- x
Şanzıman Yağı Nasıl Değiştirilir ?
27 Cevap17549 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1769 Mesaj
6 Ağustos 2007; 14:33:05 

Selam arkadaşlar.


Difransiyel yağı ile şanzıman yağı aynı şeymidir?


--
Bizim kontrol edebileceğimiz birşeymidir? Tıpası varmış.


Renault 19 larda nerde bulunur.


--

Kendimiz değiştirebilirmiyiz?



Şimdiden teşekkürler.


_____________________________


Thy Majesty


9628 Mesaj
6 Ağustos 2007; 15:43:10 

klasik şanzımanlı araçlarda differensiyel yağı denilen gres yağıdır.Genelde aracın katalogunda kaç numara yağ olduğu yazar.
evet differansiyel için kontrol tıpası veya vidası vardır.Burayı açarak elinizi sokar ve dolu olup olmadığını kontrol ettirirsiniz.Aracınızın yağını değiştirirken yağcınıza söyleyin kontrol etsin ,eğer eksildi ise 3-5 liraya tamamlarlar bahşiş olarak 10 lira verirseniz iş tamamdır.

ancak illaki bir marka ve ürün diyorsanız, kısa bir araştırma ile size aşagıdaki uygun fiyatlı ürünü tavsiye ederim.
http://www.castrol.com/...07530&contentId=7014190


quote:

Orjinalden alıntı: Sulphur

Selam arkadaşlar.


Difransiyel yağı ile şanzıman yağı aynı şeymidir?


--
Bizim kontrol edebileceğimiz birşeymidir? Tıpası varmış.


Renault 19 larda nerde bulunur.


--

Kendimiz değiştirebilirmiyiz?



Şimdiden teşekkürler.



_____________________________




1769 Mesaj
7 Ağustos 2007; 4:59:09 

Vezir, ilgilendiğin için teşekkür ederim. Bugün baktırdım, durumu iyiymiş.

--

Ama değiştirme zamanlarını sorunca hiç değiştirme dedi. Şanzıman yağını değiştirince, yeni yağda ses yapıyormuş. Bu ne kadar doğru?


_____________________________


Thy Majesty


9628 Mesaj
7 Ağustos 2007; 10:03:40 


quote:

Orjinalden alıntı: Sulphur

Vezir, ilgilendiğin için teşekkür ederim. Bugün baktırdım, durumu iyiymiş.

--

Ama değiştirme zamanlarını sorunca hiç değiştirme dedi. Şanzıman yağını değiştirince, yeni yağda ses yapıyormuş. Bu ne kadar doğru?


yeni yağ hiç ses yapar mı ustan işten kaçmış, üç kuruş için uğraşmak istememiş.Adam gibi yarı sentetik şanzıman yağı konunca neden ses yapsın

unutma ki dişlilerin tek bakımı vardır.Bu da dişli yağıdır.Bunun dışında başka bir bakım şartı yoktur.Düzgün (geniş aralıklı 70-90w)ve raf ömrü dolmamış bir yağ ile klasik şanzuman zorlama yapmadan 300-400 bin km ömrü vardır.Bu kaliteli arabalarda (volvo, mercedes, bmw vb) 2 katına kadar çıkar .Kullanılan metal ve metal yorgunluğu olmaz ise sonuçta araç hurdaya çıkana kadar gitmesi lazım.Ancak aşırı sert kullanım, kış sert hava koşulları ve yağsızlık nedeniyle 50.000 km olmadan bile şanzıman dağıtabilirsiniz.Yarışlarda 2 yarış bile görmeyen şanzımanlar bunun en güzel örneğidir.

son söz olarak eğer içiniz rahat etmesini istiyorsanız differensiyel yağının sadece seviyesini kontrol ettirin eksiği tamamlatın(fazla yağ koydurmayın) ve şanzıman yağını katalogda verilen efsaftaki olan ile değiştirin.Burada illaki katalog sınıf yağı önemlidir.Çünkü bazı son geliştirilmiş katkılı yağlar dişli yüzeylerinde aşınmaya neden olan korozyon başlatmaktadırlar.O yüzden son çıkan bol reklamlı tam sentetik şanzıman yağı size uygun olmayabilir.


_____________________________




1769 Mesaj
7 Ağustos 2007; 16:08:27 

Vezir,

-------------------------------------------
All countries TRANSELF TRX 75 W 80 W

Standards API GL5 or MIL-L 2105 C or D

-------------------------------------------


Yazıyor Manuelinde. Neden bu kadar karışık olur bu bilgiler anlamıyorum. Yüzlerce harf, rakam...


-

Piyasada eşdeğeri hangisidir? Ben baktım 75 w - 80 w bulamadım. Tranself markasını bulmak mucize gibi.

Yardımcı olurmusun ?






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sulphur -- 7 Ağustos 2007; 16:09:17 >


_____________________________


Thy Majesty


9628 Mesaj
7 Ağustos 2007; 18:21:02 

ilk bakışta bu yağ elf firmasının yağı gibi duruyor araştırmam lazım ama 75w-80w sınıfı belli ,bu sınıfın üstü de olur 75-90 w daha da iyi olabilir, ama önce katalog yağını bulalım bakalım.Bu fransızlar garip adamlar ,kendi yağını illa koyacak kataloga

quote:

Orjinalden alıntı: Sulphur

Vezir,

-------------------------------------------
All countries TRANSELF TRX 75 W 80 W

Standards API GL5 or MIL-L 2105 C or D

-------------------------------------------


Yazıyor Manuelinde. Neden bu kadar karışık olur bu bilgiler anlamıyorum. Yüzlerce harf, rakam...


-

Piyasada eşdeğeri hangisidir? Ben baktım 75 w - 80 w bulamadım. Tranself markasını bulmak mucize gibi.

Yardımcı olurmusun ?







_____________________________




9628 Mesaj
7 Ağustos 2007; 18:30:41 

sulphur ,
hadi gene iyisin senin yağı buldum total bayinde vardır sana pdf dosyasını ve internet sitesini veriyorum buradan artık bulursun senden kaçmaz.

http://www.totalgaz.com...TRANSELF_TRJ_75W80W.pdf


http://www.totalgaz.com.tr/lubs/yaglar.htm


_____________________________




1769 Mesaj
7 Ağustos 2007; 22:04:56 

Çok teşekkür ederim araştırman için.

Sensiz bir forum düşünemiyorum.



_____________________________


Thy Majesty


139 Mesaj
9 Ağustos 2007; 22:59:50 

diferalsiyel yağını anladım ama şanzıman yağını anlamadım, benim bildiğim şanzıman bildiğimiz motor yağıyla yağlanıyodu. ama yanlış biliyorum heralde, şimdi diferalsiyel yağıyla şanzıman yağı aynımıdır? veya şanzıman motor yağıyla yağlanmazmı? vezircim bunada bi açıklık getirirsen sevinirim


_____________________________

∫ ∫ DH Mühendisler ve Mühendis Adayları Odası∫ ∫




9628 Mesaj
10 Ağustos 2007; 10:12:01 

klasik şanzumanlardaki yağ özel şartlar ihtiva etmiyorsa dişli kutusuyla aynıdır.Motor yağı çok ince gelir.
Sizin hatırladığınız otomatik şanzıman olabilir ama bundada daha viskositesi düşük ama yine ayrı şanzıman yağı kullanılır.Benim bildiğim kadarıyla motor yağıyla kullanılan şanzıman yoktur.

prensip şudur siz dişli yağı istiyorsanız efsafı bellirdir.75 w dan başlar 90w belki 105 w kadar var yani çok kalın ve akmayan piyasa ağzıyla gres denen yağlardır.Bu kadar kalın yağ kullanılmasının sebebi dişlilerin birbirine yaptığı basınç dolayısıyla zorlu şartlarda özelliğini kaybetmemesidir.kalkış yarışları yapmıyorsanız (drag) fabrikanın koyduğu yağ hiç bakımsız yıllarca kullanılabilir.Ama her şeyin ömrü vardır. Zamanla efsafını kaybeden gres cıvıklaşır yani incelir bu ise değiştirmenin zamanının geldiğinin işaretidir.

quote:

Orjinalden alıntı: sorumsuzzz

diferalsiyel yağını anladım ama şanzıman yağını anlamadım, benim bildiğim şanzıman bildiğimiz motor yağıyla yağlanıyodu. ama yanlış biliyorum heralde, şimdi diferalsiyel yağıyla şanzıman yağı aynımıdır? veya şanzıman motor yağıyla yağlanmazmı? vezircim bunada bi açıklık getirirsen sevinirim



_____________________________




942 Mesaj
10 Ağustos 2007; 11:40:09 


quote:

Orjinalden alıntı: sorumsuzzz

diferalsiyel yağını anladım ama şanzıman yağını anlamadım, benim bildiğim şanzıman bildiğimiz motor yağıyla yağlanıyodu. ama yanlış biliyorum heralde, şimdi diferalsiyel yağıyla şanzıman yağı aynımıdır? veya şanzıman motor yağıyla yağlanmazmı? vezircim bunada bi açıklık getirirsen sevinirim


Simdi onden cekisli araclarda diferansiyelle sanziman tek parca oldugu icin ikiside ayni yagin icinde calisir, 80W-90W arasi viskozitede bir yag ile yaglanir.

Arkadan cekisli araclarda ise diferansiyelle sanziman ayri parcalardir. Diferansiyel yine 90W gibi kalin bir yag ile yaglanirken(cunku dislilerinde sanzimana nazaran cok daha fazla yuzey basinci olur)sanziman ise genellikle 20W-30W gibi ince bir yag ile(hatta multigrade 20W/50 gibi motor yagi ile)yaglanir. Burada su avantaj var, sanzimanda ince yag kullanildigi icin ozellikle soguk havalarda vitesler daha kolay gecer, cunku 90W yag sogukta baldan farksiz kivamda olmakta ve motor isinana kadar bazi viteslere zor gecebilmektedir. Ancak 20W yag sogukta bile yeterli akiciliktadir.


_____________________________

1984 RENAULT 12 GTS
1999 MERCEDES E200 KOMPRESSOR
2006 NISSAN Almera 1.5 Tekna


9628 Mesaj
10 Ağustos 2007; 12:06:39 

bu arkadan çekişli araçlardaki şanzıman için kullnılan 20-50w yağ acaba hangi araçlarda kullanılmakta , örnek verebilir misiniz.Benim bilgime göre 20-50w asla dişli yağı değildir.BAsınç altında yağlama özelliğini kaybeder diye biliyorum.


quote:

Orjinalden alıntı: pcdata76




Simdi onden cekisli araclarda diferansiyelle sanziman tek parca oldugu icin ikiside ayni yagin icinde calisir, 80W-90W arasi viskozitede bir yag ile yaglanir.

Arkadan cekisli araclarda ise diferansiyelle sanziman ayri parcalardir. Diferansiyel yine 90W gibi kalin bir yag ile yaglanirken(cunku dislilerinde sanzimana nazaran cok daha fazla yuzey basinci olur)sanziman ise genellikle 20W-30W gibi ince bir yag ile(hatta multigrade 20W/50 gibi motor yagi ile)yaglanir. Burada su avantaj var, sanzimanda ince yag kullanildigi icin ozellikle soguk havalarda vitesler daha kolay gecer, cunku 90W yag sogukta baldan farksiz kivamda olmakta ve motor isinana kadar bazi viteslere zor gecebilmektedir. Ancak 20W yag sogukta bile yeterli akiciliktadir.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Ağustos 2007; 12:08:24 >


_____________________________




9628 Mesaj
10 Ağustos 2007; 12:20:04 

otomobil şanzıman yağları için API GL serisi 1-5 arasında yağdan başka yağ kullanılamaz.Bunun dışı hatalı seçimdir.Hiçbir araç katologunda API GL serisinden başka yağ önerilmez , yapılıyorsa hemen bana yazın dava açalım ,voleyi vuralım.Milyonlarca dolarlık kazanç elde ederiz.Çünkü bu konuda hata kabul edilemez.

Günümüzde aeracın şanzımanın ağır sınıf olup olmamasına göre GL5 veya GL4 tipinde yağ önerilmektedir.Şanzımanın ağır yük sınıfı ise tamamen aracın ağırlığı ,taşıdığı yük veya 4x 4 olup olmamasıyla alakalıdır.Tipik klasik şanzumanlı araçlarda GL-5 sınıf dişli yağı önerilmelidir.Bu dizayn ve kullanım gereksinimidir.Benim bunun dışında teknik açıdan bilgisi olup da aksini iletenlerden ricam resmi kanıt göstermeleridir.Ben de bilmediğim veya yanlış bildiğim birşey varsa düzeltmek isterim.

not : birde otomobillerde değil ama otobüs veya askeri araçlarda önerilen MT-1 yağını biliyorum.bunun dışında hiç standart duymadım,

gerekli teknik bilgi için tıklayınız

http://www.syntheticwar...ion_Transaxle_Lubes.pdf



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Ağustos 2007; 12:26:18 >


_____________________________




942 Mesaj
10 Ağustos 2007; 13:10:21 

Arkadan cekisli yeni model araclarla pek ilgilenmem,genelde fransizlarla ilgilenirim,onlar da cogunlukla onden cekisli ama bildigim araclardan mesela eski bir model olmasina karsin Peugeot-504 o sekilde mesela. Hatta simdi baktim emin olmak icin, 20W40 konuluyormus.

0


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

bu arkadan çekişli araçlardaki şanzıman için kullnılan 20-50w yağ acaba hangi araçlarda kullanılmakta , örnek verebilir misiniz.Benim bilgime göre 20-50w asla dişli yağı değildir.BAsınç altında yağlama özelliğini kaybeder diye biliyorum.







_____________________________

1984 RENAULT 12 GTS
1999 MERCEDES E200 KOMPRESSOR
2006 NISSAN Almera 1.5 Tekna


9628 Mesaj
10 Ağustos 2007; 14:35:11 

20-40w yağ bulunabiliyor mu acaba bunlar çoktan tarih olmadı mı?1970 lerde sadece 20-50 w yağ bulunurdu türkiyede , sentetik yağlar daha yeni yeni çıkmaya başlamıştı.Belki de o yüzden yamışlardır.Ancak şanzıman olarak bu araçların tam ortasında bulunan yeri dolayısıyla kışın donma olmaması için seçilmiş olabilir.Ancak 70-90w yağ viskositeleri de çok uzak bir değer değildir sanıyorum .


_____________________________




1726 Mesaj
11 Mart 2011; 23:09:54 

Hocam 100.000km'yi geçmiş ama 5 yaşını aşmamış araçların şanzıman yağını değiştirmek uygun olur mu?
Hani yeni yağ koyarak sürtünmeyi azaltıp yakıttan biraz tasarrufumuz olur mu?


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


 
158 Mesaj
12 Mart 2011; 23:06:51 

quote:

Hocam 100.000km'yi geçmiş ama 5 yaşını aşmamış araçların şanzıman yağını değiştirmek uygun olur mu?Hani yeni yağ koyarak sürtünmeyi azaltıp yakıttan biraz tasarrufumuz olur mu?


Merhaba .

Bazı ustalar şanzuman ve defransiyel yağlarının ömürlük olduğunu,bazısı ise belli peryotlarda değişmesi gerektiğini söyler.Ben kendi arabamın şanzuman yağını değiştirdim ve vites geçişleri eskiye göre çok daha iyi oldu.Benim araba 1990 model 250.000 km de.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi magneetic -- 12 Mart 2011; 23:10:08 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Mart 2011; 12:37:24 


quote:

Orijinalden alıntı: magneetic



Merhaba .

Bazı ustalar şanzuman ve defransiyel yağlarının ömürlük olduğunu,bazısı ise belli peryotlarda değişmesi gerektiğini söyler.Ben kendi arabamın şanzuman yağını değiştirdim ve vites geçişleri eskiye göre çok daha iyi oldu.Benim araba 1990 model 250.000 km de.


Araç otomatik mi manuel mi?
Tork konvertörlü otomatikte belli periyotlarda değişmesi gerekiyor zaten ama manuelde çok uzun kmler şanzıman yağının değişmesi pek gerekmez.


 
158 Mesaj
13 Mart 2011; 13:00:10 

Manuel vites.Zaten şanzuman 1,4 lt yağ alıyor.Yağın fiyatı 20 tl .Castrol Ep80.


_____________________________



9628 Mesaj
13 Mart 2011; 13:01:18 

aslında şanzıman yağlarının ne kadar sürede değişeceği kataloglarda yazmaktadır ancak tam sentetik şanzıman yağı da olsa bu süre 5-7 sneyi aşmamalıdır. Burada şanzıman bakımı için elimizdeki tek şey yağdır. Bunu da şanzımandan esirgeyerek kar yapılacağını bilinç altımızdan veya şehir efsanelerinden silmek gerekir.


yeni şanzıman yağı özellikle şehir içi sarfıyatını hissedilir biçimde düşerecektir.Vitesleri doğru ve zamınında atmak kaydıyla

quote:

Orijinalden alıntı: altrea

Hocam 100.000km'yi geçmiş ama 5 yaşını aşmamış araçların şanzıman yağını değiştirmek uygun olur mu?
Hani yeni yağ koyarak sürtünmeyi azaltıp yakıttan biraz tasarrufumuz olur mu?



_____________________________




9628 Mesaj
13 Mart 2011; 13:04:50 

kusura bakılmasın ancak piyasada böyle bir şehir efsanesi oluşmuş. hatalı bir şey ama bazı efsaneleri kırmak gerçekten zor oluyor. Evet daha uzun ömürlü olabilir ama her yağın zman içinde oksidize olup kirlenmesi ve sıfır yağa göre spec.lerden uzaklaşması söz konusu


quote:

Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64




Araç otomatik mi manuel mi?
Tork konvertörlü otomatikte belli periyotlarda değişmesi gerekiyor zaten ama manuelde çok uzun kmler şanzıman yağının değişmesi pek gerekmez.



_____________________________




9628 Mesaj
13 Mart 2011; 13:14:11 

çift aralıklı olanları daha doğru bir seçim olur ama hiç değişmemesine oranla yağın sıfırlanması vites geçişleri ve aracın sürüş sesini azatacağını düşünürsek çok az bir paraya önemli bir bakım şartını sağlıyor olmak güzel birşey. AYnı durumlar hidrolik sıvıları için de geçerki , ömürlük olan bir yağ çeşidi daha keşfedilmedi. Belki sentetik olarak ileride yapılır ama petrolden 20 TL çözüm varken başkasını aramaya ne hacet.

şehir efsanesi konusunda benim kendimce bir yorumum var , belki hatalı olabilir ama bir ürün satış fiyatı ne kadar ucuzsa ve değiştirmek ne kadar zahmetliyle bunun değişimine gerek yok diyebiliyorlar. tamamen üşengeçlik ve kar odaklı bir bakım zihniyeti eseri olmalı.Ürün ucuz olunca ve az miktarda kullnılıyorsa bunun satışından kar elde edilemiyor ,birde değişim uğraşı gerektiriyorsa bakım yapan kestirmeden gidip kendi yorumunu yapabiliyor. Bu bütün bir şehirde uygulamaya başlanınca da şehşr efsanesi haline dönüşüyor olmalı .Ama gerçekler aslında çok farklı, neyse biz doğruları söyleyelimde isteyen istediği bakımı uygulasın ama doğrusunu bilsin bana yeter.


quote:

Orijinalden alıntı: magneetic

Manuel vites.Zaten şanzuman 1,4 lt yağ alıyor.Yağın fiyatı 20 tl .Castrol Ep80.



_____________________________




88 Mesaj
13 Mart 2011; 19:54:21 

YENİ YAĞ KOYUNCA SES YAPIYOR BEN ŞAHİNE KOYDURMUŞTUM ŞANZIMAN AĞLAMAYA BAŞLADI ŞIRIL ŞIRIL SES GELİYORDU :)


_____________________________



1726 Mesaj
15 Mart 2011; 14:45:01 

Ayrıca şanzıman yağlarındada sentetik yarı sentetik kavramı var.Sanırım yeni araçlar sentetik,diğerleri yarı sentetik kullanıyor.


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


411 Mesaj
31 Ekim 2011; 14:53:35 

arkadaşlar bende Renault 19 Europa HB 1.6e RNE modeli var manuel vites.araç 138.000de ve 1998 model.bir sorunu yok kullanıyorum ancak araba viteste gaza basıp devir yükselirken sanki ses geliyor gibi.eskiden varmıydı bilmiyorum. vuuu gibi motor sesinden ayrı bir ses. acaba yağı değiştir mi demek istiyor? aracın gidişinde falan hiçbir sorun yok ama gelecek olan bir problemin önüne geçmek düşüncem.şayet gelecekse. teşekkürler


_____________________________

Öfkeliyken konuş. Göreceksin ki pişman olacağın en güzel konuşmayı yapmışsın...


9628 Mesaj
1 Kasım 2011; 12:42:17 

quote:

Orijinalden alıntı: mkarpuz61

arkadaşlar bende Renault 19 Europa HB 1.6e RNE modeli var manuel vites.araç 138.000de ve 1998 model.bir sorunu yok kullanıyorum ancak araba viteste gaza basıp devir yükselirken sanki ses geliyor gibi.eskiden varmıydı bilmiyorum. vuuu gibi motor sesinden ayrı bir ses. acaba yağı değiştir mi demek istiyor? aracın gidişinde falan hiçbir sorun yok ama gelecek olan bir problemin önüne geçmek düşüncem.şayet gelecekse. teşekkürler

şanzıman yağı ve differansiyel yağ seviyenizi kontrol ettirin. Differansiyel yağsız kalmış olabilir.

diff. yağı nasıl değiştirilir görsel olarak anlatan bir video veriyorum.

http://www.youtube.com/...fji_Ow4&feature=related



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 1 Kasım 2011; 13:04:35 >


_____________________________




 
37 Mesaj
30 Kasım 2011; 23:20:43 

vezir abi doğru sölüyo. şanzıman ve difransiyel yağı normal motor yağına göre daha uzun evrelerde değişir.benim başıma gelmişti 85 model doğanımın çıkan yağı çamurr gibiydi. yağ zamanla oksidize oluyo sıcaklığın dış etkenlerin etkisiyle, sert kullanımım etkisiyle aşınan metal parçaları yağa katılıyo vizkozitesini kaydebiyo. gerçi sölediklerim vezir abininkilerin aynısı. ve sanayi diliyle dıfransiyel yağı turla basılıyo tapası açılıp.


_____________________________

TOFAŞTAN sonra RENAULT 19 europa 1.4 pc de casper


131 Mesaj
22 Nisan 2014; 12:58:24 

quote:

Orijinalden alıntı: 34coşkun28

YENİ YAĞ KOYUNCA SES YAPIYOR BEN ŞAHİNE KOYDURMUŞTUM ŞANZIMAN AĞLAMAYA BAŞLADI ŞIRIL ŞIRIL SES GELİYORDU :)

Bende 2000 model şahinimin şanzuman yağını değiştirmeyi düşünüyorum sizce böyle el değmesin yani.
Herhangi bir ses v.b. hırıltı-gürültü yok sadece 2. vites geçişi biraz sert neyse böyle kalsın iyi edelim derken kötü etmeyelim.
HERŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Şanzıman Yağı Nasıl Değiştirilir ?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.500