- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Arabam Su Eksiltiyor Neden?
27 Cevap34055 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
14 Mesaj
7 Temmuz 2007; 18:51:55 

Arkadaşlar 93 model bir ford taunusum var arabam özellikle yazın çok su eksiltiyor. Geçenlerde radyatörcüye götürdüm patlak yok dediler sadece temizlediler. Sürekli arabanın altına bakıyorum damlayan yeride yok. Motor ustası baktı conta sağlam dedi. Acaba ben devirsiz kullandığım için motor su azaltıyo olabilirmi. Geçenlerde konyadan geliyordum afyonda hararet yükseldi hemen arabayı durdurup su ekledim hiç su kalmamış arabada. Daha sonra izmire kadar hiç su eksiltmemiş.


14759 Mesaj
19 Temmuz 2007; 3:25:44 

Su hortumlarında küçük bi çatlak vardır. Dikkaetlice incelenmeli.. Kireç gibi beyaz olmuş kısımlardan şüphelenebilirsiniz.


_____________________________

MOTO G ORJİNAL FLIP COVER KILIF (Turkuaz)


9816 Mesaj
19 Temmuz 2007; 10:03:41 

eğer radyatörden kaçırıyorsa bulunması için kesin çözüm patlak lastik gibi söküp dışarda suyu boşaltılıp hava basarak stepne gibi bakmaktır.Birçok usta geçinen kişi böyle bir sorunla kendisine gititğinizde sökmeye üşendiği için sabun ve köpük yöntemi ile deneme yapmakta ve genelde küçük çatlak veya delikleri gözden kaçırmaktadırlar.Aracın altına su damlaması için deliğin çapının büyük olması ve taş gibi bir şey çarparak delinmesi lazımdır.Halbuki eski yıpranmış araçların radyatörleri genelde ya korozyon yüzünden ya da vibrasyon sonucu paslanmış yüzeylerin kalkması sonucu iğne deliğinden küçük kılcal çatlaklar ile olmaktadır. Bir ardaşımızn dediği gibi böyle bir kaçak noktasının çevresi beyaz kireç veya yesilimtrak renkte olması ile anlaşılabilir ancak köpük yöntemi için daha yoğun bir köpük olabilir mesela traş köpükleri ince sürüldüğünde iyi bir kontrol edilcidir.Bu konuda bir delik yakalarsanız büyük bir ihtimalle ikinci ve üçüncü de olacaktır.Çünkü korozyon gibi olaylarda tek nokta yerine bir çok delik olacaktır.Yine büyük bir ihtimalle radyötürün üst taraflarındaiki malzemenin birleşme noktalarında bulunma olasılığı fazladır.Çünkü buharlaşan şu basınçla bu noktalara yüklenerek dışarı kaçar , motor sıcakken test yapıldığında daha kolay delik bulunabilecektir.

İkici kaçak noktası ise genelde hortumların rakorla birleşim noktalarındaki kelepçenin hemen dibinden olmaktadır.Kelepçenin sıktığı lastik hortum zamanla titreşim ve sallanma ile bu noktaları aşındırmak ve yırtılma olmaktadır.Bunun için de bağlantı kelepçesi gevşetilerek dikaktli bir inceleme ile kesik veya yırtık görülürse ya hortum değiltirilmelidir yada bu kısım kesilerekgeçici çözüm uygulanmaktadır.Unutmayalım ki lastik parçaların ozon dayanımları nedeniyle açık havada en fazla 5 sene ömrü vardır.Bundan sonra lastik veya kauçuk efsafını kaybederek serleşmekte görevini yapsa bile darbeler ve basınç karşısında yırtılmaktadır.Bu yüzden basınçlı oprtamda çalışan tüm lastik veya kauçuk parçaların 5-6 senede bir değiştirilmesini öneririm.

üçüncü nokta ise motor blogundan yağa karışan veya silindire giden ve eksozdan beyaz duman şeklinde kaçan su buharıdır.Bu konu biraz daha derin ve önem arz etmektedir.İşallah bu kısım çıkmaz size pahalıya patlayacaktır.


_____________________________




 
2 Mesaj
4 Eylül 2011; 15:20:05 

arkadaşlar ben 2 hafta önce bir 2003 157000de kangoo aldım. gittim ustaya verdim neyi var neyi yok yap dedim yağlarını ve filtrelerin hepsini değişti. bu arada araç dizel. ama yeni farkettim ki aracı park ettiğim yerler hep yağ oluyor. motorun altındaki koruma hep ıslak motor yağına baktım maksimum çizgisinin üstünde .3-4 gündür sürekli takip ediyorum yağda azalma yok suyuna baktım 2 haftada yarım litre eksiltmiş. kaputu açtığım da içerden de ıslaklık vardı kaputta. motor hararet seviyesi çalıştıktan 10 dakika sonra yarının biraz üstünde gidip geliyor. fikri olan, anlayan arkadaşlar veya başına böyle birşey gelenlerden yardım bekliyorum şimdiden teşekkürler.


_____________________________



5873 Mesaj
5 Eylül 2011; 21:51:17 


quote:

Orijinalden alıntı: jakaman22

arkadaşlar ben 2 hafta önce bir 2003 157000de kangoo aldım. gittim ustaya verdim neyi var neyi yok yap dedim yağlarını ve filtrelerin hepsini değişti. bu arada araç dizel. ama yeni farkettim ki aracı park ettiğim yerler hep yağ oluyor. motorun altındaki koruma hep ıslak motor yağına baktım maksimum çizgisinin üstünde .3-4 gündür sürekli takip ediyorum yağda azalma yok suyuna baktım 2 haftada yarım litre eksiltmiş. kaputu açtığım da içerden de ıslaklık vardı kaputta. motor hararet seviyesi çalıştıktan 10 dakika sonra yarının biraz üstünde gidip geliyor. fikri olan, anlayan arkadaşlar veya başına böyle birşey gelenlerden yardım bekliyorum şimdiden teşekkürler.


Sorununuz değişik kaynaklı olabilir.Bazı durumlarda burdan teşhis yapmak zor.

1-yerler yağ olması,kartel tapası kaçırıyor. olabilir.Ya da kartel contası aşınmıştır kaçırıyordur.

2-kaputta ıslaklık bir yerden yağ kaçırıyor.Muhtemel yağ kapağını kontrol edin. motorda ıslaklık,piyano kapağından da olabilir.

3-Hararet göstergesi gidip gelmesi,Hararet müşür arızasıda olabilir.

Bunlar dilimin döndüğünce olabilecek sebepler.Bakımını yaptırdığınız yere gidip şikayetleriniz belirtin.Motoru yıkatın bir müddet kulllanın.Kaçağın nerde olduğu konusunda size ve ustanıza fikir verecektir.


_____________________________

Feqiye Teyran


 
2 Mesaj
5 Eylül 2011; 22:31:54 

aynen dediğin gibi bugün usataya gittim yıkat dedi nokta atışı olsun. ayrıca sızan su değil yağ orası kesin artık. ilgin için teşekkürler.


_____________________________



896 Mesaj
10 Ekim 2011; 22:19:53 

hortumlardan,devirdaim pompasından ya da radyatörden büyük ihtimal.


_____________________________




285 Mesaj
6 Aralık 2012; 23:25:19 

arabam bmv 318i e 46 kasa 1999 model su eksitiyo usta radyatör dedi deyiştirdim ama radyatör deilmiş su eksiltme devam ediyo bide araba fazla yakmaya başladı şimdi yağa su karıştırıyo diyo motor kapağını açtığı zaman kapakta yağ köpük olmuş vaziyette üst kapağı açıcaz contaya bakıcaz diyo conta çürümüş olabilir diyo veya rektifiye ola bilir diyo kaynak işi çıkabilir diyo kafam karıştı dedikleri doğru olabilir ama nasıl yapıcam bilmiyorum çok ta pahalıya maal olucak bana galiba


_____________________________

3.18 i 1999 BMW EREN ...!


1292 Mesaj
7 Aralık 2012; 0:02:31 

Ustayı değiştir. Hemde çok ivedi bir biçimde.

Yağa su karışıp karışmadığı kolay anlaşılır. yağ çubuğunu çek, eğer motor yağı tahin gibi ise, yağa su karışmış, %90 conta yanmıştır.

Tabi eğer kapağın çok işlem gördü ise kapak da isteyebilir.


_____________________________

Ford Granada MK2 2.8 V6, Weber 38 DGAS
Lada Samara 1.5 S


821 Mesaj
8 Aralık 2012; 0:15:10 

quote:

Orijinalden alıntı: haydia

arabam bmv 318i e 46 kasa 1999 model su eksitiyo usta radyatör dedi deyiştirdim ama radyatör deilmiş su eksiltme devam ediyo bide araba fazla yakmaya başladı şimdi yağa su karıştırıyo diyo motor kapağını açtığı zaman kapakta yağ köpük olmuş vaziyette üst kapağı açıcaz contaya bakıcaz diyo conta çürümüş olabilir diyo veya rektifiye ola bilir diyo kaynak işi çıkabilir diyo kafam karıştı dedikleri doğru olabilir ama nasıl yapıcam bilmiyorum çok ta pahalıya maal olucak bana galiba



Önce daha güvenebileceğin bir tamirci bul aracın conta yakmış belliki üst kapak açılmadan kimse yorum yapamaz.

Araç kapak isterse 2500-3000tl (iyimser) masrafın var geçmiş olsun.

Ayrıca kim kapağı kaynatarım diyorsa onu odunla döv..

Kesinlikle kapak kaynak yaptırmayın kapak bitmişse ya yeni kapak yada temiz tamir görmemiş kapak bakın.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flonky -- 8 Aralık 2012; 0:18:45 >


_____________________________

eşek bilmediği otu yerse başı ağrır

steam: silentpr1


11050 Mesaj
8 Aralık 2012; 2:16:16 

@haydia

Geçmiş olsun. Anlattığına bakılırsa conta yanmış. Kapak açılacak..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


285 Mesaj
9 Aralık 2012; 19:02:07 

quote:

Orijinalden alıntı: flonky



Önce daha güvenebileceğin bir tamirci bul aracın conta yakmış belliki üst kapak açılmadan kimse yorum yapamaz.

Araç kapak isterse 2500-3000tl (iyimser) masrafın var geçmiş olsun.

Ayrıca kim kapağı kaynatarım diyorsa onu odunla döv..

Kesinlikle kapak kaynak yaptırmayın kapak bitmişse ya yeni kapak yada temiz tamir görmemiş kapak bakın.

başka bi ustaya gittim olayı anlattım araba motor sıcakken üst hortumdan su kaçırıyomus yaa usta motora baktı conta yansa su karıştırsa bütün yağ su olurdu dedi bu conta işi deil derken üst hortuma bakıp sıkıştırdı bi baktık su kaçırıyo üst hortumu deyiştir dik ve termostat antifiriz yağı deyişti saat gibi maaşallah arkadaşlar ..conta yanık diye az kalsın söktürücektik yaaa bence bi iş yapmadan araştırın 1 ustaya güvenip yaptırmayın başka ustalara gösterin bence saygılar


_____________________________

3.18 i 1999 BMW EREN ...!


285 Mesaj
9 Aralık 2012; 19:06:26 

quote:

Orijinalden alıntı: vezir

eğer radyatörden kaçırıyorsa bulunması için kesin çözüm patlak lastik gibi söküp dışarda suyu boşaltılıp hava basarak stepne gibi bakmaktır.Birçok usta geçinen kişi böyle bir sorunla kendisine gititğinizde sökmeye üşendiği için sabun ve köpük yöntemi ile deneme yapmakta ve genelde küçük çatlak veya delikleri gözden kaçırmaktadırlar.Aracın altına su damlaması için deliğin çapının büyük olması ve taş gibi bir şey çarparak delinmesi lazımdır.Halbuki eski yıpranmış araçların radyatörleri genelde ya korozyon yüzünden ya da vibrasyon sonucu paslanmış yüzeylerin kalkması sonucu iğne deliğinden küçük kılcal çatlaklar ile olmaktadır. Bir ardaşımızn dediği gibi böyle bir kaçak noktasının çevresi beyaz kireç veya yesilimtrak renkte olması ile anlaşılabilir ancak köpük yöntemi için daha yoğun bir köpük olabilir mesela traş köpükleri ince sürüldüğünde iyi bir kontrol edilcidir.Bu konuda bir delik yakalarsanız büyük bir ihtimalle ikinci ve üçüncü de olacaktır.Çünkü korozyon gibi olaylarda tek nokta yerine bir çok delik olacaktır.Yine büyük bir ihtimalle radyötürün üst taraflarındaiki malzemenin birleşme noktalarında bulunma olasılığı fazladır.Çünkü buharlaşan şu basınçla bu noktalara yüklenerek dışarı kaçar , motor sıcakken test yapıldığında daha kolay delik bulunabilecektir.

İkici kaçak noktası ise genelde hortumların rakorla birleşim noktalarındaki kelepçenin hemen dibinden olmaktadır.Kelepçenin sıktığı lastik hortum zamanla titreşim ve sallanma ile bu noktaları aşındırmak ve yırtılma olmaktadır.Bunun için de bağlantı kelepçesi gevşetilerek dikaktli bir inceleme ile kesik veya yırtık görülürse ya hortum değiltirilmelidir yada bu kısım kesilerekgeçici çözüm uygulanmaktadır.Unutmayalım ki lastik parçaların ozon dayanımları nedeniyle açık havada en fazla 5 sene ömrü vardır.Bundan sonra lastik veya kauçuk efsafını kaybederek serleşmekte görevini yapsa bile darbeler ve basınç karşısında yırtılmaktadır.Bu yüzden basınçlı oprtamda çalışan tüm lastik veya kauçuk parçaların 5-6 senede bir değiştirilmesini öneririm.

üçüncü nokta ise motor blogundan yağa karışan veya silindire giden ve eksozdan beyaz duman şeklinde kaçan su buharıdır.Bu konu biraz daha derin ve önem arz etmektedir.İşallah bu kısım çıkmaz size pahalıya patlayacaktır.

abi aynen rekorun tam takıldığı yerden kaçırıyo yansanayi üst hortum takmışlar oda içindeki rekor bağlantı borusunu tutmuyo


_____________________________

3.18 i 1999 BMW EREN ...!


9816 Mesaj
9 Aralık 2012; 21:26:29 


quote:

Orijinalden alıntı: haydia


abi aynen rekorun tam takıldığı yerden kaçırıyo yansanayi üst hortum takmışlar oda içindeki rekor bağlantı borusunu tutmuyo

En kolay çözümü olan işlerden biridir.hortumu orijinali değiştirin veya kelepçelerin sıkıldığını abartmayın. Bazen ustanın bir anahtar veya tornavida ile sıktığı turk gücünü anlamak zordur. Öylesine abanirlar ki sağlam parçayı bile bozabilirler.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________




285 Mesaj
9 Aralık 2012; 22:40:14 

tşk ler ilginiz için


_____________________________

3.18 i 1999 BMW EREN ...!


 
1 Mesaj
13 Kasım 2014; 18:08:00 

selam arkadaşlar benimde arabam hararet yapıyor ve su eksiltiyor.bir kaç ustaya götürdüm her biri farklı bir şey dedi ve toplam 750 lira harcadım düzelmedi bir türlü.
ustaların yaptıklarına gelince su deposunun kapağı değiştirildi.çatlamış hortum vardı o değiştirildi düzelmedi sonra devir daim kontrol edildi sorun yok denildi en son geçen hafta radyatörde kaçak var denildi onu da değiştirdiler.sanırsam üst kapak contası yanmış ama 6 aydır araba bu şekil ve yağa herhangi bi su karışması olmamış.araba yüksek devirdeyken hararet düşüyor devir düşükken hararet artıyor ve gözle görülebilen bi su sızıntısı görülmüyor.
lütfen acil yardım !!!!!!!!!!!.


_____________________________



3139 Mesaj
14 Kasım 2014; 17:16:25 

quote:

Orijinalden alıntı: barış-02

selam arkadaşlar benimde arabam hararet yapıyor ve su eksiltiyor.bir kaç ustaya götürdüm her biri farklı bir şey dedi ve toplam 750 lira harcadım düzelmedi bir türlü.
ustaların yaptıklarına gelince su deposunun kapağı değiştirildi.çatlamış hortum vardı o değiştirildi düzelmedi sonra devir daim kontrol edildi sorun yok denildi en son geçen hafta radyatörde kaçak var denildi onu da değiştirdiler.sanırsam üst kapak contası yanmış ama 6 aydır araba bu şekil ve yağa herhangi bi su karışması olmamış.araba yüksek devirdeyken hararet düşüyor devir düşükken hararet artıyor ve gözle görülebilen bi su sızıntısı görülmüyor.
lütfen acil yardım !!!!!!!!!!!.

Motor ısındıktan sonra arkadan beyaz duman çıkıyorsa kapak contasıdır. Conta yandığında her zaman suya yağ karışmaz. Hatta antifriz varsa egzozdan adamın içini yakan keskin ve iğrenç bir koku da gelecektir.


_____________________________



285 Mesaj
14 Aralık 2014; 21:51:06 

quote:

Orijinalden alıntı: barış-02

selam arkadaşlar benimde arabam hararet yapıyor ve su eksiltiyor.bir kaç ustaya götürdüm her biri farklı bir şey dedi ve toplam 750 lira harcadım düzelmedi bir türlü.
ustaların yaptıklarına gelince su deposunun kapağı değiştirildi.çatlamış hortum vardı o değiştirildi düzelmedi sonra devir daim kontrol edildi sorun yok denildi en son geçen hafta radyatörde kaçak var denildi onu da değiştirdiler.sanırsam üst kapak contası yanmış ama 6 aydır araba bu şekil ve yağa herhangi bi su karışması olmamış.araba yüksek devirdeyken hararet düşüyor devir düşükken hararet artıyor ve gözle görülebilen bi su sızıntısı görülmüyor.
lütfen acil yardım !!!!!!!!!!!.

üst kapak çatlak veya conta yanmıştır


_____________________________

3.18 i 1999 BMW EREN ...!


147 Mesaj
15 Aralık 2014; 13:32:15 

Merhaba Arkadaşlar bende de 98 model daweoo nubira var.Hararet sorunu,fanların hızlı devirde dönmemesi ve su eksiltemesi sebebiyle oto elektrikçiye gittim.Fan sisteminde sorun yok olması gerektiği gibi dediler.Sonra oto tamirciye gidip devir daim kontrol ettirdim sorun yok dediler.araca kullanmaya başladıktan 10 dk sonra kapaktan su kaçırıyor deyince araç geç ısınsın diye termostatı kesmişler budefada tüpe geç geçiyor.Daha sonra başka bir oto elektrikçiye gittim onlarda elektrik tesisatını komple elden geçirdiler falan.Araç bir kaç gün düzeldi ama sonra tekrar aynı sorunlar başladı.Tamirciler teşhis koyamadılar ama benim teşhisim fanların ikinci kademeye geçip hızlanmaması.Su deposunun kapagının yanında sürekli yeşil antfiriz lekeleri görüyorum ve sürekli eksiliyor kapaktan su kaçırıyor.Motor yağım eskidi siyahımsı ayrıca araç ilk çalıştığında eksozdan hafif su atıyor.Boşuna para harcamaktan usandım.Aynı sorunu yaşayanların tecrübelerinden yararlanmak istiyorum.Fan müşürünü değiştirsem bütün sorun aşılır mı acaba??*


_____________________________

Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını aramayı alışkanlık haline getirmiş milletler, önce onurlarını, sonra özgürlüklerini daha sonra da geleceklerini kaybetmeye mahkumdurlar.
Atatürk


3139 Mesaj
15 Aralık 2014; 18:30:30 

Soğutma suyunu kapaktan taşırıyor galiba. Benim hiç başıma gelmedi. Motor ısındığında egzozdan iğrenç kokulu beyaz duman çıkıyor mu? Normalde renksiz çıkar.


_____________________________



411 Mesaj
15 Aralık 2014; 18:39:57 

Radyatör kapağından kaynaklanıyor olmasın? Etrafta antifiriz lekeleri olmaması lazım.

Bu mesajda bahsedilenler: @adamgibiadam


_____________________________

mazda


173 Mesaj
16 Aralık 2014; 0:04:00 

arkadaşlar benim aracımda da su eksiltme yapıyor... 1.4 lpg li puntom var.... radyatörü ufak bir delikten dolayı değiştirmiştim 7 ay önce... yağın suya suyun yağa karışma gibi bir durum yok... çekişten düşme fazla yakıt yakma gibi bir durumda yok... araba 100 km yaptıktan sonra rölantideyken 20 dakika hortumları fener ine kontrol ettim bir damla akma yok... radayatöre giren ve çıkan hortumları sıktığımda orta sertlikte... dün radyatör kapağınıda değiştirdim orjinali ile... araba 100 ml 100ml azaltıyor... regülatör hortumlarına kadar kontrol ettim...egzozdan çok az su oluyor sabahları... triger değiştirirken devirdaim değişmedi acaba devirdaimden mi su kaçırıyor ? ... 20 dakikada arabanın altına düşen bir damla yok...

conta yaksa araba teklemez mi ? çekişten düşmez mi ? yağ suya su yağa karışmaz mı ? arabanın sesi değişmez mi ? çok yakmaz mı ? hiçbiri yok...


3139 Mesaj
16 Aralık 2014; 15:46:55 

quote:

Orijinalden alıntı: DefenSe

arkadaşlar benim aracımda da su eksiltme yapıyor... 1.4 lpg li puntom var.... radyatörü ufak bir delikten dolayı değiştirmiştim 7 ay önce... yağın suya suyun yağa karışma gibi bir durum yok... çekişten düşme fazla yakıt yakma gibi bir durumda yok... araba 100 km yaptıktan sonra rölantideyken 20 dakika hortumları fener ine kontrol ettim bir damla akma yok... radayatöre giren ve çıkan hortumları sıktığımda orta sertlikte... dün radyatör kapağınıda değiştirdim orjinali ile... araba 100 ml 100ml azaltıyor... regülatör hortumlarına kadar kontrol ettim...egzozdan çok az su oluyor sabahları... triger değiştirirken devirdaim değişmedi acaba devirdaimden mi su kaçırıyor ? ... 20 dakikada arabanın altına düşen bir damla yok...

conta yaksa araba teklemez mi ? çekişten düşmez mi ? yağ suya su yağa karışmaz mı ? arabanın sesi değişmez mi ? çok yakmaz mı ? hiçbiri yok...

Motor soğukken egzozdan beyaz duman çıkar ve ısındığında kesilir. Motor ısındıktan sonra da duman atıyorsa(gazlarken aynadan baktığınızda seçilebilir) şüphelenebilirsiniz. Pederin arabada yanmış, hatta kapak çatlamıştı. Zaten yanmadan önce de hararet rampa gördüğünde çıkıyordu.

Devirdaim de kaçırmaya müsait bir nokta. Ses yapıyorsa değiştirilebilir. Yoksa hortumlara ve bağlantılarını kontrol ediniz.

Motordan çıkıp radyatöre giden hortumlarda kaçak olunca buharlaştığı için göremezsiniz. Radyatörden çıkıp motora giden hortumda kaçak varsa sızar. Hortumlara bakarken kaloriferi kontrol etmeyi unutmayınız. Taban halısını kaldırıp ıslaklık olup olmadığını da kontrol ediniz.


_____________________________



173 Mesaj
18 Aralık 2014; 17:49:51 

quote:

Orijinalden alıntı: DH Konsey


Motor soğukken egzozdan beyaz duman çıkar ve ısındığında kesilir. Motor ısındıktan sonra da duman atıyorsa(gazlarken aynadan baktığınızda seçilebilir) şüphelenebilirsiniz. Pederin arabada yanmış, hatta kapak çatlamıştı. Zaten yanmadan önce de hararet rampa gördüğünde çıkıyordu.

Devirdaim de kaçırmaya müsait bir nokta. Ses yapıyorsa değiştirilebilir. Yoksa hortumlara ve bağlantılarını kontrol ediniz.

Motordan çıkıp radyatöre giden hortumlarda kaçak olunca buharlaştığı için göremezsiniz. Radyatörden çıkıp motora giden hortumda kaçak varsa sızar. Hortumlara bakarken kaloriferi kontrol etmeyi unutmayınız. Taban halısını kaldırıp ıslaklık olup olmadığını da kontrol ediniz.

arabanın suyunu max seviyesine cıkarttım 40 km de bir kontrol ettim 400 km yoldan sonra şunu anladım araç max seviyesinin 2 parmak altına kendini sabitliyor ne kadar max'a kadar su koysamda hep 2 parmak düşürüyor ve orada kalıyor çok garip bir durum...


3139 Mesaj
18 Aralık 2014; 19:34:05 

Pederin minibüsü yapılınca suyun fazlasını atar demişti usta. Renault 12' de kavanozu ağzına kadar doldursam yine de taşmaz, eksilmez.

Pederin minibüsündeki kavanoz kapağı bildiğiniz radyatör kapağı. Yaylı ve kilitli.


_____________________________



 
1 Mesaj
Dün; 11:08:36 

arkadaşlar 2001 opel astra aracım var su eksiltiyodu usta inceledi ve devirdayımdan dedi bende trigel falan filan komple bakım yaptırdım 15gun falan geçti takip ettım az bişekilde yeniden su eksiltmiş neden olabilir acaba?


_____________________________



173 Mesaj
Bugün; 4:17:48 

quote:

Orijinalden alıntı: DH Konsey


Motor soğukken egzozdan beyaz duman çıkar ve ısındığında kesilir. Motor ısındıktan sonra da duman atıyorsa(gazlarken aynadan baktığınızda seçilebilir) şüphelenebilirsiniz. Pederin arabada yanmış, hatta kapak çatlamıştı. Zaten yanmadan önce de hararet rampa gördüğünde çıkıyordu.

Devirdaim de kaçırmaya müsait bir nokta. Ses yapıyorsa değiştirilebilir. Yoksa hortumlara ve bağlantılarını kontrol ediniz.

Motordan çıkıp radyatöre giden hortumlarda kaçak olunca buharlaştığı için göremezsiniz. Radyatörden çıkıp motora giden hortumda kaçak varsa sızar. Hortumlara bakarken kaloriferi kontrol etmeyi unutmayınız. Taban halısını kaldırıp ıslaklık olup olmadığını da kontrol ediniz.

su azaktmaya devam ediyor ustaya söyledim min seviyesinde su atmıyordur belkide dedi.... min seviyesine inene kadar bekle takip et min seviyesinden aşşağıya iniyorsa gel bakalım dedi... arabamda fakir kalısım lpg olabilir mi ? belkide bu yüzden suyu cabuk buharlaştırıyor olabilir mi ?

yağ zamanı 300 km sonra acaba yağı değiştirsem sorun çözülür mü ? :((( (saçma ama...)

motor tapaları varmış... acaba bunlarda delik olabilir mi ?


3139 Mesaj
Bugün; 10:00:03 

Motor tapası konusunda bilgim yok. Yağ değişimi çözüm değildir ama motor yağına su karışmışsa farkedilmesini sağlayabilir. LPG karışımı da etkilemez.

İlk önce LPG regülatörü içindeki diyaframı kontrol ettirebilirsiniz. Yırtık varsa suyun sızdığını görmezsiniz. Yeni arabalarda fazla suyun hangi kritere göre atıldığını bilmiyorum. Regülatörün genleşme kabı hizasından yüksek olması gibi sebepler etkiliyorsa onu da araştırabilirsiniz. Silindir kapak testini arabanın üzerinde yapabiliyorlarsa(kapağa boyalı su basılarak kaçak kontrolü yapılır) yaptırıp kapağın sağlamlığından emin olunuz. Belki tapalardan kaçırma durumu da ortaya çıkabilir.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.609