Şimdi Ara

... (64. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.405
Cevap
11
Favori
213.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6263646566
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yeni honda jazz alıyorum lastik ebatları 185/55/16 bu nasıl acaba?bu lastikle pek konfor alamassın deniliyor neden acaba? bu lastiklerin özelliği ne?cevaplarsanız memnun olurum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan368

    yeni honda jazz alıyorum lastik ebatları 185/55/16 bu nasıl acaba?bu lastikle pek konfor alamassın deniliyor neden acaba? bu lastiklerin özelliği ne?cevaplarsanız memnun olurum.


    jazz'ın ölçüleri, 185/55/15 değil miydi? 16 jant olduğuna emin misiniz?


    sorunuzun cevebına gelince; zaten üretici firmaların milyon dolarlar dökerek yaptıkları ar-ge ve kazandıkları bilgi birikimi ve mühendislik sonucu verdikleri karar ve yapmış oldukları seçimlere bizim milletin bulduğu kusurlara oldum olası hastayımdır.

    bu ecnebilerin de bir halttan anladığı yok. jazz'ın altına koyacakları lastik ölçüsü için bile bir sürü test filan yapmış, dünya para dökmüştürler şimdi bunlar. halbu ki, gelin bizim millete sorun birader. tek kuruş para istemeden size, hangi arabanın altına hangi lastik gider, hangisi konforludur, hangisi gereksizdir şıp diye söylesinler di mi ama?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: orhan368

    yeni honda jazz alıyorum lastik ebatları 185/55/16 bu nasıl acaba?bu lastikle pek konfor alamassın deniliyor neden acaba? bu lastiklerin özelliği ne?cevaplarsanız memnun olurum.


    jazz'ın ölçüleri, 185/55/15 değil miydi? 16 jant olduğuna emin misiniz?


    sorunuzun cevebına gelince; zaten üretici firmaların milyon dolarlar dökerek yaptıkları ar-ge ve kazandıkları bilgi birikimi ve mühendislik sonucu verdikleri karar ve yapmış oldukları seçimlere bizim milletin bulduğu kusurlara oldum olası hastayımdır.

    bu ecnebilerin de bir halttan anladığı yok. jazz'ın altına koyacakları lastik ölçüsü için bile bir sürü test filan yapmış, dünya para dökmüştürler şimdi bunlar. halbu ki, gelin bizim millete sorun birader. tek kuruş para istemeden size, hangi arabanın altına hangi lastik gider, hangisi konforludur, hangisi gereksizdir şıp diye söylesinler di mi ama?


    sizin dediğiniz gibi olsa bir araştırma yapılır orda kalınır .ama mühendisler daima daha iyiyi bulmak ve gelen şikayetleri değerlendirmek zorundadırlar. mesela jazz ın yarı otomatiği şikayet olduğu için , önceki sistem düşünülüyor. belki oda en iyi diye düşünüldü.ama gelen şikayetlerden dolayı vazgeçildi. lastik jazz fun modelinde 185/55/16 şeklinde yazıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhan368 -- 6 Ağustos 2011; 18:18:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan368


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: orhan368

    yeni honda jazz alıyorum lastik ebatları 185/55/16 bu nasıl acaba?bu lastikle pek konfor alamassın deniliyor neden acaba? bu lastiklerin özelliği ne?cevaplarsanız memnun olurum.


    jazz'ın ölçüleri, 185/55/15 değil miydi? 16 jant olduğuna emin misiniz?


    sorunuzun cevebına gelince; zaten üretici firmaların milyon dolarlar dökerek yaptıkları ar-ge ve kazandıkları bilgi birikimi ve mühendislik sonucu verdikleri karar ve yapmış oldukları seçimlere bizim milletin bulduğu kusurlara oldum olası hastayımdır.

    bu ecnebilerin de bir halttan anladığı yok. jazz'ın altına koyacakları lastik ölçüsü için bile bir sürü test filan yapmış, dünya para dökmüştürler şimdi bunlar. halbu ki, gelin bizim millete sorun birader. tek kuruş para istemeden size, hangi arabanın altına hangi lastik gider, hangisi konforludur, hangisi gereksizdir şıp diye söylesinler di mi ama?


    sizin dediğiniz gibi olsa bir araştırma yapılır orda kalınır .ama mühendisler daima daha iyiyi bulmak ve gelen şikayetleri değerlendirmek zorundadırlar. mesela jazz ın yarı otomatiği şikayet olduğu için , önceki sistem düşünülüyor. belki oda en iyi diye düşünüldü.ama gelen şikayetlerden dolayı vazgeçildi. lastik jazz fun modelinde 185/55/16 şeklinde yazıyor.


    benim demek istediğimi galiba anlamadınız. işin kötüsü, ben de sizin ne demek istediğinizi anlamadım. ya da belki de ikimiz de aynı şeyi mi söylüyoruz? onu da anlamış değilim.

    özetle, bırakın sağdan soldan milletin ne dediğini. yok, o ölçü konforlu olmazmış, yok şöyle olurmuş yok böyle olurmuşları. üretici bu araca 185/55/15 ya da 185/55/16 lastik koymuşsa, öyle olması gerektiği için seçmiştir bu ölçüleri. siz lastiğinizi, bizim çok bilmiş milletimize göre değil, üreticinin tavsiyesine göre seçin. ne aracınızı üzün, ne de siz üzülün...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: orhan368


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: orhan368

    yeni honda jazz alıyorum lastik ebatları 185/55/16 bu nasıl acaba?bu lastikle pek konfor alamassın deniliyor neden acaba? bu lastiklerin özelliği ne?cevaplarsanız memnun olurum.


    jazz'ın ölçüleri, 185/55/15 değil miydi? 16 jant olduğuna emin misiniz?


    sorunuzun cevebına gelince; zaten üretici firmaların milyon dolarlar dökerek yaptıkları ar-ge ve kazandıkları bilgi birikimi ve mühendislik sonucu verdikleri karar ve yapmış oldukları seçimlere bizim milletin bulduğu kusurlara oldum olası hastayımdır.

    bu ecnebilerin de bir halttan anladığı yok. jazz'ın altına koyacakları lastik ölçüsü için bile bir sürü test filan yapmış, dünya para dökmüştürler şimdi bunlar. halbu ki, gelin bizim millete sorun birader. tek kuruş para istemeden size, hangi arabanın altına hangi lastik gider, hangisi konforludur, hangisi gereksizdir şıp diye söylesinler di mi ama?


    sizin dediğiniz gibi olsa bir araştırma yapılır orda kalınır .ama mühendisler daima daha iyiyi bulmak ve gelen şikayetleri değerlendirmek zorundadırlar. mesela jazz ın yarı otomatiği şikayet olduğu için , önceki sistem düşünülüyor. belki oda en iyi diye düşünüldü.ama gelen şikayetlerden dolayı vazgeçildi. lastik jazz fun modelinde 185/55/16 şeklinde yazıyor.


    benim demek istediğimi galiba anlamadınız. işin kötüsü, ben de sizin ne demek istediğinizi anlamadım. ya da belki de ikimiz de aynı şeyi mi söylüyoruz? onu da anlamış değilim.

    özetle, bırakın sağdan soldan milletin ne dediğini. yok, o ölçü konforlu olmazmış, yok şöyle olurmuş yok böyle olurmuşları. üretici bu araca 185/55/15 ya da 185/55/16 lastik koymuşsa, öyle olması gerektiği için seçmiştir bu ölçüleri. siz lastiğinizi, bizim çok bilmiş milletimize göre değil, üreticinin tavsiyesine göre seçin. ne aracınızı üzün, ne de siz üzülün...


    yorumlarınız için teşekkürler ,doğru bizim insanımız muhakkak bir açık bulur eleştirir . ama şikayet fazlaysa bir proplem vardır bunu demek istiyorum.




  • bence good year duragrip te güzel bir lastık.
  • merhaba arkadaslar benımde bı sorum olucak pirelli scorpion zero hakkında bılgı alabılırmıyım ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DEFACTO07

    bence good year duragrip te güzel bir lastık.


    Efficent grip daha güzel bir lastiktir tavsiye ederim arkadaşlara,Michelin kadar yumuşak ve pahalı değil,bridgestone kadarda sert ve pahalı değil,ikisinin arsı güzel bir lastikti,yalnız şu son 1 yıl dikkat ediyorum maddi olarak alınası lastik olan Goodyear'ı pahalıya satıyorlar,iyi pazarlık yapılarak alınmalı zira o fiyatlara çıkacaksam gider Michelin alırım diyorum...
  • merhabalar
    acaba nasıl bir bilgi lazım?

    aracınız nedir kullandığınız lastik ölçüsü?

    bu bilgileri verirseniz yardımcı olabilirim

    teşekkürler
  • merhabalar..

    benim araç 2007 focus..ve artık lastik değiştirmek zorundayım..orijinal lastikler var üzerinde ve 57 bin'deyim..lastikler michelin..ben michelin'den gayet memnunum..yeni lastik alırken de muhtemelen bunu alacağım..fiyat olarak nedir..(205x55x16) ucuz nerde bulabilirim..tavsiyeleriniz nelerdir..bu arada lastik kodlarında son da bir harf bulunuyor..h-t gibi..bunlar fiyatlar da çok farka sebep oluyor..farkları nedir acaba..

    Not : sakin araba kullanmaktan olsa gerek dişleri hala gayet iyi durumda lastiklerin..

    teşekkür ederim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mongollica

    merhabalar..

    benim araç 2007 focus..ve artık lastik değiştirmek zorundayım..orijinal lastikler var üzerinde ve 57 bin'deyim..lastikler michelin..ben michelin'den gayet memnunum..yeni lastik alırken de muhtemelen bunu alacağım..fiyat olarak nedir..(205x55x16) ucuz nerde bulabilirim..tavsiyeleriniz nelerdir..bu arada lastik kodlarında son da bir harf bulunuyor..h-t gibi..bunlar fiyatlar da çok farka sebep oluyor..farkları nedir acaba..

    Not : sakin araba kullanmaktan olsa gerek dişleri hala gayet iyi durumda lastiklerin..

    teşekkür ederim..


    Zannediyorum 700-ile 800 TL arası bulabilirsin piyasada bu ebatın Michelinlerini...H-T hız grubu diye biliyorum H mesela daha yumuşak hamurlu konfora dönük bir lastiktir performans lastiği değildir.V -T hız performans lastikleri diye biliyorum daha sert hamurludur.Michelin lastik ömrü 4 yıl veya 45-50.000km dir..eğer michelin pahalı derseniz Goordyear Efficent grip ide deneyebilirsiniz,michelin kadar yumuşak değil bridgestone kadarda sert değil ama michelinden sizin ebatlarda michelinden 100-150 Tl daha ucuz bir lastiktir..güzelde lastiktir,20.000km den sonra lastik aşınırken içinden farklı kanallar çıkarak fren mesafesi ve lastik ömrünü korur.Goodyearda 1 yıl kaskoda yapıyor biliyorum yani lastik patlarsa veya zarar görürse yenisiyle değiştiriyorlar..Ben Michelin Energy Saver kullanıyorum çokta memnunum..Efficent grip alacaktım ama konfordan azda olsa taviz veremek istemedim çokta memnunum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KMLSNY -- 20 Ağustos 2011; 22:04:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KMLSNY


    quote:

    Orijinalden alıntı: mongollica

    merhabalar..

    benim araç 2007 focus..ve artık lastik değiştirmek zorundayım..orijinal lastikler var üzerinde ve 57 bin'deyim..lastikler michelin..ben michelin'den gayet memnunum..yeni lastik alırken de muhtemelen bunu alacağım..fiyat olarak nedir..(205x55x16) ucuz nerde bulabilirim..tavsiyeleriniz nelerdir..bu arada lastik kodlarında son da bir harf bulunuyor..h-t gibi..bunlar fiyatlar da çok farka sebep oluyor..farkları nedir acaba..

    Not : sakin araba kullanmaktan olsa gerek dişleri hala gayet iyi durumda lastiklerin..

    teşekkür ederim..


    Zannediyorum 700-ile 800 TL arası bulabilirsin piyasada bu ebatın Michelinlerini...H-T hız grubu diye biliyorum H mesela daha yumuşak hamurlu konfora dönük bir lastiktir performans lastiği değildir.V -T hız performans lastikleri diye biliyorum daha sert hamurludur.Michelin lastik ömrü 4 yıl veya 45-50.000km dir..eğer michelin pahalı derseniz Goordyear Efficent grip ide deneyebilirsiniz,michelin kadar yumuşak değil bridgestone kadarda sert değil ama michelinden sizin ebatlarda michelinden 100-150 Tl daha ucuz bir lastiktir..güzelde lastiktir,20.000km den sonra lastik aşınırken içinden farklı kanallar çıkarak fren mesafesi ve lastik ömrünü korur.Goodyearda 1 yıl kaskoda yapıyor biliyorum yani lastik patlarsa veya zarar görürse yenisiyle değiştiriyorlar..Ben Michelin Energy Saver kullanıyorum çokta memnunum..Efficent grip alacaktım ama konfordan azda olsa taviz veremek istemedim çokta memnunum.


    Çok teşekkür ederim..Ok V-H ayrımını artık anladım..Bir de şunu sorayım..Siz energy saver kullanıyorsunuz..Bir de primacy var galiba..ikisinin fakı nedir acaba..zannedersem çok benzer lastikler..Bu arada fiyat konusunda galiba üst sınırdayım..800 tl altını henüz bulamadım..Sizin bildiğiniz ya da bir yer var mı..Teşekkür ederim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mongollica

    quote:

    Orijinalden alıntı: KMLSNY


    quote:

    Orijinalden alıntı: mongollica

    merhabalar..

    benim araç 2007 focus..ve artık lastik değiştirmek zorundayım..orijinal lastikler var üzerinde ve 57 bin'deyim..lastikler michelin..ben michelin'den gayet memnunum..yeni lastik alırken de muhtemelen bunu alacağım..fiyat olarak nedir..(205x55x16) ucuz nerde bulabilirim..tavsiyeleriniz nelerdir..bu arada lastik kodlarında son da bir harf bulunuyor..h-t gibi..bunlar fiyatlar da çok farka sebep oluyor..farkları nedir acaba..

    Not : sakin araba kullanmaktan olsa gerek dişleri hala gayet iyi durumda lastiklerin..

    teşekkür ederim..


    Zannediyorum 700-ile 800 TL arası bulabilirsin piyasada bu ebatın Michelinlerini...H-T hız grubu diye biliyorum H mesela daha yumuşak hamurlu konfora dönük bir lastiktir performans lastiği değildir.V -T hız performans lastikleri diye biliyorum daha sert hamurludur.Michelin lastik ömrü 4 yıl veya 45-50.000km dir..eğer michelin pahalı derseniz Goordyear Efficent grip ide deneyebilirsiniz,michelin kadar yumuşak değil bridgestone kadarda sert değil ama michelinden sizin ebatlarda michelinden 100-150 Tl daha ucuz bir lastiktir..güzelde lastiktir,20.000km den sonra lastik aşınırken içinden farklı kanallar çıkarak fren mesafesi ve lastik ömrünü korur.Goodyearda 1 yıl kaskoda yapıyor biliyorum yani lastik patlarsa veya zarar görürse yenisiyle değiştiriyorlar..Ben Michelin Energy Saver kullanıyorum çokta memnunum..Efficent grip alacaktım ama konfordan azda olsa taviz veremek istemedim çokta memnunum.


    Çok teşekkür ederim..Ok V-H ayrımını artık anladım..Bir de şunu sorayım..Siz energy saver kullanıyorsunuz..Bir de primacy var galiba..ikisinin fakı nedir acaba..zannedersem çok benzer lastikler..Bu arada fiyat konusunda galiba üst sınırdayım..800 tl altını henüz bulamadım..Sizin bildiğiniz ya da bir yer var mı..Teşekkür ederim..

    Alıntıları Göster
    Çok teşekkür ederim..Ok V-H ayrımını artık anladım..Bir de şunu sorayım..Siz energy saver kullanıyorsunuz..Bir de primacy var galiba..ikisinin fakı nedir acaba..zannedersem çok benzer lastikler..Bu arada fiyat konusunda galiba üst sınırdayım..800 tl altını henüz bulamadım..Sizin bildiğiniz ya da bir yer var mı..Teşekkür ederim..


    Değerli hocam Primacy HP H grubu lasik değil daha sert hamurlu hız endeksi yüksek olan arabalar için performans lastiğidir.benim arabanın Hız limiti 192km/h..ibre 250 ama 192 katalog değeri ve bende 190'ı geçemedim demekki değer doğru dedim..192 km/h Olunca H grubu lastik aldım ki,orijinalinin üzerindede zaten H drubu idi,daha yumuşak daha sessiz,şehir içi kullanıma dönük,daha konfora dönük bir lastik..Sizin lastik şuan ne ise hız endeksi öyle devam edin derim V-H-T ne ise artık..
    Ben lastiğimi Ankaradan aldım Sahibi Erdal bey kendisi aslen eğiimci kökenli hoş bir insan Ankara Samsun yolu üzerinde iskilerde yeri Tel'i 0312-342-16-30 en azından arayıp ücret konusunda fikir sahibi olabilirsiniz mesela aslen Pirelli bayii ama ben Michelin almıştım satıyorlar O'nuda..pazarlık yapın zorlayın limitleri hocam..3-aşağı 5 yukarı bulabiliriniz piyasada verdiği fiyat üzerinden..danışmakta fayda var..lasiğin üzerindeki üretim tarihinede dikkat edin alırken 1 yıldan eski olmamalı bence..benim verdiğim fiyat dilimi geçen yıl alırkenki sorduğum fiyatlardı...ama bu seneden sizin ebatlarda bir arkadaş 700'e almıştı sanırım..




  • arkadaşlar 2007 model DOBLOMA 185 65 15 ebat 4 adet tanasi 100 tl den 6 taksit SAGİTAR marka P 307çin malı lastik aldım piyasaya yeni giren bi lastikmiş ama E 4 simgesi olan
    avrupa standartı olan bi lastik çok düşündüm ve sonunda aldım alır almaz hemen antalyadan ankaraya gittim ve döndüm izlenimim walla SÜPER. HAYRET KARDEŞLERİM .ana markalardan hiç bi eksiği yok çok yumuşak bi lastik sessiz ve H yani süratte yapabileceğiniz bi lastik .2 yıl garanti.daha ne olsun yani iiki almışım diyeb,ldim.ömrü ne olur onuda kullanıp göreceğim bilginiz olsun lastik alacak arkadaşlara örnek teşkil etsin saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ybf55 -- 20 Eylül 2011; 13:51:38 >




  • İŞTE RESİMLER


     ...


     ...


     ...


     ...
    ik 88 H:Lastik başına 560 Kg yük ve 210 Km hıza müsait demek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ybf55 -- 20 Eylül 2011; 14:11:00 >




  • Merhabalar. Aracımın lastiklerinin değişim zamanı geldi. Aşağıdakilerden hangisini seçmeliyim. Tavsiyelerinizi bekliyorum. aracımda şu an michelin takılı ama fazla yumuşak. Yeni lastiğin michelin den sert olmasını istiyorum.Ayrıca fiyat olarak uygun olan syron, sava gibi markaları kullanan var mı? 2-3 yıl sorunsuz kullanılır mı?

    İlk başta niyetim 4 mevsim almaktı Link teki ürün nasıldır acaba? Yılda en fazla 15 gün soğuk görecek onun dışında sıcakta kullanıcak.

    tıkla

    4 mevsim almazsam aşağıdakileri düşünüyorum.

    nokian tıkla

    dunlop tıkla

    pirelli

    goodyear




  • bulabiliyorsanız, nokian'ı tek geçerim...
  • SORUNUM var 170HP JETTAM VAR DÜZ ASFLTTA YADA BAZEN ARKADAŞLARLA YARIŞIYORUZ PATİ KALKTIMI YAVAŞLATIO NEGİBİ LASTİK ÖNERİRSİNİZ BİDE LÜXE DÜŞKÜN Bİ LASTİK VARMI YANİ CUKURLARDA DAHA DARBE EMİCİ Bİ LASTİK HANGİSİ 2SORUM OLDU
    1.Sİ PATİ ÇEKMEYEN HIZ İÇİN =?
    2.Sİ CUKURLARDA SARSINTISI OLMAYAN HİSSETİRMEYEN =?
    BİDE BUNLARI SEÇERKEN HANGİ GRUPLAR NEYE GÖRE SEÇİLİR NEYE DİKKAT EDİLMELİ EBATI 205 55 16
    ŞİMDİDEN TŞKKRLER
  • Merhaba;
    Ürünlerimiz hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

    http://www.lastiknokian.com/lastik.aspx
  • Kış lastikleri genel bilgiler;

    Lastiğin yol üzerinde tutunabilmesi için belirli bir ısıya ulaşması gerekir. Kış / Kar lastikleri 7 derece ve altı sıcaklıklarda kullanılmak üzere üretilmektedir. Desen, kullanılan kauçuk bileşimler, yere temas eden alandaki yük dağılımları ve benzeri birçok ölçüt ayrıntılı bir şekilde hesaplanır ve lastik bu verilere göre üretilir.
    -30 derecede bile kış/kar lastiklerinde görülebilen performans kayıpları sürüş emniyetini zorlayıcı boyutta değildir. Yol, yüzeyi nasıl olursa olsun kış/kar lastiği takan araçlar, standart yaz lastiği tanka araçlarla kıyaslandığında yolda daha iyi tutunur, frenler, virajlara daha emniyetli girer çıkar.

    Kış lastiklerinin standart lastiklerden farkı nedir?
    Kış lastiklerinde kar ve buz üzerinde tutunmayı sağlayan iki özellik vardır. Bu özellikler taban deseni ve fiziksel yapısıdır. Fiziksel özellik kauçuk bileşimlerinin kimyasıdır. Lastik deseninin asimetrik ve yönlü olması yola daha iyi tutunmasını sağlar. Karın kara tutunması, kauçuğun kara tutunmasından çok daha fazladır. Bu nedenler lastiğin kanallarına sıkışan kar yol yüzeyindeki kara tutunur. Ayrıca blokların yan yüzeyleri de sivri testere dişi gibidir ve bu sayede kar, bloklar arasına daha iyi sıkışır. Kış lastikleri seçimini aracınızı kullandığınız güzergâh, yöre, yol şartları ve kış mevsiminin ne şiddetler geçtiği belirlemelidir.

    Kış lastiklerinde görülemeyen özelliklerden biride taban bloklarının altındaki daha yumuşak kauçuk bileşimli taban katları ve yanak bölgesinde kullanılan yumuşak kauçuk bileşimleridir. İlk olarak sır polimer ve doğal kauçuk başlar. Sonra dolgu görevi yapan karbon siyahı ve diğer kimyasallarla karışım güçlendirilir. Ortaya çıkan uzun zincirli kimyasal bileşim zincirinde çapraz bağaları oluşturmak için pişirme/yanma ajanları eklenir. Sonra karışım içindeki bileşenleri bağlayan ajanlar eklenir. Silikanın da kauçuğa bağlanabilmesi için bağlayıcı ajanlar gereklidir. Silika değişik düzeylerde ve nano ölçekte ölçülebilen parçacıklar halinde kullanılır. Silikanın tip ve derecesi lastiğin aşınma oranını da değiştirir. Kış/kar lastiklerinde slika, tutunma amaçlı kullanılır. Teorilerden biri de nano silika parçacıklarının kimyasal ve fiziksel olarak buz zeminde tutunma sağladığıdır. İyi bir kış lastiği üretmenin anahtarlarında biri de doğru tip ve doğru oranda silikanın tabanın her bir noktasına dağıtılmasıdır.

    Diğer bir anahtar da değişik tip yağlardan oluşan ve düşük ısılarda lastik tabanının esnekliğini korumasını sağlayan plastikleştiricilerin eklenmesidir. Bu sayede ortam sıcaklığı düştükçe diğer tip lastiklerin kauçuk bileşimleri sertleşir ve yol yüzeyinde aynı şeklim alamadıklarından tutunmaları azalır.

    Kış lastiklerinde takılacaksa mutlaka 4 ad takılmalıdır. Sadece çeker dingile 2 adet kış lastiği takmak kesinlikle tehlikelidir.

    Kış lastiklerini ne zaman takılacağında dair pratik bir yöntem vardır. Günün büyük bir bölümünde dışarıda nefes alıp verirken ağzınızdan buhar çıkıyorsa kış lastiklerini takma vakti gelmiş demektir. Teknik olarak ise hava sıcaklığı 10 derecelerde gezdiği zaman kış lastiklerini takmalıyız.
    Araçlardaki ABS daha kısa mesafede değil özelikle karlı, ıslak ve kaygan zeminlerde güvenle durmayı sağlayan bir sistemdir. Frenleme mesafesini kısaltan birçok faktör vardır. Lastiğin yere temas eden kauçuk karışımının içeriğinden tutun, frenleme sisteminin etkili çalışmasına kadar birçok faktörü sıralamak mümkündür.
    Kışın aracınızın orijinal lastiğine göre toleranslar içinde olmak şartı ile daha dar tabanlı lastikler kullanmak faydalıdır.


    Kış lastikleri sezonluk lastiklerdir. Kış şartlarından uzaklaştığınızda mutlaka yaz lastiklerinizi takmalısınız. Aksi takdirde ortam sıcaklığı ve ısınmış yol yüzeyi zaten yumuşak olan kauçuk karışımını iyice yumuşatır. Lastiğin ani direksiyon manevralarına karşı tepkileri oldukça yavaşlar.

    Yaz lastiklerini kullanırken önümüzdeki araç ile takip mesafemizin 3 saniye olması yeterlidir. Kış şartlarında ise her ne kadar kış lastiği takılı olsa da mutlaka önümüzdeki araçla aramızda yaklaşık 10 saniyelik mesafe bırakmalıyız. Önce güvenlik gelir.

    Kış lastiklerinde mevcut jantlarınızı kullanabilirsiniz. Eğer alüminyum alaşımlı jantlarınız varsa, olası boya problemleri yaşamamak için jant üzerine yapışan ince tuz tabakasını sıkça yıkayarak temizlemelisiniz.

    Aracınız ile hızlı bir şekilde çukura girdiğinizde jantlarınız eğilebilir ve lastiğiniz balon yapabilir. Balon yapması için gövdesini oluşturan iplerden birkaç tanesinin kopması yeterlidir. İplerin koptuğu bölgede direnç azatlığı için basıncın etkisi ile apse yapmış gibi dışa doğru şişer. Tamir yapılması sakıncalıdır. esneme bölgesi olduğundan sorun çıkması anlık bir olaydır.Lastiğin değiştirilmesi önerilir.
    http://www.lastiknokian.com/




  • 
Sayfa: önceki 6263646566
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.