- x
EN İYİ LASTİK MARKASI HANGİSİDİR? NEDEN
55 Cevap32683 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


432 Mesaj
8 Temmuz 2007; 17:22:24 

Lütfen yazarmısınız lastik alcamda


_____________________________



39 Mesaj
9 Temmuz 2007; 5:09:55 

benim aracım üzerinde continental var orjinal lastikleri bunlar baya eskidi seneye goodyear eagle F1 almayı düşünüyorum desenleri çok hoşuma gitti serviste görmüştüm daha sonra baya araştırdım performans olarakta fena değil bence bu lastiğe bakıp ona göre karar ver derim


_____________________________



3703 Mesaj
9 Temmuz 2007; 12:03:53 

Kullanılan zemine göre değişiyor bence. Mesela ben genelde, toprak, stabilize gibi sivri ve aşındırıcı zeminde gidiyorum. Pirelli falan iyi oluyor.

Ama sırf otoyol gibi yol içinse nokian öneriyorlar.


_____________________________

Mobil imza versek?


380 Mesaj
10 Temmuz 2007; 16:20:03 

ben 15 km stabilize yolda 3 lastik patlattım. Hem de başka başka zamanlarda değil. Giderken 2, dönerken 1 lastik gitti. Lastiklerimde kabak değildi. Baya dişliydi. Bende lastiklerin çok sert olduğuna kanaat getirdim ve 4 tane lassa aldım. Lassa yumuşak dediler. DOĞRUMU ACABA?


_____________________________

KARATAS


 
781 Mesaj
17 Temmuz 2007; 13:28:21 

En İyi Lastik Yoktur... Araca ve Amaca Uygun Lastik Vardır.


_____________________________

Saygılarımla
C.Ali SAĞLAM


 
920 Mesaj
17 Temmuz 2007; 20:41:33 

Arabanızın üzerindeki lastikten mennunduysanız (yada sizinle aynı arabası olan birine de sorabilirsiniz)
aynısını alın derim ben.
Memnun değilseniz arabanızın markasını ve lastiklerinizin boyutunu verin.
Kullananlar size yardımcı olacaktır diye düşünüyorum.

arz ederim


_____________________________



701 Mesaj
17 Temmuz 2007; 22:56:50 


quote:

Orjinalden alıntı: alisaglam

En İyi Lastik Yoktur... Araca ve Amaca Uygun Lastik Vardır.


aynen katılıyorum.


_____________________________

ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış


 
1126 Mesaj
18 Temmuz 2007; 0:03:07 

ee sonuç??


_____________________________



216 Mesaj
18 Temmuz 2007; 11:25:47 


quote:

Orjinalden alıntı: kapisiz

ee sonuç??

Aracın kullanma kılavuzunda hangi tür ebat ve marka hakkında bilgi olsa gerek...Bence daha önceki orjinal fabrika çıkış lastik markasından şaşma derim...Şu an üzerindeki değişik marka olabilir ama kısa bir araştırmadan sonra bence orjinal lastik ebat ve marka bulursun...


_____________________________


|DH| TOYOTA KARDEŞLİĞİ
2001 TOYOTA COROLLA TERRA 1.4 97 HP


216 Mesaj
18 Temmuz 2007; 11:27:54 

Sonuçta aracın o kadar eski model değil...Bir ara Fiat topicine bakmanı öneririm..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nisay50 -- 18 Temmuz 2007; 11:30:01 >


_____________________________


|DH| TOYOTA KARDEŞLİĞİ
2001 TOYOTA COROLLA TERRA 1.4 97 HP


9645 Mesaj
18 Temmuz 2007; 11:53:03 

sorunun en iyi lastik markası nedir diye sorulmasına cevabım şudur,

en iyi lastik diye birşey yoktur , aracınıza belirli koşullar için uyan en iyi lastik vardır.Kışın için ayrı yağmurda ayrı yazın ayrı , hepsi birden mükemmel olan lastik yoktur.Birinden fedakarlık edilince diğeri düzelebilinir.Şimdi lastikleri kıyaslarken aynı sınıf içinde verilen para ile orantılı olarak en uygun olan şeklinde olaya baklırsa daha doğru sonuç alınır.

Fabrika lastik ölçüleri aracınız için en iyisidir.Ancak üzerinde verilen lastik min kriterleri sağlayan ortalama lastiklerdir.Para üretici için daima birincil faktördür.Bu yüzden aracınıza en uygun lastiği bunu denemiş iyi kötü anlarını görmüş olanlardan tavsiyesini alarak ve internette performans keriterlerini araştırarak , sonuçta son pazarlık fiyat avantajı sizin için hangisi uygun ise bu seçilmelidir.Üniversite sonuçları gibi aracınıza göre sıralama yapılmalı ve fiyatı en uygun olana karar verilmelidir.Ayrıca km bazında da aşınma kriterleri önemli ise bunu da nıot etmelidir.

genelde yapılan bir hata vardır.Uzun km giden lastik ile iyi tutuş şartları birlikte aranmaktadır.Halbuki bu ikisi birbirine zıt şeylerdir.Km den bir miktar fedakarlık ederken biraz da orta sert lastik seçimi daha doğru olmaktadır.koşullara göre çok değişmektedir.Unutmayalım ki dünyanın bir numaralı arabaları olan F1 de bile doğru lastik seçimi ile yarış kazanmaktadırlar.Bu adamların lastik hakkında bilgileri herhalde en uzman diyen kişinin 100 katı fazladır.Ancak onlarda bile yarış sonrasında bazen hatalı seçim yüzünden kaybettik gibi açıklamalarını dünleyebilirsiniz.

son söz , En doğrusunu kullanan kişi bilir tecrübe esastır.kişisel kullanım farkları seçim konusunda farklı noktalara varmanızı sağlayacaktır.


_____________________________




 
1 Mesaj
18 Temmuz 2007; 15:40:06 

Carrefour da gördüğümüz ucuz lastiklerden almalı mı? Alırsak kim takar? Sorun çıkar mı?

Tavsiye eden var mı?


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Temmuz 2007; 22:25:39 

performans lastiklerinde en iyisi continentaldir v- w. standart denilen h tipi lastiklerin kralıda lassadır aynen bu böyle biline


569 Mesaj
19 Temmuz 2007; 5:14:42 

şimdi aracın kullanma klavuzunda yazıyordur belki ama ben 2.el aldım ve bu bilgiler yok bende ve tecrübesizim bu konuda, aracımda önde bridgstone arkada michelinn energy var şu anda ama kabaklaştılar ve arka lastiğimi çok sert vurdum bi kazada patlamadı üstü çizildi tampon gibi sadece hatta usta bile dedi bu nası parçalanmamış diye, şimdi yeni lastik alırken michellin e3a energy alim dedim ama bi tanesi 110 lira falan, 4 lastik birden alınca pahalı oluyor, diğer tarafta kumho vs. var ucuz fiyata ve bir arkadaşım kumho taktı aracına gayet de memnun lastiklerden iyi de yol tutuyorlar ben de baktım, ama onun lastikleri 195 55 falan benimkiler ise r14 175e 65 lastiklerim şimdi ustalara soruyorum siz olsanız ne alırsınız


_____________________________



 
781 Mesaj
19 Temmuz 2007; 18:34:37 


quote:

Orjinalden alıntı: FixXxeR

şimdi aracın kullanma klavuzunda yazıyordur belki ama ben 2.el aldım ve bu bilgiler yok bende ve tecrübesizim bu konuda, aracımda önde bridgstone arkada michelinn energy var şu anda ama kabaklaştılar ve arka lastiğimi çok sert vurdum bi kazada patlamadı üstü çizildi tampon gibi sadece hatta usta bile dedi bu nası parçalanmamış diye, şimdi yeni lastik alırken michellin e3a energy alim dedim ama bi tanesi 110 lira falan, 4 lastik birden alınca pahalı oluyor, diğer tarafta kumho vs. var ucuz fiyata ve bir arkadaşım kumho taktı aracına gayet de memnun lastiklerden iyi de yol tutuyorlar ben de baktım, ama onun lastikleri 195 55 falan benimkiler ise r14 175e 65 lastiklerim şimdi ustalara soruyorum siz olsanız ne alırsınız



Öncelikle;

Mümkün mertebe imkanlarınız dahilinde Lastiklerinizi hepsi aynı diş profiline, markaya, modele sahip olacak şekilde mutlaka 4 adet değiştirmelisiniz. İmkan kısıtlı ise ve 2 tane lastik değiştirmek durumunda kalınıyorsa o zaman değişecek olan lastiklerin değişmeyecek olanlar ile aynı marka, model ve diş profilinde olmasına özen göstermeliyiz. Cümlesi işin doğru olan teknik tarafını ifade eder.

175/65R14 gibi bir ebatta hem standart binek diye tabir ettiğimiz (T) hız sınıfı (190Km/s) bir lastikde olabilir; yüksek performans diye tabir ettiğimiz (H) hız sınıfı (210 Km/s) bir lastik de olabilir. T sınıfları H lara oranla karkas ve bileşimleri gereği daha yumuşak yani konfora odaklı lastiklerdir.

Aracınız için bu temel kriter bilgilerinden sonra birçok markanın birçok modelini kesenize göre güvenle alıp kullanabilir siniz. Bu seri ebat lastiklerde (E) normlarını taşıyan tüm lastikler temel teknoloji olarak artık aynılar. Sadece kendi sürüş alışkanlığınıza ve kesenize uygun bir marka yada model seçiniz.

Aslında birçok teknoloji var ama TR yolları için gerekli olan bizce en önemli etken bir lastikte "Eksiz Naylon Kuşak" sarmalının mutlaka olması. Çünkü bu teknoloji sayesinde kaçılamayan ülkemizdeki bol çukurlarda lastiğe bir nevi emniyet kemeri görevi görüp sürücüye hissettirmeden emniyetli sürüşü daim kılıyor.


_____________________________

Saygılarımla
C.Ali SAĞLAM


 
1126 Mesaj
20 Temmuz 2007; 0:50:17 

peki ali sağlam kardeş,söylediğin açıdan fiyat performans açısından hangi lastikleri önerirsiz..mesela pirellinin yan ürünü ceat diye bi marka var 50 ytl..uyar mı?taktırayım mı?


_____________________________



 
781 Mesaj
20 Temmuz 2007; 12:05:51 


quote:

Orjinalden alıntı: kapisiz

peki ali sağlam kardeş,söylediğin açıdan fiyat performans açısından hangi lastikleri önerirsiz..mesela pirellinin yan ürünü ceat diye bi marka var 50 ytl..uyar mı?taktırayım mı?


Pirelli, özellikle CEAT ın üretim tekniğini bilmiyorum ama 50 YTL çok albenili fiyat buda bir gerçek. ama lastik başına 15-20 YTL fark toplam da 60-80 YTL fark ile çok daha iyi marka ve modeller alabilme imkanı var iken hadi toplam da 100 olsun, haytımızı bu kadar fark paralara sadece ucuz olsun anlamında değerlendirmelimiyiz ayrı bir topic konusu sanırım.

Fiyat çok ciddi bir kriter ise sizin için zaten seçiminizi yapmış durumdasınız.


_____________________________

Saygılarımla
C.Ali SAĞLAM


569 Mesaj
20 Temmuz 2007; 15:28:53 

teşekkürler arkadaşım, şimdi senin söylediğine göre lastikler arasındaki farklar aynı çipi kullanan anakartlar arasındaki fark gibi, o zaman kesemize uygun geleni seçicez 4ü birden değişcek


_____________________________



 
781 Mesaj
20 Temmuz 2007; 18:52:27 


quote:

Orjinalden alıntı: FixXxeR

teşekkürler arkadaşım, şimdi senin söylediğine göre lastikler arasındaki farklar aynı çipi kullanan anakartlar arasındaki fark gibi, o zaman kesemize uygun geleni seçicez 4ü birden değişcek


inan bu açıdan hiç düşünmemiştim bu şeklide de tasvir edememde sanırım. Benim bu topicde savunduğum standart baz binek lastik grupları içindir, yüksek performans ve ultra yüksek performans grupda teknoloji çeşitliliği çok fazla.


Bir yanlış anlamaya sebebiyet vermemek için yukarıdaki gibi mantıkta Ultra/yüksek performans gruplarında ayırım yapmak durumundayız sadece fiyat odaklı olamaz.


_____________________________

Saygılarımla
C.Ali SAĞLAM


317 Mesaj
22 Temmuz 2007; 11:55:24 

fiyattan önce kaliteyi düşünmeliyiz bence. çünkü yer ile temasımızı sağlayan tek nokta onlar.bu konuda kalitesini kanıtlamış markalardan seçim yapmamız belki bütçemizi zorlar ama en azından lastiğin tutuş sorunu nedeniyle kaza yapma riskini en aza indidir.


_____________________________



 
781 Mesaj
22 Temmuz 2007; 15:39:27 


quote:

Orjinalden alıntı: mndrs69

fiyattan önce kaliteyi düşünmeliyiz bence. çünkü yer ile temasımızı sağlayan tek nokta onlar.bu konuda kalitesini kanıtlamış markalardan seçim yapmamız belki bütçemizi zorlar ama en azından lastiğin tutuş sorunu nedeniyle kaza yapma riskini en aza indidir.


Bu bakış açısı hem teknik, hem pratik açıdan en doğru bakış açısıdır lastik alırken.

Fiyat elbette önemli ama hayıtımız mevzubahis olduğu ürün alımlarımızda sadece fiyata odaklanılmamalı.

İmkanımız kısıtlı olabilir anlaşılır bir durumdur ama Lastik aracınızın emniyetinin başlangıcıdır.


_____________________________

Saygılarımla
C.Ali SAĞLAM


261 Mesaj
25 Temmuz 2007; 15:00:16 

sizlere katılmamak mümkün değil ama pahalı lastik en iyi lastikmidir, mesela bende kumho var arabayı aldığımda üzerindeydi, arabasını aldığım arkadaş iyi olduğunu söyledi, fiyatının ne kadar olduğunu bilmiyorum tahminim michelin ya da brigston kadar pahalı değildir...



quote:

Orjinalden alıntı: alisaglam




Bu bakış açısı hem teknik, hem pratik açıdan en doğru bakış açısıdır lastik alırken.

Fiyat elbette önemli ama hayıtımız mevzubahis olduğu ürün alımlarımızda sadece fiyata odaklanılmamalı.

İmkanımız kısıtlı olabilir anlaşılır bir durumdur ama Lastik aracınızın emniyetinin başlangıcıdır.



_____________________________

"Size yasak edilen büyük günahlardan kaçınırsanız, kusurlarınızı örter ve sizi şerefli bir yere yerleştiririz." Nisa/31

İman etmek, görünmeyene inanmaktır. Mükafatı ise görünmeyeni görmektir.

Hiç kimse ölüm döşeğinde 'Keşke daha çok çalışsaydım' demez.
Hayatınızın kıymetini bilin



 
781 Mesaj
26 Temmuz 2007; 0:44:09 


quote:

Orjinalden alıntı: kaangul

sizlere katılmamak mümkün değil ama pahalı lastik en iyi lastikmidir, mesela bende kumho var arabayı aldığımda üzerindeydi, arabasını aldığım arkadaş iyi olduğunu söyledi, fiyatının ne kadar olduğunu bilmiyorum tahminim michelin ya da brigston kadar pahalı değildir...







Zaten pahalı lastik en iyi lastik diyemeyiz. Burda vugulamak istediğimiz kalite, teknoloji, lastik özellikleri açısından fiyatını da gözeterek maximum fayda sağlıyabileceğimiz ürünü temin edebilmek.


_____________________________

Saygılarımla
C.Ali SAĞLAM


 
962 Mesaj
28 Temmuz 2007; 14:18:11 

Benim aracın 4 tekeride BRİSTON du öne 2 MİCHELIN aldım gayet iyi ama çok yumuşak gibi titreşimi alıyor ama stabil değil sanki. Bide kuru yolda sıcakta kayıyor normal havada kuru yolda kaymıyor.. İlginç geldi bu normal mi. Su da da kaymıyor yağmurda falan. Tabi yolda çamurumsu baya kalın tabaka olursa kayıyor..

Arkalar eskiyor michelınları arkaya alıp öne goodyearın 4 mevsimini almayı planlym fazla uzun yol yapmam nasıl olur...


_____________________________



5648 Mesaj
28 Temmuz 2007; 21:52:53 

en iyisi brigestone ve michelin markaları zaten formula yarışlarındada son seneye kadar bu iki firma lastik tedarik ediyordu bu bence çok önemli bir kriterdir lastik seçimi açısından


_____________________________

G.S


 
781 Mesaj
29 Temmuz 2007; 0:08:51 


quote:

Orjinalden alıntı: wolfhonda

en iyisi brigestone ve michelin markaları zaten formula yarışlarındada son seneye kadar bu iki firma lastik tedarik ediyordu bu bence çok önemli bir kriterdir lastik seçimi açısından


Formula 1 e lastik temin etmek demek çok iyi lastik demek midir?

Yanlış anlamayın lütfen ama bu şekilde kendimizi kalıplara sokmamalıyız. Formula 1 çok ayrı bir dünya çok farklı bir teknolojidir. Burda kullanılan teknolojiyi standart araçlara uygulayamaz sınız.

Uygularsanız istanbul trafiğinde NASA uzay mekiğiyle gitmek gibi bişi olur bu.

Bridgestone kötü bir marka değildir keza michelin de öyle ancak FORMULA 1 i baz alarak şu yada bu iyi demek doğru değildir.

Birçok farklı markanın kendilerinin milyon doları bulan arge sonucu geliştirdikleri ürünleri ve teknolojileri var.

En iyi lastik Kısaca, şu yada bu marka değil, araca ve amaca göre lastik demek, o lastiği temin edip kullanabilmek önemlidir.


_____________________________

Saygılarımla
C.Ali SAĞLAM


 
781 Mesaj
29 Temmuz 2007; 0:14:08 


quote:

Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

Benim aracın 4 tekeride BRİSTON du öne 2 MİCHELIN aldım gayet iyi ama çok yumuşak gibi titreşimi alıyor ama stabil değil sanki. Bide kuru yolda sıcakta kayıyor normal havada kuru yolda kaymıyor.. İlginç geldi bu normal mi. Su da da kaymıyor yağmurda falan. Tabi yolda çamurumsu baya kalın tabaka olursa kayıyor..

Arkalar eskiyor michelınları arkaya alıp öne goodyearın 4 mevsimini almayı planlym fazla uzun yol yapmam nasıl olur...


Sıcak ta kayması bir nebze normaldir çünkü ısınan taban kauçuk bileşimi hamur yapısını bir miktar gevşetmek üzere tasarlandığında mümkündür.

Michelin zaten yapısı ve doğası gereği hep yumuşak olmuştur. Ancak titreşimin yumuşaklıkla alakası yoktur aksine sert lastik titreşimleri daha çok hisettirir, bence aracınızın özellikle yeni takılan ön lastik balans ayarlarını bir kontrol ettiriniz titreşim balans bozukluğundan da olabilir.

Yeni lastik alımınızla ilgili olarak da teknik anlamda mümkün mertebe aynı diş profiline sahip marka ve modeli almanızı yani yeni alacaklarınızı da mecburen michelin almanızdoğru olacaktır.


_____________________________

Saygılarımla
C.Ali SAĞLAM


3765 Mesaj
29 Temmuz 2007; 14:36:56 

quote:

Orjinalden alıntı: alisaglam
Aslında birçok teknoloji var ama TR yolları için gerekli olan bizce en önemli etken bir lastikte "Eksiz Naylon Kuşak" sarmalının mutlaka olması. Çünkü bu teknoloji sayesinde kaçılamayan ülkemizdeki bol çukurlarda lastiğe bir nevi emniyet kemeri görevi görüp sürücüye hissettirmeden emniyetli sürüşü daim kılıyor.


"Eksiz Naylon Kuşak Sarmalı"nı standart sunan markalar var mı? Yoksa markaların farklı modellerinde mi arayacağımız bir özelliktir bu?

Bir de "H" hız sınıfı lastik ile "V" ve "W" hız sınıfı lastiği konfor açısından karşılaştırır mısınız?


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


 
962 Mesaj
29 Temmuz 2007; 14:57:56 

quote:

Orjinalden alıntı: alisaglam




Sıcak ta kayması bir nebze normaldir çünkü ısınan taban kauçuk bileşimi hamur yapısını bir miktar gevşetmek üzere tasarlandığında mümkündür.

Michelin zaten yapısı ve doğası gereği hep yumuşak olmuştur. Ancak titreşimin yumuşaklıkla alakası yoktur aksine sert lastik titreşimleri daha çok hisettirir, bence aracınızın özellikle yeni takılan ön lastik balans ayarlarını bir kontrol ettiriniz titreşim balans bozukluğundan da olabilir.

Yeni lastik alımınızla ilgili olarak da teknik anlamda mümkün mertebe aynı diş profiline sahip marka ve modeli almanızı yani yeni alacaklarınızı da mecburen michelin almanızdoğru olacaktır.


Titreşimi alıyor derken absorbe ediyor araca yansıtmıyor demek istedim..
Ancak lastik aynı olmalı düşüncenize katılmıyorum. Öndeki bristonları arkaya taktım öne michelın aldım hiç zararını görmedim..Arkadaki bristonlar da baya eskidi önümüzdeki kışa doğru öne 4 mevsim alsam michelınları arkaya taksam olmazmı yani...
İLGİNİZE TEŞEKKÜR..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 29 Temmuz 2007; 14:59:46 >


_____________________________



 
781 Mesaj
2 Ağustos 2007; 23:46:50 


quote:

Orjinalden alıntı: hesheit



"Eksiz Naylon Kuşak Sarmalı"nı standart sunan markalar var mı? Yoksa markaların farklı modellerinde mi arayacağımız bir özelliktir bu?

Bir de "H" hız sınıfı lastik ile "V" ve "W" hız sınıfı lastiği konfor açısından karşılaştırır mısınız?


Geç Cevap verdiğim için özür dilerim bir müddettir yoktum.

"Eksiz Naylon Kuşak Sarmalı" bir çok üreticinin üretiminde kullandığı bir tekniktir son teknolojilerde ancak hala bu sistemin olmadığı lastiklerde var. Bunu birçok bayii yetkilisi bile seminerlerde özellikle üzerine basıla basıla anlatıldığı halde nedense bilmez. O nedenle ürün açıklamalarını okumanız yolu ile bilgi edinmeniz yada şastik üretici yada ithalatçılarına mail yolu ile sorarak bilgi edinmeniz kolay olacaktır.

H, V'den, V'de W'dan yumuşaktır. Doğal olarak yapı mimarileri gereği böyledir. Hız sınıfı arttıkça karkas ve taban üretim sürecindeki direnajlar artmaktadır.


_____________________________

Saygılarımla
C.Ali SAĞLAM


 
781 Mesaj
2 Ağustos 2007; 23:56:03 


quote:

Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V



Titreşimi alıyor derken absorbe ediyor araca yansıtmıyor demek istedim..
Ancak lastik aynı olmalı düşüncenize katılmıyorum. Öndeki bristonları arkaya taktım öne michelın aldım hiç zararını görmedim..Arkadaki bristonlar da baya eskidi önümüzdeki kışa doğru öne 4 mevsim alsam michelınları arkaya taksam olmazmı yani...
İLGİNİZE TEŞEKKÜR..


Öncelikle;
4 Mevsim diye bir lastik yoktur. 4 Mevsim diye tabir edilenlerin hepsi YAZ lastiğidir. Madem 4 Mevsim lastik varda neden Kış Lastikleride var o zaman?

Yeni lastiklerinizi (YAZ yada KIŞ karar sizin) öne Michelinleri arkaya takabilir siniz.

Ben 4 lastiğin aynı diş profil yapısına sahip olmaları gerektiğinden mecbursunuz demiştim... Katılmayabilirsiniz ancak bu işin teorisi de tekniğide, tecrübeside, verilen eğitimleri de hep bu yönde. Siz herhangi bir durumla karşılaşmayıp bu farkı anlamak durumunda kalmamış olabilir siniz. Ancak "2 lastik değiştirdiğiniz müddetçe mevcut diş profilinizle devam etmeniz gerekir" ibaresini her zaman DOĞRUSU olduğu için söylemek benim işimin gereği.


_____________________________

Saygılarımla
C.Ali SAĞLAM


 
962 Mesaj
7 Ağustos 2007; 22:25:42 

Tabii ki dediğiniz gibi yapmak lazım ancak memır işi bölede oluyor napalım
4 mevsim dediğimde h sınıfı lastikler biraz daha dişli oluyo ya onlar işte.. Yada öle bişy. Biraz dişlice dişleri aralıklı olan yaz lastiği yada performans lastikleri karda kışta yağmur çamurda ii oluyor.. buz oldumu zincir takarız. ama bu haricinde yarı patinaz alır yukarı...

michelın e3a gibi bi lastik tam yaz lastiğidir yağmur su da ii ama çamur kar oldumu direk kalırsın çamurda bile zincir gerekiyo..

E şimdi yağmuru gözetleyip kış lastiği takamayız ki ANADOLU burası bi yağmur köy yolları çamur michelın çıkmaz rampaları.. E nolcak bizim 4 mevsim dedğimiz yada öle sandığımız dişli lastik olcak

İşin garibi biz bu lastikle otoyolda da gitmek isteriz sıradan asvalt da da sıcak asvalt da da 140- 20 km arası hızlarda ii olsun isteriz sessiz olsun deriz YANİ ÇOK ŞEY isteriz böle lastik varmı ? h sınıfı performans lastikleri iş görüyor goodyearın bridgestonenin lassanın lastikleri biraz daha nokian göre h sınıfı için daha çamura geliyor..


_____________________________



 
781 Mesaj
9 Ağustos 2007; 23:13:49 


quote:

Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

Tabii ki dediğiniz gibi yapmak lazım ancak memır işi bölede oluyor napalım
4 mevsim dediğimde h sınıfı lastikler biraz daha dişli oluyo ya onlar işte.. Yada öle bişy. Biraz dişlice dişleri aralıklı olan yaz lastiği yada performans lastikleri karda kışta yağmur çamurda ii oluyor.. buz oldumu zincir takarız. ama bu haricinde yarı patinaz alır yukarı...

michelın e3a gibi bi lastik tam yaz lastiğidir yağmur su da ii ama çamur kar oldumu direk kalırsın çamurda bile zincir gerekiyo..

E şimdi yağmuru gözetleyip kış lastiği takamayız ki ANADOLU burası bi yağmur köy yolları çamur michelın çıkmaz rampaları.. E nolcak bizim 4 mevsim dedğimiz yada öle sandığımız dişli lastik olcak

İşin garibi biz bu lastikle otoyolda da gitmek isteriz sıradan asvalt da da sıcak asvalt da da 140- 20 km arası hızlarda ii olsun isteriz sessiz olsun deriz YANİ ÇOK ŞEY isteriz böle lastik varmı ? h sınıfı performans lastikleri iş görüyor goodyearın bridgestonenin lassanın lastikleri biraz daha nokian göre h sınıfı için daha çamura geliyor..


Mevcut üretilen lastikle özellikle belli bir zemin yada hava koşulu belirtilmemişse sizin de dediğiniz üzerde tüm zemin ve hava koşullarında hizmet vermek üzere belli bir ortalama bileşenler ile ürtilmekteler.

Yalnız şu da bir gerçek ki, tüm iyiler bir arada olması lastik teknolojisi açısından mümkün değil. Mutlak surette belli bir noktaya ağırlık verdiğinizde misal olarak ıslak zemin kabiliyetini arttırdığınızda bu sefer de kuru zemin tutunma ve frenaj kabiliyetlerinden ödün veriyorsunuz.

Yukarıda da dediğim gibi güvenlik başta olmak üzere ORTALAMA bir karışımla üretiliyor lastikler.

Zaten garip olmazmıydı, asfaltta çok iyi olan bir lastik çamurlu zemindede çok iyi olsa...

İnşallah bu tarz teknolojileri geliştirirler bekliyoruz bizde ama ufukta bile gözükemiyor...


_____________________________

Saygılarımla
C.Ali SAĞLAM


439 Mesaj
23 Ağustos 2007; 16:50:20 

Bridgestone Turazna ve Goodyear Eagle F1 lastiklerini kullandım. Turanzayı aşırı uzun kullandım. Golf 55 bini geçti, turanzalar kabak olduğundan hafif pati olayları başladı artık. LAstik değişmek lazım, aldığımızdan beridir aynı lastik.

Araba çok hızlı giderken biraz gürültü var, fakat yol tutuşu inanılmaz iyi, yağmurda fazla şakjaya gelmiyor lastik. Karda zaten unutun gitsin. Lastik sert.
205/55 R16 lastik ebatları. Eagle F1 de öneririm muhteşem lastiktir. Bu yeni yeni yerleşmiş lastik firmalarıda, iyi güzel süper yol tutuan modelleri var fakat çabuk aşınıyorlar. Kumho dur toyodur. Bunlar uyduruk markalar değil her markanın kendini gösterdiği bir ortam vardır. Michelin, Bridgestone F1 e lastik yapıyosa Goodyear Firestone, Nascara, Indycar'a lastik yolluyor.

Tabiiki lastik ebatlarına göre değişir, 4x4 için Good Year Wrangler F1 kullanıyoruz fakat karda tutuşu kötü, yağmurda ve kuruda muhteşem yol tutuyor. Ama stabil yolda o kadar iyi değil. Karda da iyi değil.

Benim tercihim, kuru için Eagle F1 ve Turanza (malum yağmurlu performansta önemli). Kar lastiği için Michelin Alpine (lassa snowways kullanıyorum alpineden daha çok memnun kaldım golf te.)

Lastik alırken herşeye dikkat edilmeli, markaların niye bu kadar iyi olduğunu bu dikkat edilecek hususlar belirler. Lastik homojen olarak mı eskimekte? kısmen yüzey kalitesinde bozukluk görülebilir mi? Asfaltta güzel fakat hangi asfaltta? her asfaltta yakın performans verebilir mi? Henüz yağmur yağmış pis yolda tutuş nasıldır? ani hareketlerde yanaklara baskı olduğunda süspansiyonlarla ne derece hoş çalışır. Çukura, kasise gelindiğinde ne kadar esner, janta ne kadar koruma sağlar. Kaç km gider, ömrü nedir. Ne kadar yüksek hıza kadar konforlu ve hakim yol tutuş sağlar. Yoksa ne varki gibi alın carrefourdan lastiği oda götürür boş yolda 90km yi geçmiyorsanız. Nasıl olsa sorun çıkmaz aynı şekilde git gel :D



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asphodel -- 23 Ağustos 2007; 16:53:57 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Ağustos 2007; 21:10:54 

en iyisi continentaldır daha sonra michelin ama türkiye koşullarında lassa 1 numaradır roadstone ucuz ve sağlamdır v tipi roadstone h tipi lassadan şaşma


 
168 Mesaj
26 Ağustos 2007; 22:24:56 

Bridgestone B250 yi kullanıyorum ve çok güzel yol tutuşu var. Eğer boyutlar tutuyorsa bu lastiği öneririm. İnşallah gerek duyulmaz ama 2 lastik alınca 6 ay yol yardımını da ücretsiz sağlıyorlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi megabite -- 26 Ağustos 2007; 22:26:22 >


_____________________________



 
36 Mesaj
26 Ağustos 2007; 23:03:02 

petlas millenium 2001 süper lastik tavsiye ederim


_____________________________



 
1126 Mesaj
28 Ağustos 2007; 11:42:51 

petlas yerli değil mi yaa


_____________________________



 
2665 Mesaj
28 Ağustos 2007; 13:01:20 

nokian nrhi aldımıştım 1 ay önce, ilk defa şehirdışına çıkma imkanım oldu.

bodrum-güvercinlik arası virajlıdır. lassa atracta ile 90 km hızla girebildiğim viraja, 95 km hızla girebildim. performansı gayet memnuniyet verici benim için.
yalnız sessizlik olarak pek tatmin etmedi ama malum corollaların lastik sesi sorunu var ve bu sorunun çözümü lastik değişimi değil sanırım.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 3 Eylül 2007; 10:56:20 >


_____________________________



 
1126 Mesaj
1 Eylül 2007; 1:08:49 

arkadaşlar, sessizlik ve fiyat performans yönünden hangi markayı önerir siniz?


_____________________________



 
1126 Mesaj
3 Eylül 2007; 1:33:16 

cevap yok mu


_____________________________



432 Mesaj
3 Eylül 2007; 10:54:17 

nokian


_____________________________



 
1126 Mesaj
4 Eylül 2007; 1:04:51 

arkadaşlar 93 toyotama bugün akşam kesin lastik taktıracam.. lütfen yol sesini ve sarsıntısını çok iletmeyen uzun ömürlü bir marka önerin artık...


_____________________________



94 Mesaj
5 Eylül 2007; 12:46:28 


quote:

Orjinalden alıntı: megabite

Bridgestone B250 yi kullanıyorum ve çok güzel yol tutuşu var. Eğer boyutlar tutuyorsa bu lastiği öneririm. İnşallah gerek duyulmaz ama 2 lastik alınca 6 ay yol yardımını da ücretsiz sağlıyorlar.

evet katılıyorum.bende b250 kullanıyorum ve cok memnunum. lastik testi yapan yabancı sitelerden 10 gün kadar arastırdım. değisik ulkelerin yol kosullarında yapılmıs olan testlerı bırlestırerek sonuclarını yayınlıyorlar. b 250 uzun omurlu ıslak zemınde yol tutusu iyi ve konforlu olarak goruluyordu. gıdıp aldım ve daha arabayla yola cıkar cıkmaz bu kadar fark nasıl olur dıye dusundum. hankook lastıkten ( sanırım k712 idi ) sonra bu lastık cok hosuma gıttı. bu arada benım lastık olculerı 175/65/14 82t (fiesta tdci) tabı daha yüksek performans arayanlar için turanza er300 ü tek geçerim. saygılar.


_____________________________

okumadan imzalamam:)


 
48 Mesaj
5 Eylül 2007; 12:56:55 

goodyear


_____________________________



335 Mesaj
5 Eylül 2007; 23:03:28 

Mercedes ve BMW lerin çoğunda kullanılan orjinal ekipman olarak çıkan continental iyidir bence adamlar birşey biliyor ki takıyor lastiği


_____________________________

--------------
Sx1
Twinmos 512 mb Rs-Mmc


 
36 Mesaj
9 Eylül 2007; 19:14:16 

Evet Petlas yerli bir lastik markası tüm Türkiye'de bayii ağı var. ayrıca ucuzdur ve Bridgeston'a benzer deseni vardır ve yol tutuşu çok tatminkardır.


_____________________________



16626 Mesaj
9 Eylül 2007; 20:08:14 

dunlop


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Eylül 2007; 9:59:09 

170 beygirlik bir jettada 205/55 16 91v lastik var araç 250ye kadar çıkıyormuş, acaba bu lastikler uygunmudur?


723 Mesaj
14 Eylül 2007; 11:48:12 

continental nedeni continental rally veya f1 arabaları ile lastiklerini geliştirmez tamamen binek ve ticari araçların üzerinde test ederek lastiklerini geliştirir eğer amaç normal kullanım ise binekte en iyi iki lastikten biri (diğeri goodyear) ticaride ve kış lastiğinde ise en iyisidir önerilir tavisye olunur referans autoshow ve automobile dergileri 2005 yılı lastik testleri



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1atasoy -- 14 Eylül 2007; 11:48:56 >


_____________________________



 
6 Mesaj
15 Ekim 2010; 17:05:00 

Arkadaşlar,
Aracıma lastik almak istiyorum ancak karar veremedim sizlere danışmak istiyorum,
Arabam BMW 520 Diesel, lastik ebadları 225/55/R16, İzmir de kullanıyorum öyle çok sürat yapan biri de değilim, işten eve evden işe düzgün yollarda kullanıyorum aracımı, almayı düşündüğüm lastikler;

1- Continental ContiPremiumContact 2 V veya W
2- Goodyear EfficientGrip
3- Dunlop SP Sport 9000

Şimdiden bilgileriniz için teşekkür ederim


_____________________________



 
5 Mesaj
27 Ekim 2011; 9:59:00 

continental uzun km kısa fren mesafesi yuksek fiyat michelın brıgstone buna yakın ama en guzel alternatif tabiki f 16 jetlerının lastık saglayıcısı DUNLOP her yonuyle kalitedir dunlop


_____________________________



992 Mesaj
1 Kasım 2011; 15:35:48 

bence
en iyi araba hangisi sorusu ne kadar gereksiz bir soruysa
en iyi lastik hangisi sorusu da bir o kadar gereksizdir.
tabii ki michelin

bu arada petlas da jet lastiği üretiyor, bilginize


_____________________________

Kia Ceed Concept Plus Manual


 
9 Mesaj
13 Mayıs 2012; 19:21:52 

Kesinlikle Miclehin balonu ve yarılması yaşamış biri olarak söylüyorum. Michelin hikayeden başka bir şey değil herkes tutturmuş bir michelin hikayesi gidiyor. keskinlikle ödenilen paranın hakkını vermiyor ve stabil bir lastik değil. Bridgestone ve Hankook u tek geçerim. Bizzat tecrübelerimle sabittir. Yılda 50-70 bin km yol yaparım. Bana ADAC ve Auto BILD testlerini falan söylemeyin Michelin almadan hepsini tek tek okumuştum. Özel şartlarda yapılan testler maalesef gerçek hayattaki yol şartlarını karşılamıyor.

Kış lastiklerini bilmem ama yaz (bizde 4 mevsim) lastikleri içinde Bridgestone ve Hankook Ventus Evo serisi ni rahatlıkla önerebilirim.


_____________________________



 
11 Mesaj
21 Aralık 2012; 15:05:49 

Arkadaşlar ; bendeki araç opel corsa enjoy eastronik 2004 model olan aracımda continental kullanmaktayım lastik değişeli 47000 km. oldu şuan diş derinliği iyi durumda. o lastikler ne kötü şartlarda ve yollarda gördü hiçbirşey olmadı. Ben doğayı seven biriyim Göllerde balık tutmayı ve ormana çok giderim hertürlü kötü yollarda kullandım her hafta sonu ulaşımı zor olan bir göl e stabilize gibi sivri taşlarla ve toprak yollarla 5 km gittiğim çok oldu. Karlı havada çamurlu yollarda yaşadım. Asfaltta virajlarda çok iyi..
Tek şikayetim Asfaltta lastikten ses gelmesi o kadar.


_____________________________



 
83 Mesaj
22 Aralık 2012; 9:03:23 

quote:

Orijinalden alıntı: mumit

Arkadaşlar ; bendeki araç opel corsa enjoy eastronik 2004 model olan aracımda continental kullanmaktayım lastik değişeli 47000 km. oldu şuan diş derinliği iyi durumda. o lastikler ne kötü şartlarda ve yollarda gördü hiçbirşey olmadı. Ben doğayı seven biriyim Göllerde balık tutmayı ve ormana çok giderim hertürlü kötü yollarda kullandım her hafta sonu ulaşımı zor olan bir göl e stabilize gibi sivri taşlarla ve toprak yollarla 5 km gittiğim çok oldu. Karlı havada çamurlu yollarda yaşadım. Asfaltta virajlarda çok iyi..
Tek şikayetim Asfaltta lastikten ses gelmesi o kadar.

cunku lastik artık ölmüs can cekısıyor :)) üstat lastiğin raf ömrü 7 senedir bir lastik hic kullanılmadan 7sene rafta dursun icerisindeki kaucuk bozulur.senın aracın uzerındekı su anda arabanı tasıyan bır plastık parcası kesınlıkle lastık ozellıgını yıtırmıstır 8 sene lastık kullanmak cıddı ve cok tehlıkelı bır rakam tamam bı 20bın km daha goturur senı ama sıfır tutunma sıfır konfor sıfır guvenlıkle gıdersın


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » EN İYİ LASTİK MARKASI HANGİSİDİR? NEDEN
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.621