 Haziran 2008; 17:04:23 >




  • iyi günleeer
  • bu aracın satışından ötv çıkarılırsa (hayal kurdum)
    satışları çok artabilir temiz çevre (kırmızı ışıkta benzinli motorun devreden çıkması ve kalkışta elektrik motoru desteği
    önemli unsurlar) hepimizin dileği
  • hükümetin ; bence milleti bu tarz araçlara yönlendirmek bilinci olacaksa

    o zaman hem kdv hem ötv alınmadan direk alınabilir olmalı (hayal kurmaya devam ettiğimi varsaydım ...)




    quote:

    Orjinalden alıntı: meta80

    bu aracın satışından ötv çıkarılırsa (hayal kurdum)
    satışları çok artabilir temiz çevre (kırmızı ışıkta benzinli motorun devreden çıkması ve kalkışta elektrik motoru desteği
    önemli unsurlar) hepimizin dileği
  • Audi A 4 dizel Multitronik (CVT) şanzuman araç kullanan olarak derim ki, gelecek = hibrit.
    Aksini iddia eden yaşadığı dünyadan bi haberdir.

    Bir süredir forumda yazılanları okuyorum da Hibrit araç alıp da kullananlara insan olarak TEŞEKKÜR EDERİM. Sizler en azından bu dünyanın daha yaşanabilir hale gelmesine yardımcı olan bir teknolojiye destek oldunuz.

    Unutmayınız ki arabanızın arkasında HYBRİT yazısını gören insanların yüzleri gülümseyecektir.

    Elbetteki geçmiş yüzyıllarda olduğu gibi YA BU YARAMAZ, DAHA DENEME SÜRECİNDE, .... diyenler olacaktır.

    Bilgi ile desteklenmemiş, bilimsel olarak anlam ifade etmeyen her lafa düşünce ürünü deyipde saygı duymak gibi bir yasal zorunluluk yok neyseki herşeye rağmen hala güzel olan ülkemde....
  • küçük bir sorum olacak
    civic seri hibrid sistem mi kullanıyor
    yoksa paralel hibrid sistem mi kullanıyor bilgisi olan varmı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi placebo_as -- 27 Haziran 2008; 1:54:50 >
  • paraleldir paralel
  • 2009 da yeni nesil hybrid ile başarı daha da perçinlenecek. Hükümetin ona buna ötv koymak yerine, böyle alternatif ve daha çevreci ürünleri vergi indirimiyle desteklemesi gerekiyor.
  • bence bu tür araçlarda ötv nin kalkmasını unutun arkadaşlar.
    hükümetin zihniyeti belli olduki her üründe artık ötv olacak.
    ilk adımı 1 temmuz dan itibaren geçerli olmak
    üzere ortaya çıktı.
    beyaz eşya ve kozmatik nasibini alıyor bu tarihten itibaren.
  • arkadaşlar , biz türk milleti bazı yenilikleri zamanında yaklayamıyoruz ama tepeden inmekte üstümüze yoktur, mesela dünyada telefon sorunu tümüyle çözüldüğü zamanlarda bizde bırakın telefonu , elektriksiz köylerimiz vardı, ama şimdi cep telefonu kullanımında ilk sıralardayız, (İnternet kullanımındada buna benzer bi durum var) ,, bu hybrit veya OKSİJENLİ ARbaA VEYA HİDROJENLİ Araba (Hangisi tutatrsa), teknolojisi dünyada yerleşince , emin olun en baş uygulayıcıları biz türkler olacağız
  • İnternette 2.el hibrit arıyorum ama pek yok. eçen ay 37,000YTL ye bi satıldı ve kaçırdım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avukatyusuf -- 3 Temmuz 2008; 17:43:54 >
  • 50 ye alıp 37 ye sattığına göre vardır bi illeti, boş ver
  • Yaklasik bir yil uc aydir Honda Hybrid kullaniyoruz. Kesinlikle arabadan cok memnunuz. Alirken Corolla Dizel ve Hybrid arasinda kalmis ve konforundan dolayi bu araci almistik. Su anda arac 27000 kilometrede. Istanbul sehirici sikisik trafikte tuketim yazin 6.3 litre. Kisin 6.5 litre. Trafigin gorece daha az oldugu zamanlarda bu tuketim 5.9 litre civarina dusebiliyor sehiricinde. Uzun yolda 100 kilometre ortalama hizda 5 litre yakiyor. 130 kilometre ortalama hizda 6.2 litre yakiyor. Bu verdigim tuketim degerleri anlik tuketimler degil. 600-700 kilometre kullanimlar sonunda benzin almak icin durdugumda aldigim tuketim degerleri. Benim icin bu degerler tatmin edici. Cunku bu araci alirken bence 1.6 Civic otomatik bundan 7000 YTL daha ucuz. Aradaki fiyat farkina deger mi diye dusunuyordum. Bir seneden sonra 4-5 yilin sonunda aradaki fiyat farkinin kapanip Hybrid'in kazancli olacagini gordum. Kaldiki Hybrid'in bakim araligi 1.6 Civicten farkli olarak 10bin degil 20bin kilometre. Yani daha az servise gidiyor. Fren balatasi ve diger motor aksami da daha arac daha dusuk devirlerde calistigi icin daha az yipraniyor.

    Alacak olanlara kesinlikle tavsiye ederim. Burada bir konuya dikkat cekmem gerekiyor. Bu aracin kullanimi benzin tuketimini dogrudan etkiliyor. Yani Hybrid aracin kullanimina dikkat etmek gerekiyor. Ani kalkis ve duruslardan kacinmak, gaza sonuna kadar basmamak tuketimi dusuruyor. Yoksa bunlara dikkat etmeyen annem kullandiginda aracin sehir icin yakit tuketimi 8 litreye cikiyor. Bir de merak ettigim icin Istanbul Ankara arasinda cok suratli kullandim. Ortalama 160 kilometre ve surekli son gaz gittim. Arac 8.5 litre yakti. Sanirim ayni yolda 1.6 Civic ile gitsem o da o kadar yakardi. Donuste 130 kilometre ortalama hizla dondum. Tuketim 6 litreye dustu.

    Son olarakta Eskisehir-Konya-Ankara +Konya-Ankara sehiricinde gectigimiz hafta yaptigim bir geziden sonra cektigim fotografi koyuyorum. Uzun yolda 100 kilometre ortalama surat ve klima surekli olarak acik kullandim. Ortalama tuketim 760 kilometre sonunda fotografta gorulecegi uzere 5.1 litre oldu.

     Honda Civic Hybrid ilk 1000km tüketim sonuçları.


     Honda Civic Hybrid ilk 1000km tüketim sonuçları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EsesBoston -- 29 Temmuz 2008; 3:12:20 >




  • Sorularina cevap vereyim arkadasim:
    1) bir ustteki mesajimda var ama yine yazayim: Istanbul sehirici 6.3 civari. Sehirdisi 100 kilometre suratte 5 litre 130 kilometre ortalama suratte 6 litre. Bu veriler anlik tuketim degil 27 bin kilometre sonunda aldigim degerler. Yoksa 100 kilometre ile giderken duz yolda tuketim degerini veren bilgisayari sifirladigimda ibre 4.6 litre yaktigini soyluyor. Ancak sollamalar sebebiyle bu deger 700 kilometre sonunda 5 litre olarak gerceklesiyor. Sanirim 100 kilometre hiz yerine 90 kilometreye dusersen 4.5 litre tuketimi yakalayabilirsin.
    2) Elektrik motoru 20-50 kilometre arasinda calisiyor. Sadece elektrik motoruyla gitmek icin yolun duz veya rampa asagi olmasi gerekiyor. Ben mesela Istanbulda Bagdat caddesi, sahilyolu gibi yerlerde 4-5 kilometre boyunca sadece elektrik motorunu kullaniyorum. Tuketim bir anda inanilmaz dusuyor.
    3)Sadece elektrik motorunu kullanarak sanirim 7-8 kilometre gidebilirsin. Arac hepimizden akilli oldugu icin bataryanin ucte ikisi bosaldiginda sadece elektrik motorunu kullanmana izin vermiyor. Bataryanin ucte ikisi bosaldiginda normal hizda giderkende sarj etmeye basliyor. Bataryanin %90ini bosaldiginda arac rolantiden calisirken bile sarj etmeye basliyor. Ayrica bataryanin %80ini doluyken arac elektrik motorunu daha fazla kullaniyor.
    4) Batarya sadece frenle dolmuyor dedigim gibi. Arac yokus asagi giderken frene basmasanda, duz yolda giderken ayagini gazdan cektigin anda batarya sarj oluyor. Dedigim gibi batarya azalmaya basladigi anda normal hizda giderken veya rolantide calisirken bile sarj ediyor. Bataryanin ne kadar surede doldugu tamamen yolun durumuna ve suratine bagli. Mesela uzun yolda Ankaraya giderken Kizilcahamam civarinda yokus cikarken elektrik motorunu ve bataryayi kullaniyor. 10 kilometrelik rampalar sonunda batarya bitmeye basliyor. Yokus inerken batarya full doluyor.
    5) Ben bir sorun yasamadim. Ancak araci aldiktan sonra teknolojinin geldigi bu seviyeyi fark ettikten sonra ben asla Toyota ve Honda disinda Hybrid bir arac almam. Zaten diger arac ureticileri ozellikle araclarinin kalitesiyle ovunen Almanlar daha Hybrid arac uretemiyorlar. Daha onceki yillarda cok farkli araclar kullanmis biri olarak (BMW 3.18is, Land Rover Discovery TD5, Jeep Cherokee 4.0, Ford Mustang GT, Chrysler Sebring) sunu rahatlikla soyleyebilirim en kaliteli araclari dunyada Honda ve Toyota uretiyor.
    6) Opsiyonel sunroof yok.
    7) Bu konuda sanirim onumuzdeki 2-3 sene bir yenilik olmayacak.
    quote:

    Orjinalden alıntı: eMiTa

    Ya arkadaşlar Hybrid kullanıp da 5000 km den sonra yakıt miktarını yazacak kimse yok mu??

    Şimdi herşey iyi hoş.. ama tam olarak açıklanmayan bazı şeyler var.. şahsen birden çok bayiye gittim ve bu elektrik motoru, benzin motoru çalışma km ve süreleri hakkında bilgi istedim.. ama maalesef bu konuda nerdeyse hiç kimsenin bir bilgisi yok.. hep varsayımlar üzerinden konuşuyolar.. Şahsen Rakamlarla konuşmayı seven bir insan olduğum için herşeyi rakamsal olarak duymak istiyorum...:))
    Sormak istediklerime gelince:
    1-Tam olarak reel şartlarda Ş.İçi, Ş.Dışı ve Ortalama ne kadar yakıyor...
    2-Elektrik motoru tek başına kaç km hızla gidersek benzin olmadan çalıştırıyor... Bazı yetkili satıcılar 30 km altı diyo, bazıları 40, 50 bazıları 60 a kadar çıkıyor yaw.. bi anlatın annamadık kardeşim.:))
    3-Bu çalışma süresinde ne kadar km. veya ne kadar süre çalışıyor (hiç şarj edemediğimiz, yani fren yapamadığımız düşünülürse...)
    4-Elektrik motorunun şarjı ne kadar sürede doluyor? Belli bir Metre fren yaptığımızda mı ve/veya belli bir süre fren yaptığımızda mı?
    5-Herhangi bir elektrikli motor ve/veya diğer motorlarda sorun yaşadığımızda tüm servisler nasıl çözüm bulacağını biliyorlar mı? tecrübeli ustaları var mı?
    6-Sunroof istersek acaba opsiyonel olarak ekliyorlar mı araca?
    7-2009 da Hybrid teknolojisi ve/veya otomobilde herhangi bir rütuş olacak mı?


    Hybrid konusunda sanırım uzun süre daha bazı dedikodular olacak... Honda'nın gerekli bilgilendirmeyi yapmasını bekliyoruz.. Tabii tatmin edici olarak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EsesBoston -- 29 Temmuz 2008; 3:36:45 >




  • Teşekkürler, bilgilendirme için
  • 20k km olmuş ve hala kullanmakta olan bir hybrit kullanan tanıdık var.

    araca bir sürü para verdiğini ancak sadece 10 km batarya üzerinden gidebildiğini,
    sakin kullanmasına rağmen kendi muadil civic e göre sadece %2 yada %3 bile tüketimmiktarını totalde etkilemediğini dile getirdi.

    akü çok az miktarda devreye giriyor,kullanıyorsunuz sonra malum benzine devam.
    o para farkına göre arç yollarda da görülmediği üzere hybrit tutulmamıştır.





    saygılarımla.....
  • sn esesboston, öncelikle bilgiler için teşekkürler, size birkaç sorum olucak; şuan kullandığınız jantlar hybrit in orjinal jantlarımı yoksa değiştirdiniz mi? ikincisi ise, (yanılıyor olabilirim), aracınızın torku 165nm civarı bunun büyük kısmı benzinli motor geri kalan kısım ise elektrik motorundan elde ediliyor. bu toplam gücü aynı anda verebiliyormu, yani agresif kalkışlar ve süratli kullanımlarda bahsettiğim tork ve beygir gücünü verebiliyormu. birde, 0-100 hızlanması sizce nasıl yokuşlarda bayılıyormu, şimdiden teşekkürler
  • Arkadasim eger yukaridaki fotografa bakarsan 760 kilometrede 5.1 litre tukettigimi gorursun. Bunun ucte biri sehirici. Uzun yolda ortalama 100 kilometre hiz yaptim. Eger bunu 90a dusurseydim tuketim 4.7 litreye civarina dusecekti. Daha hala ne %2 sinden bahsediyorsun ben anlamis degilim. Sen bana benzinli 1.6 motorlu otomatik vites araclarla ortalama kac litre yaktigini soyle ona gore hesap edelim Hybrid araclarin tuketimini. Ben Istanbul trafiginde Hybridle 6.3 tuketiyorum, 1.6 Civic 8.5-9 litre tuketiyor. Hesap ortada. Hayatinda hic Hybrid arac kullanmadigin yaptigin yorumlardan belli oluyor. Sadece elektrik motorunu kullanman degil onemli olan. Yokus yukari cikarken ve kalkislarda, ani gaza yuklenmelerde benzinli motorla birlikte elektrik motoru devreye giriyor.

    Ama sen tabi Hybrid arac uretenlerden ve Amerikada yilda 300 bin adetten fazla Hybrid arac alandan daha iyi biliyorsun. Hepimiz salak sen akillisin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: emrehanci

    20k km olmuş ve hala kullanmakta olan bir hybrit kullanan tanıdık var.

    araca bir sürü para verdiğini ancak sadece 10 km batarya üzerinden gidebildiğini,
    sakin kullanmasına rağmen kendi muadil civic e göre sadece %2 yada %3 bile tüketimmiktarını totalde etkilemediğini dile getirdi.

    akü çok az miktarda devreye giriyor,kullanıyorsunuz sonra malum benzine devam.
    o para farkına göre arç yollarda da görülmediği üzere hybrit tutulmamıştır.





    saygılarımla.....





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EsesBoston -- 30 Temmuz 2008; 11:43:04 >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.