- x
<<<<< RENAULT 19 KULÜBÜ >>>>>
1672 Cevap321043 Görüntüleme16 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     5 [7] 9 10 11 12 13 14      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
701 Mesaj
17 Temmuz 2008; 10:38:09 

@tsuyoi

Cevabın için teşekkürler, yaklaşık üç ay önce harret yapmıştı araba ondan sonra conta falan hepsini tamir ettiler,şimdi yine aynı olaymı oluyor acaba bıktım bu tamir işinden yahu o kadar ki artık arabayı satmayı düşüneceğim.


_____________________________

ASUS K53SV İ5 2430M-6GB DDR3-128GB SSD-GT540M


301 Mesaj
17 Temmuz 2008; 21:44:18 

araba susuz kaldımı yapıyor bi yerde kaçak vardı lpg beynin girişinde bigün babamın arabası bakımdaydı ona verdim o da sağolsun bütün gün basmış araba susuz kalmış ertesi gün otoyola bir çıktım yolda teklemeye başladı araba güvenlik şeridine bir çektim lpg tankı susuzluktan donmuş arabada gram su bırakmamış babam o günden beri contadan problemim var daha önceden de 2 kez conta yaptık biz bu arabaya ama haftada bir havasını alıp suyunu kontrol ediyorum çok uzun süre sürat yapmayınca (tek geçen 170 le ferrarinin arkasına takıldım )nerdese 3 aydır hiç hararetsiz problemsiz hafta içi hergün 60 km kadar yapıyorum hafta sonları babamın arbasını kullanıyorum
biraz daha böyle kullanıcam zaten giderek delik dahada büyücektir birazda para biriktirirsem o zamn gidip yaptırırım


_____________________________

KulüPRenaulT


 
701 Mesaj
17 Temmuz 2008; 22:01:28 

Evet bugün motorcuya gittim,zaten sol önden ses geliyordu rotil değiştirdiler halloldu ses problemi,hareret olayınıda söyledim fanları kontrol ettiler biraz su ilave ettiler şimdi herşey normal gibi.


_____________________________

ASUS K53SV İ5 2430M-6GB DDR3-128GB SSD-GT540M


203 Mesaj
17 Temmuz 2008; 22:02:19 



0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



301 Mesaj
17 Temmuz 2008; 23:34:01 

kardeş yaptığın şey çok güzel bişey ama yeri burası değil bunun
ilgili bölüme açarsan hem insanların dikkatini çekersin hemde başka insanlardan tepki almazsın


_____________________________

KulüPRenaulT


84 Mesaj
22 Temmuz 2008; 13:38:42 

güncel


_____________________________

Otomobiller İkiye Ayrılır Mercedes ve Diğerleri.


 
8 Mesaj
27 Temmuz 2008; 16:29:32 

selam herkese
bende 1999 model orjinal 55.000km de 19 hb.var.klimasız.sorum şu bu aracıma sonradan klima takılırmı.????


_____________________________



 
105 Mesaj
28 Temmuz 2008; 2:41:32 

sayın anadol69 bende son bir haftadır bu kilima işiyle ugraşıyorum istanbuldayım sormadıgım yer kalmadı en sonunda ikitelli çıkmacılarda kilima işiyle ugraşan biri kilima takılabilecegini ama şimdi işlerin yogunlugundan dolayı ugraşamayacagını eylül ayında gelmemi söyledi tüm tüm çabalarıma ragmen şimdi takmaya ikna edemedim fiyat olarakta 1500 lira söyledi bende bunun üzerine bugün ilk arabam olan aşagıda bulunan linkteki aracımı istemeyerekte olsa satmaya karar verdim

http://www.sahibinden.c...05300WQQpXQQdisplayitem


_____________________________



 
9 Mesaj
28 Temmuz 2008; 19:16:32 

Vorb arkadaşım ben 1997 Renault 19 - RT sahibiyim. kendi arabam için konuşayım, motoru kapattıktan sonra fanın uzun süre çalışması radyatördeki suyun soğutulmasından değil motorun içinde kalan suyun soğutulmasından kaynaklanıyor çünkü bu iş için başka bir müşür daha var. şu an benim arabam da aküyü fazla yemesin diye onun bağlı olduğu fiş sökülü durumda, takılı olduğu zaman yaz aylarında motoru kapattıktan sonra fan 15 dakikaya yakın çalışmaya devam ediyor. öğrendiğim kadarıyla gereği olmayan bir müşür sende fan fazla çalışmasın diyorsan kendin fişi sökebilirsin. fiş karbüratörün sol tarafında biraz alt kısımda kalıyor, dikkatli bakarsan görebilirsin. selamlar, kolay gelsin.


_____________________________



301 Mesaj
28 Temmuz 2008; 21:46:29 


quote:

Orjinalden alıntı: tema1

sayın anadol69 bende son bir haftadır bu kilima işiyle ugraşıyorum istanbuldayım sormadıgım yer kalmadı en sonunda ikitelli çıkmacılarda kilima işiyle ugraşan biri kilima takılabilecegini ama şimdi işlerin yogunlugundan dolayı ugraşamayacagını eylül ayında gelmemi söyledi tüm tüm çabalarıma ragmen şimdi takmaya ikna edemedim fiyat olarakta 1500 lira söyledi bende bunun üzerine bugün ilk arabam olan aşagıda bulunan linkteki aracımı istemeyerekte olsa satmaya karar verdim

http://www.sahibinden.c...05300WQQpXQQdisplayitem


maşallah fotoraflardan araban çok güzel duruyor 99 model bir arabayı böyle toplu düzgün tutmak kolay olmasa gerek (benim arabaya park halindeyken hergün biri vurduğundan)
gerçekten beğendim arabanı istediğim tarz bir europa
inşallah biran önce sorunsuzca satarsın


_____________________________

KulüPRenaulT


 
105 Mesaj
31 Temmuz 2008; 14:26:45 

tsuyoi kardeş görüşün işin teşekkürler arabaya alıcılar çıkmasına ragmen ilkbahara kadar beklemeye karar verdim aceleye getirmek istemiyorum aklımda yeni çıkan fiat fiorino veya yeni kango var hem bu arada bu araçlarıda daha iyi inceleme şansım olur diye düşünüyorum



_____________________________



84 Mesaj
2 Ağustos 2008; 15:43:35 

renault 19 aracımın klimasını ve havalandırmasını kapattıktan sonra tak tak die sesler geliyordu.Oto elektirikçiye götürdüm bir fişi çekmiş şimdi ses yok ama araç giderken havalandırma ızgaralarından hava geliyor.Bu fişin yeri nerededir acaba.Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardım ederlerse sevinirim.


_____________________________

Otomobiller İkiye Ayrılır Mercedes ve Diğerleri.


 
126 Mesaj
5 Ağustos 2008; 1:36:28 

hocalar 19 için motor yağı tavsiyesi bekliyorum.Teşekkürler


_____________________________



 
7 Mesaj
21 Ağustos 2008; 11:03:44 

Merhaba,
Elektrikçinin çektiği fiş, kaputu açınca şöför tarafındaki silsceklerin altındaki siyah plastik ızgaranın altında klima fan motorunun üstünde.Bu fiş buradan hava girişini ayarlayan kapağı kapatıp açan motora elektrik veriyor.Dişlisi kırılınca bu çat çat sesini veriyor.bu fişi takıp içeriden fan ve klima düğmesini açıp (maxsimum) ayarında, o kapağın tekrar kapanmasını sağlayabilirsin.Kapak tam kapandığı zaman fişi hemen çekmen gerekir.Açmak için yine bu yöntemi kullanabilirsin.Genelde bu arıza hep var.Yazın kapağı kapalı konuma alıyorlar dışarıdan sıcak hava gelmesin klima daha iyi soğutsun diye.Kışında açıyorlar zaten yeterli ısı var dışarıdanda hava gelsin diye.Ben yazın kapalı kullanıyorum, bunun kötü tarafı ise içeride oluşan rutubet anca camları açarsan çıkıyor.
Kolaygelsin.


_____________________________



105 Mesaj
22 Ağustos 2008; 14:00:43 


quote:

Orjinalden alıntı: LAZUSAGI_61

valla uastam bi arkadaşımız sanırım yanıtlamış sizin sorunuzu. ben arabayı almasına aldım ama sadece 10 gün kullanabildim zaten periyodik bakımı yeni yapılmıştı yağ değişimi filan yazılıydı kağıtta. benimde bi sorunum var aslında yoktuda olmuş. araç rölantide çalışırken devir saati bazen düşüp bazen çıkıyo ve sonrada stop ediyo. enjektördemidir problem yoksa pislik filanmı tıkamıştır? aklıma gelen en kötü şey beyinle alakalı ama ondada sorun olsa servis ışığı yanmazmıydı yaf


zayıp kompresyon nedeniyle olabilir yani kat iptali yaptıysan olabilir bizde öyle oldu egzost sistemin de de arıza olabilir


_____________________________

renault 19 1.6e rne 90hp@95hp(baktım pc oc olmuyo ben de arabayı oc ettim)


673 Mesaj
31 Ağustos 2008; 16:38:09 

99 alizem var klimanın orada kart şeklinde bir parça var. bozulup duruyor. başına gelen var mı? ne yaptınız.

adı röle olabilir yanlış bilmiyorsam.

yenisi 240 civarıymış, tamir ettirebilen var mı?


2967 Mesaj
3 Eylül 2008; 16:20:59 

Bende Katıldım aranıza 98 Model R19 RNE Var Klima+Airbag+Hidrolik direksiyon

Aracımın resmi

0


_____________________________

İntel core2duo e4300@3300mhz(3750mhz max) ((tt bigtyphoon))
((load ta 45 C)) ||Hİ-LEVEL 1 gb ddr2 667@850mhz ram||Palit 7600gt||asus p5b||520 GB SEAGATE Barracuda 7200 rpm 16MB CACHE SATA2||us Robotics 9107||Creative Audigy2 7+1||FSP 400 watt psu||Logitech Drive Force Pro (DFP) Direksiyon seti
SUPER Pİ 1M:17 sn


474 Mesaj
3 Eylül 2008; 16:34:23 

şu linkte r 19 mu accent mi diye bir tartışma var bir el atın arkadaşlar

http://forum.donanimhaber.com/m_21226331/tm.htm

vatandaşlar hyundai sitesinde aralarına almışlar bizim efsaneyi yerden yere vuruyorlar...


_____________________________

Helal dairesi keyfe kafidir, harama girmeye gerek yok.


301 Mesaj
8 Eylül 2008; 22:30:24 


quote:

Orjinalden alıntı: NakkaSss

Bende Katıldım aranıza 98 Model R19 RNE Var Klima+Airbag+Hidrolik direksiyon

Aracımın resmi

0




bikaç soru yayları kestirince ne gibi farklar oluştu olumlu bir izlenimin varmı


_____________________________

KulüPRenaulT


 
3 Mesaj
11 Eylül 2008; 11:47:04 

slm arkadaslar yeni aldıgım 98 model 1.4 karburatörlu rna 19 arabamın dıreksıyonu normal ama genelde hıdrolık dıye duydum acaba benım arabanın dıreksıyonda bı sorunmu var ondan mı normal dıreksıyon gıbı.bıde dıger bı sorunum debrıyaj bıraz sert kıyasladıgım arac( 2001 clıo) bu konu hakkında lutfen bıldıklerınızı benımle paylasırsanız sevınırım



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi for_live -- 11 Eylül 2008; 11:45:20 >


_____________________________

adana


 
6 Mesaj
15 Eylül 2008; 0:55:16 

herkese merhaba ben bir 19 sahibiyim 95 model rt.Aracımla ilgili bir kaç sorum olacaktı:arabamda kapı içi hoparlörler sanırım patlak.Hoparlörleri değiştirmek istiyorum.Acaba kapı içi hoparlörler kaç inç?Bi de kalorifer fazla ısıtmıyor.Bazı arkadaşlar radyotör temizleyicilerin işe yarayacağını söylediler.radyorörü deler korkusu ile denemedim.Siz ce bunun bir faydası olur mu?Konu ile bilgisi olan arkadaşların cevabını bekliyorum.


_____________________________



301 Mesaj
17 Eylül 2008; 14:49:55 


quote:

Orjinalden alıntı: kalayahmet

herkese merhaba ben bir 19 sahibiyim 95 model rt.Aracımla ilgili bir kaç sorum olacaktı:arabamda kapı içi hoparlörler sanırım patlak.Hoparlörleri değiştirmek istiyorum.Acaba kapı içi hoparlörler kaç inç?Bi de kalorifer fazla ısıtmıyor.Bazı arkadaşlar radyotör temizleyicilerin işe yarayacağını söylediler.radyorörü deler korkusu ile denemedim.Siz ce bunun bir faydası olur mu?Konu ile bilgisi olan arkadaşların cevabını bekliyorum.


bende de sendeki europadan var döndürünce hopörlürn plastik kapağı çıkıyor bikaç vida tutuyor bitanesini söküp numune alabilirsin
kalirifere gelince basınçlı suyla kalerifer peteğini temizliyorlar basnçlı o yıkama aletleriyle falan sanırsam
kendi aracımın kaleriferi izmir şartlarında bana çok yeterli geliyor


_____________________________

KulüPRenaulT


301 Mesaj
17 Eylül 2008; 14:54:44 


quote:

Orjinalden alıntı: for_live

slm arkadaslar yeni aldıgım 98 model 1.4 karburatörlu rna 19 arabamın dıreksıyonu normal ama genelde hıdrolık dıye duydum acaba benım arabanın dıreksıyonda bı sorunmu var ondan mı normal dıreksıyon gıbı.bıde dıger bı sorunum debrıyaj bıraz sert kıyasladıgım arac( 2001 clıo) bu konu hakkında lutfen bıldıklerınızı benımle paylasırsanız sevınırım


europaların debriyajı serttir yeni arabalara oranla benimki kadar sertini daha görmedim


_____________________________

KulüPRenaulT


105 Mesaj
17 Eylül 2008; 17:20:04 


quote:

Orjinalden alıntı: NakkaSss

Bende Katıldım aranıza 98 Model R19 RNE Var Klima+Airbag+Hidrolik direksiyon

Aracımın resmi

0



jantlar yakışmış doğrusu yayları da spor yay mı yaptın aracın motoruna herhangi bir modifiye yaptın mı (benim için dış değil iç önemli biraz)


_____________________________

renault 19 1.6e rne 90hp@95hp(baktım pc oc olmuyo ben de arabayı oc ettim)


 
2 Mesaj
18 Eylül 2008; 18:58:34 

SELAM MİLLET BEN BU SİTEYİ BUGÜN BULDUM BUNDAN SONRADA DÜZENLİ OLARAK TAKİP EDECEĞİM.BENDE 1YILDIR 2001 MODEL GÜMÜŞ R 19 ALİZE VAR.İLK ARABAM AMA BAŞKA ARABALARDA KULLANDIKTAN SONRA BU BANA Bİ BAŞKA GELİYOR RKADAŞLARLA KONUŞTUM BU R19 HASTALIĞI BAŞKA ŞEYE BENZEMEZ DEDİLER.ARABAM LPG Lİ BRC SİSTEM VAR.ŞİMDİYE KADAR Bİ SORUN YAŞAMIYORDUM FAKAT BİR AYDIR ARABA SABAHLARI ÇALIŞMIYOR MARŞ BASIYOR AMA SANKİ BENZİN GELMİYORMU DİCEM ÖLE BİŞEY OLUYOR HERZAMAN OLMUYOR .BUJİLER VE DİĞER BAKIMLAR BÜYÜK BAKIM OLARAK YENİ YAPTIRDIM GAZCIYA GİTTİM BU ARABALARDA BUJİLERLE BUJİ KABLOLARINI SIK DEĞİŞTİR DEDİLER .KABLOLARI BUGÜN ALDIM BAKALIM DÜZELCEKMİ.BÖYLE SORUNU OLAN Bİ ARKADAŞ VARSA YARDIMCI OLURSA SEVİNİRİM.


_____________________________



 
2 Mesaj
18 Eylül 2008; 19:09:47 

KARDEŞ BENDE 2001 ALİZE VAR BENDE B BİR AYDIR AYNI SORUNDAN MÜZDARİBİM.GEZMEDİĞİM TAMİRCİ KALMADI ARABAM TERTEMİZ VE BAKIMLARI TAM BİRZ KILIMDIRDA ONDAN:) AMA ARABAYI İLK ÇILŞTIRMADA SORUN LUYDU VE SORUN ARTTI .BİR GAZCI BUJİ VE BUJİ KABLOLARINI DEĞİŞTİR DEDİ BUGÜN DEĞİŞTİRDİM BAKALIM SORUN NE OLACAK SANADA HABER VERİRİM.


_____________________________



301 Mesaj
19 Eylül 2008; 21:38:19 

cevabını merak ediyorum arada benim arabada da ilk marşta gaz gelmiyor gibime geliyor 2. ya da 3. de hemen tek anda çalışıyor tam bende çözemedim nadiren oluyor fakat bi gün gazı fulledim tepeleme doldurdum yola çıkıcaktım tam 2.5 saat çalıştırmayı başaramadım en sonunda iterek park edip arabayı bırakmaya kararvermiştikki vurdurayım dedim hazır itiyoruz biraz zorlayarak çalıştırdım vurdurarak bile zor çalıştı sağolsun arkadaşlar viteste arabayı yürüttü
neyse çalıştıktan sonra gittim sordum niye böyle oldu diye aşırıı doldurma binde bir valf açmaz çok nadir olur bişey yok dediler ama benim hafif şüphelerim var


_____________________________

KulüPRenaulT


 
6 Mesaj
20 Eylül 2008; 2:18:00 

tsuyoi

arkadasım çok teşekkürler kolonları hallettik.Sana su kalorifer olayını soracaktım.Kalorifer peteğinin tazikli su ile temizlendiğini söylüyorsun.Peki bu tazikli suyun peteği patlatma ihtimali varmıdır?Çevrende yaptıran bir arkadasın var mı veya sen bizzat gördün mü?Benim bu kalorifer olayını bir an önce çözmem gerek.Çünkü pek yakında bir çocuğum olacak ve görev yaptığım yerde kış ağır geçiyor.Bu yüzden bu işi bir an önce çözmem gerek. Burdaki ustalar kaloriferi sökmenin zor ve maddi olarak ta pahalı olacağını söylediler.Senden ve forumdaki diğer arkadaslardan bu konuda bilgisi olanların cevabını bekliyorum


_____________________________



301 Mesaj
20 Eylül 2008; 13:48:14 

kalayahmet

açıkçası daha önce hiç görmedim fakat aynı zamanda nisandan beri satılık olan galeride bir 99 model express1.9d kamyonetimiz var uzun yola çıktığımızda mal almaya gittiğimizde hava gelen delikleri bile gazete kağıdıyla kapatmak zorunda kalıyorduk soğuktan resmen donuyorduk içinde termostatını falan da değiştirsek hiç bi fayda görememiştik sanayide bi reno ustasına sorduğumuzda bize abi böyle böyle yapalım fark edilecek kadar verim alırsınız dedi yaklaşık yanlış hatırlamıyorsam belki 100 ytl demiş olabilir (emin değilim) geçen kış kalerifer peteğini söküp yapıyorlarmış bunu çok yaptık verim alıyoruz fark ediyor demişti fakat açıkçası pek masraf yapmayı sevmediğimizden biz bu işe girişmedik çokta güvenemedik açıkçası ama bunu yaptığını söyleyen çok kişi duyduk özellikle kaleriferi yok denecek kadar kötü express sahipleri yapıyorlardı ne derece faydalı olup olmadığını diğer arkadaşlara sormak gerekir otomobil genele açarsak cevap gelebileceğini düşünüyorum belkide bu konuyla ilgili bi konu açılmış olabilir

13 aydır hergün kullanıyorum nerdese europamı 205-206 bine geldi genelde ege bölgesi çevrelerinde hep kullandım izmir şartlarında kalerifer gayet yeterli geliyor bana araba biraz yürüdükten sonra bile ki lpgyle kullanıyorum sadece hemn kalerifer ısıtmaya başlıyor fanı 1. en fazla 2. de çalıştırıyorum memnunum baya fakat bi volkswagenlerdekinin yarısı kadar ısıtıttığını sanmıyorum zaten bizimki gibi renoların çok fazla kaleriferinin ısıttığını düşünmüyorum zaten bizim europamızın modeli biraz daha düşük ama donanım olarak diğer europalardan çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim eski olduğu için kalerifer petekleri temizlenirse belki gerçekten çok daha iyi verim alınabileceğini düşünüyorum motorun ısınması için de termostatını bi kontrol ettir olmayabilir yoksa kesin tak masraflı bişey değil hatta kendin bile biraz anlıyorsan onu yapabilirsin

umarım yapan deneyen arkadaşlardan bir cevap alırsın olmadı daha fazla kişinin girip çıktığı bi bölüme konu açmanı öneririm

inş. yardımcı olabilmişimdir


_____________________________

KulüPRenaulT


 
5 Mesaj
22 Eylül 2008; 0:49:27 

Selam Arkadaşlar bende bu kulupte yeniyim ayrıca R19da da yeniyim ama 19 la iyi anlasıyoruz yeni olmasına ragmen arkadaslar ben 2000 Model R19 EUROPA 16e RNE 90 Beygir enjeksiyonlu kullanıyorum arabanın herseyinden memmunum ki hiçbi sorunu yok temiz ama 1.4 motorlu arabaların beni ranpada sollamalarına hala aklım almıyor yada benimkiyle aynı motora sahip 90 beygir gücünde araba ranpada beni solluyor ranpa olmasada düz yolda en fazla 140 yapıyorum normalde hafiten rapaya eğmli yolda 100 zor yapıyor nedenini bilen varsa bu durumu acıklasın bana 90 beygir gücünde 1.6e motor bi 19 neden 100 yada 120 yi aşamasın sebebi nedir yorumlarınızı bekliyorum şimdiden çok sağolun .......!! Çekişlerdemi mi bi sorun var yoksa ben mi hız yapamıyorum açıklarsanız sevinirim



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alemim_kanka -- 22 Eylül 2008; 0:49:29 >


_____________________________



301 Mesaj
23 Eylül 2008; 21:33:20 

arkadaş çok garip bi durum benim arabam 1.6 karbratörlü bir ara her sabah otoyolda rampada beni bir europa solluyordu ben 4. viteste 120yle gaz pedallı döşemeyi yırtacak kadar üstünde tepinirken beyaz bir europa hiç zorlanmadan hersabah arkamdan aynı noktada sellöktör yapıp beni tahmini 150 gibi bir süratle geçiyordu 1 hafta kadar uğraştım yakalamayı bi türlü başaramıyordum artık sinirlerim bozulmaya başlamıştı benzinlide olsa bu kadar farkla geçmesini anlayamamıştım hadi arkadan kaptırıpta gelmiyordu arada benle bir rampaya geliyordu rampada ben o kadar avazını yırttığı kadar motoru bağırtırken adam hiç zorlanmadan sessiz sessiz gayet sakin sakin ivmeleniyordu yine günlerden birgün bu adam beni geçerken baktım acaba 1.8 falan mı diye o yazıyı görünce anladım 1.6é yani 4 nokta enjeksiyonluydu adamın arabası muhtemelende benzinle tırmanıyordu rampaya o andan sonra anladım 1.6é ler benim için fazla hızlı yok yani düzlüktede acayip gidiyor arkasına bile takılamıyorum yani
yeterki kullanmayı bilen olsun bu arabalar iyi gidiyor şahit oldum bu duruma

ki senin araban hem yeni hem baya iyi bir europa kesin arabanda bir sorun var bu kadar yavaş gidiyorsaa



_____________________________

KulüPRenaulT


 
5 Mesaj
24 Eylül 2008; 15:15:41 

sağolasan kardes ama ne gibi bi sorun olabilirki yani yavaş gitmesine neden ne olabilir aklıma bişe gelmiyor hani sade rampada yavas gitse nese düz yolda 120 zor yapıyor yabiraz sordum araştırdım senin araban açılmamış diyolar biraz devirsiz kullan açılsın gider diyolar bende bi kaç gün devirsiz kullandım hiç bi fark olmadı aksine benzin su gibi aktı tüm kulupten ricam bu sorun hakkında bilgisi olan yardım etsin teşekkürler....!!!!


_____________________________



 
111 Mesaj
24 Eylül 2008; 18:32:18 


quote:

Orjinalden alıntı: NakkaSss

Bende Katıldım aranıza 98 Model R19 RNE Var Klima+Airbag+Hidrolik direksiyon

Aracımın resmi

0




Jantlar + araç alçaltma photoshopları var.


_____________________________



 
6 Mesaj
25 Eylül 2008; 8:14:43 

arkadaşım eger benzindense sorun arka koltugun altında benzin pompası var ondan ses geliyormu gelmiyormu dinle enjeksiyonlu ise arabayı çalıştır sesi dinle sürekli çalıçması gerek pompanın


_____________________________



 
5 Mesaj
25 Eylül 2008; 14:38:50 

benzin ponpasında sorun olabilir dediler çünkü 5.viteste son 120 yaptığımda gaz pedalına sonuna kadar basıyorumki gitsin ama gitmiyo ama gaz pedalına sonuna kadar basınca motor bağırıyor bu ses o dedğin ses sanırım yada çekiş balatalarında sorun olabilir diyorlar bir diğer ihtimal benzin filtresinde sorun olabilir diyolar ama hiç kimse kesin bişe diyemiyor yardımlarınızı bekliyorum .....


_____________________________



 
126 Mesaj
27 Eylül 2008; 3:26:14 

arkadaşlar orjinal ön cam silecekleri kaç cm benimkinde geçici küçük silecekler var yardım lütfen.Teşekkürler


_____________________________



 
9 Mesaj
27 Eylül 2008; 12:19:04 

Ben de 2007 aralık ayında Dr Renolu oldum. konforuna ve sürüş keyfine diyeceğim yok. Hakikaten güzel araçlar her ne kadar performans alamasam da aracımı seviyorum galiba ( 1.4 RN+ LPG). Şu anda 2-3 aydır radyatör sorunu yaşıyorum.çatlağı var 2 defa tıkayıcı kullandım. ama fayda etmedi.fazla kaçırmıyor ama uzun vadede daha büyük bir sorun açacack gibi.tıkayıcı geçici çözüm gibi bana geliyor. Yenilenmesi şart. Forumdan ; Radyatör fiyat ve markaları hakkında bilgisi olan varsa yardımını bekliyorum.
Bir de Performansını nasıl artırabilirim. 1.4 LPG liler hep böyle midir acaba. Kazasız keyifli sürüşler.........Teşekkür ederim.


_____________________________



 
9 Mesaj
27 Eylül 2008; 16:29:01 

bende 97 model renault 19 RT sahibiyim. sileceklerin ölçüsü 50-51 cm.dir alacağın sileceğin ambalajındada bakarsan araç listesinde renault 19 diyede yazar çoğunda. kendin alıp takabilirsin, hadi kolay gelsin, selamlar.

yaklaşık 6-7 ay önce ben radyatörü değiştirtmiştim, plastik tutma kulağının biri kırıktı ve oradan kaçak yapıyordu. benim sorduğumda fiyat arabanın modeline (rt, rte, rn, vb.) göre 170 ile 190 tl arası değişiyordu, bunlar orjinal radyatör fiyatlari ve ben sadece bir marka olduğunu duydum. 40 tl.de işçilik vermiştim. bana yaklaşık 220 tl.ye patlamıştı. değiştirmeden önce gözüm hep hararet göstergesindeydi, ne zaman yükselecek diye, şimdi rahatım ayda bir aklıma gelirse suyuna falan bakıyorum. umarım sen daha ucuza halledersin, selamlar.


_____________________________



 
18 Mesaj
27 Eylül 2008; 18:49:44 

Slm arkadaşlar.
aracıma gaz taktırdıktan sonra benzınle ıyı calısmadıgına motor 30 devrı gectıkten sonra motorun yerınden fırlayacak gıbı sallandıgına şahit oldum ve belkıde bu sebeple motor kulagınıda kopardım.
Araştırmalarım sonucunda 1,6 aracıma gaz takıldıktan sonra karbüratöre takılan gaz mikserlerın karburator hava gırısını daralttıgı ıcın motora az hava gıttıgını dolayısıyla aracaın zengın yaktıgını bu sebebpe cok yuklenınce motorun tıtredıgını ogrendım.
bu olay reno 19 larda gaz taktırdıktan sonra yasanan bır hastalıkmış.
Gaz taktırdıktan sonra pek benzınle gıtmeyecegız için buyuk bir sorun değil ama diger 19'cu arkadaslara bilgi vermek istedim
benzer sorun yaşayan arkadasımız varsa paylaşırsa sevınırım.
kazasız iyi sürüşler.


_____________________________

Renault 19 Europe RT HB 1997


301 Mesaj
27 Eylül 2008; 21:32:01 

komik bi durum ama benim aracım benzine geçince tekleme yapıyor hatta randımanlı çalışmıyor
açıkçası şuan aracım öyle bir alıştı ki benzinden pek bi farkı yok lpgnin ancak arabayı fazla yükleyip çok kişi aldığında farkı sezebiliyorum

kötü bi durum ama çok uzun yıllardır aracımı hiç benzinle çalıştırmadım o yüzden artık hortumların çürümüş olmasından tehlikeli bir durum olabilir diye hiç benzine geçemiyorum

(lpg den çok memnumum karbratörlü aracımla 190 nı bile gördüm tüpte)


_____________________________

KulüPRenaulT


 
15 Mesaj
30 Eylül 2008; 22:21:00 

dostum benzin hortumu dedin de benimde başıma geldi arabanı içi kokmaya başladı tırstım çektim sağa bilmiyorum tabi nedir bu baktım altına bişey damlıyo açtım kaputu benzin akıyo dopru sanyaiye dedim çok masraf çıkar ama 5 lira hortum parası bence yılda bir değiştirmek yada kontrol ettirmek lazım o yüzden benzine geçmmek yerien değiştir çok vakit almıyo ha ben tokattan gökay bu arda siteye yeni üye oldum 97 beyaz rt hb sahibiyim çok tatlıııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııı


_____________________________



 
7 Mesaj
4 Ekim 2008; 0:49:40 

slm..umarım sorunun çözülmüştür.bende de 99 model 1.6e a rne var.babam bir ara senin araba hantal gibi geldi bana demişti...aradan zaman geçti bujileri,yağı,hava filtresini değiştirdim birde duble up motor yağı katkısı(40bin km gider) koydum ..geçen gün sürdü araba değişmiş dedi...
Bakımların tamamsa (buji,yağ,filtreler vb.) aynı sorun devam ediyorsa baskı balatanda sorun vardır belki çekişi çok etkiliyor!


 
7 Mesaj
4 Ekim 2008; 1:52:24 

ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE HEPİNİZİN BAYRAMINI KUTLARIM BENDE 2 AY ÖNCE 99 MODEL RENAULT 19 1.6E rne SAHİBİ OLDUM.DIŞ GÖRÜNÜŞÜNÜ ESKİDEN BERİ SEVERDİM ZATEN:)..BÖYLE BİR PAYLAŞIM ORTAMI BULDUĞUMA COK SEVİNDİĞİMİ BELİRTMEK İSTERİM..KISA SÜREDİR ARACI KULLANMAKTAYIM; ANCAK BİRAZ PİPİRİKLİ OLDUĞUMDAN SANAYİDE BOL VAKİT GEÇİRME FIRSATI BULDUM!! SİZLERLE RENO 19 LAR HAKKINDA ÖĞRENDİĞİM ve YAŞADIĞIM BİR KAÇ ŞEYİ PAYLAŞMAK İSTERİM....
1-RENO 19 LARIN 1600 CC ENJEKSİYONLULARI MAKBÜL OLUP; 1.6 E RNE YAZANLAR= 4 NOKTADAN ENJEKSİYONLU ,90 BEYGİR YAKLAŞIK 1600 CC ,HİDROLİK DİREKSİYON,ÖN ARKA TAMPON BOYALI,ÖN AMÖRTİSÖRLER ARASI GERGİ PROFİLİ BULUNUR)
2-RN,RNE,RNA,RT VS..GİBİ ENVAYİ ÇESİDİ OLUP;KAFA GICIKLAR ..(BİLEN BİRİSİ BUNLARIN MOTOR HACMİ VE FARKLARINI AÇIKLARSA SEVİNİRİM).
3-ARABANIN SUYU TAMAM ANCAK HARARETİ YÜKSELİRSE ;
a-Termostat arıza yapmıştır motora soğuk su giremez(başıma geldi allahtan göstergeye sık bakarım hemen istop edip fanı açtım yoksa motoru kucağıma verceklerdi!!) yenisi 30 ytl
b-fanın kablosu gevşemiştir(arada bir okşayın )
c-radyöterde suyun sıcaklığına göre fanı devreye sokan müşür bozuk yada gevşemiştir.
d-devirdaim motoru sorunludur(su akıtır arabanın altına arada bakın)
e-bunların hiç birisi değildir 5 Ytl lik su haznes kapağı düşmüştür arabanın önünden buhar çıkar hararet yükselir panik yapmayın arabayı istop edin kaputu açın kapağı bulamadıysanız deponun ağzını poşetle kapatıp bağlayın...su buharlaşıp uçamadığından haznede su bitmeyecek ve hararet yükselmiyecektir!!
4-ARABA RÖLANTİDEYKEN DÜZENSİZ ÇALIŞIP İSTOP EDİYORSA VEYA ARADA BİR DEVİRSAATİ İBRESİ AŞAGI YUKARI GİDİP GELİYORSA
a-yakıt kirlidir(aynı yerden almaya özen gösterin)
b-deponuzda su vardır.
c-benzin filtreniz kirlidir.
d-ustaya gidip para bayılmadan önce hava filtresinden çıkıp motora giren boruyu 2 dk da sökün ( gaz telinin olduğu yerde) gaz teline bağlı kelebeğin simsiyah yağlandığını görün!! elinize temiz bir bez alın üstüne varsa yağ sökücü sıkın gaz kelebeğini elinizle açın(yapamadıysanız biri gaza bassın sonuna kadar) bezle içini iyice silin simsiyah kurum göreceksiniz..sorun büyük ihtimal çözülecektir..sene bir kez yapmanız tavsiye edilir...
5-ARAÇ UZUN YOLDA BENZİN FİYATI 3.31 ytl İKEN ŞEHİRDIŞI 120-140 KM HIZLA 230 ,ŞEHİR İÇİNDE 310 CİVARI YAKAR..
6-İÇİ OLDUKÇA FERAH VE GENİŞ OLUP; ABİYANE TABİRLE OTURAKLI ARABADIR..SİYAH RENGİNE HASTAYIMDIR..RESMİ KURUMLARDA MAKAM ARABASI OLARAK KULLANILMAKTAYDI..
7-YEDEK PARÇA VE USTA PROBLEMİNİZ OLMAZ..HER YERDE BİR ANLAYAN VARDIR.
8-BUJİLERİ EN FAZLA 15000 BİNDE DEĞİŞTİRİN
9-KİLİTLER MERKEZİ OLARAK KİTLENİRKEN TUTUKLUK YAPARSA SÖKEBİLİYORSANIZ KENDİNİZ SÖKÜP TEMİZLEYİP YAĞLAYIN DÜZELDİĞİNİ GÖRÜRSÜNÜZ..
10-GENEL OLARAK TAM ORTA SINIF VE ALTI RAHAT OTURAKLI AZ MASRAFLI BİR ARAÇTIR..

***ARACA LPG TAKTIRMAK İÇİN SANAYİYE GİTTİM SENİN ARABA FULL ENJEKSİYON ANCAK SIRALI (ATİKER 1200 YTL) TAKARSAK RANDIMANLI OLUR ,500 YTL YEDE SİSTEM VAR(VOLTRAN ) AMA SIKINTILI OLUR SENİN ARACA TAVSİYE ETMEM ONU DEDİ .BİR ARKADAŞIN DEDİĞİ GİBİ 1.6E LERDE LPG Lİ DİKKATİMİ ÇEKMEDİ...SIRALI PAHALI OLDUĞU İÇİNMİ YOKSA BİLMİYORUM...1.6E RNE LERDE LPG İÇİN NEYİ TAVSİYE EDERSİNİZ KULLANAN VARMI.....
MUHTEMELEN YARIN ATİKER TAKTIRACAMDA UMARIM SORUN OLMAZ....HAYIRLI GÜNLER



 
121 Mesaj
4 Ekim 2008; 8:55:23 

Aracım 1.6 e rne 2000 model. km 68 bin .2 ay once atiker lpg taktırdım.aracım 4 nokta enjeksiyonlu.sıralı sistem pahalı oldugu icin enjeksiyonlu sistem taktırdım 550 ytl.oldukca memnunum simdilik sıkıntı yok.trabzonda ıkamet ediyorum.sehir ici 200 .sehir dısı 160 arac ful bagac ful.6 aydır bu araca sahibim.debriyaj ve gaz sertligi haric aracımdan memnunum.herhalde renolar boyle.onceki aracım vw tranporttu.gaz ve debriyac tut gibi hafifti.uyelerin gecmis ramazan bayramını kutluyorum.


_____________________________



 
7 Mesaj
4 Ekim 2008; 9:08:08 

doğrudur kardeş voltranda 500 kredi kartlı...ama usta öyle bir anlattıkı araca uygun değil dedi,pat pat ses gelir arada(hava filtresini patlatıyormus!!)dedi..valla şimdi gidiyorum ustaya hayırlı olsuyn ne diyelim az para değil sıralı 1200...inşLLAH SIKINTI OLMAZ...BU TEKLEME İŞİDE HERKESİN SORUNU OLMUŞ ZAMANINDA:)..İYİ GUNLER


 
121 Mesaj
4 Ekim 2008; 10:41:35 

tekleme veya patlama ilk depoda oluyor buda normal ayarsız oldugu için. yalnız bujşleri ve buji kabloları degitirin. ondan sonra tup taktırın.ikinci depoda tekrar ayar icin makineye girdiginde milimetrik ayar yaptıktan sonra kesinlikle sorun kalmıyor.kaldıgım yerden dolayı her gun dik bir rampayı yaklaşık 4 km tırmanıyorum ve arac dolu. sorun yok.sıralı sistem taktırmaya gerek yok.çunku 1.6 e rne lere hem sıralı sistem hemde enjeksiyonlu sistem oluyor. manıfolddan dolayı. paranıza yazık olmasın.fark 650 ytl.SELAMLAR


_____________________________



 
15 Mesaj
4 Ekim 2008; 14:10:47 

slm arkadaşlar tokattan ben 97 rt var bende tüp takıldıktan sonra 2 yıl hiç sorunsuz bindim şimide araba da titreme vardı kendisini silkeliyodu 2 viteste iken sordum soruşturdum beyin kirlidiir deiler temizlendi usat erbabıymış gibi anlatarak yaptı am titreme kesilmedi sonra depriyazdan olabilir diye düşündüm sanyiye giitm değiştirelim dedi dedim 2. vitese zor geçiyo öle bi sıkıntı var sanzımanıda dağıttılar vites cırnakları da değişti neyse toplandı araba silkeleme kesilmişti ama vites yine sorunlu küçültirtken zorluyo veyada çok ısınmazsa motor 2ye geçerken sorun oluyo siiznkilerde ölemi yoksa benim viteslerdemi sorun var geçen bi arkadaşla tanıştık bendede oluyo dedi beni rahatsız ediyo bunu nasıl aşabilirim sentetik yağ felan dediler ama düzelirmi yoksa kronikmi cevap yazarsanız çok mmenun olurum 19cular hepinize saygılar


_____________________________



 
7 Mesaj
4 Ekim 2008; 21:32:45 

SENİN CEVAP YAZDIĞIN SAATLERDE USTA MONTAJA BAŞLAMIŞTI KARDEŞ:)SIRALI TAKTITDIM..AKŞAM İŞİ BİTTİ 17 KM FALAN YAPTIM ..ÇEKİŞİ AYNI BENZİNLİ GİBİ..SADECE 3 NCU VİTESE ALINCA HAFİF BAYILIYOR..ODA AYARLA DÜZELİR SANIRIM 1000 KM SONRA KONTROL EDİLECEK ZATEN...DIŞARI EKSOZDAN GAZ KOKUSU FALAN DA GELMİYOR ARAÇTAN ETRAFINI KONTROL ETTİM(YENİ OLDUĞU İÇİNMİ SIRALI OLDUĞU İÇİN Mİ FARK ETTİ BİLMİYORUM)BİR KAÇ AY KULLANAYIM BELLİ OLUR DURUM.....
.SADECE İLK ZAMANLAR HARARET YUKSELDI O DA TAHMİNİM MONTAJDA SUYUN BİR KISMI BOŞALDI SU İLAVE YAPTI HAVASINI ALMADI SANIRIM..(RENOLARA SU NASIL İLAVE EDİLİR VE HAVASI NASIL ALINIR ANLATIRSANIZ SEVİNİRİM,BAŞKA ARAÇLAR KULLANDIM ÖYLE BİR SIKINTIM OLMAMIŞTI)..5 GÜNDÜR DE RÖLANTİDEYKEN ARADA SIRADA DÜZENSİZ ÇALIŞIP İSTOP EDİYOR BENZİNİ BAŞKA YERDEN ALDIM ONDAN DIR DEDİM...SONRA DA MOTORA HAVA GİRİŞİNİN OLDUĞU GAZ TELİNİNDE BAĞLANDIĞI KELEBEĞİ TEMİZLEDİM KURUM BAĞLAMIŞ ANCAK ARAÇ GAZDAYKEN DE AYNI ŞEYİ YAPTI!!! BU DURUMLA KARŞILASAN VARSA YARDIMCI OLABİLİRMİ ...


UNUTMADAN BAŞIMIZ SAGOLSUN 15 ASKERİMİZ SEHİD OLDU ..ALLAH RAHMET EYLESİN


 
81 Mesaj
4 Ekim 2008; 22:28:22 

arcım 2001 model rte hb aracımda emilatörlü sistem var sıralı takdırmadım yaklaşık 7500 km dir kullanıyorum 600 ytl ye takdırmıştım şeytan kulağına hiç sorun yok sıralıya gerek yok bence avantajı sadece %3 yakıt ve güç kaybıdır bence emülatörlü sistem daha iyi çünkü kısa mesafelerde motor suyunun ısınıpta lpg ye geçmesini beklemiyorsunuz kendiniz geçirebiliyorsunuz boşuna masrafa gerek yok ii akşamlar


_____________________________

MEGANE 2 1.5 DCİ EXPRESSION PLUS


301 Mesaj
4 Ekim 2008; 23:41:00 

arkadaşlar 1.6e motor sahipleri lpgyle km de kaç binlira yaktıklarını söyleyebilirlemi yaklaşık olarak (tabi lpg nin satış fiyatını da verip)


_____________________________

KulüPRenaulT


 
121 Mesaj
5 Ekim 2008; 8:42:04 

trabzon lpg fiyatı 192 bin .şehir dişı 160 şehir içi 200. arac 1.6e rne 2000 model.


_____________________________



 
7 Mesaj
5 Ekim 2008; 19:03:19 

*ARABANIN DERDİ ANLAŞILDI RÖLANTİDE DÜZENSİZLİĞİ GAZDAYKENDE BENZİNDEYKENDE YAPIYOR DİĞER OLASILIKLAR ELENDİ..YA ENJEKTÖRLER PİS YADA HAVA AKIŞ RÖLESİ(SİYAH UFAK BİR PARÇA RÖLANTİYİ DÜZENLİYOR)...GAZDAYKEN ENJEKTÖRLER DEVRE DIŞI OLDUĞUNA GÖRE(SIRALI OLDUĞUNDAN KENDİ ENJEKTÖRÜNÜ KULLANIYOR) HAVA AKIŞ RÖLESİNİ DEĞİŞTİRMEM GEREKİYOR [simage][/simage]


ASLINDA BİR FAN CULUP STİCERİ TASARLAYIP ARAÇLARA YAPIŞTIRALIM TANIRIZ BİRBİRİMİZİ:)BY


_____________________________



301 Mesaj
5 Ekim 2008; 20:06:36 


arkadaşlar aramıza yeni katılanlar sağolsun biraz hareketlendirmeye başladı forumumuzu verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim noname724 adlı arkadaşımızın yazdığı yazılar için kendisine teşekkür ediyorum dertlerimizi
r19 daki sorun ve çözümlerini birbirimizle paylaşalım istiyorum

quote:

Orjinalden alıntı: noname724

9-KİLİTLER MERKEZİ OLARAK KİTLENİRKEN TUTUKLUK YAPARSA SÖKEBİLİYORSANIZ KENDİNİZ SÖKÜP TEMİZLEYİP YAĞLAYIN DÜZELDİĞİNİ GÖRÜRSÜNÜZ..



benimde sol arka kapımın kilidi başlarda açınca açıyor fakat kapatınca çekmiyordu artık tamamen tutukluk yapmaya başladı açılıp kapanmıyor ama zorlandığını görebiliyorum

daha önceden de yanılmıyorsam bu forumda bu konu geçmişti bi arkadaşımız açıklamıştı fakat bulamadım

bu kapı kilitlerini yapmak için döşemeyi sökmek gerekiyor döşemenin üstünde saklı gizli olan vidalar tam nerelerde ve kaç tane olduğunu bilen bir arkadaş yazarsa gönül rahatlığıyla girişebileceğim (sanırsam yıldız şeklinde olan tornovida da bulmam gerekicek)

vidaların yerlerini kaç tane olduklarını söküp takarken yapmak gereken hususları bir arkadaşımız açıklarsa çok memnun olacağım
tekrardan teşekür ederim


_____________________________

KulüPRenaulT


301 Mesaj
5 Ekim 2008; 20:38:05 


quote:

Orjinalden alıntı: noname724

SADECE İLK ZAMANLAR HARARET YUKSELDI O DA TAHMİNİM MONTAJDA SUYUN BİR KISMI BOŞALDI SU İLAVE YAPTI HAVASINI ALMADI SANIRIM..(RENOLARA SU NASIL İLAVE EDİLİR VE HAVASI NASIL ALINIR ANLATIRSANIZ SEVİNİRİM,BAŞKA ARAÇLAR KULLANDIM ÖYLE BİR SIKINTIM OLMAMIŞTI)..5 GÜNDÜR DE RÖLANTİDEYKEN ARADA SIRADA DÜZENSİZ ÇALIŞIP İSTOP EDİYOR BENZİNİ BAŞKA YERDEN ALDIM ONDAN DIR DEDİM...SONRA DA MOTORA HAVA GİRİŞİNİN OLDUĞU GAZ TELİNİNDE BAĞLANDIĞI KELEBEĞİ TEMİZLEDİM KURUM BAĞLAMIŞ ANCAK ARAÇ GAZDAYKEN DE AYNI ŞEYİ YAPTI!!! BU DURUMLA KARŞILASAN VARSA YARDIMCI OLABİLİRMİ ...


UNUTMADAN BAŞIMIZ SAGOLSUN 15 ASKERİMİZ SEHİD OLDU ..ALLAH RAHMET EYLESİN


arkadaşım açıkçası kendi enjeksiyonlu europaları hiç bilmiyorum kendi aracımı biliyorum (95 1.6 RT lpgli (karbratör)) kendi aracıma göre hava almayı açıklayacağım
yardımcı olmaya çalışayım

devir daimin hemen yanında termostatın bulunduğu hortumun hemen üstünde bi plastik (altın rengi metalde olabilir) bi vida vardır genelde ordan hava alınması tavsiye edilse de devir daimin hizasında biraz daha ilerisindeki hortumun üstünde de bir hava alma civatası bulunur
tüplü arabalarda ise ekstradan lpgnin kafasının olduğu yerdeki hortumların kelepçeleriyle de hava alnır
tek tek açıklayacağım şimdi

1-)su haznesinin kapağını açtıktan sonra
asıl (kendi aracımda olan) distirbütörün çok yakınlarında devir daim yanındaki termostatın içinde yer aldığı hortumun üstündeki bariz çıkıntılı vidayı gevşetin daha sonra su haznesine ağzını dayayarak hızlıca üfleyin taki havanın çıkıp aralıksız su geldiğini görene kadar böylelikle hortumun içinde kalan havayı atmış olursunuz daha sonra bu gevşettiğiniz vidayı sıkmanız yeterlidir
(kapak contam yanık ve ya çürük olduğundan sızdırıyor bu sebeple sürekli hava yapıyor arıcım sürekli havasını alıyorum taki yaptırana kadar silindir kapak contasını böyle devam edeceği)

2-)devir daimin hizasındaki diğer devirdaimden çıkan karbratörün hemen sol yanındaki civatayı gevşetip aynı işlemleri yaparak ordanda alabilirsiniz (sanayideki ustalar burayı ellemene gerek yok diyorlardı bana)
3-)lpg kafasındaki hava
nadir durumlarda olsa da arabanın suyu tamamen boşalır bi yerini sökerseniz falan genelde olur aksi olurmu bilmiyorum o zamanda lgpnin kafasının üstünde 2 tane sıcak su hortumu gelir o hortumların tam kafasıyla birleştiği yerkeki kelepçeleri araç çalışırken gevşetirseniz havasını atana kadar durup kelepçeleri sıkarsanız bu işlem gerçekleşir
bu noktada hava olup olmadığını anlamanız için araç çalışırken beynin üstüne elinizi deydirdiğinizde soğuksa muhtemelen hava yapmıştır bu noktadan aksi halde sıcaksa hava yoktur
kendim biliyorum susuz kaldığı için lpgnin bu beyni aracımda dondu ve üstü buz kaplandı doğal olarak yakıt gelmediği için otoyolda güvenlik şeridinde yolda kaldım tekleye tekleye en sonunda durmuştu

aracın su haznesini sık kontrol etmenizi tavsiye ederim 6 yılda bu 3. silindir kapak contası değişimi olucak R19 umdan tek şikayetim suyla ilgili olduğu
arada aracı kullandıktan sonra bu hortumları kontrol edin sıkarak çok basınç varsa (hava yapınca şişer ve basınç yapar)infilak bile edebiliyor yanık contadan dolayı (etti de) su haznesinde araç çalışırken köpürme varsa zaten hiç durmayın sanayiye gidin bilen bi ustaya

normal zamanda hava yapıyorsa aracınız tedbirli davranın durduk yere hava yapmaz ya contanız da ya da bi hortumdan bağlantıdan devirdaimden kaçak vardır





_____________________________

KulüPRenaulT


301 Mesaj
5 Ekim 2008; 20:46:59 

quote:

Orjinalden alıntı: ataygokay

slm arkadaşlar tokattan ben 97 rt var bende tüp takıldıktan sonra 2 yıl hiç sorunsuz bindim şimide araba da titreme vardı kendisini silkeliyodu 2 viteste iken sordum soruşturdum beyin kirlidiir deiler temizlendi usat erbabıymış gibi anlatarak yaptı am titreme kesilmedi sonra depriyazdan olabilir diye düşündüm sanyiye giitm değiştirelim dedi dedim 2. vitese zor geçiyo öle bi sıkıntı var sanzımanıda dağıttılar vites cırnakları da değişti neyse toplandı araba silkeleme kesilmişti ama vites yine sorunlu küçültirtken zorluyo veyada çok ısınmazsa motor 2ye geçerken sorun oluyo siiznkilerde ölemi yoksa benim viteslerdemi sorun var geçen bi arkadaşla tanıştık bendede oluyo dedi beni rahatsız ediyo bunu nasıl aşabilirim sentetik yağ felan dediler ama düzelirmi yoksa kronikmi cevap yazarsanız çok mmenun olurum 19cular hepinize saygılar


öncellikle birçok eski tarz renomuz oldu ve tipik sorunu renoların ki benimki de öyledir vites geçme sorundur daha önceden de bahsedildiği gibi araç hareket halindeyken (tintin bile gideryorsa) birinci vitese özellikle geçmez biraz zorlamanız ve itmeniz gerekir yada inat eder tekrar debriyaja basıp çekmeniz gerekir tam durduktan sonra araç 1.vitese rahat geçer
genelde
benim önerim önce 2 ye takıp sonra bire geçirirseniz araç rahatlıkla geçer geçmediği durumlarda

ataygokayın sorununa gelince 2. vitese geçerken zor geçmesi normal bi durum değil europarlarda (3.ten ikiye yüksek devirlerde de geçerim çok rahat geçiyor bende)
ancak 2. vites ya da 1. vitesteyken debriyajı gazı tam ayarlamazsanız diğer arabalara göre daha fazla silkelediğini düşünüyorum şanzumanı biraz daha büyük dişli galiba diğer araçlara oranlara

çok yardımcı olamadım galiba atagokay ama şanzuman yağından olabilirmi takılıp sökülürken körüğünden falan kaçırabiliyor körüğü değiştirmek gerekebiliyor vs...
vites geçmesi debriyaj sertliği ve havalı amartisörlerin europaların hastalığı olduğunu söylüyor forumdaki arkadaşlar bende onlara katılıyorum




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tsuyoi -- 5 Ekim 2008; 21:05:24 >


_____________________________

KulüPRenaulT


 
15 Mesaj
5 Ekim 2008; 20:58:55 

1nci vitesi dert etmiyorum benim sorun 3 te giderken hız ım kesilip yavşldığımda biyerden dönmerken araba 2.vites istiyo o esnada vitesi çekerkenken hırt diye yerine oturmuyo bi kademe geliyo orda bişeye takılıyomuşl gibi oluyo biraz dah abanın ca geçiyo iki kademeli gibi usataya baskı balata için götürdüğümde bakcaz cırnak senkromeç felan dedi tabi yaparken işim gereği başında duramadım hoş dursamda nereye kadar ama yapan usta tokatın sağlam ustalrından neyse araç çıktı deneme sürüşüne çıktık usta başaldı 5 kadr çıktık sonra başaldı düşürmeye sorun yok allah allah dedim araba bende yapmıyo yada ben geçiremiyom ama yaptığım şley debriyaja basıp vitesi çekmek herhalde onudad yapamacak değilim :)ama neyse bölede götüryo baklaım nereye kadar götürecek ilgileriniz için çok teşekür edrim


_____________________________



301 Mesaj
5 Ekim 2008; 21:13:43 

ataygokay


yardımcı olamadık çok ama debriyaja biraz daha yavaş basıp geçirmeyi dene bence daha nazik kullanarak yoksa gerçekten çok gıcık edici birşey ustanın yanında sen geç kullan bence usta sendeyken görsün inş. sorun neyse bulunur ve çözülür


_____________________________

KulüPRenaulT


 
7 Mesaj
6 Ekim 2008; 10:43:16 

sağolasın ilgine teşekkur ederim


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Ekim 2008; 23:06:12 

1 Yılı aşkın süredir Tamgaz Devam Eden forumlarımız Şimdi Tüm Üyelerine Ücretsiz Sticer yolluyor.. Yapmanız Gereken http://www.renaultclubtr.com Adresimizden girip Üye Olmanız Yeterlidir.. Sticerlerimiz 33x10 cm boyutunda Renkli Sticerlerimiz Adresinize Posta İle Tamamen Ücretsiz Ulaşaştırılacaktır