- x
FOCUSUN HARARET SORUNU?
29 Cevap3118 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
45 Mesaj
8 Temmuz 2007; 18:17:14 

arkadaşlar merhaba 2000 model focus aracım var 70000km de arabama brc e marka seq 24 tipli tüp taktırdım ama arabanın hararet sorununu gideremedim benzinde kullanırken fan sesini bile duymazken şimdi araba hararet yapıyor klima açık arabada 4 kişi varken birazda rampa çıkıyorsam vay halime hemen hararet yapıyo arabam hemen vites küçültüğümde sorun ortodan kalkıyor.acaba bunun sebebi nedir gazcıya götürüyorum motordan diyor geçenlerde gaziemir duğlese götürdüm aracımı araç lpgli diye almadılar arabamı bosch car servisine verdim a den z yi herşeyi değiştirdik soğutma sistemiyle ilgili ama yine olmadı yine olmadı lütfen bana yardımcı olun.arkadaşlar önerilerinizi bekliyorum şimdidedn teşekkür ederim saygılar


_____________________________

hayalimdeki prenses^^scenic rxt^^


1730 Mesaj
8 Temmuz 2007; 20:10:04 

Aracınızın lpg regülatörü sogutma suyuna seri baglanmış olabilir.Saygılar


_____________________________

>>>DH BRC KULÜBÜ>>>


 
798 Mesaj
8 Temmuz 2007; 23:27:27 

arkadasım radyotorden (pompadan)cıkan su lpg regulatorune fazla gıdıyo motora az gıdıyo olablır lpgye gıden suyu kısabılırlerse yada regulatore gıden borularda bence problem var hangı sehırdesın ustada onere bılırım
quote:

Orjinalden alıntı: --uno 70--

arkadaşlar merhaba 2000 model focus aracım var 70000km de arabama brc e marka seq 24 tipli tüp taktırdım ama arabanın hararet sorununu gideremedim benzinde kullanırken fan sesini bile duymazken şimdi araba hararet yapıyor klima açık arabada 4 kişi varken birazda rampa çıkıyorsam vay halime hemen hararet yapıyo arabam hemen vites küçültüğümde sorun ortodan kalkıyor.acaba bunun sebebi nedir gazcıya götürüyorum motordan diyor geçenlerde gaziemir duğlese götürdüm aracımı araç lpgli diye almadılar arabamı bosch car servisine verdim a den z yi herşeyi değiştirdik soğutma sistemiyle ilgili ama yine olmadı yine olmadı lütfen bana yardımcı olun.arkadaşlar önerilerinizi bekliyorum şimdidedn teşekkür ederim saygılar



_____________________________



688 Mesaj
10 Temmuz 2007; 0:57:54 


quote:

Orjinalden alıntı: omer49

arkadasım radyotorden (pompadan)cıkan su lpg regulatorune fazla gıdıyo motora az gıdıyo olablır lpgye gıden suyu kısabılırlerse yada regulatore gıden borularda bence problem var hangı sehırdesın ustada onere bılırım






aynı sorun benim mitsubishi lancer de de var izmirdeyim
usta önerisi alabilirim.


_____________________________



2694 Mesaj
10 Temmuz 2007; 11:32:07 

Arkadaşlar 3 ay önce lpg taktırdım, aynı sorun bende de başladı. Laguna aracımla binlerce km yol giderdim şehirlerarası hiç hararet yaptığını görmemiştim, şimdi 4 kişi binince yükseliyor harareti. Ekonomisi iyi de yavaş yavaş pişman olmaya başlıyorum bu lpg işinden..


_____________________________

Peugeot 5008 Premium Pack Auto6R 2011
Ford Fiesta Titanium-X Auto 2010


 
45 Mesaj
11 Temmuz 2007; 23:49:05 

arkadaşlar merhaba önerileriniz için teşekkür ederim ben izmirde yaşıyorum.bir başka focus kullanan arkadaşla görüştüm oda lpg taktırmış zavoli marka ama ondada aynı problem varmış onun ustası göstergeden kaynaklanıyo demişler ve hararet mişürünü motordan uzaklaştırmışlar ve problem gidermişler ama ben zannetmiyorumki göstergeden bir problem olsun aracı 0 km aldığımızda ve 6 sendir benzinde kullandığımızda ben fanın çalıştığını bile duymamıştım.bence bu işte bi keleklik var eğer beni bi ustaya yönlendirirseniz sevinirim arkadaşlar.demekki lagunası olan arkadaşla kaderimiz aynı...saygılar....


_____________________________

hayalimdeki prenses^^scenic rxt^^


 
45 Mesaj
11 Temmuz 2007; 23:52:34 

özellikle ömer arkadaşım senden haberlerini bekliyorum.eğer ilgilenirsen sevinirim..başka focus kulanan varsa o arkadaşlarıda bekliyorum...........


_____________________________

hayalimdeki prenses^^scenic rxt^^


 
798 Mesaj
11 Temmuz 2007; 23:58:02 

arkadasım senın sehır neresıydı ben ankaradayım ıstersen ıı bı usta onerebılırım burada (hem lpg hem arac ıcın tanıdıgım cok ıı ustalar var) ama ankarada ıste ustalar focuslar ole hararete yeltenecekaraclar degıl 2 ıhıtımal var arkadaslar oyuzden yaa radyotor suyu az gıdecek sekılde ayarlıyolar motora(kı benım kısısel gorusum bu) yada hepınız pompa kayısları bı anda eskıdı
quote:

Orjinalden alıntı: --uno 70--

özellikle ömer arkadaşım senden haberlerini bekliyorum.eğer ilgilenirsen sevinirim..başka focus kulanan varsa o arkadaşlarıda bekliyorum...........



_____________________________



2694 Mesaj
12 Temmuz 2007; 12:15:23 

LPG li motorun hararet yapması normal mi, yoksa kiminde var kiminde yok mu?
Gaza basıp çektiğimde yada kavramada motor esnedikçe cak-cuk sesler gelmeye başladı. İncelettim egzozun motorla birleştiği yerde susta yay vs var. Sıcaktan yay kasılı kalmış görevini yapmıyor, ikinciye değiştirdim 3 ay içinde. LPG motoru fazla ısıtıyor diye bu masrafa girmek zorundamıyız yahu? Pişman oluyorum bu LPG işinden.


_____________________________

Peugeot 5008 Premium Pack Auto6R 2011
Ford Fiesta Titanium-X Auto 2010


9706 Mesaj
12 Temmuz 2007; 14:02:00 

eğer normalde hareret ile ilgili gerekenler yapıldı ise termostatın derecesinin düşürülmesi gibi , kesin çözüm üst sınıf bir sıra fazla petekli bir radyatör ile kesin sonuç alınabilinir.Eğer toplam üretilen ısı fazla ise bunu atmanın en majör faktörü radyatörün soğutma kapasitesi yüksek olanı seçmektir.Bu kesin çözüm sağlayacaktır.Ancak bu işin maliyeti biraz tuzlu olabilir ancak aracınızın motorundan pahalı değildir!

http://www.klasotomotiv...run/termik_radyator.htm



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Temmuz 2007; 14:09:42 >


_____________________________




 
45 Mesaj
12 Temmuz 2007; 20:45:34 

walla arkadaşlar bilmiyorum ama arabayı bi kerede gaz taktırdığım yere götürmem gerekecek.ama biliyorumki oda motorcuya top atacak ve aralarında kısa paslaşmalar başlayacak neyse gelişme olursa hepinize haber veririm...


_____________________________

hayalimdeki prenses^^scenic rxt^^


5966 Mesaj
13 Temmuz 2007; 9:40:07 

Benim arabamı devamlı götürdüğüm özel Ford Servisi var. Ordaki ustamla LPG taktırmadan önce konuşmuştum. "Focuslara LPG takılırken büyük çoğunluğu soğutma suyuna hava yaptırıyorlar ve hararet sorunu yaşanıyor. Buraya LPG taktırıp hararet sorunu için baya bir Focus geliyor" demişti bana. Hatta "Birçok Ford servisi bu soğutma sistemindeki havayı almayı bilmiyor, insanlar sanayide usta usta dolaşıyorlar" demişti.

Ben LPG'yi 2a yetkili serviste daha önce onlarca Focus'a LPG takmış olan birine taktırdım. Adama bu hava yapma sorunundan bahsettim. "Biliyorum, bazı işini tam bilmeyen LPG ustaları hava yaptırıyorlar ondan sonra araç sahibi hararetle uğraşıp duruyor, ama sen merak etme öyle bir sorun yaşamayacaksın" demişti bana. Gerçekten de öyle bir sorun yaşamadım. Hatta Ford servisimdeki ustama daha sonra gidince, ustam montajı da inceledi "Vallahi adam hava yaptırmamış, işinin ehli birine yaptırmışsın montajı" demişti o zamanlar.

Senin sorunun da bu olabilir yani LPG takılırken soğutma suyu hava yapmış olabilir. Eğer öyleyse o havanın alınması lazım. Ankara'da olsaydın seni direk ustama yönlendirirdim ama İzmir'deymişsin. Bence iyi bir Ford servisi bul ve hava yapıp yapmadığını güzelce kontrol ettir.


_____________________________


Android Fiyat Araştırma Programı : Ucuz Fiyat Ara


260 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
serdaryildirim
13 Temmuz 2007; 13:03:51 

motora lpg takılınca araba daha hararetli çalışır. bu bilinen birşey. birde fanı otomatik açan müşürün dereceleri var. 70 80 90 gibi. düşük dereceli ise fanı çabuk açar.genel olarak su ısısı 95 i geçmiyorsa sorun yoktur. fan açsın problem değil. siz suyu kontrol edin yeter. (tabi hava yapmamış olması lazım)


_____________________________

Eğer bir gün benim sözlerim bilim ile çelişirse, siz bilimi seçiniz. K.ATATÜRK


 
45 Mesaj
13 Temmuz 2007; 20:04:26 

arkadaşlar ilgileriniz i,çin teşekkürler....işi bilende bilmeyende yapıyor bu işi olanda dişimizden tırnağımızdan artırıp birikimimizleri arabalarımıza yatırıp bazı kasaplar yüzünden bizim başımız ağrıyor bu nasıl iştir sorarım sizlere..neyse sinirlenmden size teşekkürlerimi bir borç bilirim.diğer focusçu arkadaşlar varsa benimle ve arkadaşlarımla paylaşırsa çok sevinirim


_____________________________

hayalimdeki prenses^^scenic rxt^^


509 Mesaj
17 Temmuz 2007; 9:21:11 

bu olayın çözümünü açıkcası çok merak ettim


5648 Mesaj
17 Temmuz 2007; 17:52:34 

bgu olayın çözümünü bende çok merak ediyorum elde edilen sonucu bizle paylaşmanı isterim çünki bir ara bende çok duymuştum lpg takılan araçlarda hareret yapma olasılığı var diye


_____________________________

G.S


 
798 Mesaj
17 Temmuz 2007; 18:37:35 

evet sonucu bıldırelım arkadaslar


_____________________________



2694 Mesaj
28 Temmuz 2007; 17:11:58 

Arkadaşlar yukarıda hararetten bahsetmiştim, soğutma sisteminin havasını aldırdım, epey hava çıktı, hararet kısmen azaldı ama hala devam ediyor, tamamen kesilince yazarım tecrübemi.


_____________________________

Peugeot 5008 Premium Pack Auto6R 2011
Ford Fiesta Titanium-X Auto 2010


1730 Mesaj
28 Temmuz 2007; 21:05:02 

Arkadaşım aracınızın fanı açıyorsa ve havasını aldırdıysanız sorun sadece göstergedeyse bu aracların hava yapma sonrası göstergenin 1-2 ay içinde kendiliğinden düzeldiğini duymuştum.Sanırım kendini kalibre ediyor saygılar
quote:

Orjinalden alıntı: --uno 70--

arkadaşlar ilgileriniz i,çin teşekkürler....işi bilende bilmeyende yapıyor bu işi olanda dişimizden tırnağımızdan artırıp birikimimizleri arabalarımıza yatırıp bazı kasaplar yüzünden bizim başımız ağrıyor bu nasıl iştir sorarım sizlere..neyse sinirlenmden size teşekkürlerimi bir borç bilirim.diğer focusçu arkadaşlar varsa benimle ve arkadaşlarımla paylaşırsa çok sevinirim



_____________________________

>>>DH BRC KULÜBÜ>>>


 
12 Mesaj
13 Ağustos 2007; 15:18:58 

arkadaşlar bendede 2001 focus var brc marka tüp taktırdım aynı hararet sorunu bendede var hiç duymadığım fan sesini duymaya başladım araç yolda giderken hararet birden kırmızıya çıkıyor hava var diye gidip hava aldırıyorum 10 km bir hararet çıkarken şimdi 100 km bir çıkıyo anlamadım tam bi cevap yazcak arkadaşım varmı yardımlarınız için teşekkür ederim.


_____________________________



5966 Mesaj
13 Ağustos 2007; 15:49:09 

Bence havasını tam olarak alamıyorlar gibi geldi bana. Havayı aldırınca sorun 10km yerine 100km'de çıktığına göre soğutmadaki havanın büyük kısmı alınmış ama yine de bir miktar hava kalmış diye düşündürtüyor bana.


_____________________________


Android Fiyat Araştırma Programı : Ucuz Fiyat Ara


 
39 Mesaj
13 Ağustos 2007; 23:43:01 

Arkadaşlar merhaba,

Öncelikle LPG montajı hakkında hem bilgilendirmek hemde bazı sorular sormak isterim.

LPG buharlaştırıcısı dediğimiz ve bazılarının beyin de dediği ünite yaklaşık 15cm çapında alüminyumdan yapılma bir cihazdır. LPG tankından sıvı olarak gelen gazı motorun sıcak suyu vasıtasıyla buharlaştırarak motora gönderir. Şimdi bu üniteye giren ve çıkan 2 boruya bakacağız. bu 2 boru buharlaşma ünitesinde yan yana durur. bu hortumlar aracın kalorifer hortumları kesilip aralarına bir T boru takılır ve boşta kalan uçlara da buharlaştırıcıdan gelen hortumlar bağlanılır. Yani araç kalorifer sistemine paralel bağlantı söz konusudur.

Eğer sizlerin aracındaki bağlantı bu şekilde değilse problemin temel kaynağı bu olabilir.

Gelelim Hava yapma sorununa, Bu aslında araç üreticisinin hatalı tasarımından kaynaklanan bir durumdur.
Araçta bulunan hava alma noktaları en alttakinden başlanarak açılır ve hava çıkışı bitip su gelmeye başlayana kadar beklenir, su geldiğinde kapatılır. ve bir üst seviyedeki hava alma vidası gevşetilerek işlem tekrarlanır. tabi bu sırada araç su tankına su ilavesi yapılır. En son olarak da lpg buharlaştırıcısının hava alma vidası gevşetilerek onun içerisinde olabilecek hava da alınır.

Gelelim LPG nin motora hararet yaptırdığı konusundaki iddialara.
LPG nin kalorisi benzinin biraz üzerindedir ancak motorlar tasarlanılırken belli toleranslarla tasarım yapılır. Bu toleranslar LPG nin ısı farkını kolayca kompanse edebilir.

araça motorunda termostat mevcuttur, bu motorun içerisindeki soğutma suyunun motorsıcaklığı 60-70 dereceyi bulana kadar motor içerisinde ve kalorifer peteklerinde dolaşmasını sağlar, bu sıcaklık geçilince de bu termostatın açılmasıyla motor suyu radyatörde dolaşmaya başlar. Radyatör sıcaklığı da radyatör üzerinde bulunan müşir ile kontrol edilir. Bu müşirin bir sıcaklık değeri vardır ve bu sıcaklığa erişildiğinde müşir elektrik iletmeye başlar ve radyatör fanı çalışır. Radyatör tekrar soğuduğunda da fan stop eder.

Dolayısıyla araç hararet göstergesi aslında benzinde nerede duruyorsa LPG de de aynı yerde durmalı. AKSİ BİR ARIZA BELİRTİSİDİR.

Sevgiyle kalın,
Zafer Usta


_____________________________

ATB Garaj Tamir Bakım Servisi


 
962 Mesaj
15 Ağustos 2007; 23:08:12 

Ustanın dediği gibi fan çalıştığı halde eğer hararet çıkıyorsa bişy var demektir. Hava var yada su eksik yada radyotör tıkalı yada fan çalışmıyor hatta termostad bile takılı kalmış olabilir vs.

Aynı şartlarda benzin ile kullanarak sorunu takip etseniz ii olur. Eğer ben zinde de aynı şartlarda olusa lpg ile ilgisiyok ama benzin de de oluyosa ii bi tamirci bakmalı.

Kanaatimce lpg ile işi yok bunun.

Neticeleri yazarsanız ii olur. inşallah basitce çözülür..


_____________________________



 
962 Mesaj
17 Ağustos 2007; 7:37:34 

Şimdilerde AVANS AYARININ HATALI OLUŞUn dan kaynaklandığını düşünüyorum.

Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, 2003
165
BENZİNLİ MOTORLARDA LPG KULLANIMININ SUPAPLAR
ÜZERİNDEKİ ISIL ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Atakan AVCI*
Özet: Motorlarda alternatif yakıt olarak LPG kullanımının supaplar üzerindeki etkisi kuramsal olarak incelenmiştir.
Oluşturulan iki boyutlu eksenel simetriye sahip dolu supap modeli sonlu elemanlar metoduyla çözülmüştür. Çevrim
bOyunca silindir içerisindeki sıcaklık ve basıncın belirlenmesi için sıfır boyutlu termodinamik model kullanılmıştır.
Sonuçta gerek avans değişikliğinin ve gerek benzinde görülen karbon filminin kalkmasının sonucu olarak LPG veya
doğal gaz kullanımında supapların daha yüksek ısıl zorlamalara maruz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Supap, ısıl analiz.
1. GİRİŞ
Supaplar motorlarda gerek mekanik ve gerekse ısıl zorlamalara en çok maruz kalan parçalardan
biridir (Richordo, 1961). Supap yenmeleri, oyulması, kırılması, aşınması ve değişik şekillerde şekil
bozukluklarına uğRaması sık rastlanan olaylardır. Özellikle LPG dönüşümü yapılan bazı taşıtların
supaplarında görülen bozulmalar supap yakıt ilişkisinin araştırılması gereğini ortaya çıkarmıştır.
Genelde dolu çelik supaplarda oluşan maksimum sıcaklıklar devir ve yüke bağlı olarak değişmekte
olup, Hoyer ve giğ. (1999)’ye göre bu sıcaklıklar 400-800 C arasında değerler almaktadır. Supap başı ile
sapı arasında merkezden yüzeylere doğru sıcaklıklar değişmekte ancak maksimum değerler, rejim halinde,
supap yapısına göre supap başının birkaç milimetre altında gerçekleşmektedir. Supap yüzeyleri ise çevrim
strokuna bağlı olarak sürekli değişken ısıl yüklere maruz olup, supap iç sıcaklıklarının çok altında veya
üstünde değerler almaktadır.
Motorlarda ateşleme avansının rolü önemli görülmektedir. Benzine göre çalışan bir taşıtın LPG ile
çalışması durumunda avans haritası değiştiğinden bütün devirlerde aynı verimin elde edilmesi mümkün
değildir. Avans açısındaki değişim benzer olarak sıcaklıklara da yansımaktadır. İşe dönüşemeyen enerji iç
enerjiyi, dolayısıyla sıcaklıkları artırmaktadır. Bu durum şekil 1. de açık olarak görülmektedir. Ateşleme
avansı büyüdükçe veya gerekli açıya yaklaştıkça supap sıcaklığı küçülmektedir.

BURAYA NASLI KONUYOR RESİMLER YAU

Şekil 1.
Ateşleme avansının egzost supabı sıcaklığına etkisi
Diğer taraftan devir sayısının artması veya yükün artması da birim hacimde ortaya çıkan enerjinin
artmasına neden olmakta ve sonuçta ortam sıcaklığını ve supap sıcaklığını artırmaktadır. Şekil 2. de farklı
malzemelerde devir sayısı ile supap sıcaklığının değişimi verilmiştir.
* U.Ü. Müh.-Mim. Fakültesi Makine Müh. Bölümü 16059 Görükle-BURSA

* * *

Avans ayarsızlığının etkisinde ise çalışma şartlarına bağlı olarak bazı çalışma şartlarında daha
büyük ısıl gerilmeler oluşturacaktır. Dolayısıyla supapların yüzeylerinde veya genel olarak işlevini
yitirmesine yol açacak riskleri artıracak şekilde etki göstermektedir.
Temiz alternatif yakıtlarla çalışmak üzere dönüştürülen taşıtlarda supaplarda görülen problemlerin
ana kaynağının yüzeylerdeki filmin kaybolması sonucu bütün çalışma koşullarında oluşan ısıl darbelerden
kaynaklanabileceği, devir sayısının artmasıyla iyileştirilmeyen avans farklılıklarının daha şiddetli
zorlamalar oluşturacağı anlaşılmaktadır. Bu durumda supapların daha iyi malzemeden yapılması veya bu
şartlarda çalışan supapların kullanılması gereği ortaya çıkmaktadır. Ayrıca supapların yüzeylerinde
oluşturulacak direnci yüksek ve ısı iletim katsayısı düşük kaplamaların supap dayanımını artıracağı ve ısı
kayıplarını azaltacağı rahatlıkla söylenebilir.

http://kutuphane.uludag...3-8(1)/htmpdf/mak19.pdf

http://forum.donanimhab...1/key_//tm.htm#16754371


_____________________________



 
12 Mesaj
21 Ağustos 2007; 11:10:42 

arkadaşlar benim aracım hararet sorununu tüp takılır takılmaz yaptı yani aracımı tamirhaneden aldım 1 km bile yapmadan araç hararet yaptı,benzinde böyle bi sorunum hiç olmamıştı,acaba tüp bağlayan usta yanlış birşeyler mi yaptı diye düşünüyorum,hoş ustam 1600 ytl yi aldı gidiyorum adamın yanına beni başka ustalara yönlendiriyo kendi uğraşması gerekirken hiç üzerine alınmıyo.


_____________________________



2394 Mesaj
21 Ağustos 2007; 17:39:46 

efemetin kardeşim açıkla forumda seninle ilgilenmeyen ustayı herkez bilsin.öyle şey olurmu parayı alınca işi bitti tabi.benim ustaya kırk defa gittim.artık utanıyodum ama adam bana öyle bi davranıyoki her gidişim de aracın ayarlarını tekrar tekrar yapıyor tüm sorularıma cevap verip beni memnun ve işim bitmiş şekilde gönderiyor.telefon numarasını veriyim ara onu istanbuldaysan git yardımcı olsun.


adlan kalaner:0212 873 99 05
gaplı makina


_____________________________





 
165 Mesaj
23 Ağustos 2007; 10:41:31 

Aynı problem bende de vardı arabam 1999 model ford focus. Tamamı ile emin ol ki "SOĞUTMA SUYUNDAKİ HAVA" . Ama önemli olan senin soğutma suyundaki hava yı alabilecek olan servis. Çünkü yukarıdaki arkadaşlardan birinin dediği gibi çoğu yetkili ford servis bunu başaramıyor. Ben yaklaşık 5 sefer gittim 6. seferde falan sorun çözüldü çok şükür Allah'a. Arabanın başka bir şeyi hiç uğraşma. Soğutma suyundaki havayı aldırabilrsen sorunun çözülecektir inşallah.


_____________________________

Emrah PEPE-Amasya


1197 Mesaj
23 Ağustos 2007; 11:30:44 

Sorununuz soğutma sistemindeki havanın tamamen alınamamasından kaynaklanmaktadır.Boş yere başka yerlerde arıza arayıp yanlış parçaları değiştirip masrafa girmemenizi tavsiye ederim.


_____________________________



2 Mesaj
29 Kasım 2010; 21:26:28 

selam arkadaşlar. sorunlarınızın kaynağı bence tüp bağlantılarından.tüp beyninin girişi yanlış bilmiyorsam iki tane.bazı tüp montesi yapanlar kolay olsun diye tek girişini devreye bağlıyorlar. eğer tüp taktırdıktan sonra bir sebepten dolayı arabanın antifirizi boşaltıldıysa,araba hava yapıyor.tüp beynine tek giriş yaptıklarından havayı aldık sanıyorlar ama alamıyorlar.SONUÇ araba ya hararet yapıyor,yada hararet ibresi yokuş yukarı veya yokuş aşağı giderken sona vuruyor.ÇÖZÜM tüp beynine giren girişleri bir t yardımıyla iki girişi de kullanılsın bakın bakalım sorun olacakmı.iyi geceler
ülkemin insanları....


_____________________________



5455 Mesaj
30 Kasım 2010; 17:48:17 

3 yıllık Hort olmuş

Son durum nedir bu arada?


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.519