Bayan çorabıyla lpg ayarı
19 Cevap12753 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1768 Mesaj
6 Temmuz 2007; 1:23:59 

Arkadaşlar selam. Hava giriş borusunun bildiğimiz parizyen çorapla kapatılmasını duydum bugün. Şaka gibi geldi bana.
Sizce bu olay doğrumudur. Yani hava giriş borularının kapatılması bantlanması yakıt tasarrufu sağlarmı. Yada çekişi etkilermi? Değerli yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim. Selamlar.


_____________________________


Thy Majesty


3308 Mesaj
6 Temmuz 2007; 9:15:00 

külotlu mu olacak


_____________________________

Gigabyte p55US3L rev2,I5 750,2X2 Kingston DDR3 1333 CL7,Akasa x4,Gigabyte GTX 480,Creative xfi music edition,Xilence 1000w,CoolerMaster haf 932,Philips 8694,PS3


539 Mesaj
6 Temmuz 2007; 9:50:13 

quote:

Orjinalden alıntı: barisdragon

külotlu mu olacak

Parizyen şart mı Penti olmaz mı?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EN.ES -- 6 Temmuz 2007; 9:50:53 >


_____________________________



3518 Mesaj
6 Temmuz 2007; 11:07:49 

Aracımın hava girişinin yarısı bantla kapalı vaziyette.Açtığım zaman motor bağırmaktan başka birşey yapmıyor ki.

Araç 92 şahin


_____________________________

///
Niyet hayr, akıbet hayr.


16012 Mesaj
6 Temmuz 2007; 11:18:33 


quote:

Orjinalden alıntı: Sulphur

Arkadaşlar selam. Hava giriş borusunun bildiğimiz parizyen çorapla kapatılmasını duydum bugün. Şaka gibi geldi bana.
Sizce bu olay doğrumudur. Yani hava giriş borularının kapatılması bantlanması yakıt tasarrufu sağlarmı. Yada çekişi etkilermi? Değerli yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim. Selamlar.



valal şaka değil

mesela benim bi arkadaş giriş borusuna ortası delik plastik bardak koydu

bu sayede hava girişi azalınca yakıt tüketimide düşmüş

bizzatta gördüm


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


1768 Mesaj
6 Temmuz 2007; 14:06:10 

peki arabanın çekişi azalmıyormu?


_____________________________


Thy Majesty


16012 Mesaj
6 Temmuz 2007; 14:08:54 

valla bi fark yok dedi arkadaş

zaten araba micra idi



_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


1768 Mesaj
6 Temmuz 2007; 15:31:36 

Benim arabam 97 model Renault 19 tek nokta enjeksiyonlu. Yani ECU var.
----------
Peki ECU donanımına sahip araçlarda bu hava girişinin kapatılması olayı yanlışmış.. Böyle birşey duymuştum. Ne kadar doğru?


_____________________________


Thy Majesty


1768 Mesaj
8 Temmuz 2007; 0:42:52 

yokmu bilen beyler. valla merak etim.


_____________________________


Thy Majesty


10167 Mesaj
8 Temmuz 2007; 11:01:00 

çok araçta bende gördüm daha çok koli bandı ile hava girişini yarım yada tam olarak kapatıyorlar ama benim araçta tamamen açık,, hava girişinin kapalı olması demek zengin karışım yani sadece lpg. yakması demektir böyle oluncada yakıt tüketimi fazla olur diye düşünüyorum..
bir çok ustayım diye geçinenlerin ayar tuttura,mayınca işin kolayına kaçmalarından oluyor tüm bunlar başka birşey değil,, işin eğitimini tam almayan eğitim almaya diye gidip lay lay yapanlar sonra gelip böyle koli bandı yada kadın çorabı ile uğraşırlar aslında kadın çorabı karbiratörün hava girişine değilde ustayız diye geçinipte hiç bişeyden haberleri olmayanların başına geçirmek gerekmez mi



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Engin_ER -- 8 Temmuz 2007; 11:03:38 >


_____________________________

SaTıLıK 99 PaLiO EL 1.4 ...TıKLA
İphone 4s KARA - Apple Mini iPad 16 GB Wi-Fi Beyaz MD531TU/A
SAMSUNG NoteBook NP300E5Z-S01TR-Intel® Core™ i5 İşlemci 2450M (2,45 GHz, 3 MB L3 Cache) 8 GB DDR3 1333 MHz (4 GB x 2)


1768 Mesaj
8 Temmuz 2007; 12:13:14 

Engin bu knuda hemfikiriz.

Ama ben enjeksiyonlu arabalarda yani ECU olan araclarda bu koli bantının dogru olup olmadıgını merak edıyorum. Havayı kendisimi ayarlıyor?


_____________________________


Thy Majesty


835 Mesaj
9 Temmuz 2007; 8:45:33 

Enjeksiyonlu araçlarda hiç hava yolunun kapatılmasıyla ilgili birşey duymadım.Ancak lpg dönüşümü yapılan karbüratörlü araçlarda sıkça yapılan bir uygulama bu.Sebebi de arkadaşların dediği gibi bazı ustaların işin kolayına kaçması...Karbüratör ya da manifolttan motorun hava alması neticesinde böyle birşey yapılıyor.Hava almanın nedenini bulmak yerine maalesef kimi yerlerde bantla hava giriş yolunu kapatma yoluna gidiliyor.Mesela benim aracım da karbüratörlü ama kesinlikle bant,vs uygulama yapılmadı dönüşüm esnasında..


_____________________________



3518 Mesaj
9 Temmuz 2007; 13:22:59 


quote:

Orjinalden alıntı: moondance

Enjeksiyonlu araçlarda hiç hava yolunun kapatılmasıyla ilgili birşey duymadım.Ancak lpg dönüşümü yapılan karbüratörlü araçlarda sıkça yapılan bir uygulama bu.Sebebi de arkadaşların dediği gibi bazı ustaların işin kolayına kaçması...Karbüratör ya da manifolttan motorun hava alması neticesinde böyle birşey yapılıyor.Hava almanın nedenini bulmak yerine maalesef kimi yerlerde bantla hava giriş yolunu kapatma yoluna gidiliyor.Mesela benim aracım da karbüratörlü ama kesinlikle bant,vs uygulama yapılmadı dönüşüm esnasında..


Ama o bantı çıkardığımızda motor bağırmaktan başka birşey yapmıyor ki.

Bu konu gayet ciddi bunun bir ayarı varsa onu bulalım


_____________________________

///
Niyet hayr, akıbet hayr.


10167 Mesaj
9 Temmuz 2007; 13:48:17 

mesela bende lada samara var karbiratörlü hiç bant yok ama başka bir arkadaşta şahin var onda bant var yine başka bir arkadaşta şahin var onda bant yok ve bunların üçünde de voltran takılı,,

aslında bütün mesele aracın benzinde iken karbüratör ayarlarının ekzoz emisyon cihazı ile çok düzgün ayarlanması sonrada gaz analiz-emisyon cihazı ile lpg ayarının yapılması daha doğru olur.


_____________________________

SaTıLıK 99 PaLiO EL 1.4 ...TıKLA
İphone 4s KARA - Apple Mini iPad 16 GB Wi-Fi Beyaz MD531TU/A
SAMSUNG NoteBook NP300E5Z-S01TR-Intel® Core™ i5 İşlemci 2450M (2,45 GHz, 3 MB L3 Cache) 8 GB DDR3 1333 MHz (4 GB x 2)


835 Mesaj
9 Temmuz 2007; 15:45:06 

Eğer motor bir yerlerden hava alıyorsa öncelikle bunun nedeni bulunup çözülmeli,sonrasında bant ya da vs.madde çıkarılıp tekrar güzel bir ayar yapılmalı.Bu şekilde çözüleceğini düşünüyorum.


_____________________________



 
18 Mesaj
26 Ocak 2011; 18:30:17 

konu eski ama şimdi gördüm ben. o bant hava almasın engellemek için değil, tamamen kapatmak yanlş olur zaten, ufak bir delik bırakılması gerekiyor ki gaz hava karışımı olurken, hava tazikli gelsin ve lpg-hava karışımını karbüratörün içinden emme manifolduna götürsün. eğer o bant olmazsa havanın taziki düşük gelir ve gaz karışımı taziksiz gider buda teklemeye neden olur. bir nevi turbo gibi düşünebilirsiniz.


_____________________________

Ne mutlu Türk'üm diyene!!! M.Kemal ATATÜRK


1176 Mesaj
18 Ocak 2012; 3:48:39 

quote:

Orijinalden alıntı: ozzgur87

konu eski ama şimdi gördüm ben. o bant hava almasın engellemek için değil, tamamen kapatmak yanlş olur zaten, ufak bir delik bırakılması gerekiyor ki gaz hava karışımı olurken, hava tazikli gelsin ve lpg-hava karışımını karbüratörün içinden emme manifolduna götürsün. eğer o bant olmazsa havanın taziki düşük gelir ve gaz karışımı taziksiz gider buda teklemeye neden olur. bir nevi turbo gibi düşünebilirsiniz.

ne tazzigi hocam yaa hava.filitresini.degistiriyo ee.sonra hava filitresine gelen.borunun.%75 ini kapatiyo. ne anladik o isten. filitryi degistirme o zaman yada sok at %. 90 ni.bantla bana kalirsa verim artiyor tamam ama gazi fazla cekiyor bu durumda 3 ile cikamayacak.yokusa.cikiyo.diyip basiyosun sonrada fazla yakiyor arac


374 Mesaj
12 Şubat 2013; 10:40:21 

mrh hava filitresini kapatınca gazı fazla emiş yapar çok yakar bunu buna katlanıyorsan gaz ayarını aç daha kolay


_____________________________



 
59 Mesaj
6 Mart 2013; 23:16:23 


Hava girişini bantlamaya son. Yüksek devirde daha fazla hava girişi sağlanarak daha az yakıt ve yüksek performans sağlamak için...
0

http://www.propanturk.com/lpg-performans-mikseri/



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PROPANTURK -- 24 Mart 2013; 11:47:42 >


_____________________________



9955 Mesaj
7 Mart 2013; 11:24:55 

Hava girişini daraltacak tüm hareketler mikserinizin nozul ve ventürisinin uygun olmadığını yani hava yakıt karışımını tam olarak sağlayamadığının göstergesidir, kaliteli bir mikser asla hava girişinin bantlanmasını gerektirmez. hava girişini açtığınızda aracınız bağırıyor ve gaz yemiyorsa, hava girişini daraltmak yerine mikserinizi değiştirmenizi öneririm.

Basitçe konuya açıklık getirmek gerekirse :
Araca giren hava miktarı 14.7 kg ise, bu araca giden yakıt miktarı 1 lt olmalıdır.
Eğer sizin aracınıza giren hava 14.7 lt iken merdivenaltı mikseriniz sadece 500 gr yakıt gönderebiliyor ise bu durumda aracınız homurdanacak ama doyumlu gaz yemiyecektir, bu durumda hava girişini yarım kapatarak giren havayı 7 lt ye düşürerek ideal yakıt karışımını yakalamaya çalışarak bantlama yada diğer yollara baş vurmak zorunda kalıyorlar. Buda işlerini iyi öğrenmedikleri yani ezberci olduklarını gösteriyor.

Daha önce onlarca defa belirttiğim gibi bu tür ustaların elinde kolibantı gördüğünüz an kaputu kapatarak oradan uzaklaşın.
Sevgi ve saygılarımla.


_____________________________


FS OTOGAZ
BRC Kocaeli yetkili servisi Tel: 0262 239 46 30 GSM: 0552 272 0 272 GSM: 0552 272 1 272 www.fsotogaz.com.tr
AS Otogaz BRC Kocaeli yetkili servisi Tel: 0262 335 01 08 GSM: 0552 272 0 272 www.asotogaz.com


Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » LPG Dönüşümü » Bayan çorabıyla lpg ayarı
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.438