- x
MOTOR ÜFLEMESİ TECRÜBESİ OLANLAR CVP
63 Cevap68857 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
962 Mesaj
28 Temmuz 2007; 14:09:51 

Arkadaşımın 2,0 97 vektrası var 140 binde relantide iken yağ çubuğunu çektim oraya elimi tuttum vantilatör gibi üflüyor.. Gaza basınca üfleme kesiliyor ki bunun sebebi karter boşlğundan emme manifolduna bağlantı var karterde ki gazı tekrar motora alıyor çevre temizliği için. Yağ kapağını açıyorum relantide ordan da baya üflüyor Gazı yavaş yavaş arttırınca azalarak kayboluyor...Alalalaaaa
Yani relantide üflüyosa ÜFLÜYODUR. Bence
Benim arbada relantide üfleme yok sıfır üfleme..relantide iken gaz verince bir an hafif çok hafif oluyor ama devir artarken kayboluyor. Relantide iken gazı yavaş arttırınca hiç üfleme olmadan devir yükseliyor. Ama benimkinde de var o karter havalandırma borusunu emme manifolduna bağlayıp karter gazlarını emme manifolduna veren düzenek.. benimki de 104 binde şimdi benimki de üflüyoda biz mi anlamadık.. Opel üflemiyo da başka bişy mi var. Bu üfleme ne acaba ?
Benim bildiğim oralardan üfledimi segmanlar yada gömlek segman eskimiş aşınmış demek. Bu işi tecrübe eden varmı..bişyler anlatırsanız sevinirim...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 28 Temmuz 2007; 14:14:01 >


_____________________________



1823 Mesaj
28 Temmuz 2007; 14:38:45 

Araç 140 binde km düşük opel motoru için,

Eskiden yani 1990 yıllarda araba alırken yağ doldurma kapağını açıp bakardık yağ atıyormu çekme üfleme varmı diye, yağ çubuğunun ordan bakılmaz diye biliyorum çünkü her durumda oradan yağ atar..

Ama sonra ustalarla konuşa konuşa bu işin şehir efsanesi olduğu ortaya çıktı. Artık bilgisayarlı test merkezleri var aracın torkundan ve beygir gücünden ne kadar kaybettiğini aracın modeline ve cinsine göre 200 km/saat civarı hıza çıkararak ve bunun normal olup olmadığını sadece motor için 20 ytl ye eline raporu tutuşturuyorlar.


_____________________________

SONY W-110 - SONY DCR-HC 37E Huawei IDEOS X5 (U8800)


 
962 Mesaj
29 Temmuz 2007; 0:01:48 

Yani o kadar üfleme sorun değilmidir. Üfleme her araçta olurmu o kadar.. Her araçta varmı ki..

Bu msj çok ilginç bazen gözüküyo bazen kayboluyo .......



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 29 Temmuz 2007; 1:54:10 >


_____________________________



 
962 Mesaj
29 Temmuz 2007; 1:52:39 

buraya bi cvp yazdım bi ara gözüktü şimdi yok noldu ki..

Gene yazym : O kadar üflemesi sorun değilmi yani..

"Artık bilgisayarlı test merkezleri var aracın torkundan ve beygir gücünden ne kadar kaybettiğini aracın modeline ve cinsine göre 200 km/saat civarı hıza çıkararak ve bunun normal olup olmadığını sadece motor için 20 ytl ye eline raporu tutuşturuyorlar."

Bunu yapan bulsam yaptırcam...


_____________________________



1823 Mesaj
29 Temmuz 2007; 9:24:43 

pm attım. gösterirsiniz


_____________________________

SONY W-110 - SONY DCR-HC 37E Huawei IDEOS X5 (U8800)


 
163 Mesaj
26 Aralık 2007; 12:15:40 

ben de bu tarz bir test yaptırmak istiyorum ama nerede yaptırabileceğim konusunda bilgim yok,

İst avrupa yakası


_____________________________



1197 Mesaj
26 Aralık 2007; 12:31:32 

Üfleme işi asparagastan ibarettir.

Arabanın marka ve modeline bağlı olarak sıfır araçlarında bir kısmında üfleme vardır..


_____________________________



3567 Mesaj
27 Aralık 2007; 1:19:23 

üfleme işi asparagas mıdır? tartışılır...

her motorun üflemesi farklıdır. yani en azından miktar olarak. mesela başlığı açan arkadaş opel vectra b den bahsetmiş. bu arac motor sıfır bile olsa yağ çubuğunu çektiğinizde veya motor yağ ilave kapağını açtığınızda bir miktar üfler. fakat örneğin birçok vw motorunda bu üfleme motor oldukça yıpranmış bile olsa az olur.

motorun üflemesi ancak o aracın normalde ne kadar üflediğini bilen bir ustanın gözlem ve kıyaslamasıyla anlaşılır.

dyno testi yaptırın denmiş. katılmıyorum. dyno testi birçok etkene bağlıdır. aktarma organları, ateşleme sistemi, yakıt kalitesi, hava filtresi gibi birçok etken dyno testinin sonuçlarını etkiler.

yani dyno testi doğrudan motorun aşınma oranını göstermez.

aşınma miktarını ölçmenin en güzel iki yolu vardır .

1- komprasyon testiyle

2- o marka model aracın normalde ne kadar üflediğini bilen bir ustanın üflemeyi gözlemlemesiyle

ayrıca üstten eksantrikli motorlarda motor yağ ilave kapağını açarak üfleme kontrolü yapmak çoğu zaman doğru sonuç vermez. çünkü üstten eksantikli motorlarda kapak açılınca motorun çalışma düzeni bile bozulur. motorun sesi değişir ve bir miktar yağ atar. yağ çubuğu çekilerek daha kesin sonuç alınır. en güzel üfleme tespiti üst kapaktaki tahliye hortumu sökülerek yapılır.


herkese kazasız belasız sürüşler...




_____________________________



 
511 Mesaj
27 Aralık 2007; 16:25:50 

Aslında üflememnin asparagas olmaması lazım çünkü segmanlarda kaçak olursa hafif hafif üfler diye biliyorum ama daha tekni kapasitesi olan arkadaşlarımız bizi aydınlatabilir.

Birde bir arkadaş 140.000 opel için fazla değil demiş ama araç daha önce hararet görmüş olabilir hararet gören motor 40.000 de bile bitebilir.


_____________________________

doğruların kaderidir yanlızlık oyüzden kargalar sürüyle kartallar yanlız gezer


269 Mesaj
3 Ocak 2008; 22:17:26 

valla benim 94 doğanda denedim bugün bayaa bi üfleme var ...hararet gibi bi sorunuda olmadı şimdiye kadar ,gözlemlediğim bi problemde yok aracımda .Ne yapmak lazım şimdi? korkulacak bişey varmı?


_____________________________



3567 Mesaj
3 Ocak 2008; 22:22:04 


quote:

Orjinalden alıntı: joker23

valla benim 94 doğanda denedim bugün bayaa bi üfleme var ...hararet gibi bi sorunuda olmadı şimdiye kadar ,gözlemlediğim bi problemde yok aracımda .Ne yapmak lazım şimdi? korkulacak bişey varmı?



çalışmasında ve gücünde bi düzensizlik yoksa, yağ eksiltir o kadar. ekler ekler binersin... şimdilik tabi...

ayrıca üfleme öyle herkesin gözle tespit edebileceği bişey değildir. çıkan duman normal de olabilir, yanan yağın dumanı da olabilir. bunu ustaya göstermekte fayda var...

kolay gelsin...


_____________________________



1197 Mesaj
4 Ocak 2008; 9:22:53 


quote:

Orjinalden alıntı: joker23

valla benim 94 doğanda denedim bugün bayaa bi üfleme var ...hararet gibi bi sorunuda olmadı şimdiye kadar ,gözlemlediğim bi problemde yok aracımda .Ne yapmak lazım şimdi? korkulacak bişey varmı?


Aracınızın 0 km olanındada üfleme vardır.Korkulacak bir durum yoktur.Her üfleme motorda problem olduğu anlamına gelmez.Diğer kısımda dediğim gibi bazı araç modellerinde üfleme motor tasarımı ile ilgilidir..0 Km araçların bir kısmındada üfleme vardır.


_____________________________



 
2211 Mesaj
4 Ocak 2008; 10:42:19 

arkadaşın dizel ,megane 8000 km de baktım ben ondada üfleme var , motordan motora üfleme olur normal bence başka türlü test yapılmalıdır



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 5 Ocak 2008; 8:57:43 >


_____________________________



269 Mesaj
4 Ocak 2008; 18:33:10 

aynen dediğiniz gibi 4000 km de yaklaşık 1lt eksiltiyor yağı. onuda hallediyorum.Zaten gidişinde falan bi sorun yok.ustada şimdilik karışmayalım diyor,zaten araba 13 yaşında bunlar normal diyor..
quote:

Orjinalden alıntı: O.B.K





çalışmasında ve gücünde bi düzensizlik yoksa, yağ eksiltir o kadar. ekler ekler binersin... şimdilik tabi...

ayrıca üfleme öyle herkesin gözle tespit edebileceği bişey değildir. çıkan duman normal de olabilir, yanan yağın dumanı da olabilir. bunu ustaya göstermekte fayda var...

kolay gelsin...



_____________________________



 
36 Mesaj
4 Şubat 2011; 12:36:55 

1.6tcdi focus aracımızı gecen gun ustaya goturduk adam yag kapagını actı (bu arada dışarda sıcaklık -2 dereceydı) aractan buhar cıkısı meydana geldı adam motor ufluyo dedı ama sorun şu 1. aracın hızlanmasında hiçbir sorun yok 2 araç yağ eksıltmıyor 3. ekzozdan dumanda atmıyor. sızce bu şartlar altında adamın yorumu dogrumudur+ bu duruma motor katkıları azda olsa bı önlem olabılırmı


_____________________________



3314 Mesaj
4 Şubat 2011; 12:49:05 

yağ deposundan üfleme geliyosa silindir bloğu aşınmış veya segmanlar aşınmış kırılmış v.s. olabilir.... Serviseee


_____________________________

Mutluluğu Tüketimde Arayanlar, Birgün Mutluluğu da Tükettiklerinde Çaresiz Kalırlar...
Bildiklerini anlat, ama akıl vermeye kalkma... Anlatılanları iyi dinle, ama hepsini doğru sanma...Sessiz kalmak bir şey bilmediğin anlamına gelmez...Çok konuşmakta çok şey bildiğini göstermez... Herkesi kendine eşit gör, her kim olursa olsun... Bir insanı küçümsemek akılsızlık, çok büyük görmekte korkaklıktır... Cesaret akıldan gelirse cesarettir, bilgisizlikten gelirse cehalettir...


3016 Mesaj
4 Şubat 2011; 13:05:45 

sayın O.B.K....
**************
asparagasa verdiğiniz cevap için kutlarım.üflemeyen motor olmaz.
vücudumuzda çeşitli mikroplar barınır,onlarla gül gibi geçinir gideriz amma BİR GÜN yatağa yıkıverir bizi........


_____________________________



1296 Mesaj
18 Şubat 2011; 0:56:45 


quote:

Orijinalden alıntı: troya_82

1.6tcdi focus aracımızı gecen gun ustaya goturduk adam yag kapagını actı (bu arada dışarda sıcaklık -2 dereceydı) aractan buhar cıkısı meydana geldı adam motor ufluyo dedı ama sorun şu 1. aracın hızlanmasında hiçbir sorun yok 2 araç yağ eksıltmıyor 3. ekzozdan dumanda atmıyor. sızce bu şartlar altında adamın yorumu dogrumudur+ bu duruma motor katkıları azda olsa bı önlem olabılırmı

yukarıda da obk uzmanımızın belirttiği gibi yağ kapağından üfleme testi yapılmaz.bunu bilmeyen adam usta da değildir zaten.bunu yağ çubuğunu çekip kontrol etmek en doğrusudur.sonuçta motoru sıfır yaptırıp çalıştırsanız bile üstten egzantrikli motorlarda buhar çıkacaktır.çünkü kapağın altında iki tane egzantrik mili ve 16 adet supap çalışıyor.gönlünüzü ferah tutun.her ustayım diyenin lafına da kulak asıp aracınızdan soğumayın


_____________________________

VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE


7539 Mesaj
18 Şubat 2011; 9:46:28 

ne güzel bilgiler var forumda bu gidişle aracın her derdini anlayacağız.


_____________________________

/2011 Polo 1.4 85 PS Comfortline Manuel/
/GIGABYTE - EP45-DS3R - @1333FSB/
/Kingston HyperX 4x1GB 1066MHz CL5 1.98v (D2/1GN)/
/OCZ Vertex 450 128GB SSD/Seagate 500GB-32MB 7200.11 SD1A/WD Caviar Blue 500GB-16MB AAKS/Freecom 500GB External/ Seagate Expansion 500GB External/LG 22x DVD-RW/
/GIGABYTE - GZ-X6 460W/
/HP S2331 23" DVI-D/Philips A 5.100 - 5+1 Home-Theater System 80W @2002/Sennheiser HD407/


 
2933 Mesaj
5 Mart 2011; 15:02:51 

aracımı satarken genç bir çoçuk yağ kapağını açıp arabanın motoru üfleme yapıyor demişti. meğer hararet görmemiş yağı düzenli olarak değişmiş motor.

meğer fiyatı düşürmek içinmiş şimdi anladım...


 
3 Mesaj
2 Nisan 2011; 22:16:38 

satın almayı düşündüğüm aracı computeste sokturdum adam herşey normal dedi beygir gücü hızlanması ,fakat motorda üfleme var dedi , şiimdi bir sıkıntı yaratmaz ama 100000 km daha yapınca aracın segmanlarına bir el değmesi gerekir yaklaşık 1000 tl lik masraf cıkarır dedi, başka yerlerden duyduğuma gore arasclarda bir miktar üfleme normal görülüyor,ama adamın 10 dk içinde yaptığı testten ve o arabanın özel ustası olmadığını da hesaplarsak adamın verdiği bu cevaba ne kadar güvenilebilir?

not: arabayı servisine goturdum benden tam 300 tl istediler test için ağzım açık kaldı ,3 saat surer dediler, computest de 10 dk da bitti 50 tl ,bu yüzden tereddütte kaldım işi bilen arkadaşların düşüncelerini merak ediyorum

araba 206 hdi 60000 km de


_____________________________



 
104 Mesaj
2 Nisan 2011; 23:43:39 

motor pistonlarının çalışması sonucu karter içinde bir basınç oluşur bu dizel arçlarda biraz fazla görülmektedir aracın segmanlarının aşınmasıyla çoğalır önemli olan üflemesi değil aracın motor yağını eksiltecek kadar üflemesidir bahsettiğiniz 1.4 hdi motorlar yapısı gereği hangisinin havalandırma hortumnu çıkarsanız üflediğini görürsünüz aynısı 1.6 hdi motorlardada mevcuttur ama normal olarak kabul edilir sadece yağın buharı vardır toz emmediği sürece yakıt sisteminde problem olmadığı sürece motorlar uzun ömürlüdür



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi #turbocu# -- 3 Nisan 2011; 0:06:41 >


_____________________________



 
10 Mesaj
14 Nisan 2011; 1:35:41 

öncelikle bütün arkadaşlara selamlar motor üflemesi tabiri eski motor ustalarının tabiridir yanlış anlaşılmasın neyse konumuza dönelim bildiğim kadarılyla bu tabir silindirlerle sekman arasındaki aşınmadan oluşan kartere kaçan komprosyon havasıdır bunu anlamak tam hüküm oluşturmak zordur çünkü markadan markaya motor teknojisi ve klerensleri değişiktir bunu anca o markanın sadece o marka ile uğrasan usta kolaylıkla anlar ne yapalım illa usta mı bulalım kendimiz anlayamazmıyız amatör olarak tabiki evet bunun bazı yolları var mesela motor tam sıcakken ortama 72 derece ile 86 derece arasında cünkü motor soğukken silindir ve sekman arası klerensi sıkı olur ısındığında silindirler genişler metal malzemeler genleşir motor soğukken bizi yanıltır eksozundan gelen duman eger simsiyah ise yanmasında problem vardır pompa veya enjektörlerde sorun vardır genelde enjektörlerdedir işer motor soğukken geç çalışır eğer buhar gibi beyazsa su karışıyor demektir büyük ihtimalle silindirkapağı çatlaktır mavi duman geliyorsa yağ yakıyor demektir en belirgin anlama yolu ise arabayı dik bir yere cekip motoru stop edip 3. vitese takıp el freni indirilir motora yük verilir motor arabayı tutuyomu sırasıyla 2.vites 1.vitesle denenir 3. viteste yaş yavaş vurdurarak 15 20 santim gidip durup tekrar gidip duruyorsa yavaş yavaş motor iyidir 2.vitesle aynı deneyip aynısını yapanlar yarı yarıya durumda en önemlisi 1.vites tam tutuyorsa iyidir az az kaçırıyorsa yarı yarıya, hoplayarak hızlı gidiyorsa geçmiş olsun supaplar veya sekmanlar kaçırıyordur bakım zamanı yaklaşmıştır bu yöntem biyere kadar anlaşılır çünkü genelde galeriler yağını komple boşaltıp komple katkı yağı dolduruyorlar ama normal şartlarda bu yöntem en yaygın olan yöntemdir en iyisi anlayan birine göstermek veya tanınan iyi bir ustaya göstermek iyi sanslar


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


 
99 Mesaj
18 Nisan 2011; 20:02:44 

iyi günler bende aynı şüphe içindeyim eskisi gibi olmadığı kesin dacıa çift kabin 1.9 dizel (kango motoru) aracım var silindir kapağı çatlaktı değiştirdik ondan sonra hissetmeye başladım eskisi gibi gaza basınca kafa kaldırmıyor devri yavaş yavaş doldurabiliyor kendim yapabileceğim testle subaptanmı yoksa segman mı anlamamın bir yöntemi var mı eskıden gaza basıp bırakıncada kafayı indiriyordu şimdi ise henüz hisediliyor

fikirlerinizi bekliyorum

herkese tavsiyem reno 1.9 dizel motorundan uzak durun


_____________________________

Düzen degişir düzülen asla


1809 Mesaj
21 Nisan 2011; 20:06:48 


quote:

Orijinalden alıntı: nyznyz

iyi günler bende aynı şüphe içindeyim eskisi gibi olmadığı kesin dacıa çift kabin 1.9 dizel (kango motoru) aracım var silindir kapağı çatlaktı değiştirdik ondan sonra hissetmeye başladım eskisi gibi gaza basınca kafa kaldırmıyor devri yavaş yavaş doldurabiliyor kendim yapabileceğim testle subaptanmı yoksa segman mı anlamamın bir yöntemi var mı eskıden gaza basıp bırakıncada kafayı indiriyordu şimdi ise henüz hisediliyor

fikirlerinizi bekliyorum

herkese tavsiyem reno 1.9 dizel motorundan uzak durun



Arkadaşın dediği motor ile 10 senelik tecrübem oldu, 1.9D güzel motordur istediğin yükü at cekmem yada gitmem demez 130 kadar öyle sekilde cıkar ki, cogu yeni nesil aracı dize getirir, Eğer dizelden anlamıyorsanız üflemiş üflememiş bir önemi olmaz pompa yer sonra size bir motor fiyattı bir bedel cıkar.


_____________________________



 
35 Mesaj
22 Nisan 2011; 15:34:57 

aracımda (escort 97) tireme vardı buji+buji kablosu değişiklikleriyke gitmeyince sibop ayarları yapılması gerek ya da siboplarda kaçırma var dendi... neyse doğru olabilir. ben de bu şekil de 3 ay falan bindim... gecen bir muhabbette bu titremeyi gören arkadaşa söylediğimde motor hava üflüyordur kaputu ac dedi açtım yağ motor kapağını da actım motor kapagından atan bir yag vb yoktu ama avucunu daya dedi kapak yerine avucumu dayadım o da gaz verdi biraz bıraktı elimi çektim avucum yag olmuştu ... ya bunun hacva üflemesile ne alakası var gaz verince motor hızlanınca da yag atmayacak olsa kapağı niye takıyorlar...heralde sadece yag koymak için değil... eksoz dumanı normal ne navi ne kara ne de buhar gibi...şimdi özetle arkadaşlar sizce motor hava mı üflüyor... siboplarla ilgili problem hava üflemenin de bir nedeni midir? selam ve saygılar


_____________________________



 
99 Mesaj
22 Nisan 2011; 23:00:22 


quote:

Orijinalden alıntı: sonmezim

aracımda (escort 97) tireme vardı buji+buji kablosu değişiklikleriyke gitmeyince sibop ayarları yapılması gerek ya da siboplarda kaçırma var dendi... neyse doğru olabilir. ben de bu şekil de 3 ay falan bindim... gecen bir muhabbette bu titremeyi gören arkadaşa söylediğimde motor hava üflüyordur kaputu ac dedi açtım yağ motor kapağını da actım motor kapagından atan bir yag vb yoktu ama avucunu daya dedi kapak yerine avucumu dayadım o da gaz verdi biraz bıraktı elimi çektim avucum yag olmuştu ... ya bunun hacva üflemesile ne alakası var gaz verince motor hızlanınca da yag atmayacak olsa kapağı niye takıyorlar...heralde sadece yag koymak için değil... eksoz dumanı normal ne navi ne kara ne de buhar gibi...şimdi özetle arkadaşlar sizce motor hava mı üflüyor... siboplarla ilgili problem hava üflemenin de bir nedeni midir? selam ve saygılar



titreme dediniz aynı dert bende de var ama sebebini bilmiyorum yarım gazın üstüne çıkınca kesiyor vede rolantı ve az üstünde de yapmıyor devir sayacı olmadığından devilirleri diyemiyorum

sizce subap kaçırmasındanmıdır


_____________________________

Düzen degişir düzülen asla


 
20 Mesaj
12 Mayıs 2011; 22:37:30 

s.a arkadaşlar meraba benim aracımın markası 92 doğan sl . pazar günü sanayiye sinyalimi yaptırmaya gitmiştim . sonra laf lafı açtı arabanın kaputu kaldırdı usta yağ doldurma yerini açtı baktı arkasından döndü bana başın sağolsn dedi araba ölmüş dedi en az 1 milyar masrafın var dedi . sat kurtul dedi adam iki dakikada arabayı hurda etti attı . ama arabanın çekişinde hiç bir problem yok 150 yi görüyor . dik yokuşları zorlanmadan çıkıyor . ama yapğ doldurma yerinden dumanda çıkıyor. ustalara soruyosun zaten bi keriz gelsede çarpsak diye bekliyor tabi bu herkes için geçerli değil işinin hakkını vererek yapan ustalarda var. kısacası kafam çok karıştı acaba araba motormu istiyor


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Mayıs 2011; 0:11:39 

Yağ eksiliyormu?


425 Mesaj
20 Mayıs 2011; 14:20:46 

merhaba araçlarda motor üflemesi,motorun aşınmış olduğu anlamına gelmez dyno test yaptırarak kolayca anlaşılır,örnek motor 75 beygir dyno teste girince size uzmanlar beygir üzerinden örnek 72 beygir güç veriyor diye söyler,buda aracın yaşına ve bakımına göre değişir,


2.el araç alacaksanız dyno test e sokun derim fakat motor da nevar ne yok ortaya çıkar,fakat bazı uyanıklar sizleri ustalarına yada her hangi bir ustaya götürmek ister,çok dikkat edilmesi gereken bir husus motora kalın yag basılınca,motor sanki saat gibi çalışır tabi buda bir süre için örnek olarak söylüyorum 1-2 ay gibi süre bazen daha da kısa bir süre bu şekilde çalışır bunu da kolay kolay usatalar(hakikatli olmayanlar)anlayamaz,ve daha sonra motoru komple tabiri caizse elinize alırsınız,

2. el araç alacak arkadaşlarıma tavsiyemdir önce servisine sonrada dyno testine derim bu size 100 tl ye malolur 3 aşağı bir yukarı 100tl buda devede kulak kalır,



_____________________________



425 Mesaj
20 Mayıs 2011; 14:32:03 


quote:

Orijinalden alıntı: doğancı ahmet

s.a arkadaşlar meraba benim aracımın markası 92 doğan sl . pazar günü sanayiye sinyalimi yaptırmaya gitmiştim . sonra laf lafı açtı arabanın kaputu kaldırdı usta yağ doldurma yerini açtı baktı arkasından döndü bana başın sağolsn dedi araba ölmüş dedi en az 1 milyar masrafın var dedi . sat kurtul dedi adam iki dakikada arabayı hurda etti attı . ama arabanın çekişinde hiç bir problem yok 150 yi görüyor . dik yokuşları zorlanmadan çıkıyor . ama yapğ doldurma yerinden dumanda çıkıyor. ustalara soruyosun zaten bi keriz gelsede çarpsak diye bekliyor tabi bu herkes için geçerli değil işinin hakkını vererek yapan ustalarda var. kısacası kafam çok karıştı acaba araba motormu istiyor

duman hangi renk?bazen kalitesi çok düşük olan yaglar kolayca yanabiliyor eğer duman siyah mavi karışımlı ise dediği dogrudur,aynı zaman da egsoz da siyah duman yag atığı varmı?dumanın rengi güneşte tam olarak şeçilir mavimsilik varsa motor bitmiş yada bitmek üzere birde ilk çalıştırmada egsozdan su damlacığı geliyormu çok soru sordum ama yardımcı olmak için,su damlacığı geliyorsa motor saglıklı demektir,hiç su damlacığı yok ve ilk çalıştırmada siyah duman hemen geliyorsa malesef hepinize kazasız ve sanayiden uzak sürüşler dilerim


_____________________________



425 Mesaj
20 Mayıs 2011; 14:34:30 

BEYLER İZMİRDE İSİM VERMİYECEĞİM AMA,ALTINCI SANAYİNİN ORADAKİ ARABA PAZARININ İÇİNDEKİ DYNO TESTİ YAPAN ELEMANLAR VAR AYRICA EXPERT İŞİDE YAPIYORLAR,UZAK DURUN KESİNLİKLE İŞLERİNİN ERBABI DEĞİLLER



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIRAZLI -- 25 Mayıs 2011; 1:06:45 >


_____________________________



 
170 Mesaj
28 Ağustos 2011; 15:30:07 

arkadaşlar ben de bir video buldum konuyla ilgili çok yardımcı olabilecek bir video.

http://www.izlesene.com...-motor-uflemesi/2622387

bu videonun altına şunlar yazıyor:
quote:


dizel motorlarda sıcakken rolantide yağ kapağından veya yağ çubuğundan buhar gelmesi normaldir. bu motorun bitik olduğuna işaret değildir. motorun bitik olduğunuz testi ancak kompresyon ölçümleri ve / veya sekman yataklarının profesyonel bir rektefiyeci tarafından ölçümü ile yapılabilir...




_____________________________

teknoloji hakkında zamanında söylenmesi gereken söylenmiş: bunlar hep para tuzağı!
:)


 
4 Mesaj
11 Aralık 2011; 14:55:54 

üfleme silidir kapağından yapıyordur subap takımlarının değişmesi gerekiyor sente kaçıksa dahi üfleme yapar
egzozdan siyah,gri duman atıyorsa segman gömlek aşınmış demektir motor rekefiye ister
-
benzinli araçlarda egzoz dumanı siyahsa yada griyse ,,, motor hiç üflemese dahi ölü olabilir
-
dizel motorlarda ölü motor geç çalışır ve aşırı tazyikli üfleme yapar


_____________________________



 
64 Mesaj
11 Aralık 2011; 15:36:37 

araçtan araca değişir bu durum. üfleme işi her araçta vardır. kimisi çok üfürme yapar kimisi az ama illa olur. yağ çubuğunu çekince duman gelmesinden


_____________________________

Punto Evo 1.3 Dynamic + Skydome Beyaz 2011


 
104 Mesaj
29 Şubat 2012; 12:48:41 

ben dexsara 2005 1.4 hdı var benim motorda uflüyor ama cekiş on numara yokusa 1-2-3 viteste gaza hiç basmadan kendi rolantisiyle çıkıyor. rolanti 8.5-9 bin civarı


_____________________________



 
10 Mesaj
4 Mart 2012; 1:31:10 

ARKADAŞLAR BU MOTOR ÜFLEMESİ OLAYINI BU KADAR TAKMAYIN EĞER MOTOR SICAKKEN MAVİ DUMAN ATMIYOR,3-5 GÜN ÇALIŞTIRILMAMIŞ MOTORDA İLK ÇALIŞTIRMADA EKZOSTTAN DAMLAMA HALINDE SU GELMİYORSA VE AŞIRI SİYAH DUMAN GELMİYORSA ÇEKİŞİDE İYİYSE ENDİŞELENECEK BİŞEY YOK DEMEKTİR
NOT:AŞAĞI YUKARI 100.000 ÜSTÜNDE BÜTÜN DİZEL ARAÇLARIN ENJEKTÖRLERİ BAKIM GÖRMELİ VEYA DEĞİŞTİRİLMELİDİR ORTALAMA BİR DİZEL ENJEKTÖR ÖMRÜ 75.000 KM 120.000KM ARALIĞIDIR UZUN YOL VE SEHİR İÇİ KULLANIM FARKLILIK GÖSTEREBİLİR.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


 
2211 Mesaj
4 Mart 2012; 19:30:48 

Merhaba millet bizde 2007 dci megane vede birde opel vectra 1999 aracımız var ikiside yapısı gereği belli üfleme değerlerine sahip bilen bilmeyen kişilerin keyfine göre araclarınıza rapor vermeyin , Bu işi ciddi bildiğini söyleyen bir usta motor aracın kompresyon değerlerini ölçer size o zaman net bilgi verir , en basitinden hiç bişey bilmiyorsanız aracın arkasından gaza basıkça mavi duman geliyorsa yada eksoza peçete tutarsın 2 dk peçetenin son durumu iyi yorumlayıcı birisi size net bilgiyi verecektir . ama en sağlıklı sonuç kompresyon testidir uğraştırıcı bir test olduğundan kimse yapmak istemez silindirler tek tek sıkştırma değerleri alınarak değerler not edilir. En sağlam motor testi bu şekilde çıkar . örneğin üstten ekzantrikli motorların bir çoğunun üfleme yapması motor yapısı gereğidir mesela opel DOHC yani üstten çift ekzantrikli motora sahiptir vede bir çok araçtan daha çok üfler



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 5 Mart 2012; 12:35:23 >


 
31 Mesaj
9 Haziran 2012; 10:24:50 

Bu üfleme olayı önemsiz gözüksede problem çıkarabiliyor.Arabamı satışa çıkardım bir müşterisi çıktı beraber motorcuya götürdük arabayı.Motorcu metal kelepçe ile bağlı bir hortum söktü ve gaza basın dedi gaza bastık bu motor üflüyor dedi.Eee dedik yakın zamanda motor ister dedi.Alıcı caydı haklı olarak.Daha sonra emin olmak için aracımı başka motorcuya gösterdim.O da aynı hortumu söküp gaz verdi o da üfleme var dedi.Peki üflemenin sakıncası ne diye sorduğumda motorun ömrünün azaldığını belirtir dedi.Arabam 1994 SX Tipo 134000 de.

Bu konuda gerçekten bilgi sahibiolan arkadaşlardan yardım istiyorum.Aslı var mıdır bu durumun.


_____________________________

Zaman çabuk geçsede bugünleri özlesek...


 
84 Mesaj
28 Temmuz 2012; 16:03:23 

BURDAN TÜM ARKADAŞLARA ARABA KULLANICILARA DUYURULUR ..... BİRAZ ÖNCE VW DOĞUŞ ARAYARAK BİLGİ İSTEDİĞİMDE VW ( KONU DIŞI PARDON ) ' TÜM ARAÇLARI ÜSTTEN EKSANTRİKLİDİR VE BEYGİR GÜCÜ MOTOR GÜCÜ ARTTIĞINDAN DOLAYI BASINÇTA ARTIYOR VE MOTR HALK DİLİNDE ÜFLEME YAPIYOR DENDİĞİNDE MOTOR ÖLMÜŞ ANLAMINA GELMEMEKTE.... ;eĞER AORMAL HİSETTİĞİNİZ BİR ŞEY VAR SA SERVİSE GİDİN ÜSTEN EKSANTRİKLİ ARAÇLARIN HEPSİNDE BU VARDIR..... HAYIRLI İŞLER



_____________________________

CESURUN BAKIŞI KORKAĞIN KILICINDAN KESKİNDİR!
2004 VW CADDY COMBİ 1.9 105 BG
NOKİA C6-01
RENAULT R12 TOROS STW 1991


3772 Mesaj
25 Ocak 2013; 17:55:06 

Tiguan 1.4 tsi 150 bg bir aracım var , bugün motor çalışırken yağ kapağını açtım , motorun sesi değişti ve delikten bayağı üfleme oldu kapatınca da ses normale döndü. Bu üfleme acaba normalmidir?, motorla alakalı şimdiye kadar herhangi bir sorunum olmadı ve şu anda da yok, 59000kmde ilk sahibiyim ve servis dışında bir yere hiç götürmedim.


_____________________________

Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır


2700 Mesaj
26 Ocak 2013; 17:35:57 

arkadaşlar saçmalamayın, üflemeyen araba yoktur lakin çok çok fazla baca gibi üflemesi sakattır. saçmalamayın üflemeyen araba olur mu ya


_____________________________

vitesi çat diye 4"e taktım debriyajı kontrollüce bırakmaya başladım. direksiyonu çok hafif sola kırdım bu araba düşen motor devrini kompanze edebilmek için gaza çok kontrollü ufak dokunuşlarda bulundum.vitesi çat diye 4"e taktım araba birden ok gibi uzadı bi sağ şeride geçtim bir anda 210 gibi bi süratle önüne geçtim 5 e attımçvitesi çat diye 4"e taktım hızım 100"e ya düştü ya düşmedi derken sağ ön tekerlek bir çukura düştü aman yarabbim araba en küçük civatasına kadar sallandı


 
3523 Mesaj
27 Ocak 2013; 23:26:36 

quote:

Orijinalden alıntı: jjuuddaass

arkadaşlar saçmalamayın, üflemeyen araba yoktur lakin çok çok fazla baca gibi üflemesi sakattır. saçmalamayın üflemeyen araba olur mu ya

Üflemeyen araba vardır. Mesela benim arabam üflemiyor. Ancak üfleme - üfürme olayı her motorun karakteristiğine göre değişir. Bazı araçlar yağ çubuğundan fazla üfleme yapar bazısı hiç yapmaz. Değerlendirme yaparken bu motorun karakteristiğine göre değerlendirme yapılır.
Oto test merkezinde çalışan birisi olarak söylüyorum ki ne üfleme nede beygir - tork ölçümü motor hakkında konuşmak için yeterli bilgiyi vermez. Atıyorum katalizör tıkanmaya başlamıştır hop beygir düşer. Motorun karakteristiği üflemeye meyillidir adam motor bitmiş der. En iyi yorum kompresyon ölçümü ile işin ehli ustanın motoru dinlemesi ile çözülür.


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


2700 Mesaj
28 Ocak 2013; 7:35:30 

quote:

Orijinalden alıntı: Du Hast


Üflemeyen araba vardır. Mesela benim arabam üflemiyor. Ancak üfleme - üfürme olayı her motorun karakteristiğine göre değişir. Bazı araçlar yağ çubuğundan fazla üfleme yapar bazısı hiç yapmaz. Değerlendirme yaparken bu motorun karakteristiğine göre değerlendirme yapılır.
Oto test merkezinde çalışan birisi olarak söylüyorum ki ne üfleme nede beygir - tork ölçümü motor hakkında konuşmak için yeterli bilgiyi vermez. Atıyorum katalizör tıkanmaya başlamıştır hop beygir düşer. Motorun karakteristiği üflemeye meyillidir adam motor bitmiş der. En iyi yorum kompresyon ölçümü ile işin ehli ustanın motoru dinlemesi ile çözülür.

mesela adam arabaya durdugu yerde deli gibi gaz veriyor eee bu yagın buharıda mı çıkmicak bunu hesaba katmıyorlar mesela hiç


_____________________________

vitesi çat diye 4"e taktım debriyajı kontrollüce bırakmaya başladım. direksiyonu çok hafif sola kırdım bu araba düşen motor devrini kompanze edebilmek için gaza çok kontrollü ufak dokunuşlarda bulundum.vitesi çat diye 4"e taktım araba birden ok gibi uzadı bi sağ şeride geçtim bir anda 210 gibi bi süratle önüne geçtim 5 e attımçvitesi çat diye 4"e taktım hızım 100"e ya düştü ya düşmedi derken sağ ön tekerlek bir çukura düştü aman yarabbim araba en küçük civatasına kadar sallandı


6817 Mesaj
3 Şubat 2013; 13:51:36 

benim getz inde uflediginin farkina vardim(2006 110binde dizel) yAg cubugundan ufleme yok yag kapaginda var ve seside degisiyor
bu durum normalmidir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Ey Türk! Dostunu da Düşmanını da bil artık..!


6 Mesaj
4 Şubat 2013; 23:10:46 

yağ çubuğu çekildiğinde gözle görülmeyecek düzeyde üfleme gibi basınç cıkar normal ama duman cıkıyorsa yağbakımı düzgün değilse inceden sekmanlar aşını yordur senin dedigin kilmtre için bunu yazabilirim bilgim bu


_____________________________



6 Mesaj
4 Şubat 2013; 23:21:24 

2006 110 bide dizel sanayardımcı olayım arabanın pistonlardan biri silindir kapağının piston yuvasına yuruyordur eksozdan sık siyah duman atıyormu


_____________________________



 
3523 Mesaj
5 Şubat 2013; 0:40:06 

quote:

Orijinalden alıntı: safran316

2006 110 bide dizel sanayardımcı olayım arabanın pistonlardan biri silindir kapağının piston yuvasına yuruyordur eksozdan sık siyah duman atıyormu


Piston, silindir kapağının piston yuvasına nasıl yürür açıklar mısınız?


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


6 Mesaj
5 Şubat 2013; 21:21:07 

farkında olmadan demekki araban haret görmüş haraetesnasında fazla sınından dolayı pistonlar sert inip çıktığı için yuva birkaçmilim yerinden oynar motor soğudunda kemikgibi kalır pitonda yuvanın kenarınavurur aracın hararreti sende yada önceki sahibinde olmuş olabirir istersen sinlindir kapağını ostana söktürüp bibaltır büyük ihtimal degişir aynı soruna utanediyor neden olurmuş yoksa bilmiyormu sök yenisini takalım diyen ustalardan olmasın :)




_____________________________



6 Mesaj
5 Şubat 2013; 21:35:23 

arkadaşlar genelde şu soruyu soruyor yağ çubuğunda değil üsten üflüyor diyor üsten üflemenin enbüyük sebebe binek araçlarda hafif eyimlerde aracı düşük viteslere atıyorlar 1 .2. hadi üçneyse 3 nadir atılabilir eyimde aracı düşük viteste kullanıldığında motor konpirasöre biner zamanlada üfler budurumda araç yağ yakmaç motor ölüyorsanarsın racın hava yani konpirasör sekmanları gider bunu anlamak için üflameyede bakılabilir bide aracı istop edip ranpada bırak araç kaendini salar konpirösör sekmanı bitiktir değiştirsen sorun çözülür dşiştirme isen konpile motoru yersin zamanla


_____________________________



6 Mesaj
5 Şubat 2013; 21:53:31 

arkadaşlar bi araç haret yapıp yağa su verdiyse motorun ömründe 100de 10 15 arası çalar ve verim düşer çeşitli çonta yakma vardır 1 eksoza verir duman beyaz cıkar 2 suya verir ya rayöterdeki yada bidonda kannama yapar radyötere yağ verbilir bu tarz yakmalarda birşey olmaz dediğim ğibi yağa su verirse pk yer yağ çubuğü çekince net beli olur arkadaşlar saygılar ben kardeşim üyeliği üzerin de yazıyorum her türlü soruya açıgın ömenli olan yadımcı olabilirsen ne mutlu


_____________________________



 
3152 Mesaj
6 Şubat 2013; 16:42:10 

quote:

Orijinalden alıntı: Du Hast


Piston, silindir kapağının piston yuvasına nasıl yürür açıklar mısınız?

+1

Hakikaten arkadaşlar buradaki pek çok kişi sanayi dilinden haberdar değil, mesela ben sibop şıkırtısı kavramını yeni öğrendim, lütfen ayrıntılı açıklayın.


_____________________________



 
1 Mesaj
16 Haziran 2013; 18:07:46 

arkadaşlar burda yayınlanan cvplar gayet samimi geldi ben arac konusunda çok tecrübesizim ve çok kazık yedim tamirci konusunda şansızım biraz yani sizden ricam bir ustaya göstermeden önce aracımı bilgi alıp öyle göstermek 94 model renault flash aracım altını vurdum arabanın eksoz çıktı yerinden yaptırırım dedim aşağı baktığımda bir gün sonra motorun altından değil kapı kenarından yağ damlatıyordu kesildi ama baktığımda yağ cubuğuna yağ miktarı azalmış fakan üstlere doğruda sıçramış gibi burda bir arkadaş motor kapağını aç üflüyormu diye bak açtığımda kapak zaten gevşemiş durumda kendiliğinden dönüyor yani motor rolanti de çalışırken baya yağ atıyor dışarı eksozda duman beyaz 200 000 de araç motor sekman flan dedi arkadaş tabi bu gereklimi nasıl emin olabilirim ve nekadar tutar bana bu yardımcı olursanız çok sevinirim iyi akşamlar


_____________________________



 
7 Mesaj
2 Ağustos 2013; 23:55:27 

bende 92 model reno var 2 ayda 1 lt yağ yakıyor ama kesinlikle her ustaya götürdüm motor iyi diyor kaçırma felanda yok anlayamadım gitti :D


_____________________________



216 Mesaj
7 Kasım 2013; 11:59:08 

Konuyu hortlatalım biraz çünkü genelde herkesin çok takıldığı bir mevzu bu,eksoz duman renk ve açıklamalarını yukarıda arkadaşlar yapmış zaten ama bende şunu söyleyeyim aracınız su eksiltiyor ve bu eksiltme yaptığınız km ye göre fazla miktarda oluyorsa yada ilk başta azar azar başlayıp sonradan artmışsa motordan çıkan yağ dönüşüm borusunu açıp içine bakabilirsiniz ve sarımtırak renkte bir sıvı varsa ya üst kapağınızın içi çürümüş yada çatlak var demektir,ayrıca su eksiltme durumu fazla ise bujileride söktürüp baktırabilirisiniz,silindir içine su veriyorsa su alan silindirdeki bujinin tırnak rengi beyaza yakın olur,diğerleri gri renklidir,yağ konusuna gelince herzaman sekman muhabbeti yapılır ancak her araçta yağ yakmasını eksozdan anlayamazsınız,mesela benim araçta eski sahibi hararet yaptırmış araca ancak çelik conta olduğu için ne suya yağ,ne yağa su,ne egsoza mavi renk vermiyordu fakat 1000 km de 1 lt civarı yağ eksiltiyordu ve keçedende çok hafif sızıntı vardı ama damlayacak derecede değil,yağ buharı çıkışı gibi renk veriyordu sadece,usta o kısmı atlayalım çünkü değiştirsende opellerde kroniktir 6 ay sonra aynısını yapacak boşa masraf etme dedi,sekmanlara bakmak lazım dedi,gelelim olaya biz nasıl anladık,ilk aldığımda ayda bir su eksiltme uyarısı veriyordu aracım ve 200 ml kadar su ekliyordum ancak 4-5 ay sonra bu oran 1 lt ye kadar çıktı,sonra baktık 1 numaralı buji içi su dolu,üst kapak açtık 1 numarada çatlak çıktı üst kapakta ve usta açmışken segmanlarada bakalım dedi,ve 3 numaralı segmanın yapışık olduğunu gördük,yani su eksiltme 1 numaradan,yağ yakma 3 numaradan,segmanları değiştirdik,yatakları değiştirdik,silindir ölçümü tam çıktı başka yerlerde sıkıntı yoktu allahtan,devirdaim pompası küflenmeye başlamış o da değişti,motor kulağı falan filan derken 2800 e patladı bize ve şuan 5.ayına girdik aracımın yapılalı çok şükür bir sıkıntısı yok,ne su eksiltiyor nede yağ,şuana kadar tam 7000 km oldu yani opellerde yağ eksilmesi normaldir tezine normal olmadığını yaşayarak görmüş olduk,fabrikalar açıklarını anca böyle kapatıyorlar kağıt üzerinde şu kadara kadar yağ eksilmesi normal diyerek :) herşeyden önemlisi dürüst ustadır,allahtan korkan ve sadece hakkını alan ustadır,böyle birisini bulduysanız,yapışın ve bırakmayın :) saygılar.


_____________________________

HALK İÇİNDE MUTEBER BİR NESNE YOK DEVLET GİBİ,OLMAYA DEVLET CİHANDA BİR NEFES SIHHAT GİBİ......


7832 Mesaj
7 Kasım 2013; 12:02:54 

quote:

Orijinalden alıntı: Du Hast


Piston, silindir kapağının piston yuvasına nasıl yürür açıklar mısınız?



_____________________________

0-100'de şanzıman konuşur, motorun ne mal olduğu 100'den sonra belli olur.

Her DSG birgün arızayı tadacaktır.