Remedy Entertainment tarafından biz oyun severlere sunulan gerilim ve korku odaklı nişancı aksiyon oyunu Alan Wake 2 için yepyeni bir güncelleme yolda. Önümüzdeki günlerde çıkacak olan ek paketlerin yanı sıra aynı zamanda bonus içeriğin de olacağını aktarabiliyoruz.
Alan Wake 2'ye kolay mod geliyor
Ortaya çıkan detaylara bakacak olursak, güncelleme sayesinde oyunda zorlananlar için büyük kolaylıklar sunulacak. Destek modu ile beraber artık oyunu daha az zorlukta oynayabilecek, sonsuz cephaneye ve el feneri pillerine sahip olabilecek ve hatta düşmanları tek atışta öldürebileceksiniz. Ayrıca herhangi bir şekilde ölmeyeceksiniz. Dolayısıyla bu destek modu, gerçekten de oyunu hızlı ve tek seferde bitirmek isteyenlere oldukça kolaylık sağlayacak.
Güncelleme, destek moduna ek olarak PS5'teki DualSense kontrolcüsüne özgü özellikler için iyileştirmeler getirecek. Özellikle dokunsal geri bildirim, uyarlanabilir tetikleyiciler ve jiroskop desteği konusunda ek iyileştirmeler sağlayacak.
Alan Wake 2 şu anda PS5, Xbox Series X/S ve PC'de mevcut. Lake House DLC'si ve fiziksel sürüm 22 Ekim'de piyasaya sürülecek.
Oyun bizlere neler sunuyor?
Hayatta kalma içgüdüsüyle beraber ilerleyebileceğin karanlık ortamlarda yer alabileceğin ve ışığın kaynağı olarak hızlı bir şekilde geçiş yapabileceğin yapım içerisinde küçük bir kasabadaki ritüelleşmiş katliamları araştırmaya geliyoruz ve burada ortaya çıkarılacak türlü sırların, cinayetlerin, öldürmelerin ve çok daha fazlasının olduğundan bahsedebiliyoruz. Gergin dolu ortamlarda kendimizi bulabileceğimiz ve karanlık ortamlarda ışığımızla beraber ilerlemeye çalışabileceğimiz yapımda iki farklı gerçeklikle beraber ilerlemek durumunda kalıyor ve aynı zamanda iki kahramanın birbirleriyle olan bağlantısı burada ortaya çıkıyor.
Bildiğiniz üzere yapım içerisinde iki farklı karakter ile beraber ilerlerken, aynı zamanda her birinin kendine özgü hikaye içeriği, etkilendikleri durumlar, olaylar örgüsü ve çok daha fazlası yer alıyor. Bu iki karakter arasında FBI ajanı Saga Anderson ve Alan Wake yer alıyor. Dikkat çekici karakter tasarımları ile hikaye örgüsüyle ve ortamlarıyla beraber bir nevi etrafa soruştururken, diğer yandan ise dedektiflik içerikleri ile beraber yolumuza bakmak durumunda kalıyoruz. Bildiğiniz üzere bu tarz oyunlarda etrafı keşfetmek, etrafta neler olup bittiğini öğrenmek, çeşitli ipuçları toplamak, etkileşime girmek ve çok daha fazla detayla beraber yolumuza bakmak oldukça önem arz ediyor. Ne kadar çok etrafı keşfederseniz ve ne kadar çok kaynağa sahip olursanız, o kadar çok hızlı bir şekilde ilerleyebilir, olayları açığa çıkarabilir ve olaylar arasında bağlantı kurabilirsiniz.
Saga Anderson karakterinin bildiğiniz üzere başka bir boyuta açılan bir dedektiflik yeteneği bulunuyor. Bu yetenekle beraber bir nevi kendimizi odada buluyor ve burada topladığımız ipuçlarını birleştiriyor, hangi suçların ne yaptığını öğrenmeye çalışıyor ve elde ettiğimiz ipuçlarını birleştirirken elbette çıkarımlarda bulunabiliyoruz. Diğer dedektiflik oyunlarına benzer şekilde bu yapım içerisinde de elbette ipuçlarını bulmak ve tüm ipuçlarını doğru şekilde sıralamak oldukça önemlidir. Bununla beraber oyun içerisinde yer aldığımız süre boyunca ritüelleşmiş katliamları ortaya çıkarmak için oldukça zorlu bir yapının bizlere sunulduğuna aktarmakta fayda var. Durum böyle olunca oyun içerisinde gerçekten de zorlanabileceğimiz bir yapıyla karşı karşıya kalıyoruz. Sadece zorlanmanın değil, aynı zamanda kendimizi karanlık ortamlarda ve rahat canavarlarla karşı karşıya bulduğumuzdan dolayı daha da gerilebiliyor ve bir taraftan hayatta kalma çabasıyla uğraşırken, diğer taraftan tüylerimizi diken diken eden korkunçlukla karşı karşıya gelebiliyoruz.
İki farklı karakterin iki farklı olay örgüsüyle karşı karşıya gelebileceğimiz yapım içerisinde Kuzeybatı Pasifik bölgesinde bulunan küçük bir kasabada yer alıyor ve burası aslında gerçekten de tüm ritüellerin gerçekleştirildiği bir bölge olarak bizlere sunuluyor. Durum böyle olunca buraları keşfetmek, buralarda neler olup bittiğini öğrenmek, polis ekipleriyle ve FBI ajanlarıyla beraber buraları keşfetmek oldukça önem arz ediyor. Zaten oyunun özünde keşif, nişancı, aksiyon ve gerilim dolu unsurlar bulunuyor. Tüm bu detaylarla beraber aynı zamanda dedektif simülasyonu diyebileceğimiz içeriklerin de olduğundan bahsedebiliyoruz. Dolayısıyla oyun içerisinde birçok türden esinlenilen deneyimler bulunuyor ve bu deneyimlerin bir karışımıyla beraber karşı karşıya gelebiliyoruz.
Oyunda elbette iki farklı karakteri olduğundan bahsettik. Bu iki farklı karakter gerçekten de birbirlerine bağlı olarak karşımıza çıkıyor ve Alan Wake aslında bir yazar olarak bizlere sunuluyor. Burada etrafındaki gerçekliği şekillendirecek karanlık hikayeyi yazmakla uğraşıyor. Durum böyle olunca elbette biz de elimizdeki tüm imkanları kullanmak durumunda kalıyor ve bu karanlık hikaye içerisinde kurtulmak ve hayatta kalmak için büyük bir çaba sarf etmek istiyoruz. Oyun içerisinde kontrol ettiğimiz karakterler hikaye boyunca karşılaşabileceğimiz tüm korkunçlukların yanında bulunuyor. Bununla beraber olmaları gereken kahramanlara dönüşebilecek mi? Tüm bu sorunun cevabını bulmak durumunda kalıyor ve elimizden geleni ardımıza koymayarak yapacağımız her bir hamlenin oldukça önemli olduğunu vurgulamak gerekiyor. Karanlık bir hikaye arkasında şekillenen hikaye içeriği ile beraber yer alabileceğimiz yapımda karakterlerimizi en iyi şekilde kontrol etmek durumunda kalıyor ve her bir karakterin burada farklı özellikleri, becerileri, yürüme sistemi ve çok daha fazlası yer alıyor. Aynı zamanda olaylara verdikleri tepkiler, ara sahneler ve özellikler oldukça değişkenlik gösterebiliyor.
Durum böyle olunca elbette ilerleyebileceğimiz her bir karakterle beraber farklı ortamlarda, atmosferlerde ve çok daha fazla değişkenlikte kendimizi bulmak durumunda kalıyoruz. Katliamları araştırmaya geldiğimiz esnada elbette burada yapacağımız her bir araştırma oldukça önem arz ediyor ve bu araştırmanın neticesinde ortaya çıkarılacak sonuçların da doğrudan bu kasabaya ve dünyaya etkilerinin olduğundan bahsetmek lazım. Durum böyle olunca oyun içerisinde gerçekten de üst düzey bir yapıyla karşı karşıya kalıyoruz ve kendimizi oyuna kaptırabileceğimiz ara sahnelerle ve karakterler arası diyaloglarla yer bulabiliyoruz. Zaten oyunun özünde hikaye anlatımı ve gerilim dolu aksiyon sistemi bizlere sunuluyor ve oyunda ilerlerken sürekli olarak karakterler arası diyaloglarla karşı karşıya kalır ve yeni karakterlerle tanıştıkça onların nasıl bir yapıya sahip olduğunu öğrenebiliyoruz.
Hayal dünyasındaki bir kabusta sıkışıp kalan Alan Wake karakteri, yaşadığı her bir gerçekliği elindeki kalemle beraber şekillendiriyor ve burada yapacağımız her bir hamle oldukça önem arz ediyor. Oyunda oldukça kritik anlarla karşı karşıya kalabiliyor ve burada hayatta kalma unsurlarımızı ön plana çıkarmak durumunda kalıyoruz. Yapım içerisinde daha çok karanlık ve gergin dolu bir atmosferin olduğundan bahsedebiliyoruz ve bu ortamlarda hayatta kalmanın ne kadar zorlu olduğunu vurgulamak gerekiyor. Oyun içerisinde yer aldığımız bu süre boyunca farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyor, bu bölgelerde neler olup bittiğini öğrenmeye çalışıyor ve aynı zamanda buralarda neler olup bittiğini öğrenirken etraftaki nesneleri keşfetmemiz gerekiyor. Yukarıda bahsettiğiniz gibi bu tarz oyunlarda etrafı keşfetmek, etraftaki ipuçlarını toplamak ve bu ipuçları ile beraber etkileşime girmek oldukça önemli arz ediyor.
Zaten bununla beraber oyunda ne kadar çok etkileşime girersek ve ne kadar çok ipucu yakalarsak, o kadar çok ritüelleşmiş katilleri ortaya çıkarmaya yakınlaşabiliyoruz ve bu sayede olayları şekillendirebiliyoruz. Aynı zamanda kasaba içerisinde oldukça farklı kısımlar bulunuyor ve bu kısımlar içerisinde farklı düşmanlar, yaratıklar, canavarlar, ortaya çıkarılacak ipuçları, etkileşime girebileceğimiz karakterler, tuhaf olaylar ve çok daha fazlası bizlere sunuluyor. Durum böyle olunca oyunda her bir ortama girdiğimiz esnada etrafı keşfetmek ve buralarda neler olup bittiğini öğrenmek oldukça önem arz ediyor. Oyun zaten geldiğimiz noktada hem oyuncular hem de eleştirmenler tarafından bir hayli sevilmiş durumda. Aldığı ödüllerden bahsedecek olursak, gerçekten de birçok ödüle layık bulunduğunu söylemekte fayda var. En iyi sanat yönetmenliği ve en iyi hikaye anlatımı ödülüyle beraber Altın Joystick eleştirmenlerin seçimi ödülünü de kapmış durumda. Dolayısıyla gerçekten de oldukça güzel bir yapıyla karşı karşıya kalabiliyor ve kendimizi oyuna kaptırabileceğimiz ödüllü bir yapıyla akışa bırakabiliyoruz.
İki farklı karakter ve iki farklı gerçekliğin bulunduğu yapının içerisinde zorlu vakaları çözmesi ile tanınan FBI ajanı Saga ile beraber ilerlerken gerçekten oldukça temkinli bir şekilde hareket etmemiz gerekiyor. Oyunda kullanabileceğimiz çeşitli silahlar bulunuyor ve bunlarla beraber düşmanlara ve yaratıklara karşı gelmek durumunda kalıyoruz. Oyunda gerçekliklerin çarpışması nedeniyle ortaya çıkan garip yaratıkların olduğundan bahsedebiliyoruz ve elimizdeki silahı ve el fenerini kullanarak gerçekten bir nevi hayatta kalma mücadelesine atılabiliyoruz. Saga adlı karakterle beraber ilerlerken aynı zamanda cinayetleri araştırmayı sürdürüyoruz; bulduğumuz bir korku hikayesinin sayfalarında yazanları yaşamak durumunda kalıyoruz. Ancak bu durum elbette bir kabusa dönüşmesi ile beraber oldukça farklı bir hal alıyor. İki farklı karakterin birbirleriyle bağlantılı olduğu bir dünyada yer aldığımız yapımda, iki farklı gerçeklik içerisinde yaptığımız her bir hamle diğer bir gerçekliği etkiliyor ve zaten yazar karakterimizin yazdığı her bir durum ile beraber FBI ajanından etkilendiğini ortaya koyabiliyor. Bu da gerçekten hikaye bağlamında birbirlerini destekleyen unsurlar arasında yer alıyor.
Bir şekilde birbirleriyle bağlantılı cinayetleri ortaya çıkarmaya çalışabileceğimiz ve ilk oyuna göndermelerde bulunduğu yapım içerisinde elbette ilk oyunu oynamadıysanız muhakkak oynamanızı tavsiye ediyoruz. Çünkü burada bazı vakalarda elbette ilk oyunda yer alan karakterlerin, olayların ve devam unsurlarının olduğunu görebiliyor ve dolayısıyla ilk oyunu oynamadıysanız bazı durumları kaçırabileceğinizi ve arka planda bulunan hikayelerin ne yazık ki desteksiz bir şekilde sizlere sunulacağını aktarabiliyoruz. Eğer oynamadıysanız oynamanızı tavsiye ediyor ve ilk oyunda neler olup bittiğini görmeniz elbette hikaye açısından daha sağlıklı bir duruma beraberinde getiriyor. Bununla beraber devam oyunu içerisinde ilk oyuna göre elbette hem grafik anlamında hem de animasyon ve hikaye anlamında oldukça değişkenlik gösteren unsurların olduğundan bahsedebiliyoruz. Zaten devam oyunlarında genel olarak çıta biraz daha yükseltiliyor ve şu anda günümüzdeki hemen hemen her oyunda büyük destekler ve teknoloji yapılarının olduğunu bahsedebiliyoruz. Durum böyle olunca gerçekçi yüz ifadeleri, akıcı animasyonlar ve çok daha fazlası yer alıyor.
Kuzeybatı Pasifik ile çevrili bir küçük kasabada yer aldığımız yapım içerisinde iki ayrı gerçeklikte farklı şeyler olmasına rağmen aslında ikisi de anlayamadıkları bir şekilde birbirlerine bağlı olarak karşımıza çıkıyor. Bu karakterlerle beraber ilerlemeye başladığımız yapımda, onların yaptığı her bir hamle aslında birbirlerini taklit etmesi ile beraber ortaya çıkıyor. İki farklı gerçeklik içerisinde korkunç unsurların olduğundan bahsedebiliyoruz. Ölümcül sırları açığa çıkarabileceğimiz yapım içerisinde iki farklı karakteriyle beraber oynayabiliyor ve bu karakterlerin hikayelerini tecrübe etmek durumunda kalıyoruz. Olayların gidişatına farklı açılardan tanıklık edebileceğimiz ve aynı olayları yaşamamıza rağmen farklı sonlarla karşı karşıya kalabileceğimiz bir yapım elbette karanlığın parladığı bir dünyada yer alıyor ve elimizdeki el feneri aslında buradaki ışığın temel kaynağı olarak karşımıza çıkıyor. Bu el fenerini hiçbir şekilde kaybetmememiz gerekiyor. Eğer kaybedersek karanlık içerisinde biz de kendimizi boğulurken bulabiliyoruz.
Yoğun, gerilimli ve psikolojik bir deneyim sunmayı hedefleyen yapım içerisinde etrafın oldukça dikkat çekici olduğundan bahsedebiliyoruz. Ancak bu dikkat çekici ortamların arkasında elbette dehşet verici bir korkunçluğun olduğunu da görebiliyoruz. Güzel olduğu kadar dehşete düşürücü olayların yer aldığı yapım içerisinde yapacağımız hamlelerle gidişatımızı yönlendirebilir ve karanlık dünyanın kabuslarıyla beraber hayatta kalmanın yollarını aramak durumunda kalıyoruz. Işık ile beraber hayatta kalabileceğimiz ve elimizdeki sınırlı kaynaklarla ilerleyebileceğimiz yapımda hem uzak mesafeden hem de yakın mesafeden düşmanları ortadan kaldırabiliyor ve karanlığın ortaya çıkardığı yaratıkları def etmek tamamen bizim işimiz oluyor.
Durum böyle olunca oyunda doğaüstü düşmanların icabına bakmak için türlü hamleler gerçekleştirmemiz gerekiyor. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız oyuna göz atmanızda ve bir şans vermenizde fayda var. Yukarıda bahsettiğimiz gibi ilk oyunu oynamadıysanız oynamanızı tavsiye ediyor ve daha sonrasında ise devam oyununa geçiş yapabilirsiniz.
İlk oyunun en kolayı bile çok kolay değildi, 2. oyunun zorluğu da öyleyse normal.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme