Şimdi Ara

FOCUSUN HARARET SORUNU?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
3.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba 2000 model focus aracım var 70000km de arabama brc e marka seq 24 tipli tüp taktırdım ama arabanın hararet sorununu gideremedim benzinde kullanırken fan sesini bile duymazken şimdi araba hararet yapıyor klima açık arabada 4 kişi varken birazda rampa çıkıyorsam vay halime hemen hararet yapıyo arabam hemen vites küçültüğümde sorun ortodan kalkıyor.acaba bunun sebebi nedir gazcıya götürüyorum motordan diyor geçenlerde gaziemir duğlese götürdüm aracımı araç lpgli diye almadılar arabamı bosch car servisine verdim a den z yi herşeyi değiştirdik soğutma sistemiyle ilgili ama yine olmadı yine olmadı lütfen bana yardımcı olun.arkadaşlar önerilerinizi bekliyorum şimdidedn teşekkür ederimsaygılar







  • eğer normalde hareret ile ilgili gerekenler yapıldı ise termostatın derecesinin düşürülmesi gibi , kesin çözüm üst sınıf bir sıra fazla petekli bir radyatör ile kesin sonuç alınabilinir.Eğer toplam üretilen ısı fazla ise bunu atmanın en majör faktörü radyatörün soğutma kapasitesi yüksek olanı seçmektir.Bu kesin çözüm sağlayacaktır.Ancak bu işin maliyeti biraz tuzlu olabilir ancak aracınızın motorundan pahalı değildir!

    http://www.klasotomotiv.com/urun/termik_radyator.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Temmuz 2007; 14:09:42 >
  • Şimdilerde AVANS AYARININ HATALI OLUŞUn dan kaynaklandığını düşünüyorum.

    Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, 2003
    165
    BENZİNLİ MOTORLARDA LPG KULLANIMININ SUPAPLAR
    ÜZERİNDEKİ ISIL ETKİSİNİN İNCELENMESİ
    Atakan AVCI*
    Özet: Motorlarda alternatif yakıt olarak LPG kullanımının supaplar üzerindeki etkisi kuramsal olarak incelenmiştir.
    Oluşturulan iki boyutlu eksenel simetriye sahip dolu supap modeli sonlu elemanlar metoduyla çözülmüştür. Çevrim
    bOyunca silindir içerisindeki sıcaklık ve basıncın belirlenmesi için sıfır boyutlu termodinamik model kullanılmıştır.
    Sonuçta gerek avans değişikliğinin ve gerek benzinde görülen karbon filminin kalkmasının sonucu olarak LPG veya
    doğal gaz kullanımında supapların daha yüksek ısıl zorlamalara maruz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır.
    Anahtar Kelimeler: Supap, ısıl analiz.
    1. GİRİŞ
    Supaplar motorlarda gerek mekanik ve gerekse ısıl zorlamalara en çok maruz kalan parçalardan
    biridir (Richordo, 1961). Supap yenmeleri, oyulması, kırılması, aşınması ve değişik şekillerde şekil
    bozukluklarına uğRaması sık rastlanan olaylardır. Özellikle LPG dönüşümü yapılan bazı taşıtların
    supaplarında görülen bozulmalar supap yakıt ilişkisinin araştırılması gereğini ortaya çıkarmıştır.
    Genelde dolu çelik supaplarda oluşan maksimum sıcaklıklar devir ve yüke bağlı olarak değişmekte
    olup, Hoyer ve giğ. (1999)’ye göre bu sıcaklıklar 400-800 C arasında değerler almaktadır. Supap başı ile
    sapı arasında merkezden yüzeylere doğru sıcaklıklar değişmekte ancak maksimum değerler, rejim halinde,
    supap yapısına göre supap başının birkaç milimetre altında gerçekleşmektedir. Supap yüzeyleri ise çevrim
    strokuna bağlı olarak sürekli değişken ısıl yüklere maruz olup, supap iç sıcaklıklarının çok altında veya
    üstünde değerler almaktadır.
    Motorlarda ateşleme avansının rolü önemli görülmektedir. Benzine göre çalışan bir taşıtın LPG ile
    çalışması durumunda avans haritası değiştiğinden bütün devirlerde aynı verimin elde edilmesi mümkün
    değildir. Avans açısındaki değişim benzer olarak sıcaklıklara da yansımaktadır. İşe dönüşemeyen enerji iç
    enerjiyi, dolayısıyla sıcaklıkları artırmaktadır. Bu durum şekil 1. de açık olarak görülmektedir. Ateşleme
    avansı büyüdükçe veya gerekli açıya yaklaştıkça supap sıcaklığı küçülmektedir.

    BURAYA NASLI KONUYOR RESİMLER YAU

    Şekil 1.
    Ateşleme avansının egzost supabı sıcaklığına etkisi
    Diğer taraftan devir sayısının artması veya yükün artması da birim hacimde ortaya çıkan enerjinin
    artmasına neden olmakta ve sonuçta ortam sıcaklığını ve supap sıcaklığını artırmaktadır. Şekil 2. de farklı
    malzemelerde devir sayısı ile supap sıcaklığının değişimi verilmiştir.
    * U.Ü. Müh.-Mim. Fakültesi Makine Müh. Bölümü 16059 Görükle-BURSA

    * * *

    Avans ayarsızlığının etkisinde ise çalışma şartlarına bağlı olarak bazı çalışma şartlarında daha
    büyük ısıl gerilmeler oluşturacaktır. Dolayısıyla supapların yüzeylerinde veya genel olarak işlevini
    yitirmesine yol açacak riskleri artıracak şekilde etki göstermektedir.
    Temiz alternatif yakıtlarla çalışmak üzere dönüştürülen taşıtlarda supaplarda görülen problemlerin
    ana kaynağının yüzeylerdeki filmin kaybolması sonucu bütün çalışma koşullarında oluşan ısıl darbelerden
    kaynaklanabileceği, devir sayısının artmasıyla iyileştirilmeyen avans farklılıklarının daha şiddetli
    zorlamalar oluşturacağı anlaşılmaktadır. Bu durumda supapların daha iyi malzemeden yapılması veya bu
    şartlarda çalışan supapların kullanılması gereği ortaya çıkmaktadır. Ayrıca supapların yüzeylerinde
    oluşturulacak direnci yüksek ve ısı iletim katsayısı düşük kaplamaların supap dayanımını artıracağı ve ısı
    kayıplarını azaltacağı rahatlıkla söylenebilir.

    http://kutuphane.uludag.edu.tr/Univder/PDF/muh/2003-8(1)/htmpdf/mak19.pdf

    http://forum.donanimhaber.com/m_16719468/mpage_1/key_//tm.htm#16754371




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.