Arabam Su Eksiltiyor Neden?
14 Cevap30234 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
14 Mesaj
7 Temmuz 2007; 18:51:55 

Arkadaşlar 93 model bir ford taunusum var arabam özellikle yazın çok su eksiltiyor. Geçenlerde radyatörcüye götürdüm patlak yok dediler sadece temizlediler. Sürekli arabanın altına bakıyorum damlayan yeride yok. Motor ustası baktı conta sağlam dedi. Acaba ben devirsiz kullandığım için motor su azaltıyo olabilirmi. Geçenlerde konyadan geliyordum afyonda hararet yükseldi hemen arabayı durdurup su ekledim hiç su kalmamış arabada. Daha sonra izmire kadar hiç su eksiltmemiş.


14586 Mesaj
19 Temmuz 2007; 3:25:44 

Su hortumlarında küçük bi çatlak vardır. Dikkaetlice incelenmeli.. Kireç gibi beyaz olmuş kısımlardan şüphelenebilirsiniz.


_____________________________




9554 Mesaj
19 Temmuz 2007; 10:03:41 

eğer radyatörden kaçırıyorsa bulunması için kesin çözüm patlak lastik gibi söküp dışarda suyu boşaltılıp hava basarak stepne gibi bakmaktır.Birçok usta geçinen kişi böyle bir sorunla kendisine gititğinizde sökmeye üşendiği için sabun ve köpük yöntemi ile deneme yapmakta ve genelde küçük çatlak veya delikleri gözden kaçırmaktadırlar.Aracın altına su damlaması için deliğin çapının büyük olması ve taş gibi bir şey çarparak delinmesi lazımdır.Halbuki eski yıpranmış araçların radyatörleri genelde ya korozyon yüzünden ya da vibrasyon sonucu paslanmış yüzeylerin kalkması sonucu iğne deliğinden küçük kılcal çatlaklar ile olmaktadır. Bir ardaşımızn dediği gibi böyle bir kaçak noktasının çevresi beyaz kireç veya yesilimtrak renkte olması ile anlaşılabilir ancak köpük yöntemi için daha yoğun bir köpük olabilir mesela traş köpükleri ince sürüldüğünde iyi bir kontrol edilcidir.Bu konuda bir delik yakalarsanız büyük bir ihtimalle ikinci ve üçüncü de olacaktır.Çünkü korozyon gibi olaylarda tek nokta yerine bir çok delik olacaktır.Yine büyük bir ihtimalle radyötürün üst taraflarındaiki malzemenin birleşme noktalarında bulunma olasılığı fazladır.Çünkü buharlaşan şu basınçla bu noktalara yüklenerek dışarı kaçar , motor sıcakken test yapıldığında daha kolay delik bulunabilecektir.

İkici kaçak noktası ise genelde hortumların rakorla birleşim noktalarındaki kelepçenin hemen dibinden olmaktadır.Kelepçenin sıktığı lastik hortum zamanla titreşim ve sallanma ile bu noktaları aşındırmak ve yırtılma olmaktadır.Bunun için de bağlantı kelepçesi gevşetilerek dikaktli bir inceleme ile kesik veya yırtık görülürse ya hortum değiltirilmelidir yada bu kısım kesilerekgeçici çözüm uygulanmaktadır.Unutmayalım ki lastik parçaların ozon dayanımları nedeniyle açık havada en fazla 5 sene ömrü vardır.Bundan sonra lastik veya kauçuk efsafını kaybederek serleşmekte görevini yapsa bile darbeler ve basınç karşısında yırtılmaktadır.Bu yüzden basınçlı oprtamda çalışan tüm lastik veya kauçuk parçaların 5-6 senede bir değiştirilmesini öneririm.

üçüncü nokta ise motor blogundan yağa karışan veya silindire giden ve eksozdan beyaz duman şeklinde kaçan su buharıdır.Bu konu biraz daha derin ve önem arz etmektedir.İşallah bu kısım çıkmaz size pahalıya patlayacaktır.


_____________________________




 
2 Mesaj
4 Eylül 2011; 15:20:05 

arkadaşlar ben 2 hafta önce bir 2003 157000de kangoo aldım. gittim ustaya verdim neyi var neyi yok yap dedim yağlarını ve filtrelerin hepsini değişti. bu arada araç dizel. ama yeni farkettim ki aracı park ettiğim yerler hep yağ oluyor. motorun altındaki koruma hep ıslak motor yağına baktım maksimum çizgisinin üstünde .3-4 gündür sürekli takip ediyorum yağda azalma yok suyuna baktım 2 haftada yarım litre eksiltmiş. kaputu açtığım da içerden de ıslaklık vardı kaputta. motor hararet seviyesi çalıştıktan 10 dakika sonra yarının biraz üstünde gidip geliyor. fikri olan, anlayan arkadaşlar veya başına böyle birşey gelenlerden yardım bekliyorum şimdiden teşekkürler.


_____________________________



5734 Mesaj
5 Eylül 2011; 21:51:17 


quote:

Orijinalden alıntı: jakaman22

arkadaşlar ben 2 hafta önce bir 2003 157000de kangoo aldım. gittim ustaya verdim neyi var neyi yok yap dedim yağlarını ve filtrelerin hepsini değişti. bu arada araç dizel. ama yeni farkettim ki aracı park ettiğim yerler hep yağ oluyor. motorun altındaki koruma hep ıslak motor yağına baktım maksimum çizgisinin üstünde .3-4 gündür sürekli takip ediyorum yağda azalma yok suyuna baktım 2 haftada yarım litre eksiltmiş. kaputu açtığım da içerden de ıslaklık vardı kaputta. motor hararet seviyesi çalıştıktan 10 dakika sonra yarının biraz üstünde gidip geliyor. fikri olan, anlayan arkadaşlar veya başına böyle birşey gelenlerden yardım bekliyorum şimdiden teşekkürler.


Sorununuz değişik kaynaklı olabilir.Bazı durumlarda burdan teşhis yapmak zor.

1-yerler yağ olması,kartel tapası kaçırıyor. olabilir.Ya da kartel contası aşınmıştır kaçırıyordur.

2-kaputta ıslaklık bir yerden yağ kaçırıyor.Muhtemel yağ kapağını kontrol edin. motorda ıslaklık,piyano kapağından da olabilir.

3-Hararet göstergesi gidip gelmesi,Hararet müşür arızasıda olabilir.

Bunlar dilimin döndüğünce olabilecek sebepler.Bakımını yaptırdığınız yere gidip şikayetleriniz belirtin.Motoru yıkatın bir müddet kulllanın.Kaçağın nerde olduğu konusunda size ve ustanıza fikir verecektir.


_____________________________

Feqiye Teyran


 
2 Mesaj
5 Eylül 2011; 22:31:54 

aynen dediğin gibi bugün usataya gittim yıkat dedi nokta atışı olsun. ayrıca sızan su değil yağ orası kesin artık. ilgin için teşekkürler.


_____________________________



852 Mesaj
10 Ekim 2011; 22:19:53 

hortumlardan,devirdaim pompasından ya da radyatörden büyük ihtimal.


_____________________________




246 Mesaj
6 Aralık 2012; 23:25:19 

arabam bmv 318i e 46 kasa 1999 model su eksitiyo usta radyatör dedi deyiştirdim ama radyatör deilmiş su eksiltme devam ediyo bide araba fazla yakmaya başladı şimdi yağa su karıştırıyo diyo motor kapağını açtığı zaman kapakta yağ köpük olmuş vaziyette üst kapağı açıcaz contaya bakıcaz diyo conta çürümüş olabilir diyo veya rektifiye ola bilir diyo kaynak işi çıkabilir diyo kafam karıştı dedikleri doğru olabilir ama nasıl yapıcam bilmiyorum çok ta pahalıya maal olucak bana galiba


_____________________________

3.18 i 1999 BMW EREN ...!


1207 Mesaj
7 Aralık 2012; 0:02:31 

Ustayı değiştir. Hemde çok ivedi bir biçimde.

Yağa su karışıp karışmadığı kolay anlaşılır. yağ çubuğunu çek, eğer motor yağı tahin gibi ise, yağa su karışmış, %90 conta yanmıştır.

Tabi eğer kapağın çok işlem gördü ise kapak da isteyebilir.


_____________________________

Ford Granada MK2 2.8 Cologne V6
Weber 38 DGAS


753 Mesaj
8 Aralık 2012; 0:15:10 

quote:

Orijinalden alıntı: haydia

arabam bmv 318i e 46 kasa 1999 model su eksitiyo usta radyatör dedi deyiştirdim ama radyatör deilmiş su eksiltme devam ediyo bide araba fazla yakmaya başladı şimdi yağa su karıştırıyo diyo motor kapağını açtığı zaman kapakta yağ köpük olmuş vaziyette üst kapağı açıcaz contaya bakıcaz diyo conta çürümüş olabilir diyo veya rektifiye ola bilir diyo kaynak işi çıkabilir diyo kafam karıştı dedikleri doğru olabilir ama nasıl yapıcam bilmiyorum çok ta pahalıya maal olucak bana galiba



Önce daha güvenebileceğin bir tamirci bul aracın conta yakmış belliki üst kapak açılmadan kimse yorum yapamaz.

Araç kapak isterse 2500-3000tl (iyimser) masrafın var geçmiş olsun.

Ayrıca kim kapağı kaynatarım diyorsa onu odunla döv..

Kesinlikle kapak kaynak yaptırmayın kapak bitmişse ya yeni kapak yada temiz tamir görmemiş kapak bakın.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flonky -- 8 Aralık 2012; 0:18:45 >


_____________________________



11050 Mesaj
8 Aralık 2012; 2:16:16 

@haydia

Geçmiş olsun. Anlattığına bakılırsa conta yanmış. Kapak açılacak..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


246 Mesaj
9 Aralık 2012; 19:02:07 

quote:

Orijinalden alıntı: flonky



Önce daha güvenebileceğin bir tamirci bul aracın conta yakmış belliki üst kapak açılmadan kimse yorum yapamaz.

Araç kapak isterse 2500-3000tl (iyimser) masrafın var geçmiş olsun.

Ayrıca kim kapağı kaynatarım diyorsa onu odunla döv..

Kesinlikle kapak kaynak yaptırmayın kapak bitmişse ya yeni kapak yada temiz tamir görmemiş kapak bakın.

başka bi ustaya gittim olayı anlattım araba motor sıcakken üst hortumdan su kaçırıyomus yaa usta motora baktı conta yansa su karıştırsa bütün yağ su olurdu dedi bu conta işi deil derken üst hortuma bakıp sıkıştırdı bi baktık su kaçırıyo üst hortumu deyiştir dik ve termostat antifiriz yağı deyişti saat gibi maaşallah arkadaşlar ..conta yanık diye az kalsın söktürücektik yaaa bence bi iş yapmadan araştırın 1 ustaya güvenip yaptırmayın başka ustalara gösterin bence saygılar


_____________________________

3.18 i 1999 BMW EREN ...!


246 Mesaj
9 Aralık 2012; 19:06:26 

quote:

Orijinalden alıntı: vezir

eğer radyatörden kaçırıyorsa bulunması için kesin çözüm patlak lastik gibi söküp dışarda suyu boşaltılıp hava basarak stepne gibi bakmaktır.Birçok usta geçinen kişi böyle bir sorunla kendisine gititğinizde sökmeye üşendiği için sabun ve köpük yöntemi ile deneme yapmakta ve genelde küçük çatlak veya delikleri gözden kaçırmaktadırlar.Aracın altına su damlaması için deliğin çapının büyük olması ve taş gibi bir şey çarparak delinmesi lazımdır.Halbuki eski yıpranmış araçların radyatörleri genelde ya korozyon yüzünden ya da vibrasyon sonucu paslanmış yüzeylerin kalkması sonucu iğne deliğinden küçük kılcal çatlaklar ile olmaktadır. Bir ardaşımızn dediği gibi böyle bir kaçak noktasının çevresi beyaz kireç veya yesilimtrak renkte olması ile anlaşılabilir ancak köpük yöntemi için daha yoğun bir köpük olabilir mesela traş köpükleri ince sürüldüğünde iyi bir kontrol edilcidir.Bu konuda bir delik yakalarsanız büyük bir ihtimalle ikinci ve üçüncü de olacaktır.Çünkü korozyon gibi olaylarda tek nokta yerine bir çok delik olacaktır.Yine büyük bir ihtimalle radyötürün üst taraflarındaiki malzemenin birleşme noktalarında bulunma olasılığı fazladır.Çünkü buharlaşan şu basınçla bu noktalara yüklenerek dışarı kaçar , motor sıcakken test yapıldığında daha kolay delik bulunabilecektir.

İkici kaçak noktası ise genelde hortumların rakorla birleşim noktalarındaki kelepçenin hemen dibinden olmaktadır.Kelepçenin sıktığı lastik hortum zamanla titreşim ve sallanma ile bu noktaları aşındırmak ve yırtılma olmaktadır.Bunun için de bağlantı kelepçesi gevşetilerek dikaktli bir inceleme ile kesik veya yırtık görülürse ya hortum değiltirilmelidir yada bu kısım kesilerekgeçici çözüm uygulanmaktadır.Unutmayalım ki lastik parçaların ozon dayanımları nedeniyle açık havada en fazla 5 sene ömrü vardır.Bundan sonra lastik veya kauçuk efsafını kaybederek serleşmekte görevini yapsa bile darbeler ve basınç karşısında yırtılmaktadır.Bu yüzden basınçlı oprtamda çalışan tüm lastik veya kauçuk parçaların 5-6 senede bir değiştirilmesini öneririm.

üçüncü nokta ise motor blogundan yağa karışan veya silindire giden ve eksozdan beyaz duman şeklinde kaçan su buharıdır.Bu konu biraz daha derin ve önem arz etmektedir.İşallah bu kısım çıkmaz size pahalıya patlayacaktır.

abi aynen rekorun tam takıldığı yerden kaçırıyo yansanayi üst hortum takmışlar oda içindeki rekor bağlantı borusunu tutmuyo


_____________________________

3.18 i 1999 BMW EREN ...!


9554 Mesaj
9 Aralık 2012; 21:26:29 


quote:

Orijinalden alıntı: haydia


abi aynen rekorun tam takıldığı yerden kaçırıyo yansanayi üst hortum takmışlar oda içindeki rekor bağlantı borusunu tutmuyo

En kolay çözümü olan işlerden biridir.hortumu orijinali değiştirin veya kelepçelerin sıkıldığını abartmayın. Bazen ustanın bir anahtar veya tornavida ile sıktığı turk gücünü anlamak zordur. Öylesine abanirlar ki sağlam parçayı bile bozabilirler.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________




246 Mesaj
9 Aralık 2012; 22:40:14 

tşk ler ilginiz için


_____________________________

3.18 i 1999 BMW EREN ...!
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.531