Şimdi Ara

Klimada sorun mu var?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
3.659
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç, 2004 Seat TDI Cordoba.
    Memleket, Alanya.
    Ortalama Sıcaklık, 40+

    Klima otomatik değil.
    Bir sorun olduğunu düşünüyorum. AC düğmesini aktif duruma getirdiğimde ısı değerini 0 dereceye kadar indiriyorum. Ancak hissedilir bir soğutma gerçekleşmiyor.



  •  Klimada sorun mu var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

     Klimada sorun mu var?
    ömer bey ,

    ilk önce sistemdemi problem var yoksa performansta mı anlamak için receiver -drier parçasının doğukluğuna bakmalısınız.Klima 5 dakika çalıştıktan sonra bu depo buz gbi olmalı aynen buzdobının üst bölmesi gibi .Eğer burada gerekli soğukluk yok ise komresörün çıkışında soğuk boru olmalı , eğerr gazınız kaçmadı ise.benim tavsiyem sisteminizin öncelikle doğru çalışıp çalışmadığını test etmenizdir.

    http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_overview.shtml
    http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_dryer.shtml




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ömer bey ,

    ilk önce sistemdemi problem var yoksa performansta mı anlamak için receiver -drier parçasının doğukluğuna bakmalısınız.Klima 5 dakika çalıştıktan sonra bu depo buz gbi olmalı aynen buzdobının üst bölmesi gibi .Eğer burada gerekli soğukluk yok ise komresörün çıkışında soğuk boru olmalı , eğerr gazınız kaçmadı ise.benim tavsiyem sisteminizin öncelikle doğru çalışıp çalışmadığını test etmenizdir.

    http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_overview.shtml
    http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_dryer.shtml

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir
    ömer bey ,

    ilk önce sistemdemi problem var yoksa performansta mı anlamak için receiver -drier parçasının doğukluğuna bakmalısınız.Klima 5 dakika çalıştıktan sonra bu depo buz gbi olmalı aynen buzdobının üst bölmesi gibi .Eğer burada gerekli soğukluk yok ise komresörün çıkışında soğuk boru olmalı , eğerr gazınız kaçmadı ise.benim tavsiyem sisteminizin öncelikle doğru çalışıp çalışmadığını test etmenizdir.

    http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_overview.shtml
    http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_dryer.shtml


    Peki, Teşekkür ederim.
    Kontrol edeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir
    ömer bey ,

    ilk önce sistemdemi problem var yoksa performansta mı anlamak için receiver -drier parçasının doğukluğuna bakmalısınız.Klima 5 dakika çalıştıktan sonra bu depo buz gbi olmalı aynen buzdobının üst bölmesi gibi .Eğer burada gerekli soğukluk yok ise komresörün çıkışında soğuk boru olmalı , eğerr gazınız kaçmadı ise.benim tavsiyem sisteminizin öncelikle doğru çalışıp çalışmadığını test etmenizdir.

    http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_overview.shtml
    http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_dryer.shtml


    Peki, Teşekkür ederim.
    Kontrol edeceğim.

    Alıntıları Göster
    konu ile ilgili değil ama ben bu arabalardan almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz ,? dizel clio m var satıp seat almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    konu ile ilgili değil ama ben bu arabalardan almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz ,? dizel clio m var satıp seat almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    konu ile ilgili değil ama ben bu arabalardan almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz ,? dizel clio m var satıp seat almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz


    Ben şahsen öneririm.
    Ancak Clio’yu satıp bu aracı almak para harcamak için para harcamaktır. En başta Clio yerine Cordoba düşünseydiniz kesinlikle Cordoba derdim ama şu anki durumda ilerleyen günlerde biraz daha birikim yaparak daha farklı alternatiflere yönelmenizi öneriyorum.

    İyi Geceler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    konu ile ilgili değil ama ben bu arabalardan almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz ,? dizel clio m var satıp seat almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz


    Ben şahsen öneririm.
    Ancak Clio’yu satıp bu aracı almak para harcamak için para harcamaktır. En başta Clio yerine Cordoba düşünseydiniz kesinlikle Cordoba derdim ama şu anki durumda ilerleyen günlerde biraz daha birikim yaparak daha farklı alternatiflere yönelmenizi öneriyorum.

    İyi Geceler dilerim.

    Alıntıları Göster
    teşekkürler , klima ile ilgili hava sirkülasyonunu içeride tutacak şekilde ayarlarsanız (seatta nasıl bilmiyorum) sorununuz ortadan kalkacaktır benim başıma gelmişti Adana Mersin otobanında soğutmadığını düşünmüştüm sirkülasyanu içeri verince sorun çözülmüştü ama o zaman ise belli süre sonra içeride buharlaşma oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 16 Temmuz 2007; 4:10:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    teşekkürler , klima ile ilgili hava sirkülasyonunu içeride tutacak şekilde ayarlarsanız (seatta nasıl bilmiyorum) sorununuz ortadan kalkacaktır benim başıma gelmişti Adana Mersin otobanında soğutmadığını düşünmüştüm sirkülasyanu içeri verince sorun çözülmüştü ama o zaman ise belli süre sonra içeride buharlaşma oluyor

    Alıntıları Göster
    Ben teşekkür ederim.

    Vallahi @vezir'in belirttiği hususlara da özen gösterdim ama işin içinden çıkamadım.
    Pazartesi servise baktıracağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    Ben teşekkür ederim.

    Vallahi @vezir'in belirttiği hususlara da özen gösterdim ama işin içinden çıkamadım.
    Pazartesi servise baktıracağım.

    Alıntıları Göster
    bahsettiğiniz sıcaklıklarda klima performansı bile tatminkar sonuç vermeyecektir..

    bende bir öneride bulunayım..55 derece sıcaktaki aracınıza bindikten sonra ön camları tamamen açın..direksiyona en yakın kumandayı 0 a getirin..orta düğmeyi 2 konumuna getirin..en sağdaki düğmeyi ön cam ve ayak pozisyonuna getirin..klimayı çalıştırın..aracı 2-3 dakika kullandıktan sonra camları kapatın ve iç sirkülasyon düğmesine basın...duruma göre hava dağılımını en sağdaki düğme ile tercihinize göre ayarlayın...bence serviste çözülecek bir sorun değil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    Ben teşekkür ederim.

    Vallahi @vezir'in belirttiği hususlara da özen gösterdim ama işin içinden çıkamadım.
    Pazartesi servise baktıracağım.

    Alıntıları Göster
    herhangi bir soğukluk var mıydı yok muydu.Çünkü bahsettiğim parça soğuk ise soğutma yapması gerekir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ömer

    Ben teşekkür ederim.

    Vallahi @vezir'in belirttiği hususlara da özen gösterdim ama işin içinden çıkamadım.
    Pazartesi servise baktıracağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    bahsettiğiniz sıcaklıklarda klima performansı bile tatminkar sonuç vermeyecektir..

    bende bir öneride bulunayım..55 derece sıcaktaki aracınıza bindikten sonra ön camları tamamen açın..direksiyona en yakın kumandayı 0 a getirin..orta düğmeyi 2 konumuna getirin..en sağdaki düğmeyi ön cam ve ayak pozisyonuna getirin..klimayı çalıştırın..aracı 2-3 dakika kullandıktan sonra camları kapatın ve iç sirkülasyon düğmesine basın...duruma göre hava dağılımını en sağdaki düğme ile tercihinize göre ayarlayın...bence serviste çözülecek bir sorun değil..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    bahsettiğiniz sıcaklıklarda klima performansı bile tatminkar sonuç vermeyecektir..

    bende bir öneride bulunayım..55 derece sıcaktaki aracınıza bindikten sonra ön camları tamamen açın..direksiyona en yakın kumandayı 0 a getirin..orta düğmeyi 2 konumuna getirin..en sağdaki düğmeyi ön cam ve ayak pozisyonuna getirin..klimayı çalıştırın..aracı 2-3 dakika kullandıktan sonra camları kapatın ve iç sirkülasyon düğmesine basın...duruma göre hava dağılımını en sağdaki düğme ile tercihinize göre ayarlayın...bence serviste çözülecek bir sorun değil..


    Teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    herhangi bir soğukluk var mıydı yok muydu.Çünkü bahsettiğim parça soğuk ise soğutma yapması gerekir.


    Benim o parçaya bakabilmem mümkün değil.
    Motor aksamı kapalı.

    Servise de gidemedim maalesef henüz.

    :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    bahsettiğiniz sıcaklıklarda klima performansı bile tatminkar sonuç vermeyecektir..

    bende bir öneride bulunayım..55 derece sıcaktaki aracınıza bindikten sonra ön camları tamamen açın..direksiyona en yakın kumandayı 0 a getirin..orta düğmeyi 2 konumuna getirin..en sağdaki düğmeyi ön cam ve ayak pozisyonuna getirin..klimayı çalıştırın..aracı 2-3 dakika kullandıktan sonra camları kapatın ve iç sirkülasyon düğmesine basın...duruma göre hava dağılımını en sağdaki düğme ile tercihinize göre ayarlayın...bence serviste çözülecek bir sorun değil..


    Teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    herhangi bir soğukluk var mıydı yok muydu.Çünkü bahsettiğim parça soğuk ise soğutma yapması gerekir.


    Benim o parçaya bakabilmem mümkün değil.
    Motor aksamı kapalı.

    Servise de gidemedim maalesef henüz.

    :)

    Alıntıları Göster
    ben 2003 ibizanin gazini gecen gun bosalttirip tarttirdim.
    550 gr olmasi gereken gaz 490 gram cikti.
    yani 4 sene 135.000 km yolda sadece 60 gr eksilmis.
    gaz kacagi olmuyor bu araclarda , problem var ise baska bir problemdir.
    bosch servislerde kapsamli klima bakim cihazlari var , yakininizda var ise bir ugrayin derim ben...
    selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcyavuz

    ben 2003 ibizanin gazini gecen gun bosalttirip tarttirdim.
    550 gr olmasi gereken gaz 490 gram cikti.
    yani 4 sene 135.000 km yolda sadece 60 gr eksilmis.
    gaz kacagi olmuyor bu araclarda , problem var ise baska bir problemdir.
    bosch servislerde kapsamli klima bakim cihazlari var , yakininizda var ise bir ugrayin derim ben...
    selamlar

    Alıntıları Göster
    ben de bosch servislerinin klima kısmını öneririm.Haklarında hep iyi şey duydum.

    Bu arada aracın motorunun kapalı olaması kontrolü güçleştirsede klimanın parçaları açıktadır.Bunu kafadan her araç için söyleyebiliröm.Çünkü klimanın prensiplerine göre sistem çevreden hava almalıdır yoksa performansı düşer ,motor ısısı yüzünden .

    İşin teknik kısmı ;Delta T farkı çok aşırı olmamalıdır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    ben 2003 ibizanin gazini gecen gun bosalttirip tarttirdim.
    550 gr olmasi gereken gaz 490 gram cikti.
    yani 4 sene 135.000 km yolda sadece 60 gr eksilmis.
    gaz kacagi olmuyor bu araclarda , problem var ise baska bir problemdir.
    bosch servislerde kapsamli klima bakim cihazlari var , yakininizda var ise bir ugrayin derim ben...
    selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ben de bosch servislerinin klima kısmını öneririm.Haklarında hep iyi şey duydum.

    Bu arada aracın motorunun kapalı olaması kontrolü güçleştirsede klimanın parçaları açıktadır.Bunu kafadan her araç için söyleyebiliröm.Çünkü klimanın prensiplerine göre sistem çevreden hava almalıdır yoksa performansı düşer ,motor ısısı yüzünden .

    İşin teknik kısmı ;Delta T farkı çok aşırı olmamalıdır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    ben 2003 ibizanin gazini gecen gun bosalttirip tarttirdim.
    550 gr olmasi gereken gaz 490 gram cikti.
    yani 4 sene 135.000 km yolda sadece 60 gr eksilmis.
    gaz kacagi olmuyor bu araclarda , problem var ise baska bir problemdir.
    bosch servislerde kapsamli klima bakim cihazlari var , yakininizda var ise bir ugrayin derim ben...
    selamlar


    Alıntıları Göster
    cok buyuk bir problem degil buyuk ihtimal gaz eksikligi ile ilgili


    birde sicaklik derecesi 0° olmazda en dusuk 17 ° falan oluyor galiba arabadaki konum 0 olabilir ama sicaklik 0° degil
    kucuk bir hatirlatma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    cok buyuk bir problem degil buyuk ihtimal gaz eksikligi ile ilgili


    birde sicaklik derecesi 0° olmazda en dusuk 17 ° falan oluyor galiba arabadaki konum 0 olabilir ama sicaklik 0° degil
    kucuk bir hatirlatma

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    cok buyuk bir problem degil buyuk ihtimal gaz eksikligi ile ilgili


    birde sicaklik derecesi 0° olmazda en dusuk 17 ° falan oluyor galiba arabadaki konum 0 olabilir ama sicaklik 0° degil
    kucuk bir hatirlatma


    Tabii yoksa arabanın içinde bu kez de bere takmak zorunda kalırız.
    Sularımız donar.

    :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    cok buyuk bir problem degil buyuk ihtimal gaz eksikligi ile ilgili


    birde sicaklik derecesi 0° olmazda en dusuk 17 ° falan oluyor galiba arabadaki konum 0 olabilir ama sicaklik 0° degil
    kucuk bir hatirlatma


    Tabii yoksa arabanın içinde bu kez de bere takmak zorunda kalırız.
    Sularımız donar.

    :)

    Alıntıları Göster







  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    cok buyuk bir problem degil buyuk ihtimal gaz eksikligi ile ilgili


    birde sicaklik derecesi 0° olmazda en dusuk 17 ° falan oluyor galiba arabadaki konum 0 olabilir ama sicaklik 0° degil
    kucuk bir hatirlatma

    Alıntıları Göster
    gaz eksikliğinin en büyük zararı mekanik olarak komresör motorudur.Bu küçük makina aslında başlı başına karmaşık bir sistemdir.İçinde pistonlar segmanlar vardır.Gaz eksik olursa kompresörü erken emekli edersiniz.aynen düşük devirde çalışan araç motoru gibi aşınma fazla olur yağ kaçırır ve yatak sarar
    quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    cok buyuk bir problem degil buyuk ihtimal gaz eksikligi ile ilgili


    birde sicaklik derecesi 0° olmazda en dusuk 17 ° falan oluyor galiba arabadaki konum 0 olabilir ama sicaklik 0° degil
    kucuk bir hatirlatma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    gaz eksikliğinin en büyük zararı mekanik olarak komresör motorudur.Bu küçük makina aslında başlı başına karmaşık bir sistemdir.İçinde pistonlar segmanlar vardır.Gaz eksik olursa kompresörü erken emekli edersiniz.aynen düşük devirde çalışan araç motoru gibi aşınma fazla olur yağ kaçırır ve yatak sarar
    quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    cok buyuk bir problem degil buyuk ihtimal gaz eksikligi ile ilgili


    birde sicaklik derecesi 0° olmazda en dusuk 17 ° falan oluyor galiba arabadaki konum 0 olabilir ama sicaklik 0° degil
    kucuk bir hatirlatma


    Alıntıları Göster
    Bugün polen filtresini değiştirdim.
    Klima bakımları yapıldı, yağıdır gazıdır yenilendi.

    Arasına 70 lira sıkışmış onu çıkarttık muntazam çalışmaya başladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    Bugün polen filtresini değiştirdim.
    Klima bakımları yapıldı, yağıdır gazıdır yenilendi.

    Arasına 70 lira sıkışmış onu çıkarttık muntazam çalışmaya başladı.

    Alıntıları Göster
    bu klima yağı önemli meseledir.Aynen motor gibi kompresörün ömrü b yağın ve gazın bulunmasına bağlıdır.Kuru çalıştırılan kompresör kısa zamanda segman ister ve aşınıor ondan sonra içine siz gaz basarsınız , kaçar ,siz basarsınız o kaçar .Zamanla buna alışır durumu kanıksarsınız, tamircilerde normal abi derler, her sene basacaksın falan , gözleri çakmak çkamak bir müştei kazandım diye sevinirler.

    işin aslı bu kompresörün tamir kiti denilen içinde bir sürü contasının bulunduğu bir yedek parçası vardır.Yağ kaçırmış ve kaçırmakta olan kompresör yağı basıldımı bu tamir kitinin de işin ehli bir klima ustassında değiştirilmesi gerekir.Bunu yapmayı hem bilen azdır, hem de korkarlar kompresör elimde kalır beceremem diye.Aynen motor açmaktan çekinip de katkı yağ öneren ustalar gibi.

    Bu conta tamit kiti değişmedi mi yine zamanla ve kullanılma ile yağ kaçırırı yağ kaçırınca gaz eksilir ve kompresör zorlanır hatta uaun zaman ihmal edilir ise kitlenir kazık gibi olur döndürmekte zorlanan kayış ya atar veya kopar.Siz de paşa paşa kayış koptu deyip ustaya gidersiniz ve 80 günde devri alem yine başlar.Aslında hep yaz olsa farkına varırsınız ama dört mevsim ülkemizde işler seneye diye ertelenir.

    Benden söylemesi .


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ömer

    Bugün polen filtresini değiştirdim.
    Klima bakımları yapıldı, yağıdır gazıdır yenilendi.

    Arasına 70 lira sıkışmış onu çıkarttık muntazam çalışmaya başladı.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    bu klima yağı önemli meseledir.Aynen motor gibi kompresörün ömrü b yağın ve gazın bulunmasına bağlıdır.Kuru çalıştırılan kompresör kısa zamanda segman ister ve aşınıor ondan sonra içine siz gaz basarsınız , kaçar ,siz basarsınız o kaçar .Zamanla buna alışır durumu kanıksarsınız, tamircilerde normal abi derler, her sene basacaksın falan , gözleri çakmak çkamak bir müştei kazandım diye sevinirler.

    işin aslı bu kompresörün tamir kiti denilen içinde bir sürü contasının bulunduğu bir yedek parçası vardır.Yağ kaçırmış ve kaçırmakta olan kompresör yağı basıldımı bu tamir kitinin de işin ehli bir klima ustassında değiştirilmesi gerekir.Bunu yapmayı hem bilen azdır, hem de korkarlar kompresör elimde kalır beceremem diye.Aynen motor açmaktan çekinip de katkı yağ öneren ustalar gibi.

    Bu conta tamit kiti değişmedi mi yine zamanla ve kullanılma ile yağ kaçırırı yağ kaçırınca gaz eksilir ve kompresör zorlanır hatta uaun zaman ihmal edilir ise kitlenir kazık gibi olur döndürmekte zorlanan kayış ya atar veya kopar.Siz de paşa paşa kayış koptu deyip ustaya gidersiniz ve 80 günde devri alem yine başlar.Aslında hep yaz olsa farkına varırsınız ama dört mevsim ülkemizde işler seneye diye ertelenir.

    Benden söylemesi .


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ömer

    Bugün polen filtresini değiştirdim.
    Klima bakımları yapıldı, yağıdır gazıdır yenilendi.

    Arasına 70 lira sıkışmış onu çıkarttık muntazam çalışmaya başladı.




    Alıntıları Göster
    Alanya'da dediğiniz değişimi gerçekleştirecek usta bulabileceğimi sanmıyorum.
    Yine de bir sorayım...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.