Şimdi Ara

Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi.. (55. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
10.687
Cevap
119
Favori
823.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5354555657
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Orijinalden alıntı: matekeli


    Orijinalden alıntı: sezersunar


    Aracı viteste A konumunda bırakmıştım, çok şükür ki sonradan kendiliğinden N'ye boş vitese geçmiş, çocuk gaza bastığı zaman sadece motor devri yükseldi.


    Geçmiş olsun.. Grand Picassolar belirli bir süre bekledikten sonra A-M veya R konumundayken dahi otomatik olarak N konumuna geçer, sonrasında[(çalışır konumdaysa,( stop ettiyseniz zaten problem yok)] N'ye alarak tekrar A-M veya R'ye alabilirsiniz.
    Benim de başıma ilginç birşey gelmişti bir sene kadar önce, tabii suç bende...
    Gerçi ben ne olur diye merak ediyordum, benim gibi merak edenler de vardır:) , 60-70 km hızla seyrederken bizim ufaklık vitesi bir hamlede A'dan R'ye aldı..!!
    N'oluyor diyene kadar baktım ekranda N yanıp sönüyor...



    sonrasında bir sıkıntı yok değilmi?
    kitapçıkta uyarı şeklinde koymuşlarya, ben de merak etmiyor değildim hani


    Maalesef, Tipik Türk hareketi, Kullanım kılavuzunu okumadım maalesef.
    Bir sıkıntı yok çok şükür.




  • Üstad geçmiş olsun. Hiç hoş bir durum değil. İnşaallah kimsenin başına gelmez. bence sonuna kadar gidin, hakkınızı alın derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezersunar

    Üstad geçmiş olsun. Hiç hoş bir durum değil. İnşaallah kimsenin başına gelmez. bence sonuna kadar gidin, hakkınızı alın derim.



    işin komik yanı dün telefonla "servis sonrası müşteri memnuyeti" adına arandım, memnun değilim deyince yetkiliye aratacaklarını söyleyip kapattılar, ama henüz arayan yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matekeli


    quote:

    Orijinalden alıntı: sezersunar

    Üstad geçmiş olsun. Hiç hoş bir durum değil. İnşaallah kimsenin başına gelmez. bence sonuna kadar gidin, hakkınızı alın derim.



    işin komik yanı dün telefonla "servis sonrası müşteri memnuyeti" adına arandım, memnun değilim deyince yetkiliye aratacaklarını söyleyip kapattılar, ama henüz arayan yok.



    Ben de bugün bir akrabama vesile oldum istanbul Gökşenlerde 53.900 tl fiyat vermişler. Alacak. Araçla bir gezinti yaptık çok hoşuna gitti.
    Bir de şu servis işinde iyi olsalar..
    Bence bir bakın ve en iyi servisleri Türkiye'nin neresindeyse üşenmeyin götürün derim. Çok ciddiyim. Bu konuda çok hassasım ve bu yüzden benim de başıma bu konuda çok şey geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezersunar


    quote:

    Orijinalden alıntı: matekeli


    quote:

    Orijinalden alıntı: sezersunar

    Üstad geçmiş olsun. Hiç hoş bir durum değil. İnşaallah kimsenin başına gelmez. bence sonuna kadar gidin, hakkınızı alın derim.



    işin komik yanı dün telefonla "servis sonrası müşteri memnuyeti" adına arandım, memnun değilim deyince yetkiliye aratacaklarını söyleyip kapattılar, ama henüz arayan yok.



    Ben de bugün bir akrabama vesile oldum istanbul Gökşenlerde 53.900 tl fiyat vermişler. Alacak. Araçla bir gezinti yaptık çok hoşuna gitti.
    Bir de şu servis işinde iyi olsalar..
    Bence bir bakın ve en iyi servisleri Türkiye'nin neresindeyse üşenmeyin götürün derim. Çok ciddiyim. Bu konuda çok hassasım ve bu yüzden benim de başıma bu konuda çok şey geliyor.




    aslında sakınan göze çöp batıyo mantığı,
    diğer arabamda hiç uğraşmazdım, ne temizlik ne yıkama bırakın pasta-cilayı...
    bu arabada hem siyah hemde artık bebek var diye detaylarına giriyorum, pasta-cila yapmayı öğrendim, hobi edindim kendime, (parlayıncada bi başka duruyo kereta)
    ama gel görünki ufacık şu hatalar canımı sıkıyor.
    başkaları gibi patır kütür kullanmak lazım arabayı herhalde...:)




  • Yok yok siz yine de hassas kullanın, Citroen hassas bir araç aslında.. Çabuk dağılmasın sonra...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matekeli


    quote:

    Orijinalden alıntı: sezersunar


    quote:

    Orijinalden alıntı: matekeli


    quote:

    Orijinalden alıntı: sezersunar

    Üstad geçmiş olsun. Hiç hoş bir durum değil. İnşaallah kimsenin başına gelmez. bence sonuna kadar gidin, hakkınızı alın derim.



    işin komik yanı dün telefonla "servis sonrası müşteri memnuyeti" adına arandım, memnun değilim deyince yetkiliye aratacaklarını söyleyip kapattılar, ama henüz arayan yok.



    Ben de bugün bir akrabama vesile oldum istanbul Gökşenlerde 53.900 tl fiyat vermişler. Alacak. Araçla bir gezinti yaptık çok hoşuna gitti.
    Bir de şu servis işinde iyi olsalar..
    Bence bir bakın ve en iyi servisleri Türkiye'nin neresindeyse üşenmeyin götürün derim. Çok ciddiyim. Bu konuda çok hassasım ve bu yüzden benim de başıma bu konuda çok şey geliyor.




    aslında sakınan göze çöp batıyo mantığı,
    diğer arabamda hiç uğraşmazdım, ne temizlik ne yıkama bırakın pasta-cilayı...
    bu arabada hem siyah hemde artık bebek var diye detaylarına giriyorum, pasta-cila yapmayı öğrendim, hobi edindim kendime, (parlayıncada bi başka duruyo kereta)
    ama gel görünki ufacık şu hatalar canımı sıkıyor.
    başkaları gibi patır kütür kullanmak lazım arabayı herhalde...:)



    dün servis müdürü aradı ve tüm parçaların yenisiyle değişeceğini ve boya koruma yapılıp bana teslim edileceğini bildirdi, şimdi parça bekleniyor, hadi hayırlısı diyeyim...




  • Merhaba arkadaşlar bir haftadır araçsız geziyorum..
    22 Temmuzda aracımı sattım..
    İnşaallah benden sonraki binici araca çok güzel bakar, ben gözüm gibi bakıyordum.
    Araç Erzurum yollarında artık..
  • arkadaşlar mazot filtremi kötü yakıttan dolayı 25000km de değiştirdim.yakıtı Ankara'da Çetin Emeç Dikmen kavşağında bulunan PO'dan almıştım.ilk defa Shell dışında bir yerden mazot aldım ve mazot pompasında su var uyarısı ekranda belirdi.ileriki günlerde araç tekledi ve stop etti.tekrar çalıştırıp servise kadar götürdüm ve filtre değişimi yapıldı.Siz siz olun bu istasyondan yakıt almayın.bir arkadaşımın daha aynı istasyondan benzer bir şikayeti var.Markada tercih sizin ama bu istasyondan uzak durun.
  • !!!TÜM ARKADAŞLARA ÖNEMLİ BİR DUYURUDUR!!!

    ARKADAŞLAR EN İYİ EURO DİESEL TOTAL EURO DİESEL'DİR
    SENELERDEN BU YANA TECRÜBELERİMLE SABİTTİR.
    BENİM TAVSİYELERİMLE BİRÇOK ARKADAŞIM TOTAL KULLANMAYA BAŞLADILAR VE ÇOK MEMNUNLAR.
    ARACIN SESİ BİLE DEĞİŞİYOR.
    SADECE ŞUNA DİKKAT EDİN, MAZOT KONUSUNDA ÜLKEMİZDE ÇOK ÜÇ KAĞITÇI VAR, TOTAL İSTASYONLARINI TERCİH EDERKEN DE TOTAL FİRMASININ BİZZAT KENDİNİN İŞLETMİŞ OLDUĞU İSTASYONLARI TECİH EDİN.

    İSTANBUL
    Total Oil Türkiye A.Ş. Ankara Asfaltı Bostancı Üst Kavşağı Kadıköy
    Total Oil Türkiye A.Ş. Yakuplu Beldesi Haramidere Sanayi Sitesi Büyükçekmece
    Doco Petrol Piyalepaşa Bulvarı Zincirlikuyu Caddesi No.226 Beyoğlu
    Total Oil Türkiye A.Ş. Halkalı Mahallesi Fatih Caddesi No: 82 Küçükçekmece
    Doco Petrol Altunizade Tophanelioğlu Mahir İz Cad. No:39 Üsküdar
    Doco Petrol Bostan Mah. Kaşkaval sokak No:23-25 Beyoğlu
    Doco Petrol Acıbadem Mahallesi Köftüncü Sokak No:12 (58 Pafta, 1300 Ada, 4 Parsel) Kadıköy



    ANKARA
    Total Oil Türkiye A.Ş. Bağdat Caddesi No:375 Ostim
    Doco Petrol Macun Mahallesi İstanbul Devlet Yolu No:250 Yenimahalle

    BUNLARIN HARİCİNDE GÜVENDİĞİNİZ İSTASYONLAR VARDIR MUTLAKA, ONLARI TERCİH EDEBİLİRSİNİZ.
    SAYGILAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sezersunar -- 2 Ağustos 2010; 22:37:02 >




  • C4 Grand pikasso 7 kişilik yolda gıderken birden bire ekranda esp arızası park frenı arızası v.s bırsürü arıza yazıp istop eden oldumu. Allahtan sağdaydım. SAĞA cektım
    arac stop etti. Bekledım tekrar calıştırdım calıştı. Etresı gun servıse gıdecektım. İsıklarda durdugumda tekrar aynı arızayı yaptı.
    Nıssan Yüzbaşıoğlu Alemdağa servise gittim. Bir parca değişmesi gerekıyormuş. 1 gun sonra aradım parca yurt dışından siparişle 10 günde gelıyormuş.

    Bu arada ne yaPacağım dedim. Yavaş gidip tedbirli olacakmışım.

    Bu bir suc duyrusudur. Adım Şenol Büyükkılıç . Yolda başıma birşey gelirse Bundan Citroen arabası ve Markası SORUMLUDUR.

    Diğer c4 du sattım kurtuldum. Citroen plurulieli alıralmaz iade ettım kurtuldum. Artık sıra buna geldi. Başlarım böyle arabayada markayada.
    Yok torpidosu soyulur. Yok beynı kafayı yer. Parcası stokta yoktur. 1 ay beklersın. Arıza yapmadımı guzel. Ama yaptınmı durum budur.




  • Tarif ettiğiniz arıza benim picasso henüz garanti kapsamındayken defalarca oldu. Aracı her götürdüğümde sorun yok dendi ve arıza log listesinden silindi.
    Garanti kapsamından çıktıktan sonra geçenlerde bir daha oldu.
    Servise götürdüm. 150 tl'lik bedelle fren müşirini kablo demetleriyle birlikte değiştirdiler.
    arıza logunu sildiler. niye siliyorlar anlamıyorum.
    sizin de aracınız garanti kapsamı dışına çıkmıştır beyefendi.
    yani eskiden geçiştirilebilen arızalar artık servise para kazandırma fırsatıdır.
    sanırım Ankara'da yetkili servis dışında bir servis aramaya başlamalıyım.
    Bu bahsettiğim servis de hep olumsuz eleştirilen Göral değil. Otosay.
    Ya sabır!...
  • Arkadaşlar aracımı 15 gün önce sattım araç Erzuruma gitti.
    Alan kişi beni aradı, servise gittim ve şanjman yağını değiştirin dedim nereden bakılıp değiştireceklerini bulamadılar dedi.

    Ciddi servislere gidin mutlaka.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arhun

    Tarif ettiğiniz arıza benim picasso henüz garanti kapsamındayken defalarca oldu. Aracı her götürdüğümde sorun yok dendi ve arıza log listesinden silindi.
    Garanti kapsamından çıktıktan sonra geçenlerde bir daha oldu.
    Servise götürdüm. 150 tl'lik bedelle fren müşirini kablo demetleriyle birlikte değiştirdiler.
    arıza logunu sildiler. niye siliyorlar anlamıyorum.
    sizin de aracınız garanti kapsamı dışına çıkmıştır beyefendi.
    yani eskiden geçiştirilebilen arızalar artık servise para kazandırma fırsatıdır.
    sanırım Ankara'da yetkili servis dışında bir servis aramaya başlamalıyım.
    Bu bahsettiğim servis de hep olumsuz eleştirilen Göral değil. Otosay.
    Ya sabır!...


    Araba malesef garantıde . Servis acısından malesef. Şu an para kazanamayacaklar. Aracı satarkende 2 yıllık daha garantı uzatma yapacagım.
    Parcada sizindediğiniz gibiyse 150 tl lık parcayı stogunda tutamayan bir firmaya fazla söylenecek birşey yok.
    Ulugölde Yuzbaşıoğluda kapıda karşılıyor. Servislerdkı hızmet dört dörtlük. Ama distrübütör malesef durumu muşterı acsından sıfır mennunıyet acısına getırıyor. Parca olsa 1 saatte parcayı değiştirecekler.
    İşin ilginci araba ile yola devam etmeme musaade ediliyor. 140 ile sol seritte arac stop ettıgınde cezayı kım cekecek. Sorumlu kım olacak.
    Tabi servise alınacak yerıne arac verılecek. Can güvenlıgı sağlanacak. Peeeeeeeeeeeeeeeeee nerde . Burası Türkıye.

    Araba ile yolda gidiyorsunuz ve 130 km de araba kafayı yıyıyor.
    Nasıl bir arabaymış bu.
    Torpido soyulma neysede bu cok vahim bir durum.




  • Bugun yıne E5 Cekmeköy yoluna girerken otopanda araba istop etti. Arabayı tek başıma zor sağ serıde otobanda aldım. Allahtan 4 lulerı yaktım.
    Sağa cektım. Tekara calıştırdım. Eve kadar korka koka geldım. Yarın sabah gidip servise aracı bırakacağım.
    Araba kıralayacağım. Canımı sokakta bulmadım. Nasılsa Citroenden böyle bir hizmetı beklemek garıp olur.
    Adamlar birşey biliyorda Uzak durun dıyorlar. Ah kafam eşşek kafam.
    Citroen müşterı hızmetlerıne mail attım. Tabi ne arayan var ne soran.
    2010 Model 23000 km de Yakut kırmızı kazasız boyasız aracımı bu parca değiştirkten sonra satıyorum. 50.000 tl. 0536 510 38 51 Şenol
    Ama yanlış yol göstermem. Citroenı Tavsıye etmem kişiliğime terstır. Nasıl olsa bir şekilde satarım. Ama illakı alırım diyende buyursun. Anlaşırız.
    Dahada fazla sinirimi bozmayayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbuyukkilic

    Bugun yıne E5 Cekmeköy yoluna girerken otobanda araba stop etti. Arabayı tek başıma zor sağ şerıde otobanda aldım. Allahtan 4 lulerı yaktım.
    Sağa cektım. Tekara calıştırdım. Eve kadar korka koka geldım. Yarın sabah gidip servise aracı bırakacağım.
    Araba kıralayacağım. Canımı sokakta bulmadım. Nasılsa Citroenden böyle bir hizmetı beklemek garıp olur.
    Adamlar birşey biliyorda Uzak durun dıyorlar. Ah kafam eşşek kafam.
    Citroen müşterı hızmetlerıne mail attım. Tabi ne arayan var ne soran.
    2010 Model 23000 km de Yakut kırmızı kazasız boyasız aracımı bu parca değiştirkten sonra satıyorum. 50.000 tl. 0536 510 38 51 Şenol
    Ama yanlış yol göstermem. Tavsıye etmem kişiliğime terstır. Nasıl olsa bir şekilde satarım. Ama illakı alırım diyende buyursun. Anlaşırız.
    Dahada fazla sinirimi bozmayayım.





  • ben burada forumlarda almayın derken herkes övüp alacaklıları gaza getiriyorlardı.alanlar pisman bakalım daha neler olacak.sbuyukkilic arkadasımın basına gelmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.MUSTI

    ben burada forumlarda almayın derken herkes övüp alacaklıları gaza getiriyorlardı.alanlar pisman bakalım daha neler olacak.sbuyukkilic arkadasımın basına gelmış.


    İyilerıde başa gelenlerıde yazacağız. Madem forum madem paylaşım.
    Tatıle gitmeden önce aracı Cumartesı bu şekilde kullanmak hayatı tehlıke arzettıgınden Yuzbaşıoğluna bıraktım. Arac kıraladım.
    Bakalım ne kadar sürede hallolacak.
    Bir ikinciside aracınızı 3 gun içinde onaramazssak gunde 50 tl verıyoruz taaahudu ve garantısı ne olacak.
    Bekleyıp göreceğiz.

    Otobanda giderken stop edip hayatı tehlıke yaratanaracım benım. Hey kocum hey. Daha neler göreceğiz.
    Bu arada Citroen musterı hızmetlerınden arayan soran tabıkı yok. 5 gun gectı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sbuyukkilic -- 10 Ağustos 2010; 11:22:00 >
  • Dikkat ediyorum forumda birkaç sayfadır şikayetler çoğalıyor.
    Bu stop etme meselesi çok vahim.
    Benzer birkaç olayı forumun başında veya ilişkili başka bir forumdan hatırlıyorum.
    Yedek parça konusunda servislerin kişisel olarak yapabileceği fazla birşey yok sanıyorum. Bu daha çok ithal eden ana firmanın yapılanması, satış sayısı, ciddiyeti ve ürünün ne kadar arkasında durduğu ile ilgili.
    Ben ön kapı içindeki tutacakların soyulan kaplamaları için yaklaşık bir ay beklemiştim.
    Değişen malzeme tutacağın içeri bakan kısmındaki mika- plastik karışımı bir parça ve bence her serviste , bol miktarda bulundurulabilecek kadar düşük maliyetli( 15 TL).
    Şu sıralarda bozulan uzaktan kumandalı anahtarın yenisi için yaklaşık 40 günlük bir bekleme sürecine girmiş bulunmaktayım.
    6 ay önce garanti kapsamından değişen fren merkezi ( westinghouse) İzmirde bulunmadığı için 1 haftada İstanbuldaki başka bir servisten temin edilmişti.
    Kabul etmek gerekirki sadece Citroen böyle değil.
    Yurtiçinde üretilmeyen markaların tamamına yakınında üç aşağı beş yukarı aynı durum sözkonusu.
    Bir arabayı meydana getiren binlerce parçanın tamamını tüm servislerin aynı anda elinde bulundurması zor ve masraflı bir olay. Heleki bu ithal bir arabaysa.
    Bu nedenle, şehiriçi kullanım için almayı düşündüğüm ikinci küçük araç seçiminde ne zamandır ilgilendiğim yeni C3, C2, ve benzeri ithal modelleri ikinci plana aldım. Hundai i20, Honda jazz, Clio 3 işimi görecek ve başımı ağrıtmayacak modellerdir.
    Bu arada şunuda itiraf edeyimki, Cirtoen Picassodan önce en az dörder yıl kullandığım 1999 Ford Focus sedan ve 2004 Megan II sedan gibi arabalarda periyodik bakım harici servise gittiğimi hatırlamıyorum.

    Citroen bu açıdan beni biraz üzdü. Umarım ilk arabam olan ve nerdeyse tüm parçalarını değiştirip komple yenilemek zorunda kaldığım 94 Şahinimi aratmaz. Zira şu sıralar motordan devirlenme ile artan, ıslık sesine veya diş hekimlerinin kullandığı diş oyan cihazın çıkardığı sese benzer bir ses geliyor. Kaymak asfaltta, lastik ve rüzgar gürültüsünün olmadığı düşük hızlarda daha rahat duyulabilen bu ses tahminimce ve daha önceki forum bilgilerimce masraflı bir turbo arızası ile ilgili. Yukarda bir arkadaşımızın dediği gibi herhalde sakınan göze çöp batıyor.

    Olay tahmin ettiğim gibi çıkarsa ciddi olarak satışı düşünüyorum.
    Buraya kadar




  • 02.06.2010 tarihli yazımda Picasso izlenimlerimden bahsetmiş ve kısaca Toyota Corolla ile kıyaslamıştım. Şimdi de Picasso’da karşılaştığım sorunları yazayım dedim:

    Sorunsuzluk açısından Corolla kesinlikle daha iyi. Picasso’yu ikinci el olarak aldım, karşılaştığım sorunların bir kısmı bundan kaynaklanıyor. Ama Corolla’yı da ikinci el almıştım ve tavan hariç onun da her tarafında boya vardı. Kullandığım 6 yıl boyunca hiç bir sürpriz ile karşılaşmadım. Sattığımda 10 yaşındaydı ve dünya turuna bile çıkılabilecek bir güven hissi veriyordu. Picasso’nun kullanımı daha zevkli, dev cüssesine rağmen yakıt tüketimi daha az ama arıza çıkartmama konusunda bana aynı hissi veremiyor. Şimdi geçelim Picasso arızalarına:

    1) En arkadaki altıncı ve yedinci koltukların bağlantı yerinden gıcırtı sesi geliyordu. Araya sert bir sünger sıkıştırarak geçici olarak sesten kurtuldum. Daha sonra servise ve ardından da özel bir servise göstererek zar zor bu sesten kurtuldum.

    2) Uzun süreli yağmur yağdığında veya yıkandığında bazen içeriye su alıyordu. Sular önde ve arkada olmak üzere iki yerde birikiyordu. Sağ ön yolcu paspas zemininde biriken su torpidonun altındaki havalandırma deliğinden geliyordu. Bagajın üstünü örten vinileksin üstünde biriken su ise arka camdan geliyordu.

    Benden önceki sahibi arabaya pek iyi bakmamış. Birkaç tane kaza atlatmış. Tavan sağlam ama sağ taraftan ve arkadan darbe almış. Arkadan alınan darbe servis kayıtlarında yok, dışarıda yaptırılmış. Arka bagaj kapağına bakınca güzel görünüyor, iyi toparlamışlar gibi ama detaylara geçince ne kadar uyduruk iş yaptıkları ortaya çıkıyor. Mesela kırılan arka camı düzgün yapıştıramamışlar, yağmur yağınca içeriye su alıyordu.

    Sileceklerin gerisindeki su kanalları açılıp temizlenerek önden su girmesi sorunu halledildi. Arka cam söküldü, yeniden silikonlanarak yerine takıldı. Şu anda ön ve arka taraftan su girmesi sorunu kalmadı.

    3) En korkutucu arızayı mayıs ayında yaşadım. Vites auto modunda giderken birden arabanın saçmaladığını, vites yükseltmesi gerektiği halde vites değiştirmediğini ve vites kolu autoda olduğu halde ekranda vitesin manuel göründüğünü fark ettim. Bereket ki direksiyondaki vites kulakçıkları komut veriyordu. Birkaç dakika arabayı bu şekilde kullandıktan sonra kendiliğinden düzeldi ve yeniden auto moduna geçti. Birkaç gün sonra park halindeki arabayı çalıştırmakta zorlandım. Vitesi boşa aldığım ve frene bastığım halde çalışmıyor ve benden frene basmamı istiyordu. Bir iki dakika sonra kendiliğinden düzeldi. Bir hafta sonra ıssız bir yolda vites geçişleri yeniden kendiliğinden manuele geçti. Belki düzelir diye arabayı kenara çektim, kontağı kapattım, biraz bekledim, sonra kontağı çevirince araba çalışmadı. Çünkü frene bastığımı fark edemiyordu. İşte şimdi ayvayı yedik derken - 5 dakika sonra – her şey normale döndü ve eve kapağı attık.

    Ertesi gün servise götürdüğümde, vites geçişleri sorunu ve marşın basmaması sorunu için “fren komutatörü” ve “kablo demeti”nin değişmesi gerektiğini, ayrıca şanzımana alıştırma yapacaklarını söylediler. Bu iki parçanın değişmesi 156 TL tuttu. Bu tamirden sonra (3 aydır) 5000 km civarında yol yaptım, sorun düzelmiş görünüyor. Bir sıkıntıyla karşılaşmadım.

    4) Bir ay önce arka bagaj kapağı arıza yaptı. Bir türlü kapanmıyordu. Arka kapak kapanmadığı için diğer kapılar da kapanmıyordu. Arabanın içindeki tüm eşyaları çıkardıktan sonra gece güvenli bir yerde (ağabeymin lojmanında) park ettim. Neredeyse arabayı satmayı düşünmeye başlamıştım. Sabahleyin tanıdık bir kaportacıya götürdük. Bagaj kilidinin içinde bir elektrik motoru ve buna bağlı bir dişli sistemi var. Bagajı açmak için elimizle (siyah plastik) kulpa bastığımızda elektrik motoru çalışarak kilit mekanizmasını açıyor. Sanırım yanlışlıkla uzun süre bu kulpa basılı tutulduğu için bu sorun yaşandı. Elektrik motoru dişliyi (sadece bir diş kadar) fazla çevirince kilitte milimetrik bir ayar bozukluğu olmuş. Kırılan, dağılan hiçbir parça olmamasına rağmen kilit kapanmıyordu. Usta yarım saat içinde sorunu anladı, dişlileri uygun açıya getirdi, kilidi tekrar yerine monte etti ve sorun çözüldü. Siftah için 5 lira versen yeter dedi, zorla 10 lira verdim. Eğer servise gitseydim büyük bir ihtimalle bagaj kilidinin değişmesi lazım diyeceklerdi, hatta belki de bir iki gün kilidin gelmesini bekleyecektim.

    Yaşadığım - çözümlenebilmiş – sorunlar bunlar. Bir de çözümleyemediklerim var. Bunlardan da kısaca bahsedeyim:

    a) Sol ön cam tutarsız çalışıyor. Bazen kusursuz çalışırken bazen de tamamen açılması veya kapanması için elimi sürekli olarak düğmede tutmam gerekiyor. Allahtan çok önemli bir sorun değil.
    b) 90 km hızdan sonra sol ön camdan rüzgar sesi giriyor. Bu sorunu daha önce resmi serviste ve özel serviste tam olarak çözemediler. Sprey filan sıkmışlar ama hikaye. Kelebek camın altındaki sünger fitillerden olabilir diye düşünüyorum. Eğer sol kapının döşemesi daha önce açılmış ve doğru düzgün kapatılmamışsa bu da ses yapabilir.
    c) Son günlerde sol ön camda bir çıtırtı başladı. Sadece pütürlü asfaltta duyuluyor ve normal yolda rahatsız etmiyor.

    Periyodik bakım yaklaştığı için bunları bakım esnasında tekrar servise göstermeyi düşünüyorum. Ama serviste bunlara çözüm bulamazlarsa sanayideki ustalara gideceğim. Bazı durumlarda sanayideki ustalara gitmek daha avantajlı oluyor ama bir çoğu daha önce bu arabaya elini bile sürmemiş. Kaportayla ilgili hiçbir parçasını da sanayide bulamıyorsunuz. Ancak normal C4 ile ortak kullanılan bir iki parça var ise bunları sanayide bulabilirsiniz.

    Herkese selamlar




  • 
Sayfa: önceki 5354555657
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.