Şimdi Ara

... (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.405
Cevap
11
Favori
213.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: toz-koparan

    ali bey:
    sivas merkezde bayi varmı nokian alabileceğimiz??
    tel. filan nasıl ulaşabiliriz?


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine
    Trabzon'da Nokian bayisi var mı?


    Bayii lokasyonları adresleri ve telefonları için;

    LÜTFEN !!!

    www.guvenlastik.net

    adresinden sorunuz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Ali bey,
    Aracımın orjinal lastik ölçüleri 175/70/13 tü ve lassa miratta vardı üzerinde.
    Ben 2006 nisanda 185/60/14 lassa impetus 2 ile jant+lastik alarak değiştirdim.
    2,5 yıldır da aynı lastikler var.
    Yazın sorunum yok ama kışın hafif karda bile kayıyor araç, çok dikkatli sürmek gerekiyor.

    Trabzon'da Nokian bayisi var mı?
    Ben nokian lastik almaya niyetliyim ama tanıdığım arkadaş ve bir usta Toyo veya Nexen de ısrar ediyorlar.
    Usta Toyo diyor.. kışın da hafif karda kaymadan kullanılır diyorlar.
    Aynı durum Nokian lastiklerde de geçerli midir? Nokian yaz lastiklerini Toyo ve Nexen lere tercih etmem için hangi etkenleri söyleyebilirsiniz?
    Ben MAM W1-8 Sport Silver 4 adet jant ve 195/50R15 82V NOKIAN V 4 adet lastik almayı düşünüyorum.
    Uygun mudur?
    Benimle fiyat ve taksit seçenekleri konusunda görüşürseniz (pm ile) çok memnun olurum.


    Yaz lastikleri kışın +8 derecenin altında ve karlı zeminlerde sertleştiklerinden kısmi performans verseler dahi güvenli sürüş teknik olarak mümkün değildir.

    195/50R15 Nokian V stoklarda yok aralık başı gelicek mal da var diye biliyoruz. Fiyat ve detaylar ile ilgili bilgi için

    tıklayınız

    siparişinizi ücretsiz kargo ile vereceğiniz teslimat adresine gönderiyoruz.




  • Arkadaşlar continental 830'un aracımdaki ebatta lastiğinin gelmemesi üzerine sıkışık bir zaman aralığında wrg2 lastiklerimi aldım, toplamda yaklaşık 1000 km kullandım, aracımdan çıkan lastikler michelin energy idi ( 17bin km. de). Testlerde en önlerde yer almamasına rağmen nokian'ı tercih sebebim üretim yerinin finlandiya oluşu ( 830 bile romanya üretimiydi ) h sınıfı ve xl olması ( 195/65 de genelde t sınıfı lastik var) lastikde all waether plus ibaresi olmasından dolayı ( amerikada hem yaz hemde kış lastikleri kategorisinde sıralanıyor ) 7 derece yukarısında diğer kış lastiklerine göre daha iyi performans göstereceğini düşünmem, lastiğin 2408 üretimi olmasından vede ilginç bir şekilde markanın cazibesinden dolayı bu tercihte bulundum, En çok dikkatimi çeken yönü ise yakıt tüketiminin artmaması oldu, ayrıca kuru hava da tutunması da tahminimden iyi çıktı ( hatta çıkardığım energyler den de iyi), lastiğin bana göre tek kusuru kuru yolda ki fren mesafesi, buda malesef tüm kış lastiklerinin ortak sorunu.. şimdiden farklı bir jant ile yaz için zg2 modelini gözüme kestirdim

    Bizlere bilgileriyle destek çıkan Ali bey'e teşekkürlerimi sunuyorum




  • wrg2 nedir ?
  • Herkese selamlar...

    Bu konu ve diğer markalarla ilgili başlıkları okuduktan sonra dün sabah Michelin olan lastik tercihimi Nokian NRe'den yana değiştirerek akşam AKIN LASTİK'ten 4 adet Nokian aldım. Yanında basınç sensörü de veriyorlar.

    Aslında başka bir başlık altında detayları verdiğim için burada uzun uzun yazmıyorum. Aşağıdaki başlıktan ulaşabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/m_24075535/mpage_7/key_//tm.htm#28025213

    Ama şunu belirtmek isterim, araçta büyük bir fark oldu. Gerek ses gerek frenlemede hissedilir olumlu değişiklikler var. Zamanla tecrübelerimi buradan sizlerle paylaşacağım. Umarım yararlı olur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdem


    Arkadaşlar continental 830'un aracımdaki ebatta lastiğinin gelmemesi üzerine sıkışık bir zaman aralığında wrg2 lastiklerimi aldım, toplamda yaklaşık 1000 km kullandım, aracımdan çıkan lastikler michelin energy idi ( 17bin km. de). Testlerde en önlerde yer almamasına rağmen nokian'ı tercih sebebim üretim yerinin finlandiya oluşu ( 830 bile romanya üretimiydi ) h sınıfı ve xl olması ( 195/65 de genelde t sınıfı lastik var) lastikde all waether plus ibaresi olmasından dolayı ( amerikada hem yaz hemde kış lastikleri kategorisinde sıralanıyor ) 7 derece yukarısında diğer kış lastiklerine göre daha iyi performans göstereceğini düşünmem, lastiğin 2408 üretimi olmasından vede ilginç bir şekilde markanın cazibesinden dolayı bu tercihte bulundum, En çok dikkatimi çeken yönü ise yakıt tüketiminin artmaması oldu, ayrıca kuru hava da tutunması da tahminimden iyi çıktı ( hatta çıkardığım energyler den de iyi), lastiğin bana göre tek kusuru kuru yolda ki fren mesafesi, buda malesef tüm kış lastiklerinin ortak sorunu.. şimdiden farklı bir jant ile yaz için zg2 modelini gözüme kestirdim

    Bizlere bilgileriyle destek çıkan Ali bey'e teşekkürlerimi sunuyorum


    İyi günlerde kullanınız...

    ZG2 güzel bir seçim olacak, özellikle sizin için, sadece şunu ifade edeyim, 4 ayrı görev hedeflemesiyle 4 ayrı kauçuk bileşenini taban (sırt) bileşiminde buluşturabilen türünün tek örneği bir lastiktir.

    Gerisini ben değil inşallah kullandıktan sonra siz anlatıcak sınız...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: resources

    wrg2 nedir ?


    Sorunuzu anlamadım...?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam




    İyi günlerde kullanınız...

    ZG2 güzel bir seçim olacak, özellikle sizin için, sadece şunu ifade edeyim, 4 ayrı görev hedeflemesiyle 4 ayrı kauçuk bileşenini taban (sırt) bileşiminde buluşturabilen türünün tek örneği bir lastiktir.

    Gerisini ben değil inşallah kullandıktan sonra siz anlatıcak sınız...


    Teşekkür ederim, müsait olduğunuzda gezinizle ilgili izlenimlerinizi bekliyoruz, müsait bir ara zg2 ile ilgili sorularım olacakdı onlarıda paylaşırım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: resources

    wrg2 nedir ?



    Wrg2 nokianın Wr serisinin yeni lastiğidir, nokian wr ve Z serisinde muhtemelen 2. jenerasyon manasında G2 kısaltmasını kullanıyor

    Wr -- Wr G2
    Z -- Z G2
  • ali bey bu kış lastiklerine kaç hava basılıyor.Bende 195*65*15 ebatindaki kış lastiklerine 32 hava bastılar lastik sanki yere yapıştı gibi oldu.Bu hava az mı?Normali nedir bunların?

    ayrıca sökülen lastikleri biz bir kış boyunca nasıl muhafaza edeceğiz?lastikleri yıkayıp kurutup nerede saklayalım?Oturduğum ev kaloriferli ve ya bi odasına koyup saklayacağım yada çatıya atacam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi liberty_15 -- 25 Kasım 2008; 21:43:28 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdem


    quote:

    Orjinalden alıntı: resources

    wrg2 nedir ?



    Wrg2 nokianın Wr serisinin yeni lastiğidir, nokian wr ve Z serisinde muhtemelen 2. jenerasyon manasında G2 kısaltmasını kullanıyor

    Wr -- Wr G2
    Z -- Z G2

  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucak15

    ali bey bu kış lastiklerine kaç hava basılıyor.Bende 195*65*15 ebatindaki kış lastiklerine 32 hava bastılar lastik sanki yere yapıştı gibi oldu.Bu hava az mı?Normali nedir bunların?

    ayrıca sökülen lastikleri biz bir kış boyunca nasıl muhafaza edeceğiz?lastikleri yıkayıp kurutup nerede saklayalım?Oturduğum ev kaloriferli ve ya bi odasına koyup saklayacağım yada çatıya atacam.


    32 hava gayet normal bir değer aracınız nedir bilmiyorum ancak kışın ani hava soğumalarında lastikler 2-3 hava kaybedebilir bu nedenle hafta da bir lastik havalarınızı tamamlayınız.

    Sizin ebadınızda hafif ticari sınıfda olan connect ve caddy tarzı olan araçlarda olduğundan heleki yük de taşıyor vaziyette bu tür bir araca sahip iseniz yüklü iken havalarınızı lastiğin üzerinde yazan en üst sınırın 4 hava altına kadar daha fazla şişirmenizi tavsiye ederim, eğer binek bir araç ise 32 hava gayet normaldir kış lastiği için.

    Saklama hususuna gelir isek,

    Sakladığınız ortam güneş ışığına maruz kalmıyacak, ortamda, benzin, tiner, boya, asit benzeri kimyasallar bulunmıyacak, aşırı nemli bir ortam olmıyacak. Yıkamak temizlemek zorunluluğu yoktur, gözünüze hoş gözükür sadece.

    Ortam zemini beton ise mümkünse bir tahta kontraplak kestirin bu kontraplağın üzerine yatay olarak koyunuz.

    1 seneden fazla saklama durumu olan lastiklerde yatay konumda saklanıyor ise 6 ayda bir en alttaki en üste gelecek şekilde yer değiştirin.

    Dik olarak saklanma imkanı var ise 2 adet mümkünse silindir şeklinde yuvarlak tahta bulunamıyor ise kare profil şeklinde de olabilir, bu sopaları birbirlerine paralel olarak 30 cm ara ile yere koyun, lastikleri de dikey konumda yan yana bu paralel durumdaki sopların üzerine yerleştirin.

    Yine 1 yıldan uzun süre saklamalarda da 6 ayda bir bulundukları konumda lastikleri çevirin ki dikey dururken taban da çökmeler oluşmasın.




  • Finlandiya gezisi hakkında yavaş yavaş izlenimlerime başlamak istiyorum izninizle, hepsini bir seferde anlatmama imkan yok ama bir başlangıç olsun.

    Çektiğim birçok görüntüler de var ancak henüz montajlıyamadım, zaten vakit de bulamaz isem affınıza sığınarak, ham görüntüleri siteye koyacağım. Bu arada fabrika içinde görüntü almamıza izin vermediklerinden içeride gördüklerimi sadece tasvir yoluyla size aktarabileceğim.

    Biraz fabrikadan bahsetmek istiyorum

    Gördüğüm diğer marka fabrikaları içinde en küçüklerinden biri idi diyebilirim. Fabrikayı çok farklı dizayn etmişler yada sonradan değiştirmişler çünkü birçok şeyi robotlar yapıyor. Fabrikanın bir ana kontrol odası var ve üretimin her aşaması buradan kontrol edilebiliyor.

    En hoşuma gidende malzeme sevk robotlarıydı. Nasıl anlatsam... Forklift tarzında ama daha ufağı diyeyim, park bölümleri var bu park bölümünde şarj oluyorlar. Üretimden istenen mesela kauçuk yada kord bezi istenen bir bölüme kontrol odası robotlara talimat veriyor bilgisayar üzerinden robot, kendi kendine ait park bölümünden ayrılıyor, gidip istenen malzemeyi alıyor, yerine teslim edip, parkına geri dönüyor. gezerken bir tanesinin önüne çıktım durup korna çaldı bana

    En çok görmek istediğim bölümlerden biri labaratuar dı diğerleriyle karşılaştırabilmek için... Temel uygulamalar ve cihazlar aynı ancak, kendilerinin dizayn edip yaptırdığı (zaten yanına da yaklaştırmadılar) özel bir taban karışım bileşeni ni ayarlayan bir makina bu enteresan dı...

    Kullandıkları çelik kuşak iplikleri herkesten farklı ne açıdan derseniz, kuvvet ve direnç açısından. Gelen çelik kordlar, lastiğe uyarlanmadan önce ayrı bir işleme tabi tutuluyorlar, ipliklerde çift büküm 3 büküm tabirleri vardır örnekleme açısından belki bilenler vardır diye; bir nevi 2-3 tane ipi önce birbirlerine sararark daha da kuvvetlendirdikten sonra lastiğin ilgili aşamalarında kullanıyorlar bakın bu husus mesela maaliyeti arttırıcı bir husus dur.

    Çok özel bir makina daha gördüm, mesela bu makinayı başka hiç bir fabrikada görmemiştim. Tamamen kendi icat ve dizaynları imiş zaten... Lastiğin janta oturan kısmı olan Çember diye tabir ettiğimiz bölümü normalde bir işçinin elle uygulaması ile birleşir, bu makina sayesinde % 99.99999 başarı ile çember yerine oturtulabiliyor. Zaten bu makinayı gördükten sonra anladım neden Nokian ların çok iyi balans tuttuklarını...

    Vulkanizasyon, yani lastiğin tüm parçalarının montajından sonra pişirildiği bölüm, burda bende yeni birşey daha öğrendim, her ebat lastiğin pişme ısısı ve süresi birbirinden farklı imiş. Ortalama olarak 173 derece de ve 8 ila 20 dakikada pişmekte lastikler.

    Eskiden 4-5 yılda bir yeni bir model yaparlar mış. Yeni bir model lastiği yapmak için tam 14 departman birlikte çalışıyorlar. Tüm testleri (içeride ve dışarıda yapılan testler) işlemler sonucu şu an 16 ayda yeni bir modeli bitirebiliyorlar. Bunu sağlayan en büyük etkende yeni son teknoloji donanımlı bilgisayarlar ve programları, simüle programlar ilk yeni bir model yapılmaya başlandığında hazırlıkları bittikten sonra verileri bilgisayara veriyorlar ve 12 gün bekliyorlar, biz orada iken 8. gününde hala çalışan bir simülasyon vardı 5 gün sonra neticesini alacaklardı.

    Bir lastik inanın kolay yapılmıyor, çok uzun bir çalışma, iş gücü, bilgi birikimi, deneyim, test aşamaları, farklı varyasyon denemeler ve en önemlisi para ile olabiliyor.

    Bir sürprizim var demiştim.

    NOKIAN ın i3 modeli nin üretim yerini Endonezya Fabrikası olarak değiştirmişler, bu demektir ki üretim maaliyeti düşeceğinden bu lastiği TR ye getirme olanağı bulabileceğiz sanırım. Endonezya diye hiç sakın gözünüz korkmasın, sadece işçiler Endonezyalı, geri kalan bir fabrika da olabileceğini düşüneceğiniz herşey Fin. li.

    Bu haber beni çok mutlu etti çünkü küçük ve orta binek sınıfda i3 gerçekten inanılmaz bir lastik. i3 adıda tam oturmuş çünkü i3=innovation 3 demek aslında yani 3 yeni ve farklı icat var üzerinde...

    Artık küçük ve orta binek sınıfda H ve V deki gibi sessizlik teknolojisini tadabilecek, tam simetrik desenli yani ıslak-kuru zeminde çift görevli bir lastiğe sahip olabilecek ve güvenlik anlamında patentli bir teknoloji olan farklı boyut yapıdaki desen bloklarına sahip (ki bu lastiğin performansını ömrü boyunca sürüdürebilmesini ve güvenli sürüşü daim kılan bir özelliktir. Küçük ve orta grub binek araçlarda bu derece özellik barındıran bir lastik yok) bir lastiğe sahip olabilecekler.

    Şimdilik bu kadar aklıma geldikçe ilaveler yapacağım ancak sizinde merak ettikleriniz var ise eğer görmüşsem cevap vermeye çalışırım.




  • ali bey teşekkürler aracım VW Bora..Lastikleri yıkadım kuruladım ve çatıya sizin dediğiniz şekilde altına tahta koyup lastikleri üst üste yatay olarak koydum.lastikleri herhangi bir bez yada branda yada naylon ile sarmadım.Bilgiler için tekrar teşekkürler..
  • Sayın Ali SAĞLAM!
    Öncelikle verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkürlerimi sunarım çalışma hayatınızda başarılar dilerim.
    aracımın lastik ölçüleri 195/65/r15 dir nokian H ve nokian NRHİ lastikleri arasında hangisini tavsiye edersiniz .
    bu iki lastiğin arasındaki farkları nelerdir.
    TŞK SAYGILAR efendim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muvahhid

    Sayın Ali SAĞLAM!
    Öncelikle verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkürlerimi sunarım çalışma hayatınızda başarılar dilerim.
    aracımın lastik ölçüleri 195/65/r15 dir nokian H ve nokian NRHİ lastikleri arasında hangisini tavsiye edersiniz .
    bu iki lastiğin arasındaki farkları nelerdir.
    TŞK SAYGILAR efendim.


    NRHi sizin ebadınızda artık üretilmiyor, yerine yeni Model Nokian H geldi.

    Yalnız sizin ebadınız da bir müddettir Nokian H da bir tedarik sıkıntısı var. Sanırım 195/65R15 Nokian H ın TR ye gelmesi Ocak ayı ortalarını bulacak gibi görünüyor.

    Lastik olarak çok tavsiye edebileceğim bir model önceki yazılarda teknik özelliklerini ve kaabiliyetlerini okuyabilir siniz.

    Bekleme imkanınız yok ise Nokian NRe modelini de tercih edebilir siniz. Sizin ebadınızda stok mevcudiyetimiz var.




  • İzlenimleriniz için teşekkür ederiz, devamını fotoğraflarlar birlikte bekliyoruz

    Uhp lastik ile ilgili ziyaret gerçekleştirdiğinizi belirtmiştiniz, sanırım z g2 modeli kastetdiniz, birebir test vs. olduysa izlenimlerinizi paylaşırmısınız. Özellikle bu sınıfta günlük kullanıma uygunluk konusunda bridgestone adrenalin yeni bir çığır açmıştı, z g2 yide test ettiyseniz detaylı izlenimlerinizi paylaşırsanız seviniriz.

    Ayrıca bizim buralarda bilmediğimiz yayınlanmış veya kendi yaptıkları karşılaştırmalı testlerle ilgili öğrenebildiğiniz bir gelişme var mı?


    Wrg2 ile 2000 km nin dolmasına çok az bir km kaldı, en son 900 km'lik bir yolun büyük bir kısmını 160-200km/s hızlarında kullandım, güzergahım da toplamda hava 2 ila 20 derece arasında değişti, netice olarak tutunma açısından oldukça iyiydi ( energy'den oldukça iyi ) gürültü ise yolda bozukluk olmadığı durumlarda bir kış lastiğine göre oldukca azdı ( bu durum japon arabalarında nasıl olur bilmiyorum). Aldığım günden beri çeşitli vesilelerle lastiği oldukça zorladım fakat kuru havada frenler hariç ( kış lastiklerinin ortak sorunu) oldukça iyi idiler, yağmurlu havada ki performansıda tutunma olarak oldukça iyi fakat kızaklama ile ilgili kişisel fikrim çok da iyi olmadığı şeklinde ama bu tamamen subjektif bir yorum neticede aynı yerde farklı bir kış lastiği kullanmadan karşılaştırma yapmak çok zor. Önceki mesajımda yakıt tüketiminin artmadığını söylemiştim sebebini buldum, lastiği aldığım yer basıncı 36 olarak basmış, buda benim araçta belirtilen eco moda tekabül ediyor, fakat ilgiçtir ki o basınçta michelin top gibi sekerken wrg2 de bunu farketmiyorsunuz,

    Tekrar Zg2 konusuna gelirsek, uhp lastiklerin özellikle ısındıktan sonra ( bu ısınmanın çabuk gerçekleşmesi içinde tasarlandıkları tarzda güçlü araçlarda takılı olması gerekiyor) vb. nedenlerle verim vermelerinden vede hız sınıflarının yüksek olmasından dolayı açıkcası ZG2'nin benim gibi çok güçlü bir araca sahip olmayıp imkanlar dahilinde en iyisine sahip olmayı isteyenler için nasıl bir tercih olacağını merak ediyorum..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdem

    İzlenimleriniz için teşekkür ederiz, devamını fotoğraflarlar birlikte bekliyoruz

    Uhp lastik ile ilgili ziyaret gerçekleştirdiğinizi belirtmiştiniz, sanırım z g2 modeli kastetdiniz, birebir test vs. olduysa izlenimlerinizi paylaşırmısınız. Özellikle bu sınıfta günlük kullanıma uygunluk konusunda bridgestone adrenalin yeni bir çığır açmıştı, z g2 yide test ettiyseniz detaylı izlenimlerinizi paylaşırsanız seviniriz.

    Ayrıca bizim buralarda bilmediğimiz yayınlanmış veya kendi yaptıkları karşılaştırmalı testlerle ilgili öğrenebildiğiniz bir gelişme var mı?


    Wrg2 ile 2000 km nin dolmasına çok az bir km kaldı, en son 900 km'lik bir yolun büyük bir kısmını 160-200km/s hızlarında kullandım, güzergahım da toplamda hava 2 ila 20 derece arasında değişti, netice olarak tutunma açısından oldukça iyiydi ( energy'den oldukça iyi ) gürültü ise yolda bozukluk olmadığı durumlarda bir kış lastiğine göre oldukca azdı ( bu durum japon arabalarında nasıl olur bilmiyorum). Aldığım günden beri çeşitli vesilelerle lastiği oldukça zorladım fakat kuru havada frenler hariç ( kış lastiklerinin ortak sorunu) oldukça iyi idiler, yağmurlu havada ki performansıda tutunma olarak oldukça iyi fakat kızaklama ile ilgili kişisel fikrim çok da iyi olmadığı şeklinde ama bu tamamen subjektif bir yorum neticede aynı yerde farklı bir kış lastiği kullanmadan karşılaştırma yapmak çok zor. Önceki mesajımda yakıt tüketiminin artmadığını söylemiştim sebebini buldum, lastiği aldığım yer basıncı 36 olarak basmış, buda benim araçta belirtilen eco moda tekabül ediyor, fakat ilgiçtir ki o basınçta michelin top gibi sekerken wrg2 de bunu farketmiyorsunuz,

    Tekrar Zg2 konusuna gelirsek, uhp lastiklerin özellikle ısındıktan sonra ( bu ısınmanın çabuk gerçekleşmesi içinde tasarlandıkları tarzda güçlü araçlarda takılı olması gerekiyor) vb. nedenlerle verim vermelerinden vede hız sınıflarının yüksek olmasından dolayı açıkcası ZG2'nin benim gibi çok güçlü bir araca sahip olmayıp imkanlar dahilinde en iyisine sahip olmayı isteyenler için nasıl bir tercih olacağını merak ediyorum..


    İzlenimlerimde pek fazla fotoğraf çekemedim ancak, video görüntüleri aldım. Ancak bir dürlü oturup derleyebilme fırsatı bulamadım.

    Söz konusu UHP lastik ZG2 değildi, farklı bir lastiğin geliştirme aşamalarıydı. Testleri yaptık ancak, daha geliştirilme aşaması olduğundan sadece kuru zemin testlerini yaptık. Lastiğin lansmanı içinde kesin olmamakla birlikte, sanırım 2009 sonunu bulacak dendi.

    Testler ile ilgili beklentilerinizi biliyorum, özellikle hem seminer esnasında hemde birebir görüşmelerimiz de özellikle rica ettim. Ellerinde birçok done olduğunu derleyip bir dvd ile yollıyacaklarını ifade ettiler.

    Testler ile ilgili bir diğer konu da; Nokian ın gerek görsel gerekse ürün gamı geneli ile ilgili ayrı bir sitesi var, MARKETING TOOLBOX diyorlar.

    Buraya üye olup soldaki menüden "Car and Van tyres" dizini altında "Media hits Europe" bölümünde bazı şeyler var. Ama tabi esas olarak, gönderecekleri dvd yi bekliyorum.

    Sizin ZG2 ile ilgili sorduklarınıza gelirsek;

    Adrenalin namı diğer RE001, kendi sınıfında belli noktalardaki hedefli üretimiyle kendine özel tekniğe ve yapılara sahiptir. Yüksek süratte sabit iz tekniği gibi. Keza ZG2 de yine dünyada tek 4 farklı taban kauçuk bileşimini 4 farklı hedeflemelerle lastik tabanına uyarlanabilmiş bir lastiktir.

    RE001 vs. zg2 gibi bir karşılaştırmayı yapabilmek gerçekten zor, çünkü üretim hedeflemeleri bazı başlıca noktalarda birbirlerinden ayrılmakta. Genele baktığımızda ise; Finalandiya da iken aldığımız Seminer den sonra yemek esnasında tamamen münferit (ayrı-kişisel) olarak Teknik Koordinatör e farklı ancak benzer bir soru sormuştum, konu re001 ve zg2 ye geldi. Nokian ın Bridgestone ile olan belli konularda işbirliği söz konusu olduğundan kendileride RE001 i gayet iyi tanıyorlar. Hatta bazı karşılaştırmalı indoor ve outdoor testleri de yapmışlar, hem kimyasal hemde fiziksel açıdan.

    Çok komik ama, sürat, ısı dağılımı, çekiş direnajları, balans değerlemeleri, ısı muakavemeti, yuvarlanma direnci, stabilizasyon vs. gibi öncü, temel tekniklerde neredeyse aynı değerlemelere sahiplermiş. Zaten hem re001 de hemde zg2 de karşılıklı alışveriş olan 2 şer teknoloji söz konusu, yani nokian bridgestone'a, bridgestone nokian'a birşeyler vermiş. İçeriğini soramıyor sunuz maalesef.

    re001 in yüksek sürat de ki daire pist de sabit izde tutunma özelliği zg2 den iyi, zg2 nin de yüksek sürat de ıslak zeminde tahliye ve stabilizasyonu daha iyi imiş. Aynı şekilde karkas yapısındaki setlik olarak da zg2 daha yumuşak mış. Slalom testlerindeki ani yanal refleks karşılamalar (zig zag çizerken arkadan savrulma eğilimi) neredeyse birbirleriyle aynı imiş, testler esnasında kullanılan bilgisayarların sonuçlarında bririm değerin binde 3 e kadar olan sapmalarını dikkate almıyorlar.

    Uzun lafın kısası dersek, çok fazla tekniğe girip kafaların karışmasını istemiyorum. Detaylı teknik değerlendirmeler en nihayetinde, üreticiler için önemli, son kullanıcının bu detayları fark edebilmesine imkan yok. O nedenle, benim zg2 ile yaptığım önceki test kullanımları ve re001 ile yaptıklarım danda bana göre re001 in en büyük özelliği ve avantajı çok yüksek süratlerde 170 ve üzeri diyebilirz buna, viraj alma açısından sürücüyü daha rahatlatıcı etkisi var. Ama standart bir sürücü re001 ve zg2 arasındaki bu farkı ne oranda hisseder ve verimini alır, sürüşünü ayarlar, gaz pedalına o esnada güvenle basmaya devam eder.... ????????? bir sürü soru işareti

    Keza ıslak zeminde de değerler yakın olmakla birlikte zg2 nin özellikle 3 mm lik su filmi yüzeyde ki kaabiliyeti bariz tartışmasız da bir gerçek. Eski model Z den gelen diğer bir özelliği de w hız sınıfında lastikler aslında sert karkas yapılarına sahiptir. Z den beri bu böyle değil, Nokian W hız sınıfında da konfor olabileceğini Z den bu yana ve ZG2 ile de ispat etmiş durumda ki bu sürücü tarafından da hissediliebiliyor, bence sebebide bridgestone un geleneksel karakteristik sert karkas yapısından kaynaklı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam


    İzlenimlerimde pek fazla fotoğraf çekemedim ancak, video görüntüleri aldım. Ancak bir dürlü oturup derleyebilme fırsatı bulamadım.

    Söz konusu UHP lastik ZG2 değildi, farklı bir lastiğin geliştirme aşamalarıydı. Testleri yaptık ancak, daha geliştirilme aşaması olduğundan sadece kuru zemin testlerini yaptık. Lastiğin lansmanı içinde kesin olmamakla birlikte, sanırım 2009 sonunu bulacak dendi.

    Testler ile ilgili beklentilerinizi biliyorum, özellikle hem seminer esnasında hemde birebir görüşmelerimiz de özellikle rica ettim. Ellerinde birçok done olduğunu derleyip bir dvd ile yollıyacaklarını ifade ettiler.

    Testler ile ilgili bir diğer konu da; Nokian ın gerek görsel gerekse ürün gamı geneli ile ilgili ayrı bir sitesi var, MARKETING TOOLBOX diyorlar.

    Buraya üye olup soldaki menüden "Car and Van tyres" dizini altında "Media hits Europe" bölümünde bazı şeyler var. Ama tabi esas olarak, gönderecekleri dvd yi bekliyorum.

    Sizin ZG2 ile ilgili sorduklarınıza gelirsek;

    Adrenalin namı diğer RE001, kendi sınıfında belli noktalardaki hedefli üretimiyle kendine özel tekniğe ve yapılara sahiptir. Yüksek süratte sabit iz tekniği gibi. Keza ZG2 de yine dünyada tek 4 farklı taban kauçuk bileşimini 4 farklı hedeflemelerle lastik tabanına uyarlanabilmiş bir lastiktir.

    RE001 vs. zg2 gibi bir karşılaştırmayı yapabilmek gerçekten zor, çünkü üretim hedeflemeleri bazı başlıca noktalarda birbirlerinden ayrılmakta. Genele baktığımızda ise; Finalandiya da iken aldığımız Seminer den sonra yemek esnasında tamamen münferit (ayrı-kişisel) olarak Teknik Koordinatör e farklı ancak benzer bir soru sormuştum, konu re001 ve zg2 ye geldi. Nokian ın Bridgestone ile olan belli konularda işbirliği söz konusu olduğundan kendileride RE001 i gayet iyi tanıyorlar. Hatta bazı karşılaştırmalı indoor ve outdoor testleri de yapmışlar, hem kimyasal hemde fiziksel açıdan.

    Çok komik ama, sürat, ısı dağılımı, çekiş direnajları, balans değerlemeleri, ısı muakavemeti, yuvarlanma direnci, stabilizasyon vs. gibi öncü, temel tekniklerde neredeyse aynı değerlemelere sahiplermiş. Zaten hem re001 de hemde zg2 de karşılıklı alışveriş olan 2 şer teknoloji söz konusu, yani nokian bridgestone'a, bridgestone nokian'a birşeyler vermiş. İçeriğini soramıyor sunuz maalesef.

    re001 in yüksek sürat de ki daire pist de sabit izde tutunma özelliği zg2 den iyi, zg2 nin de yüksek sürat de ıslak zeminde tahliye ve stabilizasyonu daha iyi imiş. Aynı şekilde karkas yapısındaki setlik olarak da zg2 daha yumuşak mış. Slalom testlerindeki ani yanal refleks karşılamalar (zig zag çizerken arkadan savrulma eğilimi) neredeyse birbirleriyle aynı imiş, testler esnasında kullanılan bilgisayarların sonuçlarında bririm değerin binde 3 e kadar olan sapmalarını dikkate almıyorlar.

    Uzun lafın kısası dersek, çok fazla tekniğe girip kafaların karışmasını istemiyorum. Detaylı teknik değerlendirmeler en nihayetinde, üreticiler için önemli, son kullanıcının bu detayları fark edebilmesine imkan yok. O nedenle, benim zg2 ile yaptığım önceki test kullanımları ve re001 ile yaptıklarım danda bana göre re001 in en büyük özelliği ve avantajı çok yüksek süratlerde 170 ve üzeri diyebilirz buna, viraj alma açısından sürücüyü daha rahatlatıcı etkisi var. Ama standart bir sürücü re001 ve zg2 arasındaki bu farkı ne oranda hisseder ve verimini alır, sürüşünü ayarlar, gaz pedalına o esnada güvenle basmaya devam eder.... ????????? bir sürü soru işareti

    Keza ıslak zeminde de değerler yakın olmakla birlikte zg2 nin özellikle 3 mm lik su filmi yüzeyde ki kaabiliyeti bariz tartışmasız da bir gerçek. Eski model Z den gelen diğer bir özelliği de w hız sınıfında lastikler aslında sert karkas yapılarına sahiptir. Z den beri bu böyle değil, Nokian W hız sınıfında da konfor olabileceğini Z den bu yana ve ZG2 ile de ispat etmiş durumda ki bu sürücü tarafından da hissediliebiliyor, bence sebebide bridgestone un geleneksel karakteristik sert karkas yapısından kaynaklı.



    Bilgiler için teşekkür ederim,

    Yeni tasarlanan uhp lastik z serisinin devamımı olacak yoksa daha spor araçlara dönük bir modelmi olacağı konusunda bilginiz varmı?

    Testlerle ilgili beklentilerimizi paylaşmış olduğunuzdan dolayıda teşekkür ederiz, dvd size ulaşınca bir kopyasını paylaşırsanız çok memnun olurum, ayrıca bahsettiğiniz bölüme üye olmak için gerekli formu gönderdim..

    Zg2, Re001 karşılaştırmasına gelirsek açıkcası belirttiğiniz daha yumuşak karkas yapısı ile şehir içi kullanımlarında daha iyi verim alınacağa benziyor ( bu yoruma lastiğin diğer yönlerinide hesaba katarsanız, katılıyormusunuz) , tabi eldeki imkanlar ve ekipmanlar iyileştikçe insanlar sınırları daha da zorluyorlar dolayısıylada risk genelde düşeceğine artıyor
    Re050'nin ısı dağılımı ve konfor konularında ki eksiğinin Re001 de kısmen aşılması dolayısıylada ısı dağılımı gibi konularda Zg2 ile Re001 benzer olduğunun belirtilmesi önemli bir bilgi..

    Dost başa düşman ayağa bakar misali, araçların lastiklerine bakar oldum, zg2 takılı bir araca denk gelirsem kullanım özelliklerini oldukça merak ediyorum,

    Ayrıca finlilerin test siteleri ile ilgili çalışma yapması gerek, çünkü ıslak zeminde performansı ile övündükleri h ve v gerek adac gerekse autobilde özellikle fren ve kızaklama konularında çok gerilerde gözüküyor, buna bir türlü mana veremiyorum, en doğrusu bu testlerde bir yanlışlık varsa nokian'ın bunu test siteleriyle görüşmesi gerek, son kullanıcı olarakda dvd gelmeden ve birebir kullanmadan da bu durumu çözebilecek gibi gözükmüyorum bu gidişle denemek için wrg2 den sonra birde zg2 miz olacak




  • quote:

    Bilgiler için teşekkür ederim,

    Yeni tasarlanan uhp lastik z serisinin devamımı olacak yoksa daha spor araçlara dönük bir modelmi olacağı konusunda bilginiz varmı?

    Testlerle ilgili beklentilerimizi paylaşmış olduğunuzdan dolayıda teşekkür ederiz, dvd size ulaşınca bir kopyasını paylaşırsanız çok memnun olurum, ayrıca bahsettiğiniz bölüme üye olmak için gerekli formu gönderdim..

    Zg2, Re001 karşılaştırmasına gelirsek açıkcası belirttiğiniz daha yumuşak karkas yapısı ile şehir içi kullanımlarında daha iyi verim alınacağa benziyor ( bu yoruma lastiğin diğer yönlerinide hesaba katarsanız, katılıyormusunuz) , tabi eldeki imkanlar ve ekipmanlar iyileştikçe insanlar sınırları daha da zorluyorlar dolayısıylada risk genelde düşeceğine artıyor
    Re050'nin ısı dağılımı ve konfor konularında ki eksiğinin Re001 de kısmen aşılması dolayısıylada ısı dağılımı gibi konularda Zg2 ile Re001 benzer olduğunun belirtilmesi önemli bir bilgi..

    Dost başa düşman ayağa bakar misali, araçların lastiklerine bakar oldum, zg2 takılı bir araca denk gelirsem kullanım özelliklerini oldukça merak ediyorum,

    Ayrıca finlilerin test siteleri ile ilgili çalışma yapması gerek, çünkü ıslak zeminde performansı ile övündükleri h ve v gerek adac gerekse autobilde özellikle fren ve kızaklama konularında çok gerilerde gözüküyor, buna bir türlü mana veremiyorum, en doğrusu bu testlerde bir yanlışlık varsa nokian'ın bunu test siteleriyle görüşmesi gerek, son kullanıcı olarakda dvd gelmeden ve birebir kullanmadan da bu durumu çözebilecek gibi gözükmüyorum bu gidişle denemek için wrg2 den sonra birde zg2 miz olacak


    Yeni tasarlanan lastik ile ilgili açık söyliim hiç bir bilgi alamadık çünkü vermediler, denediğimiz 4 ayrı lastik vardı hepsinin desenleri ve karışımları birbirinden farklıydı. Mevcut ürün gamı ile alakaları yoktu. Hakikaten daha henüz test aşamasında bir ürün...

    ZG2 nin W hız sınıfı bir lastiğe göre daha yumuşak karkaslı olması elbette şehir-içi kullanım konforuna etkisi olacaktır. Aynı fikirdeyim.

    Nokian ın test siteleri ile ilgili çalışma yapması fikrinize sizin açınızdan baktığımda katılıyorum ancak, onların açısından baktığımda ise onlara da hak vermemek elde değil. İnanın bu tarz şeylerle uğraşacak vakitleri mi yok desem, gerek mi görmüyorlar desem bilemiyorum ancak şu bir gerçek, ADAC bir testi ne şekilde yapıyor neler kullanıyor bilmiyorum ancak, Finliler her türlü yan etkiyi düşünüp, ortam oluşturarak varyasyonları ile deniyorlar, test ediyorlar.

    Benim kullandığım aracın her yerine birşeyler bağlıydı, görmeliydiniz, ve bize test ettirmelerinin en önemli sebebide farklı sürücülerin farklı kullanım alışkanlıklarından meydana çıkacak sonuçları incelemekti.

    220 m uzunluğunda mevcut pist üzerinde bölge bölge zeminler vardı, bu zeminlerin eni 60 cm boyu 1'er m. Her bir zeminin üzerinde farklı birimde su birikintisi oluşturuyorlar, 1 mm su film yüzeyi , 2mm .... en fazla 5 mm. Ve bu yüzeylerin alt kısmında çok hassas çalışan ileri teknoloji kameralar mevcut, lastikleri bu yüzeylerin üzerinden farklı hızlarda geçirerek bilgileri ve görüntüleri simüle program ile bilgisayarda işliyorlar ve sonuçlarına göre gerekiyor ise lastiğin kanal açılarını hacimlerini yada karışım bileşenini yeniden dizayn ediyorlar.

    Bu derece farklı ve alternetifli testleri ADAC nin yapabildiğini sanmıyorum ki olmaması da doğal bence, ama bir üreticinin bu derece ehemmiyetle ürün geliştirmesi de takdir edilmesi gereken de bir husus olduğunu düşünüyorum.




  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.