Şimdi Ara

***HIZLI GİDEMEYEN ARABA...(AYNI ZAMANDA FAZLA YAKAN) O BİR PROTON***

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Satın almadan önce de sizlere danışmıştım, Proton 415 ile ilgili.

    şimdi ilk arabamın kafama takılan yerleri (kaşıntılarım) ve tamircimin idare et demesine gıcık olup buraya yazıyorum.

    öncelikle arabayı ne kadar devirli kullanırsam kullanayım (benzin ile kullanıyorum) max 130 km sürate çıkabiliyorum. 100 km hızdaki devirim 3000.

    130 lara geldiğimde 4000 civarında oynuyor.tabi bu düz yolda...yokuş aşşa 160 ı gördüm
    çekişinde fazla bi zayıflık yok...yokuş yukarı falan gayet güzel çıkıyor.

    şimdi ben başka bir Proton 415 kullanmadığım için bilmiyorum orijinali nasıl.Ama bu kadarda olmaz

    yani 200 ibre koymuşlar araca.Bari 160 a çıksın.( düz yol )

    motorum için tüm bakımları yaptım..yağ-hava filtresi-sibop ayarı-gibi işlemler yaptırdım...ancak bu araba gitmiyor arkadaşlar

    ayrıca benzin tüketimi çok fazla geldi bana... 2 gün önce 110 YTL (40lt) ye depo yu doldurdum...toplam 170 km : yarısı uzun yol yarısı şehir içi olmak üzere yol gittim.Şu anda benzin ibresi yarımın az bişiy üstünde...Ve çok sakin kullandım...Gaz pedalına "altında kırılcak yumurta varmış gibi" bastım.

    nedir bu araçtaki problem ? yada tamircimin söylediği gibi "bu kadar" mı? ( yok artık)

    bu kadar ise neden bu kadar yakıt ? araç hem 1,5 lt motor..hemde enjeksiyonlu...

    bu aracın hızlanmamasının sebebi nedir. ?

    cevaplarınızı bekliyorum...


    ----------------------



    Çözüm : debriyaj baskı balata değişti ve çözüldü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 7 Temmuz 2015; 17:16:49 >







  • 130 u geçememe..arkadaşım sen buna sorun mu diyorsun. 1.5 motorlu bir araba kısa mesafede 160-180 yapamaz herhalde.kaldıki bırak 120 yi geçemesin. yarışçılardan başka hızdan bişey kazananı görmedim.

    yakıt ta aşağı yukarı 280 civarı. benzine göre normal sayılır. çünkü şehir içi de kullanmışsın. bence tez zamanda lpg taktır.
    kazasız sürüşler.
  • Araç kaç kilometrede?
  • araç 130.000 km de...

    ben hız meraklısı bi adam değilim..Ancak 130 a gelene kadar anam ağlıyor...yani E5 de sollama yaparken 2 kez düşünmem gerekiyor...

    birde 1,4 olupda uçup giden araçları görüyorum..ona canım sıkılıyor..

    acaba arıza falan mı var diyorum araçta ?
  • zannederim çekiş problemi ve yakıt problemi bariz şekilde ortada aracın. 1-2 durumdan kaynaklanabilir bahsedilen arızalar..

    1 buji+ buji kabloları
    2 baskı balata..
  • bencede buji ve kablolarıyla birde baskı balatayla alakalı olabilir
    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    zannederim çekiş problemi ve yakıt problemi bariz şekilde ortada aracın. 1-2 durumdan kaynaklanabilir bahsedilen arızalar..

    1 buji+ buji kabloları
    2 baskı balata..



  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    zannederim çekiş problemi ve yakıt problemi bariz şekilde ortada aracın. 1-2 durumdan kaynaklanabilir bahsedilen arızalar..

    1 buji+ buji kabloları
    2 baskı balata..






    aracın bujilerini gecen hafta değiştirdim..orijinal olanlarından kullandım...

    kablo olayını ise inanın nasıl tesbit edicez bilmiyorum..şansa değiştircez heralde..

    baskı balata ile alakalı benimde şüphelerim var...ama bizim tamirciye sordum..nasıl baskı balata diye ? test sürüşü yaptık birlikte...

    baskı balata iyi demişti...ama bunun üstüne gidicem...yani debriyaj dan dolayı gitmeyen ve çok yakan araçlar oluyor...çok rastladım ...

    başka neden olabilir bu sürat işi ? başka fikri olan varmı ?




  • Acele etmeyin bence... Eğer debriyaj balatası kaçırmıyorsa ciddi bir performans kaybına yol açmaz. Motorda tekleme fark etmediyseniz buji kabloları ihtimalini de unutabilirsiniz.

    130.000 km demişsiniz. Hiç triger kayışı değiştirdiniz mi? Değiştirdiyseniz nerede ve kim değiştirdi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Acele etmeyin bence... Eğer debriyaj balatası kaçırmıyorsa ciddi bir performans kaybına yol açmaz. Motorda tekleme fark etmediyseniz buji kabloları ihtimalini de unutabilirsiniz.

    130.000 km demişsiniz. Hiç triger kayışı değiştirdiniz mi? Değiştirdiyseniz nerede ve kim değiştirdi?


    hayır ben değiştirmedim daha önce...

    benden önce değiştiğinide duymadım açıkçası..yapılan bakımları hatırlıyorum az çok çünkü...

    triger kayışı hıza etki edermi ki?
  • Hayır, kayış değiştirilirken eksantrik millerini kaydırmış olabilirler diye düşünmüştüm ancak bugüne kadar değiştirmediyseniz seçeneği eleyebiliriz...
  • EGZANTİRİK MİLLERİNİ KONTROL ETİRYİM O ZAMAN...

    bugün dükkanımın önüne kız gibi bi proton 415 yanaştı...yakaladım arbayı..adam sandı park etme dicem...

    dedim kaç basıyosun bununla ? adam 160 ı rahat görüyor dedi kessin bi yerde problem var...
  • Enjektörlerinizin ve yakıt filtrenizin durumu da önemli tabi...

    Enjektör temizliği (enjektörler sökülerek dışarıda yapılan türden) ve bir yakıt filtresi değişikliği tavsiye ederim...
  • bugün bizim ustayı aradım...enjektör temizliği yapan birini tavsiye ettiler...söküpde temizliyen...

    inşallah boş bir günümde enjektörlerini temizleticem arabanın...benzin filtresinide değiştiricem...

    şehir içi kısa mesafede problem yok ama e5 e çıktımmı deli ediyor araba...
  • Arkadaşım, enjeksiyonlu arabalarda performans düşüklüğünün en büyük sebeplerinden biri de KATALİTİK KONVERTÖR tıkanıklığıdır. Bence onu da bir kontrol ettir. Tıkandıysa değişimi şart. Ama maliyeti yüksektir, gücü yetmeyenler lambda sensörü iptal olmayacak şekilde düz boru çektirmeyi tercih ederler. Sana tavsiyem bu konuda çok güvendiğin bir ustaya danışman...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustyyyyy -- 7 Ağustos 2007; 10:22:18 >
  • neden kimse oksijen sensörüne bakın demiyor acaba tecrübeyle sabit
    arkadaşlar
  • enjektör olayını sordumoldukça pahalı dediler komple sökülüp temizlenmesi , katalitik konvertör olayını sorduğumda senin arabanda varmı ki dediler ?

    oksijen sensörü nü de bugün bi sorucam inşallah...onada varmıki derse ne diyim ? her arabada yokmu bundan kardeşim demiyimmi
  • vuruntu varmı arabanda kardeş motor sıcakken soğukken değişiyormu çekişi
    siboplarını kontrol ettir arabanın birde buji enerjisini veren bobini kontrol ettir onlarda bir entegre oluyor ondan olabilir belkide
  • quote:

    Orjinalden alıntı: harunrasit

    vuruntu varmı arabanda kardeş motor sıcakken soğukken değişiyormu çekişi
    siboplarını kontrol ettir arabanın birde buji enerjisini veren bobini kontrol ettir onlarda bir entegre oluyor ondan olabilir belkide


    arabada vuruntu yok..sibop ayarını yeni yaptıdım...bujiler yeni değişti...entegre ye baktırmadım ama! onuda sorgu sual listeme ekliyorum
  • Hocam aradan gun gecmıs ama. Aynı aractan bende gunluk olarak kullanmaktayım. LPG lı halıyle benım kullandıgım zorlanmadan 140-150 gormekte. 170 ı gordum hız olarak ama bana o hızda pek guven vermedıgı ıcın hızımı fazla o sekılde tutmadım. Ykıt konusunda sana tek bır sey soylıyım aracının kıymetını bıl. Ben LPG de ıken kmde ortalama 22.5ykr yakıyorum. Bence sen bu rakamı aracının yanında soyleme o duymasın barı...
  • 415 bende çok kullandım ama 160 dan yukarı cikmayanida vardı 190 km hz yapanida vardı motor ömrü ile alakalı bi durum Honda cuviklerde 160 felan yapıyor fazla takma kafana derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.