Bildirim
Klimada sorun mu var?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
-
ömer bey ,quote:
Orijinalden alıntı: Ömer
ilk önce sistemdemi problem var yoksa performansta mı anlamak için receiver -drier parçasının doğukluğuna bakmalısınız.Klima 5 dakika çalıştıktan sonra bu depo buz gbi olmalı aynen buzdobının üst bölmesi gibi .Eğer burada gerekli soğukluk yok ise komresörün çıkışında soğuk boru olmalı , eğerr gazınız kaçmadı ise.benim tavsiyem sisteminizin öncelikle doğru çalışıp çalışmadığını test etmenizdir.
http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_overview.shtml
http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_dryer.shtml
-
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
ömer bey ,
ilk önce sistemdemi problem var yoksa performansta mı anlamak için receiver -drier parçasının doğukluğuna bakmalısınız.Klima 5 dakika çalıştıktan sonra bu depo buz gbi olmalı aynen buzdobının üst bölmesi gibi .Eğer burada gerekli soğukluk yok ise komresörün çıkışında soğuk boru olmalı , eğerr gazınız kaçmadı ise.benim tavsiyem sisteminizin öncelikle doğru çalışıp çalışmadığını test etmenizdir.
http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_overview.shtml
http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_dryer.shtml
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: vezir
ömer bey ,
ilk önce sistemdemi problem var yoksa performansta mı anlamak için receiver -drier parçasının doğukluğuna bakmalısınız.Klima 5 dakika çalıştıktan sonra bu depo buz gbi olmalı aynen buzdobının üst bölmesi gibi .Eğer burada gerekli soğukluk yok ise komresörün çıkışında soğuk boru olmalı , eğerr gazınız kaçmadı ise.benim tavsiyem sisteminizin öncelikle doğru çalışıp çalışmadığını test etmenizdir.
http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_overview.shtml
http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_dryer.shtml
Peki, Teşekkür ederim.
Kontrol edeceğim.
-
konu ile ilgili değil ama ben bu arabalardan almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz ,? dizel clio m var satıp seat almayı düşünüyorum tavsiye edermisinizquote:
Orijinalden alıntı: Ömerquote:
Orjinalden alıntı: vezir
ömer bey ,
ilk önce sistemdemi problem var yoksa performansta mı anlamak için receiver -drier parçasının doğukluğuna bakmalısınız.Klima 5 dakika çalıştıktan sonra bu depo buz gbi olmalı aynen buzdobının üst bölmesi gibi .Eğer burada gerekli soğukluk yok ise komresörün çıkışında soğuk boru olmalı , eğerr gazınız kaçmadı ise.benim tavsiyem sisteminizin öncelikle doğru çalışıp çalışmadığını test etmenizdir.
http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_overview.shtml
http://www.carcare.org/Climate_Control/ac_dryer.shtml
Peki, Teşekkür ederim.
Kontrol edeceğim.
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: mendel50
konu ile ilgili değil ama ben bu arabalardan almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz ,? dizel clio m var satıp seat almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: mendel50
konu ile ilgili değil ama ben bu arabalardan almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz ,? dizel clio m var satıp seat almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz
Ben şahsen öneririm.
Ancak Clio’yu satıp bu aracı almak para harcamak için para harcamaktır. En başta Clio yerine Cordoba düşünseydiniz kesinlikle Cordoba derdim ama şu anki durumda ilerleyen günlerde biraz daha birikim yaparak daha farklı alternatiflere yönelmenizi öneriyorum.
İyi Geceler dilerim.
-
teşekkürler , klima ile ilgili hava sirkülasyonunu içeride tutacak şekilde ayarlarsanız (seatta nasıl bilmiyorum) sorununuz ortadan kalkacaktır benim başıma gelmişti Adana Mersin otobanında soğutmadığını düşünmüştüm sirkülasyanu içeri verince sorun çözülmüştü ama o zaman ise belli süre sonra içeride buharlaşma oluyorquote:
Orijinalden alıntı: Ömerquote:
Orjinalden alıntı: mendel50
konu ile ilgili değil ama ben bu arabalardan almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz ,? dizel clio m var satıp seat almayı düşünüyorum tavsiye edermisiniz
Ben şahsen öneririm.
Ancak Clio’yu satıp bu aracı almak para harcamak için para harcamaktır. En başta Clio yerine Cordoba düşünseydiniz kesinlikle Cordoba derdim ama şu anki durumda ilerleyen günlerde biraz daha birikim yaparak daha farklı alternatiflere yönelmenizi öneriyorum.
İyi Geceler dilerim.
Alıntıları Göster
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 16 Temmuz 2007; 4:10:24 >
-
Ben teşekkür ederim.quote:
Orijinalden alıntı: mendel50
teşekkürler , klima ile ilgili hava sirkülasyonunu içeride tutacak şekilde ayarlarsanız (seatta nasıl bilmiyorum) sorununuz ortadan kalkacaktır benim başıma gelmişti Adana Mersin otobanında soğutmadığını düşünmüştüm sirkülasyanu içeri verince sorun çözülmüştü ama o zaman ise belli süre sonra içeride buharlaşma oluyor
Alıntıları Göster
Vallahi @vezir'in belirttiği hususlara da özen gösterdim ama işin içinden çıkamadım.
Pazartesi servise baktıracağım.
-
bahsettiğiniz sıcaklıklarda klima performansı bile tatminkar sonuç vermeyecektir..quote:
Orijinalden alıntı: Ömer
Ben teşekkür ederim.
Vallahi @vezir'in belirttiği hususlara da özen gösterdim ama işin içinden çıkamadım.
Pazartesi servise baktıracağım.
Alıntıları Göster
bende bir öneride bulunayım..55 derece sıcaktaki aracınıza bindikten sonra ön camları tamamen açın..direksiyona en yakın kumandayı 0 a getirin..orta düğmeyi 2 konumuna getirin..en sağdaki düğmeyi ön cam ve ayak pozisyonuna getirin..klimayı çalıştırın..aracı 2-3 dakika kullandıktan sonra camları kapatın ve iç sirkülasyon düğmesine basın...duruma göre hava dağılımını en sağdaki düğme ile tercihinize göre ayarlayın...bence serviste çözülecek bir sorun değil..
-
herhangi bir soğukluk var mıydı yok muydu.Çünkü bahsettiğim parça soğuk ise soğutma yapması gerekir.quote:
Orijinalden alıntı: Ömer
Ben teşekkür ederim.
Vallahi @vezir'in belirttiği hususlara da özen gösterdim ama işin içinden çıkamadım.
Pazartesi servise baktıracağım.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: Ömer
Ben teşekkür ederim.
Vallahi @vezir'in belirttiği hususlara da özen gösterdim ama işin içinden çıkamadım.
Pazartesi servise baktıracağım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: türbülans
bahsettiğiniz sıcaklıklarda klima performansı bile tatminkar sonuç vermeyecektir..
bende bir öneride bulunayım..55 derece sıcaktaki aracınıza bindikten sonra ön camları tamamen açın..direksiyona en yakın kumandayı 0 a getirin..orta düğmeyi 2 konumuna getirin..en sağdaki düğmeyi ön cam ve ayak pozisyonuna getirin..klimayı çalıştırın..aracı 2-3 dakika kullandıktan sonra camları kapatın ve iç sirkülasyon düğmesine basın...duruma göre hava dağılımını en sağdaki düğme ile tercihinize göre ayarlayın...bence serviste çözülecek bir sorun değil..
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: türbülans
bahsettiğiniz sıcaklıklarda klima performansı bile tatminkar sonuç vermeyecektir..
bende bir öneride bulunayım..55 derece sıcaktaki aracınıza bindikten sonra ön camları tamamen açın..direksiyona en yakın kumandayı 0 a getirin..orta düğmeyi 2 konumuna getirin..en sağdaki düğmeyi ön cam ve ayak pozisyonuna getirin..klimayı çalıştırın..aracı 2-3 dakika kullandıktan sonra camları kapatın ve iç sirkülasyon düğmesine basın...duruma göre hava dağılımını en sağdaki düğme ile tercihinize göre ayarlayın...bence serviste çözülecek bir sorun değil..
Teşekkür ederim.
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
herhangi bir soğukluk var mıydı yok muydu.Çünkü bahsettiğim parça soğuk ise soğutma yapması gerekir.
Benim o parçaya bakabilmem mümkün değil.
Motor aksamı kapalı.
Servise de gidemedim maalesef henüz.
:)
-
ben 2003 ibizanin gazini gecen gun bosalttirip tarttirdim.quote:
Orijinalden alıntı: Ömerquote:
Orjinalden alıntı: türbülans
bahsettiğiniz sıcaklıklarda klima performansı bile tatminkar sonuç vermeyecektir..
bende bir öneride bulunayım..55 derece sıcaktaki aracınıza bindikten sonra ön camları tamamen açın..direksiyona en yakın kumandayı 0 a getirin..orta düğmeyi 2 konumuna getirin..en sağdaki düğmeyi ön cam ve ayak pozisyonuna getirin..klimayı çalıştırın..aracı 2-3 dakika kullandıktan sonra camları kapatın ve iç sirkülasyon düğmesine basın...duruma göre hava dağılımını en sağdaki düğme ile tercihinize göre ayarlayın...bence serviste çözülecek bir sorun değil..
Teşekkür ederim.
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
herhangi bir soğukluk var mıydı yok muydu.Çünkü bahsettiğim parça soğuk ise soğutma yapması gerekir.
Benim o parçaya bakabilmem mümkün değil.
Motor aksamı kapalı.
Servise de gidemedim maalesef henüz.
:)
Alıntıları Göster
550 gr olmasi gereken gaz 490 gram cikti.
yani 4 sene 135.000 km yolda sadece 60 gr eksilmis.
gaz kacagi olmuyor bu araclarda , problem var ise baska bir problemdir.
bosch servislerde kapsamli klima bakim cihazlari var , yakininizda var ise bir ugrayin derim ben...
selamlar
-
ben de bosch servislerinin klima kısmını öneririm.Haklarında hep iyi şey duydum.quote:
Orijinalden alıntı: mcyavuz
ben 2003 ibizanin gazini gecen gun bosalttirip tarttirdim.
550 gr olmasi gereken gaz 490 gram cikti.
yani 4 sene 135.000 km yolda sadece 60 gr eksilmis.
gaz kacagi olmuyor bu araclarda , problem var ise baska bir problemdir.
bosch servislerde kapsamli klima bakim cihazlari var , yakininizda var ise bir ugrayin derim ben...
selamlar
Alıntıları Göster
Bu arada aracın motorunun kapalı olaması kontrolü güçleştirsede klimanın parçaları açıktadır.Bunu kafadan her araç için söyleyebiliröm.Çünkü klimanın prensiplerine göre sistem çevreden hava almalıdır yoksa performansı düşer ,motor ısısı yüzünden .
İşin teknik kısmı ;Delta T farkı çok aşırı olmamalıdır.
quote:
Orjinalden alıntı: mcyavuz
ben 2003 ibizanin gazini gecen gun bosalttirip tarttirdim.
550 gr olmasi gereken gaz 490 gram cikti.
yani 4 sene 135.000 km yolda sadece 60 gr eksilmis.
gaz kacagi olmuyor bu araclarda , problem var ise baska bir problemdir.
bosch servislerde kapsamli klima bakim cihazlari var , yakininizda var ise bir ugrayin derim ben...
selamlar
-
cok buyuk bir problem degil buyuk ihtimal gaz eksikligi ile ilgiliquote:
Orijinalden alıntı: vezir
ben de bosch servislerinin klima kısmını öneririm.Haklarında hep iyi şey duydum.
Bu arada aracın motorunun kapalı olaması kontrolü güçleştirsede klimanın parçaları açıktadır.Bunu kafadan her araç için söyleyebiliröm.Çünkü klimanın prensiplerine göre sistem çevreden hava almalıdır yoksa performansı düşer ,motor ısısı yüzünden .
İşin teknik kısmı ;Delta T farkı çok aşırı olmamalıdır.
quote:
Orjinalden alıntı: mcyavuz
ben 2003 ibizanin gazini gecen gun bosalttirip tarttirdim.
550 gr olmasi gereken gaz 490 gram cikti.
yani 4 sene 135.000 km yolda sadece 60 gr eksilmis.
gaz kacagi olmuyor bu araclarda , problem var ise baska bir problemdir.
bosch servislerde kapsamli klima bakim cihazlari var , yakininizda var ise bir ugrayin derim ben...
selamlar
Alıntıları Göster
birde sicaklik derecesi 0° olmazda en dusuk 17 ° falan oluyor galiba arabadaki konum 0 olabilir ama sicaklik 0° degil
kucuk bir hatirlatma
-
quote:
Orijinalden alıntı: polotje
cok buyuk bir problem degil buyuk ihtimal gaz eksikligi ile ilgili
birde sicaklik derecesi 0° olmazda en dusuk 17 ° falan oluyor galiba arabadaki konum 0 olabilir ama sicaklik 0° degil
kucuk bir hatirlatma
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: polotje
cok buyuk bir problem degil buyuk ihtimal gaz eksikligi ile ilgili
birde sicaklik derecesi 0° olmazda en dusuk 17 ° falan oluyor galiba arabadaki konum 0 olabilir ama sicaklik 0° degil
kucuk bir hatirlatma
Tabii yoksa arabanın içinde bu kez de bere takmak zorunda kalırız.
Sularımız donar.
:)
-
quote:
Orijinalden alıntı: Ömerquote:
Orjinalden alıntı: polotje
cok buyuk bir problem degil buyuk ihtimal gaz eksikligi ile ilgili
birde sicaklik derecesi 0° olmazda en dusuk 17 ° falan oluyor galiba arabadaki konum 0 olabilir ama sicaklik 0° degil
kucuk bir hatirlatma
Tabii yoksa arabanın içinde bu kez de bere takmak zorunda kalırız.
Sularımız donar.
:)
Alıntıları Göster
-
gaz eksikliğinin en büyük zararı mekanik olarak komresör motorudur.Bu küçük makina aslında başlı başına karmaşık bir sistemdir.İçinde pistonlar segmanlar vardır.Gaz eksik olursa kompresörü erken emekli edersiniz.aynen düşük devirde çalışan araç motoru gibi aşınma fazla olur yağ kaçırır ve yatak sararquote:
Orijinalden alıntı: polotje
cok buyuk bir problem degil buyuk ihtimal gaz eksikligi ile ilgili
birde sicaklik derecesi 0° olmazda en dusuk 17 ° falan oluyor galiba arabadaki konum 0 olabilir ama sicaklik 0° degil
kucuk bir hatirlatma
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: polotje
cok buyuk bir problem degil buyuk ihtimal gaz eksikligi ile ilgili
birde sicaklik derecesi 0° olmazda en dusuk 17 ° falan oluyor galiba arabadaki konum 0 olabilir ama sicaklik 0° degil
kucuk bir hatirlatma
-
Bugün polen filtresini değiştirdim.quote:
Orijinalden alıntı: vezir
gaz eksikliğinin en büyük zararı mekanik olarak komresör motorudur.Bu küçük makina aslında başlı başına karmaşık bir sistemdir.İçinde pistonlar segmanlar vardır.Gaz eksik olursa kompresörü erken emekli edersiniz.aynen düşük devirde çalışan araç motoru gibi aşınma fazla olur yağ kaçırır ve yatak sarar
quote:
Orjinalden alıntı: polotje
cok buyuk bir problem degil buyuk ihtimal gaz eksikligi ile ilgili
birde sicaklik derecesi 0° olmazda en dusuk 17 ° falan oluyor galiba arabadaki konum 0 olabilir ama sicaklik 0° degil
kucuk bir hatirlatma
Alıntıları Göster
Klima bakımları yapıldı, yağıdır gazıdır yenilendi.
Arasına 70 lira sıkışmış onu çıkarttık muntazam çalışmaya başladı.
-
bu klima yağı önemli meseledir.Aynen motor gibi kompresörün ömrü b yağın ve gazın bulunmasına bağlıdır.Kuru çalıştırılan kompresör kısa zamanda segman ister ve aşınıor ondan sonra içine siz gaz basarsınız , kaçar ,siz basarsınız o kaçar .Zamanla buna alışır durumu kanıksarsınız, tamircilerde normal abi derler, her sene basacaksın falan , gözleri çakmak çkamak bir müştei kazandım diye sevinirler.quote:
Orijinalden alıntı: Ömer
Bugün polen filtresini değiştirdim.
Klima bakımları yapıldı, yağıdır gazıdır yenilendi.
Arasına 70 lira sıkışmış onu çıkarttık muntazam çalışmaya başladı.
Alıntıları Göster
işin aslı bu kompresörün tamir kiti denilen içinde bir sürü contasının bulunduğu bir yedek parçası vardır.Yağ kaçırmış ve kaçırmakta olan kompresör yağı basıldımı bu tamir kitinin de işin ehli bir klima ustassında değiştirilmesi gerekir.Bunu yapmayı hem bilen azdır, hem de korkarlar kompresör elimde kalır beceremem diye.Aynen motor açmaktan çekinip de katkı yağ öneren ustalar gibi.
Bu conta tamit kiti değişmedi mi yine zamanla ve kullanılma ile yağ kaçırırı yağ kaçırınca gaz eksilir ve kompresör zorlanır hatta uaun zaman ihmal edilir ise kitlenir kazık gibi olur döndürmekte zorlanan kayış ya atar veya kopar.Siz de paşa paşa kayış koptu deyip ustaya gidersiniz ve 80 günde devri alem yine başlar.Aslında hep yaz olsa farkına varırsınız ama dört mevsim ülkemizde işler seneye diye ertelenir.
Benden söylemesi .
quote:
Orjinalden alıntı: Ömer
Bugün polen filtresini değiştirdim.
Klima bakımları yapıldı, yağıdır gazıdır yenilendi.
Arasına 70 lira sıkışmış onu çıkarttık muntazam çalışmaya başladı.
-
Alanya'da dediğiniz değişimi gerçekleştirecek usta bulabileceğimi sanmıyorum.quote:
Orijinalden alıntı: vezir
bu klima yağı önemli meseledir.Aynen motor gibi kompresörün ömrü b yağın ve gazın bulunmasına bağlıdır.Kuru çalıştırılan kompresör kısa zamanda segman ister ve aşınıor ondan sonra içine siz gaz basarsınız , kaçar ,siz basarsınız o kaçar .Zamanla buna alışır durumu kanıksarsınız, tamircilerde normal abi derler, her sene basacaksın falan , gözleri çakmak çkamak bir müştei kazandım diye sevinirler.
işin aslı bu kompresörün tamir kiti denilen içinde bir sürü contasının bulunduğu bir yedek parçası vardır.Yağ kaçırmış ve kaçırmakta olan kompresör yağı basıldımı bu tamir kitinin de işin ehli bir klima ustassında değiştirilmesi gerekir.Bunu yapmayı hem bilen azdır, hem de korkarlar kompresör elimde kalır beceremem diye.Aynen motor açmaktan çekinip de katkı yağ öneren ustalar gibi.
Bu conta tamit kiti değişmedi mi yine zamanla ve kullanılma ile yağ kaçırırı yağ kaçırınca gaz eksilir ve kompresör zorlanır hatta uaun zaman ihmal edilir ise kitlenir kazık gibi olur döndürmekte zorlanan kayış ya atar veya kopar.Siz de paşa paşa kayış koptu deyip ustaya gidersiniz ve 80 günde devri alem yine başlar.Aslında hep yaz olsa farkına varırsınız ama dört mevsim ülkemizde işler seneye diye ertelenir.
Benden söylemesi .
quote:
Orjinalden alıntı: Ömer
Bugün polen filtresini değiştirdim.
Klima bakımları yapıldı, yağıdır gazıdır yenilendi.
Arasına 70 lira sıkışmış onu çıkarttık muntazam çalışmaya başladı.
Alıntıları Göster
Yine de bir sorayım...
Benzer içerikler
- baskı balata testi 5. vites
- dizel araçta çiğ yakıt kokusu
- p0303 arıza kodu
- egzoz emisyon k1 k2 k3 değerleri
- 40 bin tl hasar kayıtlı araç alınır mı
- tesla iç dizayn
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X